Pákistán

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

pk-flag.gif
pk-flag.gif (784 bajtů) Zobrazeno 51482 x
pk-map.gif
pk-map.gif (20.82 KiB) Zobrazeno 51483 x
Rozloha: cca. 800 000 km2 + Ázád Kašmír (svobodný Kašmír) 84 159 km2
Počet obyvatel: cca. 222 mil.
Hlavní město: Islámábád (cca. 1 mil. obyv., s okolím cca. 3 mil. obyv.)
Největší město: Karáčí (cca. 15 mil., metropole cca. 16 mil. obyv.)
Další město: Lahore (cca. 11 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 21:14:13, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní informace a weby k silniční síti Pákistánu:

Páteří pákistánského dopravního systému je silniční doprava. 96% objemu přepravy zboží a 91% objemu přepravy osob připadá na silniční dopravu, zbývajících 4%, resp. 9% na železniční a leteckou. Celková délka silničních komunikací je cca. 260.000 km. Délka sítě hlavních rychlostních silničních spojů (highway, motorway) je 11.000 km, což je pouze 4,2% z celkové délky pákistánských silnic, je však na nich uskutečňováno 90% z celkové komerční přepravy v zemi.

V r. 1997 byla dokončena dálnice Láhaur-Islámábád, dálnice Islámábád-Pešávar a Pindí Bhattian-Faisálabád. V roce 2004 byla dokončena výstavba rychlostní silnice podél Makránského pobřeží v provincii Sindh, která má sloužit jako dopravní tepna pro nově budovaný přístav Gvádar.

Národní silniční úřad :arrow:

http://www.nha.gov.pk/

*založen v r. 1991

Kostra hlavních silnic a dálnic k 1.1.2007:

N-5 Karachi-Thatta-Hyderabad-Moro-Multan-Sahiwal-Lahore-Jhelum-Rawalpinid-Peshawar-Torkham 1819 km
N-10 Lyari-Gwadar-Gabd (Makran Coastal Highway) 653 km
N-15 Mansehra-Naran-Jhalkhand 240 km
N-25 Karachi-Bela-Khuzdar-Kalat-Quetta-Chaman (RCD Highway) 813 km
N-30 Basima-Khuzdar 110 km
N-35 Hasanabdal-Abbottabad-Thakot-Gilgit-Khunjerab (Karakoram Highway, KKH) 806 km
N-40 Lakpass-Nokundi-Taftan 610 km
N-45 Nowhera-dir-Chitral 309 km
N-50 Kuchlac-Zhob-Dl Khan 531 km
N-55 Kotri-Shikarpur-DG Khan-Kohat-Peshawar (Indus Highway) 1264 km
N-65 Sukkar-Sibi-Saryab 385 km
N-70 Qilasaifullah-Loralai-DG Khan-Multan 447 km
N-75 Islamabad-Satra Mile-Lower Topa (Murree)- Kohala 90 km
N-80 Tarnol(Rawalpindi)-Fateh Jang-Khushalgarh-Kohat 146 km
N-85 Hoshab-Pangjur-Nag-Basima-Surab 487 km
N-90 Kwazakhela-Alpuri-Besham 64 km
N-95 Chakdara-Mingora-Manglour-Kwazakhela-Madyan-Bahrain-Kalam 135 km

S-1 Jaglot (KKH)- Shangrial-Karachi-Skardu 167 km
S-2 Kohala –Muzafarabad Road 40 km
S-3 Muzaffarabad-Chakothi 55 km

M-1 Peshawar-Islamabad 155 km 6 Lanes Under Construction
M-2 Islambad-Pinidi Bhattian-Lahore 367 km 6 Lanes Completed
M-3 Pinidi Bhattian - Faisalabad 53 km 6 Lanes Completed
M-4 Faisalabad - Multan 243 km 4 Lanes Planned
M-5 Multan - DG Khan 84 km 6 Lanes Planned
M-6 DG Khan - Kakkar 467 km 2 Lanes Planned
M-7 Kakkar - Karachi 280 km 2 Lanes Planned
M-8 Ratodero - Gwadar 895 km 2 Lanes Under Construction
M-9 Karachi-Hyderabad 136 km 4 Lanes Planned
M-10 Karachi Northern Bypass 64 km 4,6 or 8 Lanes Planned

E-3 Wazirabad-Pindi Bhattian 100 km
E-4 Faisalabad-Khanewal 184 km
E-5 Khanewal-Lodhran Section 100 km

N - státní silnice (něco jako naše silnice I. třídy)
S - státní silnice (typu N, ale s menším významem)
M - dálnice
E - rychlostní silnice (řadí se mezi státní silnice)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Mapa dálnice M2; Lahore-Islamabad:
m2.jpg
m2.jpg (263.72 KiB) Zobrazeno 51475 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Já se zde podělím taky o několik zážitků z této nádherné země.

