Lietavská Lúčka - Dubná Skala (ve výstavbě)
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
O metody ani tak nejde. Akorát bodové pole z kterého se vede ražba se musí pravidelně obnovovat a přeměřovat ze stabilních bodů na portále (protože konvergence). Na stavbě jsou zkušení geodeti, ale je poněkud chaos v kompetencích a financích (že by protože Duha?). Ale jak říkám, doufám že to jsou pouze pochybnosti. A je ještě spousta prostoru případné odchylky vyrovnat.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Mam dotaz. Podle toho videa se vždy navrtá a odstřelí. Jak rychle takovým tempem postupují ? Až budou mít proraženo, tak budou muset ještě rozšířit profil ne ?
Jinak video pěkné.
Jinak video pěkné.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
"V projekte sa veľa vecí zmenilo. Cesta má mať šesť pruhov namiesto štyroch."Diaľničiar píše:Ne-tunelová část se přeprojektuje: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5895 .
K čemu je šestipruhová dálnice kolem Lietavské Lúčky, když tunely na obou stranách budou čtyřpruhové?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
To se nejedná o standardní jízdní pruh, ale o stoupací jízdní pruh. Ale projektem se upravují i další ... přeložka lokální (polní) silnice, vodního toku, přístupová komunikace k šachtě atd.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Aha, já si neuvědomil, že ono je to od Lietavské Lúčky k tunelu ještě docela do kopce, takové 4-5% stoupání tam asi bude, takže stoupací pruh tam má smysl. Takže šestipruhovou se rozumí pětipruhová (z kopce asi stoupací pruh nebude a směrem na Hričovské Podhradie už je hotovo).
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Na Slovensku uvěznil požár v tunelu 18 lidí, podařilo se je zachránit
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... ranit.html
http://www.tvnoviny.sk/domace/1867845_v ... ich-hasici
https://www.aktuality.sk/clanok/467095/ ... obotnikov/
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... ranit.html
http://www.tvnoviny.sk/domace/1867845_v ... ich-hasici
https://www.aktuality.sk/clanok/467095/ ... obotnikov/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.6.2021 21:37:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
jen na doplnění výše napsaného ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
O tom jak postupují stavební práce, kolik z tunelu je vyraženo, o problémech mimo tunelu, o mnohastostranové žádosti o prodloužení lehoty výstavby, o postoji NDS k tomuto problému i s několika fotkami se dočtete zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5925 .
Stavebné firmy však zobrali na seba riziko. Rozhodli sa použiť taliansku tunelovaciu metódu ADECO. Projekt počítal s takzvanou novou rakúskou tunelovou metódou. Taliansky člen združenia týmto spôsobom už vyrazil 1450 kilometrov tunelov po celom svete. Tunel Višňové je napriek problémom najrýchlejšie razeným tunelom v histórii Slovenska.
Stavebné firmy však zobrali na seba riziko. Rozhodli sa použiť taliansku tunelovaciu metódu ADECO. Projekt počítal s takzvanou novou rakúskou tunelovou metódou. Taliansky člen združenia týmto spôsobom už vyrazil 1450 kilometrov tunelov po celom svete. Tunel Višňové je napriek problémom najrýchlejšie razeným tunelom v histórii Slovenska.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tunelové roury mají vyraženo cca. 9 km. Omeškání výstavby má být 1/2 roku. Více informací z rozhovoru s ministrem dopravy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5940 .
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Z rozhovoru s MD (odkaz dva příspěvky výše):
Mohl by to někdo rozvést? Odkud vedou 5. čelbu? To už vyzmahali větrací šachtu a jedou odtud?Dnes ma informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), že sa otvorila nová 5 čelba s inou tunelovacou metódou razenia (NRTM), ktorý je ešte rýchlejší. Dokopy je zatiaľ teda vyrazených okolo 9 km v oboch rúrach. Z jednej strany je zosuv a problém je s výstavbou mostov.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
TUNEL VIŠŇOVÉ (odbornější článek + fotografie)
Dlhoočakávaná výstavba najdlhšieho tunela na úseku slovenskej diaľnice D1, tunela Višňové, sa začala prípravnými prácami v septembri 2014. Samotné razenie tunela bolo zahájené 6. apríla 2016 na západnom portáli a 18. apríla na východnom portáli tunela.
Dlhoočakávaná výstavba najdlhšieho tunela na úseku slovenskej diaľnice D1, tunela Višňové, sa začala prípravnými prácami v septembri 2014. Samotné razenie tunela bolo zahájené 6. apríla 2016 na západnom portáli a 18. apríla na východnom portáli tunela.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Můj tip je, že se jedná o průzkumnou/odvodňovací štolu. Má se první pár metrů znova vyrazit.Speedy Gonzales píše:Z rozhovoru s MD (odkaz dva příspěvky výše):
Mohl by to někdo rozvést? Odkud vedou 5. čelbu? To už vyzmahali větrací šachtu a jedou odtud?Dnes ma informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), že sa otvorila nová 5 čelba s inou tunelovacou metódou razenia (NRTM), ktorý je ešte rýchlejší. Dokopy je zatiaľ teda vyrazených okolo 9 km v oboch rúrach. Z jednej strany je zosuv a problém je s výstavbou mostov.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tunel Višňové: k polovině 6. měsíce je vyraženo v rámci obou tubusů 9200 metrů z asi 15 km délky, tedy asi 61%.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Kdo používá FB, tak tady je k úseku skupina, kde je dost fotek: https://www.facebook.com/groups/1744892615825150/ .
