ČD x jiní dopravci
ČD x jiní dopravci
Každý Čech ví, jak jsou naše dráhy špatné.
Tuto diskusi jsem založil, protože bych chtěl (a všichni ostatní by chtěli) vědět, jak by se mohly ČD napravit, případně svrhnout.
Omlouvám se, ale je to totální off-topic. Je to jeden z důvodů, proč jsem to zařadil právě sem.
Vlastně to souvisí se silniční dopravou, protože většina lidí právě kvůli kvalitě našich drah používá auto a tím se zvyšuje hustota provozu na našich silnicích.
Jedna z příčin hnusnosti (omlouvám se za použití vulgárního výrazu) je to, že v ČD se rozkrádá, rozkrádá a rozkrádá. A proto ČD nemají peníze a ve vrchních křeslech sedí jen zhnilý mozky.
Student Agency jsou lepší! A protože zhnilé mozky hejtmanů nedovolily SA provozovat dopravu na regionálních tratích, hejtmani se státními drahami buďte prokleti!
Tu je článek o hejtmanech a ČD, těch hnusáků, kteří nedovolili SA působit na našich dráhách!
Stejně budou jednou svrženi!
Tuto diskusi jsem založil, protože bych chtěl (a všichni ostatní by chtěli) vědět, jak by se mohly ČD napravit, případně svrhnout.
Omlouvám se, ale je to totální off-topic. Je to jeden z důvodů, proč jsem to zařadil právě sem.
Vlastně to souvisí se silniční dopravou, protože většina lidí právě kvůli kvalitě našich drah používá auto a tím se zvyšuje hustota provozu na našich silnicích.
Jedna z příčin hnusnosti (omlouvám se za použití vulgárního výrazu) je to, že v ČD se rozkrádá, rozkrádá a rozkrádá. A proto ČD nemají peníze a ve vrchních křeslech sedí jen zhnilý mozky.
Student Agency jsou lepší! A protože zhnilé mozky hejtmanů nedovolily SA provozovat dopravu na regionálních tratích, hejtmani se státními drahami buďte prokleti!
Tu je článek o hejtmanech a ČD, těch hnusáků, kteří nedovolili SA působit na našich dráhách!
Stejně budou jednou svrženi!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Negativní stránky ČD
ČD ven!
Jen otázka na mody, proč je to v koši? Od čeho je tady odpočívka ala lampárna?
Jen otázka na mody, proč je to v koši? Od čeho je tady odpočívka ala lampárna?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Negativní stránky ČD
Nevím komu se povedlo to tam dát, tam to nepatří... Už je to v odpočívce...
Re: Negativní stránky ČD
Řešení je jednoduché, zprivatizovat buď jako celek nebo po částech, o co nebude zájem zrušit. Stanovit povinné vyhlašování soutěží krajů a MD ČR na zajištění dopravní obslužnosti a stávající 10 leté kontrakty zrušit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Negativní stránky ČD
Možným kandidátem na privatizaci by byly Student Agency.Lenny píše:Řešení je jednoduché, zprivatizovat buď jako celek nebo po částech, o co nebude zájem zrušit. Stanovit povinné vyhlašování soutěží krajů a MD ČR na zajištění dopravní obslužnosti a stávající 10 leté kontrakty zrušit.
Re: Negativní stránky ČD
To se svým kapitálem asi stěží.
A tenhle znáte?: Jančurovy žluté vlaky jsou jako sněžný muž. Hodně se o nich mluví, ale ještě je nikdy nikdo neviděl...
To tak nějak vyjadřuje můj názor na něj. Ne že bych se chtěl nějak ČD zastávat, to rozhodně ne, narozdíl od spousty spoluobčanů ale nějak v té krásné žluté spásu nevidím.
A tenhle znáte?: Jančurovy žluté vlaky jsou jako sněžný muž. Hodně se o nich mluví, ale ještě je nikdy nikdo neviděl...
To tak nějak vyjadřuje můj názor na něj. Ne že bych se chtěl nějak ČD zastávat, to rozhodně ne, narozdíl od spousty spoluobčanů ale nějak v té krásné žluté spásu nevidím.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Negativní stránky ČD
Jančura VS ČD tam je pravda někde napůl ale ono tady není jenom SA. Spousta zahraničních firem chtěla vstoupit na Český trh ale vyhořeli. Proč ? Hlavním problémem byla homologace lokomotiv. Potom velká statní podpora ČD a spousta jiných problému. Ja jezdím s ČD často a pokud člověk ví jak na to tak jezdí kvalitě a z 95% na čas. Myslím že železnice potřebuje konkurenci jako sůl, ale myslím že by to měl být někdo jiný než SA...
Re: Negativní stránky ČD
Asi se budu už opakovat, ale zastávám názor, že privatizace železnic není řešení. To je tak nákladná záležitost, zvlášť osobní přeprava, že se na tom imho nedá vydělávat. V Evropě k privatizaci došlo prakticky jenom ve Velké Británii a ostatní státy se brání zuby nehty privatizovat dominantní přepravce.
Osobní zkušenost nemám, ale podle všech indícií jsou britské dráhy nejvíce pozadu ze zemí v západní Evropě. Vemte si, že byl vůbec zázrak, že se postavila vysokorychlostní trať od kanálu do Londýna. Řeknete, to přece nesouvisí s přepravcem, do infrastruktury neinvestuje. Ono to tak ale úplně není, správa tratí a přepravce(i) jsou spojité nádoby. Na železnici víc než kde jinde.
Jako poslední fakt uvedu vlastní zkušenosti se stavem "privatizací" v Evropě. Už jsem mnohokrát zažil, jak mi mnoho lidí tvrdilo, že naše státní dráhy jsou příšerné na rozdíl třeba od situace v Německu, kde mají dráhy privátní a že by se mělo privatizovat. Ano mají, ale pouze "bezvýznamné" regionální přepravce, DB je státní a přesto nějak nejsem schopný poznat rozdíl mezi státní dráhou a soukromými přepravci.
Tím ovšem nechci říct, že situace v ČD je bezproblémová, ba naopak. Sám jsem letitým majitelem zákaznické DB BahnCard s 50 procentní slevou na jízdné, ale českou In-kartu nemám
Osobní zkušenost nemám, ale podle všech indícií jsou britské dráhy nejvíce pozadu ze zemí v západní Evropě. Vemte si, že byl vůbec zázrak, že se postavila vysokorychlostní trať od kanálu do Londýna. Řeknete, to přece nesouvisí s přepravcem, do infrastruktury neinvestuje. Ono to tak ale úplně není, správa tratí a přepravce(i) jsou spojité nádoby. Na železnici víc než kde jinde.
Jako poslední fakt uvedu vlastní zkušenosti se stavem "privatizací" v Evropě. Už jsem mnohokrát zažil, jak mi mnoho lidí tvrdilo, že naše státní dráhy jsou příšerné na rozdíl třeba od situace v Německu, kde mají dráhy privátní a že by se mělo privatizovat. Ano mají, ale pouze "bezvýznamné" regionální přepravce, DB je státní a přesto nějak nejsem schopný poznat rozdíl mezi státní dráhou a soukromými přepravci.
Tím ovšem nechci říct, že situace v ČD je bezproblémová, ba naopak. Sám jsem letitým majitelem zákaznické DB BahnCard s 50 procentní slevou na jízdné, ale českou In-kartu nemám
Re: Negativní stránky ČD
Tohle podepíšu, člověk se prostě musí trochu starat a ne čekat, že za něj všechno vyřídí ostatní. Takovej pocit mívám právě často z lidí, co na dráhy jen nadávají a křičí, jak by byl Jančura skvělej!Warcz píše:Ja jezdím s ČD často a pokud člověk ví jak na to tak jezdí kvalitě a z 95% na čas.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Negativní stránky ČD
Dráhy jsou špatné, řešení je jednoduché - zprivatizovat. Jak prosté!
Hm. V první řadě by to chtělo definovat konkrétní problémy, které s drahami kdo má. Potom můžeme začít hledat řešení. Fakt je, že jeden nebo dva kraje mohly dát Jančurovi šanci a vyzkoušet jeho "sněžné muže" v praxi. Obecně ale nesouhlasím s názorem, že privatizace = vyšší kvalita služeb. To si snad může myslet člověk, který žije ve virtuální realitě, ale v normálním životě se na každém kroku setkáváme s podniky, které tuto tezi spolehlivě vyvracejí.
Zastáncům privatizace doporučuji si přečíst článek o privatizaci železnice v Británii. Dá se tam najít dost zajímavých věcí jako např. že před privatizací jezdilo v Británii více vlaků rychlostí > 100 mph než kdekoliv jinde na světě nebo že od privatizace stoupnul cca trojnásobně objem státních dotací.
Hm. V první řadě by to chtělo definovat konkrétní problémy, které s drahami kdo má. Potom můžeme začít hledat řešení. Fakt je, že jeden nebo dva kraje mohly dát Jančurovi šanci a vyzkoušet jeho "sněžné muže" v praxi. Obecně ale nesouhlasím s názorem, že privatizace = vyšší kvalita služeb. To si snad může myslet člověk, který žije ve virtuální realitě, ale v normálním životě se na každém kroku setkáváme s podniky, které tuto tezi spolehlivě vyvracejí.
Zastáncům privatizace doporučuji si přečíst článek o privatizaci železnice v Británii. Dá se tam najít dost zajímavých věcí jako např. že před privatizací jezdilo v Británii více vlaků rychlostí > 100 mph než kdekoliv jinde na světě nebo že od privatizace stoupnul cca trojnásobně objem státních dotací.
Re: Negativní stránky ČD
Mně se hlavně nezdá, že systém musí bát nastaven tak, aby jeden kraj měl jednoho přepravce. Dráhy tvoří systém, který s krajským zřízením zase tolik nesouvisí, takže by se mělo vybírat podle jednotlivých tratí.
Osobně si myslím, že po privatizaci by došlo k tomu, že se vyberou sladké rozinky. Zbytek se buď zruší, případně bude muset být dotován ještě víc, než je dnes. Z hlediska čistě ekonomického asi logické řešení, ovšem z hlediska celkové dopravy to může vyvolat místní problémy, které bude nakonec opět řešit stát.
Osobně si myslím, že po privatizaci by došlo k tomu, že se vyberou sladké rozinky. Zbytek se buď zruší, případně bude muset být dotován ještě víc, než je dnes. Z hlediska čistě ekonomického asi logické řešení, ovšem z hlediska celkové dopravy to může vyvolat místní problémy, které bude nakonec opět řešit stát.
Re: Negativní stránky ČD
V Británie byl zvolen nevhodný model privatizace, podrobnosti neznám. Zkušenosti s anglickými dráhami mám velmi dobré, jezdí rychle, většinou na čas a vlaky jsou moderní, upravené a čisté.
Jako u každého státního podniku, je stát špatný vlastník. Přezaměstnanost, kamaratkšeft, nepružnost atd. A za dnešní stav taky může stát, kdy svoji touhou ovladat a vlastnit zestátnil všechny dráhy na území republiky a teď na to doplácíme.
Za posledních x let nekoupili ani jednu novou, opakuji novou lokomotivu, reko nepovažuji za novou věc. V příštím roce by mělo přijít pár 380, ale 20 ks moc velkou díru do dnešního stavu neudělá.
V osobních vagonéch proběhl nějaký ten nákup vozů 1. a 2. třídy, ale většinou se dají potkat na vlacích EC do Německa a Rakouska, vyjímečně na Slovensko. Na vnitru a na Slovensko jezdí na IC/EC reko.
Rekonstrukce 810 na Regionovy je sice chválihodný projekt, ale ty vozidla jsou jen o něco lepší než ty stará. Rekonstrukce 843 je obdobná, stále to nejsou nová vozidla, které by cestující ocenili nejvíce.