Především bych zdůraznil tohoto muže: Pervez Musharraf, se kterým jsem přišel 2x oficiálně do styku. :arrow:

http://www.abc.net.au/reslib/200708/r166954_621046.jpg

Parvíz Mušarráf, nejvyšší generál pákistánské armády provedl v roce 1999 tichý státní převrat a chopil se až donedávna moci. I přesto že to byl voják, již co skoro začal vystupovat v oblecích a snažil se být spojencem USA. Později taky prohlásil, že Pákistán bude bojovat proti mezinárodnímu terorizmu, což udělalo z této populačně veliké zemi, dokonce sousedíci s Afgánistanem strategického spojence nejenom USA, ale taky NATO a stát se dostal taky do pozornosti zahraničných investorů a finančních institucí. Na vnitřní politice se ovšem projevovalo jeho vojenské myšlení, protože jakýkoli protest proti jeho vládě vždy ostře rozehnal, tedy nechyběli ani mrtví civilisté. Prožil až 5 atentátů na jeho osobu, při 4 z nich dokonce zahynuli jeho vlastní přímí osobní strážci. V roce 2007 začala upadat jeho politická síla a vzdal se taky velení armády.

Já jsem ovšem vděčný za to, že vždycky, když bylo třeba, tak poslal pákistánské vojáky na místa, kde zahraniční stavební firmy budovali dálnice, rychlostní silnice a hlavní silnice. Dle práva to leželo na firmách, tedy měli si zajistit ochranu samotné, protože když chtěli státní ochranu, museli by dokazovat, kdo vlastně na ně útočí. Parvíz Mušarráf vždy vyhověl požadavkám mezinárodních firem a výstavbu důležitých projektů na silniční infrastruktuře bránili stovky vojáků a taky težká technika. V roce 2003 zde přišlo k největšímu útoku na zahraničné dělníky a taky přislo k únosům zahraničných dopravních inženýrů. Tehdy se přijala automatická zásada, že výstavba dálnic a důležitých dopravních projektů bude probíhat pouze za účasti bezpečnostních složek státu. I dnes patří Pákistán k zemím, kde se síce stavějí dálnice a modernizuje silniční síť, ale je zde taky velký počet útoků s cílem zmařit novou výstavbu v politicky nestabilných částech země, s cílem získat výkupné anebo s cílem okradnout dělníky. Nepřichází již ovšem k usmrcení těch, kteří tuto infrastrukturu budují. Od ledna 2009 se taky chrání konvoje, které zásobují odlehlé horské oblasti se stavebním materiálem a jídlem, protože se rozmohly krádeže potravin a stavebních strojů. Z toho vyplýva, že země je i nadále vnitřne nestabilná, i když se to snaží řešit. V současné době je Pákistán silně zasáhnut finanční krizí a mnoho lidí nemá kde bydlet po silných zemětřeseních.

Poznámka: omlouvám se za případné gramatické chyby
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo komunikací Pakistánu vyzývá zahraniční subjekty k účasti v předkvalifikaci pro stavbu dálniční nadjezdové komunikace procházející skrz město Ravalpindi. Cílem je oddělit dálniční provoz od městské dopravy ve městě. Zakázka bude na principu "build-operate-transfer", tzn. realizátor celý projekt nejenom postaví, ale bude jej po určitou dobu provozovat a později jej převede zadavateli zakázky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřad veřejných prací ministerstva bydlení a veřejných prací :arrow:

http://www.pwd.gov.pk/

*i sem spadá výstavba silniční sítě
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dle Národního silničního úřadu (link je o pár příspěvku výš) je v Pákistánu:

*celkem 9.555 km státních silnic typu N, S a E
*celkem 1.930 km dálnic typu M (?)

Celkem tedy za 3 roky přibudlo téměř 500 km hlavních silnic a dálnic, t.j. síť se zvětšila o 5%.

Ještě se plánuje postavit nebo se již staví 794 km dálnic:

M-4 Faisalabad - Multan 243 km, 2x2 pruhy
M-5 Multan - DG Khan 84 km, 2x3 pruhy
M-6 DG Khan - Kakkar 467 km, 2x2 pruhy

A jak je v tomto vláknu seznam hlavních silnic a dálnic, tak dálnice M-10 Karachi Northern Bypass se zkrátila z plánovaných 64 km na 57 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Na mezinárodním fóru SSC nalezneme:

Informace a fotky ze silnic a dálnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pákistán letos postihli nejničivější povodně v jeho historii. Zemřelo při nich několik tisíc lidí, dalších 7 mil. je bez domovů a několik tisíc se pohřešuje. Nejhůř jsou na tom východní provincie země, kde došlo i ke zničení průmyslu. Škody na infrastruktuře, včetně té silniční jdou do miliard. USD. Země dojde letos i o značnou část úrody a hrozí tak rozsáhlý hlad.

Obnovu silniční infrastruktury, především výstavbu silničních mostů a zpevňování svahů doposud jakž-takž sjízdných silnic zajišťuje již USA a Japonsko. Ostatní svět, včetně již zmíněných států vyslal do země humanitární pomoc v hodnotě několika stovek mil. USD/€. Pomoc poskytla i sousední Indie, se kterou nemá Pákistán moc přátelské vztahy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Za další 2-3 roky se síť státních silnic a dálnic zvětšila o dalších 500-600 km. Zde mapa:
NHN.png
NHN.png (309.73 KiB) Zobrazeno 49989 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Poslední týden v tomto roce se zahájí upgrade dálnice M-9, Karachi - Hyderabad. Délka 136 km, 2x3 jízdní pruhy a bude to vůbec 1. dálniční PPP projekt v zemi. Je nutno podotknout, že ta dálnice tam již nyní stojí v uspořádání 2x2 jízdní pruhy a tedy díky soukromému kapitálu se zkapacitní.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Zprovoznění M4 Faisalabad - Gojra se odkládá o 2 měsíce. Důvodem je, aby premiér mohl přestřihnout pásku. Jde o 58 km úsek stavěn formou PPP. :arrow:

http://www.dawn.com/news/1162444
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Poslední týden v tomto roce se zahájí upgrade dálnice M-9, Karachi - Hyderabad. Délka 136 km, 2x3 jízdní pruhy a bude to vůbec 1. dálniční PPP projekt v zemi. Je nutno podotknout, že ta dálnice tam již nyní stojí v uspořádání 2x2 jízdní pruhy a tedy díky soukromému kapitálu se zkapacitní.
projekt přestavby bude trvat 30 měsíců
projekt přestavby bude trvat 30 měsíců
1102729130-1.jpg (190.51 KiB) Zobrazeno 48106 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 21.11. se odevzdal do provozu 57 km dlouhý úsek M4 mezi Khanewal a Multan. Náklady jsou v propočtu 116 mil. €. Jedná se o Karachi - Lahore Motorway.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

632cdb1.jpg
632cdb1.jpg (86.43 KiB) Zobrazeno 46699 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde jsou informace k dálnicím v zemi: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_of_Pakistan
Zde jsou informace k rychlostním silnicím v zemi: https://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_Pakistan

Dále, Pákistán připravuje výstavbu dálnice Peshawar City - Kabul (Afghánistán). :arrow:

*celková délka by byla 265 km, parametry 2x2 pruhy
*dálnice je rozdělená do 3 etap:
- 50 km etapa Peshawar - Torkham
- 76 km etapa Torkham - Jalalabad
- 139 km etapa Jalalabad - Kabul

Jsem přesvědčen, že na pákistánské straně se výstavba jednou zahájí, ale než se tak doopravdy nestane, tak nebudu kopírovat tento zájem o do vlákna s Afghánistánem. Je fakt, že Pákistán se podílel (společně s EU) na rekonstrukci propojení Kábul - Jalalabad - Pákistán. Více pak ve vláknu k Afghánistánu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 20:55:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Energetické a dopravní projekty za desítky miliard USD z Číny ... plané sliby, které dodnes nestojí a Pákistán se jenom zadlužuje. I taková je Čína v zemích, které považuje za "prioritní". Jinak si tento článek ani nejde vysvětlit.

