Komunální politika v Praze

Off-topic pokec
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Lynx »

mts píše:
jozka píše:Co si zvolite, to mate... na vasi obranu... velka mesta tyhle posuky pritahuji, na malomeste nebo nedejpriroda vesnici jsou vetsinou za blazny.
Kolínskou a Stropnickyho vyvazi normalni lidi ale problém je, ze vidle si jsou nakonec schopny zvolit alkoholika a lhare za prezidenta a ten teprve nadela ostudy kopec... Ale v tomhle pripade to snad vyresi brzo priroda...
Napsal jste tohle a vyznívá to zcela jasně. Jestli se z toho snaží někdo vykroutit, tak jste to vy. Politika, který se vám nelíbí urážíte, urážíte zároveň jeho voliče a přejete tomu politikovi smrt. Na tak krátký příspěvek slušný výkon.

Nadále si myslím, že sem politika netýkající se dopravních staveb nepatří, ale když už jste sem toho Zemana zatáhnul, tak připomínám, že jeho jakékoliv spojování s ekologisty je naprosto mimo. V odporu proti Zemanovi jste naopak se Zelenými na jedné lodi. Když jsem si dělal soukromý předvolební průzkum na facebooku, tak tahle "mladá extrémní levice" byla prakticky jednotně proti Zemanovi. Ostatně Zeman se zase netají odporem k nim.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Mike »

pánové
když už je tu tolerováno komunální politické okénko, tak jej prosím nezas*rejte dalším flame
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Geo »

Nekdo tady podotknul, ze ho prekvapuje, ze dneska nekdo vyzdvihuje Bema. Mne to neprekvapuje. Na Bemuv tunel si vzpomene totiz kazdy, vzdycky kdyz nim projizdi. Na jeho nastupce si ale vzpomenete akorat tak v kolone, kde stojite kvuli zklidnujicim upravam.

Nejde ale ani tak o zklidnujici upravy, ale o to, ze nevznikaji proto, aby zprijemnili zivot ve meste, ale z prosteho boje proti autum. Jinak receno Plzenska je furt stejne hnusna, i kdyz tam dneska auta stoji jen v jednom pruhu.

Navic si myslim, ze v Praze uz neni moc prostor pro presun lidi do MHD ani na kolo a zklidnovanim uz dochazi akorat k tomu, ze se meni casy a mista, kam lidi jedou.
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Redispero »

Geo píše:Nekdo tady podotknul, ze ho prekvapuje, ze dneska nekdo vyzdvihuje Bema. Mne to neprekvapuje. Na Bemuv tunel si vzpomene totiz kazdy, vzdycky kdyz nim projizdi.
Krátká paměť… Zvláště tady na fóru, kde je třeba uvažovat v širších souvislostech, nelze měřit schopnosti politiků počty poklepů na základní kameny, ale koncepčností a přípravou dalších staveb. Politici vždy především sklízí, co zaseli jejich předchůdci. U Béma? Když se ujal místa starosty, byla už hotová projektová příprava Blanky a krátce poté měla ÚR, bez jeho přičinění. Co se naopak udělalo za jeho panování, aby se dalo něčím na Blanku navázat? Dvě nejdůležitější silniční stavby: Radlická radiála – když přišel do úřadu, byly již rozběhlé projektové práce, když z něj za osm let odcházel, nebyla ještě ani hotova DÚR. Severovýchodní část MO – za Bémova panování proběhl pokus o získání EIA (2005), díky mizerným podkladům vrácen k přepracování, když se Bém poroučel, ještě nebyla EIA hotova. Nekritizuji kvůli tomu Béma, ale vzpomínat na něj v dobrém, jen protože přišel ve správný čas k dobře připravené stavbě a pochopil, že odsud poplynou největší desátky pro ODS i pro něj, také nebudu.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od pivko »

Tak on by prostor byl, jen by se muselo o nových linkách metra přestat žvanit a muselo by se začít něco dělat. Další busy to nevytrhnou, nové tramvajové tratě možná trochu.

To samé třeba doprava na letiště... tam je taky obrovská rezerva.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Geo »

Ja to samozrejmne chapu, ze Bem do jiste miry sliznul smetanu, ale v porovni s tim, co prislo po nem...

Muj nazor je, ze poslednim komplexnim resenim dopravy v Praze je ZAKOS. Pak se z nej jeste pomerne rozumne skrtalo, nebo zakopavalo. Nacez se pred deseti lety objevila vize, ze se lidi budou nejspise teleportovat, a od te doby uz zadny pokus o reseni prazske dopravy neexistuje.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Mike »

když to shrnu
Bém přišel k hotovému a stavěl
od té doby se jen běhá po soudech, tuatam spadne lávka, propadne se silnice, zavře se nějaký ten most...
a ti co přijdou po nich ( protože doufám, že přijde novej, mladej... ) tak co budou mít připraveno ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kot »

2 Geo : Tvůj druhý odstavec nelze než říci : Tesat do kamene ! (A to skočíme do roku 1985, či tak nějak - nechce se mi to hledat, ať z toho nejdu zvracet. viz film Černí baroni...)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kot »

2 Mike : Ale novej a mladej /stropnický/se snaží co to jde ... :zvraci: A čižimský jak by smet.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Lynx »

Novej, mladej - Dolínek, se moc neosvědčil. I když jako jeden z mála alespoň vypadá, že ví o čem je řeč. Faktem ale je, že neměl moc podpory, protože mnozí ostatní, včetně paní primátorky, vypadají jakože spadli z višně a funkce se ujali včera, nic neví a ničemu nerozumí. Nemluvě o těch, kteří dopravu aktivně sabotují, jako je Matěj a spol. Kéž by šlo dosadit nějákou "vládu odborníků", ale to by nejdřív někdo takový musel kandidovat a mít hodně peněz na kampaň. Bohužel se jinak nerýsuje nikdo, kdo by přinášel naději na zlepšení.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od FlakY` »

Lynx: Jenomže politika nepotřebuje pouze lidi odborné dopravě, ale i jiným oblastem a vše se řeší politickým dialogem, kdy i učitel, doktor mají právo rozhodnout (při hlasování) co si myslí. Jasně, ještě existuje stranické zadání, ale odborník raději pracuje ve svém oboru než-li by diskutoval s politiky za pár šušňů.
Musí vzniknout silná koalice bez Zelených nebo bez pseudominikoalic (se zelenými) a prosazovat, schvalovat projekty všemi oblastmi a dopravou nevymývaje.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Mike »

já myslel toho co se nezakecá
toho od cimrmanů ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od P_V »

Čižinský sbírá podpisy, aby se stal primátorem. Praha nemá vizi, musí přestat bourat, tvrdí
https://www.lidovky.cz/cizinsky-sbira-p ... _domov_ele
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kesu »

P_V píše:Čižinský sbírá podpisy, aby se stal primátorem. Praha nemá vizi, musí přestat bourat, tvrdí
https://www.lidovky.cz/cizinsky-sbira-p ... _domov_ele
Jako obyvatel Prahy 7 říkám, že nic horšího na magistrá směřovat nemůže. Je to jenom hromada keců, sebeprezentace a populismus. Za 4 roky na P7 neudělali nic, teda krom rekonstrukce polikliniky a slavnostním ušetření na budově radnice, která ovšem hotová není.
Co se týká jakékoliv změny v Bubnech, tak to je v jejich činnosti regulérní nula. Stejně tak jako úpravy parků podél Vltavy, teda pokud opominu hromádku studentských nákresů.
Za to na chození po kavárnách na to zbylo času dost. Pokud se tihle dostanou na magoš, tak nás čekají akorát obstrukce při stavbě čehokoliv a další omezování dopravy.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od JirkaS »

kesu píše:Jako obyvatel Prahy 7 říkám, že nic horšího na magistrá směřovat nemůže.
Může. Stropnický :-)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od P_V »

Nechcete se někdo obětovat a kandidovat na primátora? :)
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od jozka »

...a spolupracovat s timhle?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od dvs »

Pražané jsou zpovykaní. Praha nemá velký problém s dopravou, říká Krnáčová
https://www.novinky.cz/domaci/465749-pr ... acova.html
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Sosa »

To je ale materiál. Opravdu jsem zvědavej, vzhledem ke klesajícímu zájmu o dopravu, kdo bude příštím primátorem? Stropnický?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Michal R »

jozka píše:...a spolupracovat s timhle?
Už jsem to tu někdy před minulýma pražskýma volbama psal.... Ten kdo racionálně, věcně a tak trochu lidově (neplést s "populisticky") zvedne v předvolebním čase kartu "Doprava".... ten si sedne do primátorské sesle.
Ale to nesmí být kecy typu "zvýšení kvality přepravních prostorů MHD" a "optimalizace dopravních toků..."

Sorry, nakrásně to může být odborně správně, ale ve své podstatě to působí uměle, nevěrohodně. Kdo se nebude bát píchnout do vosího hnízda, a řekne:
- žádné další modré zóny
- žádné další cyklostezky přimalované na čtyřproudé komunikace
- žádné snižování pruhů na páteřních komunikacích
- žádná šikana řidičů osobních aut
...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ElWapp »

Michal R:

Díky za názor, ale prosím to trochu rozvinout:
- jak řešit parkování, obzvlášť v oblastech, kam se auta přelila ze sousedních zamodřených čtvrtí? Má si Pankrác a Budějovická prostě zvyknout, že bude parkovištěm pro přespolní?
- prosím o rozvedení myšlenky s cyklostezkami na čtyřproudých komunikacích - jestli je myšlena Patočkova, tak tam po všeobecném povyku vlastně zůstalo řešení s cyklopruhem (nedbale smazaným) a nevidím, že by to někoho omezovalo
- snižování pruhů - jo, ok, ale co s přechody pro chodce? Jak třeba v takových Bohnicích bezpečně přejít? Dát na každý přechod semafor?

Nic není černobílé. A abych nebyl nařčen z nějakého fašoekoterorismu, tak jsem pro dostavbu PO i MO v navržených variantách, autem jezdím, nejsem pro jejich omezování, ale taky nechci, abych se musel bát přejít přes ulici nebo někam na kratší trasu dojet na kole.

Říkáte, co nechcete, ale co teda chcete? Současný stav? To já nechci. Aut přibylo a je potřeba myslet i na ostatní - umožnit bezpečné přecházení, podporovat mhd, ve vhodných místech cyklodopravu...
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 12.3.2018 10:13:34, celkem upraveno 1 x.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Gejza »

pivko píše:Tak on by prostor byl, jen by se muselo o nových linkách metra přestat žvanit a muselo by se začít něco dělat. Další busy to nevytrhnou, nové tramvajové tratě možná trochu.

To samé třeba doprava na letiště... tam je taky obrovská rezerva.
V Praze se naprosto podceňuje význam železnice pro vnitroměstskou dopravu. Např. v Mnichově a okolí má systém S-Bahn denně cca 1,5 mil. cestujících, v Praze a okolí tak desetinu. Kdyby se zkapacitnily tratě v Praze (např. realizací Nového spojení II a přidáváním kolejí na ostatních perspektivních tratích), zavedly linky po všech perspektivních tratích v nějakém rozumném taktu, přidaly zastávky, náležitě upravily stanice a jejich okolí a budovala P+R kolem stanic i zastávek po obvodu města i v širém kraji, převzala by železnice velký díl výkonů ostatních modů včetně IAD. Přeci jen je pro mnoho cestujících zejména na delší vzdálenosti po Praze zajímavější S-Bahn se zastávkami po cca 3 km, než metro, které staví na každém km.

