D47 - aktuální stav
Re: D47 - aktuální stav
Jak to je s tim "vybrusem"? Me ten povrch nepripadal nijak horsi nez ostatni... i kdyz to taky muze byt rychlosti a francouzskym vozem
Re: D47 - aktuální stav
Tak snad pak zadělat díry od turbošroubů nějakým cementovým tmelem by nebyl takový problém mi přijde...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Já bych do povrchu také nevrtal, jednou je to narušení celistvosti materiálu a to se vždy časem projeví.
Ty terčíky by to chtělo nějakým způsobem spojit, tak aby nebyly tak náchylné k vychýlení.
Ty terčíky by to chtělo nějakým způsobem spojit, tak aby nebyly tak náchylné k vychýlení.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
To co opravdu chybí na tomto úseku, jsou nějaké provizorní SOS zálivy, ty by měly být alespoň co kilometr na každé straně, mohly být udělány klidně jako dočasné v místě středního dělícího pásu a na krajnici kde nejsou protihluky nebo jiná omezení (most atp.), po zprovoznění zbytku by se jednoduše odstranily...
Osobně mě celkově chybí SOS zálivy na našich dálnicích a silnicích, změnili jsme normy tak abychom měli vždy i na silničním 4pruhu alespoň 2m odstavného pruhu (i S 20,75 má 2,25 m ostavného), podle mě je to naprostá zbytečnost, protože i na tom dvoumetrovém odstavném si málokdo troufne třeba vyměnit pneu na levé straně auta, je to hazard. Zatímco při budování SOS zálivů co 500 m by se ušetřilo mnoho za výstavbu krajnic v plné šíři, hlavně na silnicích, každý SOS záliv by pak mohl mít šířku třeba i 5 metrů pro bezpečné zastavení a další činnosti, byla by tu i SOS hláska atp. Nemuselo by se to týkat dálnic, ty by měly mít obecně vozovku alespoň 11,5 m, spíš 12 m, odstavný pruh, který by měl 3,5 m by už vytvářel poměrně slušný prostor pro nouzové činnosti a zároveň by umožňoval 1) požadované vedení 2+2 na jedné polovině 2) pojíždění odstavného pruhu v případě špičky a tím vytvoření šestipruhu tak jak to dělají třeba v Nizozemí nebo a to zejména v Německu. Od těch se rozhodně stále máme co učit v dálniční problematice...
Osobně mě celkově chybí SOS zálivy na našich dálnicích a silnicích, změnili jsme normy tak abychom měli vždy i na silničním 4pruhu alespoň 2m odstavného pruhu (i S 20,75 má 2,25 m ostavného), podle mě je to naprostá zbytečnost, protože i na tom dvoumetrovém odstavném si málokdo troufne třeba vyměnit pneu na levé straně auta, je to hazard. Zatímco při budování SOS zálivů co 500 m by se ušetřilo mnoho za výstavbu krajnic v plné šíři, hlavně na silnicích, každý SOS záliv by pak mohl mít šířku třeba i 5 metrů pro bezpečné zastavení a další činnosti, byla by tu i SOS hláska atp. Nemuselo by se to týkat dálnic, ty by měly mít obecně vozovku alespoň 11,5 m, spíš 12 m, odstavný pruh, který by měl 3,5 m by už vytvářel poměrně slušný prostor pro nouzové činnosti a zároveň by umožňoval 1) požadované vedení 2+2 na jedné polovině 2) pojíždění odstavného pruhu v případě špičky a tím vytvoření šestipruhu tak jak to dělají třeba v Nizozemí nebo a to zejména v Německu. Od těch se rozhodně stále máme co učit v dálniční problematice...
Re: D47 - aktuální stav
SOS záliv určitě není špatné řešení. Obdobně je řešena italská dálnice Benátky - Miláno, v zálivech jsou telefony a dostatečný prostor na výměnu pneu a jinou nutnou údržbu (viz. například http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=19). Jednou jsem ho musel bleskurychle využít i pro dceru .
sjezdy z D47
nevíte,které sjezdy z Osrtavy do Bělotína jsou v provozu?
Naposledy upravil(a) Honda dne 26.12.2009 17:55:11, celkem upraveno 1 x.