Čínsko-pákistánský ekonomický koridor

Zhruba před rokem navštívil Pákistán čínský prezident Xi Jinping a během této návštěvy byl s velkou slávou ohlášen počátek budování tzv. Čínsko-pákistánského ekonomického koridoru (China-Pakistan Economic Corridor, CPEC), série infrastrukturních megaprojektů v celkové hodnotě 45 mld. USD.

Konkrétně se mělo jednat o dokončení výstavby mezinárodního přístavu ve městě Gwadar (provincie Balúčistán), výstavbu dálnice v délce 2500 km mezi největšími pákistánskými městy Lahore a Karáčí, vybudování nadzemní dráhy v Lahore – tzv. Orange Line Metro Rail, realizaci energetických projektů o celkové kapacitě 10 400 MW – 5 580 MW uhelné elektrárny, 1 630 MW kombinovaný cyklus, 1 590 MW vodní, 1 000 MW solární a 200 MW větrné, které mají být vesměs dokončeny do roku 2018.

Dalších 6 645 MW, včetně 3 400 MW z jaderných reaktorů, má být dokončeno po roce 2018. Součástí CPEC mělo rovněž být vybudování sítě televizního vysílání pro mobilní telefony DTMB – Digital Terrestrial Multimedia Broadcast – což je standard televizního vysílání pro mobilní telefony používaný v Číně a Hongkongu a řada menších projektů.

Co se týče realizace CPEC, značné zpoždění má výstavba mezinárodního přístavu v Gwadaru. Hlavní překážky jsou následující, město Gwadar se potýká jednak s chronickým nedostatkem vody a elektrické energie. Řešením vodního problému mělo být propojení města s nedalekými přehradami Swad a Shadikaur formou kanálů v hodnotě 1,2 mld. USD. Nebyly však vyřešeny otázky financování výstavby kanálu z přehrady Swad a o výstavbě kanálu z přehrady Shadikaur se zatím vůbec nezačalo jednat.

Energetický problém města měla vyřešit výstavba 600 MW uhelné elektrárny v hodnotě 1,1 mld. USD na bázi Public Private Partnership (PPP) mezi China Communications Construction Company a Pakistan Private Power and Infrastructure Board. PK partner projektu nejdříve oznámil, že není schopen spolufinancovat projekt v původním rozsahu a požádal o jeho redukci na polovinu kapacity (300 MW resp. 550 mil USD), dnes se ovšem ukazuje, že PK strana není schopna spolufinancovat projekt ani v polovičním rozsahu. Bez potřebných dodávek elektrické energie nemůže být dokončena výstavba potřebné infrastruktury v přístavu, a to je primárním důvodem, proč čínská strana zatím neuvolnila přislíbený grant na dostavbu přístavní infrastruktury ve výši 410 mil. USD.

Výstavba přístavu Gwadar započala již v r. 2007, zatím profinancována technická a finanční pomoc Číny dosahuje hodnoty 248 mil. USD. Přístav podle původních prohlášení by přitom měl být plně funkční již v r. 2017.

Podobná je i situace ohledně výstavby klíčových energetických projektů. Megaprojekt výstavby uhelného dolu a 1 320 MW elektrárny Port Qasim v hodnotě 2,5 mld. USD se zastavil na problému převodu pozemku, na kterém se mají důl a elektrárna vybudovat, do čínského vlastnictví. Čínské vlastnictví pozemku je přitom podmínkou pro uvolnění čínského financování projektu. Rovněž zatím nebyla podepsána smlouva o výstavbě distribuční sítě pro rozvod vyrobené elektřiny, kterou má postavit státní National Transmission and Dispatch Company. A v neposlední řadě provinční vláda provincie Sindh zatím nevystavila No Objection Certificate (NOC) na dodávky vody pro elektrárnu z provinčních zdrojů. Stavební práce přitom měly začít již v prosinci 2015.

Další energetický megaprojekt 1 320 MW Sahiwal je v obdobné situaci. Do dnešního dne nebyla podepsána smlouva o financování s Commercial Bank of China, ani nebyl podepsán Letter of Intent (LOI) s realizátorem projektu Sinosure na výstavbu železniční tratě pro dopravu uhlí z přístavu v Karáčí. Obdobně u 1 320 MW projektu uhelné elektrárny Hub Power Company v provincii Balúčistán zatím nebyl provinční vládou vydán NOC se souhlasem na výstavbu elektrárny na státním pozemku.

V lokalitě uhelného dolu Thar, největšího naleziště uhlí v Pákistánu, pro 1 320 MW projekt Thar Block 1 zatím nebyl místní provinční vládou vydán NOC a pro 600 MW projekt Engro Powergen již vypršela platnost podepsaného LOI. Realizátorem obou projektů by měla být společnost Shanghai Electric.

Dva megaprojekty vodních elektráren jsou na tom obdobně. Pro 720 MW projekt Karot v provincii Paňdžáb v hodnotě 2 mld. USD a pro 870 MW projekt Suki Kinari v provincii Khyber Pakhtunkhwa, rovněž v hodnotě 2 mld. USD, zatím nebyly vykoupeny pozemky na výstavbu přehrad, LOI pro oba projekty přitom vypršely již v prosinci 2015.

Výstavba distribuční linky elektrické energie od západní hranice Číny na jih Pákistánu do Gwadaru a Karáčí se zasekla na požadavku čínských investorů na 10leté daňové prázdniny a rovněž zatím nedošlo k domluvě na ceně tarifů za přenos energie placených National Transmission and Dispatch Company.

Z plánovaných 2 500 km dálnice mezi největšími pákistánskými městy Lahore a Karáčí bylo zatím dokončeno, nebo je před dokončením, zhruba 230 km, tj. necelá desetina celkové délky. U projektu vybudování nadzemní dráhy v Lahore – tzv. Orange Line Metro Rail zatím nezačaly ani iniciační rozhovory. Projekt existuje pouze v podobě powerpointové prezentace představované na různých ekonomických fórech.

Úplně do ztracena vyšuměl projekt vybudování sítě televizního vysílání pro mobilní telefony DTMB – Digital Terrestrial Multimedia Broadcast. Čínští investoři si nejspíše uvědomili katastrofálnost situace ohledně připojení k internetu v Pákistánu, kde se registruje pouhých 2,5 mil. uživatelů, při počtu obyvatel 200 milionů.

Čína v současnosti do pákistánské ekonomiky nalévá největší objemy přímých zahraničních investic, když v posledních dvou letech se objem jejich investic zvýšil o 800 mil. USD, plus dalších 500 mil. USD přišlo z Hongkongu, je obecně známo, že země ve své ekonomické politice nevyužívá nástroj přímých zahraničních investic, nýbrž nástroj „zvýhodněných“ vládních úvěrů, které ovšem ve střednědobém a dlouhodobém horizontu až tak výhodné nejsou.

Dalším problémem je zadlužení Pákistánu, splátky zahraničních dluhů představují cca 60 % celkových příjmů rozpočtu. Co s pákistánskou schopností splácet různé půjčky udělá zadlužení o dalších 45 mld. USD, ukáže až budoucnost.

Pákistán je pro zahraniční politiku Číny strategicky nejlepším partnerem, jelikož vzdálenost ze Západní Číny do Perského zálivu – a tím pádem do Evropy – je nejkratší právě přes Pákistán a hluboké přístavní vody v Gwadaru jsou ideální pro umístění flotily vojenských lodí a ponorek.

V kontextu problematiky jsou zajímavá i vyjádření předsedy opoziční strany PTI Imrana Khana, který několikrát vyhlásil, že v případě převzetí moci nebude pokračovat v cestě zadlužování Pákistánu vůči Číně.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Islámábádu (Pákistán). 13. 4. 2016

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 21:01:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pákistán je z pohledu silniční infrastruktury na tom podobně jako Indie. Má mnoho obyvatel, ve vícero velkých městech a navzdory tomu ekonomika na jednu stranu potřebuje dálnice a na druhou stranu nedokáže vyprodukovat těch peněz na tyto stavby dost. To sedne na vícero států světa, ale tady je na tom špatně i to technické zázemí uživatelů, i ta životní úroveň zpomaluje rozvoj dálnic formou PPP a je zde i nedostatek peněz a zájmu z bank a to i vzhledem k politickým problémům, terorizmu atd. O článek výše je Čína a její podpora, ale jsou to spíše sny, než realita. Proč Čína chce pomáhat? Protože Pákistán nemá dobré vztahy s Indii a stejně je na tom i Čína, takže třeba jen pro to. Ale Pákistán nemá dostatek zdrojů ani na ty projekty s Čínou a zas čistě se zadlužovat jen tedy z čínských peněz nechce ani Pákistán. Nyní se hodně buduje, tohle je budovatelská dekáda, ale dohání se něco co má dávno stát.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (649.09 KiB) Zobrazeno 45245 x
Stejně jak Indie neuvádí jen podíl dálnic, tak to nedělá ani Pákistán. I zdejší hlavní silniční úřad spravuje zkrátka celou kostru silnic: dálnice, rychlostní silnice a hlavní státní silnice. A eviduje tuto síť na čísle 12.131 km. To jsou strategické komunikace Pákistánu. Celá národní státní síť je v rozsahu 263.775 km, tedy ta nejdůležitější kostra z toho činí jen necelých 5%. Nejdůležiejší komunikací je pak N-5, nazývána i jako tepna všech tepen. Prodjíždí po ní až 65% nákladu.

