I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Jak dlouho může trvat, než se sníží rizikovost těch výjezdů z D8 na I/16 směr Mělník/Slaný?
Teď se možná píše studie pro ŘSD.
viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=1402
cituji:
„Všechny silnice, které vytipovala společnost CityPlan, jsme projeli, popsali si rizika a řekli si, co je potřeba udělat pro bezpečnější silnici,“ uvedl Zdeněk Mečíř z ŘSD. Jako jednu z nebezpečných označil křižovatku dálnice D8 se silnicí 16 u Nové Vsi na Mělnicku. „Stalo se tam mnoho nehod, řidiči se v ní špatně orientují. Zadali jsme proto studii, která ukáže několik variant. Vybereme tu, která bude nejvíc vyhovovat provozu,“ doplnil Mečíř.
PS: Oprášit tu z roku 1982 asi už nepůjde
zdroj: "Dálnice 1967 – 2007 " http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info
Teď se možná píše studie pro ŘSD.
viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=1402
cituji:
„Všechny silnice, které vytipovala společnost CityPlan, jsme projeli, popsali si rizika a řekli si, co je potřeba udělat pro bezpečnější silnici,“ uvedl Zdeněk Mečíř z ŘSD. Jako jednu z nebezpečných označil křižovatku dálnice D8 se silnicí 16 u Nové Vsi na Mělnicku. „Stalo se tam mnoho nehod, řidiči se v ní špatně orientují. Zadali jsme proto studii, která ukáže několik variant. Vybereme tu, která bude nejvíc vyhovovat provozu,“ doplnil Mečíř.
PS: Oprášit tu z roku 1982 asi už nepůjde
zdroj: "Dálnice 1967 – 2007 " http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info
- Přílohy
-
- NovaVes_studie1982.JPG (47.74 KiB) Zobrazeno 33261 x
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Co je na te krizovatce nebezpecneho? Z fotomapy mi prijde uplne normalni, resp. takovych by se naslo mnohem vic (treba exit 42 na D11).
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Neprehledny vyjezd z ramp dalnice na hlavni I/16, chtelo by to tam kruhove objezdy, po I/16 tam totiz nekteri strelci jezdi treba i hodne pres 100 kmh..
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Právě, že na první pohled je bezpečná - to jsou ty nejhorší!
Na co, ale ŘSD zadává studii a rovnou nezadá žádost na ÚR (nebo co je potřeba) na ty dva kruháky?
Pro vysvětlení:
Kříží se tu vlastně 5 směrů a ještě několik odboček.
Vytížené směry jsou
Praha - Mělník a zpět.
Kladno (Slánsko atd. ) - Praha (západní část) a zpět
tranzit Karlovy Vary - Mladá Boleslav a dále
Mělník - Kralupy nad Vltavou a zpět
od Ústí na Mělník a Mladou Boleslav
Především mají problém auta odbočující vlevo na hlavní tj. směry z D8 na Slaný a z D8 na Mělník a z 608 od Kralup na Slaný. Řidiči z těchto směrů v některých časech mají problém bezpečně odbočit, protože nejdříve mají kolonu zleva, pak druhou zprava, pak čekají, že odbočí vozidlo uprostřed doleva a mezitím zase kolona z druhé strany ... Co se týče dálnice tak jsou minikolony na výjezdech (zatím tedy nezahují do odbočovacího). Výsledkem je nelichotivá statitistika.
Zhoršilo se to po otevření přeložek I/16 na obě strany. Řidiči začali používat I/16 jako jedinou variantu severního obchvatu Prahy!
Na co, ale ŘSD zadává studii a rovnou nezadá žádost na ÚR (nebo co je potřeba) na ty dva kruháky?
Pro vysvětlení:
Kříží se tu vlastně 5 směrů a ještě několik odboček.
Vytížené směry jsou
Praha - Mělník a zpět.
Kladno (Slánsko atd. ) - Praha (západní část) a zpět
tranzit Karlovy Vary - Mladá Boleslav a dále
Mělník - Kralupy nad Vltavou a zpět
od Ústí na Mělník a Mladou Boleslav
Především mají problém auta odbočující vlevo na hlavní tj. směry z D8 na Slaný a z D8 na Mělník a z 608 od Kralup na Slaný. Řidiči z těchto směrů v některých časech mají problém bezpečně odbočit, protože nejdříve mají kolonu zleva, pak druhou zprava, pak čekají, že odbočí vozidlo uprostřed doleva a mezitím zase kolona z druhé strany ... Co se týče dálnice tak jsou minikolony na výjezdech (zatím tedy nezahují do odbočovacího). Výsledkem je nelichotivá statitistika.
Zhoršilo se to po otevření přeložek I/16 na obě strany. Řidiči začali používat I/16 jako jedinou variantu severního obchvatu Prahy!
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Nejspíš pro, že v naší zemi máme nějaký řád, řekněme právní řád, který je třeba dodržet.dvs píše:Na co, ale ŘSD zadává studii a rovnou nezadá žádost na ÚR (nebo co je potřeba) na ty dva kruháky?
Státní organizace, jakou je ŘSD si prostě nemůže od stolu jen tak říct, že to prostě postaví. Pro územní řízení je třeba dokumentace, a její vypracování stojí nemalý peníz. No a aby státní instituce vydala nějaké peníze, musí k tomu mít nějaký titul.
V první řade se tedy musí udělat nějaká vyhledávací studie, ideálně s variantami. Musí se spočítat dopravní model, zda-li je to na základě doastupných dat vůbec užitečné a ekonomicky opodstatněné tam něco (a co) stavět. Dopravní model na základě propočtů ověří v teoretické rovině, zda-li to bude dopravním přínosem. Pak se musí vypracovat investiční záměr a ten se musí schválit, pak teprve může započít příprava stavby "ve velkém", tj že se o tom uvažuje vážně a ne jen v teoretické rovině. Pak musí někdo prověřit, zda-li takovýto záměr náhodou nenaplňuje dikci zákona o posuzování záměru z hlediska životního prostředí. Pokud ano, musí se vypracovat tzv oznámení EIA a v případě že je to vyžadováno tak i podrobná dokumentace EIA. Tekrve až je vydáno kladné stanovisko z hlediska životního prostředí, je možné zadat vypracování dokumentace k územnímu rozhodnutí a až je hotova, pak lze podat žádost o ÚR. Asi jsem to nepopsal na 100% přesně, ale tak nějak to bude.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Ona křižovatka u Doksan neni o moc lepší.. http://www.mapy.cz/#mm=F@x=132524768@y=137206848@z=15
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
Od Libochovic pár aut a na starou II/608 taky pár aut.
Po otevření mostu do Litoměřic ještě více poklesla intenzita D8 od Ústí do Litoměřic.
Mám pocit, že ta studie bude na téma: "Proč rekostruovat křižovatku, která vyhovuje normám počítaným z 24 hod průměrných intenzit". Večer na ty normy mrknu.
Od Libochovic pár aut a na starou II/608 taky pár aut.
Po otevření mostu do Litoměřic ještě více poklesla intenzita D8 od Ústí do Litoměřic.
Mám pocit, že ta studie bude na téma: "Proč rekostruovat křižovatku, která vyhovuje normám počítaným z 24 hod průměrných intenzit". Večer na ty normy mrknu.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.dvs píše:Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Problém MÚK D8 a I/16 skutečně stojí tak, jak zde bylo popsáno, tedy:
- velká intenzita na I/16 (jedniná "náhrada" za severní SOKP)
- velká intenzita na směrech vyžadujících odbočit na I/16 vlevo (z Prahy na Slaný a z Lovosic na Mělník)
- nedostatečný rozhled na výjezdech
- překračování rychlosti na hlavním směru I/16
Jak říkal mapman, kruháky by to pořešili výborně, měly tam být už od začátku, jenomže tenkrát se ještě neprojektovali.
Skutečně se to zhoršilo od doby, co je zprovozněna přeložka I/16 kolem Mlčechvost a lze tam "letět". Onehdá jsem tam s kamarádem jel coby spolujezdec od Slaného po I/16 a říkám mu: Michale, tady je 60, ne 160.... Od té doby se "uklidnil" a už tam jezdí jen 90...
- velká intenzita na I/16 (jedniná "náhrada" za severní SOKP)
- velká intenzita na směrech vyžadujících odbočit na I/16 vlevo (z Prahy na Slaný a z Lovosic na Mělník)
- nedostatečný rozhled na výjezdech
- překračování rychlosti na hlavním směru I/16
Jak říkal mapman, kruháky by to pořešili výborně, měly tam být už od začátku, jenomže tenkrát se ještě neprojektovali.
Skutečně se to zhoršilo od doby, co je zprovozněna přeložka I/16 kolem Mlčechvost a lze tam "letět". Onehdá jsem tam s kamarádem jel coby spolujezdec od Slaného po I/16 a říkám mu: Michale, tady je 60, ne 160.... Od té doby se "uklidnil" a už tam jezdí jen 90...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Jenom se musí postavit ty kruháče dostatečně odolné, protože je čeká zaručeně stejný osud, jako např. kruháč u Jenče na (teď už bývalé) I/6.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
A nestačil by ten kruháč možná jen jeden (blíž k Velvarům)? Už to by mohlo auta na I/16 zpomalit dostatečně i v pár metrů vzdáleném druhém kolizním místě.
Jinak mi přijde zajímavý, že křižovatka R7 x I/16 bude poněkud velkorysejší. Ale jinak by to asi vyřešit nešlo.
Jinak mi přijde zajímavý, že křižovatka R7 x I/16 bude poněkud velkorysejší. Ale jinak by to asi vyřešit nešlo.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Jo jo, tam je naprojektovaný čtyřlístek! Myslím, že u nás není mnoho čtyřlístků se 1+1 pruhovou silnicí.Majkii píše:Jinak mi přijde zajímavý, že křižovatka R7 x I/16 bude poněkud velkorysejší. Ale jinak by to asi vyřešit nešlo.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Fox Mulder píše:No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.dvs píše:Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
na základě zvoleného tématu jsem se zalogoval,protože jsem byl nucen reagovat. ano souhlasím s komentářem výše uvedeným. dálniční křižovatka u Doksan na D8 je nepřehledná protože dle mého tu chybí výrazné dopravní značení. jasně i konstrukčně zrovna nic moc. ono běžná cedulka jako na silnici 3ti třídy asi není ono když jde o silniční tah spojující mimo jiné severní a jižní evropu. pro toho kdo to tu nezná tak může snadno bloudit. vím o čem píši jsem místní
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Díky za podporu.ole píše:na základě zvoleného tématu jsem se zalogoval,protože jsem byl nucen reagovat. ano souhlasím s komentářem výše uvedeným. dálniční křižovatka u Doksan na D8 je nepřehledná protože dle mého tu chybí výrazné dopravní značení. jasně i konstrukčně zrovna nic moc. ono běžná cedulka jako na silnici 3ti třídy asi není ono když jde o silniční tah spojující mimo jiné severní a jižní evropu. pro toho kdo to tu nezná tak může snadno bloudit. vím o čem píši jsem místníFox Mulder píše:No, jasně, doprava je nízká, takže to tam neni tak krizový, souhlasim. Každopádně je to tam zmatek, člověk se tam vůbec neorientuje, je to jedna z nejhorších křižovatek co znám.dvs píše:Jenomže u těch Doksan je to naprosto v pohodě, protože tam nejsou žádné velké intenzity (ani špičkově) a navíc je tam rozhled hodně daleko. Hlavní zátěž je Litoměřice - Terezín na D8.
Já tam jel už několikrát a vždycky jsem tápal kudy teďka.. Málem jsem to i projel skrz, přestože jsem nebyl na hlavní. Mám i dojem, že když jede člověk od Ústí na II/608 (stará silnice na Prahu), tak ta silnice není vůbec vidět a on neví kam má teď vlastně jet. Kamarád mi musel ukázat směr kam mám jet, že tam je silnice. Přijel jsem na horizont a už jsem jí viděl. Zmatek.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
dvs: zajímavé "šéma" (to na začátku), tuším, že ve stopě té zamýšlené D8 je dnes v ÚP vedena VRT Praha - Berlin, možná kousek blíž k dnešní D8
No, ta MÚK Nová Ves by zasluhovala plný čtyřlístek a úsek I/16 skrz MÚK ve směrově odděleném provedení. Hlavně chybí bezkolizní průjezdy Praha <> Slaný: nájezdová rampa Slaný > Praha a vratná sjezdová rampa Praha > Slaný. Jenže to už dneska nepůjde, když to pole nahoře koupila firma, co tam staví mega-fotovoltaickou elektrárnu (mají to pěkně obehnaný žiletkovým plotem)
No, ta MÚK Nová Ves by zasluhovala plný čtyřlístek a úsek I/16 skrz MÚK ve směrově odděleném provedení. Hlavně chybí bezkolizní průjezdy Praha <> Slaný: nájezdová rampa Slaný > Praha a vratná sjezdová rampa Praha > Slaný. Jenže to už dneska nepůjde, když to pole nahoře koupila firma, co tam staví mega-fotovoltaickou elektrárnu (mají to pěkně obehnaný žiletkovým plotem)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Co je to "VRT"? A o jaké "zamýšlené D8" je řeč? Znám jen D8 která stojí a D8 která se teďka staví, jinou D8 neznám.Speedy Gonzales píše:dvs: zajímavé "šéma" (to na začátku), tuším, že ve stopě té zamýšlené D8 je dnes v ÚP vedena VRT Praha - Berlin, možná kousek blíž k dnešní D8
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
VRT jest vysokorychlostní trať (želelezniční) a situačka zamýšlené trasy D8 je o pár příspěvků výše.Fox Mulder píše:A o jaké "zamýšlené D8" je řeč? Znám jen D8 která stojí a D8 která se teďka staví, jinou D8 neznám. :)
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Studie na úpravu křížovatky I/16 x D8 x II/608 byla vypracována. Posuzovány světla a kruháky. Vybrali se kruháky.
Jak může trvat dlouho povolovací kolečko na takovouto stavbu?
Jak může trvat dlouho povolovací kolečko na takovouto stavbu?
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Zaplať pánbůh že to "nevyhrála" světla
Kolečko bych neviděl tak dramaticky - 2 roky? Záleží, jaký na to bude tlak a zájem příslušných pracovníků - o tom to je. Tady se to nezadrhne (snad, proboha) na nějakých protestech o.s., odvoláních proti ÚR atp.
Pak to samozřejmě narazí na peníze.
Kolečko bych neviděl tak dramaticky - 2 roky? Záleží, jaký na to bude tlak a zájem příslušných pracovníků - o tom to je. Tady se to nezadrhne (snad, proboha) na nějakých protestech o.s., odvoláních proti ÚR atp.
Pak to samozřejmě narazí na peníze.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
KO mají SP a ÚR. Květen prý výběrové řízení. Tak se možná na podzim kopne a budou kruháky na I/16 u sjezdů z D8.
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Je to důvod k jásotu? Nebylo by lepší tam přidat další rampy, Kruháky zcela jistě způsobí zpomalení dopravy na I/16.dvs píše: KO mají SP a ÚR. Květen prý výběrové řízení. Tak se možná na podzim kopne a budou kruháky na I/16 u sjezdů z D8.
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Zaleží na úhlu pohledu. Důvod k oddychnutí je to pro ty co musí dávat na sjezdech přednost jedoucím zleva, zprava a protijedoucím... Pro ty co to ženou rovně případně dají přednost protijedoucím po I/16 je to malé zdržení, ale menší pravděpodobnost, že několikrát do roka nebudou stát v koleně při nehodě. Hlavně by se ta křižovatka mohla stát bezpečnější - teď je to v některých případech o kejhák. Problematické je odbočení z D8 Ústí na Mělník, z II/608 (od Kralup, podřipska) na D8 a Slaný a z D8 od Prahy na Slaný. Jenom rampy by Vám nepomohli, protože tam je ještě to propojení na starou II/608 a Kralupy, a navíc by byly o jiných penězích. Doprava na I/16 se zpomalí, ale nebude to dramatické, protože ani na kruhácích v Mělníce se na ní kolony nekonají.Maniac píše:Je to důvod k jásotu?
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Kolony se v 99% času konat nebudou a zpomalení dopravy je v takovém místě více než žádoucí, nově větve by byly vyhozené peníze do luftu. Většina dopravy jede do/z Mělníka a tyto směry už samostatné rampy mají s tím, že z Mělníka se nově bude muset přes jeden kruháč, nic bolestivého...
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
doufám, že zůstane zachován přímý nájezd D8(Praha) - Mělník
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 x D8 x II/608 úprava křížovatky
Na ty bypassy a jejich přehlednost jsem také zvědav. O ten přímý nájezd D8(Praha) - Mělník bych měl strach nejméně.