Keňa

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa kromě realizací koridoru na západ dokončila v současnosti projektování nové pobřežní silnice mezi Malindi (na mapě v úvodním příspěvku je na pobřeží nad Mombasa) - Lunga Lunga na hranicích s Tanzánii. Délka nové silnice je 210 km. Až po Mombasu vede velmi nekvalitní silnice. Celá silnice je součástí většího tahu Lamu (Keňa) - Dar es Salaam (Tanzánie). Keňská vláda nyní zajišťuje financování projektu a oslovila na to Světovou banku a Africkou rozvojovou banku. Náklady na výstavbu budou někde nad 155 mil. USD a výstavba se nezačne dříve než v roce 2018. Mezi Keňou a Tanzánii vedou jen 4 hlavní silniční přechody a tohle je důležitý pobřežní. Nedávám to do všeobecního vlákna k Africe, protože nyní se plánuje jen realizace a upgrade na straně keňské straně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko poskytne Keni úvěr na výstavbu páteřních silnic v rámci přístavního města Mombasa :arrow:

*výška půjčky je 114 mil. USD, délka splácení pak 30 let
*postaví se 2 úseky silnic: 7 km a 9 km a to Mteza - Kibundani a křižovatka Mwache - Mteza


Před cca. měsícem došlo ke zhroucení mostu Sigiri v oblasti Busia:

https://edition.cnn.com/2017/07/03/afri ... index.html



Most byl budován jen nedávno za 12 mil. USD čínskou společností Chinese Overseas Construction & Engineering Company a nebyl ani hotový. O problém se zajímají nejvyšší politici v zemi.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.10.2020 14:17:57, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Keňa oznámila, že otevírá výběrové konání na další rychlostní silnici. Tentokrát se plánuje rozšířit silnice 1+1 Nairobi - Mombasa na 2x3. Formou PPP. Projekt zvýší kapacitu silnic v obou městech a posílí regiony mezi nimi. Cílový rok je 2022. Kromě toho vláda připravuje další projekt a to rozšíření 157 km dlouhé silnice mezi Nairobi a Nakuru.
To se psal závěr roku 2016. Tady je informace, že by to mohla zrealizovat U.S. firma Bechtel. Je tam mapa, sekce, přibližné termíny atd.: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=143 .

Zde pak oficiální informace jak od Bechtelu tak od vládní agentury:

http://www.bechtel.com/newsroom/release ... -in-kenya/
https://www.standardmedia.co.ke/busines ... sa-highway

Za pár let tedy bude dálniční tah Nairobi - Mombasa. :ok:

Ostatně Bechtel v mnoha státech rozběhl relevantní výstavbu napříč státem. Tyto první a najednou delší tahy mu docela jdou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Podrobnosti z TK k výše napsanému:

Stručná fakta:

*název projektu: Nairobi - Mombasa Expressway
*parametry: 4-pruh
*délka: 473 km
*počet MÚK: 19
*zpoplatnění: ano

*projekt dálnice Nairobi - Mombasa se formuje již 2 roky
*výstavba se naplno rozběhne v roce 2018
*stávající cestovní čas 10h se zkrátí po dostavbě 473 km 4-pruhu na 4 hodiny
*cestování se stane výkonnějším a bezpečnějším
*v návaznosti na koridor, který bude pokračovat z Nairobi dále + upgrade přístavu v Mombase + úpravu a výstavbu pobřežního tahu z Mombasy a to z Keně dál na ostatní státy na další směry to bude dokonce nevyhnutní tady mít zkapacitněnou komunikaci, takže je to důležité pro celý rozvoj země; na koridor se navážou státy Uganda, Rwanda a Burundi, kterým právě chybí přístav
*paralelně se zlepší i železniční spojení Nairobi - Mombasa
*Bechtel tak jak jinde v jiných zemích podpoří i lokální firmy jak do výstavby tak do zajištění materiálů, vytvoří 4.000 zaměstnanců, které zaškolí pro výstavbu
*bude se dbát na ekologický charakter vzhledem na důležitost Keně v rámci její divočiny
*1. sekce se dostane do provozu již v roce 2019 a to z Mombasa Road - Kyumvi do ICT Konza

Celý projekt je finančně podpořený EX-IM bankami a dalšími finančními agenturami a bankami z prostředí USA (jak to již s Bechtelem bývá), ale i Británie, dále pak třeba Overseas Private Investment Corporation
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

ohlédnutí a benefity z 8-pruhu Nairobi - Thika, po anglicky :arrow:

https://www.highways.today/2017/11/09/a ... way-kenya/

jde o prvních 50 km dálnice v zemi (v provozu), která zásadně pozdvihuje celý prostor a zlepšuje životní úroveň státu :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Keňa kromě realizací koridoru na západ dokončila v současnosti projektování nové pobřežní silnice mezi Malindi (na mapě v úvodním příspěvku je na pobřeží nad Mombasa) - Lunga Lunga na hranicích s Tanzánii. Délka nové silnice je 210 km. Až po Mombasu vede velmi nekvalitní silnice. Celá silnice je součástí většího tahu Lamu (Keňa) - Dar es Salaam (Tanzánie). Keňská vláda nyní zajišťuje financování projektu a oslovila na to Světovou banku a Africkou rozvojovou banku. Náklady na výstavbu budou někde nad 155 mil. USD a výstavba se nezačne dříve než v roce 2018. Mezi Keňou a Tanzánii vedou jen 4 hlavní silniční přechody a tohle je důležitý pobřežní. Nedávám to do všeobecního vlákna k Africe, protože nyní se plánuje jen realizace a upgrade na straně keňské straně.
tohle jsem napsal v 05/2017 a nyní aktualita:

Kenya-Tanzania connection partial funding found :arrow:
25.PNG
25.PNG (24.95 KiB) Zobrazeno 22817 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa masivně investuje do silniční infrastruktury :arrow:

*nejvyspělejší stát v tomto prostoru Afriky; 2. nejvyspělejším je Uganda
*těží i z polohy při oceáně
*nejsilnější hospodářství v regioně JV Afriky, čemu odpovídá i bezpečnostní síla nasazována dle potřeb ve spolupráci s Africkou Unii

*stát má vytvořené jednotlivé silniční úřady dle jejich významu (úvodní strana disponuje odkazy na ně)
*stát masivně investuje do zpevňování zemědělských silnic, ze kterých se stávají lokální silnice
*stát masivně investuje do výstavby nových hlavních silnic (de facto nová výstavba, protože se budují od podloží)
*stát masivně investuje do realizace dálničních typů silnic v rámci Nairobi, ale i do přípravy a brzké výstavby spojení Nairobi s Mombasou
*stát velmi aktivně rozvíjí nadnárodní spolupráci a zahajuje realizaci Severního koridoru důležitého pro napojení sousedních zemí, do kterých se jinak prakticky jen těžko dostává tovar pro bariéry politické či jiné nestability jejich sousedů ze severu a západu

V Keni mají působnost víceré stavební společnosti dle jejich geografického zařazení. Jak z USA (nejsilnější je Bechtel), tak obři z Číny. Nezapomíná se ale ani na prostor z EU. Je to stát vysokých rozdílů v životní úrovni, ale takto se dá charakterizovat každá rostoucí ekonomika v Africe. Značí to totiž ten fakt, že již tady nejsou jen chudobní lidí, ale buduje se střední třída. Ta sice není dominantní na celou populaci, ale tvoří jí již miliony obyvatel. Tak jak se zlepšují investice do vzdělávání, dostupnosti zdravotnické starostlivosti a celkového zlepšování dostupností regionů. Pro to sehrává důležitou roli investovat do dopravní a to především do silniční sítě.

Hospodářství:
*HDP neustále roste, v roce 2016 dosáhlo 70 mld. USD (2015 - 63 mld. USD, 2008 - 36 mld. USD)
- i HDP na osobu má 1,7x růst za toto období
*nezaměstnanost se za uplynulých 10 let pohybuje ve stejném pásmu 11-12%, poslední roky klesá k 11%
*státní dluh byl v roce 2016 na úrovni 55% HDP (+10% za 10 let)
*armádní výdaje činí necelou 1 mld. USD (+1/3 za 10 let)

Podíl stavebnictví na HDP je asi 7%. Nestaví se jen silnice, ale i železnice (páteřní investice za 13 mld. USD). V roce 2016 se realizovalo 61 páteřních projektů infrastruktury za 57,5 mld. USD.

Posledním velkým projektem i zde zmíněným bude nová silnice, která zlepší spojení s Tanzánii. Africká rozvojová banka to podpoří skoro 0,5 mld. USD.

Každý soused Keně chce mít s Kení lepší spojení a ideálně nejen silniční, ale i železniční. V samotné Keni směrují velké peníze do budování přístavů na pobřeží, do okruhů přístavních center, do okruhů v Nairobi a do spojení Nairobi s pobřežím. Aby byla funkčná země jako celek tak se budují nové kvalitní asfaltové silnice a zpevňují se lokální/zemědělské. Vše dekádu a vše se neustáe aktualizuje dle zásobníků projektů. Z hlediska zapojení bank jsou tady přítomné nejen Africká rozvojová, ale i EIB, Japonské fondy, EX-IM banky několika států atd. Je nevyhnutností zesílit dopravní infrastrukturu Keně, aby se zvýšila kapacita možností pro tranzit nákladu dál do sousedních zemí, které jsou doslovně odkázané na tento tok. Kromě dopravní se ve velkém rozvíjí i energetická infrastruktura a budují se přehrady. Vize2030 pak počítá i s 200.000 městem pro vědu a výzkum atd., je toho opravdu mnoho.

V současnosti se třeba i dualizuje za plného provozu Nairobi - Mombasa, to jsem již psal, třeba úsek Machakos - Athi River. Jedná se o 20 km dlouhý úsek. Machakos je 160.000 město asi 60 km jižně od Nairobi. Ta dualizace je o tom, že se postaví 3-pruhová silnice a původní 1+1 se přestaví na další 3-pruh. Stávající 1+1 je velmi silně přetížená a de facto v desolátním stavu, protože se ani nedá řádně opravovat. Dualizace tohto tahu jí zcela ochromuje, ale po dokončení nejdůležitějších sekcí kolem velkých měst se zase uleví a usnadní budování dálnice Nairobi - Mombasa. Parametry rozšířené budou 2x3, realizace je formou PPP. V tématu popsané detailněji. Pamatuje se i na ochranu dělníků vzhledem k faktu, že jde o práce za plného provozu. A ten si zase musí zvyknout na prach; výstavba Thika Road v Nairobi je zde znázorněná rovněž, to se proměnil zpevněný povrch plný výmolů na rozbahněné ježdění ... ale jak to vypadá dnes je k neuvěření. :ok:
1.PNG
1.PNG (576.66 KiB) Zobrazeno 22676 x
2.PNG
2.PNG (501.23 KiB) Zobrazeno 22676 x
V rámci hlavních státních silnic se pracuje na 1.154 km silnic.

Silniční rozvoj se zrodil zřízením institucí v roce 2008. Tady je ohlédnutí na Thika Road při odevzdání do provozu tohoto 8-pruhu pro Nairobi:



tady je třeba úsek A109 Mombasa - Mariakani, tedy dualizování stávající silnice:



V celém tom prostoru Nairobi - Mombasa a dál na západ a sever od Nairobi vznikne jak dálnice, tak dualizovaná silnice a navíc i železnice.

tady je dokument centrálního silničního úřadu z léta 2017 k několika projektům:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

New bridge planned for Kenya’s port of Mombasa :arrow:
20.PNG
20.PNG (33.65 KiB) Zobrazeno 22307 x
Kenya’s new road connection for port :arrow:
21.PNG
21.PNG (37.45 KiB) Zobrazeno 22307 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa staví novou kapacitní komunikaci Nairobi - Jomo Kenyatta International Airport (JKIA) :arrow:
18.JPG
18.JPG (40.81 KiB) Zobrazeno 21834 x
*náklady na projekt mají dosáhnout 579 mil. USD (nárůst tak činí kolem +206 mil. USD)
*upravil se projekt v tom co bude vyvýšené a co nikoliv atd.
*redesign zajistil budoucnost možného rozšiřování tepny
*projekt spravuje Kenya National Highways Authority
*I. etapu zafinancuje Africká rozvojová banka a poslední etapu Světová banka
*tah bude zpoplatněný a budou zde i extra pruhy pro autobusy
*na 1. straně je projekt v jedné z map v rámci Nairobi

Historie projektu se táhne 10 let zpátky, ale tam se pro nedostatek peněz zastavila i příprava. Přednostní právo pro výstavbu měl Strabag, ale ani toto již neplatí. Nyní se realizuje tah ve 3 etapách, přičemž jednu staví čínská společnost China Wu Yi.

http://www.constructionkenya.com/2550/e ... i-highway/
http://www.constructionkenya.com/5299/a ... y-project/
https://www.businessdailyafrica.com/eco ... index.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

V první polovině srpna 2017 jsem psal o dálničním tahu Nairobi - Mombasa, který postaví U.S. firma Bechtel. Tak tedy další vývoj:

Stavební práce se odstartují kolem poloviny letošního roku. Nový tah pomůže zesílit hospodářský rozvoj celé keňské ekonomiky. Nová dálnice spojí hlavní město s hlavním přístavem nejen v zemi, ale důležitým pro celý region a na který navazují a bude navazovat mnoho dalších koridorů do dalších sousedních zemí. Náklady na 473 km dlouhý tah se pohybují po upřesnění kolem 3 mld. USD. Bechtel bude stavbu financovat, postaví jí a bude jí následně udržovat i provozovat.

Dále, v Keni za uplynulé týdny spadlo mnoho srážek, čeho důsledkem je několik desítek mrtvých a asi 30.000 evakuovaných lidí. Záplavy se vyhýbají velikým městem, ale o to hůře z hlediska rychlé pomoci pro obyvatelstvo vzhledem k slabší dostupnosti malých regionů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.6. se odevzdal 10 km dálniční přivaděč na přístav v Mombasa. Nese jméno Dongo Kundu Bypass Highway. Spojuje kontejnerový terminál Mombasa s A109 severně od města. Komunikace má dálniční parametry včetně krátkého tunelu u letiště a je zde i několik vysokých mostů. Více informací a obrazový materiál: https://www.capitalfm.co.ke/business/20 ... to-30mins/ .