Když si pročtete ty první příspěvky, tak zjistíte, že ten nárůst těch nejdůležitejších silnic je jen velmi nepatrný. A z toho samotné dálnice a rychlostní silnice tvoří jen zlomek. Investice do dálnic a rychlostních silnic se ale realizují, jenomže nejen že vázne nová výstavba, ale musejí se stávající úseky rozšiřovat, protože jejich kapacita je dávno vyčerpaná.

Chybí zde nějaký obrazový materiál a více faktů, ale mnoho se dá dohledat. No něco sem přidám i z toho co jsem ve vláknu napsal:

Wikipedie:

Dálnice: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorways_of_Pakistan
Rychlostní silnice: https://en.wikipedia.org/wiki/Expressways_of_Pakistan
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.11.2020 21:02:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

První úsek v délce 75 km (z celkových 136 km) dálnice M-9 mezi Karáčí a Hýderabád byl odevzdán do provozu v nových jízdních parametrech 2x3 jízdní pruhy. Fotogalerie: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=654 .

Zdroj: http://www.pakistankakhudahafiz.com/new ... -motorway/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pákistán odklepl projekt a hledá formou PPP někoho na postavení, provozování a odevzdání státu dálniční úsek Hyderabad - Sukkur, který bude součástí dlouhého dálničního tahu Peshawar - Karachi Motorway. Sukkur a Hyderabad bude dálnice dlouhá 296 km. Náklady na výstavbu jsou 1,53 mld. USD. V současnosti jsou zde silnice dlouhé 330 až 407 km a na jejich projetí je potřeba disponovat 5 až 6h času. Sukkur je město s asi 1 mil. obyvatel, Hyderabad s 3,5 mil.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pákistán odklepl z federálního postavení 3 velké silniční projekty za 1 mld. USD:

*všechny jsou součástí China-Pakistan Economic Corridor (CPEC)
*první se týká úseku Basima - Khuzdar; 110 km za 183 mil. USD
*druhý se týká Yarik - Zhob; dualizace 210 km za 725,7 mil. USD
*třetí se týká Raikot - Thakot, 280 km za 76,3 mil. USD

Tyto projekty zlepší silniční provoz mezi přístavem Gwadar (PAK) a Kashgar (CHN). Zdůrazňuji, že část peněz jsou úvěry z Číny.

O několik příspěvků výše je k tomu článek. I nadále platí, že tento koridor je více výhodný pro samotnou Čínu. Ta ho totiž buduje proto, že má nedostatek přístavních kapacit. Samotný Pákistán než jej vybuduje, tak se neustále pro něj musí zadlužovat. A i pak bude záležet od vývoje globální ekonomiky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pakistan highway project due for completion :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (18.67 KiB) Zobrazeno 43297 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Pakistan’s key highway and bridge connections :arrow:
18.PNG
18.PNG (35.78 KiB) Zobrazeno 41958 x
Pakistan’s latest highway project featuring Chinese input :arrow:
19.PNG
19.PNG (13.24 KiB) Zobrazeno 41958 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes 27.12. se do provozu odevzdal 1. úsek v délce 47 km na dálnici Hazara (E35). Jde od M1 u Burhan do Shah Maqsood.

Zdroj: https://www.thenews.com.pk/latest/26129 ... -motorrway
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pákistán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.1. se konečně dokončil 17 km tah Lyari Expressway. Jedná se o vyvýšenou dálnici ponad město Karáčí a řeku Lyari. Výstavba se začala již v roce 2002 a ukončená měla být v roce 2004, ale pro urbánní problémy se tak nestalo a výstavba se neustále protahovala. Fotky: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=827

Více informací: https://tribune.com.pk/story/1620179/1- ... xpressway/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“