Nákup Pendolin je z dnešního hlediska chyba, byl to politický projekt, kdy se měla ČKD stát výrobcem rychlovlaků a taky ji podpořit. Neplní cíl, ke kterému byly určeny, přilákání cestujících z mezinárodní přepravy. Nejvíc mě pobavilo, když náměstek z ČD se rozohnil, jak 7 Pendolin dobude Evropu. A ani na trati Praha - Bohumín nejsou využity naplno, jak jinak si vysvětlit, že na čas přijede i náhradní souprava.
Když to schrnu, tak ČD za posledních x let nenakoupili nic jiného než 60 kusu ř. 471 - Elefantů, 7 ks ř. 680 - Pendolino a x desítek vozů 1. a 2. třídy (potřeba jsou stovky) a možná nějaké spací a jídelní vozy, v nich se neorientuji.
Cestující chtějí určitý standard kvality, čistoty a přesnosti, dříve něco takového poskytovaly IC/EC, ale po vybojování dotace i na tyto produkty a zrušení příplatku za vyšší kvality šel tento standard do kytek.
Add vyzobávání rozinek: Něco takového není možné, bo všechny tratě jsou dotované
Rozhovors Jančurou, kde vyvrací spoustu argumentů hejtmanů:
Jako u každého státního podniku, je stát špatný vlastník. Přezaměstnanost, kamaratkšeft, nepružnost atd. A za dnešní stav taky může stát, kdy svoji touhou ovladat a vlastnit zestátnil všechny dráhy na území republiky a teď na to doplácíme.
Za posledních x let nekoupili ani jednu novou, opakuji novou lokomotivu, reko nepovažuji za novou věc. V příštím roce by mělo přijít pár 380, ale 20 ks moc velkou díru do dnešního stavu neudělá.
V osobních vagonéch proběhl nějaký ten nákup vozů 1. a 2. třídy, ale většinou se dají potkat na vlacích EC do Německa a Rakouska, vyjímečně na Slovensko. Na vnitru a na Slovensko jezdí na IC/EC reko.
Rekonstrukce 810 na Regionovy je sice chválihodný projekt, ale ty vozidla jsou jen o něco lepší než ty stará. Rekonstrukce 843 je obdobná, stále to nejsou nová vozidla, které by cestující ocenili nejvíce.
Nákup Pendolin je z dnešního hlediska chyba, byl to politický projekt, kdy se měla ČKD stát výrobcem rychlovlaků a taky ji podpořit. Neplní cíl, ke kterému byly určeny, přilákání cestujících z mezinárodní přepravy. Nejvíc mě pobavilo, když náměstek z ČD se rozohnil, jak 7 Pendolin dobude Evropu. A ani na trati Praha - Bohumín nejsou využity naplno, jak jinak si vysvětlit, že na čas přijede i náhradní souprava.
Když to schrnu, tak ČD za posledních x let nenakoupili nic jiného než 60 kusu ř. 471 - Elefantů, 7 ks ř. 680 - Pendolino a x desítek vozů 1. a 2. třídy (potřeba jsou stovky) a možná nějaké spací a jídelní vozy, v nich se neorientuji.
Cestující chtějí určitý standard kvality, čistoty a přesnosti, dříve něco takového poskytovaly IC/EC, ale po vybojování dotace i na tyto produkty a zrušení příplatku za vyšší kvality šel tento standard do kytek.
Add vyzobávání rozinek: Něco takového není možné, bo všechny tratě jsou dotované
Rozhovors Jančurou, kde vyvrací spoustu argumentů hejtmanů:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Negativní stránky ČD
Ja jezdím trasu Ostrava - Brno. Koupím si lístek do Brno - Slatina a potom jedu na IDS jmk. Díky slevám se dostanu na zajímavé ceny. cestuji ve dvou moderních vagonech ( z 5 - 6 ) kde si najdu místečko se stolečknem. Internet mam přes GPRS Vodafone a za cestu stihnu sem hodit par plku. Nastříhat video a udělat co potřebuju. Díky tomu že v Brně dojedu přímo de centra a dostanu se všude Šalinou ( která je rychlejší ) tak vlak trvá cca 3 hodiny kdežto autem jsem to zajel za 1:45 ( při nedělním provoze a za suché cesty ). Zkoušel jsem i Student Agency a neodpoutal jsem oči z vozovky... asi hold degenerace ale vůbec jsem si neodpočinul... Já jsem s ČD spokojen. Výluky mi chodí na mobil. Zpoždění vidím online v mobilu a cestuju v moderních vagonech se stolečkem. Za ty penize komfort. Chce jenom vědět jak na to...
Re: Negativní stránky ČD
Tak to asi jezdíš vagony řady Beer, vagony jsou pěkné akorát mají nevhodně umístění termostat, takže v zimě je v nich chladněji. Byly dobré, ale teď už jsou v nich ošoupané sedačky a některé další věci dané roky provozu. Nesjou to nové vagony, ale reko, kterou dělal MOVO PlzeňWarcz píše:Ja jezdím trasu Ostrava - Brno. Koupím si lístek do Brno - Slatina a potom jedu na IDS jmk. Díky slevám se dostanu na zajímavé ceny. cestuji ve dvou moderních vagonech ( z 5 - 6 ) kde si najdu místečko se stolečknem. Internet mam přes GPRS Vodafone a za cestu stihnu sem hodit par plku. Nastříhat video a udělat co potřebuju. Díky tomu že v Brně dojedu přímo de centra a dostanu se všude Šalinou ( která je rychlejší ) tak vlak trvá cca 3 hodiny kdežto autem jsem to zajel za 1:45 ( při nedělním provoze a za suché cesty ). Zkoušel jsem i Student Agency a neodpoutal jsem oči z vozovky... asi hold degenerace ale vůbec jsem si neodpočinul... Já jsem s ČD spokojen. Výluky mi chodí na mobil. Zpoždění vidím online v mobilu a cestuju v moderních vagonech se stolečkem. Za ty penize komfort. Chce jenom vědět jak na to...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Negativní stránky ČD
V Británii se především privatizovala i dopravní cesta, což byl průšvih (není motivace udržovat). Vlaky jako takové tam jsou na výborné úrovni.
U nás je největší problém velikost ČD - a tím pádem politická síla, která se za ČD skrývá :-/ Není možné aby ČD "zkrachovalo", může se vstupovat do VŘ s absolutně nereálnou cenou a stát zase zaplatí nějakou miliardu za silnou, nebo slabou zimu... V takovém prostředí nejde konkurovat. Kraje tomu pak nasadily korunu docela
Další průšvih je propojení ČD s plzeňskou Škodou :-/
U nás je největší problém velikost ČD - a tím pádem politická síla, která se za ČD skrývá :-/ Není možné aby ČD "zkrachovalo", může se vstupovat do VŘ s absolutně nereálnou cenou a stát zase zaplatí nějakou miliardu za silnou, nebo slabou zimu... V takovém prostředí nejde konkurovat. Kraje tomu pak nasadily korunu docela
Další průšvih je propojení ČD s plzeňskou Škodou :-/
Re: Negativní stránky ČD
Ach jo. V odobní železniční dopravě žádné sladké rozinky NEJSOU. Veškerá doprava je dotována státem, nebo kraji a to včetně IC/EC. Jediné nedotované je Pendolino s roční ztrátou v řádech stamilionů (takže asi zas tak nedotované nebude, že...).JirkaS píše:Osobně si myslím, že po privatizaci by došlo k tomu, že se vyberou sladké rozinky. Zbytek se buď zruší, případně bude muset být dotován ještě víc, než je dnes. Z hlediska čistě ekonomického asi logické řešení, ovšem z hlediska celkové dopravy to může vyvolat místní problémy, které bude nakonec opět řešit stát.
Lépe možná pro prochopení změnit první větu - v osobní železniční dopravě je rozinkou KAŽDÁ železniční trať, na které chce stát či kraj osobní dopravu.
Re: Negativní stránky ČD
Musí se vyzkoušet vpuštění konkurence. Tečka. Tím by byly ČD motivovány ke změně svého chování a chovaly se více tržně, tzn. nepřezaměstnávaly, nekupovaly vlaky s vysokou správkovostí (resp. požadovaly by vyšší kvalitu, když už "musí" kupovat od Škodovky) atd. Musí být známa skutečná struktura nákladů na 1 km, což už se teď řekněme děje, aby nemohla být ČD nasazována dumpingová cena. Zájem o vstup konkurence tu je a až Evropská komise rozhodne v Jančurův prospěch, budou se soutěže muset vyhlásit. Zakázka na 10 let pak dá dopravci (resp. financující bance) jistotu, že si může pořídit nová vozidla a s nimi jezdit. Vpuštěním konkurence však nemyslím jen SA (skutečně by se mohlo stát, že by jim to nevyšlo) ale je tu Arriva, Keolis a další, kteří mají zájem... Je to hrozně obsáhlá problematika, kde vše souvisí se vším, proto se raději zdržme jakékoliv úvahy o privatizaci a řešme, jak zkvalitnit poskytování služeb. Já jsem však např. teď taky s úrovní dopravy Praha - Kladno spokojen. Buď modernizované 870 nebo Regionovy, není to bůh ví co, ale je čisto a je zachován jízdní řád a to mi opravdu stačí. Na mé trase z práce do práce je to navíc nejrychlejší způsob dopravy (pravda, na Kladně se musím autem přiblížit k nádraží neboť to mám daleko).
Upravil jsem anketu tak, aby se v ní dalo hlasovat
Upravil jsem anketu tak, aby se v ní dalo hlasovat
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Negativní stránky ČD
To, že jsou dotované všechny tratě přece ale neznamená, že všechny vynesou stejně. Nevím, jak přesně je dotace nastavena, ale myslím si, že některé tratě by se uživily i bez dotace, zatímco z lokálky se výš než na příjem zajištěný dotací nikdy nedostanu.Web píše:Ach jo. V odobní železniční dopravě žádné sladké rozinky NEJSOU. Veškerá doprava je dotována státem, nebo kraji a to včetně IC/EC. Jediné nedotované je Pendolino s roční ztrátou v řádech stamilionů (takže asi zas tak nedotované nebude, že...).
Re: Negativní stránky ČD
Arriva snad ale jezdit bude, nebo tohle už neplatí?martini píše:je tu Arriva, Keolis a další, kteří mají zájem...
Liberecký kraj podepsal s Arrivou smlouvu o trati Liberec–Rybniště
( BTW v článku mě pobavila hláška: "Kraj bude dopravci dávat více peněz na zajištění dopravní obslužnosti, než dosud dával Českým drahám, Arriva ale bude nevyužitou část příspěvku muset vrátit." Čili Arriva má být nejen dopravce, ale navíc i taková záložna pro krajské finance )
Jinak stinné stránky státního podniku, o kterých psal Lenny, jsou nepopíratelné, na druhou stranu privatizace by přinesla zase jiné,stejně tak nepopíratelné (a některé by zůstaly - hlavně ten kamaratkšeft). Pokud privatizace nebyla rentabilní v podnikatelském prostředí Británie s ikssetletou tradicí, nechci ani domýšlet, jak by to dopadlo u nás..
Ad rekonstrukce vs. nové soupravy: Má to řadu pro a proti, museli bychom komplexně porovnat a vyhodnotit co je lepší (namátkou: za servis starých vozidel se něco ušetří, ale podpora při zprovozňování nových by jistě taky nebyla zadarmo; o kolik jsou novější jednotky energeticky úspornější než staré?; pokud polovinu letitých vozidel z kolejí vyházím, jsem schopen zajistit jejich ekologickou likvidaci s recyklací využitelného materiálu?). Předloni jsem celý rok pracoval na projektech v Brně a Bratislavě, takže jsem do obou destinací každý týden (někdy i několikrát) dojížděl, většinou vlakem. Za tu dobu jsem se s důsledky kolapsu lokomotivy osobně setkal přesně jednou. Z toho důvodu si nemyslím, že by se zítra měly všechny lokomotivy v republice rozpadnout. Třeba pražský dopravní podnik do nových vozidel investuje, a - jak jsem se dočetl na jiném fóru - to je taky špatně, protože tím vyhazuje miliardy z okna. Čili já netvrdím, že ČD fungují bezchybně, ale je to taky o tom si uvědomit, jaké priority od svého dopravce očekávám, a že za ně někdo bude muset zaplatit.
Re: Negativní stránky ČD
privatizace NE, jediný kdo by na tom vydělal je příslušný úředník, poslanec a lobisté.
jediným řešením je vpuštění konkurence ať je to Veolia, Student Agency nebo kdokoli.
a názor, že SA může zkrachovat a proto si kraje vybrali ČD je bohužel skoro z Marsu
jediným řešením je vpuštění konkurence ať je to Veolia, Student Agency nebo kdokoli.
a názor, že SA může zkrachovat a proto si kraje vybrali ČD je bohužel skoro z Marsu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Negativní stránky ČD
Jediná trať, o které se říká, že by mohla být zisková je Praha - Ostrava, zbytek je za současných podmínek ztrátový.JirkaS píše:To, že jsou dotované všechny tratě přece ale neznamená, že všechny vynesou stejně. Nevím, jak přesně je dotace nastavena, ale myslím si, že některé tratě by se uživily i bez dotace, zatímco z lokálky se výš než na příjem zajištěný dotací nikdy nedostanu.
Ja nejsem s úrovní dopravy spokojen. Regionova je poskakující koza, sedačky jsou tvrdé, z některých se člověk místo ven dívá do sloupku (způsobenou změnou rozvržení pozic sedadel). Vlaky jezdí většinou na čas, ale s takovou vatou to není problém. Už jsem tu psal, že jízdní dobu Pendolina je schopná zajet i náhradní souprava. A v prvním roce provozu jej byla schopná zajet i lokomotiva ř. 363 s max. rychlostí 120 km/h.martini píše:Já jsem však např. teď taky s úrovní dopravy Praha - Kladno spokojen. Buď modernizované 870 nebo Regionovy, není to bůh ví co, ale je čisto a je zachován jízdní řád a to mi opravdu stačí. Na mé trase z práce do práce je to navíc nejrychlejší způsob dopravy (pravda, na Kladně se musím autem přiblížit k nádraží neboť to mám daleko).
S očekáváním jsem sledoval nový grafikon, kdy vlaky už nebudou jezdit od Kolína přes Vršovice ale přes Libeň, těšil jsem se na zkrácení doby aspoň o 5 minut a výsledek zklamání, šok, jízdní doba se nezměnila.
Vlaky viděly mokrý hadr tak jednou za týden až čtrnáct dnů. Okna jsou někdy špinavé, pískající zářivky, občas to netopí a na záchodech taky sem tam neteče voda.
Podle mě je privatizace jedna z možných cest pro zlepšení kvality poskytovaných služeb. Ja na privatizaci vidim jen samá pozitiva. Stát se zbaví krachující firmy, omezí se prostor pro korupci, omezí se vliv politiků na chod firmy, už nebude možné věrné politikům odměňovat křeslem v dozorčí radě apod., noví vlastníci přinesou jiné metody řízení, jiné know-how, zeštíhlí se dráhy, zruší se nevynosné (ty co už dávno měly skončit) části, zlepšení kvality vozidel atd.martini píše:Je to hrozně obsáhlá problematika, kde vše souvisí se vším, proto se raději zdržme jakékoliv úvahy o privatizaci a řešme, jak zkvalitnit poskytování služeb.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Negativní stránky ČD
Rekonstruovat se měly 842, bylo vypsáno výběrové řízení, do něhož se nikdo nepřihlásil.Lenny píše:Rekonstrukce 843 je obdobná, stále to nejsou nová vozidla, které by cestující ocenili nejvíce.
Těch 471 ještě ani 60 není, chybí čísla 28, 29, 30, 59 a 60. (Si asi říkáte, nějaké divné pořadí ne? ) Ale už existuje smlouva na dalších 15.Lenny píše:Když to schrnu, tak ČD za posledních x let nenakoupili nic jiného než 60 kusu ř. 471 - Elefantů, 7 ks ř. 680 - Pendolino a x desítek vozů 1. a 2. třídy (potřeba jsou stovky) a možná nějaké spací a jídelní vozy, v nich se neorientuji.
Do těch nových vozidel bych ještě zařadil motorovou řadu X43.
870? Zřejmě máte na mysli 854.martini píše:Já jsem však např. teď taky s úrovní dopravy Praha - Kladno spokojen. Buď modernizované 870 nebo Regionovy
Už to tady naznačili někteří předřečníci přede mnou, největším problémem obnovy vozového parku drah je to, že se musí nakupovat u Škodovky. Někde jsem četl (Hospodářské noviny?), že je to pěkná chobotnička s chapadly až někde u ČEZu a Appianu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Negativní stránky ČD
Díky za upřesnění, spletl jsem si to z 854. V řadech motorových vozů se moc neorientuji.Majkii píše:Rekonstruovat se měly 842, bylo vypsáno výběrové řízení, do něhož se nikdo nepřihlásil.Lenny píše:Rekonstrukce 843 je obdobná, stále to nejsou nová vozidla, které by cestující ocenili nejvíce.
Pravě proto je nutné a duležité ČD zprivatizovat, aby chobotnička přišla o chapadla.Majkii píše:Už to tady naznačili někteří předřečníci přede mnou, největším problémem obnovy vozového parku drah je to, že se musí nakupovat u Škodovky. Někde jsem četl (Hospodářské noviny?), že je to pěkná chobotnička s chapadly až někde u ČEZu a Appianu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Negativní stránky ČD
To chápete špatně. Pokud vím, je to tak, že zatímco ČD berou dotace ("vysoutěžená cena") + jízdné od pasantů, Arriva bude jezdit za dotace (a ty se budou o vybrané jízdné snižovat).andy píše: ( BTW v článku mě pobavila hláška: "Kraj bude dopravci dávat více peněz na zajištění dopravní obslužnosti, než dosud dával Českým drahám, Arriva ale bude nevyužitou část příspěvku muset vrátit." Čili Arriva má být nejen dopravce, ale navíc i taková záložna pro krajské finance )
A kdo myslíte že to zprivatizuje? A co se po privatizaci změní? Nebuďme naivní. Jediná cesta je vpustit nové hráče. A osobně si myslím, že by kraje dokonce měly nové hráče preferovat, neb se jim pak tisíckrát zlepší jejich vyjednávací pozice.Lenny píše:Pravě proto je nutné a duležité ČD zprivatizovat, aby chobotnička přišla o chapadla.Majkii píše:Už to tady naznačili někteří předřečníci přede mnou, největším problémem obnovy vozového parku drah je to, že se musí nakupovat u Škodovky. Někde jsem četl (Hospodářské noviny?), že je to pěkná chobotnička s chapadly až někde u ČEZu a Appianu.
(srov. "Ne, tohle vám fakt nezaplatíme!" - "No tak my omezíme jízdy!" versus "Ne tohle vám fakt nezaplatíme!" - "No tak my omezíme jízdy!" - "No tak my místo vás pošleme XY!")
Re: Negativní stránky ČD
Mě je jedno, kdo to bude vlastnit, ale podstatné je, že už dluhy nebude možné sanovat nějakým provizorním opatřením z rozpočtu nebo podobným stylem.Web píše:A kdo myslíte že to zprivatizuje? A co se po privatizaci změní? Nebuďme naivní. Jediná cesta je vpustit nové hráče. A osobně si myslím, že by kraje dokonce měly nové hráče preferovat, neb se jim pak tisíckrát zlepší jejich vyjednávací pozice.
(srov. "Ne, tohle vám fakt nezaplatíme!" - "No tak my omezíme jízdy!" versus "Ne tohle vám fakt nezaplatíme!" - "No tak my omezíme jízdy!" - "No tak my místo vás pošleme XY!")
Konkurenci samozřejmě taky připustit to chápu jako automatický krok, nad kterým se není nutné pozastavovat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)