Kazachstán
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Kazachstán
Počet obyvatel: cca. 19 mil.
Hlavní město: Nur-Sultan (ex název Astana; s okolím cca. 1,5 mil. obyv.)
Největší město: Almaty (cca. 1,9 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 13:39:38, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Ministerstvo ekonomického a infrastrukturního rozvoje
http://www.miid.gov.kz/en
nový odkaz: https://www.gov.kz/memleket/entities/miid?lang=en
Almaty-Astana
http://www.miid.gov.kz/en
nový odkaz: https://www.gov.kz/memleket/entities/miid?lang=en
Almaty-Astana
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 13:42:00, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Celkový stav infrastruktury není příliš ideální, avšak v rámci zemí Střední Asie patří k lepšímu standardu.
Jedním z problémů je stav silnic a železnic. Vedení státu nelze upřít zájem tyto problémy postupně řešit. S přílivem peněz do ekonomiky je možno pozorovat snahu opravovat silnice (v roce 2004 byla dokončena oprava silnice v délce cca 270 km spojující Almaty s hlavním městem Kyrgyzstánu Biškekem) a zahajují se projekty oprav, modernizace i výstavby železnic. V listopadu roku 2005 byl vyhlášen program výstavby a oprav silniční sítě, do kterého hodlá vláda Kazachstánu do roku 2009 investovat cca 10 mld. USD. Rekonstrukcí prošla železniční síť spojující hlavní město Astanu s největším městem Almaty.
Rozvoj infrastruktury zařadila kazachstánská vláda mezi prioritní oblasti rozvoje země. V závěru měsíce února 2008 ministerstvo dopravy a komunikací prezentovalo technicko-ekonomický projekt výstavby kazachstánské části mezinárodního dopravního koridoru "Zápaní Evropa–Západní Čína". Výstavba je největší dopravní projekt v Kazachstánu, jehož celková délka po dokončení bude 8 445 km, z toho na území Kazachstánu 2 787 km, což představuje jednu třetinu celkové délky trasy. Kazachstánská část koridoru povede z jihovýchodního kazachstánsko-čínského hraničního přechodu u města Chorgos do největšího města Kazachstánu Almaty (často označována komerčním centrem celé Střední Asie) a bude pokračovat všemi jižními oblastmi Kazachstánu na severozápad do města Aktobe (dříve Akťubinsk) směrem na Rusko. Celkové náklady na projekt výstavby koridoru na kazachstánské straně jsou uváděny ve výši 900 mld. tenge (stávající kurz cca. 120 TZK/USD). Financování projektu bude částečně zabezpečeno ze státního rozpočtu a dále ze soukromých zdrojů. Na část koridoru Chorgos–Almaty v délce 340 km, poskytne ministerstvo koncesi a úsek, za který se bude platit, bude dosahovat asi jedné čtvrtiny, a to v místech, kde provoz je nejhustší.
Podle názoru expertů, realizace uvedeného projektu dovolí přeorientovat část transportu čínského zboží z mořské dopravy na automobilovou a rovněž přitáhnout transportní toky z celé Střední Asie. Pozitivní vliv bude mít projekt na rozvoj jihokazachstánských oblastí, převážně v nedávné minulosti a ještě dnes agrárních, kterými bude koridor procházet. Analýza zpracovaná Ministerstvem dopravy a komunikací KZ předpokládá, že po dokončení projektu na kazachstánském teritoriu v roce 2013 se zvýší roční automobilová přeprava na trase z 900 tis. tun na 3,5 mil. tun.
Jedním z problémů je stav silnic a železnic. Vedení státu nelze upřít zájem tyto problémy postupně řešit. S přílivem peněz do ekonomiky je možno pozorovat snahu opravovat silnice (v roce 2004 byla dokončena oprava silnice v délce cca 270 km spojující Almaty s hlavním městem Kyrgyzstánu Biškekem) a zahajují se projekty oprav, modernizace i výstavby železnic. V listopadu roku 2005 byl vyhlášen program výstavby a oprav silniční sítě, do kterého hodlá vláda Kazachstánu do roku 2009 investovat cca 10 mld. USD. Rekonstrukcí prošla železniční síť spojující hlavní město Astanu s největším městem Almaty.
Rozvoj infrastruktury zařadila kazachstánská vláda mezi prioritní oblasti rozvoje země. V závěru měsíce února 2008 ministerstvo dopravy a komunikací prezentovalo technicko-ekonomický projekt výstavby kazachstánské části mezinárodního dopravního koridoru "Zápaní Evropa–Západní Čína". Výstavba je největší dopravní projekt v Kazachstánu, jehož celková délka po dokončení bude 8 445 km, z toho na území Kazachstánu 2 787 km, což představuje jednu třetinu celkové délky trasy. Kazachstánská část koridoru povede z jihovýchodního kazachstánsko-čínského hraničního přechodu u města Chorgos do největšího města Kazachstánu Almaty (často označována komerčním centrem celé Střední Asie) a bude pokračovat všemi jižními oblastmi Kazachstánu na severozápad do města Aktobe (dříve Akťubinsk) směrem na Rusko. Celkové náklady na projekt výstavby koridoru na kazachstánské straně jsou uváděny ve výši 900 mld. tenge (stávající kurz cca. 120 TZK/USD). Financování projektu bude částečně zabezpečeno ze státního rozpočtu a dále ze soukromých zdrojů. Na část koridoru Chorgos–Almaty v délce 340 km, poskytne ministerstvo koncesi a úsek, za který se bude platit, bude dosahovat asi jedné čtvrtiny, a to v místech, kde provoz je nejhustší.
Podle názoru expertů, realizace uvedeného projektu dovolí přeorientovat část transportu čínského zboží z mořské dopravy na automobilovou a rovněž přitáhnout transportní toky z celé Střední Asie. Pozitivní vliv bude mít projekt na rozvoj jihokazachstánských oblastí, převážně v nedávné minulosti a ještě dnes agrárních, kterými bude koridor procházet. Analýza zpracovaná Ministerstvem dopravy a komunikací KZ předpokládá, že po dokončení projektu na kazachstánském teritoriu v roce 2013 se zvýší roční automobilová přeprava na trase z 900 tis. tun na 3,5 mil. tun.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
V zemi je celkem 128.000 km silnic: 85.600 km je hlavní silniční síť a 42.400 km jsou lesní, polní, industriální silnice. Hlavní silniční síť se dále člení na státní silnice v délce 23.044 km (včetně 12.301 km mezinárodních silnic) a místní komunikace v délce 62.636 km. Asfaltem je pokryto 65%, štěrkem 29%, pochopitelně hlavní a obzvláště pak státní silnice jsou zpevněné. Na silniční síti je celkem 3.099 mostů a nadjezdů v celkové délce 117,6 km.
V letech 2001-2004 se postavilo 130 km silnic. Silnice Kzylasker Kirov (54 km), severní obchvat Astany (15 km), vjezd do Bagys (8 km), výstavba mosta přes řeku Ural s připojením (10 km), silnice Ridder - st. hranice s RF (40 km) atd.
Kromě nové výstavby se dokončila i sanace silnic Almaty-Astana, Astana-Burabay, Astana-Kostanay-Čeľabinsk, Samara-Shykment až do nedávných let šlo o další stovky km.
Dále se v zemi za uplunylých 10 let opravilo dalších 13.900 km silnic. Tím se zastavila devastace silniční sítě. Již od roku 2005 jde na údržbu a pravidelné opravy silnic dostatečná částka peněz.
Od roku 2006, respektivě 2010 se pokračuje na zlepšování mezinárodních silničních tahů, včetně tzv. Asian Highway procházející na území Kazachstanu.
V letech 2001-2004 se postavilo 130 km silnic. Silnice Kzylasker Kirov (54 km), severní obchvat Astany (15 km), vjezd do Bagys (8 km), výstavba mosta přes řeku Ural s připojením (10 km), silnice Ridder - st. hranice s RF (40 km) atd.
Kromě nové výstavby se dokončila i sanace silnic Almaty-Astana, Astana-Burabay, Astana-Kostanay-Čeľabinsk, Samara-Shykment až do nedávných let šlo o další stovky km.
Dále se v zemi za uplunylých 10 let opravilo dalších 13.900 km silnic. Tím se zastavila devastace silniční sítě. Již od roku 2005 jde na údržbu a pravidelné opravy silnic dostatečná částka peněz.
Od roku 2006, respektivě 2010 se pokračuje na zlepšování mezinárodních silničních tahů, včetně tzv. Asian Highway procházející na území Kazachstanu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
EBRD poskytla Kazachstánu úvěr na rekonstrukci silnice z Šimkentu do Uzbekistánu
Evropská banka pro obnovu a rozvoj poskytla kazachstánské vládě úvěr v objemu 196,5 mil.USD na rekonstrukci a modernizaci úseku silnice z Šimkentu ke státní hranici s Uzbekistánem. Délka rekonstruovaného úseku dosahuje 62 km. Celková délka mezi Šimkentem a hranicí s Uzbekistánem dosahuje 99 km. Zbývající úsek o délce 37 km je financován Asijskou rozvojovou bankou.
Daný projekt je součástí výstavby a rekonstrukce mezinárodního dopravního koridoru „Západní Evropa – Západní Čína“, který bude po ukončení realizace nejkratším pozemním dopravním spojením mezi Evropou a Čínou. Výstavbu koridoru financuje několik bank: EBRD, Světová banka, Asijská rozvojová banka a Islámská rozvojová banka.
Zdroj: www.businessinfo.cz , 2013
Evropská banka pro obnovu a rozvoj poskytla kazachstánské vládě úvěr v objemu 196,5 mil.USD na rekonstrukci a modernizaci úseku silnice z Šimkentu ke státní hranici s Uzbekistánem. Délka rekonstruovaného úseku dosahuje 62 km. Celková délka mezi Šimkentem a hranicí s Uzbekistánem dosahuje 99 km. Zbývající úsek o délce 37 km je financován Asijskou rozvojovou bankou.
Daný projekt je součástí výstavby a rekonstrukce mezinárodního dopravního koridoru „Západní Evropa – Západní Čína“, který bude po ukončení realizace nejkratším pozemním dopravním spojením mezi Evropou a Čínou. Výstavbu koridoru financuje několik bank: EBRD, Světová banka, Asijská rozvojová banka a Islámská rozvojová banka.
Zdroj: www.businessinfo.cz , 2013
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Big Almaty Ring Road
*délka: 113 km
*skratka: BAKAD
*kompletní objezd hlavního města
*zpoplatněná komunikace
*již ve výstavbě
*MPR: 140 km/h
*finanční účast EBRD i IFC
*délka: 113 km
*skratka: BAKAD
*kompletní objezd hlavního města
*zpoplatněná komunikace
*již ve výstavbě
*MPR: 140 km/h
*finanční účast EBRD i IFC
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Mongolsko
Dne 24.10. se odevzdal do provozu celkem 34 km dlouhý segment dálnice M32 SZ od Shymkent, z Epindi do Temirlan. Dále se úsek Temirlan - Shymkent upgradoval na 2x2 pruhovou silnici dálničního typu.
Dálniční severní obchvat Shymkent bude odezvdán do provozu v příštím roce.
Dálniční severní obchvat Shymkent bude odezvdán do provozu v příštím roce.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Europe - China
http://europe-china.kz/
*to, co se definavalo pár let dozadu se již aktivně realizuje Více informací: http://europe-china.kz/en/news/7103
http://europe-china.kz/
*to, co se definavalo pár let dozadu se již aktivně realizuje Více informací: http://europe-china.kz/en/news/7103
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Dne 15.9. se odevzdal do provozu 80 km úsek 4-pruhové silnice mezi Otar a Blagoveshchenka.
Více informací: http://europe-china.kz/en/news/7128
Silniční úřad
http://www.kazautozhol.kz/
nový odkaz: https://kz.qaj.kz/
Více informací: http://europe-china.kz/en/news/7128
Silniční úřad
http://www.kazautozhol.kz/
nový odkaz: https://kz.qaj.kz/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.6.2022 20:24:08, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Ještě 25.12.2014 se zde odevzdal do provozu 18 km úsek 2x2 pruhové dálnice M32 kolem města Kyzylorda. Na úseku je také mostní objekt ponad řeku Syrdarya a jsou zde až 4 MÚK.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 12:40:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Kazachstán
V posledni dobe jsem mel moznost seznamit se pomerne podrobne se stavem infrastruktury v SZ Kazachstanu. Stav silnic je obecne spatny, a to jak kvalita asfaltoveho povrchu, tak mostnich konstrukci (vetsina z nich je v havarijnim stavu) atd.
Vyjimkou jsou nove zbudovane useky, napr. obchvat mesta Kostanay smerem na rusky Celjabinsk
Prikladam foto silnice A-22 kdysi zbudovane jako 2+2 mezi mesty Kostanay a Rudnyj....
Vyjimkou jsou nove zbudovane useky, napr. obchvat mesta Kostanay smerem na rusky Celjabinsk
Prikladam foto silnice A-22 kdysi zbudovane jako 2+2 mezi mesty Kostanay a Rudnyj....
- Přílohy
-
- DSC_2468.jpg (81.43 KiB) Zobrazeno 29660 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Strategie 2050: http://strategy2050.kz/en/page/message_text2014/
Kazachstán se téměř nezadlužuje (myšleno na vládní dluh). V tomto roce hodlá sprivatizovat mnoho podniků, přičemž tento proces se schválil v roce 2015. V letech 2012-2014 zde proběhla veliká reorganizace státních ministerstev (ze 17 na 12), zaniklo i Ministerstvo dopravy a telekomunikací a celé se začlenilo do Ministerstva pro investice a ekonomického rozvoje. Buduje se dálniční propojení Evropa - Čína jak je i ve vláknu, ale co se týče ostatních silnic v zemi, tak vzhledem k rozloze a stavu ekonomiky (založená na těžbě surovin) není možnost pro reální zlepšování. Mnoho asfaltových silnic degraduje, ale vláda má zájem zkvalitnit hlavní silniční síť.
V Kazachstáně je i 2x3 pruhová dálnice a to Astana - Borovoye (Shuchinsk) dlouhá přes 200 km. Do užívání se dostala v roce 2013 a v roce 2014 vydělala v propočtu 6,6 mil. USD. Byla a možná je to jedna z nejlevnějších dálnic na světě; v roce 2014 se za přejezd platil 1 USD.
Zde video:
Kazachstán se téměř nezadlužuje (myšleno na vládní dluh). V tomto roce hodlá sprivatizovat mnoho podniků, přičemž tento proces se schválil v roce 2015. V letech 2012-2014 zde proběhla veliká reorganizace státních ministerstev (ze 17 na 12), zaniklo i Ministerstvo dopravy a telekomunikací a celé se začlenilo do Ministerstva pro investice a ekonomického rozvoje. Buduje se dálniční propojení Evropa - Čína jak je i ve vláknu, ale co se týče ostatních silnic v zemi, tak vzhledem k rozloze a stavu ekonomiky (založená na těžbě surovin) není možnost pro reální zlepšování. Mnoho asfaltových silnic degraduje, ale vláda má zájem zkvalitnit hlavní silniční síť.
V Kazachstáně je i 2x3 pruhová dálnice a to Astana - Borovoye (Shuchinsk) dlouhá přes 200 km. Do užívání se dostala v roce 2013 a v roce 2014 vydělala v propočtu 6,6 mil. USD. Byla a možná je to jedna z nejlevnějších dálnic na světě; v roce 2014 se za přejezd platil 1 USD.
Zde video:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Dne 14.12. se do provozu odevzdalo nové 4-pruhové mostní spojení ponad řeku Irtyš v délce 12,3 km. Je to vůbec nejdelší most ve střední Asii. Na jeho výstavbu se použilo 13.500t ocele, 1.146 zavrtaných pilótů, 66 mostních opor a 150.000 m3 betonu. Na výstavbě pracovalo 1.800 lidí a 700 ks techniky. Most se nachází v regionu Pavlodar, čímž se skrátilo původní cestování o 40 km. Leží na tahu Čína - Západní Evropa, zlepšilo se tím spojení s Ruskem. Náklady na realizaci jsou 157 mil. USD. Most je tak dlouhý proto, že překonal záplavová území.
A další informace je, že Kazachstán získal úvěr Asian Development Bank na modernizaci silničního úseku Aktobe – Makat v délce 299 km, který je součástí tahu Aktobe – Atyrau - hranice s Ruskem (Astrakhan). Propojí se tak lépe oblast kolem Kaspického moře s Ruskem a JV Asie a Čínou, protože se trasa lépe napojí na budovaný tah Západní Evropa - Čína. Náklady na upgrade silnice jsou 273 mil. USD, z čeho úvěr činí 240 mil. USD. Zbytek poskytne vláda. Práce proběhnou v období 2017 - 2021.
Jde o 4-pruhový tah Astana - Pavlodar - Ust-Kamenogorsk, který spojuje Centrální Kazachstán a regiony Ruské federace a celý mostní přechod tvoří most a nadjezdy: Irtysh Bridge, Usolka River Bridge, Stary Irtysh Bridge most ponad Shuchie Lake. Společně s realizací mostu se dobudoval a zrenovoval obchvat Pavlodaru.A další informace je, že Kazachstán získal úvěr Asian Development Bank na modernizaci silničního úseku Aktobe – Makat v délce 299 km, který je součástí tahu Aktobe – Atyrau - hranice s Ruskem (Astrakhan). Propojí se tak lépe oblast kolem Kaspického moře s Ruskem a JV Asie a Čínou, protože se trasa lépe napojí na budovaný tah Západní Evropa - Čína. Náklady na upgrade silnice jsou 273 mil. USD, z čeho úvěr činí 240 mil. USD. Zbytek poskytne vláda. Práce proběhnou v období 2017 - 2021.
- Přílohy
-
- priority v rámci rekonstrukcí silničních tahů
- map-nurly-zhol.jpg (260.96 KiB) Zobrazeno 26872 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Kazachstán informoval, že v roce 2016 investoval do silniční sítě 852 mil. USD, což je navýšení oproti roku 2015 o +35% a celkem se tak opravilo/postavilo 3.200 km silnic. Navíc se zlepšil systém údržby a tak se do dobrého stavu dostávají další 2% silniční sítě, přičemž nyní je takto charakterizováno 46% hlavních silničních tahů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Kazachstán opraví silnici Atyrau (západní polovina mapy v úvodě) s hranicemi Ruské Federace (Astrakhan). Projekt bude financovaný vládou a IDB. Rozdělený je na vícero etap s celkovou délkou 274 km:
- Lot-1: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/1)-002/2017, Reconstruction of 32 km section from km 616 to km 648 (Category II)
Lot-2: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/2)-002/2017, Reconstruction of 45 km section from km 648 to km 693 (Category II)
Lot-3: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/3)-002/2017, Reconstruction of 60 km section from km 693 to km 753 (Category II)
Lot-4: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/4)-002/2017, Reconstruction of 80 km section from km 753 to km 833 (Category II)
Lot-5: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/5)-002/2017, Reconstruction of 20 km section from km 833 to km 853 (Category II)
Lot-6: Contract Ref.: IDB-ICB/CW-(W/6)-002/2017, Reconstruction of 40 km section from km 853 to km 893 (Category II)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Kazakhstan road rebuild to connect to Russia
Loan for Kazakhstan road project
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
BAKAD (Great Almaty Ring Road) se v délce 66 km začne budovat v 03/2018. Bude mít parametry 6-pruhu. Trasa: https://photos-b-kl.kcdn.kz/c/62/10844-news-map-01b.jpg .
Aktivně se staví dálnice západ - východ, v modernizaci je mnoho úseků hlavních silnic. Ve výstavbě je třeba dálniční část Alma-Ata - Khorgos (hranice s Čínou), zde pak část technických informací: http://www.gulsanholding.com.tr/en/alma ... esi-en.asp .
Aktivně se staví dálnice západ - východ, v modernizaci je mnoho úseků hlavních silnic. Ve výstavbě je třeba dálniční část Alma-Ata - Khorgos (hranice s Čínou), zde pak část technických informací: http://www.gulsanholding.com.tr/en/alma ... esi-en.asp .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
K výše napsanému ring roadu Almaty se sformovalo konzorcium i finance
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Trasa bývalé sovietské silnice M39 z Almaty do Shymkent vedla ve 2 lokalitách i přes Kyrgyzstán, ale již tomu tak není. Kazachstán jí přečísloval na A2 a zároveň obešel toto trasování po svém území díky výstavbě nových úseků. Na staré silnici přitom nebyla ani hraniční kontrola, ale Kazachstán se rozhodl postavit silnici pouze na vlastním území bez odkázanosti na sousední stát.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Kazachstán přeinvestuje v regionu Turkestan 117 mil. USD na silniční přestavby. Celkem se to dotkne 974 km silnic, přičemž projekt obnáší i výstavbu 8 mostů. Mnoho silnic ve městě Turkestan bude vylepšených a přestaví se i 12 km silnice na hlavní letiště. Tato část krajiny, která leží na jihu státu nedaleko hranic s Uzbekistánem a Kyrgyzstánem tak získá lepší spojení nejen k nim, ale profitovat z toho bude i v širší návaznosti na západní Čínu, Tádžikistán a Afghánistán.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Dne 17.7. se inaugurovala nová zpevněná silnice i s hraničním přechodem do Uzbekistánu. Jde asi 85 km od Beineu/Beyney po hranice. Jde o součást E40 a je to nyní nejkratší spojnice z Ubezkistánu do Evropy. Silnice je značená jako R1/P1. Více informací: https://astanatimes.com/2019/07/new-kaz ... us-russia/ .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Pro zemi je důležitý čínský projekt nové Hedvábné stezky. Jak je daleko?
Hmatatelným výsledkem je výrazná rekonstrukce silniční infrastruktury v Kazachstánu. Kromě asi stokilometrového úseku byla dokončena dálnice napříč Kazachstánem od čínského hraničního přechodu Khorgos až po Uralsk na hranici s Ruskem. Celková délka dálnice je tři tisíce kilometrů. Výstavba nových dálničních úseků probíhá také na severu a severovýchodě země.
Po jejich dokončení se zrychlí přeprava zboží ať už do samotného Kazachstánu, tak i na trase z Číny do Evropy. Taktéž je třeba zmínit projekt výstavby železničního koridoru s cílem zvýšení propustnosti přepravovaného zboží. Tento projekt je však v Kazachstánu na samém počátku.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Hmatatelným výsledkem je výrazná rekonstrukce silniční infrastruktury v Kazachstánu. Kromě asi stokilometrového úseku byla dokončena dálnice napříč Kazachstánem od čínského hraničního přechodu Khorgos až po Uralsk na hranici s Ruskem. Celková délka dálnice je tři tisíce kilometrů. Výstavba nových dálničních úseků probíhá také na severu a severovýchodě země.
Po jejich dokončení se zrychlí přeprava zboží ať už do samotného Kazachstánu, tak i na trase z Číny do Evropy. Taktéž je třeba zmínit projekt výstavby železničního koridoru s cílem zvýšení propustnosti přepravovaného zboží. Tento projekt je však v Kazachstánu na samém počátku.
Zdroj: www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
Včera byl do provozu odevzdaný 33 km dlouhý úsek na okruhu kolem Nur-Sultan (ex název Astana). Celý okruh má délku 87 km. Jde o dálniční parametry.
Zdroj: https://primeminister.kz/en/news/premer ... ur-sultana
Zdroj: https://primeminister.kz/en/news/premer ... ur-sultana
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kazachstán
psáno v 11/2017:
https://eabr.org/en/press/news/the-edb- ... ring-road/
Cesta k BAKAD je delší, protože se řešilo financování. Stále se tedy nestaví, ale s tím jak se v Kazachstánu stále více investuje do silniční infrastruktury, tak zájem roste i o tuto stavbu. Euroazijská banka poskytne na stavbu 95 mil. USD.Diaľničiar píše:BAKAD (Great Almaty Ring Road) se v délce 66 km začne budovat v 03/2018. Bude mít parametry 6-pruhu. Trasa: https://photos-b-kl.kcdn.kz/c/62/10844-news-map-01b.jpg .
Aktivně se staví dálnice západ - východ, v modernizaci je mnoho úseků hlavních silnic. Ve výstavbě je třeba dálniční část Alma-Ata - Khorgos (hranice s Čínou), zde pak část technických informací: http://www.gulsanholding.com.tr/en/alma ... esi-en.asp .
https://eabr.org/en/press/news/the-edb- ... ring-road/
- The BAKAD toll road is expected to redistribute traffic in and around Almaty, direct transit traffic to bypass the city, improve transport services, reduce environmental impacts, increase the speed of traffic, and improve road safety. The 66 km road will have four or six lanes at various sections. The project will also build bridges, interchanges, toll booths, and other necessary infrastructure. The estimated traffic speed is up to 150 km per hour.
“The BAKAD project will not only create cutting-edge opportunities for Almaty but also improve the reliability of the existing transport corridor. Building new roads is an important area of the EDB’s work in our countries. The Bank took part in constructing the Western High-Speed Diameter road in St. Petersburg and is currently financing the construction of the Central Ring Road around the Russian capital,” Amangeldy Issenov comments.
The BAKAD project is being implemented under a 20-year build-operate-transfer concession agreement between the Ministry of Industry and Infrastructure Development of Kazakhstan and a consortium of four companies: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş., Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş., SK Engineering & Construction Co., Ltd. and Korea Expressway Corporation.