Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Honey72 »

Samozřejmě to beru po magistrále také. No neberte to, když je to tak výhodné :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Komunikace o kapacitě magistrály je v centru potřeba, uvnitř MO žije cca 500 000 lidí, další statisíce tam pracují a rekreují se. Praha je kopcovitá, plná různých bariér a úzkých uliček, takže tam není možné rozložit zátěž do nějaké šachovnicové sítě, je tam potřeba nějaká kapacitní mimoúrovňová komunikace. Ta mimoúrovňovost je podle mého výhodná principiálně pro řidiče i obyvatele, protože zlepšuje plynulost provozu.

Problém tedy není existence magistrály, ale její forma. Současná forma není dobrá ani pro řidiče, ani pro ty ostatní.
V krátkodobém horizontu bych to viděl na doplnění příčných vazeb pomocí semaforů synchronizovaných do zelené vlny a nějaké vyzdobení estakád (zajímavé nasvícení, nějaké nové obložení, prostě přistupovat k tomu jako k funkční součásti městského protoru, ne jako k bordelu, který jakože nevidíme, a když už si ho všimneme, tak je jediným řešením jeho vyhození).
V dlouhodobém to pak vidím na zatunelování, začal bych na Pankráci hned po dokončení MO (protože to tam bude největší úbytek dopravy). Podstatné je, aby se to zatunelování projektovalo jako celek, a né že teď tady kousek, pak kousek tady a nakonec budeme řešit, jak a jestli vůbec to lze propojit. Problém je, že ta částka bude astronomická, což bude voda na mlýn různým automatům, ale s promyšleným PR by se to snad mělo dát zvládnout.
Alternativně můžeme použít nějakou regulaci, buď ty auta zakážeme, zpoplatníme, nebo vyženeme lidi a firmy, aby tam nebylo tolik důvodů jezdit. Všechna alternativní řešení se mi zdají pitomá, navíc představa, že by se pak po Praze opičila s mýtem a jinými chujovinami i krajská města, a po nich i okresní, je děsivá.

Kdyby se ty baráky mezi Legerovou a Sokolskou tehdy strhly, tak by to také nemuselo být tak hrozné. Dneska by bylo zatunelování magistrály v dané lokalitě jednodušší a na povrchu bychom měli široký bulvár, ale je pravda, že ty domy jsou často docela pěkně zdobené.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Honey72 »

Zbourat celé bloky domů v historickém centru, uvnitř památkové rezervace a UNESCO a rozdělit město na dvě části i tady, když to na Florenci stihli už komunisté, by bylo dost šílené :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Ja to pochopil tak, ze kdyby to strhli tenkrat, tak uz jsme si dnes zvykli :-)

Se zahloubenou magistralou bych videl jeden problem... vyjezdy. Ne ty na zacatku a na konci, ale tech cca pet mezi tim.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Tyto paneláky 19 století jsou v památkové rezervaci? Maximálně tak v ochranném pásmu. Víte kolik původní výstavby padlo v 19 stolení při asanaci židovské čtvrti a okolí? A taky jsme si na "novou" výstavbu zvykli.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Je to řešitelné tunelem, na který existuje studie, takže bourat domy netřeba. Mimochodem, docela by mě zajímalo srovnání ceny - kolik by stála povrchová varianta se zbouráním té spousty domů versus tunel. On by ten tunel nakonec v tom srovnání tak drahý nebyl, když si představíte cenu za ty desítky domů v centru Prahy (hrubým odhadem asi 90 domů) ....

Tady je jeden z nich na prodej

http://happyhouserentals.com/cz/nabidka ... -p-pavlova
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Bobek »

Sosa píše:Tyto paneláky 19 století jsou v památkové rezervaci?
Ano. Ostatně jsou v obvodu novoměstských hradeb.
Království a půl princezny za 511.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

jozka píše:Se zahloubenou magistralou bych videl jeden problem... vyjezdy. Ne ty na zacatku a na konci, ale tech cca pet mezi tim.
Tam by žádné nebyly. Na povrchu by zůstal ten opěvovaný bulvár, ulice co vypadá jako hlavní, ale není zahlcená.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Takze za tezke love poridit silnici, ktera bude pro velkou cast dnesnich uzivatelu k nicemu a ti tak zaplni okolni ulice?

I kdyz... to v Praze dava smysl...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

To bude spíš menší část, ta větší část pojede spodem. Okolní ulice nikdo nezaplní, prostě v 5. květnu nebude šestipruh, ale čtyřpruh s o dost nižší intenzitou. Podobně i v Legerově a Sokolské.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Podíval jsem se do dopravního modelu v EIA, a pro tunely podél Nového Města jim vychází rozdělení intenzit 1:2 ve prospěch tunelů, kromě krátkého úseku Ječná-Rumunská, kde je to 1:1 v jednom směru.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Takze jestli to dobre chapu, budem tam, kde jsme byli, jen v mene pruzich?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Ano, neboť tunely by pomohli, pokud by většina dopravy byla tranzitní, čili že jen projíždí. Což není.
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Maty »

Pokud tunely převezmou tranzit, což by tedy podle EIA měla být 1/2 - 2/3 tak by na povrchu logicky měl provoz klesnout na 1/3 - 1/2 stávajícího stavu ne? Tedy teoreticky pokud nedojde k nárůstu intenzit...
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Maty »

Ve vizualizaci říkají že má doprava na povrchu klesnout min. o polovinu... https://youtu.be/xAG90W0Cb7k
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Sosa píše:Ano, neboť tunely by pomohli, pokud by většina dopravy byla tranzitní, čili že jen projíždí. Což není.
Ale kdeže. Kdo pojede z Ječné do Michle, pojede Sokolskou, ale na Pankráci už tunelem. Podobně zas někdo z Karlína na Děkanku, projede tunelem pod IPP a na Pankráci pojede horem. To přeci nejsou tunely pod celou Prahou, ale jen v dílčích úsecích pro odlehčení.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od petsheny »

Jen doufám, že navrhovatelé tunelu vzali v potaz taky tunely metra (abychom tam nakonec neměli přejezdy :mrgreen: ). Přece jenom vozovku sjezdu z Nuselského mostu do Legerovy ulice tvoří strop dvojkolejného tunelu, stejně jako vozovku Legerovy mezi Rumunskou a Jugoslávskou zase tvoří strop stanice I.P. Pavlova. I Čelakovského sady jsou z části tvořeny stropem metra.
Ale určitě by to bylo rozhodně pro Magistrálu přínos, kdyby byla zakopaná :ok:
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Metro i Vinohradské tunely v potaz brali, proto není možné trasování pod Legerovou, neboť by byl problém se stanicí I. P. Pavlova.

Na ty tunely nevyšla EIA, neboť i s nimi nebyly splněny hlukové limity (hluk se sice výrazně snížil, ale i tak byl přes normu). Na stávající stavbu je možné použít starou hlukovou zátěž, na novou by to nešlo, takže stávající varianta s drobnějšími opatřeními a 69 dB je v pořádku, ale 62 dB u tunelu je problém :roll: . Nedokážu si moc představit, jak to dostat pod 60 dB, protože problémy bývají i s ulicemi, kde projede denně 10 000 aut.

Tunely mezi muzeem a Nuselákem by nevyužívaly relace do Žitné nebo náměstí Míru, ale ti, kdo jedou do Karlína, na Žižkov nebo na Pankrác ano, což podle mého není zanedbatelná doprava. Myslím, že by to chtělo i tunelové spojení obou břehů, které by odvedlo tranzit z Ječné, Žitné a Jiráskova mostu, ale problém je, jak to napojit. Na levém břehu se nabízí jen MÚK MO s Plzeňskou a s Radlickou, na magistrále pak asi jen některé z předmostí Nuseláku. Problém vidím v tom, jak tam udělat připojovací pruhy, protože na Nuseláku by bylo potřeba uspořádání 3+4 a na druhém břehu na vjezdu do Mrázovky zrovna tak. Třeba by trochu pomohlo, kdyby se s magistrálou zatunelovala i Na Strži, ale pro relace z Radlické by to asi byla moc velká zajížďka.

S tou cenou demolic souhlas, dneska by to asi nevycházelo. Myslel jsem to tak, že demolice domů by se neměly automaticky zavrhovat, protože tím, že něco zbouráme, dáváme zároveň příležitost ke vzniku něčeho nového, co může mít i větší užitnou hodnotu (teď nemám na mysli demolici chrámu sv. Víta apod.).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

AUTOsro píše:S tou cenou demolic souhlas, dneska by to asi nevycházelo. Myslel jsem to tak, že demolice domů by se neměly automaticky zavrhovat, protože tím, že něco zbouráme, dáváme zároveň příležitost ke vzniku něčeho nového, co může mít i větší užitnou hodnotu (teď nemám na mysli demolici chrámu sv. Víta apod.).
Jen pro informaci, většina chrámu sv. Víta je mladší, než tyto baráky.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Michal R »

No, myslím, že diskuze o plošné demolici v intravilánu HMP jsou prostě mimo.

Z hlediska tunelového řešení SJM existují vcelku technicky zdařilé návrhy, které řeší úsek od Hlavního nádraží až na předpolí Nuselského mostu. A logicky, je to nesmírně drahé. Před zahájením rekonstrukce Národního muzea byla snaha spojit tuto rekonstrukci se zatunelování SJM, bohužel, z hlediska investičních priorit to nevyšlo.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

U Národního muzea vznikne kusá tramvajová kolej a trojúhelník
23. 1. 2018 17:00
Jan Šindelář


S blížícím se dokončením rekonstrukce Národního muzeu se začíná rýsovat i podoba jeho okolí. Největší změnou projde prostor mezi starou a novou budovou muzea (bývalý parlament), který se svým charakterem má přiblížit náměstí s lavičkami a zelení. Proměnu dnes schválila rada města, informoval o tom Institut plánování a rozvoje Praha (IPR).

„Cílem je toto kulturně, dopravně a historicky významné místo kultivovat ještě tento rok u příležitosti stého výročí vzniku Československa a otevření historické budovy Národního muzea. Řidiči se nemusejí bát, úpravy nijak neomezí provoz na magistrále, chodci se pak konečně dočkají příjemného prostoru,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Z dopravního hlediska je nejzajímavější skutečnost, že do prostoru mezi oběma budovami budou zavedeny tramvajové koleje, jejichž napojení na ulice Vinohradská a Škrétova vytvoří kolejový triangl. Koleje přitom budou kusé, magistrálu ve Wilsonově ulici zatím přetínat nebudou.

Podle mluvčího IPR Marka Váchy jde o přípravu na budoucí prodloužení tratě buď směrem k hlavnímu nádraží nebo na Václavské náměstí. Do té doby bude moci DPP koleje využívat pro manipulaci vozidel, například jako odpočívku pro historické tramvaje.

Z Vinohrad směrem k Václavskému náměstí přibude obousměrný pruh pro cyklisty. Pro automobilový provoz se z úseku stane jednosměrka, auta tudy budou jezdit jen nahoru k Vinohradům.

http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od JirkaS »

A kudy budou jezdit dolů? Teleportem?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Doprava na Legerovou a za parkovacím domem doleva zpátky na Wilsonovu, sice to bude jen pro mistry průpletů, ale co by ne. :)
R48 -> D48 se podařilo!
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

Hlavně už to v rámci stavby můsejního tunelu takle nějaký ten pátek funguje...
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Kuba »

To zjednosměrnění mi přijde zcela zbytečné. Takhle mohlo pár aut projet doleva směr Nuselský most, když byla zelená pro chodce. Takhle pojedou kolem parkovacího domu a kolony budou opět větší.
Odpovědět

Zpět na „Praha“