Čína

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V autonomní oblasti Ningxia se dne 6.12. odevzdal do provozu 28 km úsek D70 Fuyin Expressway na jihu tohoto úsemi mezi G22 a Jingheyuanzhen. V té samé oblasti se ve stejný den odevzdal i 47 km dlouhý tah Guyuan - Xiji Expressway (S60), jedná se o V-Z dálnici s 2,5 km dlouhým tunelem.

Dne 6.12. se odevzdal do provozu 28 km dlouhý úsek na G95 Capital Area Expressway (7. ring road). Jedná se o východní stranu u hlavního města. Jde kolem Dachanf a Sanhe v provincii Hebei mezi Beijing a Tianjin. G95 bude jednou 924 km dlouhý ring road kolem Beijing (Peking).

Dne 9.12. se odevzdali do provozu 2 úseky na G69 Yinchuan - Baise (Yinbai) Expressway v provincii Chongging v celkové délce 111 km. Jeden v délce 32,8 km mezi Fengdu a Zhongxian a druhý v délce 78,5 km mezi Zhongxian a Wanzhou. Paralelně s řekou Yangtze.

Dne 9.12. se odevzdal do provozu 71 km dlouhý úsek na Zhangjiajie - Nanchang (Zhangnan) Expressway v Chongging. Jde od G50 západně u Zhongxian směrem na Sichuan, západně u Liangping. Na tomto úseku je několik tunelů, z čeho jeden v délce 5,5 km.

Dále se 9.12. odevzdal do provozu pekingský úsek G3 Beijing - Taipei (Jingtai) Expressway. Jde o 27 km úsek v parametrech 8-pruhu.

Dne 23.12. se do provozu odevzdal 31 km dlouhý tah Xiushan - Songtao Expressway v Chongqing. Jde o nejjižnější dálnici v Chongqing a jde od G65 u Xiushan po hranice s Guizhou nedaleko u Songtao.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.1.2017 11:15:33, celkem upraveno 4 x.
Důvod: doplnění o nové údaje
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

výše zmíněný příspěvek aktualizuji o nové úseky v provozu

Čína zahájila obrovské rekonstrukční práce na mostním objektu Nanjing Yangtze River Bridge. Most je uzavřen pro veškerý provoz od konce 10/2016. Je to vůbec 1. most zcela uzavřen pro provoz nad řekou Yangtze. Práce na mostě budou trvat 2 roky a mají stanověný rozpočet 160 mil. USD. Má již úctihodný věk 48 let, přičemž jeho parametry připomínají např. Přístavný most na D1 v Bratislave, protože má 4-pruhy a i železniční část. Nanjing je hlavní město provincie Jiangsu. Most projde komplexním upgradem proto, že jeho parametry již nepostačují na intenzity provozu a navíc již nebyl v nejlepším technickém stavu.
b8aeed9613871976653e02.jpg
b8aeed9613871976653e02.jpg (91.11 KiB) Zobrazeno 17278 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Letos ten prosinec nebudu psát do jednoho mega příspěvku, protože to denně nedopisuji, možná pak v roce 2017 udělám aktualizaci změn za celý rok 2016.

Dne 26.12. se odevzdal do provozu 61 km tah Shangguan - Heqing (Shanghe) Expressway. Výstavba trvala jenom 1,5 roku.

Dne 27.12. se odevzdal do provozu 42 km tah Xiaolong Expressway v provincii Yunnan. Až 31 km je v parametrech 8-pruhu.

Dne 28.12. se odevzdal do provozu chybějící 89 km dlouhý úsek na Jining - Xuzhou Expressway v provinciích Shangdong a Jiangsu. Úsek jde od G1511 u Jining do Fengxian, sever. V Shandong se značí jako S33 a v Jiangsu jako S69.

V provincii Guangdong se 28.12. odevzdalo do provozu 493 km dálnic:
* S8 Guangfozhao Expressway (Guangzhou / G55 - Guangxi hranice): 173 km
* G15W3 Yongguan Expressway (Chaozhou - Huidong): 129 + 55 km
* G2518 Shencen Expressway (Jiangmen / G15 - Luoding): 51 + 58 km
* S6 Guangjiang Expressway (SV u Jiangmen): 27 km

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu 63 km dlouhý úsek na Lanzhou - Haikou (Lanhai) Expressway v provincii Gansu mezi Lintao a Weiyuan.

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu 72 km dlouhý úsek na G6011 Nanchang - Shaoguan (Nanshao) Expressway v provincii Jiangxi mezi G72 u Xingguo a G76 u Ganzhou.

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu 28 km dlouhý úsek Taizhou - Zhenjiang Expressway v provincii Jiangsu mezi G2 a S28, východně u Taizhou.

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu nejvýchodnější větva Dongying - Lüliang Expressway (Donglu Expressway, G2516) dlouhá 162 km v provincii Shangdong. Jde od G18 u Dongying do G2 u Jiayang, severně u Jinan.

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu poslední úsek na Xingtai - Hengshui (Xingheng) Expressway v délce 53 km v provincii Hebei. Jde od Jizhou do G45 u Hengshui.

Dále se dne 28.12. odevzdal do provozu 105 km dlouhý tah Panxian - Xingyi (Panxing) Expressway v provincii Guizhou. Prochází hornatým terénem a na tahu je mnoho vysokých mostů.

Dne 30.12. se dálniční síť rozrůstá o následující části:

*66 km tah Minhe - Guanting Expressway v provincii Qinghai, je to S-J tah z Minhe do Guanting nedaleko hranic s Gansu
*první úsek v délce 117 km na tahu Yiyang - Loudi - Hengyang (Yilouheng) Expressway v provincii Hunan, z Loudi do Hengyang
*50 km úsek na Chengdu - Lijiang (Rongli) Expressway v provincii Sichuan mezi Renshou a Jingyan, daný úsek jde ve snadném terénu, zbytek trasy půjde v hornatém, ale momentálně se nestaví
*155 km úsek na tahu Chengdu - Chongqing (Yurong) Expressway v provincii Sichuan, z hranic u Chongging na G4202 (Second Ring Expressway), v parametrech 6-pruh nahradí již brzo G85 a G75 jakožto hlavní tah z Chongging do Chengdu, který je v provozu od roku 1995; poslední úsek nedaleko u Chengdu je ve výstavbě a do provozu se má odevzdat v 06/2017
*poslední úsek v délce 38 km na tahu Jinan - Guangzhou (Jiguang) Expressway v provincii Anhui z Wangjiang do Dongzhi, včetně mostu ponad řeku Yangtze s hl. rozpětím 638m s pylony vysokými 217m
*160 km úsek Dezhou - Shangrao (Deshang) Expressway v provincii Anhui mezi G36 u Mengcheng a G40 u Hefei

Dne 31.12. se do provozu odevzdalo:

*30 km dlouhý úsek G65 Baotou - Maoming (Baomao) Expressway v autonomní oblasti Guangxi na jihu Číny, úsek jde z Cenxi na hranice s Guangdong
*95 km dlouhý úsek G55 Erenhot - Guangzhou (Erguang) Expressway v provincii Hunan mezi Changde a Meichengzhen, čímž se skompletizoval tah v provincii Hunan
*28 km prodloužení trahu Changshu - Jiaxing (Changjia) Expressway v provincii Jiangsu, úsek jde z S58 u Kunshan do G318 ve Wujiang, u hranic s Zhejiang, v parametrech 6- pruhu
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.1.2017 11:17:04, celkem upraveno 3 x.
Důvod: doplnění obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína a dálnice, několik méně známých faktů kolem zpoplatnění a realizace:

*jsou to dálnice tvrdě zpoplatněné, cca. 2/3 všech zpoplatněných dálnic světa nalezneme v Číně
*v rekordně krátkém čase je ale síť dálnic vystavěná a již po několikáte rozšiřovaná a doplňována, včetně přečíslení celého systému
- v USA se síť Interstate budovala sice zadarmo pro uživatele, ale v delším časovém období
- v USA je od roku 2005 nový právní předpis, který vyzývá státy k dobudování mezistátních spojení přes PPP a již je asi 4.000 km I dálnic zpoplatněno i v USA
*zpoplatněné dálnice jsou v obrovských mínusech, ale je to jen účetní vedení, jinak směruje mýto především na zajištění údržby
*pomoct splácet úvěry na realizaci pomáhá několik vládních stimulujících balíčků pro podporu ekonomiky, kam se vždy nasměrovala i část desítek mld. USD na rozvoj dálniční sítě
*Čína velmi rychle naplánuje a posoudí jednotlivé projekty a pokud nejsou technicky náročné, tak mnoho z nich dokáže do 2 let zrealizovat bez ohledu na délku tahů anebo jednotlivých úseků
*mnoho dálnic je vedeno v různých provozovatelích, ale jednotlivé provincie mají stejný systém elektronických plateb a postupně se začíná i proces stejného systému v celé zemi

Financování výstavby a údržby silniční infrastruktury:

*skládá se ze 4 pilířů ve formě vládních a komerčních příjmů
*ve skutečnosti jsou vládní výdaje mnohem nižší z hlediska daní a poplatků než výběr mýta jakožto příjem na výstavbu a údržbu, ale je nutno zdůraznit, že zpoplatněné dálnice v Číne se dělí na 2 kategorie: na provozané státními společnostemi a na soukromého provozovatele a také pro ně platí odlišné podmínky
*daň za nákup nového vozu činí 10%, tyto peníze jdou na realizaci nových zpoplatněných dálnic
*reforma v roce 2009 ohledně PHM naopak zrušila poplatek určený pro údržbu silnic, co byl naopak velký zdroj pro údržbu silnic, ale tato reforma zas zvedla spotřební daň z PHM, účetně se upravil smysl zdanění a toto navýšení směruje zpátky do údržby silnic ve větším měřítku než do té doby
*na výstavbu si může půjčit nejen centrální vláda, ale i samosprávy a půjčit si můžou od domácích a zahraničních bank a stejně tak i od speciálních ekonomických bank
*dále jdou na výstavbu finance od firem (provozovatelé a jejich přímý podíl) a jednotlivců (mýto)
*příjmy z mýta musejí jít zpátky do dálnic buď na výstavbu nebo údržbu nebo na splátky úvěrů
*třeba v roce 2012 směrovalo na národní silniční projekty celkem 183 mld. USD, ale centrální vláda se na tom podílí přímo jen 1,8%, 17% bylo z prodeje vozidel, místní samospráva 33%, domácí úvěry 34% a zahraniční 0,4%, zvyšní část je mýto a další zdroje
*jak jsem uvedl, tak jsou 2 typy zpoplateněných dálnic a to vládní a soukromé, ty vládní jsou na báze vláda - úvěr, lokální samospráva dostane úvěr od domácí společnosti, jednotlivců přes konkrétní mechanizmy a soukromé jsou na báze tak domácích jak zahraničních půjček; tento model PPP se pak liší i co do délky provozování, protože vládní mýtná dálnice je provozována 15 let (20 v centrální a západní Číně) a soukromá dálnice 25 let (30 let v centrální a západní Číně) i proto, že soukromá dálnice má jiný úrok úvěrů
*a jsme u 3. pilíře financování a to je čínská daň na nákup nové vozu (daň za koupyschopnost), to je stabilní a velmi silný pilíř financování již jak jsem napsal tak v roce 2012 to bylo až 17%, v roce 2013 to bylo již finančně 42,9 mld. USD
*ta 10% přirážka není něco nového, to Čína zavedla již v roce 1985 a celý výnos směruje na rozvoj silničních projektů, v roce 2001 se tato přirážka přetransformovala na poplatek za auto a rozšířilo se to na další dopravní prostředky: elektrické vozy, zemědělské stroje, přívěsy, motocykly, poplatek musí být vyplacen do 60d od zakoupení vozidla a před registrací
*tento 3. pilíř shromažďuje centrální vláda a následně jej přiděluje samosprávám s tím, že 90% výběru směruje na dálniční projekty a neustále roste, třeba ještě v roce 2009 činil výnos 17,8 mld. USD a před změnou v roce 2000 to bylo 0,3 mld. USD
*4. pilíř, který ale nebudu rozepisovat je již zmiňovaná reforma zdanění PHM

Náklady na zaměstnance:

*celkové ceny za dálnice se již přibližují těm v Evropě
*minimální mzda v Číně je něco nad 200 USD; Taiwan 600 a HongKong něco nad 600 (Japonsko 1.000 USD)
*průměrný pracovní týden činí 40h
*stavebnictví je i v Číně podprůměrně zaplaceno, ale i tak si čínský dělník při výstavbě dálnic dojde měsíčně v průměru na 650 € a má jistotu, že peníze uvidí, na druhou stranu mnoho dělníků pracuje na dlouhé turnusy 3-6 měsíců, ale zase s ubytováním a základní stravou, kde zas má vláda motivaci na financování, protože peníze posílají domů atd. atd.
*do roku 2010 byla ale mzda někde jinde, až poslední roky jde mzda i v tomto oboru skokově nahoře, v bohatších regionech i o +10%, na druhou stranu pokud má dělník zajištěno bydlení a stravování tak nemusí dostat místní platovou úrověn

Realizace dálnic pohání i ekonomiku, protože doprava a nároky na dopravu jsou ve 2-ciferních ukazatelích a stále je hlad po nových komunikacích a stále hlavně v centrální a západní Číně, kde je ten rozvoj stále slabší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.12. se odevzdal do provozu 28 km dlouhý úsek G56 Hangzhou - Ruili (Hangrui) Expressway v provinciích Guizhou a Yunnan. Úsek jde od S77 (Shuipan Expressway) do Pulixiang. Na tomto úseku se nacházejí 2 nejvyšší mosty světa; 565m vysoký Beipanjiang Bridge a 485m vysoký Puli Bridge. Výstavba mostu Beipanjiang trvala 3 roky a stála 146,7 mil. USD.

Zdroj: http://www.chinanews.com/sh/2016/12-29/8109172.shtml, http://www.telegraph.co.uk/cars/news/be ... ral-china/

Beipanjiang Bridge :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:55:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.1. se do provozu dostávají:

mnoho dálnic v provincii v Jiangxi v délce přes 720 km

*Duchang - Jiujiang Expressway, ponad jezero Poyang, délka 50 km
*Xiuping Expressway mezi Xiushui a a hranicí s Hunan, délka 76 km
*S81 Tonggu - Wanzai Expressway, délka 69 km
*G6011 Nanshao Expressway v Nanchang (G6001 - G60), délka 14 km
*G6001 Nanchang Ring Expressway, jižní úsek v délce 35 km
*S42 Dongchang Expressway (Dongxiang - Zhangshu), délka 152 km
*S33 Wanshang Expressway (Wannian - Hengfeng), délka 76 km
*dálnice z Ningdu do Dingnan , v délce 254 km

Obrázek

další úseky:

*12 km prodloužení Binbao Expressway (Tianjin Ring Expressway) v Tianjin, v parametrech 6-pruhu mezi G25 a G0111/S11 na pobřeží, zásadně se tím pomohlo metropolitnímu území Tianjin
*31 km a poslední úsek na tahu Xuyong - Gulin (Xugu) Expressway v provincii Sichuan, úsek jde kolem Gulin k hranicím ke Guizhou nedaleko Taipingzhen; na dálnici Xugu je mnoho vysokých mostů včetně 162m vysokého Shilianghe Bridge, na překonání přechodu do provincie Guizhou bude nutno vybudovat i most vysoký kolem 300m
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Co to znamená, když někdy píšu, že je na některých dálnicích moc vysokých mostů, tak třeba zde je to hezky zpracované: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3208 .

Dne 4.1. se odevzdalo do provozu 68 km dálnic v provinciích Fujian a Jiangxi. Jde od Fujian S0312 (Shaowu - Guangze Expressway) z Guangze po hranice s Jiangxi (30 km) a S10 (Zixi - Guangze Expressway) od G35 po hranice s Fujian (38 km).

Dne 12.1. se odevzdal do provozu 42 km dlouhý úsek S29 Conghua - Dongguan - Shenzhen Expressway v provincii Guangdong. Jde o městskou dálnici východní oblastí města Dongguan, jde od Qishizhen, jižně kolem East River do Fenggangzhen. Do provozu se dostal i 15 km přivaděč. Celý projekt je v omeškání několik let.

Dne 13.1. se odevzdal do provozu poslední 49 km douhý úsek na Zhangjiajie - Nanchong Expressway v provincii Sichuan. Jde od hranic Chongging do Quxian. Je zde i 8 km dlouhý tunel.

Dne 18.1. se odevzdal do provozu 169 km dlouhý úsek tahu G7212 Sanjiang - Beihai Expressway v autonomní oblasti Guangxi. Úsek jde od Sanjiang do Liuzhou, může obsahovat i úsek G76 (Xiarong Expressway) nedaleko u Sanjiang, což je výchozí bod dálnice.


Jinak před rokem bylo v provozu 123.000 km dálnic, za rok 2016 jsem evidoval zde ve fóru něco přes 5.000 km, ale je to zcela jistě více, bude se to pohybovat kolem 130.000 km, ale přesná data ještě nemám, protože některé dálnice se odevzdávají do provozu formálně bez reálního zprovoznění a tyto údaje já sem neudávám, ale oni se během roku mohli do provozu pak dostat. Jinak se mnoho tisíc km staví, plánuje a to i dlouhočánské okruhy a i několik okruhů kolem velkých měst, do roku 2020 trvá dekáda dálnic, ale nutno zdůraznit, že nastupuje již dekáda rychloželeznic a rychlovlaků, ty investice tam do roku 2030 dosáhnou dle ohlášení přes 500 mld. USD. Jinak hodnota toho, co se nyní uvedla do provozu v rámci dálnic, tedy ta síť jako celek dosáhla ke konci roku 2015 za údaje ke konci roku 2015 hodnotu v propočtu na měnu a inflaci min. 300 mld. USD. Ze začátku opravdu levná výstavba. Nyní jsou ty úseky stále nákladnější, předse jenom klesá podpora cen dotací na beton a ocel, stoupají mzdy a i ty úvěry na nové úseky jsou v jiné míře a klesá hlavně ta přímá podpora ze strany vlády a provincií. V propočtu je cena za 1 km čínské dálnice opravdu někde na 2,5 mil. USD za ten celek jak je, ale přes ten způsob financování, plánování, realizace kolem výstavby, podpůrních balíčků na dostavbu některých úseků atd., takže je to zcela jistě nerealizovatelné v jiných zemích, kde není prostě takový potenciál jak co do rozsahu možností stavebních materiálů, kapacit firem a financování včetně legislativy kolem přípravy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.1.2017 16:28:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V provincii Guizhou (asi 35 mil. obyvatel) se začala výstavba 11 dálnic v celkové délce asi 1.000 km, tedy asi 18% současné délky, která činí cca. 6.100 km. Náklady na realizaci 11 nových dálnic mají být 166,4 mld. yuanů (tedy asi 24,2 mld. USD). Všechny projekty se mají ukončit do roku 2020. Zdroj: http://english.sina.com/news/2017-01-05 ... 3131.shtml
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 14:56:08, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odkaz je nefunkční, ale jeho odstranění by narušilo smysl vlákna/debaty
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 26.1. se do provozu dostávají další 3 úseky dálnic a všechny v provincii Guizhou:

S30 Kaixi Expressway (Kaiyang - Xifeng): 20 km
S30 Xiqian Expressway (Xifeng - Qianxi): 87 km
S55 Baiqian Expressway (Jinsha - Qianxi): 56 km

Na S30 Xigian Expressway je i 375m vysoký most: Liuguanghe Bridge :arrow:

*délka 1.280m
*hl. rozpětí 580m
*výška vozovky 375m
*nejvyšší pilíř 248m

Obrázek

Další informace a fotky: http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... dge_Xiqian .

Na S30 Kaixi Expressway jsou 250m a 170m vysoké ocelové mosty.

Celkem se v lednu dostalo do provozu více jak 1.000 km nových dálnic, min. 1.200 km dálnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Provincie Fujian již disponuje 5.000 km dálniční sítí. První km dálnice se zde postavil až v roce 1994 a již v roce 2005 je propojeno všech 9 městských prefektur v provincii, 14 krajských měst a 45 krajů (county; celkem je jich 85). Fujian má rozlohu cca. 120.000 km2, žije zde cca. 40 mil. obyvatel a je důležitou provincii v napojení na Taiwan. HDP provincie je nad 400 mld. USD. Železnice se zde postavila v roce 1957 a i ta zaznamenává enormní rozvoj.


Čína hodlá do roku 2030 přestěhovat 250 mil. obyvatel z přeplněných měst do novovybudovaných měst i v pouštích nebo do střední a západní části, kde je nízké osídlení. To samo o sobě bude stát stovky mld. USD až bilion. Do své infrastruktury vkladá obrovské částky peněz. Dálniční systém se třikrát prodlužoval a dvakrát zásadně přečísloval. Výstavba dálnic pokračuje, i když se již pohybuje na úrovni asi 130.000 km. Mnoho provincii disponuje (v poměru k USA, CDN, EU, JAP) o 100% větším rozsahem dálniční sítě, než je jejich výkon ekonomiky. Napříč celou Čínou se budují enormní mosty a tunely, aby se překlunul jakýkoliv obtížný terén. Čína hodlá zrychlit přepravu po zemi a zlepšit dostupnost všech regionů. Kromě dálniční sítě se investují enormní částky do národní sítě silnic, do výstavby železnic, do výstavby obrovských letišť. Kde se dá tak se pomáhá budovat silničně-železniční onfrastruktura v okolních zemích, aby tam následně Čína investovala do přístavů, čímž zkapacitňuje námořní obchod, protože čínské přístavy jsou již na kraji svých možností. Obrovské částky se vkládají i do energetiky atd.

Mnoho, ale opravdu mnoho projektů je mimo samotné dálnice nebo tedy ve smyslu celých těles (mrakodrapy, jadrové elektrárny, nová města, vysokorychlostní železnice, mosty, metro atd.) má rozpočty v řádu miliard USD. Třeba se v poušti staví Nanhui New City, které v roce 2020 pojme 1 mil. obyvatel. Cena za tento projekt je plánovaná na 4,5 mld. USD. Nebo přehrada Xiangjiab dokončená v roce 2014 stála 6,3 mld. USD. Její roční výkon je 30,7 Twh. Na hodvábní stezku, což je spojení do Evropy směruje 7 mld. USD. Na most Su-Tong Yangtze River Bridge směrovalo téměř 8 mld. USD. Dlouhý 8,2 km, vysoký 300m, v provozu 8 let. Projekt, který jsem tady opsal: Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge a který se má již brzo dokončit má účet 10,6 mld. USD. Vesmírní centrum Hainan Wenchang Space Center, které je v provozu od roku 2014 stálo 12 mld. USD. Trať Harbin–Dalian High-Speed Railway, která jde v nejvyšších výškách na planetě s nejnižšími teplotami stála 14 mld. USD, tedy asi 15,5 mil. USD na 1 km. Jiaozhou Bay Bridge dosáhl rozpočtu 16 mld. USD na jeho 42 km. Do železnic chce Čína teprve ještě investovat dalších 500 mld.

Centrální vláda informovala, že třeba v roce 2012 se investovalo do dálnic, státních silnic, zemědělských silnic, do nové výstavby, oprav a rekonstrukcí celkem cca. 207 mld. USD. Ze všech zdrojů. Čína tvořila v tomto roce 20% světové populace, ale jen asi 5% silnic. Na jakýkoliv přesun obyvatelstva a rozvoj ekonomiky to bylo málo a ještě stále to nepostačuje. V roce 2012 pracovalo na výstavbě dálnic téměř 50 podniků s více jak 700.000 zaměstnanci. Na jejich mzdy směrovalo 12,5 mld. USD, tedy asi 1500 USD měsíčně, ale dělník vydělá méně než projektant atd., to jsem rozepsal nedávno. Ještě v roce 2007 Čína nedisponovala rychlostní železnicí, v roce 2013 to bylo téměř 6.000 km.

Z hlediska dělení silniční sítě je nutno říct, že v roce 2006 Čína evidovala 3,5 mil. km, v roce 2011 4,1 mil. km. A z toho 12% jsou dálnice a silnice I. a II. významu. Rozvoj gradoval do roku 2015 a nyní pokračuje a aktualizují se plány k realitě. V roce 2011 se po silnících přepravilo ze všech druhů přepravy až 76% nákladu.

Cíl, který hovořil o upgradu 90% - 95% hlavních silnic a výstavby dálnic do roku 2015 se naplnil. Nyní se mají doladit další schémy do roku 2025, ale jak jsem již psal tak nastupuje dekáda železnic, které se budují, ale jsou v závěsu za dálnicemi a silnicemi.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 15:05:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Highways Department Hong Kong vyhlásil tendr na uzavření kontraktu č. HY/2014/07 na zajištění výstavby dopravního spojení Central Kowloon Route – Kai Tak West, které zahrnuje hloubení tunelu 370 metrů pod vodou, výstavbu krytého tunelu 160 metrů, stavbu 125 metrů vozovky a související křižovatky, vč. demolice stávajících budov a výstavby kanalizace. Uzávěrka tendru 12.5.2017, zahájení prací v srpnu 2017 a předpokládaná doba výstavby 84 měsíců. Zdroj: http://www.hyd.gov.hk/en/tender_notices ... 01407.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.12.2020 15:45:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady se děje tolik velkolepých staveb, které se staví nebo jdou do výstavby nebo do provozu, že to nestačím ani statisticky zachytávat. V rámci provozu mi unikají stovky km dálnic ročně. :lol:

V provincii Hainan se jde stavět multifunkční 5,7 km dlouhý most, který spojí pevninu provincie s Ruyi Islet. Most bude o šířce 27,5m a splní 6 funkční najednou: silniční, pro vodu, plyn, elektrickou energii, optické káble, lehký vlak. Hlavním zhotovitelem je China Railway 18th Bureau Group's 2nd Engineering Company. Tento objekt je specifický tím, že voda pod ním kolísá v rozsahu 10-15m a navíc bude zhotoven tak, aby se zde minimalizoval vliv mlhy a odolat má i silným zemětřesením (v rámci stupnice do 8). Do provozu se má odevzdat v první polovině 2019. Most bude ve tvaru lodní plachty. :idea:

Dále ministr odpovědný za rozvoj dopravní infrastruktury obeznámil veřejnost a média s tím, že v rámci 5-ročního plánu 2016-2020 jsou upravené výdaje a do dopravní infrastruktury se investuje v propočtu přes 2 biliony € (2.000 mld. €), z toho více jak 1/2 jde do silniční infrastruktury. Postaví se více jak 300.000 km nových silnic, z čeho dálnice mají tvořit 1/10. Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5826 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Shenzen je město severně od Hong Kongu, jedno z nejrychleji rostoucích měst v Číně a je zde i jeden z největších přístavů Číny. Žije zde již téměř 12 milionů lidí. Hlavní město provincie Guangdong. Ještě před 40 lety tady žilo 30.000 obyvatel. To se změnilo v roce 1979, když se tady Čína rozhodla vybudovat 1. speciální ekonomickou zónu. Sídlí zde několik finančních obrů a mnoho významních společností. Od roku 2004 je zde již i metro, které má dnes 260 km tratí se 149 stanicemi v rámci 6 provozovaných linek.

Shenzhen Expressway Company Limited :arrow:

http://www.sz-expressway.com/en/

*spravuje síť dálnic v oblasti

založená je již i Shenzhen Outer Ring Expressway Investment Company Limited CEO
Snímka.PNG
Snímka.PNG (35.48 KiB) Zobrazeno 15890 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:09:52, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Z hlediska stavebního jsou čínské dálnice dalším divem. Mnoho částí a úseků je složeno se zložitých mostů a tunelů, kde nehraje roli výška nebo naopak když to opravdu jinak nejde, tak se provádí jako kdyby slučka jak pro tunel tak pro mosty, aby se překonal výškový skok. I ten rozsah jak se neustále zvětšuje a pokrývají se stále další oblasti. I to jaké obrovské dlouhé ring roady se budují, často i několik vedle sebe. Já se tady věnoval již i formě výstavby, financování a provozu.

Čínské hospodářství ale neustále zpomaluje. Deficit veřejných zdrojů je někde na úrovni 3% HDP, těžce se měří, protože Čína disponuje mnoha nástroji s rezervními fondami atd. Již několik let se upozorňuje (světoví ekonomové ve smyslu geografie, tedy jak americký tak asijský, evropskí atd.) na neustále vyšší vládní dluh. Rozpočet neustále podporuje PPP a tento nástroj jde mohutně výstavbu velkých infrastrukturních projektů. Zadlužují se tak i regiony. Čína se snaží oživit hospodářství ve světě a s volným kapitálem financuje (ale na úvěry) různé dopravní projekty v zemích 3. světa. Nebo za těžební licence financuje přímo výstavbu. Domácí stavební obrové mají řadu let problém s udržením kapacit. Málo se mluví i o tom, že tak jak stoupá životní úroveň obyvatelstva Číny, tak se masivně budují byty a neskutečně se zvyšuje počet vydaných hypoték. V roce 2016 banky půjčili celkem 12,65 trilionu čínských juanů a z toho 39% jsou nové hypotéky. Masivní investice do systému silnic, dálnic, železnic, letišť, metra způsobuje stále větší zájem o bydlení ve velkých městech a to naopak podporuje růst lokální ekonomiky a ta pumpuje peníze zpátky do PPP na dopravní infrastrukturu. V tom všem je ale zpomalující růst ekonomiky, vysoký vládní dluh, který překročil již 90% HDP a neustálé deficity státních rozpočtů. Populace již přesáhla 1,35 mld. a je někde na úrovni 1,355 miliardy, ale s tím souvisí jak zpomalení růstu populace a preference mužů k politice 1 dítěte, že populaci čeká stárnoutí a zvyšování výdajů na systém sociální starostlivosti a zdravotní péče. V tom prvním parametru se vláda stále spoléhá na rodiny, ale tato vazba se ničí tím, jak se mladí lidé stěhují za prací do měst. Nalézt milionové město není žádný problém; 15 z nich již překročilo 10 mil. hranici a z nich 3 mají nad 20 mil.

Státní rada ale hodlá i v roce 2017 pokračovat rozvojem infrastruktury čínským modelem PPP. Většina projektů ale nese státního/samosprávního vlastníka a tak se nadále bude dluh zvyšovat. Třeba dálnice si na sebe neumí vydělat ani z nejdrahšího mýta na světě. Nikde se pak nepíše co se bude dělat dál, ale statistiky že jsou stále větší dluhy z těchto projektů se pravidelně uveřejnují. Stejně tak ale i záměry provincií budovat nové a nové dálnice a to vidíte co píšu, to jsou skrátka tisícovky nových km za desítky miliard USD. Prudce se zvedá dluh místních firem, odhady na celkovém dluhu jsou pak na úrovních 200-300% HDP, což je navýšení o 100% během posledních 8 let. Na druhou stranu tím, že jsou projekty řízené a vlastněné státem, tak to má motivovat ke vstupu i soukromý kapitál. Mnoho dálnic vykazuje intenzity 8 tis. vozidel za 24h. A toto má další důsledek a samozřejme k velikosti země nesmírný ... snižují se výdaje na zajišťování údržby původní silniční sítě v odlehlých regionech. Je zcela normální, že do zakázek formou PPP vstupují čínské společnosti které pak ovládnou nadpoloviční podíl, zafinancují výstavbu a snaží se ale normálně všechno desítky let provozovat. Státní firmy mají lepší úvěry, ale v tomto měřítku už funguje veškerá infrastrukturní výstavba v celé zemi řadu let. A proto také mnoho uznávaných bank zahrnuje i tuto výstavbu na dluh do státního dluhu a najednou to není 90%, ale 260% HDP. Dokonce se objevují propočty již na 279% koncem roku 2016, přičemž to samé měřítko ukazuje na rok 2007 s hodnotou 147%. V roce 2007 bylo v zemi 45.000 km dálnic, nyní je to 130.000 km. To je holá realita, protože ta výstavba v zahraničí je na dluh ale půjčují se jiné vlády nebo za těžební licence a z toho má Čína profit, protože ziskem je nerostní bohatství. Ale to nejsou jen dálnice, ale i další infrastruktura. V konečném důsledku je to ale neustále všechno na dluh. Reálně se to z roka na rok zastavit nedá a jakékoliv zpomalení by znamenalo i zpomalení již tak pomalého růstu ekonomiky, takže Čína je na tomto systému momentálně závislá, ale nebude to udržitelné navěky ... čínská vláda ale poslední roky přes ministerstvo financí realizuje prodej jednotlivých částí podniků, které jsou vstoupené do infrastukturních projektů a mají problém s návratem zisků nejdříve transformací těch firem a přeskupení divizí a následně je odprodávají jednotlivým fondům, aby se udržela schopnost udržet podniky ve finanční stabilitě. Tato snaha je ale stále ve velmi malém rozsahu a i proto se Čína snaží skupovat ve světě fungující společnosti, protože jinde též zápasí s dluhy, ale Čína ten kapitál ještě stále má a i proto se snaží Čína oživit světové hospodářství, kdy po odkoupení firem do nich investuje další kapitál a podporuje další produkci, ale nedá se to realizovat donekonečna a to to máme ještě ve světě levnou ropu ... koncem prosince 2016 ministerstvo dopravy informovalo, že v tomto roce se má síť dálnic rozšířit o dalších 5.000 km. Tempo se tedy zpomaluje, ale jak víme, tak se ohlašují další podpůrné balíčky pro výstavbu dálnic i železnic. Pamatovat se má ale i na regionální rozdíly; pro 7.000 chudých vesnic se zásadně vynoví nebo i postaví 200.000 km zemědělských silnic, aby se tak získalo jejich lepší napojení na další centra. Tyto silnice mají mít zpevněný povrch.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:10:19, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.4. se nedaleko hranic s Myanmarem odevzdal do provozu 27 km dlouhý tah Ruili - Longchuan Expressway. Je v provincii Yunnan. Spojuje města díky více jak 5 km dlouhému tunelu.

