I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

[1. úsek] Trutnov (I/14, I/16) – Jaroměř (I/33)
[2. úsek] Hradec Králové (I/31) – Opatovice (D35) – Pardubice (I/36) – Chrudim (I/17) – Ždírec nad Doubravou (I/34) – Žďár nad Sázavou (I/19) – Velká Bíteš (D1)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od vodouch2000 »

Nějaký update k Jižní spojce, snad nevadí, že to dávám sem.
Po 2,5 letech nový leták na studii Jižní spojky (04/2018).
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/140 ... jka-HK.pdf

Stavba se nově sloučila s OK Bláhovka, z toho důvodu se zvýšil počet křižovatek ze 3 na 4.
MÚK Kukleny zůstala víceméně stejná.
MÚK Temešvár prošla odtučňovací kůrou a změnila se na úrovňovou OK.
MÚK Hradubická dostala asi největší ránu, s pokračováním spojky na Moravské předměstí to vidím bledě, ačkoliv osobně si myslím, že by byla tato východní tangenta v současnosti prospěšnější, nežli uvažovaná západní část (pokračování z letáku uplně vypadlo). Původně průběžná Hradubická bude úrovňově zaústěna do OK. :-(
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od kik »

Podle mě je celá Jižní spojka nesmysl. Dojde akorát k tomu, že se většina dopravy ze směru Kukleny - Sedlice - Opatovice přesune na kratší - a nezpoplatněnou - trasu. Když slyším, že se po přivedení D11 k HK v Kuklenách zvýšil provoz, tak se mi otevírá kudla v kapse protože to není pravda. Díky spojení D11 a I/37 se ten provoz rozředil do 2 větví a většina lidí přijíždí do Hradce právě po I/37. Město by udělalo mnohem líp kdyby se dohodlo s ŘSD a min. dopravy o vyjmutí D11 a D35 v úseku MUK Plotiště - MUK Kukleny - MUK Sedlice - MUK Opatovice z placených úseků. A navíc argumentovat tím, že by to sloužilo jako objízdná trasa při eventuálních problémech na D11 je hodně scestný argument. Navíc dojde k dalšímu záboru zem. půdy a narušení zatím celkem klidné oblasti. Přiznám, že se mi to nelibí i z osobních důvodů - spojka má vést kolem jižní části zahradkářské osady Červený Dvůr, kde máme také jednu ze zahrádek. Naštěstí dost daleko od navrhované trasy. Takže budu doufat v nějaká protihlukova opatření. Už teď je tam dost slyšet provoz na I/37. Vlaky mi nevadí, přejedou a je zase klid. Ale ten hluk ze silnice je trvalý.
Vodouch má pravdu v tom, že východní část od NZ Tesco na Moravské Předměstí by byla mnohem užitečnější, protože by snížila zátěž na jižní části Gočárova okruhu kolem nemocnice.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

Tvl kdo tohle zas vymyslel??!!! Co to bylo za zoufalce??? Takze muk Pardubicka ano, tam je ta muk potreba jak sul, ale na Hradubicke normalni kruhac? :crazy: :zvraci: :zvraci: :zvraci:
Santana2
Příspěvky: 21
Registrován: 30.8.2016 21:24:23
Bydliště: III/2985, II/602

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Santana2 »

Z té OK na Hradubické jsem málem spadnul ze židle... :D Miletu zakopeme pod zem, postavíme mimoúrovňovou OK, ale na nějaké "radiále" prskneme OK s bypassy, super. Netvrdím, že prapůvodní čtyřlístek byl opodstatněný, stačil by kruháč v horní úrovni pro výhledové pokračování, ale takovýhle uberpaskvil... :zvraci:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To si fakt někdo dělá srandu, ne? Už mě to cpaní OK všude leze krkem. Kdo tohle pořád vymýšlí a prosazuje?
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Mike »

hlavně netuším, proč to tak připlácli k městu
je to suplování existujícího úseku D35

spíš by měli pokračovat D35 k Holicím a "něčím" k I/35
však on Hradec časem tím směrem doroste
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

K mestu to je priplacnute, protoze to tak je uz leta letouci v UP. Ovsem to byla mestska komunikace. S temi cisly 11 a 37 to vypada na silnici 1. tridy... Ale i kdyby byla ta cisla chyba v letaku, to reseni krizeni s Hradubickou neni...
Edit: tak ona to fakt ma byt silnice 1. tridy!!! :crazy: Pro pripad uzavreni D35??? :crazy: Pro pana krale kdo zas tohle vymyslel? :zvraci: :zvraci: :zvraci: Mileta je pekna blbost, ale tohle je uz i na me moc...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Majkii »

Nojo, fakt to má být první třída... Někde jsem viděl (a teď to nemůžu najít) takovou pěknou malůvku s cílovou silniční sítí v okolí HK. Jako podmínka pro to, aby město/kraj převzali stávající okruh (teď nevím, jestli celý), tam bylo právě i vybudování jižní a severní spojky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Lenny »

Jižní spojka by měla být I/37. Městský okruh v HK v úseku OK Brněnská - křiž. Resslova x Rettigové včetně úseku I/37 od I/31 po Jižní spojku převezme město do své správy. I/31 zanikne, ve zbývajícím úseku bude přečíslována na I/35. Na budoucí převzetí byla podepsána smlouva o smlouvě budoucí s městem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Majkii »

A nemáš Lenny ten obrázek budoucího stavu?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od michal »

Fakt nechapu, co pri snad uz brzke (na nase pomery) existenci D35 a D11 ma toto resit za dopravni vazby na statni urovni? Snad jedine kratsi trasa ve smeru sever x jih (I/35 + I/33 x I/37), navic bez myta...? :crazy: :crazy: :crazy: Chapu Hradec, ze si chce po vzoru jinych mest taky nechat neco postavit za statni. A kdyz to nevychazi s Miletou, nasli si toto. Ale v tomhle provedeni to je fakt prasopes jak stehno...
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Sosa »

Je to v trase plánovaného 3 okruhu. Jen je to z něho dnes nejmíň potřebná část. Tohle zlevnění je hlavně z důvodu, že to nevychází ekonomicky, tato vazba je již řešena D35, v současné podobě je to již jen městská komunikace.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Mike »

no tak nějak s tou potřebností jsem to myslel
z 11 kamkoli se sice jede po okruhu, ale městem
tady je o pár kilometrů dál dálnice ( je-bude )

čili po dostavbě D35 aspoň k Holicím, odpadne z Milety určitě půlka provozu
zbyde jen to, co jede na 11 a nejede severem
+ tedy místní doprava, ale tu by pojal i stávající stav
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

Lenny píše:Jižní spojka by měla být I/37. Městský okruh v HK v úseku OK Brněnská - křiž. Resslova x Rettigové včetně úseku I/37 od I/31 po Jižní spojku převezme město do své správy. I/31 zanikne, ve zbývajícím úseku bude přečíslována na I/35. Na budoucí převzetí byla podepsána smlouva o smlouvě budoucí s městem.
A ona se po zprovozneni D35 I/35 mezi muk Plotiste a Zamrskem neprecisluje na II/635?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Honey72 »

Možná chtěl Lenny napsat I/11 ?

Souhlasím s tím, že ta 31 je dnes hodně přežitá a proč by měl stát spravovat západní část okruhu, tedy tu středem města, kudy tranzit nejezdí.

Trošku jsem se divil, proč by 37 neměla vést po D35 už od Opatovic, ale pak mi došlo, že po dokončení D11 skončí 37 v Hradci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Martin96 »

Honey72 píše:Trošku jsem se divil, proč by 37 neměla vést po D35 už od Opatovic, ale pak mi došlo, že po dokončení D11 skončí 37 v Hradci.
V nějakých plánech jsem četl, že II/611 má pak pokračovat na východ po okruhu jako doprovodka k severní tangentě. Jaké značení bude mít tedy doprovodka na Jaroměř?
A I/33 bude začínat až u MÚK Jaroměř-sever, chápu-li dobře :)

Jinak ohledně této stavby si myslím, že hlavně ta OK na Hradubické je pěkný nesmysl. To zas navrhoval někdo, kdo nemá řidičák. :? Ale je pravda, že kdyby 37 skončila v HK na okruhu, tak by byla zaústěna do sítě dvojek, což je hloupost, a useknout ji v MÚK Opatovice je hloupost taktéž...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Lenny »

Co jsem vždycky četl a slyšel, tak I/35 bude zachována. Plánek nemůžu najít, neboť nevím, kde ho mám.

Celá Jižní tangenta byla původně navržena s MÚK dalším vývojem se přešlo k OK. V září 2008 zpracovalo sdružení AF-Cityplan a Valbek dokumentaci pro územní rozhodnutí na Bláhovka I - Hradubická v kategorii S 24,5/80 se 4 MÚK. K tomuto návrhu GŘ ŘSD vzneslo řadu připomínek k velkoryse pojatému řešení. V srpnu 2009 zpracoval Transconsult expertizu dokumentace pro územní rozhodnutí a navrhl přeložku vybudovat v kategorii S 18,5/70. V prosinci 2014 "Společnost AFV" ve složení AF-Cityplan a Valbek zpracovala aktualizaci technického řešení s technicko-ekonomickým porovnáním variant a v červenci 2015 zpracovala záměr projektu.

Funkce silnice nebude tranzitní, bude sloužit městské a příměstské dopravě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Mike »

protože i kdyby tranzitní být mohla - třeba při nějakém problému na D - tak díky OK prostě nebude :kladivo:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Lenny »

Máme nějaký omezený rozpočet, ze kterého můžeme stavět silnice a dálnice. Dále máme omezení v podobě projekčních, dodavatelských a investorských kapacit. Přirozeně nejde stavět každou silnici ve čtyřpruhu s MÚK. Proto se rozhoduje podle HDM-4, co ekonomicky vyjde a co už ne. Zatím nic lepšího na hodnocení není.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Neměla by se ale výstavbou nové silnici zhoršit nebo funkčně degradovat stávající infrastruktura, což OK na výpadovce z města, která je zároveň přivěděčem k dálnici a v současnosti je 4 pruhová, prostě způsobí.
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Mike »

čili když to zjednoduším,
na porádný barák nemám, do bytu už se nevejdu,
tak si postavím nějaký paskvil na který mám, ale taky se do něj nevejdu
...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Japao Joe »

Otázkou spíš je jestli tahle stavba nepřevezme pro Hradečáky funkci přivaděče k D11 namísto Opatovic.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Honey72 »

Určitě převezme, bude to pro ně spíš pohodlnější než kratší a rychlejší. Ale hlavně bude sloužit pro napojení na Hradec od severu a severozápadu, tedy od Jaroměře a Jičína, odkud se při dojíždění (třeba do nemocnice) musí zatím prodírat celým Hradcem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od Lenny »

Původně měla být jižní spojka jižní tangentou, která měla pokračovat až na I/35 a tvořit jižní silniční obchvat HK. Západní tangenta je v provozu a severní je připravována. Východní byla jen výhled.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/37 Hradec Králové, Jižní spojka

Příspěvek od kik »

Honey, ale časově to pro tyto případy vyjde víceméně stejně, jen najedou více kilometrů a budou se moci cestou stavit ve 2 obchodních centrech...
Lenny, východní tangenta (tedy I/35 - I/11) nikdy moc smyslu nedávala, tam je tranzit minimální. Ta jižní už nejaký smysl měla ale ten padá s pokračující výstavbou D35 dále na Moravu. A západní tangentu už má Hradec taky... Severní - budiž - tam to chápu, Gočárův okruh je přetížený a výpadovka na Třebechovice také. Ale co mi do hlavy stále nelze je to, proč se má postavit tenhle paskvil.
Odpovědět

Zpět na „I/37“