Tohle je prozatím jen I. etapa. Další jdou do výstavby.



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa je nejvyspělejším státem v regioně. Tomu odpovídá i stávající stav a další plány v rámci silniční infrastruktury. A aby ostatní státy směrem do vnitrozemí kolem mohlo prosperovat, tak se musí napojit na přístavní oblasti a i proto se tak rozvíjejí hlavní dopravní osy uvnitř státu Keňa a i na další státy.

trasování budoucí dálnice Nairobi - Mombasa :arrow:

https://pbs.twimg.com/media/DGdh2XDXgAALwGN.jpg

zde mapa základní silniční sítě třídy A, B a S :arrow:

http://www.kenha.co.ke/images/pdfs/KeNH ... ETWORK.pdf

A 104 u Nakuru:

Obrázek

Obrázek

B1 u města Kisumu:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňská vláda se odhodlala ke kroku, jaký se praktikuje v části Latinské Ameriky. Odevzdá 10.000 km silnic do koncesní formy ke správování. Představa je jasná a sice třeba na 30 let při 10-15 roční obnovování povrchů budou koncesionáři vybírat poplatky z čeho se tyto práce zaplatí. Nejdříve je zřejmě bude platit nákladní doprava.

Jeden z takových projektů je i nedávno uzavřený. Jde o silniční tah spojující Modogashe - Habaswein - Samatar - Mandera, který je dlouhý 550 km a na 143 km se v rámci něho uzavřela smlouva s firmami Hass Consortium-GVR Infra a Shandong Hi-Speed Nile Investment Company, že tah dostane lepší podloží a novou vozovku. Financování již mají zajištěné prostřednictvím místní banky. Kontrakt je na 30 měsíců prací na 10 let provozu. Kromě místní banky půjčí i čínská EX-IM banka. Náklady na projekt jsou 150 mil. USD.
ke.JPG
ke.JPG (41.21 KiB) Zobrazeno 19516 x
Keňa dosáhla zlepšení stavu silničního provozu. V roce 2017 zemřelo na silnicích 2919 lidí. V roce 2016 pak 2965 lidí. V roce 2017 se dokončilo 273 nových úseků silnic, přičemž za 5 let předtím dohromady 166. V Nairobi je 70 úseků silnic označených za velmi nebezpečné vzhledem k jejich přeplněnosti.

National Transport and Safety Authority :arrow:

http://www.ntsa.go.ke/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňa má jednoznačně v tomto regionu Afriky nejlepší silniční síť, a proto se pověnuji i další důležité problematice:

Stav bezpečnosti silničního provozu za rok 2018 :arrow:

*celkem zemřelo při dopravních nehodách 3207 osob (v roce 2017 to bylo 3658 osob)
*chodci z toho počtu tvoří 1023 osob, motocyklisti pak dalších 669
*z hlediska vozidel pak zemřelo 658 členů posádek a 322 samotných řidičů
*z hlediska nákladních druhů vozidel jsou nejnebezpečnější cisterny, kde je až 29% podíl na incidentech
*osobní vozidla se podílejí na 30% všech incidentů
*z hlediska úmrtnosti jsou silnice více nebezpečné silnice v noci
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

2. Nyali most ve mětě Mombasa :arrow:

*Keňa ho zařadila do seznamu PPP projektů do roku 2030
*stavbu připravuje úřad Kenya Urban Roads Authority: http://kura.go.ke/
*zájem o výstavbu mají popřední nadnarodní firmy
- Strabag, Vinci, Japan Overseas Infrastructure Investment Corporation for Transport and Urban Development, Acciona, China Communication Construction Company, Mota Engil Africa, Egis, ...
*formu PPP proto, že Keňa ušetří národní zdroje na jiné projekty a zvýší se tak rozsah projektů důležitých pro stát ve Vizi 2030

Jde o 600m dlouhý zavěšený most, který spojí ostrov Mombasa se severní pevninou přes region Nyali. Most bude zpoplatněný v parametrech 6-pruhu, v každém směru jízdy po 3 jízdní pruhy. Náklady se pohybují na úrovni 200 mil. USD. Poloha mostu bude asi 500m jižně od stávajícího mostu Nyali. Poradenství zajišťovala společnost Deloitte East Africa & India a další. Financování příprav pak Světová banka. Zhotovitel má stavbu zafinancovat a to včetně detailní projektové dokumentace a postavit. Kromě poplatků z mýta dorovná případný rozdíl i vláda. Kromě mostu se musí postavit i 1,7 km nových silnic a upravit 5 km stávajících silnic.

Stávající most Nyali byl postavěn Japonskem v roce 1979. Je přetížený s intenzitami 46.000 vozidel za 24h. Reální rychlost po mostě ve špičkách 6 km/h. Populace města Mombasa se za od roku 1979 2x na 800.000.

Koncem roku 2018 jsou vybrané 3 základní seskupení firem kolem VINCI, STRABAG a JAP-ŠPA firmy. Čeká se na definitivní výběr vlády.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

K několikrát popsanému projektu 473 km dálnice Nairobi - Mombasa, kterou chce postavit najednou Bechtel je i vlákno na fóru SSC: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2019539 , kde se dá sledovat další vývoj. :idea: Prozatím se stále řeší financování a detaily nechce uvolnit ani Bechtel ani vláda.


Isibania - Azero Road :arrow:
ken.JPG
ken.JPG (74.63 KiB) Zobrazeno 18062 x
*178 km dlouhé spojení se v nákladech kolem 180 mil. USD plánuje zmodernizovat
*projekt se oddálil kvůli sporům firmy Third Engineering Bureau of China City Construction Company a místními úřady, ale již bude pokračovat
*jde o strategickou silnici A1 a důležité spojení s Tanzánii
*Keňa přes úřad KeNHA zmodernizuje 172 km část A1, která je na vícero úsecích zcela zdemolovaná a povrch je havarijním stavu
*peníze jsou kryté úvěrem pro vládu z Africké Rozvojové Banky

dal jsem tady tu mapu, protože v roce 2018 tudy projelo autíčko google, tak se na tu silnici (A- kategorie je hlavní nejdůležitější označení pro státní silnici s nejvyšším významem) můžete podívat ;)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

V Keni (najrozvinutější stát regionu) finišuje výběr zhotovitele pro silnici Mau:

Pod projektem se myslí Mau Highway. Jde o projekt ve výší 2 mld. USD stavebních nákladů a tvoří část tahu, který spojí Ugandu s Mombasou přes Nairobi. Od Nairobi po Mombasu se připravuje Bechtelem dálnice formou PPP. No a od Nairobi po st. hranice s Ugandou se jde rovněž formou PPP. Prozatím jde o část Nairobi - Nakuru, tedy asi 1/2 trasy po Ugandu. Jde o 180 km silnici A104, která má mít v tomto směrování parametry 2x2 jízdní pruhy. Model PPP bude mít na starost na dohled úřad Kenya National Highways Authority a operátorem bude firma, která zvítězí v tendrování. Tento proces je dlouhý, mnoho společností odstoupilo, takže se uvidí výsledek. lokalita

Nakonec zůstal zájem 4 firem, ale jen 2 firmy podávají nabídky.

Zdroj: https://constructionreviewonline.com/20 ... u-highway/

Koridor od Ugandy přes Nairobi po Mombasa je ve stávající silniční sestavě přetížený a neumožňuje další hospodářský rozvoj států ve vnitrozemí. Na území Keně se investuje de facto do dálničních tahů a náklady i s obchvaty Nairobi, které částečně nebo zcela stojí budou kolem 7-8 mld. USD, z čeho ale prozatím stojí jen ty obchvaty Nairobi a část vstupů do Mombasa. Zbytek je jen v teoretické rovině příprav/plánované skoré výstavby. Uganda plánuje již postavit dálnici Kampala - Jinja. To bude formou PPP a již se tendruje. Dál na Tororo a odsud po Nakuru v Keni je "hluché místo", kde se prozatím ani nepřipravuje dálniční parametr, protože tam není hospodářský rozvoj a čistý tranzit by to ještě neutáhl formou PPP. Ale dálniční síť Ugandy se dá najít v příslušném vláknu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Keňa staví novou kapacitní komunikaci Nairobi - Jomo Kenyatta International Airport (JKIA) :arrow:
18.JPG
*náklady na projekt mají dosáhnout 579 mil. USD (nárůst tak činí kolem +206 mil. USD)
*upravil se projekt v tom co bude vyvýšené a co nikoliv atd.
*redesign zajistil budoucnost možného rozšiřování tepny
*projekt spravuje Kenya National Highways Authority
*I. etapu zafinancuje Africká rozvojová banka a poslední etapu Světová banka
*tah bude zpoplatněný a budou zde i extra pruhy pro autobusy
*na 1. straně je projekt v jedné z map v rámci Nairobi

Historie projektu se táhne 10 let zpátky, ale tam se pro nedostatek peněz zastavila i příprava. Přednostní právo pro výstavbu měl Strabag, ale ani toto již neplatí. Nyní se realizuje tah ve 3 etapách, přičemž jednu staví čínská společnost China Wu Yi.

http://www.constructionkenya.com/2550/e ... i-highway/
http://www.constructionkenya.com/5299/a ... y-project/
https://www.businessdailyafrica.com/eco ... index.html
Tady doplním, že se v Nairobi postaví klíčový rychlostní tah s názvem JKIA - James Gichuru expressway. Čína zajistila financování ve výši 505,5 mil. USD a postaví jej čínská firma China Road and Bridge Corporation (CRBC). Zredukují se tak kolony na stávající silnici Mombasa. Nový tah zahrnuje i bus rapid transit (BRT).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

dualizace trasy silnice Kenol - Isiolo :arrow:

*přípravní práce jsou hotové od začátku roku
*s výstavbou se má začít do konce letošního roku
*jde o 4-pruh dlouhý kolem 163 km (až 189 km i s přivaděči/obchvaty na jednotlivé uzly) v nákladech ve výši 297,5 mil. USD (celkem pak 488 mil. USD; demolice objektů atd.)
*financování: African Development Bank a místní vláda
*stávající trasa je dlouhá cca. 300 km a provoz po ní trvá 5-6 hodin
*jde od Nairobi severním směrem

stávající trasa třeba ZDE

https://constructionreviewonline.com/20 ... -to-begin/
https://www.the-star.co.ke/counties/cen ... ays-kenha/

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Na tahu Eastern Bypass a tahu Thika Superhighway se zrealizují bus pruhy. Není mi zcela jasný jestli půjde o dostavbu nebo ubrání na úkor stávajících, ale E-I banka Jižní Korey poskytla úvěr ve výši 59 mil. USD jako pomoc k zaplacení projektu. Nové bus pruhy mají pomoct odlehčit chronické kongesce v Nairobi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady jsem psal o dálničním projektu Nairobi - Nakuru - Mau Summit Highway (spodní část příspěvku na odkazu)

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 09#p146509

A mohu doplnit, že koncern VINCI zastřešuje tento další dálniční projekt. :arrow:

VINCI signs an agreement for the PPP contract for a motorway in Kenya
1 OCTOBER 2020 - 8:30 AM - NEW CONTRACTS - KENYA

Obrázek

· First Public Private Partnership (PPP) for VINCI Concessions in Africa
· An approximately €1.3 billion project, a 30 years PPP
· Works performed by VINCI Construction, operation and maintenance ensured by VINCI Highways
· A strategic infrastructure for Kenya’s economic development

The project, worth about €1.3 billion, will transform the existing trunk road into a 175-kilometer dual two-lane motorway. Through an availability payment based PPP*, Rift Valley Highway will finance, design, widen, upgrade, operate and maintain this road corridor during 30 years.

The construction works, scheduled to last 42 months, will be carried out with a consortium comprised of VINCI Construction subsidiaries: Sogea-Satom, locally rooted in Kenya and VINCI Construction Terrassement, specialized in large infrastructure projects. VINCI Highways, subsidiary of VINCI Concessions, will capitalize on its technical and operational expertise to implement new traffic management patterns, deploy advanced equipment and maintenance plans and provide local employees with training programs.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 1-0830.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Po včerejší zprávě ohledně další dálnice, která se brzo začne stavět ještě dodám, že za včera a dnes jsem celé vlákno přečetl. Aktualizoval jsem základní údaje a i několik odkazů.

Obyvatelstva je tady víc, ale hlavně o asi 3 mil. navíc v Nairobi. Tam se mj. staví vícero rychlostních tahů. K dispozici je taky Thika Superhighway, což je opravdu veledílo. Staví se vícero rychlostních tahů, čímž se formuje okruh města. Na druhou stranu běží také zástavba, takže rozsah kongescí je i nadále značný, takže se staví i projekty kolem MHD.

Keňa, jak je ve vláknu vícekrát zmiňováno, je nejvyspělejší stát JV Afriky. Je to cítit i v dopravě. Jde o to, že Keňa již umí alokovat poslední dekádu peníze přímo z rozpočtu do údržby i výstavby nových silnic. Do přístavů, ale i do železnic. Rozšiřuje se střední třída, zlepšují se tím služby a tohle jako celek jim může závidět nejeden blízký i vzdálenější soused. Vláda taky zatahuje soukromý kapitál do dopravních projektů. Kombinuje poplatky za užívání s dorovnáním z vlády. V době výstavby šetří vlastní zdroje na vlastní investice. Dávno se nestaví jen dopravní infrastruktura, ale taky energetická a přehrady. I Keňa se řídí Vizí, v tomhle případě 2030.

Když bych měl rozepisovat všechno možný, nemělo by to pomalu konec. Budu se tedy věnovat jen tomu hlavnímu: Keňa má prozatím dálniční tahy v hlavním městě a okolí a v Mombase a okolí. Dualizované, tedy rychlostní tahy se staví, dle uvedeného ve vlákně a rozšiřuje se taky stávající silnice Nairobi - Mombasa v nejvíc zatížených úsecích, u velkých měst.

*Dálniční tahy: bude jich vícero, tak jak je v tématu opisováno. Projekt dálnice Nairobi - Mombasa se stal dost diskutovaným a nestaví se. Bechtel sice něco prezentoval, ale podmínil pár věcami a vláda mezičasem čelila tlaku ze strany Číny na tento projekt. Čína zafinancoval a postavila mnoho silnic i rychlostních tahů, třeba v Mombase taky a nelíbil se jí nárůst působnosti Bechtelu v Keni. Vidíte, tak dnes je tam i VINCI ve velkém rozsahu. Vláda ale oznámila, že pro roky 2020/2021 vyčlení rekordní peníze na silniční infrastrukturu a konkrétně Nairobi - Mombasa expressway uvidí z vlády až v propočtu 1,78 mld. USD. Celkem se v roce 2020/2021 začnou silniční stavby za bezmála 4 mld. USD. :jidlo: Tohle je již i součástí balíku pro podporu ekonomiky v rámci "korony". Nedočetl jsem se jestli to bude stavět Bechtel nebo ne, ale v každém případě Bechtelu chyběla vládní záruka k mýtu. A letos vyšlo najevo, že studie uskutečnitelnosti z Bechtelu byla o tom, že se bude vybírat mýto a projekt si na sebe takhle má vydělat. Proto od roku 2017 se sice psalo, že se začne s výstavbou v 2018 pak 2019, ale tahanice pokračují i dnes a vláda pouze informovala, že vyčlení peníze pro výstavbu. Nás to tak nemusí zajímat jak to bude, stačí, že se bude stavět.

*Nairobi - Nakuru - Mau Summit (o příspěvek výše, VINCI)
*Nairobi - Mombasa (plán zahájit výstavbu v 2020/2021; vyčleněné peníze)
*Nairobi - Thika (v provozu)
*Nairobi Southern Bypass

Keňa má jako jeden z mála států přímo rozčleněné státní silnice na vícero typů a stále jde o řekněme státní silnice. A silnice jsou mezinárodní koridory, tedy ta napojení na sousední země. Právě A silnice jsou nejčastěji oznamované do dálničních tahů. Nezdá se to, ale bavíme se o cca. 800 km ve 4 projektech respektivě i s tím co stojí. Dualizované tahy pak jednou tolik. Dálnice se mají stavět i tou formou PPP, kde bude i vládní podíl. Proto vláda mj. v 06/2020 obeznámila národ s tím, že tyto silnice včetně i těch co stojí jako je Thika nebo části obchvatů v Nairobi zatíží mýtem pro nákladní dopravu i tam kde to nebylo a možná i pro osobní. Aby byl další pilíř peněz pro výstavbu silnic. Stát podporuje výstavbu silnic, zemědělských zpevněných silnic, z čeho jsou pak de facto lokální silnice. A takhle za pomoci i bank mění charakter dopravní infrastruktury. Zadefinováno je vícero koridorů včetně nových a všechny podporuje finančně vícero bankovních domů.

Dopravní web Kenyan Traffic na soc. síti twitter: https://twitter.com/KenyanTraffic

Základním faktem je, že Mombasa má prohloubený modernizovaný přístav a pokračují práce v něm.
Taky je faktem, že se kolem Mombasy a uvnitř města staví obchvaty a silnice. Tak aby se obešlo město od přístavu.
Nairobi - Mombasa je dnes kvalitní silnice. Ta se místama rozšiřuje. Že je kvalitní, za to může Keňa děkovat EU.
Nairobi - Mombasa bude dálnice. Nairobi - Mombasa je železnice, která se u Nairobi větví, ale jinak pokračuje mj. do Tanzánie ale i Ugandy.
Nairobi - Thika, kolem Nairobi další tahy a další se staví nebo stavět jdou. Pro 10 mil. metropoli to jinak nejde.
Keňa - Jižní Súdán se staví moderní silnice. Keňa - Uganda se staví silnice/dálnice a modernizuje železnice.

Takže tak jak stoupá spotřeba v J. S., Ugandě a dalších státech a dovoz z Keni logicky, tak je správný předpoklad, že bude stoupat podíl dopravy v těch základních koridorech. Aby to tak bylo, tak se i ty musejí zkapacitnit. Tato výstavba a služby na to navázané později podpoří další růst ekonomiky.

A takhle se Keňa taky vydala a jde za tím.

Tady další video, k Nairobi expressway (nový tah/úsek):



Celkem je v Keni na 20 000 km státních silnic a dálnic, A a B. Od vzniku státních silničních institucí, tedy za 12 let je to nárůst o bezmála 50% aneb o 6000 km. Dálniční tah nebyl žádný. PPP se ani nesnilo. Silnicemi se napojilo bydlení, zdravotní péče, farmy a průmysl. Tím se umožnilo zrychlit dopravní spojení a vytvořit nové investice. Zásadní navýšení peněz se dočkala kapitola údržba. Ta rutinní dostává více peněz než byl původní plán, co zajišťuje, že asfaltem zpevněné silnice vydrží delší dobu v dobrém stavu. Za rok 2017/2018 stát postavil 254 km státních silnic v 8 úsecích. Na 610 km se zahajují nové práce: dostavba na plný profil, nová výstavba atp. A za ten samý rok se zpevnilo asfaltem dalších 97 km státních silnic s tím, že práce běží na celkem 730 km. Keňa si to takhle grandiózně rozčleňuje, co by jinde byl jeden údaj. Takže nakonec se dá vyčíst kolik je toho v jednom roce rozdělanýho a kolik se odevzdá do provozu v novém šatu aneb zcela nové.

