Karlovy Vary - Olšová Vrata

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Hanes »

Naprostý souhlas, na německé straně nikdo nepřemýšlí o prodloužení A70 v úseku Bayreuth - Cheb. Jediné možné je rozšíření B303 od hranic pozemku A93 na 2+1. Takže osa východ-západ nebude kompletní, navíc musíš na konci A70 sjet na A7 a cca 30 km jet na jih k A3 (Würzburg ).
Vzhledem k uvedeným skutečnostem pokud pojedu například Olomouc - Frankfurt am Main je pro mne trasa přes KV po dokončení D6 nerentabilní, neboť chybí propojení mezi A93 a počátkem A70. Navíc v Praze najedu 5km navíc a k Würzburgu potřebuji dalších 30 km. Než bude D6 dostavěna, tak už bude A3 v úseku Nürnberg - Würzburg dávno 3+3.
Možná je to teď lepší, když D6 není kompletní a kamiony platí mýto jen na pár kilometrech. Ale po dokončení lze uvažovat o této trase pouze jako o objízdné.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od ada031 »

Jak už jsem řekl, mám problém s kategorií R 21,5, a dále mám problém s argumentací o intenzitách dopravy... Protože pak by jsme mohli každých 10 km stavět v jiné kategorii. Snad stavíme dálnici a ta by dle mého měla být nejméně R 25,5. Stejný důvod mě vytáčí u D11 úsek 1109 .....
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesně tak, je to dlouhodobá investice a teď na to prostředky jsou.
Jednou je to dálnice, tak to tak má vypadat, je to opět ukázka nekoncepčního myšlení, které panuje na MD, respektive které pořád jen řeší čísla a neřeší podstatu.
V konečném důsledku se stejně nic neušetří nebo částka vzhledem k nákladům zcela nevýznamná.
R48 -> D48 se podařilo!
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Jarda Š. »

ada031: 1109 je přeshraniční úsek, kde nebude vysoká intenzita dopravy, tam úzká dálnice vadit nebude, ale u krajského města ve směru na hlavní město mi to ale také přijde nerozumné.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Honey72 »

1. Dálnice D6 bude dostavěna v parametrech původní R, nyní D II. třídy. Pokud by se projekt předělával na širší dálnici, asi by se muselo předělat vše od začátku. Buďme rádi, že se začne stavět aspoň něco. Ať se to klidně rozšíří za deset let, než o dalších deset let čekat na stavbu.

2. D6 propojení s A70 mít přece bude, i když ne přímé, ale pomocí krátké (17 km) peáže po A9, aby se obešlo pohoří Smrčiny (Fichtelgebirge). Dálnice, či "žlutá dálnice" se od českých hranic vyhne Smrčinám severním obloukem a na A9 se napojí mezi exitem 36 a 37 (u Stambachu).
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Hanes »

A to prodloužení té A70 jsi vyčetl kde? Dle oficiálních informací se od tohoto upustilo. Jediné co zůstalo jen rozšíření B303 mezi Pomezím a A93 u Marktredwitz o stoupací pruhy.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od P_V »

Honey72 píše:1. Dálnice D6 bude dostavěna v parametrech původní R, nyní D II. třídy. Pokud by se projekt předělával na širší dálnici, asi by se muselo předělat vše od začátku. Buďme rádi, že se začne stavět aspoň něco. Ať se to klidně rozšíří za deset let, než o dalších deset let čekat na stavbu.
Nevím do jaké míry je R21,5 "původní". Například v této zdejší už hodně dlouho neaktualizované mapce, je R25,5. A v některých letácách se píše, že kvůli změně na R21,5 se bude muset změnit územní rozhodnutí.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Od Varů po MÚK Olšová Vrata byla kategorie S 22,5/80 a dále ku Praze pak R 25,5/100.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od dvs »

Treba to vyjde jako 3+3 :)
Do kopce stoupaci a z kopce "klesaci" jako na D8.
Prikladem je I/7 Chomutov - Křimov, ktera je S11,5.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lynx »

Jak vůbec někoho napadne, házet do toho takto vidle ? ! Jakoby nestačilo, že všechny schvalovací procesy trvají v naší republice nejdéle na světě, tak se ještě vymyslí umělý problém, který vyžaduje nové ÚR a přitom jde o ZHORŠENÍ a ne zlepšení parametrů dálnice !!! ...... Výsledkem změny tedy bude, že budeme mít horší dálnici a navíc později ! To je i na ten náš Kocourkov silná káva. To už mi připadá, že se někdo zbláznil. A nebo jsou na odpovědných místech sabotéři, co jsou vlastně proti výstavbě dálnic.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od dvs »

Lynx: Ty vidle jsou tam zapíchlé už dva roky.
O té normě se mluví už 4 roky. Dá se říci, že je součástí tzv. dědictví Bárty a krizových let.

Zde se ta diskuse rozproudila, že tu větu nakopírovali do nových letáků pro dané úseky.

Já bych zatleskal tomu, kdo by měl odvahu ty vidle zase vytáhnout a předělat povolení zpět na R24,5. U těchto úseků by se to mohlo ještě stačit napravit. U D11 bych to asi už nechal.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lynx »

Taky bych zatleskal tomu, kdo by vrátil situaci do normálu. Ukazuje se, že Bárta byl ještě dalo větší zlo, než to původně vypadalo. To je až neuvěřitelné, jak dokázal za poměrně krátkou dobu poškodit práci vlastního resortu nejméně na 10 let dopředu. Nejenom že nic nepostavil a naopak stavby nesmyslně zastavoval, ale navíc takhle podělal přípravu dalších x staveb.

Bárta se choval úplně stejně jako negramotný člověk na sociálních dávkách, co si bere "výhodnou" půjčku a nezajímá ho, že za to v budoucnu zaplatí 10 x tolik. Hlavně, že teď má v ruce peníze. Kdyby někdo spočítal kolik nás stála každá jedna "ušetřená" miliarda tímhle nýmandem, tak bych se nedivil číslu 5-10 miliard.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Kuba »

No a teď začal proti Ťokově úsporné kategorii R21,5 protestovat Karlovarský kraj a senátor Horník. To jim to trvalo, mohli začít už předloni. Sice je Ťok pryč, ale s vidinou docházejících financí na dopravní infrastrukturu tomu moc nedávám. Že je ta kategorii paskvil jsem říkal vždy - nejen tady, ale i Trutnov - Královec.
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

Není všem dnům konec, EIA je prý zpracovaná pro kategorii R25,5
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od vodouch2000 »

Nová EIA se zadávala někdy v 6/2017, kdy se ještě počítalo s kategorií R25,5/100.
Ke změně kategorie na R21,5/100 podle mě došlo někdy v té době, tipuju ale spíš až během léta 2017. Čili to, co píše Sauce, by mohla být pravda.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Kategorie R 25,5 z EIA je v rozporu ze schválenými závěry CK MD, která rozhodla na základě zpracované tahové studie o kategorii R 21,5/100 pro úsek Bošov - Karlovy Vary. Opět někdo nerespektuje závěry CK.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Trucker »

Závěr CK MD je dogma?
Apropo kdo sedí v CK MD? Konkrétně kteří lidé toto (R 21,5/100) rozhodli? A vezmou si tito lidé na svědomí následky příp. další nehody podobné té co se stala nedávno na D35? Tam také nebyl odstavný pruh. Kolik mrtvých lidí má cenu uspořených 1,3 mld oproti D25,5/130?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

Zástupci z MD, ŘSD a SFDI, jmenný seznam psát nebudu.

A po pravdě, silnice I/6 nemá na plný profil R 25,5, nevyšla ekonomika hodnocení. Bylo štěstí, že byla rozestavěna stavba Lubenec - Bošov v kategorii R 25,5, jinak by od Nového Strašecího až do Varů byla jen R 21,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od 1975 »

Takže to trochu je buď R21,5, nebo nic?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesně.
R48 -> D48 se podařilo!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od 1975 »

Tak to pri vsi ucte ke karlovarskemu festaku jednou za rok za me raději 21,5.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jsem téhož názoru, na ty intenzity bohatě, krom průjezdu obcí, stačí stávající I/6, 4 pruh bude luxus, který cestu dost zkrátí a zpříjemní.
R48 -> D48 se podařilo!
Mišda
Příspěvky: 126
Registrován: 9.3.2013 21:50:45

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Mišda »

Mě akorát mrzí, jak se všechno staví bez nějaké vize do budoucna.
Buduje se silnice I.třídy a je navrhnutá v kategorii 9,5/70, poté kdyby z ní chtěli udělat střídavý třípruh, tak se musí znovu vykupovat pozemky a další procesy s tímto úkonem spojené, jež byly už jednou projednávané.
Stejné mi to přijde i zde a ještě navíc při situaci, kdy na 8 kilometrů je potřeba vykoupit jen okolo 50 LV. To by je to zabilo, postavit dálnici rovnou v plné šíři??? Jsem zvědavý, komu se bude chtít to za pár let přebudovávat??
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Sauce »

A jaký by to byl z pohledu nákladů rozdíl? Pozemky skoro stejné jen vyšší bezpečnost a materiály. Stejně jako u Palačovské spojky, proč to rovnou nestavět na dálniční parametry? Stejně tak u D11...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Karlovy Vary - Olšová Vrata

Příspěvek od Lenny »

A jak chcete stavět? Stylem tady by se mi líbil třípruh anebo S 11,5, tak ho postavíme. Takhle to opravdu nejde. Proto bylo zavedeno vyhodnocení stavby pomocí metodiky HDM-4, aby se posoudilo, jestli navržená stavba je ekonomicky přínosná či není. A pokud tady máme 100 staveb, u kterých ekonomika vyšla, znamená to, že jsou pro společnost prospěšnější než ta u které ekonomika nevyšla. Bohužel může to být stavba, která se někoho bezprostředně dotýká, ale proto se nepostaví ve čtyřpruhu (např. Bílina obchvat), ale jen třeba jako S 11,5 anebo se výstavba odloží na pozdější dobu (např. obchvat Babylonu - nevyšla, zvýšila se intenzita + omezení rychlostí => vyšla ekonomika)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D6“