Čili podle mě potenciál VHD přebrat další část výkonů IAD je. To samozřejmě neznamená, že bychom měli rezignovat na silniční stavby...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od P_V »

Gejza píše:Kdyby se zkapacitnily tratě v Praze
Ono se chce, ale:
1) Přidat kolej znamená bourat a řešit, že ze staré hlukové zátěže se stala nová, přísněji posuzovaná.
2) Vleče se to. Například o modernizaci Libeň - Úvaly bylo již mnoho let předem známo, že jedna kolej navíc kapacitně nebude stačit. Ale projekt vycházel z výhledů kalkulovaných před vznikem systému S linek. Zbytek času se zaplnil vším úředním vyřizováním, a pak ještě mnohaletými průtahy kvůli hluku u jednoho obyvatele v Úvalech (paradoxně nikoli že by mu vadil ten hluk, ale že mu vadil výhled do PHS). Kdyby se to postavilo počátkem století jak se předpokládalo, tak bychom dnes řešili další modernizaci, ale nyní máme zánovní trať na kterou je nevhodné sahat.
Nebo v trase Praha - Černošice, byla snaha postupovat dynamičtěji, se zas dynamicky furt vymýšlí nová řešení a žádné se nedotáhne, jelikož to vždy něčemu nepřekonatelně vadí. Tunel pro rychlíky vadil svou cenou a taky hasičům, kvůli jejichž požadavkům by měl nepoužitelnou kapacitu. Jiné možné trasy pro kratší tunely už jsou buď zastavěné, nebo mají stoupání že by tam klasický rychlík moc rychle neprojel, nebo se vyhýbají Berounu. Tři koleje pod Vyšehradem vadí památkářům. Čtyři koleje a nová zastávka v Radotíně vadí místním, že by jim tam courali přespolní obyvatelé. A přidání koleje v Mokropsech pro zkrácení intervalu při obracení vadí tamním NIMBYstům, zejména těm kteří se přistěhovali nedávno.
Trať do Ruzyně asi ani nemá smysl připomínat...
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od musklin »

přidávat koleje je poslední možnost, srovnejte si rozestupy se kterým jezdí metro a s jakým se jezdí do Černošic atd.. co to jezdí za soupravy atd..
Až ta příměstská kolej bude mít zabezpečení, systém řízení a vlaky na úrovni 21 století a nebude stačit, můžem přidávat koleje....
nevím např. proč nástup do příměstského vlaku (stejného počtu lidí jako do metra) má trvat 10 x déle ?
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Gejza »

P_V, musklin: OK. Možná jsem to špatně pojmenoval. Lepší by bylo Nové spojení II + VRT výpadovky. Ale to by samozřejmě naráželo na vámi zmíněná úskalí. Největší problém v kapacitě je skloubení dálkových spojů a esek. Se zabezpečením souhlasím, ale to nevyřeší problém kapacity pro předjíždění esek + os a dálkovými spoji a nákladními vlaky. Proto se to s rozestupy metra nedá srovnávat (např. v intravilánu Mnichova využívají spoje S-Bahn v podstatě svoje koleje ve svých stopách a tak tam ty rozestupy mohou být podobné).
Chápu, že příprava velkých staveb se vleče, ale na druhou stranu je možné to podpořit i relativně malými a nekonfliktními realizacemi. Zastávkami typu Praha-Kačerov (kolik let se proboha mluví o Rajské zahradě...), úpravami staničních budov, zastávek a jejich okolí v celé aglomeraci (P+R, B+R, situování služeb do budov a okolí pro zvýšení atraktivity, budování podchodů do zanádražních prostor, podporou redevelopmentu železničních brownfieldů a hustějšího polyfunkčního developmentu kolem stanic, apod.).

Ta kapacita a související intervaly v intravilánu města jsou ale pro vnitroměstské přepravní výkony klíčové...

A je fakt, že se spoustou těch věcí Praha jako taková moc nadělat nemohla, mj. kvůli tomu, jak ČD hospodařily se stanicemi, které jim Šimonovský dal nedopatřením do správy.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“