I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Vilouch »

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... sestnact-a
Zajímavé vyjádření v čase cca 3:20. Dle MD je Jihomoravský kraj na tom špatně s dopravní infrastrukturou a hlavně s přípravou staveb, prý nejhorší... čím to asi tak je :( Že by tím, že takovou dobu nebyly přijaty zásady územního rozvoje?
Každopádně každá petice nebo hlas pro zahájení stavby D43 je super!
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Každá taková aktivita je jenom k dobru....
Tragédie je ovšem reportérka v čase cca 9:20 , která stojí na hraně dálnice a blábolí o jakési štěrkové cestě .... Zemní práce jsou zde provedeny na 100%....
Pokud by se otočila na Brno tak existuje perfektní vizualizace a další materiály (Ranke)...
Nad zářezem dálnice v těchto místech měl být most speciální konstrukce - neměla to být tupá železobetonová deska, ale odlehčená speciální konstrukce.... (Dischinger)...
Ve směru na sever směrový oblouk z německých učebnic (Lorenz)... https://de.wikipedia.org/wiki/Hans_Lore ... ingenieur)
Pokud by se zkrátilo žvanění tak by lidé mohli vidět, že zde máme něco nadčasového pouze bržděné ekovypatlanci a někdy i námi samími (zákony atd.)...
To ovšem nikoho nezajímá (nebo o tom nikdo neví - což je ,,tragédie") a televize takového věci neumí natáčet....
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kik »

Neumí nebo nechce natáčet? Protože by si musela reportérka - nebo někdo jiný - dát předem práci a vyhledat si k tomu nějaké informace. A to by možná mohlo být konfliktní a někdo z ekoteroristů by mohl televizi napadnout že reportáž nebyla vyvážená protože oni neměli možnost se vyjádřít.... A do toho se nikomu nechce.
ppepe
Příspěvky: 279
Registrován: 26.12.2015 0:02:23

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ppepe »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

"Výsledky budeme mít v srpnu nebo září"... Ale sakra kterého roku ? :lol:
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Výsledky budou neustále stejné. Trasa plus mínus v trase německé dálnice....
Nic lepšího vymyslet nejde...
Mírně to ovlivní i tunel jižně od Kuřimi, který lze stavět jedině při stavbě D 43 v německé stopě....
Teoreticky to jde i v jiné variantě, ale je to pak paskvil....
Bohužel z některých především mladších odborníků a především jejich znalostí bych slušně řečeno zvracel....
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Hanes »

Pokud by začali o D43 přemýšlet o cca 30 let dřív, tak mohli z A88 použít daleko více hotových staveb jen se sanací. Bohužel dnes už použijí jen dálniční těleso a u mostů se budou trhat za vlasy, protože ten modrý německý beton budou loupat jak perníček než padne. Bohužel to nechali zajít tak daleko, že musejí ty mosty, které jsou 75 let bez údržby nahradit novými. U propustků snad ještě něco projde ale stav celé stavby zná jen Tomas 1975, který se tomu věnuje a ví o těchto historických stavbách nejvíce ze všech. Kdyby ho alespoň někdy ti chytráci vyslechli, tak jsme mohli být jinde. Mohu k tomu říct jediné: Tome, respekt a klobouk dolů :ok:
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Další aktivita: uvidíme zda z něčemu bude....

https://www.facebook.com/26777095665704 ... =3&theater
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Kuba »

Tak jediným výsledkem této aktivity je, že Ministerstvo dopravy zvažuje postavit místo dálnice silnici I. třídy s MÚK! :roll:
Takže pokud nejsou schopni roky zajistit povolení výstavby, mezitím začnou na každé dálnici ubírat sjezdy kvůli normám a nesmyslným požadavkům policie a pak navrhují místo toho silnici I. třídy, kde může být více sjezdů, která bude mít "lepší obslužnost území".
To si snad pan Čoček dělá legraci...

Pokud jde o schválení trasy do ZÚR, tak náměstek jihomoravského hejtmana Martin Maleček uvedl, že: "územní studie bude hotova už letos v listopadu, zásady územního rozvoje mají být aktualizovány do září 2020." To je taky totální šnečí tempo.

https://www.finance.cz/506393-misto-dal ... a-silnice/
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

To se dalo čekat...
Místo toho, aby se něco řešilo tak se nic neřeší...
Pan Čoček a další by si měli uvědomit, že s prudiči z Bystrce, Ostopovic, Bosonoh nebo Drásova nic neudělá. Na ně platí pouze silové řešení, případně je eliminovat jejich vlastní minulostí a pod...
MD by si mělo pořídit oddělení pro boj s ,,vnitřním" nepřítelem... Ekologičtí aktivisté, spekulanti, potížisté atd....
Plus nějaké nápravné zařízení pro ně. Jedno mně zrovna napadá....
Zpět k tématu..
Je to typická ukázka úředníka z Prahy... Který nic neví....
Pokud bude od Boskovic na sever pouze silnice I třídy s rezervou pro případné rozšíření tak vůbec nic proti....
Přes Bystrc a především přes Kníničky šestipruh bez protihlukových opatření...
U Drásova stačí čtyřpruh...
A přes Svratku původní řešení klenbového viaduktu s nějakou originální výzdobou...
Tak tedy v roce 2040. To půjdu do důchod..... Možná...
VladaP
Příspěvky: 65
Registrován: 30.9.2014 13:28:37
Bydliště: Strážnice

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od VladaP »

OT povzdech - když to čtu tak nechci říkat jaké emoce se mnou lomcují. Když před víc jak 20-ti lety jsem se stěhoval z Hradce Králové do Strážnice tak jsem si říkal, že teď už ta výstavba dálnic poletí. Ó jak jsem byl naivní. Vidím že do Hradce za rodinou se ještě dlouho budu plahočit po I/43 a míjet narůstající počet křížků podél cesty a doufat že k tomu počtu křížků taky nepřispěji. Promiňte za tento OT příspěvek ale prostě mi to nedalo.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Lenny »

Ano silnice I. třídy s omezeným přístupem, tj. silnice pro motorová vozidla, je jedna z variant. Díky tomu, že to bude SMV je možná napojit okolí Bystrce více křižovatkami. Když už tvrdíme, že tranzit na D43 není významný a významná je místní a příměstská doprava, musíme ji umožnit sjezd a nájezd častěji.

V důsledku je úplně jedno jestli to bude dálnice nebo SMV, ale hlavně ať už to stojí. Plynulý provoz na přeložce vždy bude lepší než současný stav.

Dle zkušeností ze zahraničí SMV nedráždí tolik odpůrce jako dálnice. Např. B15n z Německa.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Sosa »

No bohužel jeden z důsledků změny značení. Přeci dálnice je pro tranzit. Pokud to bude silnice I třídy s mimoúrovňovými křižovatkami a omezenou možností napojení tak to bude lepší než současný stav.
Průšvih je, že v podstatě nestojí ani kousek na sever od Brna. Pokud by stál, tak by se to blokovalo podstatně hůř.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Lenny: Po dokončení půjde o tranzit D11-D35-D43-D52/D2, takže intenzita provozu bude mnohem větší než na současné I/43, ne? Nebude něco menšího než "opravdová" dálnice zase problém?
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od adi88 »

Kuba píše:Pokud jde o schválení trasy do ZÚR, tak náměstek jihomoravského hejtmana Martin Maleček uvedl, že: "územní studie bude hotova už letos v listopadu, zásady územního rozvoje mají být aktualizovány do září 2020." To je taky totální šnečí tempo]
Jakmile něco uvádí pan náměstek Maleček, nečekal bych nic dobrého. U nás na Brně-sever je starostou a celkem solidně se mu daří blokovat prodloužení tramvajové trati. Pokud jsou takoví lidé i ve vedení kraje, nelze se vlastně divit nápadům na uskromnění parametrů na silnici I. třídy. A myslím, že kolem Bystrce a Kníniček nepomůže k urychlení plánování ani ta. Blokovat budou stejně.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Trupman »

