NDS očakáva za minulý rok zisk po zdanení vyše 23 mil. eur
Národná diaľničná spoločnosť by podľa predpokladov mala v minulom roku dosiahnuť zisk pred zdanením vo výške 33,41 mil. eur. Pozitívny hospodársky výsledok po zdanení by mal predstavovať 23,39 mil. eur.
Očakávané príjmy z výberu mýta pre motorové vozidlá nad 3,5 tony v roku 2017 predstavovali takmer 196 mil. eur a z predaja elektronických diaľničných známok pre vozidlá do 3,5 tony 72,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
BRATISLAVA 3. januára (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) by podľa predpokladov mala v minulom roku dosiahnuť zisk pred zdanením vo výške 33,41 mil. eur. Pozitívny hospodársky výsledok po zdanení by mal predstavovať 23,39 mil. eur.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová, očakávané príjmy z výberu mýta pre motorové vozidlá nad 3,5 tony v roku 2017 predstavovali takmer 196 mil. eur a z predaja elektronických diaľničných známok pre vozidlá do 3,5 tony 72,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Príjmy z výberu mýta môžu dosiahnuť dvesto miliónov eur
„Pôvodný plánovaný výber mýta bol stanovený vo výške 189 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ten by podľa aktuálneho stavu mal byť prekročený a NDS by mala dosiahnuť výber mýta na úrovni 200 mil. eur,“ uviedla Michalová. Vzhľadom na stále neuzavretý rok 2017 ide len o predbežný odhad.
Za jedenásť mesiacov minulého roka sa na mýte vybralo spolu 186,96 mil. eur, čo bolo medziročne viac o 4,4 %, resp. o 7,81 mil. eur. Príjmy z predaja elektronických diaľničných známok v polovici novembra 2017 presiahli 83 mil. eur vrátane DPH, čo bolo viac ako za celý rok 2016.
Investičné náklady by mali presiahnuť pol miliardy eur
NDS očakáva, že výška investičných nákladov na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest v uplynulom roku dosiahne 506,57 mil. eur, z toho z fondov Európskej únie 273,31 mil. eur. Súčasťou investícií sú aj prostriedky štátneho rozpočtu na spolufinancovanie a vlastné zdroje. Náklady na opravy a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest vlani majú predstavovať predbežne 72,62 mil. eur.
Zisk po zdanení by mal v tomto roku dosiahnuť 18 miliónov eur
„Plánovaný výsledok hospodárenia v roku 2018 pred zdanením je zisk vo výške 25,64 mil. eur a po zdanení vo výške 17,95 mil. eur. Príjmy z mýta sú plánované vo výške 201,95 mil. eur a z elektronických diaľničných známok 75,07 mil. eur,“ priblížila Michalová.
Investičné náklady v tomto roku by podľa plánu mali dosiahnuť 758,18 mil. eur, z toho z rozpočtu EÚ 355,37 mil. eur. „Na opravy a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sú plánované náklady vo výške 79,69 mil. eur,“ dodala Michalová.
V prevádzke 484 kilometrov diaľnic a 229 kilometrov rýchlostných ciest
NDS v roku 2016 dosiahla zisk po zdanení 28,22 mil. eur, príjmy z výberu mýta dosiahli 191,11 mil. eur a z predaja diaľničných známok 64,06 mil. eur. Náklady na opravu a údržbu diaľničnej siete dosiahli 66,17 mil. eur.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., vznikla 1. februára 2005. Prevádzkuje diaľnice, rýchlostné cesty a ostatné cesty, zabezpečuje ich opravy a údržbu, správu, ako aj výstavbu nových úsekov. Základné imanie spoločnosti aktuálne predstavuje 3,384 mld. eur. Stopercentným vlastníkom akcií je SR v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. NDS prevádzkuje k 1. januáru 2018 takmer 484 kilometrov diaľnic a 229 kilometrov rýchlostných ciest, ako aj 83 kilometrov ostatných ciest, z ktorých niektoré sú označené ako rýchlostné cesty, ale nie sú súčasťou ich plánovaných koridorov.
https://nasadoprava.sk/nds-ocakava-za-m ... 3-mil-eur/
(SK) Správce dálnic (NDS) očekává za rok 2017 zisk 23 mil. €
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion