0805 Lovosice – Řehlovice
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Super zpráva pro všechny normální lidi - ode dneška je v tunelech na Prahu osmdesátka.
Špatná zpráva pro odpovědné úředníky, kteří asi z toho budou mít noční můry. Půl roku všechny buzerovali nesmyslnou šedesátkou a teď, bez jakýchkoliv úprav či změn, se jim to zhroutilo.
Asi tehdy rozhodovali titíž "odborníci", kteří zdvihali varovně prst, že se všichni pozabíjíme, když budeme jezdit po dálnicích 130. Není to tak dávno, ještě si to pamatuji... Naštěstí již nemusí před každým motorovým povozem běžet běžec s červeným praporkem.
Špatná zpráva pro odpovědné úředníky, kteří asi z toho budou mít noční můry. Půl roku všechny buzerovali nesmyslnou šedesátkou a teď, bez jakýchkoliv úprav či změn, se jim to zhroutilo.
Asi tehdy rozhodovali titíž "odborníci", kteří zdvihali varovně prst, že se všichni pozabíjíme, když budeme jezdit po dálnicích 130. Není to tak dávno, ještě si to pamatuji... Naštěstí již nemusí před každým motorovým povozem běžet běžec s červeným praporkem.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
V tunelech na Prahu bylo včera 60, v tunelech na Drážďany je 80.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Když jsem tam jel dopoledne, tak byla 60 na Drážďany a 80 na Prahu. Dělali tam nějakou údržbu, protože na DE byl zavřený levý pruh a měli tam nějaká servisní vozidla.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Dnes jsem si konečně úsek projel a musím říct, že výhledy tam jsou famózní, je to krásný kus dálnice... A byla 80 v obou směrech.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Zase Šmejd dělá chytrého.....
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Miloslava Pošvářová v pořadu 20 minut radiožurnálu...
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3898985
Soud řeší spor o sesuv půdy na dálnici D8. „Procesy se protahují, zkoumání viníků oddaluje, říká Miloslava Pošvářová
Sesuv půdy v roce 2013 zbrzdil a prodražil dokončení dálnice D8. Soud nyní začal řešit spor, na jehož jedné straně stojí dvě státní organizace, Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty, žalovaným je soukromá společnost Kámen Zbraslav – stát je přesvědčen, že za sesuv půdy může těžba, a chce po majiteli lomu zhruba miliardu korun.
Přelíčení na obvodním soudu pro Prahu 5 trvalo jen asi 20 minut, pokračovat se bude asi až v říjnu – stát navrhl, aby se k procesu jako vedlejší účastníci připojily firmy, které dálnici projektovali a stavěli.
Takový krok podle stavební expertky a bývalé ředitelky Úseku kontroly kvality staveb na ŘSD Miloslavy Pošvářové situaci jen komplikuje. „Ministerstvo dopravy, které má řídit ŘSD, by mělo především objektivně zkoumat zavinění jednotlivých účastníků,“ vysvětluje.
„Vypadá to, že tady je někdo v pozadí, kdo koriguje jak ministerstvo dopravy, tak ŘSD. Měl být zadán audit, a že se to nestalo, svědčí o tom, že se pravdu nikdo dozvědět nechce.“
Zásadní je také podle ní skutečnost, že ministr dopravy a potažmo ŘSD musí jako správný hospodář řešit zavinění a škodu, která vznikla. „Není možné, aby to platili daňoví poplatníci,“ vysvětluje s tím, že je zajímavé, jakým způsobem se všechny procesy protahují a zkoumání viníků se oddaluje.
Zároveň připomíná, že nikdy není stoprocentní vina nebo nevina, vždy se na tom podílí nějakým procentem všichni účastníci výstavby. „Tady ale není snaha to rozklíčovat a pojmenovat, vzít si jednoho účastníka vedle druhého a zabývat se stavbou...,“ vysvětluje.
