Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Kromě 10 provincií jsou v zemi i 3 teritoria:

Northwest Territories
NT.JPG
NT.JPG (9.82 KiB) Zobrazeno 12159 x
*cca. 1,3 mil. km2 a 45 000 obyvatel
*největší a hl. město: Yellowknife (cca. 19 000 obyv.)

Yukon
Y.JPG
Y.JPG (9.5 KiB) Zobrazeno 12159 x
*cca. 0,5 mil. km2 a 42 000 obyvatel
*největší a hl. město: Whitehorse (cca. 22 000 obyv.)

Nunavut
N.JPG
N.JPG (9.27 KiB) Zobrazeno 12159 x
*cca. 2,1 mil. km2 a 39 000 obyvatel
*největší a hlavní město: Iqaluit (cca. 8 000 obyv.)
sever Kanady: to jsou obrovská území s minimem obyvatel
sever Kanady: to jsou obrovská území s minimem obyvatel
territories.png (160.3 KiB) Zobrazeno 34760 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 14.1.2021 16:55:03, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Deh Cho Bridge, Northwest Territories :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (802.2 KiB) Zobrazeno 32674 x
Další fotogalerie: https://www.canambridges.com/projects/deh-cho-bridge/

*tento most zajišťuje napojení SZ Teritorií na Albertu s lokalizací ve Fort Providence
*není to žádný drobeček, jeho rozpětí je 1,045km, nachází se nad řekou Mackenzie, nejdelší rozpětí je 190m
*původní stavební náklady: 182 mil. dolarů
*skutečné stavební náklady: 202 mil. dolarů
*je ve vlastnictví SZ Teritorií s plánovanou životností 75 let
*výstavba se zahájila v roce 2008 s původním termínem dokončením v roce 2010
*do provozu se dostal až v 11/2012

Most se vybudoval v místě, kde byla trajektová linka a silnice tzv. ledového typu, která byla k dispozici 3 až 4 měsíce v zimním období. Odevzdání do provozu se odložilo až o 2 roky pro různé zjištěné nedostatky a selhání logistiky s ocelí. Most se nachází na Highway 3 a má 2 jízdní pruhy. Most je zatížen placením mýta, ale platí ho pouze užitkové vozy. Soukromé vozidla menšího typu projíždí zdarma. Platí se dle počtu náprav.

web mýta: https://www.idmv.dot.gov.nt.ca/Vehicle- ... Remittance

Realizace projektu nebyla snadná, stavba jednak trpěla neustálým nedostatkem stavebního materiálu až úplného oneskorení dodávek oceli, což i zásadně prodražilo projekt. Navíc příroda nepřála a pilíře ohrožovali ledové kry atd.

Z odevzdání do provozu: http://www.cbc.ca/news/canada/north/bri ... -1.1136155
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.1.2021 21:22:17, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Canada embarks on road upgrades for Yukon territory :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (132.34 KiB) Zobrazeno 31156 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Další měsíc se odevzdá do provozu 1. celoročně sjízdná silnice do Tuktoyaktuk na severu SZ Teritórií.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše zmíněnému ještě jedno video:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

140 mil. investice Mackenzie Valley Highway project :arrow:

http://www.cbc.ca/news/canada/north/fed ... -1.4724467

za značného příspění federální vlády

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální vláda investuje do dopravní infrastruktury v Nunavut:

celkem jde o bezmála 72 mil. dolarů na projekty:

45,5 mil. dolarů jde do Rankin Inlet Airport Terminal Building

21,5 mil. dolarů pak směruje na dokončení přípravních prací pro I. fázi výstavby Grays Bay Road and Port; jde o 230 km dlouhou celoročně dostupnou silnici, která bude 1. silnicí, která spojí Nunavut s Kanadou v každém ročním období :idea:

za 4,5 mil. dolarů se podpoří studie a projekty celoročně sjízdného tahu, který zlepší propojenost komunit v regionu Kivalliq, které jsou jinak dostupné celoročně jen letecky; jde o 450 km silnic

https://www.newswire.ca/news-releases/g ... 06032.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Northwest Territories - zvláštní projekt štěrkové silnice :arrow:

Testing time for Tlicho all-season gravel road in Canadian north

Contractors on the 97km Tlicho all-season gravel road in Canada’s far north are on site despite not having all proper approvals, according to Canadian media.

By David Arminas

Opening ceremony for the Tlicho all-season gravel road, August 2019.

The issue concerns several quarries along the route that have not been given the go-ahead from local the Wek'e'zhii Land and Water Board. So far no action has been taken against the Northwest Territories Department of Infrastructure, lead agency on the project. Discussions are ongoing.

Construction started last autumn on the two-lane road from Highway 3 to Whatì, an isolated town of around 500 mostly indigenous people in central Northwest Territories and about 165km north of the territory capital Yellowknife. The gravel road will replace a seasonal gravel road. Heavy trucks will be able to use the new road which will have a speed limit of 70kph. It will also allow better access to several large mines along its route.

The water licence and land-use permit were issued to the territorial government’s Department of Infrastructure for the public-private partnership contract of around US$316 million.

The Tlicho All-Season Road Project is notable for being the first P3 deal in Canada with an indigenous government holding an equity stake, according to a report by the CBC - Canadian Broadcasting Corporation. The Tlicho Government has a 20% ownership in the project.

Construction is by North Star Infrastructure, a consortium of Kiewit Canada Development and the Tlicho government – an indigenous regional authority, along with Peter Kiewit Sons ULC, Hatch Corporation and Thurber Engineering as design and engineering partners.

Federal government agency Infrastructure Canada is providing 25% of the $165 million construction cost. North Star will operate the route for 25 years after it opens in the winter of 2021 or early 2022. At the end it will be handed to the Northwest Territories government.

Quarrying for the project requires geotechnical analysis to ensure the material to be quarried does not pose a risk of chemicals or heavy metals leaching into the ground.

Other environmental issues have cropped up including food waste left around work camps that might attract wildlife, such as bears, as well as a spill of 15,000 litres of grey water but which was quickly contained. In the northern regions of Canada, the environment is particularly sensitive because of slow decay and recovery rates due to the ground being frozen for much of the long winter.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Přidal jsem taky vlajky těchto teritorií do úvodního příspěvku.

Tyto 3 teritoria tvoří dohromady více než 1/3 území Kanady, respektivě bezmála 40% území, ale žije tady jen něco kolem 126 tisíc obyvatel. Ve všech teritoriech stoupá počet obyvatel; dohromady o asi 15 tis.

Kanada to není jen zima, ale i krutá zima. Odjakživa, již po mnoho dekád je zajištěna v případě potřeby i letecká služba: pro vzdělávání, pro krizové situace atd. Je zajištěna pozemní přeprava, jakmile to počasí umožní, ale v případě potřeby lze nasadit vysoce výkonnou armádní techniku, která zvládne svojí specifikací i extrémní podmínky. Zajištěna je energie pro obyvatelstvo, zajištěn je téměř stejný život jako i jižněji v rámci Kanady, ale přírodní podmínky tady rozhodně nejsou pro každého, protože počasí je limitujícím faktorem pro mnoho činností v našich životech. Uplynulou dekádu se posouvá rozvoj pozemní dopravy i do 3 teritoriálních území, díky čemuž tam žije více lidí. Rozhodně starostlivost o tak velké území stojí nemalé prostředky (telekomunikace, doprava, energetika) a nakonec je pro pár lidí, ale tady se to realizuje odjakživa.

Klasifikace a rozsah silniční sítě: (veřejná a z ní národní, zpevněná a z národní i nejhlavnější "core")

Northwest Territories : celkem 4,5 tis km, z toho 900 km zpevněno; dále je zde v rámci National Highway System 1423 km (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí 576 km
Yukon: celkem 5,8 tis km, z toho 2,2 tis km zpevněno; dále je zde v rámci National Highway System 2008 km (z 38 tis km sítě celé Kanady), z čeho "core network" činí 1064 km
Nunavut: celkem 300 km, zpevněno 0 km

Jak se lze v tématu dočíst, tak je snaha vybudovat celoročně sjízdnou (dostupnou) silnici v rámci Nunavut.

Dále, Kanada má na podporu infrastruktury vícero nástrojů a do této sféry samozřejmě spadají taky silnice. Třeba v rámci Projects funded by the National Trade Corridors Fund (sestaveno v roce 2017) tady je celkem zahrnuta podpora pro 86 projektů za více než 1,8 mld. dolarů výhradně v dopravě, z čeho 15 směruje do Severního Teritoria (členění s názvem Territorial North zahrnuje v sobě všechna 3 teritoria). Projekty lze dohledat zde: https://tc.canada.ca/en/programs/projec ... idors-fund . Vláda sem investuje, respektivě i energo firmy a samosprávy opravdu pěkné částky vzhledem na rozsah obyvatelstva, ale je nutno si uvědomit, že odsud pochází již i těžba a zpracování nerostních surovin v řádu mnoha miliard dolarů. Samozřejmě velkou roli tady hraje i samotná doprava. Mimochodem jízda si tady obzvláště v zimním období vyžaduje velké zkušenosti pro poměrně dlouhé úseky v "extrémní neviditelnosti", snadnou ztrátu orientace a pomoc nemusí dorazit tak rychle, jak by člověk očekával.

Pokud by vás zajímalo, kolik tady žije původních obyvatel, tak: Nunavut - 86%, Northwest Territories - 51% a Yukon - 23%.







ze života v hlavním městě Yukonu v zimě:


za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, kanadská armáda vybudovala za uplynulou dekádu, respektivě 15 let již až 60 "bodů" existence v rámci "arktického území":
CAFArctic2.jpg
CAFArctic2.jpg (119.26 KiB) Zobrazeno 12161 x
Armáda si musela zvyknout na podmínky nízkých teplot, -41 nebo až -57 za tu dobu. Ukázalo se, že je nedostatek techniky. Skútrů a dalších vozidel. Že bude potřeba vyřešit prostor pro přistávání nákladních letadel. Naučit se spolupráci s místní komunitou, "nechat si" poradit, s pobřežnou stráží, s rangery atd. Armáda ve smyslu obrany území: jak se maskovat, jak se rychle rozmístnit atd. včetně radarů a letecké kontroly až po armádu ve smyslu záchranných operací, především pak Mise Lentus na to vytvořenou. (ta se nasazuje kamkoliv v rámci Kanady od záplav přes požáry po běžné podmínky pro evakuační, transportní a jiné práce včetně "pískování"). Když už nic jiného, tak se vždy jedná o prostory, kde lze čekat pomoc, než problémy. I když jde všeobecně o 60 základen pro "patrolovací" úkoly s celkovým nasazením bezmála 2000 vojáků.

Nepíšu to pro to, že se máte jít ztratit v tomto území, ale Kanada umí vynaložit veškerou energii a snahu, pokud jde o záchranu lidského života. Vždy se uvažuje tak, že život je nejvyšší hodnota. Proto jsou i takové mise jako SaR (Search and Rescue), což obnáší třeba klidně i transport "nafukovacího stanu", to se pak prakticky kdekoliv lze poradit a domluvit v rámci pátrání. Vždy jsou možnosti jak pomoct. Pokud někde vypadne energie a je v ohrožení zdraví lidí, tak se ihned koná. Navzdory všemu vybavení (zimní skůtre, frézy, generátory, stany, plochy pro přistávání, sněžné vozidla atd.) je často pomoc "zdlouhavá". Vždy se radí, aby se každý zahlásil pokud kamkoliv jde/jede a kdy se plánuje někam dostavit. Tady to platí 2x oproti NP v rámci ostatních provincií. Ta armáda většinou člověka pak najde vždy, ale někdy již jen mrtvého.

Velmi běžný jev zde je, že pokud zastavíte mimo silnici a jdete si třeba jen něco vyfotit, zastaví při vás každý kdo jede kolem. Jestli je všechno v pořádku a to i na silnicích, kde projíždí pár stovek vozidel za den. Proto se doporučuje naznačit :ok: a jakokdyby "odmávnout. Pouze na bezpečnostní složky takhle nereagujte, ti již z povinnosti kontrolují cizince nebo někoho kdo se jim chováním nezdá, zda li je všechno jak má být. A hlavně kam máte namířeno (zpětná dodatečná kontrola, jestli tam přijedete; pokud ne, tak lokalizace kde jste byl posledně a pak hlášení všem ať se na vás zaměří jestli vás uvidí. Tak se i předchází zločinům; obchodování se zvěří atp.).

Já v těchto 3 teritoriech nikdy nebyl. Stav silniční sítě se tam zásadně zlepšil za uplynulé 2 dekády. Již by to bylo i snadnější se tam dostat. Všeobecně mi vždy postačovala příroda v B.K. Na druhou stranu tady je nádherně až opravdu na severe v rámci arktických vod. Na lodi se tam dá vypravit a zažít opravdovou divočinu, i když i "níže" lze jet za rovno s vlkem, který utíká podél silnice. A mnoho jiných zážitků, které lze vidět v TV nebo o nich číst v dokument. časopisech.

Zdravotní program se dotuje a podporuje pak v S-J osích. Pokud nejde o život a je nutno lepší vyšetření, tak Nunavut má k dispozici doktory z Ontaria, Yukon z B.K. a Northwest Territories z Alberty.

