Kolumbie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Velká část Jižní Ameriky je pod neustále vydatnými srážkami, které způsobují záplavy, ale i sesuvy svahů. Peru čelí rekordním záplavám, o čem jsem v tom vláknu psal znovu. Tam to má nedozírné dopady ... ale i zde se z noci na 1.4. stalo velké neštěstí, když ve městě Mocoa došlo najednou o život min. 311 lidí (k 6.4.), přičemž mnoho z nich právě spalo. Mocoa je na JZ státu a je to město s populací kolem 40.000 lidí. Dalších 400 je zraněných a cca. 100 se stále pohřešuje. Je to město hned vedle řeky a bohužel vzhledem na polohu i relativně mimo zájmu o lepší infrastrukturu z pohledu rozvoje státu. V lokalitě spadlo najednou 30% měsíčních srážek v tomto období za 24h. Na místo dorazilo během dne na 1.100 vojáků, policistů, hasičů i s těžkou technikou. V Mocoa se přitom snažila místní policie obyvatelstvo varovat těsně před příchodem velké vlny s kameny a bahnem, protože jako první prověřovali hlášení obyvatel okrajových čtvrtí o nějakých menších sesuvech, jenomže bohužel následně došli o život, když je voda opravdu smetla. Kolumbie zaznamenává početné sesuvy celých svahů, ale málokdy při nich zemře tolik lidí najednou bez varování.

Kolumbii semkla vlna solidarity a do regionu proudí enormní materiální pomoc od jednotlivců i firem. Vláda, ale i mimovládní strany vyčleňují peníze pro rodiny bez domovů a pozůstalé. Voda sebou vzala i několik mostů, strhla mnoho vozovek ze silnic. Spřetrhané jsou energetické sítě, zdravotnické služby jsou na pokraji kolapsu. Vláda zde vyhlásila mj. stav nouze. Čína sem poslala dar 1 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Kolumbii se staví i náročné veledílo tunel s názvem Túnel de la Línea. Staví se dlouho, bylo zde vícero problémů a nejedna společnost tady svou práci musela dokončit. Nedávno silniční úřad obeznámil, že tato 8,6 km dlouhá stavba se bude stavět dál a kdo jí dobuduje se dozvíme 13.6., přičemž ještě je nutno proinvestovat cca. 50 mil. USD a na celý projekt 86,6 mil. USD. Původní hodnota projektu byla určená na cca. 230 mil. USD. Dobudovat se má v létě 2018, přičemž poslední datum bylo na rok 2016. Tunel i se silnicemi zkrátí cestování mezi Calarcá a Cajamarca tím, že projde pohořím mezi nimi. Dnes tato asi 40 km dlouhá trasa zabere 2h cestování autem. A vypadá to asi TAKHLE nebo TAKHLE.

O tunelu se dá nalezt mnoho informací kolem problémů:

http://www.semana.com/noticias/tunel-de-la-linea/103413
http://www.eltiempo.com/economia/sector ... inea-28313
http://www.eltiempo.com/colombia/otras- ... inea-68470

Tunel se staví od 12/2008. Problémem byla jak geologie, tak ale i nedostatky stavebních společností, kterým nechtěli pojišťovny proplácet škody. Nyní kromě tunelu zbývá dokončit i 4 kratší mosty vedoucí k němu a dokončit vozovku na cca. 5,5 km úsecích silnic, takže práce potrvají ještě minimálně další 1 rok. Nakonec se muselo v roce 2016 totiž přistupit k úpravě trasy. Fakta k projektu:



O řešení pro odlehčení stávající trasy silnice se tady mluví mnoho desetiletí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:38:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad Invias realizuje mj. i upgrade silnice mezi Curos a Malaga. V současnosti tady silnice je, i když je ten spoj dlouhý 130 km, tak na jeho zdolání je nutno vynaložit bezmála 5 hodin. Na mnoha místech je silnice nezpevněná a na mnoha místech se s obtížemi vejde jeden vůz. V mapě si to můžete vyhledat i sami.
trasa a část prací
trasa a část prací
Snímka1.PNG (445.36 KiB) Zobrazeno 26690 x
nová budovaná silnice vs. napravo současná
nová budovaná silnice vs. napravo současná
web_puente_wide_tp.jpg (64.94 KiB) Zobrazeno 26690 x
Je to RN55, tedy Ruta Nacional 55, tedy je to státní silnice. Stát se staral doposud o sjízdnost a o co nejlepší značení a bezpečnostní prvky. Stát zde musel řešit nespočetné množství sesuvů. Po novém se zrealizuje 12 km nových silnic a dalších 65 km se zpevní. Tyto investice si vyžadují i výstavbu nejvyššího silničního mostu v zemi. Jedná se o 147m vysoký most Hisgaura. Náklady na něj jsou 100 mil. USD a k dispozici má být v 07/2018. Celkem se na silnici realizuje 49 stavebních prací dle nejvíce kritických míst, z čeho 45 je již hotových a v realizaci jsou 4, přičemž mimo mostu jsou ostatní náklady dalších 240 mil. USD. Celý region se tak lépe napojí na okolní hlavní tahy, přičemž samotný most bude nepochybně magnetem pro návštěvníky.

stav silnice z r. 2015:


stav mostu Hisguara z 03/2017, letecké záběry na celé okolí:


Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:39:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba dálnic je v plném proudu :arrow:



zde video ohledně balíku 4G (na 1. straně zmíněn rozsah) :arrow:



Kolumbijská vláda si vytyčila za jeden z hlavních cílů pro udržení hospodářského růstu rozvoj dopravní infrastruktury, a to především dálnic a rychlostních silnic, dále železnice, lodní dopravy a modernizaci stávající dopravní logistické infrastruktury (přístavů a letišť). Stavební sektor patří k nejrychleji rostoucím sektorům (odhady na rok 2017 hovoří o udržení 12% růstu z roku 20016). Podle rámcového plánu rozvoje infrastruktury Kolumbie na léta 2015-2035 vláda plánuje investovat ve spolupráci s privátním sektorem během 20 let více než 112 mld. USD (především formou BOT s koncesí na 20-30 let). Plán mj. zahrnuje výstavbu nových moderních dálničních a silničních tahů 4. generace v celkové délce 7 tis. km, dále rozvoj intermodální dopravy (101 projektů včetně splavnění 8 velkých řek v délce 3 tis. km), oživení a výstavba nových železničních tratí v délce 1600 km (jedná se o linky Bogota-Belencito – 318 km, koridor La Dorada-Chiriguaná – 554 km, prodloužení stávající tratě Ferrocarril del Pacífico). Kvůli nedostatečné a nekvalitní dopravní infrastruktuře (jen 1 200 km dálnic) má dnes Kolumbie jedny z nejvyšších vnitrostátních přepravních nákladů (u kontejnerů v průměru 1808 USD, zatímco v Peru činí tento ukazatel jen 280 USD). Zdroj: www.businessinfo.cz

Vládní dluh je na úrovni kolem 40% HDP. Nezaměstnanost pod 9%. Armádní výdaje 10 mld. USD v roce 2016 (+1 mld. USD oproti r. 2014, celkově o 40% oproti r. 2008) vzhledem na zintenzivnění bojů s drogovými kartely.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo informací z 3.5.2017 silniční úřad Invias zveřejnil, že problematický objem prací na tunelu Linea v rozsahu asi 12% zrealizují Conconcreto a CSS Constructores. :kladivo: Jedná se o sdružení Consorcio La Linea, které za 73,8 mil. USD tunel dobuduje. Má se tak stát v roce 2018. Obsahem prací je i dualizace úseku silnice Calarca - Cajamarca. Do srpna až září budou probíhat přípravní práce po pokračování prací.

Mezitím pokračuje modernizace 2.500 km silnic III. třídy v rozsahu za 427,4 mil. USD. Pokračuje i renovace dalších 1.600 km silnic a hledají se zdroje na dalších 900 km.

