Vláda odvolala splnomocnenca pre rýchlostné cesty Igora Janckulíka
Janckulík bol vo funkcii splnomocnenca vlády pre rýchlostné cesty od októbra 2016. Ako poslanec parlamentu začiatkom marca oznámil odchod z klubu Most-Híd a vládnej koalície.
BRATISLAVA – Vláda v stredu odvolala svojho splnomocnenca pre rýchlostné cesty Igora Janckulíka, ktorý tento post zastával od októbra 2016. Kabinet na návrh premiéra Petra Pellegriniho zároveň zrušil svoje uznesenie k návrhu na vymenovanie splnomocnenca pre rýchlostné cesty z 12. októbra 2016.
Janckulík ako poslanec parlamentu začiatkom marca oznámil odchod z klubu Most-Híd a vládnej koalície, pričom označil za neprípustné, aby ľudia na najvyšších a citlivých politických miestach mali prepojenia na mimoriadne pochybné osoby, ktoré sú dôvodne podozrivé z napojení na mafiu a vo svojej krajine dokonca trestne stíhané. V parlamente ostáva ako nezaradený poslanec.
Odvolanie akceptoval, dozvedel sa o tom z médií
Janckulík akceptoval svoje odvolanie z funkcie splnomocnenca vlády pre rýchlostné cesty, keďže je to plne v kompetencii vlády. Zároveň vládu a ministerstvo dopravy a výstavby skritizoval za to, že sa „nepovzniesli nad politické obsadzovanie funkcií“ a po jeho rozhodnutí nepodporovať túto vládu bol promptne odvolaný z funkcie, ktorá by nemala byť politická, hneď na prvom rokovaní novej vlády po získaní dôvery. „Kiežby viacero rozhodnutí ministerstva dopravy bolo takých promptných a bezodkladných,“ uviedol v stredu Janckulík.
Exsplnomocnenca mrzí, že o svojom odvolaní sa dozvedel až z médií, po otázkach novinárov. „Nepovažujem to za korektný prístup zo strany ministra dopravy. Beriem to tak, že nepovažoval za dôležité vopred túto otázku so mnou prebrať a vysvetliť mi dôvody môjho odvolania, čo ma len utvrdilo v tom, že to je politické rozhodnutie,“ uviedol Janckulík. Na takýto prístup si však podľa vlastných slov počas pôsobenia vo funkcii splnomocnenca zvykol.
Funkciu vykonával bez nároku na odmenu
„Napriek tomu, aby útvar splnomocnenca fungoval v spolupráci s ministerstvom dopravy, v zmysle štatútu som mal pôsobiť ako poradný orgán vlády pre problematiku výstavby rýchlostných ciest, o pripravovaných materiáloch a dôležitých rozhodnutiach ministerstva som sa mnohokrát dozvedal z médií, čo som doteraz nikdy neriešil na verejnosti,“ upozornil Janckulík.
Janckulík zdôraznil, že funkciu splnomocnenca vykonával bez nároku na odmenu z vlastnej iniciatívy, keďže platu sa vzdal hneď po nástupe na post v októbri 2016. „Nevnímam to ako čisto politickú funkciu, keďže splnomocnencom vlády môže byť aj poslanec, ktorý nie je v koalícii a dokonca to nemusí byť ani poslanec. Ja som sa vždy v tejto funkcii snažil vystupovať ako prostredník medzi samosprávou a občanmi na jednej strane a ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) na strane druhej. Starostovia a primátori takýto prístup veľmi oceňovali,“ uviedol Janckulík pre agentúru SITA 2. marca.
Komunikácia nebola vždy samozrejmosťou
Janckulík pripomenul, že počas jeho pôsobenia vo funkcii splnomocnenca boli vyhlásené verejné obstarávania na výstavbu časti úsekov R2, R3 a R4. Vytvoril pracovné skupiny pre jednotlivé rýchlostné cesty, čím sa podľa neho určite zintenzívnili rokovania a komunikácia medzi týmito pracovnými skupinami a Ministerstvom dopravy a výstavby SR a NDS. Komunikácia podľa neho nebola vždy samozrejmosťou.
Bezpečnosť chodcov zvýšili inteligentné priechody
„Za dôležité považujem tiež to, že sme dokázali zvýšiť bezpečnosť chodcov vybudovaním deviatich inteligentných bezpečných priechodov pre chodcov v rámci Slovenska v pilotnom projekte. Aspoň takto som sa snažil pomôcť v regiónoch, kde už dlhodobo mešká výstavba rýchlostných ciest,“ poznamenal Janckulík. „Bola to moja idea a na tento projekt som uvoľnil časť financií, ktoré boli určené na chod úradu. V najbližšej dobe bude zakúpených päť sčítačov intenzity dopravy, čo ocenilo aj mnoho dopravných expertov, keďže tieto čísla sa líšia medzi samosprávami a samotným ministerstvom,“ dodal Janckulík.
https://nasadoprava.sk/vlada-odvolala-s ... anckulika/
(SK) Vláda odvolala zmocněnce pro rychlostní silnice
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion