Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Já bych tu stávající křižovatku zrušil a posunul sem, asi takhle http://www.mapy.cz/s/7MM6
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
ještě by to ale potřebovalo vyřešit II/610 a diamant by asi nebyl uplně nejlepší varianta, jinak by to asi šlo, jenom je problém s tou rozestavěnou obytnou čtvrtí vedle
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Pro přesun jsem taky. Pro redukci dvojMÚK 39-40 na sólo taky. Ale největší problém tohohle segmentu je paradoxně údolí Jizery a serpentiny ve Vtelně. Můj návrh jde trochu dál. Za prvé přeložka I/16 jižně od Krnska a vysoký most nad údolím. Dál MÚK Písková Lhota ve tvaru kruháku, s tím, že II/610 jde spodem vedle R10 a je na křižovatku napojena nepřímo. A pak oba přivaděče z I/16 a I/38.
V kontextu pak R10 3+3 až na předělanou křižovatku u Kosmonos (taky bych se přimlouval za kruhák). Inspirace...
V kontextu pak R10 3+3 až na předělanou křižovatku u Kosmonos (taky bych se přimlouval za kruhák). Inspirace...
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Já bych to řešil úplně jinak: po přeložce I/16 na Kosmonosy (o které píše petrsida a o které jsem ani nevěděl) bych přečísloval celý tah od Mostu přes Bělou pod Bezdězem, Mladou Boleslav, Jičín a Trutnov až na hranici s Polskem na I/15, zatímco I/16 i I/38 by končily už na R10. A bylo by po peáži .
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Ideální řešení (i s ohledem na zpoplatnění a charakter dopravy) by bylo postavit od Bezděčína až do Kosmonos souběžnou silnici I. třídy a napojit na ni okolní silnice a zóny. Pro dopravu z R10 bych nechal pouze nový exit u Pískové Lhoty a exit u Kosmonos (po dostavbě plánovaných přeložek I/38 od Nymburka a I/16 od Jičína) viz http://www.mapy.cz/s/7Ov9. Všechno ostatní včetně benzinek by se dalo vyjezdit po této souběžce a R10 nechat jen čtyřpruh.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
No mně by to taky přišlo lepší, místní dopravu separovat, než jí nechat motat na tranzitnim tahu. Ale ve finále to zas bude posuzovat nějakej cifršpion .. a pozemky budou zastavěný.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
To co popisuje Mapman, by bylo úplně nejlepší, jenže tam už začíná ubývat místo, chtělo by to systémové řešení a to co nejrychleji, stavba silnice první třídy by měly vyjít levněji, než rozšíření na třípruh, je to tak?
po dostavbě tangenty by to ale mohlo jít takhle:
http://www.mapy.cz/#!x=14.939665&y=50.4 ... SahDnHWgVq
po dostavbě tangenty by to ale mohlo jít takhle:
http://www.mapy.cz/#!x=14.939665&y=50.4 ... SahDnHWgVq
Naposledy upravil(a) petrsida dne 8.7.2013 12:21:35, celkem upraveno 2 x.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Mno zatím to s tou zastavěností není až tak tragické. Zatím...
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
problém je tady, jak tudy protáhnou jedničku a vyhnout se všem těm halám, to už je docela oříšek
http://www.mapy.cz/#!x=14.949000&y=50.4 ... E&rp=m&t=s
http://www.mapy.cz/#!x=14.949000&y=50.4 ... E&rp=m&t=s
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
No prostě takhle no http://www.mapy.cz/s/7OO7mapman píše:Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
Případně takhle (v podstatě totéž několikanásobně delší, 6ti pruh uprostřed je tam zbytečnej): http://goo.gl/maps/FNBHR
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Jenže v oblasti dnešní křižovatky R10-Jičínská stejně bude muset být mimoúrovňové křížení toho kolektoru s R10, takže ty větve (napojující Jičínskou na kolektor) stejně musejí být zachovány. A to půjde dost obtížně, protože ve všech čtyřech rozích je dost nacpáno.mapman píše:Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
Jinak kolektor mezi Bezděčínem a Kosmonosy je samozřejmě velmi vhodný. Jen bych mezi křižovatkou s Jičínskou a křižovatkou u Bezděčína udělal poblíž Jičínské průplet mezi koridorem a dálnicí - od Jičínské na nové hypotetické umístění křižovatky u Bezděčína je to přes 5 km.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
takové věci se řeší jednoduše, stávající větve se navedou na případný kolektor a z něj pak teprve na dálnici, nic složitějšího, než tam tím nevznikne, ba naopak, část větví je už dnes zbytečná
a mapman hovořil o pokračování na Kosmonosy, kde je taky větší intenzita
já bych ale stejně byl spíš pro normální I, která pak může jít i podél dálnice oboustranně (napojit to je mnohem jednodušší)
spousta provozu odpadne už přeložkou I/16 severně na Kosmonoskou křižovatku, po té by na dnešní Jičínské křižovatce zůstal jen místní provoz, udělat kruhák eště na druhé straně a ramp bude potřeba polovina
jinak k naší diskusi o řešení pokračování I/16 na Mělník, ve vláknu I/16 je EIA i s plány, plánované jsou jenom krátké obchvaty, pro tento tah podle mě více než dost
a mapman hovořil o pokračování na Kosmonosy, kde je taky větší intenzita
já bych ale stejně byl spíš pro normální I, která pak může jít i podél dálnice oboustranně (napojit to je mnohem jednodušší)
spousta provozu odpadne už přeložkou I/16 severně na Kosmonoskou křižovatku, po té by na dnešní Jičínské křižovatce zůstal jen místní provoz, udělat kruhák eště na druhé straně a ramp bude potřeba polovina
jinak k naší diskusi o řešení pokračování I/16 na Mělník, ve vláknu I/16 je EIA i s plány, plánované jsou jenom krátké obchvaty, pro tento tah podle mě více než dost
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Máte pravdu, teď jsem na to znova koukal. Kruhák u vjezdu do Olympie, rampa v jihovýchodním rohu zrušit a na západní straně dálnice zrušit sjezdovou rampu v jihozápadním rohu. Laickým pohledem to vypadá schůdně. S pokračováním na Kosmonosy jsem samozřejmě počítal, ale tam už problémy s místem nejsou.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Byl zadán projekt na propojení připojovacích a odbočovacích pruhů mezi Exity 44B a 46: D10 Zvýšení bezpečnosti provozu v úseku EXIT 44B - EXIT 46- DÚR, DSP, VD-ZDS, AD
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Nevíte zda se nepřipravuje nějaké "zvýšení bezpečnosti" na sjezdech u Bezděčína (křižovatky s I/16 a I/38). Jezdil jsem tuhle trasu denně dvakrát a úsek mezi Jičínskou a Kosmonosy je hodně v pohodě vzhledem k hodně dlouhým připojovacím pruhům. Nájezd od Nymburka na směr Turnov je vyloženě sebevražda, zvlášť při provozu ve špičce.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Pomohlo by tento nájezd přestavět a bylo by po nehodách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
přiletět 150 se tam nedá, protože opravdu většina tam jede těch 110
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
A jen pomyslet na úsekovku na DÁLNICI je průšvih....
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
vaclav píše:pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.
Ona tam de facto 110 není, protože to značení je blbě
Od Prahy je značka 110 a ještě před nájezdy značka dálnice s doplňkovou tabulkou bez známky, jenže ta ukončuje platnost předchozích omezení, jinak samozřejmě souhlas, víc jak 110 tam nejedu a vždy čekám to nejhorší
Spechalisti v levém bez smyslu pro situaci před sebou jsou tady to nejhorší možné...
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Ano, ano. Část řidičů má vůbec problém v tom místě dát alespoň nohu z plynu a brzdí na poslední chvíli až když je něco před nimi, nemalá část je pak přesvědčena o platnosti 110 až k MÚK 44 MB-centrum a berou to - jak jinak - levým pruhem.... Neškodilo by tam alespoň explicitně označit konec omezení hned za MÚK Bezděčín, ale je pravda, že by si dané místo zasloužilo větší investici než pár cedulí....petrsida píše:vaclav píše:pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.
Ona tam de facto 110 není, protože to značení je blbě
Od Prahy je značka 110 a ještě před nájezdy značka dálnice s doplňkovou tabulkou bez známky, jenže ta ukončuje platnost předchozích omezení, jinak samozřejmě souhlas, víc jak 110 tam nejedu a vždy čekám to nejhorší
Spechalisti v levém bez smyslu pro situaci před sebou jsou tady to nejhorší možné...
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Řešením by bylo přesun křižovatky k Zámostí a zrušení obou křižovatek u Bezděčína. https://mapy.cz/s/27eEU
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Nelogičnost tohoto křížení mě vždycky vytočí když tam jedu. Jezdím D10 ->I38 a zpět.
Což nedávno vylepšili rekonstrukcí exitu a nemožnosti najetí a sjetí. Přitom by stačilo něco takového https://mapy.cz/s/27hsu a lidi by se nemusely motat přes Bezdečín.
Což nedávno vylepšili rekonstrukcí exitu a nemožnosti najetí a sjetí. Přitom by stačilo něco takového https://mapy.cz/s/27hsu a lidi by se nemusely motat přes Bezdečín.
Nerolama
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Celej tenhle průšvih vznikl tím, že D10 nahrazuje most přes trať na silnici vedoucí skrz Bezděčín (a k tomu to nešťastný nekonfliktní odbočení z I/38 vyvolávající podstatně horší konflikt na dálnici)
A ano, přestavbu to potřebuje jak sůl, je to vlastně jediné výrazně konfliktní místo na celé dalnici
Dnes perla, plně naložený domichavac si to rozmyslel a místo sjetí do Bezděčín ( ve směru na prahu) se z nuly rozjel zase na dalnici, co z toho bylo za srumec si dovedete představit, ještě ze vsichni je-li rozumne
A ano, přestavbu to potřebuje jak sůl, je to vlastně jediné výrazně konfliktní místo na celé dalnici
Dnes perla, plně naložený domichavac si to rozmyslel a místo sjetí do Bezděčín ( ve směru na prahu) se z nuly rozjel zase na dalnici, co z toho bylo za srumec si dovedete představit, ještě ze vsichni je-li rozumne