Kolumbie tedy nejen staví dálnice, ale ve velkém rozsahu modernizuje celou silniční infrastrukturu. Na účely rekonstrukcí silnic se mění financování z jednotlivých fondů. Třeba na silnice III. třídy směrují nevyčerpané prostředky z fondu pro vědu a výzkum.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Z balíku 4G je zájem o některé dálnice jako třeba:

Národní infrastrukturní agentura (ANI) informovala, že na dálnici Pamplona - Cucuta v délce 62 km eviduje až 3 zájemce najednou. Vybírá si ze: CCA Civil Colombia (člen SACYR), seskupení firem Estructura Plural (CINTRA) a izraleskými firmami Shikun & Binui. Náklady na výstavbu budou cca. 515 mil. USD.
Napsáno 30.3. a již je známý vítěž a je ním SACYR. :arrow:

https://www.highways.today/2017/07/16/c ... a-highway/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Construction completion for Colombia concession contracts :arrow:
1.PNG
1.PNG (36.82 KiB) Zobrazeno 25463 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Včera došlo ke kolapsu mostu na budované dálnici Autopista al Llano (Bogotá - Villavicencio). Na mostě se v tom čase nacházelo minimálně 21 lidí ve chvíli, když se jedna z věží vysoká 258m zhroutila k zemi a nejméně 9 je již potvrzených obětí. :( Most dělilo již jen 20m od propojení. Jeho délka má být 614m, je na 64. km nad propastí Ríonegro. Stávající spojení je dlouhé 86 km, ale pro nesmírně náročný horský terén a úzké parametry silnice trvá cestování až 3h. I proto se tady staví nová dálnice. Prezident tady byl koncem roku 2017 na prohlídce v rámci "turné po realizovaných dlouhých tunelech a mostech na horských dálnicích", přičemž most měl být hotový v 03/2018.
5a5d1f0db2079.jpeg
5a5d1f0db2079.jpeg (94 KiB) Zobrazeno 25240 x
5a5d21fcccdf2.jpeg
5a5d21fcccdf2.jpeg (102.71 KiB) Zobrazeno 25240 x
v 2. části tohoto příspěvku je několik záběrů na budovanou dálnici: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 33#p135133 :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

k výše zmíněnému letecké záběry:




dále, Kolumbie plánuje zahájit v 3.Q letošního roku výstavbu dálnice Mulaló - Loboguerrero :arrow:

*celková délka nového tahu bude 31 km
*očekávají se náklady na výstavbu cca. 560,5 mil. USD
*projektová dokumentace je již připravená a čeká se dokončení posouzení vlivů na ŽP
*dálnice bude v departementu Valle del Cauca (22.000 km2 se 4,5 mil. obyvateli), kde hlavní město je Cali (jedno z největších měst v Kolumbii s 2,3 mil. obyvateli)

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:40:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky z Kolumbie nestačím plnohodnotně zachytávat vzhledem k multi-mld. USD investicím do budování horských dálnic 4G (4. generace)

Ohledně výše uvedených příspěvku ke spadnutému mostu: vláda na několik dní uzatvořila celý modernizovaný úsek, což ale vedlo ke kolapsu dopravy, takže je znovu otevřený, ale jednotlivé úseky dualizačních prací a i nová výstavba dálničních etap se podrobuje prohlídkám. Ohledně spadnutého mostu nechává vláda posoudit to americké společnosti, jaký byl důvod a zároveň zda bude nutné zajistit demolici zvyšné části nebo nikoliv. Kolaps mostu a jeho stávající stav posuzují Modjeski and Masters (M&M) a U.S. Geotechnical Engineering Services. Stavební společnost je názoru, že selhal konkrétní prvek zavěšení a nemusí se most bourat, čemu ale vláda po kolapsu nevěří a čeká na další posudky.

Dále, tady je stav mostu Hisgaura:



Další informace k mostu Hisgaura: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p147418 .

Dále, zelenou dostala výstavba tunelu Toyo :arrow:
article.jpg
article.jpg (203.92 KiB) Zobrazeno 24838 x
https://www.invias.gov.co/index.php/mas ... l-del-toyo

Tunel Toyo bude 9,8 km dlouhá stavba v departementu Antioquia. Náklady na výstavbu mají být 650,5 mil. USD, tunel spojí dálnice al Mar 1 a Mar 2. Zkrátí se tak cestování mezi Medellin a Uraba na 4 hodiny. Výstavba se má zahájit v roce 2019 a dokončit v roce 2022.

Výstavba tohoto tunelu je jedním z projektů v tomto departementu, kde se počítá celkem s výstavbou 18 tunelů a 30 mostů do roku 2028. Tendrování má na starost Invias.

web stránka k tunelu Toyo: http://tuneldeltoyo.com/

V současnosti se třeba staví tunel La Quiebra. Náklady na něj jsou 223,5 mil. USD, je dlouhý 4,1 km a zkracuje cestování z Porcesito do Cisneros o 30 minut. Celkově se realizuje dualizace 24,3 km tahu mezi Pradera a Porcesito a na 2,7 km dlouhém úseku bude dokonce 3. pruh a to konkrétně u San Jose del Nus-Alto. Zároveň se přestavuje (úprava původních parametrů jak šířkových tak zákruty atd.) 35,6 km dlouhý úsek Cisneros - Alto de Dolores. Když se tyto práce dokončí, tak cestování na trase Medellin - Valle de Aburra sa zkrátí z dnešních 3,5h na 2h.



Policie zahájila monitoring provozu ze vzduchu:

Obrázek

Tisíce km silnic se za poslední roky obnovují takhle:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolumbie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak částečně zřícený most, o kterém je psáno výše, už zdemolovali úplně:
https://video.aktualne.cz/ze-sveta/zabi ... position-3
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.7. se odevzdal do provozu 5,4 km dlouhý objekt Viaducto de La Paz v Cartagena. Jde o nejdelší most v zemi a bude součástí pobřežního tahu Colombia - Barranquilla.



Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky výše píšu u tunelu Toyo. Výstavba tohoto tunelu se již začala. Je to tunel, který je mezi Giraldo a Canasgordas a bude mít délku 9,85 km. Ta trasa má kolem 120 km z Medellinu. Tunel má jít do provozu v roce 2024, když půjde výstavba dle harmonogramu. Náklady jsou 588,4 mil. USD včetně nouzových prostorů. Tento silniční projekt se skládá ze 2 hlavních částí. První sekce má 17 mostů a 7 tunelů a 4,4 km silnice a je realizovaná koncesním holdingem Antioquia Al Mar. Druhá sekce 19,4 km dlouhá má 11 tunelů a 13 mostů a s výstavbou se začne v roce 2019, čím upřesňuji tehdejší informaci.

tunel Toyo má svojí vlastní web stránku: https://tunelgge.com/

Dále, Kolumbie vkládá veliké částky do nové výstavby tzv. horských dálnic a celkově do nových dálnic a silnic. Začínají se ale některé prodražovat pro nové prvky, které se k nim dodatečně přidělávají do projektů. Navíc se ukazuje, že pro tuto novou výstavbu začínají degradovat úseky v provozu a to dokonce až 43% silnic je na tom již špatně. V omeškání je totiž i problematický tunel La Linea (nutno hledat).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:43:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozhodl jsem se popsat stav aktuálních velikých objektů v rámci výstavby dálnic i silnic, ze kterých většina je v tomto tématu. :arrow:

Tunel Toyo vynechávám, protože je o příspěvek výše.

Tunel La Linea. Délka 8,6 km. Jeho výstavba se natáhla pro neočekávané geologické problémy. Vina sa prohazuje mezi úřady kdo může za to, že byla nedostatečná geologická studie. Ovšem vinu nesou i zhotovitelé, kteří nemají adekvátní pojištění s tímto rizikem a tak nezbylo dost peněz na další řešení a tím pádem se omeškala i dodávka dalších zařízení, ze kterých některé ztrácejí potřebná povolení atd. Celkově zbývá vyrazit již dost málo a odhaduje se, že se to do konce roku stihne. Poté se musejí instalovat ještě technologie. Tento rok se dokončilo vícero sekcí. Práce na povrchu běží rovněž a očekává se, že se dokončí v 05/2019. Termín zprovoznění se prozatím neudává. Více k tunelu jsem psal zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p146679 .

Tunel de Oriente. Jeho výstavba je rovněž pozadu. Problém ve stejné oblasti: geologie. Ta prodražila projekt a stavitelé se tak potýkají i s celou řadou problémů. Je tady další odklad a to z 12/2018 na 05/2019. O tom tady informace nejsou, tak alespoň web k němu: http://www.tuneloriente.com/ . :idea: A ještě video z léta 10/2018:



Chirajara. Není to tunel, ale most. Je známý vítěz pro zhotovení a to konsorcium firem Eiffage - Puentes y Torontes. Firmy mají most naprojektovat a postavit. Tento most nahradí most Chirajara, který zaznamenal kolaps (zde, zemřelo 10 lidí) a následně byl zbouraný a to jen několik měsíců předtím než se měl dokončit. Ostatně je to tady zaznamenané. Ale vidíte je stejný rok a už je známý i vítěz pro další most. Typ mostu bude stejný. A bude 446m dlouhý, 150m nad roklí. Práce se mají zahájit v 1.Q 2019 a trvat mají 22 měsíců. Most je součástí modernizace státní silnice č. 40 mezi Bogota a Villavicencio. K této silnici přikládám ještě jeden odkaz na jiný příspěvek pro lepší představu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 33#p135133 . Ale i ten vývoj:

https://www.portafolio.co/economia/infr ... ara-518981
http://caracol.com.co/radio/2018/10/09/ ... 86824.html
https://www.eiffage.com/en/home/media/a ... /6080.html

Most Hisgaura. A další most, ale nikoliv dálniční. Kolumbie totiž investuje i do zkracování cestovního času i bez nutnosti budovat dálnice, někde stačí jen nějaký mostní úsek nebo tunelový úsek, ale i to udělá hodně. V tomto vlákně jsem o něm psal vícekrát, třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p147418 . Je v omeškání, ale staví se včetně napájecích silnic a tady přikládám video z 06/2018:



a tady je stav z 09/2018:



Most Pumarejo. O tom jsem psal zde a je dobré si to nejdříve pročíst. I tento most je v omeškání, ale staví se a zde je video z 09/2018:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.8.2019 16:16:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu na tunel Oriente
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbijský silniční úřad Invias zavedl novou divizi pro kontrolu výstavby složitých tunelových dálničních úseků. Kromě toho zavedl speciální komisi, která bude mít za úlohu zajistit dokončení vynovení povrchů na silnicích, což je 26 projektů, které se vlečou od roku 2004 za celkem 660 mil. USD. Komise má za cíl dohnat skluz a do roku 2022 toto omeškání smazat a silnice vynovit. Zároveň se silniční úřad zaměří prioritně na dohled a kontrolní činnosti na všechny hlavní mosty a tunely z hlediska jejich realizace. Stát si nechal poradit a zesílí vlastní vnitřní kontrolu, aby se naplnila plánovaná linie investicí za miliardy USD bez zbytečných komplikací, kterých výsledkem je prodražení a omeškání odevzdání do užívání, což způsobuje několik národních škod najednou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Instituce Bogota council's Urban Development Institute (IDU) sestavila rozovjový plán pro hlavní město, který zlepší dopravní situaci :arrow:

*75 samostatních projektů
- část je již v realizaci předtím jako samostatně zahájené
*upgrade 155 km silničních úseků
*výstavba 183 km bike pruhů

*20 projektů se dokončí během 2 let
*celkové náklady: 5,5 mld. USD


sledovaná stavba v tématu:

Dále, vláda stanovila nový termín pro dokončení klíčového tunele La Linea - na rok 2020. Projekt se omeškal pro vícero problémů: finanční ze strany firem nebo problémy s geologii. V 05/2020 má být stavba dokončená.

Prezident Duque, který je ve funkci od 08/2018 vyčlenil na dokončení celého projektu 217,65 mil. USD pak upřesnil, že celý projekt, který obsahuje celkem 25 tunelů a dualizaci mezi Cajamarca a Calarca bude dokončený v 12/2020. Tento projekt zcela zásadně zlepší dopravní situaci v oblasti a zvýší se prostor pro rozvoj cestovního ruchu. Výstavba se tak protáhne na skoro 12 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

IPSOS: Kolumbie vyžaduje více infrastruktury

17. 1. 2019 | Zdroj: CzechTrade

Kolumbie si je vědoma, že je třeba budovat velké projekty, jako například nové silnice a dálnice a celkově zlepšit mobilitu v zemi. Dle Indexu globální inrastruktury firmy IPSOS existují nedostatky nejen v budování silniční infrastruktury, ale také v dalších odvětvích, jako je například vdělávání ve školách a univerzitách, zdravotní péče, budování nemocnic, veřejné služby nebo vodohospodářství. Výzkum také ukazuje, že nespokojenost kolumbijské populace je aktuálním trendem a má stoupající tendenci.

Zpráva uvádí, že téměř tři čtvrtiny lidí souhlasí s tím, že investice do infrastruktry má zásadní význam pro hospořárský růst a budoucnost země. Zároveň ale celých 68 % z nich se domnívá, že stát nedělá dost pro realizaci těchto investic.

Studie ukazuje spokojenost občanů v jednotlivých oblastech infrastruktury následovně:

Letiště: 73 % považuje stávající situaci za dobrou
Dálnice nebo hlavní silnice: 42 %
Místní silnice: 40 %
Železniční infrastruktura: pouze 24 % občanů považuje za vyhovující
Nabídka nového bydlení: 53 %
Ochrana před povodněmi: pouze 21 % občanů považuje za vyhovující
Výroba energie: 42 %
Digitální infrastruktura (vysokorychlostní širokopásmové připojení): Jedná se o jednu z nejlépe hodnocených infrastruktur - 64 %
Dodávka vody a kanalizační infrastruktury: 46 %

Více jak polovina občanů (54 %) nevidí problém v tom, aby se na projektech podílel cizí kapitál a firmy ze zahraničí.
Mauricio Sepúlveda, ředitel společnosti IPSOS Colombia k výsledkům průzkumu uvedl, že trend nespokojenosti Kolumbijců s infrastrukturou v zemi opět vzrostl, což je vidět na meziročním srovnání 2017 - 2018. A dodal, že pevně věří, že výsledky této zprávy vyšlou vládě jasný signál k vytvoření vhodného prostředí pro nové investice v oblasti budování infrastruktury v zemi.

Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade v Bogotě
Zdroj: portafolio.co

Zdroj textu: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky ze silničního rozvoje:

Vláda udělila koncesi firmě Nueva Via al Mar (Covimar) na výstavbu 32 km dlouhé dálnice Mulalo - Loboguerrero (silniční projekt, který je součástí rozsáhlého silničního programu 4G). Zlepší se tak dopravní tok pro nákladní vozidla mezi Buenaventura a Cali. Covimar má koncesi do roku 2040. Náklady jsou 527,6 mil. USD. Projekt je kritizovaný pro jeho přechod přes vícero chráněných území včetně vodních zdrojů. Dnes na dané trase žádná přímá není a nejkratší spojnice je dlouhá 85 km. Nová dálnice bude ve skromnějších parametrech vzhledem k terénu a nutným úsporám.

Silniční úřad INVIAS přinesl aktuální informace ze silniční sítě:

Jen asi 14% silniční hlavní sítě z délky 7.019 km je ve velmi dobrém stavu. Naopak až 18% je ve špatném stavu. V havarijním stavu je 0,9% silnic. V dobré kondici je 33% a zvyšek je v průměru. Tedy jinak řečeno většina státních silnic je v dobrém až nejlepším stavu. :P Z těch 7.019 km má zpevněný povrch 5.957 km.

Nejhorší silnice jsou v regionech: Cordoba a Ocana. Naopak nejlepší v Narino, Caqueta a Caldas.


Omeškání je na silničním projektě Zaragoza - Caucasia: jde o 145 km Conexion Norte (4G). Hlavním důvodem je vandalismus na 21 stavebních strojích. Jsou přijatá nová bezpečnostní opatření, aby se tomu zamezilo. Projekt měl být ukončen v 12/2018, ale po novém bude v 2.Q 2019. Práce obnášejí nové povrchy na trase a výstavbu 2 nových MÚK a obchvat. Náklady 139 mil. USD. Je to součást tohoto programu: http://www.medellinherald.com/antioquia ... cial-close . Ten je v nákladech 435 mil. USD s datem dokončení v 2021.


sledovaná stavba ve vláknu: Tunel La Linea (mega projekt, vícero tunelů, mostů, silnic) chce dostavět mnoho firem. Nezbývá než doufat, že se to opravdu povede co nejdříve úspěšně konečně dobudovat.

pri připomenutí komplexní informace v AJ:
  • Interest is strong in the project to complete Colombia’s key tunnel construction contract. In all 23 firms have shown interest in the package of works to complete the La Linea tunnel project, according to the Colombian national road institute (Invias). The Colombian Government is providing US$204.5 million to complete the project. The current target is for the tunnel to be completed by 2020, although the link was originally supposed to be ready for traffic in late 2016. Construction work on the link commenced in 2008 and when it finally opens to traffic the tunnel will be 8.6km in length, making it the longest road tunnel in Latin America. The project has been subject to a string of delays, with unforeseen geological challenges having hindered progress during the early stages, and financing shortcomings having posed problems later on.

    The La Linea tunnel forms part of the Cruce de la Cordillera Central road link, which will connect Calarca in Quindio Department with Cajamarca in Tolima Department. The existing stretch of National Route 40 between the two towns is narrow and features numerous sharp curves as it passes through a mountain region. The road has a poor safety record, with a crash rate around four times higher than the average for Colombian roads, and is struggling to cope with the volume of traffic it handles. Upgrading the National Route 40 stretch will help boost capacity and safety, and also cut journey times for drivers. The project includes building 31 bridge and 25 tunnel sections, three interchanges and 18km of dual carriageway.

Hlavní mosty ve výstavbě a jejich stav:

Nový Pumarejo Bridge jde dle plánu a má být dokončený koncem roku 2019. Je dlouhý 2.247m s napájecím viaduktem v délce 990m. V každém směru jízdy budou 3 jízdní pruhy. Až se dostaví, tak starý most mezi Baranquilla a Sitionuevo bude odstraněný. Nový most je 45m vysoký nad řekou Magdalena, takže umožní i velikým lodím proplouvat. Bude to nejdelší most v Kolumbii a vytvoří nové spojení mezi Santa Maria a Baranquilla. Jde o sledovanou stavbu v tématu. :idea:

Most Chirajara, který se zhroutil bude obnovený v procesu nové výstavby v 2.Q 2019. Postaví jej Eiffage v nákladech 31,7 mil. USD. Jde rovněž o sledovanou stavbu v tématu. :idea:

Most Hisgaura. Projekt za 33 mil. USD je v debatách odborníků. Realizuje jej společnost Sacyr. I když je most bezpečný, tak nenaplnil stavební normy kolumbijské agentury Fondo Adaptacion, která vidí problémy v hlavním rozpětí. Dnes není zřejmé jak se bude dál postupovat. Silniční úřad INVIAS to nevidí až tak špatně, když je most bezpečný, pouze požaduje od Sacyru kompenzaci. Most je součástí silnice Málaga - Los Curos, co zlepší dopravu mezi regionem Boyacá a regionem Santander. Kromě mostu se ale vlna kritika valí na přístupové silnice, které nejsou zrovna v nejlepších parametrech, za co ale zhotovitel nemůže. Ovšem úprava silnic potrvá zas až do roku 2020. Je to rovněž sledovaná stavba v tématu. :idea:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:44:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 33#p135133

vývoj na Bogotá - Villavicencio Llano Tollway :arrow:

80 km 2+2 silnice | 19 tunelů | 23 mostů
Buenaventura Transverse - Puerto Carreño

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbijský 4. plán obnovy národní dopravní infrastraktury, tzv. 4G má zajištěno 70% financování. Balík obnáší silniční práce ve výši 15,5 mld. USD. Původně se měl plnit v letech 2016 - 2021, ale je opožděný: pro problémy stavebního gigantu Odebrecht (korupce v mnoha státech a finanční problémy), pro geologické problémy na některých stavbách a pro volby v zemi.

O balíku 4G jsem psal i v tématu ale najdete základy i ZDE

Základní silniční úřady a agentury infrastruktury mají propracované weby (ANI, INVIAS), jsou i na sociálních sítích. Vláda bojuje aktivně s korupcí. Poměr státního dluhu k HDP je kolem 50%, nezaměstnanost se pohybuje na úrovni 10%. Největší kapitálové výdaje v zemi jdou dlouhodobě do dopravní a energetické infrastruktury, stejně tak ale i do bezpečnostních složek.

Hlavní silnice mají nový mapový portál: https://hermes.invias.gov.co/carreteras/ .

Nový prezident avizoval, že doprava dostane letos oproti stagnujícímu roku 2018 o 62% peněz navíc, což by mělo dokázat nastartovat nové projekty ve všech segmentech. Ministerstvo financí totiž navýšilo pro dopravní investice částku o 7 mld. pesos, v propočtu 2,2 mld. USD. :idea: V létě 2018 se stal prezidentem Duque. Kromě silnic se masivně podporuje MHD v hlavním městě, rozvoj letišť a železniční infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový prezident podrobil kritice silniční úřad, i když již do něho zasedl nový ředitel. Projekt zpevnění 130 km trasy Los Curos - Málaga, na kterém se staví i most Hisgaura je 50 km stále nezpevněných a samotný most nenaplňuje původní technické normy, co stěží jeho údržbu. I když most nespadne, tak nejsou dodržené podmínky smlouvy.

Prakticky všechny páteřní silniční projekty, tunelové a mostní sekce za celkem vícero miliard USD jsou v omeškání nebo do minulosti spadli (viz historie vlákna) pro zanedbanou přípravu. Invias musí zesilnit vlastní činnost a zlepšit výsledky.

Prezident přislíbil rozvoj dopravní infrastruktury v tom ohledu, že bude pokračovat v investicích předchůdců a zajistí rovnoměrné investice v celém státě. I proto výše zmíněné meziroční navýšení rozpočtu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

jen informativně další projekty:

Autopista Mar 1 se staví; dokončení se plánuje na 2022. Jde o propojení Karibské a Pacifického pobřeží přes Medellin. Projekt obnáší i stavbu tunelu de Occidente. Financování ve výši 713 mil. USD zajišťuje 8 bank. Výstavbu realizují Strabag, Sacyr a Concay.
http://www.globallegalchronicle.com/aut ... financing/

Práce běží i na Conexio Norte co spojí Remedios s Caucasia. Plán dokončení je 2021.

Via del Nus co je projekt, který spojí Medellin s Alto de Dolores bude dokončený koncem 2020 dle stávajícího stavu harmonogramu výstavby. Projekt obnáší výstavbu 2 tunelů, vylepšení 35 silnic a uprade 24 km formou dualizace. Náklady jsou 791,5 mil. USD, ale ještě se dokončuje financování projektu.

Financování je plně zajištěné i na Autopista Rio Magdalena (2?), což je dálnice spojující Alto de Dolores s Puerto Berrio. Jde o 155 km tah, na kterém se postaví i 1,36 km dlouhý most ponad řeku Magdalena.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V provozu je 14 km zdualizované silnice a 3 km 1+1 silnice mezi La Pintada a Puente Iglesias. Celkem se tady postavilo 15 mostů. Jde o součást Conexión Pacífico 2 highway.
co.JPG
co.JPG (50.87 KiB) Zobrazeno 19281 x
záběr na silnici: https://live.staticflickr.com/7910/3370 ... f596_h.jpg

Zdroj: https://www.elcolombiano.com/antioquia/ ... HF10518843
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry a informace na modernizaci vybraných silničních tahů:

National Route 25
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... tcount=218

Obrázek

National Route 40
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... tcount=217
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

došlo k sesuvu půdy na silnici Llano a může se to opakovat, a proto se na kritickém úseku zainvestuje:

Obrázek
  • The work, with tunnel included, that would mitigate landslides in Via al Llano
villao-d.jpg
villao-d.jpg (455.77 KiB) Zobrazeno 20098 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“