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3898985
Soud řeší spor o sesuv půdy na dálnici D8. „Procesy se protahují, zkoumání viníků oddaluje, říká Miloslava Pošvářová
Sesuv půdy v roce 2013 zbrzdil a prodražil dokončení dálnice D8. Soud nyní začal řešit spor, na jehož jedné straně stojí dvě státní organizace, Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty, žalovaným je soukromá společnost Kámen Zbraslav – stát je přesvědčen, že za sesuv půdy může těžba, a chce po majiteli lomu zhruba miliardu korun.
Přelíčení na obvodním soudu pro Prahu 5 trvalo jen asi 20 minut, pokračovat se bude asi až v říjnu – stát navrhl, aby se k procesu jako vedlejší účastníci připojily firmy, které dálnici projektovali a stavěli.
Takový krok podle stavební expertky a bývalé ředitelky Úseku kontroly kvality staveb na ŘSD Miloslavy Pošvářové situaci jen komplikuje. „Ministerstvo dopravy, které má řídit ŘSD, by mělo především objektivně zkoumat zavinění jednotlivých účastníků,“ vysvětluje.
„Vypadá to, že tady je někdo v pozadí, kdo koriguje jak ministerstvo dopravy, tak ŘSD. Měl být zadán audit, a že se to nestalo, svědčí o tom, že se pravdu nikdo dozvědět nechce.“
Zásadní je také podle ní skutečnost, že ministr dopravy a potažmo ŘSD musí jako správný hospodář řešit zavinění a škodu, která vznikla. „Není možné, aby to platili daňoví poplatníci,“ vysvětluje s tím, že je zajímavé, jakým způsobem se všechny procesy protahují a zkoumání viníků se oddaluje.
Zároveň připomíná, že nikdy není stoprocentní vina nebo nevina, vždy se na tom podílí nějakým procentem všichni účastníci výstavby. „Tady ale není snaha to rozklíčovat a pojmenovat, vzít si jednoho účastníka vedle druhého a zabývat se stavbou...,“ vysvětluje.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Celý to stojí na hliněných nohou, a jako všechno co kdy člověk podělal je to souběh několika chyb a špatnejch postupů.
Nakonec to stejně ujede a bude průšvih.
Nakonec to stejně ujede a bude průšvih.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Teď jsem to poslouchal při cestě dom v repríze. Je fakt, že tohle rozsekne až soud, protože těch co mají máslo na hlavě je víc než dost. A Pošvářová si mě teda svými prohlášeními nezískala - v rádiu je to její vyjadřování fakt těžko srozumitelné - navíc mi reportér přišel, jako by měl některé dotazy nachystané "na smeč", ale asi jsem jen zaujatý...
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
.... a pokud si někdo myslí, že sestoupí archanděl Michael, ujme se zpracování forenzního auditu a s maximální pečlivostí, zodpovědně a nestranně provede analýzu stavby D8... no, to fakt asi ne, že...
Pokud vím, tak nikomu se do zpracování onoho forenzního auditu nechce. Obecně argumenty lze shrnout takto:
- je to celé úlitba politikům (ti vždy chtějí nějaký audit, nebo parlamentní vyšetřovací komisi - a ve skutečnosti za posledních 25 let nikdy žádná vyšetřovací komise fakticky k ničemu nebyla). Je to nevěčná práce, zadnání je víc politické, než odborné, a seriozním firmám se do takových zakázek nechce
- když audit "nevyjde" - popudíte proti sobě ŘSD, MPO, stavební firmy i odbornou věřejnost
- když audit "vyjde" - zaútočí na vás škodiči země a další zelená pakáž
- když to zpracujete seriozně - a tedy hodnotíte dílčí kroky s tehdejší zbnalostí věcí (tj. nehodnotí minulá rozhodnutí se současnými znalostmi), tak vám vyjde spousta drobných pochybení (ale to u velké stavby vždy), ale v generelu bude závěr ve smyslu "jo jo, nebylo to úplně ono, ale to se tak někdy stane...". A to se nikomu nechce odevzdat. (vždy se najde někdo, kdo plivne - že je odbyté, že je to tendenční, zaplacené, lobby..... a další známé story).
Tak se nedivte, že to zakázku nikdo nechce.
A přestože to všichni důležití vědí, že je to nesmysl zadávat takovýhle audit, nikdo to neřekne nahlas. Takže se hraje klasická česká vobíhačka... vypíše zakázka kterou nikdo nechce, nikdo se nepříhlásí a nechá s to doběhnout do voleb. Po volbách budou jiné starosti a po otevření obou pruhů to vyčichne a bude klid.
Pošvářová aktuálně radí brněnskému radnímu pro dopravu, Matěji Holanovi (nejen brněnští již vědí, co je to zač). Patrik začne otravovat na D11 a jenom Cajz nemá aktuálně nic k sesunutí....
Pokud vím, tak nikomu se do zpracování onoho forenzního auditu nechce. Obecně argumenty lze shrnout takto:
- je to celé úlitba politikům (ti vždy chtějí nějaký audit, nebo parlamentní vyšetřovací komisi - a ve skutečnosti za posledních 25 let nikdy žádná vyšetřovací komise fakticky k ničemu nebyla). Je to nevěčná práce, zadnání je víc politické, než odborné, a seriozním firmám se do takových zakázek nechce
- když audit "nevyjde" - popudíte proti sobě ŘSD, MPO, stavební firmy i odbornou věřejnost
- když audit "vyjde" - zaútočí na vás škodiči země a další zelená pakáž
- když to zpracujete seriozně - a tedy hodnotíte dílčí kroky s tehdejší zbnalostí věcí (tj. nehodnotí minulá rozhodnutí se současnými znalostmi), tak vám vyjde spousta drobných pochybení (ale to u velké stavby vždy), ale v generelu bude závěr ve smyslu "jo jo, nebylo to úplně ono, ale to se tak někdy stane...". A to se nikomu nechce odevzdat. (vždy se najde někdo, kdo plivne - že je odbyté, že je to tendenční, zaplacené, lobby..... a další známé story).
Tak se nedivte, že to zakázku nikdo nechce.
A přestože to všichni důležití vědí, že je to nesmysl zadávat takovýhle audit, nikdo to neřekne nahlas. Takže se hraje klasická česká vobíhačka... vypíše zakázka kterou nikdo nechce, nikdo se nepříhlásí a nechá s to doběhnout do voleb. Po volbách budou jiné starosti a po otevření obou pruhů to vyčichne a bude klid.
Pošvářová aktuálně radí brněnskému radnímu pro dopravu, Matěji Holanovi (nejen brněnští již vědí, co je to zač). Patrik začne otravovat na D11 a jenom Cajz nemá aktuálně nic k sesunutí....
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Bohužel jsem to slyšel a ta paní pěkně lhala. Jak může prohlásit, že sesuvy nejdou technicky zabezpečit a že bychom se měli připravovat na to, že nakonec bude tunelová varianta. její hlášky ve smyslu toho, že by tunel byl nakonec levnější nemá smysl ani komentovat.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Obávám se, že nasranost není z chyb, které se staly při přípravě a výstavbě a které se opravdu při příprave velkých projektů stávají. Ale z toho, že to chtějí hodit na někoho jiného. To se trošku neomaleně snaží vysvětlit Cajz. Kdyby srazili paty a přiznali, že to přípravné zprávy zmanipulovali a podělali to, tak se s tím taky bude pracovat jinak.Michal R píše:.... a pokud si někdo myslí, že sestoupí archanděl Michael, ujme se zpracování forenzního auditu a s maximální pečlivostí, zodpovědně a nestranně provede analýzu stavby D8... no, to fakt asi ne, že...
Pokud vím, tak nikomu se do zpracování onoho forenzního auditu nechce. Obecně argumenty lze shrnout takto:
- je to celé úlitba politikům (ti vždy chtějí nějaký audit, nebo parlamentní vyšetřovací komisi - a ve skutečnosti za posledních 25 let nikdy žádná vyšetřovací komise fakticky k ničemu nebyla). Je to nevěčná práce, zadnání je víc politické, než odborné, a seriozním firmám se do takových zakázek nechce
- když audit "nevyjde" - popudíte proti sobě ŘSD, MPO, stavební firmy i odbornou věřejnost
- když audit "vyjde" - zaútočí na vás škodiči země a další zelená pakáž
- když to zpracujete seriozně - a tedy hodnotíte dílčí kroky s tehdejší zbnalostí věcí (tj. nehodnotí minulá rozhodnutí se současnými znalostmi), tak vám vyjde spousta drobných pochybení (ale to u velké stavby vždy), ale v generelu bude závěr ve smyslu "jo jo, nebylo to úplně ono, ale to se tak někdy stane...". A to se nikomu nechce odevzdat. (vždy se najde někdo, kdo plivne - že je odbyté, že je to tendenční, zaplacené, lobby..... a další známé story).
Tak se nedivte, že to zakázku nikdo nechce.
A přestože to všichni důležití vědí, že je to nesmysl zadávat takovýhle audit, nikdo to neřekne nahlas. Takže se hraje klasická česká vobíhačka... vypíše zakázka kterou nikdo nechce, nikdo se nepříhlásí a nechá s to doběhnout do voleb. Po volbách budou jiné starosti a po otevření obou pruhů to vyčichne a bude klid.
Pošvářová aktuálně radí brněnskému radnímu pro dopravu, Matěji Holanovi (nejen brněnští již vědí, co je to zač). Patrik začne otravovat na D11 a jenom Cajz nemá aktuálně nic k sesunutí....
Tady prostě jenom lidé, kteří nemusí ohýbat hřbet, ho neohýbají.
Zahraniční expert jasně bez okolků situaci pojmenoval - https://zpravy.aktualne.cz/dle-svetoveh ... 590604f2e/
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Dálnice D8 přes České středohoří by měla být plně průjezdná na konci září, řekl ve středu ministr dopravy Dan Ťok (za ANO)
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-pr ... oprava_ane
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-pr ... oprava_ane
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Celý záznam dnešního brífinku:
https://www.facebook.com/mdcr.cz/videos ... 881539706/
https://www.facebook.com/mdcr.cz/videos ... 881539706/
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Sopko píše:Dálnice D8 přes České středohoří by měla být plně průjezdná na konci září, řekl ve středu ministr dopravy Dan Ťok (za ANO)
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-pr ... oprava_ane
No neříkal jsem, že to bude před volbama???
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
neřekl kterého roku, čili klid
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Pro porovnání:„Sanační práce od zprovoznění stavby do současné doby činí 320 milionů korun a v příštím roce se podle aktuální kalkulace počítá s částkou 50 milionů korun. Ty stavební úpravy nebudou jednoduché. Počítáme, že využijeme celou stavební sezonu i v roce 2018,“ doplnil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-ot ... oprava_rts
provoz 1 metru tunelové trouby: 25 - 50 Kč/den (zdroj)
1 km tedy vyjde ročně na 9 125 000 až 18 250 000 Kč
Tunel Kubačka: 2 tubusy po 4 km: 73 000 000 - 146 000 000 Kč/rok
Dlouhý tunel Dětí Země: 2 tubusy po 13 km: 237 250 000 - 474 500 000 Kč/rok
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
ten clovek ma akcie metrostavu, ne?
"Dodatečná výstavba tunelu, který by odvedl dopravu z problémového úseku dálnice, by se pořád ještě vyplatila,“ myslí si Cajz.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-ot ... oprava_rts
"Dodatečná výstavba tunelu, který by odvedl dopravu z problémového úseku dálnice, by se pořád ještě vyplatila,“ myslí si Cajz.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-ot ... oprava_rts
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
to vaclav: ne, ten člověk má obsesi...
to AUTOsro: jakkoliv uvádíte měrnou provozní náročnost tunelové trouby v intervalu 25 - 50 Kč/m, tak jsem přesvědčen o tom, že zejména u bázového tunelu délky 13 km by měrný provozní náklad byl významně vyšší. Technologické řešení tunelu 13 km je podstatně složitější a náročnější ne elektřinu... prostě zde neplatí jednoduchý lienární přepočet. Ale to je vlastně OT a patří to spíš do vlánka "Coby kdyby na D8"
to AUTOsro: jakkoliv uvádíte měrnou provozní náročnost tunelové trouby v intervalu 25 - 50 Kč/m, tak jsem přesvědčen o tom, že zejména u bázového tunelu délky 13 km by měrný provozní náklad byl významně vyšší. Technologické řešení tunelu 13 km je podstatně složitější a náročnější ne elektřinu... prostě zde neplatí jednoduchý lienární přepočet. Ale to je vlastně OT a patří to spíš do vlánka "Coby kdyby na D8"
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Omezení provozu souvisí s nestabilitou podloží v okolí. ŘSD v uplynulých měsících nestabilní okolí zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu. Okolí monitoruje asi stovka čidel. Rada monitoringu složená z geologů a dalších odborníků sledovala pohyb stavby ve třech směrech. Podélně, ve směru osy dálnice, příčně a třetí svisle, tedy sedání konstrukce mostu.
Podle Petra Kycla z České geologické služby se dálnice podélně a příčně už nehýbe. "Ty pohyby svislé, to sedání, stále probíhá, ale ve velmi malé podobě," řekl Kycl. Dodal, že jde u takových staveb o zcela obvyklý jev. "U takto náročných konstrukcích k takovým drobným věcem dochází i mimo náročné sesuvné území," uvedl geolog.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 590604f2e/
Podle Petra Kycla z České geologické služby se dálnice podélně a příčně už nehýbe. "Ty pohyby svislé, to sedání, stále probíhá, ale ve velmi malé podobě," řekl Kycl. Dodal, že jde u takových staveb o zcela obvyklý jev. "U takto náročných konstrukcích k takovým drobným věcem dochází i mimo náročné sesuvné území," uvedl geolog.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/da ... 590604f2e/
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Michal R:
Jasné, je to individuální, třeba ve studii přivaděče k Děčínu počítali s necelými 15 000 Kč/m/rok, dával jsem to sem proto, že Cajz to popisuje neskutečně demagogicky. Nerozlišuje, kde a proč náklady rostly (dost velká část stavby je stejná u všech variant), u jedné varianty porovnává částku odhadnutou před XX lety, u druhé skutečnou v dnešních cenách, pořád zmiňuje, kolik stojí sanace sesuvu, ale nikdy se nezmínil o tom, že údžba tunelu je taky pěkně drahá, že to není jen o tom vyvrtat díru ve skále.
Jasné, je to individuální, třeba ve studii přivaděče k Děčínu počítali s necelými 15 000 Kč/m/rok, dával jsem to sem proto, že Cajz to popisuje neskutečně demagogicky. Nerozlišuje, kde a proč náklady rostly (dost velká část stavby je stejná u všech variant), u jedné varianty porovnává částku odhadnutou před XX lety, u druhé skutečnou v dnešních cenách, pořád zmiňuje, kolik stojí sanace sesuvu, ale nikdy se nezmínil o tom, že údžba tunelu je taky pěkně drahá, že to není jen o tom vyvrtat díru ve skále.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Ve středu odpoledne bude zprovozněna dálnice v plném profilu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Skoda, ze to nezaziju, pojedu tam az na jare