Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
Při tendenci posledních primátorů jsem jenom zvědav, co přijde příště. Člověk si říká, že nemůže být hůř a ono vždy může.
Re: Komunální politika v Praze
Ale primátor Svoboda určitě nebyl žádná hrůza... Co se týče staveb, to je jiný šálek.
Re: Komunální politika v Praze
Nějak si nemohu vzpomenout, co pozitivního Svoboda udělal?
Re: Komunální politika v Praze
Soso, já to bral z toho pohledu, že to je normálně, distinguovaně jednající člověk, kulturně vystupující před novináři a nechovající se tak nemožně jako krnda, která zpočátku ještě navíc mluvila československy.
Re: Komunální politika v Praze
to Sosa:
No, pokud vím, tak doc. Svoboda inicioval zahájení přípravy kdejaké stavby po Praze, ale v mediálně rozvířené době "po Blance" prakticky nešlo nic velkého spustit....
No, pokud vím, tak doc. Svoboda inicioval zahájení přípravy kdejaké stavby po Praze, ale v mediálně rozvířené době "po Blance" prakticky nešlo nic velkého spustit....
Re: Komunální politika v Praze
Svoboda vystupoval inteligentně a v médiích velice rozumně obhajoval Blanku. Na druhou stranu mu mám za zlé, že odpískal stavbu velkého podzemního P+R parkoviště na Veleslavíně kvůli ceně, to bylo velice krátkozraké. Přitom se to úplně nabízelo spojit výstavbu metra s parkováním dojíždějících středočechů.
Re: Komunální politika v Praze
Nebylo to jen kvůli ceně (která byla Bémovsky přehnaná), ale taky odporu místních. Veleslavín na velké PR stejně není vhodný, hlavní mělo být až na Dlouhé Míli, kam ale metro jentak nepovede.
Re: Komunální politika v Praze
Zastáváte názory, které zároveň vyvracíte. Veleslavín je pro P+R vhodný, právě protože na Dlouhou Míli metro jen tak nepovede. Stejně tak mělo podle mě vzniknout P+R i na střeše metra Nemocnice Motol. Ale právě kvůli imiganiárním Dlouhým Mílím to nikoho ani nenapadlo realizovat. Takže řešení je takové, že u nově vzniklého metra není P+R žádné a hodně dlouho žádné nebude ....... a to vše s odůvodněním, že jednou možná (v naší realitě za 20 a více let), bude někde jinde.
Re: Komunální politika v Praze
Veleslavín a tím spíše Motol není vhodný pro P+R, protože komunikace k nim vedoucí probíhá mnoho km zástavbou města. Ta vedoucí k Motolu navíc nemá dostatečnou kapacitu, jak se lze každý den přesvědčit.
Re: Komunální politika v Praze
Zástavbou města! Nojo, zrovna na té Evropské jsou obytné domy kolikrát i z jedné strany, tak co se dá dělat.
Vážně, to bychom mohli škrtnout skoro všechno. Těch pár stovek míst, která by se tam případně vlezla, by skutečně žádnou tragédii nezpůsobilo.
Jinak ta situace je pražské dopravní plánování v kostce. Někdy někde něco vznikne, tak do té chvíle přece nemá smysl se o cokoliv snažit, protože už za pět až deset let (v praxi dvacet až nikdy) přece budeme mít super řešení.
Vážně, to bychom mohli škrtnout skoro všechno. Těch pár stovek míst, která by se tam případně vlezla, by skutečně žádnou tragédii nezpůsobilo.
Jinak ta situace je pražské dopravní plánování v kostce. Někdy někde něco vznikne, tak do té chvíle přece nemá smysl se o cokoliv snažit, protože už za pět až deset let (v praxi dvacet až nikdy) přece budeme mít super řešení.
Království a půl princezny za 511.
Re: Komunální politika v Praze
Souhlas s Bobkem. Na Veleslavíně by P+R moc zátěže obytného prostředí nevygenerovalo, naopak by mohlo odfiltrovat část aut, co dnes pokračují po Evropské dále do Dejvic.
V Motole mi ale přijde P+R nesmyslná. Když už, tak třeba včetně zastávky metra na Vypichu. Přeci jen by P+R měly být primárně u radiálních tahů.
V Motole mi ale přijde P+R nesmyslná. Když už, tak třeba včetně zastávky metra na Vypichu. Přeci jen by P+R měly být primárně u radiálních tahů.