Jednoduše, život tady je v extrémních podmínkách a Kanada dělá co může, aby ho co nejvíc usnadnila. Aby se tam ten život udržel, tolik nezbytný pro nejzákladnější obsluhu tohoto území. Nejvíce služeb se rozvinulo po roce 2000 a po roce 2010 jsou to taky investice do pozemní dopravy a spolupráce s armádou, která hodně vypomáhá.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

rozvoj severních území Kanada postupně realizuje, včetně výstavby nových silnic a mostů

psáno v 2018:
Diaľničiar píše:140 mil. investice Mackenzie Valley Highway project :arrow:

http://www.cbc.ca/news/canada/north/fed ... -1.4724467

za značného příspění federální vlády

Obrázek
Vícekrát zmiňuji v rámci NWT Mackenzie Valley Highway. V roce 2018 jsem psal o investici, která značila postavit most a silnici k němu. Teď se postaví za 700 mil. dolarů 321 km silnice Wrigley - Norman Wells. Cílem je jednou až Inuvik, aby se nemuselo jezdit ohromující oklikou. Prakticky se tak nejezdí, ale létá.

https://www.cbc.ca/news/canada/north/ma ... -1.6431696

pro lepší představu mapa, jedna již v tématu je, ale nyní další s celoročně sjízdnou silnicí:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt náhrady mostu Nisutlin Bay Bridge od vlády Yukonu byl udělen společnosti Graham Infrastructure se sídlem ve Vancouveru za 124 milionů USD (160 milionů CAN), přičemž práce začnou letos v létě.

POLOHA stávajícího mostu

Nový most Nisutlin Bay Bridge bude největším kapitálovým projektem v historii Yukonu a je hlavní dopravní trasou pro území, národ a kontinent. Most je kritickým spojením podél Aljašské dálnice a byl otevřen v roce 1956.

Nový most bude podle ministerstva dálnic Yukon bezpečnější pro řidiče a chodce a pojme zvýšený objem dopravy. Bude také manipulovat s většími užitkovými vozy přepravujícími zboží na Yukon a americký stát Aljaška, přímo na západ.

Nový dvoupruhový most bude 483 m dlouhý a 13,4 m široký, aby pojal silnější kamionovou dopravu. Mostovka bude betonová překrytá asfaltem a bude mít široké rameno pro cyklisty a LED osvětlený chodník pro pěší. Pod mostem bude také vybudován chodník, aby sněžné skútry a chodci mohli bezpečně přejít.

Dokončení se očekává v roce 2026.

Většina Yukonu, který hraničí se Severním ledovým oceánem, má subarktické klima, které se vyznačuje dlouhými, studenými zimami a krátkými teplými léty. S rozlohou 482 443 km2 je Yukon dvakrát větší než Spojené království a o něco menší než Francie, přesto má jen asi 41 000 obyvatel. Mezi hlavní komunikace patří Alaska Highway, Klondike Highway a Dempster Highway – nezpevněná – která spojuje město Inuvik v sousedních Severozápadních teritoriích s Klondike Highway a je jediným silničním přístupem do Severního ledového oceánu v Kanadě.

Stávající 584 m dlouhý most Nisutlin Bay Bridge překračuje jezero Teslin v nejužším místě zálivu. Je to sedm Warrenových průchozích nosníků, spojených v rytmickém designu, podle Alaska Highway Heritage. Je to nejdelší most na Aljašské dálnici a třetí most, který překlenul toto místo na okraji města Teslin od doby, kdy byla dálnice postavena během druhé světové války, aby zásobovala zásoby z USA přes provincii Alberta na Yukon a dále na Aljašku.

stávající most:



vizualizace nového:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Why Building of the Alaska Highway is Still an Epic Feat Decades Later

https://www.tranbc.ca/2017/05/24/why-bu ... des-later/

V článku je text i vícero fotek. :)

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Canada and the Northwest Territories invest in Inuvik to Tuktoyaktuk Highway improvements

INUVIK, NT, Jan. 18, 2023 /CNW/ - Today, Michael McLeod, Member of Parliament for Northwest Territories, and Diane Archie, Minister of Infrastructure of the Northwest Territories, announced joint funding of $14 million for the rehabilitation of the Inuvik to Tuktoyaktuk Highway.

Funding will support improvements to the existing highway by raising low profile embankment areas between KM 22 and KM 90, improving drainage, and installing guardrails as needed. The rehabilitation of the Inuvik to Tuktoyaktuk Highway will improve road safety and reliability for residents and provide a better driving experience to motorists.

