Rakousko všeobecně
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Rakousko všeobecně
Dobrý den, tuší někdo co je tohle: https://www.google.cz/maps/@48.2394435, ... !1e4?hl=cs Vypadá to, jak kdyby někdo začal stavět dálnic z Passau na Salcburk a pak si to rozmyslel.
Díky
Díky
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rakousko všeobecně
Měla to být původně dálnice do Mnichova, respektive rychlostní spojka S9 k německé A94. Jenže ani Němci se jaksi nemají, aby dálnici z Mnichova do Pasova dokončili. Natož eko Rakušáci, kteří ztrátili zájem a projekt úplně zrušili, aby prý nezamořovali další rakouské území. A raději přetěžují koridor přes Salzburg. Severní koridor Mnichov-Vídeň, respektive E552 tak zůstavá vyčůraně na bedrech Němců, kteří dokončí A94 do Pasova. Ta se u rakouského dálničního přechodu napojí na A3, poblíž města Pocking.
Myslím, že potom to stejně Rakušáky donutí S9 postavit, protože severní koridor bude kratší a volnější než přes Salzburg a spousta aut bude používat zkratku po silnici 148. K této silnici u Braunau by Němci měli dokončit chybějící, již rozestavěný úsek dálnice do roku 2020. Dál do Pasova k A3 však bude chybět a vše se pohrne tudy.
Myslím, že potom to stejně Rakušáky donutí S9 postavit, protože severní koridor bude kratší a volnější než přes Salzburg a spousta aut bude používat zkratku po silnici 148. K této silnici u Braunau by Němci měli dokončit chybějící, již rozestavěný úsek dálnice do roku 2020. Dál do Pasova k A3 však bude chybět a vše se pohrne tudy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Rakousko všeobecně
Já osobně jsem si říkal, že tam chybí tento směr vedení AT - DE v severní trase přes Ried a Braunau. A ono ejhle, přece jenom to bylo zamýšleno. Takže díky za super info. Uvidíme, jestliže se k tomu rakušáci dohrabou, aby to vystavěli, neb by to byl hodně zajímavý ekvivalent k Salzburgu a přetížené německé A8.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko všeobecně
Je lepší použít sjezd Ort im Innkreis a tam tudy se vydat na Braunau/Simbach. Žádný průjezd přes vesnice.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rakousko všeobecně
Však to jsem tuším psal, silnice 148 / E552.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko všeobecně
Pardon, nějak jsem to přehlédl
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Rakousko všeobecně
Aktuálně největším projektem ve spolkové zemi Tyrolsko je obchvat Scharnitz ve směru od GaPa a dálnice A95 od Mnichova.
Náklady cca 39 mil. EUR. Tunelová varianta odkloní dopravu přes obec přímo na hranici s Bavorskem.
https://www.tirol.gv.at/verkehr/baubezi ... 0-km-2118/
http://gebr-haider.at/de/project/umfahr ... 1-bl-2_281
Náklady cca 39 mil. EUR. Tunelová varianta odkloní dopravu přes obec přímo na hranici s Bavorskem.
https://www.tirol.gv.at/verkehr/baubezi ... 0-km-2118/
http://gebr-haider.at/de/project/umfahr ... 1-bl-2_281
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.3.2021 0:17:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Rakousko všeobecně
Nevím, zda to tu proběhlo v médiích v čr, přesto to sem umístím jako zajímavost.
IG-L zony na dálnicích jsou známé, zpomalení na 100 km/h kvůli emisím. Do hry vstoupily ale elektro auta, které se odvolávaly za pokuty až k ústavnímu soudu, neb když nevypouští emise, tak proč by měli dodržovat předepsané pravidlo?
Ústavní soud jim ale nedal zapravdu, nebo spíše částečně. Řekl, že mají pravdu - nevypouští emise, ale nelze nedodržovat tuto maximální rychlost, neb by došlo k porušení stálého dopravního proudu, a kdy by byla "diskriminována" jedna skupina užitelů na úkor druhé. Tzn. at to dodržují a platí případné pokuty.
Odposlechnuto v rádiu ORF 3.
