D6 obecně
Re: D6 obecně
Dle aktuálních letáků se u středočeské části plánuje zahájení 04/2019 s tím, že do té doby je nutné vydat SP, zpracovat DSP a PDPS, vysoutěžit zhotovitele a dokončit výkupy pozemků (aktuálně +- 30%). S přihlédnutím na dnešní poměry se obávám, že to není reálné. U karlovarské části sice článek tvrdí, že je téměř všude vydáno ÚR, letáky ale hovoří o nutnosti jeho aktualizace z důvodu ponížení na S21,5. Zahájení 2022 asi nelze v tuto chvíli objektivně odhadnout...
Re: D6 obecně
To by musela Karlovarská správa začít v práci i spát, aby stihla připravit celou D6.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D6 obecně
No ale oni v té práci spí už teď, jinak by se tam něco pohlo.......
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: D6 obecně
Podařilo se jim zahájit 3 stavby. To je velmi pěkné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D6 obecně
A co kdyby se vyk....li na tu krizovou normu R21.5. Usetrili by si praci. Staci kdyby komise na ministerstvu prehodnotila sve stanovisko ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D6 obecně
Souhlasím, ale než zúřadují, že nechají starou kategorii, tak zase bude krize a budou tam dávat zase nějakou menší a pořád dokola.
Hlavně už to postavit, rozšířit o odstavný se to dá vždy i potom.
Hlavně už to postavit, rozšířit o odstavný se to dá vždy i potom.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D6 obecně
Podle mě je by stačil úsek Nové Strašecí - Knínice a úsek Olšové Vrata - Karlovy Vary a dál nic neřešit. Mezi Knínicemi a Karlovými Vary je silnice přestavěna na S 11,5, což je dostačující.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D6 obecně
Martine promiň, ale tentokrát si dovolím s tebou nesouhlasit. Zrovna ty nejlíp víš, o co budoucí "dostavba" na pořádný profil bude stát. Na druhé straně souhlas lepší vrabec v hrsti/ 21,5/ než holub na střeše...
Re: D6 obecně
kot+Martin: Nesouhlasím, když dělat novou dálnici tak pořádně tzn. v tomto případě D25,5 a mosty s rezervou na D27,5. Dělat úsporou R21,5 je sice levnější, ale na úkor bezpečnost tzn.i kdyby k vůli absenci odstavného pruhu zahynul jen jeden člověk tak je to vlastně řešení drahé.
A je kategorie R21,5 vlastně vůbec v normě (ČSN 73 6101) ? Pokud vím tak poslední revize je z r. 2004 a tuto kategorii neobsahuje.
A je kategorie R21,5 vlastně vůbec v normě (ČSN 73 6101) ? Pokud vím tak poslední revize je z r. 2004 a tuto kategorii neobsahuje.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
D11 z Trutnova do Královce bude R21,5/100.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 obecně
Trucker: Od roku 2004 ale vyšly už 2 změny normy a tuším, že právě ve změně 2 právě kategorie R21,5 je.
Re: D6 obecně
Celá norma D21,5 je paskvil a od začátku špatné řešení, které se do budoucna hodně prodraží. Dříve nebo později se to bude předělávat. Centrální komise MD původně dobře navrženou síť celkem pořádně, slušně řečeno, zkazila. Objem dopravy roste, všechno děláme 12 let a více, ale nic neplánujeme s rezervou.
Re: D6 obecně
Kuba: Naprostý souhlas, musí se počítat s tím, že než daný úsek dálnice začneme stavět uběhne 8-10 let a za tu dobu samozřejmě doprava naroste. Až se dostaví celá D6 tak začne takovýto ucelený tah na sebe další dopravu nasávat (multiplikační efekt). Docela rád bych věděl, kteří konkrétní lidé v centrální komisi MD zasedají, asi to budou rození vizionáři
Re: D6 obecně
Mám D6 rád a fandím jí (Baťovská vize), ale samozřejmost neustálého růstu dopravy je mýtus.
Dle intenzit dopravy například úsek Bošov-Budov: 2005 = 8063 vozidel, 2010 = 7660 a 2016 = 8043
V Karlovarském kraji žije pouze 295 686 obyvatel (o 40% méně, než v roce 1930), takže chybí zdroj dopravy. Buďme rádi, že dálnice vůbec prošla.
Dle intenzit dopravy například úsek Bošov-Budov: 2005 = 8063 vozidel, 2010 = 7660 a 2016 = 8043
V Karlovarském kraji žije pouze 295 686 obyvatel (o 40% méně, než v roce 1930), takže chybí zdroj dopravy. Buďme rádi, že dálnice vůbec prošla.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: D6 obecně
Pokles intenzit mezi 2005 a 2010 je částečně způsoben krizí a částečně přelivem tranzitujících kamiónů na D7. To co KV kraj potřebuje je připojení na dálniční síť a jelikož je zde relativně vysoká nezaměstnanost přijdou investoři a bude zdroj + s každým zprovozněným km od Prahy bude růst atraktivita trasy pro tranzit.
Re: D6 obecně
A jestli se nepletu, tak od roku 2010 je jiná metodika výpočtů při sčítání, takže to, že je menší číslo neznamená menší počet aut...
Re: D6 obecně
Jakmile se bude zmenšovat dálniční mezera mezi KV a PHA, naroste atraktivita zejména pro tranzit z Německa. Navíc jak píší kolegové přede mnou, zvýší se i atraktivita pro investory do KV kraje. Je potřeba vidět ne to co je teď, nebo to co bylo před 3 lety, ale to, co bude za 10 let. V tom většina lidí, ale bohužel i těch co rozhodují, zcela selhává.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
A také se na D6 přelije hojně využívaná trasa z Prahy do Chebu po D5+21 a D7+13. Obě trasy jsou se současnou silnicí 6 srovnatelné, ale až místo ní povede dálnice, bude to výhodnější a to už po dokončení v současnosti rozestavěných úseků.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 obecně
Z mého pohledu je šířkové uspořádání R21.5 logické, alespoň tedy od MÚK D6 - I/13 po obec Žalmanov. Postaví se dálnice do KV, poté přijde na řadu dálnice A70 popř. B303 (což je podle mne celkem škoda), poté se dodělá kousek MÚK D6 - I/21 po SH a s úžasným nárůstem kamionové a osobní dopravy se už naprosto ucpe průtah KV (on je už ucpaný teď, zejména od zítřka, jelikož se má začít s opravou doubského mostu na I/20 - je součástí dálničního přivaděče na D6). No a nakonec se začne s obchvatem KV - v oblasti obce Žalmanov by bylo logické napojit obchvat do původní trasy dálnice.
Re: D6 obecně
Zůstal bych v klidu, stejně výstavba úseku Bošov - Karlovy Vary není na pořadu dne. Reálné zahájení odhaduji někdy v letech 2025-2030.
Stávající kategorie S 11,5/80 je pro potřeby současné dopravy i výhledové dostačující. Můžete být rádi, že CK schroustla variantu kombinovanou, které hodně při zpracování pomáhali, aby vůbec ekonomicky vyšla.
Obchvat Karlových Varů je sice (tedy byl) zanes v rezervě ÚPD, ale území se stává čím dál tím více neprůchozím, bude nutné hledat jiné varianty. Reálně se obchvatem KV nikdo v současné době nezabývá.
Stávající kategorie S 11,5/80 je pro potřeby současné dopravy i výhledové dostačující. Můžete být rádi, že CK schroustla variantu kombinovanou, které hodně při zpracování pomáhali, aby vůbec ekonomicky vyšla.
Obchvat Karlových Varů je sice (tedy byl) zanes v rezervě ÚPD, ale území se stává čím dál tím více neprůchozím, bude nutné hledat jiné varianty. Reálně se obchvatem KV nikdo v současné době nezabývá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D6 obecně
Možná tomu odpovídají intenzity teď, ale při kterékoliv opravě vyžadující celkové uzavření některé z hlavních ulic v KV (Sokolovská, Západní), tak doprava kompletně kolabuje. Karlovy Vary nemají žádnou objízdnou trasu, všechno vede středem města a k tomu navíc zrovna hodně mostů tady taky není. Za příklad můžu dát železniční přejezd v tuhnicích který se předělával tuším před dvěma lety - všechna hromadná doprava byla odkloněna po průtahu a lidé žijící v kdekoliv na západ od přejezdu na pravé straně řeky museli jet po průtahu taktéž. Každodenní intenzity nebudou nikdy odpovídat, ale opravy se musejí dělat a zrovna v KV se toho musí v nejbližší době opravit celkem dost.
Ohledně obchvatu souhlasím - severní trasu by bylo možné budovat minimálně za 20-30 let z důvodu kaolinu na který má Sedlecký kaolin smlouvu na několik let a každé doly se dohadují někdy i se 40 ročním předstihem. Jižní trasa by neodpovídala už vůbec - zasahuje do chko slavkovský les, ne pravé straně Ohře se vyskytuje mnoho pramenů takže tunely a hluboké zářezy není možné stavět a v takovém terénu jako je zde se bez tunelů neobejdete.
Uvidíme jak to ještě věechno dopadne.
Ohledně obchvatu souhlasím - severní trasu by bylo možné budovat minimálně za 20-30 let z důvodu kaolinu na který má Sedlecký kaolin smlouvu na několik let a každé doly se dohadují někdy i se 40 ročním předstihem. Jižní trasa by neodpovídala už vůbec - zasahuje do chko slavkovský les, ne pravé straně Ohře se vyskytuje mnoho pramenů takže tunely a hluboké zářezy není možné stavět a v takovém terénu jako je zde se bez tunelů neobejdete.
Uvidíme jak to ještě věechno dopadne.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
Ty Vary jsou velký problém, zřejmě jediné město, které nelze jen tak obepnout obchvatem. Člověk, aby se bál kopnout do země, aby nenarušil pramen. Spíš se divím, že se nikdo nesnaží táhnout obchvat od východu, tedy ne kolem letiště a pak dolů do města po současné šestce, ale třeba kolem Šemnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 obecně
Hypoteticke trasy jsou zakreslene zde:
http://gis.kr-karlovarsky.cz/website2/vuc/viewer.htm
Variant kolem Semnice je tam povicero.
http://gis.kr-karlovarsky.cz/website2/vuc/viewer.htm
Variant kolem Semnice je tam povicero.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 obecně
Aha, tak přeci. V územním plánu Varů býval předtím jen ten červený obchvat. Díky.
Zvláštní, že se na přípravách obchvatu jaksi vůbec nepracuje. Je jen snahou dovést dálnici do Varů a průjezd jimi je až na druhé koleji.
Zvláštní, že se na přípravách obchvatu jaksi vůbec nepracuje. Je jen snahou dovést dálnici do Varů a průjezd jimi je až na druhé koleji.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 obecně
Trochu se tím zabývá kraj. Zpracovává se územní studie, která má za cíl prověřit trasu obchvatu a navrhnout další varianty. Bude sloužit pro případnou aktualizaci ZÚR.