The all-season highway is critical for residents of Tuktoyaktuk to access essential services and helps tourists discover northern communities and get to the Arctic Ocean.

https://www.newswire.ca/news-releases/c ... 63851.html


Doposud se investovalo po Inuvik. V souvislosti s rozpinavostí RF se Kanada rozhodla investovat i na severu a zajistit celoroční silnice. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 54#p266754 Takže se zajistí již i celoročně sjízdná silnice od Inuvik až po oceán. :idea:

Silnice byla značně vylepšená. ZDE si lze prohlédnout její stav. A bude se tedy dál zlepšovat její technické zázemí.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Kanadu letos sužují masivní požáry, o čem se dají dohledat k 07-08/2023 informace ve všeobecním vlákně. I zde hoří a doposud padlo za oběť asi 21 tisíc km2 lesních porostů v SZ Teritoriích. (v Yukonu dalších 1500)

N.W.T. vyhlásilo v pondělí večer nouzový stav pro lesní požár pro samotné hlavní město a další komunity, který byl již jen 20 km od hlavního města. Doposud bylo evakuováno ze svých domovů až 10 tisíc obyvatel. To je největší evakuace v historii tohoto teritoria.

Požáry ohrožující Yellowknife, další N.W.T. společenství. Dnešním dnem již mají části hlavního města evakuační připravenost. Jde o části západního konce města a pak na mnoha částech území.

děsivé záběry od neděle:

Obrázek

Obrázek

armáda evakuuje území, kde již není bezpečno a po jediné silnici se již nedalo dostat pryč:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

obyvatelé mají mít plnou nádrž, až bude potřeba opustit jejich domovy:
Obrázek

Kanadská armáda se mobilizuje, aby pomohla bojovat s lesními požáry v severozápadních teritoriích. V první etapě sem bylo vysláno 100 vojáků-hasičů a 24 vojáků pro podporu logistických operací. Přesouvají se sem hasiči a i zahraniční hasiči z vícero částí Kanady.

V úterý bylo na území více než 230 aktivních lesních požárů a pět komunit bylo evakuováno. Stovky Seveřanů byly letecky přepraveny z nejméně tří komunit tváří v tvář větrem bičovaným lesním požárům.

Hlavní tahy jsou v tomto území ohrožené. Situace je velmi vážná.

Vláda má prostředky na boj s ohněm, ale nechtěla specifikovat, jaký bude další postup. Vzkazuje, že se musí situace pečlivě prohlédnout ze vzduchu. Kouř ale ztěžuje letadlům, aby viděly, proti čemu bojují jak hasiči na zemi, tak potenciální letecké síly.

Mapa území s lesními požáry, nejnovější aktualizace:

Obrázek

Federální vláda se snaží zajistit v případě, že se situace vymkne spod kontroly naplnění plánu na evakuaci obyvatelstva, v tomto případě by se jednalo o asi 20 tisíc obyvatel.

Osada Enterprise byla zasažena požárem a 90% je pryč.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace se zde vyvíjí opravdu velmi nepříznivě. Ja se tomu nestačím věnovat.

Bylo rozhodnuto o evakuaci 20 tisíc obyvatel Yellowknife, tedy celé hlavní město SZ Teritorií. Požár se přiblížil o 5 km na 15 km od města. Z preventivně-bezpečnostních důvodů. Po tom co se děje v ostatních částech planety si nikdo nechtěl vzít na odpovědnost něco mnohem horšího. Silnic zde mnoho není. Představitelé města ještě ráno říkají, že nehrozí bezpodmínečné nebezpečí, ale bude to tak lepší. Hasiči Kanady se snaží zabránit průniku plamenů do města.

Kdo mohl, tak měl odjet vozidlem. Kdo toho není schopen do víkendu - stačilo se nahlásit. Kanadská armáda, tak jsem výše uvedl, tak nasadila "letecký most - 11 letadel - 20+ denní lety.", tak jak již vícekrát v historii, resp. i v letošním roce v mnoha oblastech provincie Quebec. Resp. bylo použito i mnoho školských autobusů. Nyní se provádi pro jistotu kontrola dům od domu ...







Z hlediska silniční sítě se využívá tah 3, který jde na sever od města. Tedy jde směrem k požárům a to je i důvod, proč se k tomu přistoupilo. Odříznutí této tepny by značilo velké problémy.