IG-L zony na dálnicích jsou známé, zpomalení na 100 km/h kvůli emisím. Do hry vstoupily ale elektro auta, které se odvolávaly za pokuty až k ústavnímu soudu, neb když nevypouští emise, tak proč by měli dodržovat předepsané pravidlo?
Ústavní soud jim ale nedal zapravdu, nebo spíše částečně. Řekl, že mají pravdu - nevypouští emise, ale nelze nedodržovat tuto maximální rychlost, neb by došlo k porušení stálého dopravního proudu, a kdy by byla "diskriminována" jedna skupina užitelů na úkor druhé. Tzn. at to dodržují a platí případné pokuty.
Odposlechnuto v rádiu ORF 3.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Rakousko všeobecně
Nějak se do toho v tom Rakousku začínají zamotávat
A jak je to s těmi parkovišti pro ženy? Když řídí manželka a zaparkuje, mohu po té pokračovat v jízdě já jako muž? Nebo mi dorazí za měsíc obálka? A je rozdíl, pokud cestujeme v elektroautě?
A jak je to s těmi parkovišti pro ženy? Když řídí manželka a zaparkuje, mohu po té pokračovat v jízdě já jako muž? Nebo mi dorazí za měsíc obálka? A je rozdíl, pokud cestujeme v elektroautě?
Re: Rakousko všeobecně
Samozrejme, ze o ekologii vubec nejde.
Proc by elektromobil nemohl mit krome samych nevyhod jednou i nejakou vyhodu, ktera by pripadne kupce motivovala?
To je jako zakazat vjezd do podzemnich garazi vsem vozidlum, protoze nektera by tam vjizdet nemela a jejich ridici by se mohli citit diskriminovani..
Proc by elektromobil nemohl mit krome samych nevyhod jednou i nejakou vyhodu, ktera by pripadne kupce motivovala?
To je jako zakazat vjezd do podzemnich garazi vsem vozidlum, protoze nektera by tam vjizdet nemela a jejich ridici by se mohli citit diskriminovani..
Re: Rakousko všeobecně
Ona samozrejme neni pravda, ze by elektromobil nemel pri vetsi rychlosti vetsi emise. Ma, jen ma vyfuk outsourcovany. Elektromobil ma momentalne vyhod az o je. Kdyby je nemel, nestekne po nic pes.
O tom, ze se zeleni khmerove ve svych vyvodech zamotavaji a o ekologii vubec nejde ale nepochybuju.
O tom, ze se zeleni khmerove ve svych vyvodech zamotavaji a o ekologii vubec nejde ale nepochybuju.
Re: Rakousko všeobecně
Já musím říci za sebe, co tady v AT slyším mezi mladší generací (20 - 30 let), tak neberou elektroauto jako ekologický prostředek. To spíše firmy a lidé 40+ je kupují.
Ohledně manželek je to komplexnější problém: Jde o jednoduchou věc, zda 1. je na parkovišti, či na nájezdnu na něj vyznačeno značkou StVO - tedy "Straßenverkehrsordnung", pak tam platí dopravní předpisy a přednosti z prava. Pokud ale tam tato značka není, tak tam skoro platí "pravidlo síly".
Z mého pohledu je docela jedno, zda tam je umístěna značka "parkoviště pro ženy", neb na to z vysoka bodám. Jelikož AT jsou přesně to samé, co češi, tedy pokud jim za zadnicí nestojí policajt, tak to neřeší, tak v tomto případě toto také neřeším. Ale neparkuji tam, pokud mě to opravdu nedojebává (mám děti, tak každý metr nenošení je výhra), pokud není vedle toho někde místo, abych nemusel cupitat 100 m, tudíž je to spíše podle situace. Ono někdy rakušáci rádi ignorují i značky "pro auta s dětmi". Takže nelze to brát plošně, ale spíše dle obchodu.
Ohledně manželek je to komplexnější problém: Jde o jednoduchou věc, zda 1. je na parkovišti, či na nájezdnu na něj vyznačeno značkou StVO - tedy "Straßenverkehrsordnung", pak tam platí dopravní předpisy a přednosti z prava. Pokud ale tam tato značka není, tak tam skoro platí "pravidlo síly".
Z mého pohledu je docela jedno, zda tam je umístěna značka "parkoviště pro ženy", neb na to z vysoka bodám. Jelikož AT jsou přesně to samé, co češi, tedy pokud jim za zadnicí nestojí policajt, tak to neřeší, tak v tomto případě toto také neřeším. Ale neparkuji tam, pokud mě to opravdu nedojebává (mám děti, tak každý metr nenošení je výhra), pokud není vedle toho někde místo, abych nemusel cupitat 100 m, tudíž je to spíše podle situace. Ono někdy rakušáci rádi ignorují i značky "pro auta s dětmi". Takže nelze to brát plošně, ale spíše dle obchodu.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: Rakousko všeobecně
Rakousko zavede od příštího roku krom nalepovacích známek i elektronickou variantu.
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktual ... 26334.html
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/aktual ... 26334.html
D52, D43 v původní trase!
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Rakousko všeobecně
Těsně za hranicemi se v Dolním Rakousku připravuje přeložka tohoto úseku: (https://www.google.cz/maps/dir/48.62011 ... m2!4m1!3e0)
Původně se snad mělo začít už letos, hned po dokončení obchvatu Zwettlu: (http://www.noen.at/waidhofen/ausbau-umf ... 17.537.662).
Ale vyskytly se problémy ohledně střelnice a jejího ochranného pásma. V Rakousku se změnil zákon, ochranné pásmo se zvětšilo, takže se obchvat musí posunout, což se nelíbí majiteli lesa, který to zasáhne: (https://www.meinbezirk.at/zwettl/politi ... 27577.html).
Takže tanečky kolem dopravních staveb kvůli NIMBY a "náhlým" změnám v zákonech nejsou jen naše specifikum. každopádně po dokončení této přeložky, která obchází čtyři obce a několik osad, vznikne ucelený tah Vitis-Krems bez průjezdu obcí, Zwetl-Krems je navíc v režimu 2+1. Z Kremsu pak lze jet dál po S5 do Vídně, nebo po S33 na A1 a dál. Cesta z jižních Čech do Vídně tak bude asi pohodlnější a možná i rychlejší, než z Vitisu po B2 a B4. Tam ještě chybí dost obchvatů. Samozřejmě do okamžiku dostavby D3 z ČB na státní hranici.
Původně se snad mělo začít už letos, hned po dokončení obchvatu Zwettlu: (http://www.noen.at/waidhofen/ausbau-umf ... 17.537.662).
Ale vyskytly se problémy ohledně střelnice a jejího ochranného pásma. V Rakousku se změnil zákon, ochranné pásmo se zvětšilo, takže se obchvat musí posunout, což se nelíbí majiteli lesa, který to zasáhne: (https://www.meinbezirk.at/zwettl/politi ... 27577.html).
Takže tanečky kolem dopravních staveb kvůli NIMBY a "náhlým" změnám v zákonech nejsou jen naše specifikum. každopádně po dokončení této přeložky, která obchází čtyři obce a několik osad, vznikne ucelený tah Vitis-Krems bez průjezdu obcí, Zwetl-Krems je navíc v režimu 2+1. Z Kremsu pak lze jet dál po S5 do Vídně, nebo po S33 na A1 a dál. Cesta z jižních Čech do Vídně tak bude asi pohodlnější a možná i rychlejší, než z Vitisu po B2 a B4. Tam ještě chybí dost obchvatů. Samozřejmě do okamžiku dostavby D3 z ČB na státní hranici.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Rakousko všeobecně
Vcera jsem jel po A6 a na jedinne odoocivce zmizela CS OMV. Odpocivka byla oboustranna. Ted je z ni jen odstavna plocha pro TIR se socialnim zarizenim v bunkach. Kdyz pisu zmizela, tak opravdu zmizela - jsou pryc stojany i pomerne velka budova CS spojena s restauraci. Zbyla po ni jen piskova plocha.
