Norsko

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Norsko začíná plánovat výstavbu mega tunelu Rogfast:

*tunel Rogfast bude mít délku 27 km
*tunel bude nejdelším v zemi a mj. bude 390m pod hladinou moře, což bude světové prvenství ve hloubce
*trasování: silnice půjde od Randaberg kolem Stavanger do Bokn v Rogaland s přidáním napojení na ostrov Kvitsøy
*pro navržení tunelu norská vláda již vyčlenila 10,78 mil. € a první technické práce se dokonce mají zahájit již rokem 2017

Takto dlouhý tunel a tak hluboko v moři čelí již nyní několika technickým výzvám pro inženýry a to i z důvodu, aby vodiči nebyli unavení během takto dlouhé cesty.

Další fakta třeba i zde: http://www.vegvesen.no/Europaveg/e39rogfast
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Následující článek je celý po slovensky. NÓRI PLÁNUJÚ VÝSTAVBU UNIKÁTNYCH PREPRAVNÝCH TUNELOV POD HLADINOU VODY

Nórske pobrežie zdobí obrovské množstvo nádherných fjordov, ktoré lákajú turistov z celého sveta, no majú aj svoju tienistú stránku – komplikujú prepravu pozdĺž západného pobrežia.

Prozatím se to plánuje zrealizovat na trase mezi Kristiansand a Trondheim, kde řidič musí překonat 7 trajektových linek, což je dosti unávné. Několik vizualizací:
4.jpg
4.jpg (40.17 KiB) Zobrazeno 23209 x
5.jpg
5.jpg (127.78 KiB) Zobrazeno 23209 x
Vďaka výstavbe podvodného transportného systému by sa dĺžka cesty z jedného mesta do druhého podstatne skrátila – zo súčasných 21 hodín na približne 10 hodín, čiže po novom by cesta trvala menej ako polovicu pôvodného času. Tunely by boli umiestnené 30 metrov pod vodnou hladinou a tvorili by ich dve masívne betónové trubice s dĺžkou až 1 200 metrov. Celý prepravný systém by bol nadnášaný obrovskými pontónmi, ktoré by boli s tunelmi prepojené prostredníctvom pevnej konštrukcie, vďaka čomu by bola zabezpečená stabilita a bezpečnosť trubíc. Na vodnej hladine by bol medzi jednotlivými pontónmi dostatočný rozstup na to, aby mohli po pôvodných tratiach aj naďalej nerušene plávať trajekty.

Nevím na kolik je v textě pravdivá částka bilion nebo se jedná o standardní chybu noninářů a jsou to miliardy. Článek přidávám jako další projekt, který Norsko hodlá zrealizovat. Nakonec mnoho odvážných mostů a tunelů se v zemi řadu let staví.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se odevzdal Fv. 7 Bjørga Tunnel. Je dlouhý 1,6 km v regionu Granvin. Nahrazuje jinak velmi úzkou silnici podél pohoří.

Obrázek

Obrázek

Zdroj: http://www.hordaland.no/nn-NO/nyheitsar ... i-granvin/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 25.11. se odevzdal do provozu 6,2 km dlouhý úsek dálnice E18 mezi Retved a Knapstad. Parametry 4-pruh. Lokalita je jižně od Osla směrem na Švédsko.

Zdroj: https://www.nrk.no/ostfold/apner-e18-st ... 1.13244436

Ještě doplním, že Norsko sestavilo návrh rozpočtu pro rok 2017. Je primárně deficitní, ale rozdíl bude vyrovnán z fondu Global (ropní fond Norska, to co utratí pro rok 2017 na vykrytí by vystačilo ještě na dalších 30 takových vykrytí rozpočtů). Norové zavádějí některé nové daně, třeba z fin. operací a omezují respektivě přeskupují zahraniční pomoc. Jednak se sníží na 1% HNP a zároveň do něj budou spadat i výdaje určené na podporu uprchlíků na norském území. Jinak se nic další neuděje, žádná další reforma a nebo změna. Rozpočet bude detailně dopracován a schválen ke konci prosince a pak v polovině 2017 projde hodnocení jak se plní příjmy a výdaje, to je celkový proces rozpočtování chodu Norska.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Ti Norové to budují ve velkém rozsahu ... a ještě se přitom ohlašuje, že investice do infrastruktury budou i nadále ze strany státu velké ... ten výše zmíněný úsek vypadá takhle:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

V tomto týdnu se odevzdalo do provozu: :arrow:

*13 km nové silnice A6 západně od Alta (jsou zde 2 tunely, Melsvik a Storvika)
Obrázek

*4-pruhová silnice Riskvei 4 u Gran, jde od Lunner do Jaren, s výjimkou 1,7 km tunelu kolem Gran, který se odevzdá do provozu až v létě 2017, do provozu šla jižní větev v délce 2,6 km a severní v délce 4,1 km
Obrázek

*33 km úsek E6 mezi Frya a Soja (mezi Lillehammer a Otta), je zde i most (svého typu 1. v zemi (2. video)) Harper Bridge





*3,65 km dlouhý tunel Ljø v Møre og Romsdal, nahradil starší tunely podél County Road 60 mezi Hellesylt a Stranda a nachází se nad Geirangerfjord
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Norsko vylepší regionální silnici Fylkesvei 17 / 720 na silnici s lepšími parametry. Vylepšený úsek bude u Steinkjer. Náklady na upgrade dosáhnou 1,6 mld. NOK, bude se dát jezdit 80 km/h. Kromě 17 se vylepší i větva 720 do Malm a zároveň se zrealizuje 580m dlouhý most ponad Beitstadsundet. Za silnici se bude platit. V provozu má být v roce 2019.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nákres nového 4-pruhového mostu E39 ponad Trysfjorden na úseku Mandal - Kristiansand; úsek se bude upgradovat:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Norské investice do dopravní infrastruktury jsou historicky nejvyšší a tempo se udrží jak tady neustále přidávám další projekty. Dalším je zásadní upgrade Kytsvegen/Coastal Road podél pobřeží Sogn og Fjordane. Na projekt se hodlá vynaložit cca. 2,6 mld. €. Zde je předpokládaná doporučovaná trasa:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde je 8-min. vizualizace pro výstavbu možného nového spojení mezi Nøtterøy a Tønsberg:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový norský 12letý Národní plán dopravy :arrow:

Dne 28. 2. dosáhla vláda dohodu o parlamentní podpoře novému Národnímu plánu dopravy (NTP): stát podle plánu v letech 2018–2029 vyčlení rekordní sumu 928,7 mld. NOK. Plán počítá s velkými novými dopravně-stavebními projekty i s rozsáhlou rekonstrukcí či modernizací stávajících staveb. To je nyní cca. 101 mld. €. To je jako kdyby ČR dávala ročně do dopravní infrastruktury cca. 230 mld. Kč. To jen pro představu bez srovnání nákladů na realizaci a terén.

Nejnákladnější projekty budou:

*nový podzemní železniční a silniční tunel v Oslo
*rozšíření dálnice E18 z Oslo západním směrem
*nové letiště v Bodø
*nová dálnice E8 z Tromsø na jih
*nový (a na světě první) lodní tunel v lokalitě Stadt (mezi Ålesundem a Bergenem)

Norská ekonomika nastoupila cestu transformace od závislosti na výkonech těžařství. Prozatím není vybráno odvětví, které má nahradit tento obor. Než se tak stane, tak se rozvíjí vícero směrů, provádějí se hospodářské reformy a značně se investuje do stavebnictví. Polovina nových pracovních míst v roce 2016 se vytvořila právě v něm. Transformaci ekonomiky napomáhají nízké úrokové sazby a dostatek veřejných financí (z ropného fondu). Vláda také poprvé v historii čerpala i z jistiny ropného fondu, tj. z fondu vybrala více, než kolik do něj bylo v r. 2016 vloženo. Norská koruna za 3 roky oslabila o 20%, ale vývozcům to nijak nepomohlo. Zvýšil se podíl turistů v zemi, pro které se pobyty stávají levnějšími. Míra nezaměstnanosti v Norsku na začátku r. 2017 mírně poklesla na 4,4%. Problematický je rostoucí podíl vysokoškolsky vzdělaných lidí bez práce, zejména v pobřežních krajích (Vestfold, Rogaland, Hordaland), kde je řada firem přímo i nepřímo navázána na výkony ropných plošin. Ekonomika je ovlivněna i řadou dalších okolností:

*brexit. Velká Británie je hlavním odbytištěm pro norský plyn a čtvrtým největším odběratelem norského zboží. Je žádoucí co nejdříve vyjasnit, zda a jak vystoupení Velké Británie z EU ovlivní obchodování s Norskem.
*kroky Trumpovy administrativy na poli mezinárodního obchodu. Hodnota ropy vyvezené z Norska do USA od r. 2011 do r. 2016 poklesla z 30 na 6 mld. NOK, ovšem vývoz ryb se zpětinásobil. Zavedou USA nové obchodní bariéry, které by měly vliv na norský export?
*zájem čínského trhu o norské ryby. Kvůli ochlazení politických vztahů mezi Čínou a Norskem byl export norských ryb v posledních pěti letech nízký. Po normalizaci kontaktů na konci r. 2016 drží norský losos na čínském trhu 5% podíl, avšak norští rybáři jsou schopni pokrýt až 65 % poptávky z Číny.
*sankce vůči Rusku, které doléhají nepříznivě na norské firmy a omezují jejich exportní vyhlídky. Norští podnikatelé očekávají, že pokud USA změkčí sankce vůči RU, bude tak muset učinit i EU a tedy i Norsko, které se k sankcím Unie dobrovolně připojilo.

Dne 1. 3. byla zveřejněna předběžná zpráva o hospodaření Vládního penzijního fondu Global (ropný fond) za r. 2016. Celkový růst hodnoty fondu v uplynulém roce činil 6,9%, tj. +447 mld. NOK (výnos akcií byl 8,7%, obligací 4,3%, nemovitostí 0,8%). Hospodaření fondu je úspěšné, zvláště vzhledem ke globálním nepříznivým trendům (klesající úrokové sazby, nejistota na trzích, zvláště v Číně). Z jistiny fondu vláda čerpala 101 mld. NOK. Na konci r. 2016 činila hodnota fondu 7.510 mld. NOK, z toho 62,5 % v akciích, 34,3 % v obligacích a 3,2 % v nemovitostech. To je v propočtu cca. 818 mld. €.

Správce ropného fondu, divize Norské banky NBIM, dne 7. 3. oznámil, že na základě srovnání portfolia s etickými pravidly pro investice fondu se v r. 2016 zbavil akciových podílů v další tranši společností, které používají uhlí: v desítce firem je také ČEZ, a. s.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Z toho výše napsaného příspěvku jsem se rozhodl vybrat nesilniční projekt, tedy tunel pro lodě;


Stad Ship Tunnel :arrow:
2016070_OS_N9.jpg
2016070_OS_N9.jpg (274.38 KiB) Zobrazeno 21755 x
*bude mít délku 1,7 km, 37m vysoký, 36m široký
*tunel ma za cíl zlepšení plavebních podmínek při tomto území pobřeží Norska, protože je zde často silný vír, moře je rozbouřené atd.
*společnost Snøhetta navrhne vstupy do tunelu
2016070_OS_N3.jpg
2016070_OS_N3.jpg (132.93 KiB) Zobrazeno 21755 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Oslofjordtunnel je v současnosti následující 2-3 týdny mimo provoz pro nevyhnutní opravy poškozených částí po požáru nákladního automobilu. Poloha tunelu: ZDE . Jedná se o 7,3 km dlouhý podmořský tunel, který je v provozu 17 let.

K DN: http://www.dagbladet.no/nyheter/steng-t ... g/67540963

Uvažuje se o 2. tubusu / novém mostě, ale prozatím nejsou peníze na realizaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Takhle zachytila výše zmíněný incident bezpečnostní kamera v tunelu.



Jinak je tunel vybaven 25 evakuačními místnostmi, kde se vejde po 50 lidí, kteří tak přečkají zásah uhašení požáru. Navzdory tomu ale přistupuje vláda k realizaci 2. tubusu. National Transport Plan vyčlení 476 mil. € pro jeho realizaci. Současný tubus byl opakovaně poškozen: v roce 2003 došlo k zaplavení a nánosům zeminy, znovu zaplaven byl i v roce 2008 a tehdy byl delší čas a pak i v krátkých obdobích uzavírán pro opravy a prohlídky. Požáry vozidel v něm: 2006, 2011 a nyní. V roce 2016 byl provoz v tunelu dokonce 200x dočasně omezen a přitom v tuneou chybí širší odstavní pruhy. Současný tubus jednoduše bezpečnému provozu nepostačuje. Až doposud se uvažovalo o výstavbě 2-pruhového mostu, aby se tak zkapacitnil tok provozu, jenomže náklady na most se odhadovali až na 2x tolik co by stál nový tunel, a proto se taky odkládala jeho výstavba. Dostavba 2. tubusu se odkládala doposud rovněž, ale poslední incident urychlil rozhodnutí o realizaci.

Ten poslední požár jen tak mimochodem způsbil poškození 500m vozovky, klenby tunelu, rozvody káblů a izolaci a odstávka trvá 3 týdny.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Gran tunnel na Riksvei 4 v provozu :arrow:

Obrázek



Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V březnu jsem se zmínil o novém 12-ročním národním dopravním plánu a nyní jsem ho přidal i natrvalo jako článek, aby to bylo popsané trochu obšírněji: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6073 . Nakonec je ještě finančně větší o pár desítek mld. norských korun.

Seznam schválených projektů pak naleznete ZDE.

Norsko již poslední roky zesílilo rekordně investice do silniční dopravy a nyní je tedy v další dekádě ještě více zesílí a to napříč celému dopravnímu sektoru. Norsko je stát, pro který je typické členité pobřeží s fjordy, kde v mnoha údolích žije vždy pár obyvatel a hlavně v zimě se často nedalo dostat ani z jednoho do druhého. To se neustále zlepšuje výstavbou mnoha tunelů a mostů, pro které je dalším typickým jevem to, že mýtné se na nich platí dokud se investice nezaplatí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na silnici E105 se odevzdá za účasti norských a ruských dopravních představitelů do provozu nový Bøkfjord Bridge u Elvenes, Finnmark. Inaugurace proběhne 28.9.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Norsko, které staví nejvíce dopravních (obzvláště silničních projektů) v historii a plánuje stavět ještě více nejbližší období, o čem jsem dozadu psal, plánuje realizovat i komplexní projekty jako třeba, že na silničním tahu E39 podél pobřeží nebude nutností používat trajekty. Projektu se říká také E39 Ferry Free. Na silnici se ostatně plánují/staví velké projekty. V tomto desetiletí na jeho počátku proběhlo i několik větších konferencí.

Začátkem roku 2016 proběhla informace ze silničního úřadu, že celý projekt vyjde na 36,47 mld. €, tedy asi 340 mld. NOK. Nyní se ale ukazuje, že tato cena bude nižší tím jak se tendrují jednotlivé stavby. Třeba přechod přes Bjørnafjorden je v ceně 858,1 mil. € nižší než se původně očekávalo. To je úspora 8 mld. NOK. I stavba Møreaksen bude levnější o 214,5 mil. €, co jsou další 2 mld. NOK. Jedná se ale o tak náročnou realizaci celého projektu, že se jeho součásti začleňují do jednotlivých dopravních plánů a nikoliv, že by se celý projekt realizoval během nějakého období. To si ani bohaté Norsko netrouflo takto stanovit. Zadefinovalo se, že se první stavby začnou realizovat v norském dopravním plánu 2014 - 2023 a práce potrvají 20 let, ale neřeklo se, kdy bude datum ukončení. I do dalších let se tak dají očekávat velkolepé silniční stavby na této trase.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 10/2016:
Diaľničiar píše:Norsko začíná plánovat výstavbu mega tunelu Rogfast:

*tunel Rogfast bude mít délku 27 km
*tunel bude nejdelším v zemi a mj. bude 390m pod hladinou moře, což bude světové prvenství ve hloubce
*trasování: silnice půjde od Randaberg kolem Stavanger do Bokn v Rogaland s přidáním napojení na ostrov Kvitsøy
*pro navržení tunelu norská vláda již vyčlenila 10,78 mil. € a první technické práce se dokonce mají zahájit již rokem 2017

Takto dlouhý tunel a tak hluboko v moři čelí již nyní několika technickým výzvám pro inženýry a to i z důvodu, aby vodiči nebyli unavení během takto dlouhé cesty.

Další fakta třeba i zde: http://www.vegvesen.no/Europaveg/e39rogfast
a nyní Work starting on Norway’s mega-tunnel project :arrow:
rogfast.JPG
rogfast.JPG (79.56 KiB) Zobrazeno 18358 x
Výstavba se již oficiálně zahájila začátkem ledna. :kladivo:

http://www.bygg.no/article/1338999
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/3j6 ... ast-i-gang
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 2.2. se odevzdal do provozu 4,6 km dlouhý tunel Sørkjos na silnici E6 v oblasti Troms.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Norsko

Příspěvek od Tomas Eybl »

Přesné umístění tunelu Sørkjos z předchozího příspěvku: https://www.vegvesen.no/Europaveg/e6sorkjosfjellet
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedaleko Stryn se dostal dne 1.3. do provozu 1,185 km dlouhý tunel Vangbergtunnelen v rámci silnice Fv. 60.

Obrázek

Obrázek

Zdroj: https://www.vareveger.no/artikler/endel ... ten/431695
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.3. se odevzdá do provozu po 1 pruhu v každém směru jízdy 3 km úsek E18 Sky - Larvik. Zbytek pak po Veliké Noci. Ve výstavbě je od roku 2013.

Obrázek

Zdroj: https://www.vegvesen.no/Europaveg/e18la ... astunnelen

Tady je vizualizace nové silnice č. 47 u Karmøy :arrow:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Norsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad Vegvesen plánuje investovat nejbližších 6 let skoro 14 mld. € do nové výstavby :arrow:

*investice je v souladu s celkovým dopravním plánem rozvoje země (o stranu dozadu)
*až 4,3 mld. € je pokryto z mýtných poplatků
*až 3 mld. € jsou určené pro 9 velkých regionů na projekty šetrné k ŽP

Dále úřad provedl kontrolu vybraných mostů a informoval, že se budou muset navýšit zdroje na větší prohlídky a zároveň zajistit finance na lepší údržbu přibližně 1000 silničních mostů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“