V rámci ražby jsme na čísle přes 10.000m, ovšem je zde již několikaměsíční zpomalení. Mimo tunelu se zakládají mostní objekty.
V rámci ražby jsme na čísle přes 10.000m, ovšem je zde již několikaměsíční zpomalení. Mimo tunelu se zakládají mostní objekty.
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Ak mozem dialniciara doplnit, tak podla informacii na fore dialnice.info prerazka pokrocilejsej, severnej rury vychadza na marec 2018. Z rovnakeho fora si dovolim postnut aj obrazky o stave povrchovej casti:
Most 202 (s dlzkou cca 500 m druhy najdlhsi na useku)
Zarez medzi odpocivadlom Turie a mostom 203
Most 203 (s dlzkou cca 940 m najdlhsi most na useku; mostovka ma byt z betonovych prefabrikovanych nosnikov)
Most 202 (s dlzkou cca 500 m druhy najdlhsi na useku)
Zarez medzi odpocivadlom Turie a mostom 203
Most 203 (s dlzkou cca 940 m najdlhsi most na useku; mostovka ma byt z betonovych prefabrikovanych nosnikov)
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Rozsiahla fotogaleria povrchovej casti useku (udajne ju vytvoril riaditel stavby) : https://photos.google.com/share/AF1QipP ... FVNS0yZUNB
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Tak to je opravdu porce krásných fotek. Zaujalo mě, jak blízko lomu se tam zakládají patky na estakádu (?).
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Na svezení po téhle dálnici se už fakt těším. Cesta na prázdniny sice už nebude mít to nostalgické kouzlo cesty pod Střečnom, ale zač člověk začne prázdninovat o dost dřív
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Také chválím odkaz na krásné fotky a také mě zaujal ten lom, hned vedle trasy dálnice ...
Chtěl bych se zeptat, jestli ta velká plocha na začátku úseku, u Lietavské Lúčky, co je z části vymezená i nějákými opěrnými zdmi, bude sloužit pro výstavbu SSÚD a nebo je to něco jiného ?
Chtěl bych se zeptat, jestli ta velká plocha na začátku úseku, u Lietavské Lúčky, co je z části vymezená i nějákými opěrnými zdmi, bude sloužit pro výstavbu SSÚD a nebo je to něco jiného ?
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Dle vizualizace ano:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3PK1YnMfBU (0:50)
dále by měla být opěrná zeď u přivaděče Žilina hned vedle SSÚD, který mmj vysoutěžil Metrostav:
http://www.euro.cz/byznys/metrostav-pos ... nu-1373104
https://www.youtube.com/watch?v=Z3PK1YnMfBU (0:50)
dále by měla být opěrná zeď u přivaděče Žilina hned vedle SSÚD, který mmj vysoutěžil Metrostav:
http://www.euro.cz/byznys/metrostav-pos ... nu-1373104
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
Díky za informace. Na to kdo postaví přivaděč jsem se chtěl také zeptat a dostal jsem odpověď dříve, než jsem položil otázku
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
k MTS pak i článek pro zachování do budoucna: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6089 ; Metrostav postaví dálniční přivaděč D1 Lietavská Lúčka - Žilina za méně než 40% předpokládaných nákladů, přičemž stavba bude spolufinancována přes EU fondy.
již i formálně zhotovitelé žádají NDS o prodloužení termínu vyražení tunelu Višňové; o 4 měsíce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6092
již i formálně zhotovitelé žádají NDS o prodloužení termínu vyražení tunelu Višňové; o 4 měsíce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6092
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.9.2017 16:19:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplnění 2. odkazu na 2. článek
Důvod: doplnění 2. odkazu na 2. článek
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (ve výstavbě)
CESTNÝ TUNEL VIŠŇOVÉ – DUBNÁ SKALA (odbornější článek + fotky)
Tunel Višňové sa vďaka svojej dĺžke, dopravnému významu a technickému riešeniu radí medzi najsledovanejšie tunely na Slovensku. Ide o dvojrúrový tunel budovaný v plnom profile s celkovou dĺžkou trasy 7,52 km. Zvolená trasa vedie cez masív pohoria Lúčanskej Malej Fatry dosahujúci výšku 800 až 1 350 m.
Tunel Višňové sa vďaka svojej dĺžke, dopravnému významu a technickému riešeniu radí medzi najsledovanejšie tunely na Slovensku. Ide o dvojrúrový tunel budovaný v plnom profile s celkovou dĺžkou trasy 7,52 km. Zvolená trasa vedie cez masív pohoria Lúčanskej Malej Fatry dosahujúci výšku 800 až 1 350 m.