A ještě zajímavý článek, který včera vyšel a psal ho zastupitel Poruby. Pro ty, co stále tvrdí, že VB byly vepsány záhadně, dodatečně, podvodně. Ale pokud i toto nestačí, je vše veřejně přístupné, takže třeba opětovné nepravdivé výroky mluvčího ŘSD včera v televizi, už je opravdu k smíchu. Jsem zvědav, kdo se omluví a kdy. Myslím, že dochází lhářům dech. Víc info, tady již poskytovat nebudu, čerpají z toho novináři, kteří pak otisknou každou blbinu, to jsem si po včerejších vyjádřeních v tisku i televizi ověřil, ale se i pobavil.
PR zdar.
Dneska nás čeká demonstrace za Prodlouženou Rudnou, řekl bych, že konečně. Poslední aktivita občanů, která proběhla byla (když pominu slyšení k EIA) petice za dostavbu z roku 2010, město Poruba tehdy zároveň prosazovalo zákaz kamionů na 17. listopadu, což měl být dostatečný nátlak na dostavbu, ale až do změny ministra dopravy byla Prodloužená Rudná dána k ledu, čímž se dostáváme hrobaři Prodloužené Rudné č. 1 (Vít Bárta – VV), naštěstí tento hrobař byl na ministerstvu jen krátkou dobu a jeho následníci stavbu obnovili. Během této doby se postupně podařilo vykoupit potřebné pozemky, byť někteří byli těžkým oříškem a to především hrobař č. 2 (Dušan Richtár – SZ). V říjnu 2012 nakonec stavba začala a všichni se těšili na předpokládané zprovoznění v roce 2015. Ledová sprcha přišla v roce 2013, když při stavebním řízení na jeden z úseků se ukázalo, že pozemek vlastní sice ŘSD, ale je na něm věcné břemeno chůze a jízdy a bez vypořádání tohoto břemene není možné stavbu povolit. Tato pro dostavbu fatální chyba vznikla pochybením ŘSD, když při koupi pozemku 2915/10 smluvně neošetřilo věcné břemeno (smlouvu mám k dispozici), které vzniklo již v roce 1994 (tuto smlouvu mám také k dispozici) a dalo tím hrobaři č. 2 PRVNÍ TRUMF do rukou. Mezitím pokračovala stavba ostatních úseků. V červnu 2016 však přišel další hřebík do rakve Prodloužené Rudné, zatloukl jej ministr životního prostředí (hrobař č. 3 – Richard Brabec, ANO), když přes výslovné upozornění, že novelizace zákona o EIA ohrožuje dostavbu rozestavěných komunikací protlačil tuto novelizaci sněmovnou (sněmovní tisk 843, rozpravu najdete na webu psp.cz). Problém se snažil řešit hrobař č. 4 (Dan Ťok, ANO), nicméně jeho veřejné proklamace o podpoře Prodloužené Rudné se ukázaly prázdným slibem, když do Bruselu odešel seznam staveb, které ze zákona o EIA měly mít výjimku BEZ Prodloužené Rudné. Bylo tedy nutné na stavbu zbývajícího 400m úseku vypracovat nový posudek EIA, který byl na konci listopadu loňského roku vydán (
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV9193), je třeba říct, že EIA je jedním z nutných podkladů pro stavební řízení a nové zpracování studie EIA dává hrobaři č.2 do ruky DRUHÝ TRUMF, jak se v rámci stavebního řízení odvolávat a oddalovat tak jeho platnost. V příběhu by mohlo být několik dalších dějových zápletek, ať už systematické převádění pozemků řízené hrobařem č. 2 nebo dosud nevypořádáné pozemky k některým stavebním objektům, pasivita ministerstva dopravy, když poslední jednání proběhlo v roce 2016 a to ještě z iniciativy kraje, nicméně komplexní přehled by tloušťkou překonal dílo Marcela Prousta a na to tu není prostor. Dořešení prodloužení Rudné má v rukou ŘSD, Prodloužená Rudná není jedinou stavbou, kde si nějaký občan postavil hlavu a například z Hradubické dálnice víme, že kde je vůle, tam je řešení. Je tedy třeba vyvíjet tlak na ŘSD a ministerstvo dopravy, další protest by tedy měl být v centru, před ostravskou pobočkou ŘSD a když ani to nepomůže, tak přímo před ministerstvem. Osobně vyzvu všechny zástupce našeho kraje ve sněmovně, ať zároveň interpelacemi vyvinou tlak na urychlené řešení.