Tomas 1975 píše:To se dalo čekat...
Místo toho, aby se něco řešilo tak se nic neřeší...
Pan Čoček a další by si měli uvědomit, že s prudiči z Bystrce, Ostopovic, Bosonoh nebo Drásova nic neudělá. Na ně platí pouze silové řešení, případně je eliminovat jejich vlastní minulostí a pod...
MD by si mělo pořídit oddělení pro boj s ,,vnitřním" nepřítelem... Ekologičtí aktivisté, spekulanti, potížisté atd....
Plus nějaké nápravné zařízení pro ně. Jedno mně zrovna napadá....
..
Jedno nápravné zařízení bych tu měl pro vás. Nachází se v Bohnicích. :ok:
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Martin96 »

Nedá mi to - proč se s D43 (pokud to bude 4proudá S43, tak dejme tomu) nezačne od Kuřimi na sever? Mohli to prozatím nechat napojené na Svitavskou radiálu, protože ten dvoupruh od Kuřimi na Svitavy (min. po Černou Horu) je dost o hubu...
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Marty »

Martin96 píše:Nedá mi to - proč se s D43 (pokud to bude 4proudá S43, tak dejme tomu) nezačne od Kuřimi na sever? Mohli to prozatím nechat napojené na Svitavskou radiálu, protože ten dvoupruh od Kuřimi na Svitavy (min. po Černou Horu) je dost o hubu...
A jak to chcete napojit a přitom neiiritovat místní obyvatelstvo, které u podobné spojky bydlí ? Tj. jak spojit konec čtyřproudovky u České s trasou D43 ve stopě německé dálnice na sever od Kuřimi ? Ne ne - to chce rozseknout projednou - žádná provizoria - i za cenu 4 proudé silnice místo dálnice a dlouhými tunely u zastavěného území...
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Ono by to šlo. Postavit jižní obchvat Kuřimi s tunely - tedy od České tunel (dvě tunelové trouby ve směru k Moravským Knínicím). Zde se napojit na těleso německé dálnice a pokračovat na sever.
Prudiči zůstanou hlavně v Drásově a v Malhostovicích. Ostatní bude OK.
Dokonce se s tímto řešením počítalo před tím než zelení vypatlanci shodili první ZUR v roce 2011.
Problém je v tom, že se to aktuálně řešit nemůže - viz výše - dořešení ZUR - resp. upřesnění trasy budoucí kapacitní komunikace I/43.


Pro Trupmana
Až budete vědět vše co vím já tak se vzdáte Vašich soudů. Z minulosti některých angažovaných bych :zvraci: :zvraci: :zvraci:
Trasování D 43 jsem zde řešil několikrát. Posun trasy na západ od aktuální trasy řešily němečtí odborníci v letech 38 - 39 a naši cca od roku 1958.....
Vedení Malou Hanou je nejideálnější, nejlevnější atd...
Opakuji se... Psal jsem mnohokrát....
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

KarelLer píše:Lenny: Po dokončení půjde o tranzit D11-D35-D43-D52/D2, takže intenzita provozu bude mnohem větší než na současné I/43, ne? Nebude něco menšího než "opravdová" dálnice zase problém?
nejsem tedy Lenny, ale
bude to problém, ale tady se musí k problému dospět, aby se mohl plnohodnotně řešit :(
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Marty »

Tomas 1975 píše:Ono by to šlo. Postavit jižní obchvat Kuřimi s tunely - tedy od České tunel (dvě tunelové trouby ve směru k Moravským Knínicím). Zde se napojit na těleso německé dálnice a pokračovat na sever.
Prudiči zůstanou hlavně v Drásově a v Malhostovicích. Ostatní bude OK.
Dokonce se s tímto řešením počítalo před tím než zelení vypatlanci shodili první ZUR v roce 2011.
Problém je v tom, že se to aktuálně řešit nemůže - viz výše - dořešení ZUR - resp. upřesnění trasy budoucí kapacitní komunikace I/43
O této možnosti vím. Akorát, že podobně jako v jiných obcích u Brna je na jihu Kuřimi relativně velký nový satelit s rodinými domy, který logicky bude hlasitě protestovat a chtít aby se trasa vedla raději severně od Kuřimi... Buď tedy nechat Kuřim nechat ještě víc utopit v tranzitu - aby poznali, že raději tohle než nic nebo tunely probetonovat přes odpor místních, podobně jako to bude asi nutné i v Bystrci... -> Ne ne tohle jako průchodné a reálné do 10 let osobně nevidím...