Zdroj: http://news.sina.com.cn/o/2017-04-08/do ... 9661.shtml
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 15:06:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Některé provincie částečně přečíslují některé dálnice, ale tomu se prozatím (a zřejmě hodně dlouho) nebudu věnovat, protože až do takových detailů zde nejdu, to by tady mohlo být několik všeobecních témat jen kolem značení a financování dálniční sítě a pak dle provincií rozděleno a extra některé opravdu dlouhé tahy ještě navrch, extra mosty a tunely s nějakými "nej" v rozsahu celého fóra. Jedno přečíslení na celonárodní úrovni už proběhlo a to ve vláknu napsané je. Já jen, že kdyby některé do provozu odevzdané tahy a úseky byly nějak mimo nalezení dle čísla, tak je to normální. :D

Čínská provincie Qinghai se rozhodla během dalších 5 let investovat do silniční sítě jako celku celkem 28,97 mld. USD. V roce 2020 se má celá síť zvětšit o 10.000 km, v tom nejsou pochopitelně jenom dálnice. Každé významné město má mít kvalitní hlavní silnici a každá vesnice má být napojená na provinční silnici. O provincii pak zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Qinghai . Je to taková ta okrajová provincie, i když nejblíže tomu "jádru" z hlediska propletenosti dálniční výstavby. Čím víc na západ tím méně těchto tahů a km ovšem logicky i méně obyvatel. Ostatně hlavní město Xining leží na krajném východě provincie.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (76.34 KiB) Zobrazeno 15226 x
Celá provincie nemá vůbec mnoho km dálniční sítě a ten boom výstavby je zde teprve poslední roky. V roce 2000, kdy v Číně bylo kolem 11.000 km dálnic, tak tady bylo 0 km. Až do roku 2010 zde bylo 200 km a to už v celé Číně bylo 65.000 km. V roce 2014 zde bylo již 1.700 km dálnic (v Číně pak 104.500 km). Je to ale důležitá trasa pro dálkové trasování dálnic/rychlostních železnic do Tibetu.

Vzhledem k tomu, že v celé provincii žije tak málo obyvatel, tak větší investice se dočkalo prozatím hlavní město Xining; Xining Outer Ring Expressway, 6-pruh, 61 km, 1,5 mld. €. Na názorné mapce dálniční sítě modrou barvou:
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (114.15 KiB) Zobrazeno 15226 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Být tohle jiný stát, tak tady teď napíšu projekty, o kterých by to na dlouho bylo jako něco top, ale tady to napíšu jen jako doplněk k ostatnímu ...

V provincii Shandong probíhá upgrade dálnice G20 Qingyin Expressway od Quingdao do Jinan, což je 309 km dlouhý úsek. Původní dálnice byla otevřená v roce 1993 jako jedna z prvních nejdelších v Číně. Její kapacita již nepostačuje a tak se v tomto úseku masivně přestavuje na 8-pruh a to od 01/2016. Náklady mají dosáhnout 4,5 mld. USD. Ano, ta dálnice stojí, ale nestačí provozu, tak jí zkapacitňují v nákladech za jaké by šla postavit nová dálnice. Trasa:

Obrázek

V provincii Guizhou se staví nová dálnice Guizun Expressway (Guiyang - Zunyi Expressway). Jde paralelně ke staré G75 (Lanhai Expressway), která je v provozu od roku 2007. Tady se Čína rozhodla postavit zcela novou dálnici a na nové Guizun Expressway se nachází několik velkých mostních objektů včetně mostu ponad Wujiang, který má vozovku ve výšce 200m.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:37:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2016 se odevzdalo do provozu 7.400 km dálnic (ve fóru je něco kolem 5.000 km), takže celkový rozsah dálniční sítě Číny je ke konci roku 2016 na úrovni 131.000 km.

Dále se rozhodlo, že se postaví 515 km dlouhý úsek Mulei - Wutongdaquan v nákladech 2,6 mld. USD, v parametrech 4-pruh. Jedná se o poslední úsek na Beijing - Urumqi Expressway: https://en.wikipedia.org/wiki/G7_Beijin ... Expressway . Práce mají trvat 3 roky. Dálnice se staví na podporu těžby nerostního bohatství, na podporu průzkumních aktivit a pro rozvoj cestovního ruchu s lepším dosahem na regiony a centra oblastí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína investuje 1,5 mld. USD na upgrade 40 km dlouhého úseku G15 Shenyang - Haikou (Shenhai) Expressway ze 6 na 10 jízdních pruhů. Práce se zrealizují v období 2018 - 2024 a úsek je ze severní strany Guangzhou. Zvýší se i návrhová rychlost z 80 na 100/120 km/h. :arrow:

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:37:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Chongqing se znovu blysl do světa silniční infrastruktury. Ve stejném roce zahájení tohoto fóra se v tom městě začala realizovat obří MÚK a nyní se konečně dokončila. :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (788.39 KiB) Zobrazeno 17946 x
POLOHA

Tady se dokonce zapotí i GPS navigace. :lol: Ale lepší satelitní navigace již tady jsou otestována a úspěšně.