Dále, Keňa eviduje i jiné objekty než jen mosty a sice MÚK. Ty se staví ve všech větších městech v rámci uzlů na A- silnicích.

Dále, Keňa eviduje silniční vylepšení. Ty běží na 300 km silnic, ročně se kolem 20 km dokončuje. Jde o třeba betonové středové svodilo, další typy zábran, oplocení, instalace vážení kamionů atd.

Dále, v rámci koridorů se plánují nebo i staví přivaděče. Prozatím číslo 145 km pro Northern Corridor.

Výhled rychlostních tahů, taky pro PPP: dalších cca. 1000 km

*Lamu – Isiolo – Garissa Road (A10),
(část LAPSSET Corridor)
*Thika – Marua Road (A2),
*Mombasa – Malindi – Garsen Road (A7)
*Nairobi – Kiganjo Junction Highway

A to je tady dalších 10 000 km silnic pod správou koncesionářů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p172723 . Prozatím v praxi je to číslo nižší. A i na kratší dobu. Prozatím co jsem našel.

Dále se připravovala studie dopadů na ŽP na dualizaci Kisumu Boys - Mamboleo Road Project a nyní běží tendr: https://tenders.go.ke/website/tender/Te ... ment/35348 (COMPLETION OF DUALLING OF KISUMU BOYS ROUNDABOUT(JN
A1/B1) - MAMBOLEO JUNCTION (JN A1/C34) ROAD (A1)), to je TADY , jde o pár km již kdysi začaté dualizace, která se nedokončila. Dnes je to silnice, na které jsou obchody, nemocnice atd.

Takže, takhle si stojí Keňa.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky je mapa plánované dálnice Nairobi - Nakuru - Mau a nad tím se nachází ještě město Eldoret a právě tam se na silnici A104 staví MÚK Cloverleaf:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Mombasa se zahájí výstavba nového mostu Makupa. :arrow:

*tendr realizoval úřad Kenya National Highways Authority (KeNHA) koncem roku 2020
*v nákladech 42 mil. USD jej postaví čínská společnost China Communications Construction Company (CCCC)
*v každém směru jízdy budou 2 JP
*nový most bude dlouhý 457m a nahradí starý přechod Makupa Causeway (postavěn ještě v roce 1898), obsluhující rušný tah A109, který spojuje Mombasa Island s pevninou

Nový most je důležitou infrastrukturou pro hlavní keňský přístav v tomto městě, protože zredukuje dopravní tok ve městě a lépe jej rozloží, čímž se vytvoří kapacity. Mj. bude nový most lépe reflekovat na vývoj ŽP a klímy, protože starý přechod byl omezen v užívání jakmile stoupla více voda.

Přístav v Mombase, Mombasa - Nairobi dálnice, Nairobi okruhy, výstavba státních silnic v celé Keni a realizace silnic na okolní státy. K tomu velké energetické a vodohospodářské projekty. To vše se tady realizuje respektivě připravuje do skoré realizace. Os, které součástí je i tento most umožní hospodářsky pozvednout tento stát a díky této osi budou moct prosperovat lépe i vnitrozemské africké státy regionu v okolí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Keňa

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba 27 km rychlostního tahu Nairobi pokračuje rychleji proti plánům :jidlo:

*jde o spojení byznys centra s Jomo Kenyatta International Airport
*dokončení se očekává ve 2.Q 2022, tedy 6 měsíců před termínem
*jde o projekt v nákladech 560 mil. USD, který bude zpoplatněný
*vyvýšený tah, takže zásadně zkracuje cestovní časy
*Nairobi celkově trpí ve špičkách již chronickými kongescemi

Na tomto tahu bude 10 MÚK, v každém směru jízdy 3 jízdní pruhy a prostor pro další cestování s dalšíma 2 JP pro každý směr jízdy. Hlavním dodavatelem je čínská firma China Road and Bridge. Staví se to jako PPP, vůbec 1. tohoto typu pro tento projekt.

Za stát to obstaral Kenya National Highways Authority (KeNHA).

Je to tady tento projekt: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p161743 .


A ještě doplním aktuální informaci k plánované dálnici Nairobi - Mombasa: https://www.constructionkenya.com/6070/ ... y-project/ . Nedá se nic dělat, ale Bechtel do toho v této době evidentně jít již nechce dle původního kritéria, že si na sebe dálnice vydělá s mýtem. Bechtel to je ochoten budovat, ale vláda má platit průběžně z rozpočtu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“