Bohužel neznám jiné řešení. Navíc pokud si Bystrčtí protlačí variantu mimo Bystrc, bude to nejen na úkor Býtýšky, ale i Kuřimi. Tohle rozseknout se politici budou bát a raději tak dál zachovají nejhorší možný status - quo, mám obavu... A nic se dalších 20-30 let dít nebude, dokud na I/43 nepřijde o život nějaká celebrita...
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Máte pravdu. Ten satelit se nebezpečně přiblížil.
Další problém bude vedení komunikace po násypech a mostě. Z toho bude kravál a protihlukové stěny s tím moc nezmohou. Konfigurace terénu nedovoluje ,, zalesněný protihlukový val"...
Všechny studie vycházejí s téměř 100% pravidelností pro aktuálně kapacitní komunikaci přes Bystrc. Návrhy přes Veverskou B. jsou neekonomické, dopravně velmi málo zatížené, nepřevádějí dostatečné množství dopravy atd.....
Bude to boj. Bohužel pokud je pan Maleček skutečně takový jak píše adi 88 tak to bude problém... Problémem je také skutečnost, že se někteří úředníci a ekologičtí pomatenci apod. osobně znají, kamarádí, společně developerují atd... Nevím za jakou stranu pan Maleček sedí na kraji, ale pokud je to KDU nebo nějaké místní alternativy tak řešení skutečně nečekejme....
Nejlepší by bylo, kdyby se řešení problému odsunulo jinam...
Rozhodnutí by bylo na úřednícíh ne z Brna, ale třeba z Karlových Varů...
Jasné, čistě technokratické řešení. Ne že můj kamarád chce developerovat tak to budu blokovat, prudit atd.... Kamarádka je ,, ekologicky zaměřená" a na rozdíl od manželky ,,vstřícná" tak co bych pro ni neudělal....
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Marty »

No co se týče pana starosty městské části Brno-sever pana Malečka, až do přečtení příspěvku od adi88 jsem jej měl za jednoho z lepších politiků co se v Brně vyskytují. Taky díky tomu, že přišel odspodu - z občanské iniciativy a ne ze zavedené politické strany. Hnutí občané Lesné v minulých komunálních volbách jednoznačně dominovalo... Taky zejména díky prosazování řešení místních problémů: http://www.solesne.cz/temata ač jsem sdružení nevolil, dost u mne pan starosta zabodoval, když v rámci akce Ukliďme Česko sám přišel a podobně jako jiní dobrovolníci strávil sobotu vlastnoručním úklidem odpadků kolem silnic a zahrádek. Více o něm na: http://www.solesne.cz/o-nas/predsednictvo . O to víc mne mrzí, že blokoval protažení 5tky na Lesnou - snad z důvodu, že se mu tím podaří prosadit trvalé protažení busu 46 do centra, což bylo dočasné řešení když se opravovala stávající tramvaj na Lesnou. Nevím. Mám smíšené pocity...
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od adi88 »

Pan Maleček kandidoval do obecního zastupitelstva za Sdružení občanů Lesné, na kraj tuším za STAN. S tou tramvají jde právě o obsluhu brněnského sídliště Lesná, kdy v současnosti tramvaj linky 5 končí zastávku před začátkem sídliště, takže se musí přestupovat na autobus. Vizí pana Malečka je prodloužit autobusovou linku do centra města, což však město ani dopravní podnik nechtějí - kvůli neekonomickému souběhu tramvaje a busu. Takže není ani jedno ani druhé, přičemž část tramvajové trati je již 20 let vybudována (stavěla se v souvislosti s VMO Husovický tunel). Omlouvám se za lehký OT, ale to jen tak na osvětlenou, jaký zájem na budování dopravní infrastruktury tento pán má. Pokud není po mém, tak ať klidně není nic...
Jinak řešení s ukončením stavby na MÚK Kuřim by bylo ideální, bohužel mám obavy, že dokud nepadne shoda na kuřimském obchvatu, tak bude tohle řešení blokováno rovněž. Takže začarovaný kruh. Celkově situace s výstavbou dopravní infrastruktury v Brně a okolí je tristní, jestli to má souvislost s dlouhodobě poměrně silným postavením Strany zelených v Brně nechám na uvážení každého...EDIT k příspěvku Martyho: Přesně tak, 46 byla dočasné řešení a pan Maleček z něj chtěl udělat trvalé
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

zpet k D43

za mne
- od Cerne Hory na sever mame trasu OK
- od Boskovic na sever bude mensi provoz (cca 10 tis. vozidel aktualne + presun az to bude kratsi - muj tip je 15 tis. vozidel z toho 1,5 tis. tezky nakladni)
- trasa Kurim-Cerna Hora - problem je Drasov, Malhostovice (satelity Brna s velkou vystavbou) - v jedne z tech obci zije kamos a tam se tvari ze by petici proti podepsali, nejak to nechapu stejne jako vsichni jeho sousedi dela v Brne - nekolikrat jsem mu rikal at si radsi vyhadaji treba 2 sjezdy a protihlukove valy ale vzdyt jim to dost pomuze
- odhaduje ze to muze skoncit nejakou dohodou sic ne jednoduchou - navic tady preci jen misto to posunout kdyby nechteli opravdu nic (tim mam na mysli v ramci stejneho udoli - ne do Lipuvky)
- Bystrc (a Kninicky) je jina liga - to je na dlouho
- Kurim obchvat chce bez ohledu na D43 a to jizni tunelem

Za mne bych to videl takto:
- okamzite zacit stavet Cerna Hora - M.Trebova
- klidne to nad Boskovicemi muze byt SMV, nebo I.trida, ale jedine v usporadani 2+2 (sirka pruhu muze byt uzsi, odstavne jsou zbytecne - za inspiraci bych povazoval D46 Vyskov-Olomouc, nebo D35 Olomouc-Mohelnice) - napady na 2+1 jsou pitomost, to jiz radsi 1/2 profil z D-cka s hotovymi MUK

- Drasov,Malhostovice - vyresit, domluvit, pripadne o parset metru posunout a finalizovat trasu - provest okamzite, a jak bude tak prioritni stavba pro JmK

- Bystrc - D1 - do UPMB dostat v ramci rezervy pro D43 mestskou komunikaci spojujici Bystrc s D1, a tuto jako superVMO postavit - samozrejme usporadani min 2+2 s MUK, odstavnymi pruhy navrhovou rychlosti min 100kmh apod... proste min. rozdil od D - toto je velmi dobre oduvodnitelne i bez D43 vzdyt Bystrc je ciste obytna MC prekticky bez pracovnich prilezitosti a vetsina prac. prilezitosti se nachazi v okoli D1 - takze pocet aut na kninicske rekneme z 70% by jezdilo smer D1, k tomu cely Zebetin, Popuvky cast Kohoutovic a jsme na 30 000 autech i bez D43 jakehokoliv napojeni na Tisnovsko ci Kurimsko

- Kurim - vybudovat jizni obchvat (tunel) jako I. tridu usporadani 1+1 - bez ohledu na D43 - opet provoz je tu jiz dnes

- Brno - urcyhlene postavit upravu krizovatky na Kninicske u OBI (dnes Uni Hobby) aby se neucpavala

Vysledek by byl jednoduchy meli by jsme Svitavskou radialu spojenou tunelem 1+1 na D43. Kdyz by tunel prestal stihat tak by to castecne pobrali Kninicky (dnes je to 5 tis. vozidel).
A zaroven by jsme meli napojeni Bystrc D1.

V Kninickach by si to v mezicase ci po dokonceni uvedeneho s docentem vyjasnili a usek Kurim Bystrc by hold se stavel pozdeji a pak se hotovy Bystrc-D1 by se zmenil na D43 a bylo by hotovo.

Nejvetsi riziko tohoto postupu je v tom, ze by v Bystrci nemusel vzniknout tunel (tak nejak by ten usek tunelu zustal mimo oba stavene). To bych mistnim nepral, ale kdyz to tak dlouho blokovali, tak hold "kdo chce kam, pomozme mu tam".
Odpovědět

Zpět na „I/73“