Tento bod je v provozu od minulého týdne po 8 letech realizace. Má 5-pater, přičemž nejvyšší je ve výšce 37m. Dá se zde jít na 8 různých směrů, je zde 20 ramp z čeho 15 slouží na přejezdy mezi patrami.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:38:18, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Další fakta (kromě dálnic) za rok 2016 :arrow:

*postavilo se 1.900 km nových VRT
*opravilo se nebo postavilo 290.000 km lokálních silnic
*natáhlo se 5,5 mil. km nových optických kabelů
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:38:51, celkem upraveno 3 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

To co se tady staví je často neskutečně drahé. Tady se staví asi 70 km dálnic, mostů a tunelů se specifickými parametry a ty náklady jsou skoro 150 mld. dolarů místní měny tedy asi 450 mld. Kč. To znamená v souhrnu 6,5 mld. Kč na 1 km. To není jen most, ale třeba tunel s názvem Tuen Mun – Chek Lap Kok Link. Tady je pak taková situační mapa :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.51 MiB) Zobrazeno 18293 x
Ale on se staví i další tunel s názvem Tseung Kwan O – Lam Tin.

Samozřejmě, že vzhledem k rozsahu a nákladům jsou k tomu extra informační weby, třeba:

http://hzmb.hk/eng/index.html
https://www.tko-ltt.hk/en/

Ty projekty přinesou obrovské úspory do zkrácení tras a časových úspor. Kolem 60%.
Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (777.6 KiB) Zobrazeno 18293 x
Já to tady zmínil okrajově s několika fotosety na předchozích stranách, protože tohle jsou rozsahem takové projekty, že by se to muselo odčlenit od Číny a rozepisovat to detailněji. To není celkově v mém časoprostoru možné zachytit ani tu samotnou výstavbu, protože to jsou desítky tisíc nových km dálnic a já vybírám jen to nejdůležitější a někdy jednotlivé megaprojekty. Není čas na takové rozčlenění Číny.

A abych neopomněl další důležitou věc: Hong Kong realizuje i enormní železniční projekty a buď to se kreslí nebo již staví: VRT Guangzhou – Shenzhen – Hong Kong Express Rail Link, stavba nových linek metra South Island Line, North Island Line, West Kowloon Culture District, Shatin – Central Link atd. s tím, že nyní se staví 53 km tratí s 10 novými stanicemi za v propočtu 310 mld. Kč.

A úplný vrchol je investice do letecké dopravy: byla zahájena stavba 3. ranveje a rozvoj Terminálu 2, projekt má být dokončen v roce 2023, celková investice je odhadována na 150 mld. HKD tedy asi 465 mld. Kč. Projekt bude kromě stavebních prací samotné ranveje a terminálu vyžadovat také rozšíření odbavovacích systémů, úpravy v bezpečnostních systémech včetně kontroly leteckého provozu.

Ta drahota souvisí ale i s celkově velmi nákladným životem v tomto prostoru. Průměrná mzda překračuje 1 mil. Kč za rok, ale jen průměrná. Bydlení je zde hodně drahé, služby jsou drahé a tak i tato výstavba je nákladná. HDP je na úrovni 300 mld. USD, nárůst za dekádu je o polovinu (z 200 na 300).

Tyto dopravní projekty, které se zahajují v této dekádě, které se staví a budou dostavovat po roce 2020 v další dekádě zcela zásadně změní dopravní charakter celé oblasti. Proč se to všechno buduje? Protože se zlepšuje dopravní návaznost na okolní provincie tak, aby se usnadnil export tovaru přes HK, jde o to, že se z dovezeného tovaru sem se 4/5 následně reexportují. HK je tedy jak vstupní tak výstupní brána pro Čínu. Proto se propojí Macao s HK a celé se to tady zasadně zmodernizuje a zlepší. Na ceny se tady nehledí. Tady jednoduše vůbec ne. Je mnoho projektů v Číně, které nabírají zpoždění mnoho let nebo se ani nestaví nebo se staví ale zpomaluje se to, ale pak jsou území, kde se nehledí na náklady, ale na celkový požadovaný efekt z hlediska Číny jako takové. Tedy tzv. čínské vyšší principy. Populace samotného HK je menší než populace ČR a je někde na úrovni Bulharska. Teď to srovnejte s tím HDP, platy a náklady na projekty. Bilion korun to překračuje a přitom je to několik desítek km liniových staveb, i když významem a parametry někde jinde, ale i tak jsou to enormní ceny.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:39:40, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 23.6. se do provozu dostala 35 km dlouhá dálnice Zhanhui Expressway (Zhanyi - Huize), která se nachází mezi G56 a G85 v provincii Yunnan. Terén je hornatý a je zde i 125m vysoký most Niulanjiang Bridge Zhanhui: http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... ge_Zhanhui .

Výstavba další dálnice je zahájená :arrow:
ch1.PNG
ch1.PNG (21.01 KiB) Zobrazeno 18117 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 15:02:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.6. se odevzdal do provozu 1. úsek na tahu Weifang - Rizhao Expressway v provincii Shandong. Úsek má délku 34 km a jde od přístavu Weifang po G20 západně u Weifang. Náklady 2,76 juanů, tedy asi 357 mil. €.

Dne 29.6. byl do provozu odevzdán 104 km dlouhý tah Wuding - Yimen Expressway v provincii Yunnan na JZ Číny. Jde o 6-pruhovou dálnici západně u Kunming.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.12.2020 16:08:55, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 3.7. se odevzdal do provozu poslední úsek v délce 11 km na tahu G5013 Chongqing - Chengdu Expressway. Dálnice je známá i jako Yurong Expressway. Jde o 6-pruhový úsek mezi Luodaizhen a Chengdu. Tím se skompletizovala celá dálnice v délce 251 km mezi Chongqing a Chengdu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“