Re: sjezdy z D47
Jsou to:Honda píše:nevíte,které sjezdy z Osrtava do Bělotína jsou v provozu?
349 - Klimkovice - II/647 (I/47)
342 - Bravantice - II/647 (I/47)
330 - Hladké Životice - I/57
321 - Mankovice - III/??? (nevím, jestli je v provozu, a to v jakém směru, takže nepoužívat)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: sjezdy z D47
Mankovice určitě v provozu nejsou. Jen ty tři výše zmíněné.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Ostrava Svinov - Hladké Životice
http://www.youtube.com/watch?v=wDEbU2uRl3Q
http://www.youtube.com/watch?v=wDEbU2uRl3Q
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Super video, akorat mam dotaz: nesla by ta kamera (fotak) priste pripevnit tak, aby bylo videt vice cesty a mene palubovky?Warcz píše:Ostrava Svinov - Hladké Životice
http://www.youtube.com/watch?v=wDEbU2uRl3Q
Vadi mi predevsim to, ze kdyz se blizi nejaka znacka, tak zmizi ze zorneho pole driv nez se na ni da neco identifikovat a to je vazne skoda. Vzhledem k tomu mnozstvi palubovky co je v zaberu by se s tim melo evidentne dat neco delat (zalezi ovsem na uchyceni - na tohle je specialista kasme ).
Re: D47 - aktuální stav
No uchycení je aktuálně pod sluneční clonou takže s výškou hýbat nemůžu. ale stejně od 1.2 budeme mít dálniční známku na Berlingu, kde mám horní část okna tónovanou takže budu muset najít jiné místo.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Tak schvalne zkus napsat SZ kasmemu. Myslim, ze Ti muze dobre poradit (a dolozit fotodokumentaci), ze se to da relativne jednoduse a pritom efektne udelat.Warcz píše:No uchycení je aktuálně pod sluneční clonou takže s výškou hýbat nemůžu. ale stejně od 1.2 budeme mít dálniční známku na Berlingu, kde mám horní část okna tónovanou takže budu muset najít jiné místo.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Na videu vidim 3 ZPI (dva plne a jedno bez znacky, jen text - tesne pred tunelem):Warcz píše:Ostrava Svinov - Hladké Životice
http://www.youtube.com/watch?v=wDEbU2uRl3Q
1) Cas 0:27, stavba 4707, km 352,8
2) Cas 2:37, stavba 4707, km 347,9 (pred tunelem, bez znacky - jen text)
3) Cas 6:12, stavba 4706, km 340,3
A prijde mi, ze ani jedno ZPI nesviti. Muzete nekdo potvrdit, ze tomu tak skutecne je?
Co se tyce toho druheho v poradi, tedy jen text bez znacky, tak to byvalo kdysi zapojeno v JSDI pod jmenem "PIT Klimkovice" (samozrejme i odpovidajici kus v protismeru na druhe strane tunelu). Pak tak v prubehu srpna-zari minuleho roku najednou z JSDI oba zmizely. I v te dobe kdy bylo v JSDI na nem svitilo neco jen a pouze tehdy kdyz se v tunelu neco delo. Jinak receno u tohoto ZPI se nedivim, ze nesviti. U tech ostatnich dvou se tomu divim.
Mimochodem, dne 4.10.2009 jsem ZPI na km 352,8 vyfotil a svitilo na nem klidove hlaseni "Dopravni info", "Radiozurnal", "89,7 FM" - viz nasledujici obrazek:
- Přílohy
-
- ZPI-D1-352,8.JPG (13.62 KiB) Zobrazeno 11512 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Tak dnes jsem jel po D1 a ZPI hned za MÚK Rudná nesvítí nic, ani na těch před tunelem nic nesvítilo, což je ale asi normálka.
Na ZPI na kilometru 339,5 směr Olomouc svítilo ne třech řádcích "test".
Na ZPI na kilometru 339,5 směr Olomouc svítilo ne třech řádcích "test".
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Diky za zajimave info.Martin z Ostravy píše:Tak dnes jsem jel po D1 a ZPI hned za MÚK Rudná nesvítí nic, ani na těch před tunelem nic nesvítilo, což je ale asi normálka.
