Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

jozka píše:Pokud vim, Suchdol je porad jeste Praha, takze az si Praha poresi sve problemy, muze se stat rozhoupat.
Tak zrovna 520 (Březiněves - Satalice) je problémem nejen Prahy, ale řady sousedních suburbánních obcí (Radonice, Jenštejn, Podolanka, Přezletice, Veleň), jejichž katastry má SOKP vést. Komplikací je neustálý příliv nových obyvatel, kteří si sice mohli zjistit, že se tam SOKP plánuje, ale z nichž mnoho bude nejvíc křičet, až se stavba začne připravovat.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od FlakY` »

Každý mačo ví, že se plánuje Pražský okruh. Neznalí musejí mít smůlu, s takovým přístupem se dá teprve něco budovat. VR není potřeba. Kolbenova a Sokolovská jsou OK. Problém je při náměstí OSN - nedostatečná propustnost křižovatky. Většina IAD jezdí okolo Multiarény. Stará fabrika Kolbenka už se měla měnit před 10-ti lety. Jako jedno z mála míst v Praze má stanici metra (nedokončenou) a ten do lokality zas tolik IAD nepřiveze.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od 1975 »

Tak zrovna 520 (Březiněves - Satalice) je problémem nejen Prahy, ale řady sousedních suburbánních obcí (Radonice, Jenštejn, Podolanka, Přezletice, Veleň), jejichž katastry má SOKP vést. Komplikací je neustálý příliv nových obyvatel, kteří si sice mohli zjistit, že se tam SOKP plánuje, ale z nichž mnoho bude nejvíc křičet, až se stavba začne připravovat.
Tak bohužel v Radonicích konkrétně nekřičí jen noví, ale hlavně starousedlíci, v čele s panem starostou, který nedávno dokončil svou haciendu "na dohled", a prosazuje zrušení rezervy pro 520 z územního plánu obce...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

Tak zrovna 520 je problem Suchdola, protoze zavisi na stavbe 519 kde se sprajcnul Suchdol. A dopadne to jako s 518+519. Jeste pred 10-15 lety by bylo realne vest okruh o neco severneji. Dnes uz ne, protoze zaPrazi se zastavuje takovym tempem, ze pokud by mel byt okruh ZA Prahou (fyzicky), museli by ho vytahnout za Kralupy.

A mimochodem ten priliv obyvatel jde z vetsiny z Prahy. At to vezmeme z ktere strany chceme, je to problem Prahy.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od dvs »

jozka píše:Tak zrovna 520 je problem Suchdola, protoze zavisi na stavbe 519
Toto je hlavní problém 520.

Těch kolon na Cínovecké, Kbelské je potřeba ještě více, aby jsme konečně došli k závěru, že 520 lze postavit bez čekání na 519,518.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

Jak ji napojime na D8?
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

jozka píše:Jak ji napojime na D8?
Pravda, to mě nenapadlo...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Normálně, pomocí MÚK v plánované trase okruhu.
Jako čekat na 518-519 nemá smysl, protože nikdy nebudou.
R48 -> D48 se podařilo!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

A vy vite kudy jde planovana trasa okruhu? Zejmena kdyz ta krizovatka je soucasti stavby 519?
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

jozka píše:A vy vite kudy jde planovana trasa okruhu? Zejmena kdyz ta krizovatka je soucasti stavby 519?
Mimochodem existuje varianta napojení 520, když 519 bude ve variantě S? Neuvažovalo se tam se zkapacitněním D8 a napojením na 520 přes MÚK Březiněves?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

Existuje tzv. "regionalni varianta", jenze ta uz je drahne let nerealizovatelna, prave kvuli chybejici opore v uzemnich planech, ackoliv neco na ten zpusob bylo zakresleno v turistickych mapach v 80.letech. Pote ovsem zvitezila predstava, ze prazsky okruh musi resit i prazskou dopravu a vysledek se dostavil, bloknul se Suchdol, uzemi kolem Prahy se zastavelo a tenhle klinc trva. Ted uz jsou v podstate jen dve varianty. Bud Suchdol cukne nebo nebude zadny okruh a Cinovecka + Kbelska + najezd na Novopackou budou ve stavu kolapsu dokud bude IAD.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

jozka píše:A vy vite kudy jde planovana trasa okruhu? Zejmena kdyz ta krizovatka je soucasti stavby 519?
Ano, pokud jde tedy o trasu sledovanou od 90.let. kde už byla dokonce udělána i DÚR.
http://www.dalnice-silnice.cz/D0.htm
R48 -> D48 se podařilo!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

Dokumentaci melo kde co... pomuzu si parafrazi z Maxipsa Fika... stavite sousede, stavite? A povoleni mate?

A to mne soucasny stav opravdu netesi... velmi mirne napsano.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No ale pokud vím, tak je daná trasa i nadále sledována i přesto, že se nic neděje.
Čekáním se situace jen zhoršuje s suburbanizací Prahy, viz příspěvky výše.
R48 -> D48 se podařilo!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od jozka »

Ja to vim, psal jsem to ostatne take, ale problem je v tom, ze tu 520 nemate jak na D8 napojit, museli byste krizovatku presunout ze stavby 519 a nejsem si jist, jak by to proslo. A to, ze je dana trasa sledovana nic neznamena. Trasu ma i kanal D-O-L ;-)
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

jozka píše:Ja to vim, psal jsem to ostatne take, ale problem je v tom, ze tu 520 nemate jak na D8 napojit, museli byste krizovatku presunout ze stavby 519 a nejsem si jist, jak by to proslo. A to, ze je dana trasa sledovana nic neznamena. Trasu ma i kanal D-O-L ;-)
Tak zrovna přesunutí MÚK z jedné stavby do druhé, která navíc ještě nemá ani EIA by bylo to nejmenší, ne? Problém by byl asi v tom, že EIA byla odložena s odkazem na nedořešenou 518+519. Čili v EIA by se asi při tomto postupu rozhořel tuhý boj ohledně 519.
Hejkal
Příspěvky: 54
Registrován: 21.1.2015 19:55:47

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Hejkal »

Koridor pro SOKP zrušil v ZÚR Středočeského kraje soud. Teď už je dávno projednaná a připravená ke schválení 2. Aktualizace, která tam části "suchdolské" varianty, co jdou přes Stč. kraj (Zdiby, Horoměřice a 520) vrací. Tu ale paní hejtmanka ne a ne dát do zastupitelstva, protože v aktualizaci se vrací na D8 i soudem zrušená MÚK Odolena Voda. Ta je podmínkou pro přestavbu letiště Vodochody a proti tomu je organizovaný odpor. Zase prý budou nějaké volby a nikdo si nechce pálit prsty.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od dvs »

Kdyz uz jsme to nakousli, tak u 520 nastesti PRAGOPROJEKT pracuje na studii, ktera bude podkladem pro EIA.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Michal R »

Ono to dopadne jako se stavbou 511. Nejprve několikaleté zdržování v podobě jakože hledání alternativ a variant, i když všichni zúčastnění tuší, že je to hra o čas. Obecně pak kombinace lokálpopulismu, NIMBY a obsedantních rádoby ekoaktivistů. Nicméně alternativy byly zpravidla dávno posouzeny či případně se jedná o úplně mimózní návrhy, bez reálné proveditelnosti...

Následně se ukáže, že jinak než v navržené variantě to nedává smysl.... Pamatujete? D5 a obchvat Plzně, D3 ve středních Čechách, D11 u Libického luhů, D8 ve Středohoří, obchvat Českých Budějovic... A tak dál.

Načež se s mnohaletým zpožděním (a za podstatně vyšších nákladů) začne stavět de facto v původní variantě. Takže i 518-520 se nakonec postaví... Jenom to bude ještě dlouho trvat
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

Mícháte všechno dohromady do jednoho velkého guláše. Například D5 u Plzně měla vést původně BLÍŽE městu, ale po akci tamnější ODS a jejich finančních zájmů se prosadila nesmyslná trasa skrz jediný vrch na trase - Valík. U Libického luhu byl jen podle mě oprávněný návrh na postavení cca 300 m dlouhé estakády, tak aby byla luh propojen a ne přehražen dálnicí, což podle mě ŘSD zbytečně blokovalo, o D8 netřeba diskutovat, tam každý rozumný člověk vidí že vedení v nezajištěném zářezu skrz sesuvné území je prostě kravina a potvrzují to i odborné autority atd. Čili házet všechno na dle vaší definice "lokálpopulisty, NIMBY a obsedantních rádoby ekoaktivisty" není pravdivé. To je jen oblíbená výmluva.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

Michal R: Hlavně bychom se měli konečně naučit rozeznávat NIMBYsty, spekulanty a různé vyděrače od skutečných ekologů. Existuje spousta slušných ekologů, kteří v zásadě nemají nic proti dálnicím a dalším stavbám, ale chtějí minimalizovat negativní důsledky. D8 byla prasárna investora, který na sílu tlačil jednu jedinou (a jak ukázal čas technicky nevhodnou) variantu skrze jedno z nejhodnotnějších území CHKO ČS. Stačilo postavit cca 3,5 km dlouhý tunel pod Kletečnou a mohlo to být hotové dříve a patrně i levněji a bez trvalého ohrožení sesuvy.
Bohužel tohle stále míchají novináři a jiní demagogové dohromady až to vypadá, že každý ekolog je hastroš, co by se nejraději vrátil na stromy a rozbíjel stroje. Byl bych rád, aby třeba novináři konečně přestali psát o p. Patrikovi a DZ jako o ekolozích, protože to není ekolog, ale de***.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od P_V »

Když jsme v právní situaci, kdy taková větší změna trasy znamená zpoždění o mnoho let vyplněných samým papírováním, tak se nedivte.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Michal R »

To Gejza:
S těmi ekology máte samozřejmě pravdu, sám jich spoustu znám a vím, co si o "rádoby ekolozích" myslí. A jak se občas stydí, když je dávají do jednoho pytle s dementy typu Patrik.

Ale tunel Kubačka fakt není dobré řešení... Projděte vlákno D8, myslím, že tam spoustu kvalifikovaných diskutujících vysvětluje, jak je to s Kubačkou...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

Gejza: Naprostý souhlas. Právě tohle paušalizování a házení všeho a všech do jednoho pytle, je bohužel velmi rozšířené. Také je to oblíbená výmluva, když něco úředníkům nejde.

Michal R: Vy nejenom, že házíte všechno do jednoho pytle, ale ani se v problematice vůbec neorientujete. O tunelu Kubačka nepadlo ani půl slova. U vás se ale ani nedivím, že nevíte o čem je řeč, za to co je správně a co není, o tom máte jasno hned, byť všechny autority říkají něco jiného. Prostě správně je vždy to co prosazuje ŘSD a to co říká někdo jiný, tak to je zásadně od ekoteroristického ďábla a tudíž tabu.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

P_V píše:Když jsme v právní situaci, kdy taková větší změna trasy znamená zpoždění o mnoho let vyplněných samým papírováním, tak se nedivte.
Jenže proč jsme v té situaci ? Protože investor, tedy ŘSD a MD od začátku protlačují silou tu svojí variantu, která je přitom krajně nevhodná. Ale psí hlava se pak nasadí těm co chtějí racionálnější trasu, protože ti jsou ti špatní "ekoterorisisté", co to zdržují. A následně klaka rozčilených nevzdělaných a neinformovaných občanů (viz zde třeba MichalR) je pak paušálně spláchne do jednoho pytle s Patrikem a spol. a řve cosi o zlých ekoteroristech, ať už je skutečná pravda kdekoliv.
Odpovědět

Zpět na „Praha“