Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
musklin: Protože příměstský vlak nemá tolik dveří a necestuje se v něm převážně na stojáka, tak nástup tvá déle. 10x déle asi ne, to by musel vlak stát v zastávce 3 minuty. Protože metro jezdí jen 80 km/h a koleje jsou čisté a suché, tak můžou být rozestupy kratší. Protože v metru jezdí pouze metro a ne rychlíky a náklady, tak je možné mít krátký interval bez nutnosti tam něco vecpat. Atd.
Re: Komunální politika v Praze
Když už to tady Michal R nadnesl, jak byste upravili modré zóny a jejich pravidla? Mě přijde, že se z toho místy dělá až nesmyslné politikum. Spousta "pravicových" radních MČ se tomu brání zuby nehty a přitom fňukají, že nemají v MČ dostatečné kapacity parkování protože jim to zabírají dojíždějící. Já sám zažil hrůzné parkování ve Vršovicích, když o pár ulic dál začínaly zóny, ale Richtr na P10 se modrým zónám bránil (a do toho neuvěřitelnou buzeraci od MP).
Odpůrci které znám chtějí např. aby se zrušilo pravidlo o možnosti parkování rezidenta bez omezení jen v příslušném okrsku (mimo historické jádro). Chápu, že pro lidi, kteří bydlí někde na okraji vymezeného okrsku je to nepraktické (a mohlo by se to pro ně rozšířit), ale mě to přijde jako docela dobrý způsob zpoplatnění jízdy po Praze (tedy využívání infrastruktury města v provozu) - dokonce lepší, než nějaký způsob zpoplatňování spojený s nákladnými technologiemi nebo mýtnými bránami.
Dále mi přijde velmi dobrý princip vyššího zpoplatnění každého dalšího vozidla rezidenta (Praze dělá největší problémy parkování dojíždějících a nesmyslně vysoký počet aut v domácnostech). Nevíte ale, zdali se toto pravidlo dá snadno obejít (např. přepsáním auta na jiného člena domácnosti, apod.)?
Za mě - já vidím v rezidenčním parkování smysl, ale tím samozřejmě nerozporuji potřebu stavět parkovací domy, podzemní garáže, natož P+R parkoviště. Město má podle mě určitě právo zpoplatňovat využívání své infrastruktury (nic není zadarmo), na druhou stranu by mělo výnosy využívat na řešení nedostatečných kapacit.
Odpůrci které znám chtějí např. aby se zrušilo pravidlo o možnosti parkování rezidenta bez omezení jen v příslušném okrsku (mimo historické jádro). Chápu, že pro lidi, kteří bydlí někde na okraji vymezeného okrsku je to nepraktické (a mohlo by se to pro ně rozšířit), ale mě to přijde jako docela dobrý způsob zpoplatnění jízdy po Praze (tedy využívání infrastruktury města v provozu) - dokonce lepší, než nějaký způsob zpoplatňování spojený s nákladnými technologiemi nebo mýtnými bránami.
Dále mi přijde velmi dobrý princip vyššího zpoplatnění každého dalšího vozidla rezidenta (Praze dělá největší problémy parkování dojíždějících a nesmyslně vysoký počet aut v domácnostech). Nevíte ale, zdali se toto pravidlo dá snadno obejít (např. přepsáním auta na jiného člena domácnosti, apod.)?
Za mě - já vidím v rezidenčním parkování smysl, ale tím samozřejmě nerozporuji potřebu stavět parkovací domy, podzemní garáže, natož P+R parkoviště. Město má podle mě určitě právo zpoplatňovat využívání své infrastruktury (nic není zadarmo), na druhou stranu by mělo výnosy využívat na řešení nedostatečných kapacit.
Re: Komunální politika v Praze
Pisu o tom dlouho, problem je mimo jine ve velikem zmateni pojmu mistni a prespolni. Spousta tech prespolnich jsou vlastne "mistni". Maj tam praci, doktory, deti skolu, krouzky... jen si holt poridili postel v nocleharne za hradbama. A aby to nebylo jednoduchy, spoustu doktoru za tema hradbama zrusili, protoze je to drahy a uvnitr hradeb mate doktoru dost a v top kvalite.
A ted najednou jsme v pozici toho, co si poridil hospodu u cesty na Pisek, ale lezli mu tam lidi...
A ted najednou jsme v pozici toho, co si poridil hospodu u cesty na Pisek, ale lezli mu tam lidi...
Re: Komunální politika v Praze
Ja myslim, ze rezidencni parkovani uz parkovani rezidentu neresi. Hezky to bylo videt tady na P2 dokud nebyla modra P5. To jeste par mist navic vecer bylo. Od doby co se zavedly zony na P5 se zrezidentovateli vsichni, kteri pred tim radeji presli most, nez aby si mnenili trvale bydliste. Ted uz se zase krouzi jako drive.
Ted na P4 jako rezident v Nuslich smysl zon taky moc nevidim. Pres den zaparkuju v pohode, v 18:00 prituhuje, v 19:00 to jeste jde a po 20:00 uz jedu rovnou na odlehla mista.
Jako navstevnika mne pak na zonach nejvice trapi platebni automaty a aplikace, ktera dela z placeni peklo. Cena je pro obcasne navstevy ok, vzhledem k ostatnim nakladum na provoz auta.
Jako podnikatel bych v zonach videl naklad navic 12000/mesicne. To uz si pak kazdy musi spocitat, zda-li je prinos lokace dostatecny.
Jako zamnestnanec pozaduji v zonach vysi plat, protoze obcas je vyhodne autem do zon zajet.
Z meho pohledu jsou zony jen dalsi dira na penize bez nejakych specifickych vysledku.
Ted na P4 jako rezident v Nuslich smysl zon taky moc nevidim. Pres den zaparkuju v pohode, v 18:00 prituhuje, v 19:00 to jeste jde a po 20:00 uz jedu rovnou na odlehla mista.
Jako navstevnika mne pak na zonach nejvice trapi platebni automaty a aplikace, ktera dela z placeni peklo. Cena je pro obcasne navstevy ok, vzhledem k ostatnim nakladum na provoz auta.
Jako podnikatel bych v zonach videl naklad navic 12000/mesicne. To uz si pak kazdy musi spocitat, zda-li je prinos lokace dostatecny.
Jako zamnestnanec pozaduji v zonach vysi plat, protoze obcas je vyhodne autem do zon zajet.
Z meho pohledu jsou zony jen dalsi dira na penize bez nejakych specifickych vysledku.
Re: Komunální politika v Praze
Jozka: Zkuste to ale vzít z pohledu HMP. Pro Prahu (pražské politiky) jsou klíčoví trvale hlášení obyvatelé, kteří v HMP platí daně z příjmů a chodí k volbám. Ti za hradbami prostě platí daně tam (pokud nejsou hlášeni v nemovitosti v Praze, což je také způsob jak obcházet modré zóny). Proč by měli Pražané doplácet na někoho, kdo dojíždí a platí daně jinde (byť samozřejmě přispívají k tržbám pražských služeb)?
A jak naznačuje GEO, vedlejší efekt modrých zón je ten, že se v Praze začali hlásit k pobytu náplavy i lidé do míst kde bydlí, což je pro příjmy HMP i jednotlivých MČ (na základě RUD) přínosem.
Mě by hlavně zajímalo, jak ta pravidla modrých zón nastavit přijatelněji, aby ovšem naplňovala účel minimalizace dopravy v klidu a v nejlepším případě i motivace cestujících k využívání šetrnějších modů.
A jak naznačuje GEO, vedlejší efekt modrých zón je ten, že se v Praze začali hlásit k pobytu náplavy i lidé do míst kde bydlí, což je pro příjmy HMP i jednotlivých MČ (na základě RUD) přínosem.
Mě by hlavně zajímalo, jak ta pravidla modrých zón nastavit přijatelněji, aby ovšem naplňovala účel minimalizace dopravy v klidu a v nejlepším případě i motivace cestujících k využívání šetrnějších modů.
Re: Komunální politika v Praze
Ja to chapu, taky tem prazakum, co vytekli do StC kraje nerozumim, nechteji byt ve meste a zaroven mit mesto. Ale jako obyvatel StC kraje to vidim z sirsi perspektivy a otevira se mi kudla v kapse. Doplatili jsme na to vyssimi cenami bydleni, horsi dostupnosti zdravotni pece, zastavenou krajinou... z pozitiv tak maximalne hromadna doprava, ale i to jen proto, aby se vytecenci mohli dostat do Prahy.
Tohle (vcetne tech prazskych problemu) je dusledek popreni nutnosti jakehokoliv planovani v 90.letech. Nejake tahanice o modre zony jsou uz jenom bumerangem, ktery se Praze vratil zpatky, pote co pocechral zaPrazi.
Tohle (vcetne tech prazskych problemu) je dusledek popreni nutnosti jakehokoliv planovani v 90.letech. Nejake tahanice o modre zony jsou uz jenom bumerangem, ktery se Praze vratil zpatky, pote co pocechral zaPrazi.
Re: Komunální politika v Praze
tento argument jsem slýchal v dobách zvyšování cen DK - když už jsme na tom dálničním foru.Gejza píše:...
Ti za hradbami prostě platí daně tam (pokud nejsou hlášeni v nemovitosti v Praze, což je také způsob jak obcházet modré zóny). Proč by měli Pražané doplácet na někoho, kdo dojíždí a platí daně jinde (byť samozřejmě přispívají k tržbám pražských služeb)?
...
čili proč mám platit víc, když se staví nějaká dálnice do Ostravy, dálnice do Přerova, dálnice na Znojmo...
když JÁ potřebuju D5, R10 a D1 do Brna - což už všechno stojí
modré zóny nevyřešily parkování rezidentů, pouze jim ho zpoplatnili
čímž je utvrzují v dojmu, že to místo před domem je skutečně jejich
(což nikdy nebylo)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Jsem pražák sídlící v modré zóně a od začátku s modrými zónami nesouhlasím. Nic to neřeší a jen to posouvá problém o čtvrť dál, čímž se to zároveň šíří jako lavina dál a dál. Jediný smysl to má v dalším zdanění obyvatel a kšeft pro odtahovky. Jediné místo, kde by snad mohli být zóny opodstatněné je samotné historické jádro, kde opravdu není vhodné aby tam zajížděl autem kdokoliv navíc, kdo tam nebydlí či nepracuje. Všude jinde je to jen pro zlost a to i pro samotné rezidenty, které nemůže nikdo ani autem navštívit (třeba příbuzní z venkova), nemůžou si pozvat řemeslníky atd. aniž by za ně neplatili parkování. Večer je míst na parkování pro rezidenty stejně málo jako před tím. A to že jsou poloprázdné ulice přes den je mi na nic ....
Re: Komunální politika v Praze
Mike: "tento argument jsem slýchal v dobách zvyšování cen DK - když už jsme na tom dálničním foru.
čili proč mám platit víc, když se staví nějaká dálnice do Ostravy, dálnice do Přerova, dálnice na Znojmo...
když JÁ potřebuju D5, R10 a D1 do Brna - což už všechno stojí"
Ale to jsou z fiskálního pohledu dvě různé věci. Výnosy z DK jdou do SFDI a slouží pro financování celorepublikové infrastruktury. Praha si budování a údržbu svých silnic platí sama, tak je celkem přirozené, že se ji při nedostatečné kapacitě snaží rezervovat přednostně pro své obyvatele.
čili proč mám platit víc, když se staví nějaká dálnice do Ostravy, dálnice do Přerova, dálnice na Znojmo...
když JÁ potřebuju D5, R10 a D1 do Brna - což už všechno stojí"
Ale to jsou z fiskálního pohledu dvě různé věci. Výnosy z DK jdou do SFDI a slouží pro financování celorepublikové infrastruktury. Praha si budování a údržbu svých silnic platí sama, tak je celkem přirozené, že se ji při nedostatečné kapacitě snaží rezervovat přednostně pro své obyvatele.
Re: Komunální politika v Praze
A kdyby Praha doplnila modré zóny budováním parkovacích domů, bylo by to pro vás schůdnější? Zatím jsem tu nezaznamenal argument, jak změnit regulaci rezidenčního parkování. Jen šmahem všechno zrušit (samozřejmě kromě historického jádra). To asi také není cesta, ne?
Re: Komunální politika v Praze
Kdyby Praha doplnila modre zony parkovacimi domy, pak by modre zony ztratily smysl. Az na to, ze parkovaci domy je vydej a jisty prijem. Modra zona je jisty prijem. Rozdil netreba vysvetlovat...
Re: Komunální politika v Praze
... a to nemluvě o tom, že když už někdo se pustí do přípravy realativně složitého projektu, jakým parkovací infrasstruktura uvnitř Prahy jistě je, tak se do něj pustí místní aktivisti.jozka píše:Kdyby Praha doplnila modre zony parkovacimi domy, pak by modre zony ztratily smysl. Az na to, ze parkovaci domy je vydej a jisty prijem. Modra zona je jisty prijem. Rozdil netreba vysvetlovat...
Příkladem budiž třeba projekt podzemního parkovacího domu na Sibiřském náměstí. Projekt byl, investiční prostředky také, vyřešilo by to parkování v totálně zabetované částí Prahy (pomezí P6 a P7)... a výsledek? Odpor místních, bo by se jim v okolí zvýšila dopravní zátěž.... Takže se nebude stavět nic.
No comment
Re: Komunální politika v Praze
Pánové, a vy mátě nějaké řešení? Připadá mi, že chcete všude parkovat zadarmo. Ale to problém milionového města stavěného v dobách před masivní automobilizací neřeší...
Samozřejmě, že lze smysluplně skloubit modré zóny s parkovacími domy. Někteří odpůrci modrých zón poukazují na to, že modré zóny neřeší vozy rezidentů parkující dlouhodobě na stejném místě. A že by po vybudování parkovacích domů upravili poplatky pro rezidenty tak, aby ti, kteří nejezdí autem denně odstavovali auta do parkovacích domů.
A zrovna příklad se Sibiřským náměstím není šťastný. Co se asi mohlo stát, když projekt cpal parkovací dům do prestižního okrsku s viladomy, kde zrovna místní deficitem parkovacích kapacit netrpí? Chápu, že se většinou najdou odpůrci proti parkovacím domům, ale je mnoho lokalit, kde je lze postavit méně konfliktně.
Samozřejmě, že lze smysluplně skloubit modré zóny s parkovacími domy. Někteří odpůrci modrých zón poukazují na to, že modré zóny neřeší vozy rezidentů parkující dlouhodobě na stejném místě. A že by po vybudování parkovacích domů upravili poplatky pro rezidenty tak, aby ti, kteří nejezdí autem denně odstavovali auta do parkovacích domů.
A zrovna příklad se Sibiřským náměstím není šťastný. Co se asi mohlo stát, když projekt cpal parkovací dům do prestižního okrsku s viladomy, kde zrovna místní deficitem parkovacích kapacit netrpí? Chápu, že se většinou najdou odpůrci proti parkovacím domům, ale je mnoho lokalit, kde je lze postavit méně konfliktně.
Re: Komunální politika v Praze
Univerzalni reseni neexistuje, ale nekterym by dost pomohlo P+R u stanic MHD. A kdyz pisu P+R, tak nemyslim ty parodie, ktere jsou v sedm plne a auta postavaji kde se da. Jenze treba v pripade Letnan, ktere znam nejlepe je to mimo, protoze uz ted na magistrate vymysli misto rozsireni kapacity u konecne metra v polich, kde by to davalo smysl chujoviny typu "za patnact let udelame tramvaj do StC kraje a P+R udelame tam". Coz znamena, ze ten problem sice vzali do svych rukou, ale jen proto aby ho hodili pres plot.
A smysl meho prispevku byl jednoduchy. Modre zony jsou zpusob jak vymackat penize (bez ohledu na to z koho) za par korun za barvy, tvrdit, ze problem resim. Nic vic.
A smysl meho prispevku byl jednoduchy. Modre zony jsou zpusob jak vymackat penize (bez ohledu na to z koho) za par korun za barvy, tvrdit, ze problem resim. Nic vic.
Re: Komunální politika v Praze
P_V: doporučuji jezdit týden ráno do práce do centra S linkou ze Zbuzan, Černošic atd.
Pak sám pochopíte co za nesmysly zde píšete.
Můžete při tom počítat ty rychlíky a nákladní vlaky.
Pak sám pochopíte co za nesmysly zde píšete.
Můžete při tom počítat ty rychlíky a nákladní vlaky.
Re: Komunální politika v Praze
No, já bych tedy zrovna P_V z úplné neznalosti drážních specifik nepodezíral.
Království a půl princezny za 511.
Re: Komunální politika v Praze
chybí ta komplexnost
tzn. u paneláků prostě místa nejsou, volné plochy na chvíli zabrala "placená parkoviště", dneska tam rostou další domy
napadá mě Prosek, kde to znám relativně nejdéle, černý most bude podobný
v rezidenčních čtvrtích typu střížkov, sice mají na předzahrádkách původní parkovací místa, jenže na MB1000, octávka je holt delší, takže stojí na ulici
a rozrůstání modrých zón ten problém jen posuvá, P+R to sice mohou zlepšit, ale nevyřeší to sama o sobě
ve Stuttgartu jsem teď viděl parkovací dům přes dálnici
takhle nějak bych si představoval P+R černý most a ne nějakých 800míst nebo co tam má vzniknout
tzn. u paneláků prostě místa nejsou, volné plochy na chvíli zabrala "placená parkoviště", dneska tam rostou další domy
napadá mě Prosek, kde to znám relativně nejdéle, černý most bude podobný
v rezidenčních čtvrtích typu střížkov, sice mají na předzahrádkách původní parkovací místa, jenže na MB1000, octávka je holt delší, takže stojí na ulici
a rozrůstání modrých zón ten problém jen posuvá, P+R to sice mohou zlepšit, ale nevyřeší to sama o sobě
ve Stuttgartu jsem teď viděl parkovací dům přes dálnici
takhle nějak bych si představoval P+R černý most a ne nějakých 800míst nebo co tam má vzniknout
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
To zalezi na tom, co chcete resit.Gejza píše:Pánové, a vy mátě nějaké řešení?
Re: Komunální politika v Praze
Parkování žádné jednoduché řešení nemá, ale pořád lepší žádné řešení, než modré zóny. Modré zóny jsou pseudořešení, které nic neřeší a jen přináší další problémy. Takže řešení aktuální situace je zrušení modrých zón, které neměly být nikdy zavedeny. A nevím proč bych nemohl na ulici parkovat zadarmo, opravdu nevidím důvod, proč by se mělo všude platit.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komunální politika v Praze
Já když si na vesnici budu parkovat před domem na ulici, tak naběhne starosta s trvalým záborem, kup nebo neparkuj...
Re: Komunální politika v Praze
OT: Ten trvaly zabor mne zaujal, tak jsem se podival trochu detailneji na verejne prostranstvi. A tohle mne opravdu pobavilo: "Spory vznikají zejména kvůli tomu, která místa podléhají poplatku za tzv. zvláštní užívání veřejného prostranství, který v některých případech musí obci platit dokonce i majitel pozemku. ... Vyžadování místního poplatku za užívání po vlastníkovi pozemku označil ústavní soud za nesprávnou aplikaci zákona, proti níž však je třeba se bránit před správními soudy." (wikipedia)
Tahle zeme fakt neni pro chudy.
Tahle zeme fakt neni pro chudy.
Re: Komunální politika v Praze
Ehm... takovy starosta by asi rychle dostarostoval...
Re: Komunální politika v Praze
Já na vesnici jezdím velmi často, když je teplo tak skoro každý víkend a že by tam někde někdo chtěl poplatek za parkování před domem, jsem nikdy nezažil. V žádné z vesnic v oblasti kam jezdím. Přitom tam lidé parkují zcela běžně (na obecním pozemku). Řekl bych, že to nikoho z místních ani ve snu nenapadlo, že by se za parkování na ulici mělo platit. Alespoň tedy ze západních Čech mám tuto zkušenost, překvapilo by mě, kdyby to někde v rámci ČR bylo jinak.
Ono vůbec na venkově ty věci fungují trochu jinak, než je suchá řeč zákonů. Po selsku, po lidsku. My třeba máme před domem obecní trávník, který také sekáme a parkujeme na něm. naši sousedé zrovna tak. A tak je to "odjakživa". Suchou řečí zákonů tak vlastně nejen, že parkujeme na cizím pozemku, ale navíc ještě parkujeme na zeleni a zasluhovali bychom pokutu hned ze dvou důvodů Přestože tam auta parkují už asi 100 let, tak žádnou pokutu pokud vím, nikdy nikdo nedostal ....
Ono vůbec na venkově ty věci fungují trochu jinak, než je suchá řeč zákonů. Po selsku, po lidsku. My třeba máme před domem obecní trávník, který také sekáme a parkujeme na něm. naši sousedé zrovna tak. A tak je to "odjakživa". Suchou řečí zákonů tak vlastně nejen, že parkujeme na cizím pozemku, ale navíc ještě parkujeme na zeleni a zasluhovali bychom pokutu hned ze dvou důvodů Přestože tam auta parkují už asi 100 let, tak žádnou pokutu pokud vím, nikdy nikdo nedostal ....
Re: Komunální politika v Praze
No on bude velký rozdíl mezi obci v ČR a obcí v okolí Prahy. Tam je možné všechno, obzvláště když se chopí moci náplavy.
Re: Komunální politika v Praze
Mno, je pravda, ze vim o par vesnicich v okoli, kde uz jede souboj mezi burany a mestaky... zatim jen u voleb.