Na ZPI na kilometru 339,5 směr Olomouc svítilo ne třech řádcích "test".
U ZPI za Rudnou na km 352,8 je to teda neprijemny "downgrade", protoze uz tam stoji nejakou dobu a uz jsem na ni osobne videl klidovou hlasku, tedy predpokladam, ze na ni mohlo svitit i neco neklidoveho.
U ZPI na km 340,3 jsem videl svitit akorat znamou oteviraci hlasku (toto je foto z prvnich minut ostreho provozu): Doufejme, ze se situace brzy zlepsi (tak jako na D5) a ZPI budou zapojeny do JSDI a zacne jejich ostry provoz.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
No zajímalo by mně podle jakého klíče jsou brány umísťovány.
Já bych je chápal před každou MÚK, nebo v nějakém rozmezí kilometrů, ale takhle mi to přijde, že je to tak halabala.
Jinak předpokládám, že se na té bráně na km 339,5 brzy objeví "km 330-311
stavební práce, provoz 2 pruhy" tak jako je tomu z druhé strany.
Já bych je chápal před každou MÚK, nebo v nějakém rozmezí kilometrů, ale takhle mi to přijde, že je to tak halabala.
Jinak předpokládám, že se na té bráně na km 339,5 brzy objeví "km 330-311
stavební práce, provoz 2 pruhy" tak jako je tomu z druhé strany.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Taky mi jejich rozmisteni na D1 prijde takove jakesi podivne. Naopak ty nove ted na D5 jsou umisteny podle meho nazoru pomerne logicky - vzdy pred a za obema velkymi mesty po trase: tedy par kilometru za Prahou smerem na Plzen a pak kousek pred Plzni, z druhe strany taky kousek pred Plzni a pak nejaky kus pred Prahou.Martin z Ostravy píše:No zajímalo by mně podle jakého klíče jsou brány umísťovány.
Já bych je chápal před každou MÚK, nebo v nějakém rozmezí kilometrů, ale takhle mi to přijde, že je to tak halabala.
To bych taky predpokladal, ale co porad Martine mas s tim kilometrem 339,5? Vzdyt ten portal je umisten asi 300m (6 patniku po 50m) pred kilometrovnikem 340,0 a to ze strany s vyssim stanicenim, proto je nutno tech 300m pricist a tim se dostavame k cislu 340,3.Martin z Ostravy píše:Jinak předpokládám, že se na té bráně na km 339,5 brzy objeví "km 330-311 stavební práce, provoz 2 pruhy" tak jako je tomu z druhé strany.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Vidíš to , jak jsem jel tak jsem si náhodou všiml toho portálu a pak jsem se rychle díval na kilometrovník a viděl jsem 340km, vím že jsou co 500m, tak jsem jen nesprávně odečetl. Ale tak ZPI je v tom směru a místě naštěstí jen jedno, takže jsme si i tak rozumělipavel.hrdina píše:To bych taky predpokladal, ale co porad Martine mas s tim kilometrem 339,5? Vzdyt ten portal je umisten asi 300m (6 patniku po 50m) pred kilometrovnikem 340,0 a to ze strany s vyssim stanicenim, proto je nutno tech 300m pricist a tim se dostavame k cislu 340,3.Martin z Ostravy píše:Jinak předpokládám, že se na té bráně na km 339,5 brzy objeví "km 330-311 stavební práce, provoz 2 pruhy" tak jako je tomu z druhé strany.
P.S patníky ve 140 fakt počítat nestíhám.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Tak to se pak asi vysvetluje.Martin z Ostravy píše:Vidíš to , jak jsem jel tak jsem si náhodou všiml toho portálu a pak jsem se rychle díval na kilometrovník a viděl jsem 340km, vím že jsou co 500m, tak jsem jen nesprávně odečetl. Ale tak ZPI je v tom směru a místě naštěstí jen jedno, takže jsme si i tak rozuměli
P.S patníky ve 140 fakt počítat nestíhám.
Ja se priznam, ze jsem to odecetl pred par dny z videa Warcze a toho, ze vim jaky kilometrovnik kde je - teda ne vsechny, ale pri prujezdu jsem si trasu celkem peclive fotil (vcetne kilometrovniku), takze mam spoustu zachytnych bodu. Navic jsem u toho kilometrovniku 340,0 ve smeru do Ostravy primo stal v den zprovozneni.
Re: D47 - aktuální stav
Ještě jednou se vrátím k tomuto:
Včera jsem u Salcburku vyfotil omezení při celkové reko jednoho pásu. Uspořádání 2+2, včetně správného oddělení obou směrů. To, co předvedli chlapci na D1 v tomto případě, je diletantizmus!X236K píše:Takhle vypada v praxi predjizdeni na 4705:
- Přílohy
-
- 100_6642.jpg (69.14 KiB) Zobrazeno 10958 x
-
- 100_6641.jpg (59.8 KiB) Zobrazeno 10959 x
-
- 100_6640.jpg (56.24 KiB) Zobrazeno 10961 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
No to je jiná, proč to tak sakra nemůže být i u nás?
U nás je vždy všechno špatně, přitom ty panely někde jsou, sice jich je málo, ale tak kdyby se přikoupili tak jen dobře, dají se pak používat i jinde, no ne?
U nás je vždy všechno špatně, přitom ty panely někde jsou, sice jich je málo, ale tak kdyby se přikoupili tak jen dobře, dají se pak používat i jinde, no ne?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Tak si tak vzpomínám, jak jsme tu na podzim teoretizovali, zda ty pruhy budou dost široké. No praxe nám to ukázala, že to takto fakt nejde.
Když by je ŘSD znovu nakoupilo, tak je uživí na plánovanou rekonstrukci D1. Toto téma by nemělo usnout.
Na druhou stranu lepší 4pruhy než dva. Aspoň tam je možnost předjet. Bez terčů to také nejde, to jsme si už vyzkoušeli na obchavtu Plzně, kde bylo pár smrťáků.
Když si mám vybrat, tak radši omlácené auto o terčík, než čelní srážka s někým kdo by přejel tu prostřední žlutou čáru. Já vím, že to je drsné, ale je to tak.
Když by je ŘSD znovu nakoupilo, tak je uživí na plánovanou rekonstrukci D1. Toto téma by nemělo usnout.
Na druhou stranu lepší 4pruhy než dva. Aspoň tam je možnost předjet. Bez terčů to také nejde, to jsme si už vyzkoušeli na obchavtu Plzně, kde bylo pár smrťáků.
Když si mám vybrat, tak radši omlácené auto o terčík, než čelní srážka s někým kdo by přejel tu prostřední žlutou čáru. Já vím, že to je drsné, ale je to tak.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Tak jistě, auto je spotřebák a ty plechy má proto aby nás chránilo, takže to co jste napsal je samozřejmost.dvs píše: Když si mám vybrat, tak radši omlácené auto o terčík, než čelní srážka s někým kdo by přejel tu prostřední žlutou čáru. Já vím, že to je drsné, ale je to tak.
Další možnost je nepředjíždět, ale to jsem si včera vyzkoušel a těch 18km se vleklo jak snopel.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Ono to omezení na Tauernské dálnici je tam minimálně 2 roky. Jel jsem tudy v sobotu a hrozně sněžilo a je tam obtížná údržba - málo místa pro odhoz sněhu. Jinak ale co se týče údržby jsou Rakušané úplně někde jinde. Dálnice pluhovali co 30 minut dva pluhy vedle sebe. Zato u nás od Olomouce po Bělotín jen vyjeté koleje ve sněhu a z Bělotína na Nový Jičín jen totálně zasněžená silnice.martin píše: Včera jsem u Salcburku vyfotil omezení při celkové reko jednoho pásu. Uspořádání 2+2, včetně správného oddělení obou směrů. To, co předvedli chlapci na D1 v tomto případě, je diletantizmus!
Re: D47 - aktuální stav
S otevřením SSÚD Mankovice to bude lepší, teď to mají i celkem daleko, z Kocourovce a z Ostravy, čili srovnávejme to řekněme tak za dva rokyAl-Es píše: Zato u nás od Olomouce po Bělotín jen vyjeté koleje ve sněhu a z Bělotína na Nový Jičín jen totálně zasněžená silnice.