Neni se ale cemu divit, kousek vedle na slovenske D2 jsou v obou smerech take velke odpocivky s CS OMV, ktere jsou vecne plne. Cenovy rozdil cehokoliv byl asi zasadnim faktorem zruseni CS na A6. Ja tam taky zastavoval jen proto, ze tam bylo cisto a pekne detske hriste.
Neni se ale cemu divit, kousek vedle na slovenske D2 jsou v obou smerech take velke odpocivky s CS OMV, ktere jsou vecne plne. Cenovy rozdil cehokoliv byl asi zasadnim faktorem zruseni CS na A6. Ja tam taky zastavoval jen proto, ze tam bylo cisto a pekne detske hriste.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
No nevím kdy jste tam jel posledně, ale demontovalo se to proto, že kromě toho odstavního parkoviště pro TIR se tam vybudovalo zázemí ve formě unimobuňek od Strabagu pro uprchlíky. A ano doslovně to zmizelo z povrchu zemského jako kdyby tam ani nikdy žádní ČSPH nestála. A je to již poměrně dlouho, ta fotka provizorního táboru je z prosince 2015:
To parkoviště již tehdy bylo prázdné, stálo tam minimum aut. Toitoi na jedné straně, pak celá plocha nic a úplně na konci tento jakože tábor. Unimobuňky sestavené tak, aby nebylo vidět jak se tam žije, dotáhnutá elektřina po několika sloupcích, oplocené provizorním plotem, několik kamer a když jsem já odjížděl, tak nějaká sociální skupina/organizace jim přivezla jídlo a na dohled byla policie. V jedné unimobuňce byla voda a práčovna, v ostatních se bydlelo. Byla tam převaha dětí a žen nad muži. Nic nenaznačovalo, že to tam takové bude, až když jsem tam sjel a rovněž jsem tam nevěřícně koukal kam ta ČSPH zmizela. Tak jsem si odfotil jak se dá využít odpočívka na dálnici, samozřejmě zrovna směrem na Slovensko to působilo tak všelijak. Tu zmizelou ČSPH s ještě nezarovnanou hromadou písku na ploše, kde stála jsem neodfotil. Od té doby jsem tam ale nebyl.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Rakousko všeobecně
Tabor uz tam neni, parkoviste je znacene zlutymi znackami - jako provizorni/stavba, misto, kde stavala CS je blokovane betonovymi svodidly a jsou tam jen tri bunky s WC a sprchami.
Ja se tam asi musel naposledy stavit v r. 2014.
Ja se tam asi musel naposledy stavit v r. 2014.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Rakousko všeobecně
Byl otevren obchvat Zwettlu: Umfahrung Zwettl feierlich eröffnet.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Rakousko všeobecně
No výborně. To s tím pohli! Před měsícem ještě slibovali otevření až na podzim.
Teď ještě dotáhnout přeložku B36 do Vitisu!
Teď ještě dotáhnout přeložku B36 do Vitisu!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Rakousko všeobecně
Od půlky listopadu bude možné přes eshop asfinag.com
https://www.asfinag.at/maut-vignette/vi ... line-shop/
opatřit si digitální dálniční známku.
Digitální známka bude nabízena, jako tradiční známka, pro 10 dnů, dva měsíce a na rok. V tomto směru zde nebude ani rozdíl v ceně a bude zde stejná cena jako u klasických nalepovacích. Tzn. jak bylo již v minulých příspěvcích zminováno, budou nyní provozovány oba systémy, jak digitální známky, tak i klasické nalepovací. Dle libosti.
Zdroj:https://www.asfinag.at/maut-vignette/vi ... -vignette/
A ještě jedna maličkost: Dálniční známka se bude aktivovat minimálně 18 dnů po nákuput. Tzn. koupím si ji 1.2.2018, ale nebude ji možné využít dříve jak 18.2.2018. Jde o ochranu spotřebitelů a taky, aby si to lidi nekupovali a pak v rámci garance vrácení peněz to po projetí dne hnedka nevrátili.
https://www.asfinag.at/maut-vignette/vi ... line-shop/
opatřit si digitální dálniční známku.
Digitální známka bude nabízena, jako tradiční známka, pro 10 dnů, dva měsíce a na rok. V tomto směru zde nebude ani rozdíl v ceně a bude zde stejná cena jako u klasických nalepovacích. Tzn. jak bylo již v minulých příspěvcích zminováno, budou nyní provozovány oba systémy, jak digitální známky, tak i klasické nalepovací. Dle libosti.
Zdroj:https://www.asfinag.at/maut-vignette/vi ... -vignette/
A ještě jedna maličkost: Dálniční známka se bude aktivovat minimálně 18 dnů po nákuput. Tzn. koupím si ji 1.2.2018, ale nebude ji možné využít dříve jak 18.2.2018. Jde o ochranu spotřebitelů a taky, aby si to lidi nekupovali a pak v rámci garance vrácení peněz to po projetí dne hnedka nevrátili.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Rakousko všeobecně
A ceny dálniční známky pro rok 2018 (v závorce za rok 2017):
Fahrzeugart 10-Tages-Vignette 2-Monats-Vignette Jahres-Vignette
Auto und Kfz bis
3,5 t hzG € 9,00 (8,90) € 26,20 (25,90) € 87,30 (86,40)
Motorrad € 5,20 (5,10) € 13,10 (13,00) € 34,70 (34,40)
Fahrzeugart 10-Tages-Vignette 2-Monats-Vignette Jahres-Vignette
Auto und Kfz bis
3,5 t hzG € 9,00 (8,90) € 26,20 (25,90) € 87,30 (86,40)
Motorrad € 5,20 (5,10) € 13,10 (13,00) € 34,70 (34,40)
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Rakousko všeobecně
Malickost malickosti. Zakon na ochranu spotrebitelu se nevztahuje na podnikatele, takze by pri nakupu melo stacit zaskrnout, ze si znamku kupuji jako podnikatel, nikoliv jako obcan. Pak jde e-znamku pouzit hned.
Re: Rakousko všeobecně
Je vidět, že pocházíme ze stejného rakousko-uherského prostoru. Občan je předem podezírán, že bude systém zneužívat, aniž by se to vůbec prokázalo v praxi. V případě 10-denní známky za 9 EUR je to fakt absurdní.
Re: Rakousko všeobecně
Ve směrnici EU na ochranu spotřebitele je ustanovení, implementované v zákonech zemí EU, že pokud je předmětem plnění služba, která už začala být čerpána, tak od smlouvy neomezeně odstoupit nejde. A navíc lze takto odstoupit jen při objednání v eshopu. Jinak je to jen na dobré vůli poskytovatele, zda něco vrátí. Takže pokud je auto s koupenou známkou aspoň jednou zaznamenáno na nějaké mýtné bráně nebo jiném dálničním zařízení co čte RZ, tak smolík, ne?Kuba píše:Je vidět, že pocházíme ze stejného rakousko-uherského prostoru. Občan je předem podezírán, že bude systém zneužívat, aniž by se to vůbec prokázalo v praxi. V případě 10-denní známky za 9 EUR je to fakt absurdní.
Proč nejde takové jednoduché řešení....
Re: Rakousko všeobecně
Kuba: to mne nenapadlo. Nicmene to stejne nepujde, nebot tim, ze zaskrtnes, ze jsi podnikatel se vzdavas ochrany spotrebitele, tudiz znamku vratit nemuzes. Takze neni duvod proc odkladat zacatek platnosti. Coz se naramne hodi, protoze posledni misto, kde lze koupit znamku je D. Dvoriste, pak si je treba zajet az do Freistadtu.
Jinak rakusaci dbaji i na soukromi. Tudiz je nepripustne, aby mytne brany evidovaly SPZky projizdejicich aut. Kontrola elektronickych znamek tedy bude probihat stejne jak papirovych. Akorat pracovnik ASFINAGu bude misto dalekohledu mit kameru s rozpoznavanim SPZ.
Jinak rakusaci dbaji i na soukromi. Tudiz je nepripustne, aby mytne brany evidovaly SPZky projizdejicich aut. Kontrola elektronickych znamek tedy bude probihat stejne jak papirovych. Akorat pracovnik ASFINAGu bude misto dalekohledu mit kameru s rozpoznavanim SPZ.