Ekvádor

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

President of Ecuador marks construction of US$1 billion deep water port

On the first of September the President of Ecuador Lenín Moreno and DP World Group Chairman and CEO, Sultan Ahmed Bin Sulayem (SAE) performed a ground-breaking ceremony to mark the start of construction of the greenfield multi-purpose port project at Posorja, Ecuador.

The ceremony follows the 50-year concession the company won last year from the Government of Ecuador to build a facility with 750,000 TEU (twenty-foot container equivalent) of capacity to fuel the country’s economic growth and connect it with international markets.

The $500 million initial investment (Phase 1) includes the purchase of land, dredging of a new access channel, a 20-kilometre access road and a 400-metre berth equipped to handle containers and other cargo. Total investment will be over $1 billion for the entire project with thousands of jobs during construction, close to 1,000 jobs during operations, along with plans to develop a logistics zone to create a regional trading hub.

While work began in July on nearby access roads, construction of the port, which is located 65 kilometres from the country’s main business city of Guayaquil, is expected to take around 24 months to complete. Additionally, a 1 square kilometre logistics and industrial park, marked as a Special Economic Development Zone, will be developed adjacent to the port.

DP World Group Chairman and CEO Sultan Ahmed Bin Sulayem, said: “This is an important landmark in Ecuador’s growth story – we’re celebrating today the first public-private partnership that will benefit local economy and change forever the way it trades with the world. The port has been designed to serve the growing needs of global markets – something we’ve been able to witness first-hand with our 78 terminals around the world – and will dramatically improve the global competitiveness of Ecuadorian exporters.

“President Lenín Moreno has a great vision for his people and we’re proud to be part of his development plans for this resource rich country and its industrious workforce.”

DP World Posorja General Manager Jorge Velásquez, said: “DP World is always on the lookout for opportunities that help meet the growing demands of the global supply chain. This facility will help Ecuador become an important player in regional and global trade and its deep drafts and quay lengths will handle Post-Panamax vessels to complement Guayaquil and other nearby terminals. Its navigation channel is designed for ease of access, allowing large capacity ships to call at our shores.”

https://www.highways.today/2017/09/05/p ... ater-port/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Ecuador bridge project planned :arrow:
5.PNG
5.PNG (13.69 KiB) Zobrazeno 17785 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Santo Domingo – Quevedo- Babahoyo- Jujan :arrow:

aktuálně:
  • The tender process is opening shortly for a major road widening project in Ecuador. The contract is thought to be worth in the region of US$1 billion. The work will involve widening the E-25 route to four lanes along a 170km stretch. Also include will be the construction of six access roads, five bridges and 36 crossings for pedestrians. Also known as the Santo Domingo-Quevedo-Babahoyo-Jujan road, the project will be carried out as public-private partnership (PPP).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.10.2020 17:35:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

To, co jsem psal o 2 příspěvky výše koncem roku 2017 nabralo další vývoj. Takže jen fakta:

*jde o spojení jižní části Guayaqil s Duran
*délka nového tahu má být 44 km
*náklady jsou definované na 1,14 mld. USD
*dominantním tady bude mostní objekt ponad řeku Guayas
*představa hovoří o 4 letech výstavby a 40 roční periodě údržby

Guayaqil je největší město v zemi. Ve stávající situaci má toto město jako kdyby hlavní tahy jen v severní polovině a metropolitní území je právě tou řekou předělené a brání mu tak ve spojení s Duran-em. Jedná se tedy o zcela zásadní projekt pro město i Peru z hlediska socio-ekonomických dopadů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozvojová banka Latinské Ameriky (CAF) schválila čerpání úvěru pro Ekvádor ve výši 192 mil. USD. Peníze se použijí pro opravy a vylepšení silnic ve: Napo, Manabí, Esmeraldas, Chimborazo, Canar, Azuay a Orellana. Jde o zajištění pravidelné periodické údržby silnic. Tyto činnosti se udělají díky 43 strojům, které se díky úvěru zakoupí. Tedy nejen samotné lepší silnice, ale i nové stavební stroje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

V polovine roku 2018 se do provozu dostal most Guayaquil - Samborondón :arrow:
ecu.PNG
ecu.PNG (885.43 KiB) Zobrazeno 15149 x
Naklady na projekt dosahuji 71,9 mil. USD. Vystavbu provedla spanelska skupina Eurofinsa se 60% podilem, zvysna % jsou mistni firmy. Pri vystavbe naslo praci vice nez 1200 lidi, pricemz spojeni slouzi pro 0,5 mil. lidi. Delka projektu je 2,25 km, z ceho 780m je hlavni most ponad reku. K tomu jsou dva viadukty jako napojeni v delce 410m Guayaquil Viaduct a 180m Samborondón Viaduct. Zvysna delka jsou dalsi napojovaci komunikace v ramci mostni linky. Hlavni most ma 6-pruhu: 4 jizdni pruhy a 2 pridane jizdni pruhy a chodniky pro pesi a cyklisty v obou smerech. Ocekava se, ze po moste bude projizdet v obou smerech 60.000 vozidel za 24h. Cestovni cas se mezi Samborondón a Guayaquil zkrati o 30 minut.



https://www.efe.com/efe/english/busines ... 65-3603326

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Ekvádor posunul do realizace 2 hlavní silniční projekty:

Jde o 131 km úsek silnice mezi Babahoyo a Juian. 30-roční koncesi s investicemi ve výši 726 mil. USD tady obstála společnost OHL.

A dále jde o 113 km úsek Buena Fe - Santo Domingo. Rovněž 30-roční koncese s investicemi ve výši 591 mil. USD a tady to získala společnost Tecnica General de Construcciones. Rozšíření silnice z 2- na 4-pruh. 2 v každém směru jízdy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Ekvádor zahájil tendrovací proces pro 9 dopravních spojení na roky 2019-2020. DO realizace půjdou koncesním modelem. Ekvádorská vláda oznámila, že z 10.000 km silnic je ve stávající době 15% provozovaných koncesním modelem a všechny tyto silnice mají nejlepší podmínky pro řidiče. Vláda tak může setřit peníze, kterých nemá dost ani na údržbu silnic.

Jedním z nových projektů, který se bude tendrovat je i Viaducto del Sur, co obnáši postavit silnici a most. Náklady se odhadují na 1,14 mld. USD a koncese tak bude až na 44 let. Psal jsem o tom výše, plánuje se to od roku 2017. Více informací: https://www.obraspublicas.gob.ec/lanzam ... aquil-app/ .



Dalším projektem bude koncese na výstavbu, provoz a údržbu projektu Santo Domingo - Buena Fe, tedy 113 km silnice, kde cena bude 591 mil. USD za výstavbu. Zde bude koncese na 30 let.

Tendrovat se bude i jen koncese na údržbu za 221 mil. USD na silnici Naranjal - Tenguel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:To, co jsem psal o 2 příspěvky výše koncem roku 2017 nabralo další vývoj. Takže jen fakta:

*jde o spojení jižní části Guayaqil s Duran
*délka nového tahu má být 44 km
*náklady jsou definované na 1,14 mld. USD
*dominantním tady bude mostní objekt ponad řeku Guayas
*představa hovoří o 4 letech výstavby a 40 roční periodě údržby

Guayaqil je největší město v zemi. Ve stávající situaci má toto město jako kdyby hlavní tahy jen v severní polovině a metropolitní území je právě tou řekou předělené a brání mu tak ve spojení s Duran-em. Jedná se tedy o zcela zásadní projekt pro město i Peru z hlediska socio-ekonomických dopadů.
Projekt, který se nedávno takto vyformoval a představil veřejnosti nabírá na intenzitě příprav.

Dominantním objektem bude 2,8 km dlouhý most nad řekou Guayas. Celkové propozice přineslo seskupení pod názvem Quinto Puente. Viaducto Sur je název pro celý projekt. Formou naprojektování, financování, výstavby a provozem by výstavba trvala 42 měsíců a koncese by byla na 44 let. Teď by se mohlo zahájit skutečné tendrování, ale ještě má předtím proběhnout pečlivá analýza realizovatelnosti projektu.

Cíl tohoto infrastrukturního projektu je zlepšit napojení hlavního přístavu v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Mapa hlavních silnic:
012.JPG
012.JPG (201.71 KiB) Zobrazeno 8449 x
011.JPG
011.JPG (121.27 KiB) Zobrazeno 8449 x
V rámci tématu je uvedeno toho dost od klasifikace silnic až po mnoho staveb, takže jen několik novinek:

Logistické koridory: https://www.obraspublicas.gob.ec/corredores-logisticos/

Stav silniční sítě: https://www.obraspublicas.gob.ec/wp-con ... VE-SEP.pdf

(modrá = dobrá, žlutá = jezdit opatrně)

Ještě jedna novinka: hlavní město Quito se letos stalo největším v zemi.

Ekvádor realizuje vícero let dálniční program, který lze hledat jako: Programa Nacional de Autopistas del Gobierno de la República del Ecuador, pouze jej pak vždy aktualizuje "nuevo". Ten stávající je v rozsahu 8 mld. USD a formuje předchozí; prozatím odpovídá plánu mobility aktualizovaného k r. 2037.

Stát již definuje rozdíl mezi dálnicí, rychlostní silnicí, silnicí atd.: https://www.obraspublicas.gob.ec/wp-con ... SPORTE.pdf
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.11.2022 18:20:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Ekvádor plánuje pro město Guayaquil postavit 5. mostní objekt. Jde o Viaducto del Sur, kde nový viadukt má stát mezi 600 a 760 mil. USD. Součástí projektu je celkem 44 km silnic. Tohle silniční spojení by mělo zlepšit cestování mezi rušným přístavním areálem a okolím. Areál je klíčovým ekonomickým prvkem státu. V tématu o tom píšu vícekrát.

Vzhledem k rozsahu plánovaných prací bude Ekvádor tendrovat tuto stavbu v etapách, ve vícero tendrech. Financování: prozatím samotné město přispěje na projekt 100 mil. USD.

https://www.carreteras-pa.com/noticias/ ... -millones/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.2.2022 18:16:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

tady a v níže uvedených příspěvcích jsem kdysi mapoval podobnou událost ze Skopje: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p132939 v (dnes již) Severní Makedonii

Den 31.1.2021 se v hlavním městě Quito bude dlouho pamatovat. Stalo se tady to, co v mnoha jiných (nejen) hlavních městech na planetě a sice: blesková povodeň si vyžádala 28 mrtvých a desítky lidí se jsou zraněné.
Ex.JPG
Ex.JPG (208.96 KiB) Zobrazeno 3937 x
Obrázek

Obrázek



Během velmi krátkého času odpoledne napršelo na 75 mm srážek. Tento objem srážek místní systém kanalizace nezvládl, čehož důsledkem byla okamžitá povodňová vlna, která se valila městem po ulicích. Dále se do ulic zhroutilo vícero svahů.

Krizové centrum se snažilo vyhlásit stav ohrožení a zapojit i televize a další možnosti, ovšem velká část zůstala paralyzována pro enormní výpadky elektrické energie. Více než 5 desítek osob jsou zraněné, celkem 600 osob bylo zasaženo ve smyslu zranění a demolace budov. Stovky lidí se pokoušelo vylézt na nejbližší střechy domů, když nezbylo jiného zbytí. Škody na majetku (včetně aut a infrastruktury) jdou do desítek mil. USD.

Armáda ještě toto odpoledne mobilizovala svoje síly a rozložila na 8 velkých stanů. Armáda vůbec toto odpoledne povolala 400 členů s těžkou technikou, kterou ale nedovedla do nejvíce postižených lokalit dopravit. Poukazuje to na slabou dopravní infrastrukturu napříč město.

https://twitter.com/i/status/1488299961964015625

Obrázek

Obrázek

Obyvatelé hlavního města poškozené části následující dny až do 5.2. uklízeli. :ok: Svépomocně, ale taky mnoho firem pomohlo s technikou bez nároku na odměnu. Totéž udělalo obyvatelstvo: zrealizovala se pro 160 postižených rodin sbírka na náhradu bydlení. :P Radnice města se devastační povodňové vlně věnuje den co den. Objem srážek byl největší od roku 2003, ovšem intenzita je něco s čím se dle města musí začít žít a budou se muset změnit některé věci. Mj. se bude muset zesílit varovní systém, aby se tato tragédie již nikdy neopakovala.

https://pbs.twimg.com/media/FK2IzqAXsAY ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/FK2JBEzXMAA ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/FK2I9h9X0AY ... name=large
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ekvádor

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní koridory, viz i vlákno:
10.JPG
10.JPG (32.88 KiB) Zobrazeno 1519 x
Stav silnic, dle stavu sjízdnosti a vozovek, k 10/2022:
standardní popis, 3 klasické hodnocení stavu
standardní popis, 3 klasické hodnocení stavu
11.JPG (115.14 KiB) Zobrazeno 1519 x
UKAZATELE NÁRODNÍHO ROZVOJOVÉHO PLÁNU 2022-2025 :arrow:

https://www.obraspublicas.gob.ec/serie- ... stion-ant/

Cíl: Vyvinout spolehlivou, udržitelnou, odolnou a kvalitní infrastrukturu, včetně regionální a přeshraniční infrastruktury, na podporu hospodářského rozvoje a lidského blahobytu, se zvláštním zaměřením na dostupný a spravedlivý přístup pro všechny.

Základní možnost: Údržba silniční sítě s modely udržitelného řízení.

Ekvádor má celkem 43 950 km silnic. Státní silniční síť (Red Vial Estatal) je tvořena primárními a sekundárními silnicemi. Soubor primárních a vedlejších komunikací jsou hlavní silnice, které registrují nejvyšší automobilovou dopravu, propojují hlavní města provincií, hlavní města kantonů, mezinárodní hraniční přístavy s celnicí i bez a velká a střední centra hospodářské činnosti. Celková délka státní silniční sítě (včetně primárních a sekundárních silnic) je přibližně 10 300 km silnic. Zpevněných je celkem 8900 km.

Za 10 let je postavilo respektivě přešlo pod stát 4000 km silnic a stát zvedl rozsah zpevnění o 3000 km, přičemž řadu silnic obnovil. Rozsah rehabilitací v mimostátních silnicích zajišťuje přes rozvojové plány ten stejný stát. V letech 2013 až 2018 se tady rehabilitoval povrch na průměrných 850 km silnic ročně.

Stát se snaží udělat (dopravní) pořádek v největších městech. Včetně páteřních investicí.

Definoval se rozdíl mezi dálnicí, rychlostní silnicí a silnicemi: https://www.obraspublicas.gob.ec/wp-con ... SPORTE.pdf

Ekvádor stavil na logistiku a rozvoj dopravních koridorů.

Částka, která se vynaloží do roku 2025 na silniční infrastrukturu je vyčíslená na 5,2 mld. USD včetně připravovaných PPP projektů.

Plánem je mj. zrychlit cestování mezi Quitem a Guayaquilem, aby se snížily náklady na logistiku. Upgrade pro Cuenca - Guayaquil.

Další soukromé iniciativy jdou pro silnice Quevedo - Manta , Montecristi - La Cadena a Loja - Catamayo. Tyto tři silnice dávají dohromady investice ve výši 236 milionů USD a letos nebo začátkem příštího roku by měly jít do výběrového řízení.

Vláda plánuje v roce 2023 zahájit výběrová řízení na silnice Cuenca - Girón, Molleturo - El Empalme, Girón - Pasaje.

Vláda také plánuje investovat asi 600 milionů USD do opravy různých primárních úseků státní silniční sítě.

Koncese se může do 2025 vydat na 14 silnic/dálnic. Koncese a potažmo mýto nebo jen mýto zajistí životaschopnost projektů nebo přinese další peníze na upgrade silnic.

V 06/2022 tady byl velký celonárodní protest proti zdražování: https://es.euronews.com/2022/06/13/carr ... -indigenas . Do nastolení pořádku se zapojila rozsáhlá část bezp. sil. Došlo i k zablokování dálnice a násilí na ní, viz článek.

Činnost ministerstva dopravy a veřejných prací lze sledovat i zde: https://twitter.com/ObrasPublicasEc

Stát zlepšuje mobilitu v horských regionech i tím, že obnovuje mostní spojení. Často poškozené mosty nebo jen dřevěné špalky a to se nazývá most. Objížďky jsou dlouhé pro všechny kdo se bojí. V první etapě postavil 23 železných konstrukcí:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“