Obrázek

Ostatní provincie nabízejí ubytování a další pomoc.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrázek

Evakuovaní z hlavního města Yellowknife, kteří mají za sebou 300 až 700 km cesty říkají že během cesty bylo možno pozorovat kouř a rozsáhlé shořelé plochy. V některých částech letadla dávají zpomalovače hoření podél silnice. Bylo to skličující - je to nepopsatelný strach jet po jediné silnici, která byla v přímém ohrožení požárem - který rovněž ohrožuje jejich domovy. V protisměru bylo možno sledovat mnoho hasičských vozidel, těžké techniky ... hasiči jsou připravení chránit město aneb bojovat o každou ulici - bude-li to nutné; část je zde: https://www.cbc.ca/player/play/2256333379571

Obrázek

Kvůli situaci v SZ Teritoriích mimořádně zasedá federální vláda v kooperaci s vládami SZ Ter., B.K., Alberty.

Všechna hlavní média Západní Kanady mají nařízeno neustále informovat o hlavním vývoji - dle dosahu v každém regionu. Pojem "Západní Kanada" byl použit prvně v historii v souvislosti s lesními požáry.

Rozhodně evakuace probíhala tak, že část trasy jednoduše již vedla územím požáru, ale přímé nebezpečí nehrozilo. Kouř ale rozhodně není nic příjemné a zhoršuje se i viditelnost. I proto byl apel jak se má v té koloně jet:

Obrázek

Obrázek

Teritoriální vláda dobře prozatím všechno. Hlavní cíl byl evakuovat 22 tisíc lidí za 36 hodin dle možností bez paniky a v klidu.

Obyvatelstvo bylo informováno ve středu v noci na čtvrtek:
  • Pracujeme na co nejrychlejší stabilizaci požáru, ale v tuto chvíli nemůžeme předpovědět, jak dlouho bude evakuační období trvat.

    Pro jistotu před evakuací proveďte následující kroky:

    Zabalte si dostatek oblečení, léků na předpis, osobní identifikaci a dalších nezbytných věcí, které vám vystačí na několik dní, včetně požadavků na domácí mazlíčky.
    Vypněte všechny nepotřebné elektrické spotřebiče (např. počítač, mikrovlnku, televizi) a poté vypněte hlavní panel jističe.
    Přemístěte přenosné propanové lahve z jakéhokoli domu nebo stavby do oblasti, kde bude dopad ohně minimální.
    Ujistěte se, že sprinklerové systémy jsou VYPNUTÉ. Ponechané sprinklery by mohly zatížit zásobování vodou města a negativně ovlivnit tlak vody v boji proti lesním požárům.
    Při odjezdu prosím zamkněte svůj domov.
    Pokud nemůžete vypnout elektřinu a plyn před opuštěním vašeho domova, zanechte prosím poznámku na vašich předních dveřích, abyste informovali posádky.

    Pro vaši vlastní bezpečnost a bezpečnost každého, kdo pracuje na ochraně města, se prosím okamžitě evakuujte.
City empties as thousands flee wildfire closing in on capital of Canada’s Northwest Territories
https://apnews.com/article/canada-wildf ... ce=Twitter


Yukon na tom není o moc líp, taky se zde evakuují osady a menší lokality. Ale to je tak letos všude možně v rámci Kanady ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Neočekává se, že lesní požár, který se vymkl kontrole severozápadně od Yellowknife, dosáhne hranice města do konce víkendu, ale to ještě neznamená, že je město mimo ohrožení. Obyvatelstvo se rozhodně nemůže vrátit. Stovky ks techniky a 1 tis. pracovníků buduje ochranný val a rozmístňuje "sprinklery" na ochlazování půdy u budov.

V nasazení je především letectvo - a na zemi hasiči, kteří se snaží odstranit suchý porost v nějaké "obranné linii" společně s těžkou technikou. Letectvo ve smyslu tankerů - shazují zpomalovače hoření a vrtulníky vykonávají cílené zásahy s vodou.

NWT Fire uvedl, že požáry v regionu North Slave hoří hluboko pod zemí, i když některé z nich jen doutnají na povrchu. To znamená, že by se mohli vrátit k životu.

Starosta Yellowknife Rebecca Alty v sobotu odpoledne v rozhovoru pro stanici CBC Radio Piya Chattopadhyay požádal obyvatele, aby zůstali mimo město, dokud nebudou informováni, že je bezpečné se vrátit.

Armáda, těžařské společnosti, dopravní firmy a hasiči se snaží vytvořit protipožární val, který má Yellowknife ochránit před velkým požárem.

Podél vyřezaných porostů se rozmístňuje systém hadic a na území se již nyní vypouštějí další látky, které mají zabránit hoření.

VIDEO z tohoto obřího protipožárního pásu je k nalezení zde https://www.cbc.ca/player/play/2256431171883

sprinklers:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Kam šlo 20 tisíc obyvatel hlavního města Yellowknife :?:

Většina je v provincii Alberta - asi 5 tisic přímo ve městě Calgary. To poskytlo 1100 izeb hotelů a penzionů. Zbytek je u známých nebo nabídek ze soc. sítí.

Pacienti a senioři z domovů jsou ve městě Vancouver v B.K.

Nyní všichni sledují boj s požárem, který se přibližuje k hlavnímu městu. Staví se i nadále protipožární val. Všechny provincie sem posílají hasiče a techniku na boj s požárem a činnostmi na obranu města. Aplikuje se i taktika boj ohně proti ohni.

V současné době je asi 1/2 obyvatelstva SZ mimo území teritoria. Nejsou to jen obyvatelé hlavního města, ale i další menší komunity.

Již nyní se uvažuje o urychlení silničních projektů na lepší propojenost území a vytvoření "druhé cesty" v případě takových krizí přinejmenším pro hlavní město.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Před pár dnama muselo být evakuováno v NWT město Hay River. Nyní je již jen 1,5 km od centra města velký lesní požár, resp. již jen asi 1 km od letiště: https://www.cbc.ca/player/play/2258940995900 . Žije tam asi 4 tisíc lidí.

V polovině týdne by teploty mohly dosáhnout až 35 °C: https://www.cbc.ca/player/play/2258948675927

Hasiči se snaží zastavit požár. Dnešním dnem ale přeskočil křižování tahů 2 a 5 ... MAPA: https://www.google.com/maps/place/Hay+R ... ?entry=ttu

záběry z 26.8.:

Obrázek

Obrázek

armádní letectvo, speciální vnitrostátní mise OP Lentus, zaměřená na mimořádné situace na území Kanady, provedla i tady urychlenou evakuaci - s nasazením dvou největších letounů vykonala několik letů, aby se včas povedlo evakuovat město

Obrázek

Obrázek

Já přes 25 let říkám všude, že tohle je základ. INFRASTRUKTURA - veškerá všeho druhu. Pozemní, telekomunikační, letecká. Aby se vždy dala dopravit pomoc, vždy zařídit evakuace. PŘEŽÍT složité podmínky - vždy ty zimní ale bohužel tak již i tyto. :idea:

Situace se nezlepšila ani v hlavním městě. Ale kromě protipožárního valu se ochraňují budovy. To stejné se dělá v Hay River.
  • "Tyto požáry zůstávají nestabilní a představují aktivní hrozbu pro komunity a infrastrukturu, jako jsou silnice v oblasti."
situace z víkendu, pro rozsah to co se žene na město:

Obrázek

situace v oblasti:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Požární situace v SZ Teritoriích je i nadále kritická. Další požár zrušil hlavní a jedinou silnici směrující do provincie Alberta.
  • Northwest Territories Wildfire Update, 2.9.
    Total active fires: 241
    New fires in the last 24 hours: 1
    Fires receiving response: 241
    Fires declared out: 39
    Total fires this year: 280
    Hectares affected: 3560617 Ha
Obrázek



Vláda nadále odmítla vpustit obyvatelstvo do hlavního města Yellowknife, jsou případy pokusů i návrat do města. Obyvatelé jsou frustrování stavem ...

Bylo proto rozhodnuto, že ačkoliv hoří i nadále kolem města, tak pokud se situace nezhorší, tak se bude možno do Yellowknife každý vrátit 6.9.: https://www.cbc.ca/news/canada/north/ye ... -1.6955099 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Město Yellowknife, hl. město SZ Ter. odolalo požárům. Především se povedlo udržet plameny na vzdálenost 10-15 km, ale faktem je, že o tuto vzdálenost se k tomu městu rychle přibližují, když byl vydán příkaz k evakuaci obyvatelstva. Zítra by se mělo 20 tisíc obyvatel města sem moct vrátit.

Kolem města je dnes největší protipožární val v Kanadě.

Vykácel se široký pás stromů, ty se zpracovávají i s kmenama, celé se to rozjezdilo a upravila se silnice - na kterou se po celé délce rozmístnil systém hasičských pump, v napojení na vodní zdroje. Kolem okrajových budov se rozmístnilo několik set rozprašovačů vody. Vykácelo se všechno suché ve městě, připravil se boj o ulice ... z nařízení vlády jak federální tak místní byl rozkaz provést všechno co lze k udržení infrastruktury města jakožto důležité základny života v této části země. Pomáhala armáda, logisticky i hasičsky, provinční síly z okolí a další schéma zdrojů.

již jsem sem několik záběrů dával včetně hlavně videa z těchto prací výstavby protipožárního valu, protože to šlo zachytit jen letecky

stavební, těžařská, dopravní, armádní a hasičská technika ... dopravená z tisícovek km vzdálenosti

Obrázek

kromě leteckých záběrů (zopakuji: https://www.cbc.ca/player/play/2256431171883 ) z realizace je tady pozemní ukázka toho co tady stojí:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Po 3 týdnech evakuace hlavního města NHT, Yellowknife, se 20 tisíc obyvatel mohlo vrátit zpátky.

https://www.nytimes.com/2023/09/06/worl ... eturn.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Northwest Territories

Jak někteří přišli o své domovy – a téměř o život – při požáru Hay River
https://www.cbc.ca/news/canada/north/pa ... -1.6969025

Děsivé příběhy, ale bohužel nová realita Kanady.


Premiérka NWT Caroline Cochraneová na setkání v krizových časech, kdy bylo evakováno hlavní město Yellowknife, uvedla, že bude od předsedu federální vlády vyžadovat více podpory od federální vlády. Bude vyžadovat větší investice do infrastruktury, do posílení služeb v regionu. Bylo to v době, kdy tohle setkání proběhlo v provincii Alberta, protože v NWT se již nedalo.

Na větších silničních projektech se pracuje. Má vzniknout varianta další celoročně sjízdné silnice a taky zásadní prodloužení na sever.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Northwest Territories, Yukon, Nunavut

Příspěvek od Diaľničiar »

Obyvatelstvo hlavního města SZ Ter. je již zpátky v hlavním městě Yellowknife - město již není bezprostředně ohroženo. Ale stav ovzduší je špatný až děsivý - protože kolem hoří, kouř se šíří již měsíce ... obloha se barví:

https://news.sky.com/video/canada-skies ... y-12969887
https://headtopics.com/uk/canada-skies- ... y-45181519

Vláda ujišťuje, že nic nehrozí. Tohle je "jen" výsledek povětrnostních podmínek. Příjemné to není - rozhodně je to připomínka, v jaké době tady lidi žijí. :idea:



Obrázek

Kvalita ovzduší přiměla město ke zrušení shromáždění, které mělo přivítat lidi zpět poté, co se museli evakuovat kvůli lesním požárům.

Uvítací akce Yellowknife byla původně naplánována na sobotní odpoledne. Akce měla být oslavou pro obyvatele po evakuaci, doplněná živou hudbou, skákacími hrady a malováním na obličej.

V příspěvku oznamujícím zrušení akce na sociálních sítích město napsalo, že "ačkoli je to nešťastný výsledek, bezpečnost každého je naším prvořadým zájmem. Zůstaň dnes v bezpečí, Yellowknife!"

Město také uvedlo, že doufá, že v nadcházejících týdnech uspořádá další podobnou akci.

já jen připomenu, že pro tento požár se muselo celé hlavní město evakuovat: https://www.reddit.com/r/NatureIsFuckin ... ng_toward/

To byla situace, ve které se konstatovalo, že požár se za 24h posunul o 5 km a k městu tak zbývají 3 dny. Evakuace zabrala 2 - požár zpomalil a nakonec naštěstí k městu nikdy z této strany nepřišel, ale hořet začalo i z další strany. Kolem města vyrostlo několik protipožárních valů / systémů / a v ulicích se budovalo mobilní jezero pro systém hadic. Město bylo chráněné 1500 lidmi - z toho 500 hasičů.

Yellowknife je velmi důležitý infrastrukturní uzel Kanady. Ale když požár na SZ přerušil silniční spojení, tak zbývala jen alternativa letiště, protože druhá silnice nevede nikam souvisle. Nyní se mluví o 2. napojení hl. města.

V rámci provincie je snaha propojit ten střed od Wrigley na daleký sever. K tomu jsou v tématu uvedené projekty. Fixní, celoročně sjízdná silnice.

Northwest Territories Transportation Strategy 2015 - 2040 :arrow:

https://www.inf.gov.nt.ca/sites/inf/fil ... rategy.pdf
.
1a.JPG
1a.JPG (127.39 KiB) Zobrazeno 1629 x
.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Kanada“