Re: Komunální politika v Praze
V tom Motole mi to jako doplňkové P+R nepřijde špatné. V Motole se stavěla žb konstrukce metra na povrchu, tak mi přišlo vhodné, že by na té střeše mohla parkovat auta a rovnou odtamtud vcházet do metra. Takže je to taková věc, co se nabízí. Další věc co se tam nabízí je vybudování propojení s tou čtvrtí nad Motolem, tak aby se do metra dalo přicházet i seshora nějákou upravenou parkovou cestou pro chodce. Při nynějším řešení nebo spíš neřešení, jsou lidé co bydlí třeba 200-300 m od stanice metra Motol, ale pokud se tam chtějí dostat, tak jedině nějákou blátivou pěšinou skrz křoví, zarostlým svahem a ještě i tak to musí obejít oklikou, protože přístup do stanice je jen zdola. Přijde mi, jakoby se nad tím projekčně nikdo nezamyslel a nevyužil možnosti.
Re: Komunální politika v Praze
Lynx:
Tak ono se i v Řepích mluví o tom, že by bylo fajn mít nějakou parkovou/cyklo cestu na metro do Motola. Ale zatím to nejde kvůli té zpropadené skládce. Jinak příklad s pěším propojením směr Bělohorská je typickou ukázkou nesystematického rozvoje infrastruktury. Spousta poměrně malých investic může zlepšit mobilitu a komfort obyvatel, ale asi dojíždějí mj. na nesoulad mezi magistrátem a městskými částmi. U magistrátních investic (metro, ZÁKOS, apod.) je to pod jejich rozlišovací schopnost, u městských částí to třeba dojíždí na jejich hranice, za kterými jsou lvi.
Tak ono se i v Řepích mluví o tom, že by bylo fajn mít nějakou parkovou/cyklo cestu na metro do Motola. Ale zatím to nejde kvůli té zpropadené skládce. Jinak příklad s pěším propojením směr Bělohorská je typickou ukázkou nesystematického rozvoje infrastruktury. Spousta poměrně malých investic může zlepšit mobilitu a komfort obyvatel, ale asi dojíždějí mj. na nesoulad mezi magistrátem a městskými částmi. U magistrátních investic (metro, ZÁKOS, apod.) je to pod jejich rozlišovací schopnost, u městských částí to třeba dojíždí na jejich hranice, za kterými jsou lvi.
Re: Komunální politika v Praze
on se nad tím bohužel někdo zamyslel
a vznikla chalupoida
a vznikla chalupoida
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Alespoň v průběhu výstavby se mohlo leccos upravit. Tehdy už bylo jasné, že žádné pokračování chalupoidy z Motola jen tak nebude. Přesto se neudělalo nic. O tom P+R podzemním parkovišti na Veleslavíně se jen uvažovalo a to ještě jen kvůli dotacím EU - nakonec se jim podařilo protlačit dotaci na metro i bez podmínky zřídit P+R a tak P+R s klidem vyškrtli No a eskalátory k autobusu na letiště se na Veleslavíně dodatečně dostavovaly teprve nyní před pár dny .... přitom už při výstavbě bylo jasné, že budou chybět a nastala ta komedie s nosiči kufrů po schodech. No prostě Kocourkov.
Nejhorší je, že není koho volit. Odesáci zprasili co mohli, když namísto dopravních odborníků o trasování rozhodovalo ÚV ODS. O kradení nemluvě. A ty nynější politici zase pro jistotu nestaví vůbec nic.
Nejhorší je, že není koho volit. Odesáci zprasili co mohli, když namísto dopravních odborníků o trasování rozhodovalo ÚV ODS. O kradení nemluvě. A ty nynější politici zase pro jistotu nestaví vůbec nic.
Re: Komunální politika v Praze
Na Veleslavíně se P+R řešilo, dokonce se dělalo založení stanice tak, aby byla možná výstavba tohoto parkoviště. Představa byla, že se nad ním postaví administrativní budova, která pokryje část nákladů. O eskalátoru se mluvilo v době výstavby, byly na to plány, ale nikdo ho nechtěl platit.
Re: Komunální politika v Praze
P+R jako součást administrativní budovy se plánovalo i na Stodůlkách, v ÚR bylo P+R pro 700 aut, ale v SP už jen pro 70 aut. Holt FINEP si to uměl zařídit. No a protože u administrativní budovy vám P+R obsadí i zaměstnanci té budovy, kteeří nikam dál nejednou, tak garáž pro 70 aut nechtěl nikdo provozovat a nikdy se to neotevřelo.
A že by P+R pro 700-1000 aut, která ráno přijdou a odpoledne odjedou nějak významně zvýšilo provoz na komunikaci typu Evropská (33000 aut/den) a Kukulova (26000 aut/den) to snad nikdo nemyslí vážně?
Nebo to měla být nějaká větší P+R 2-3 tisíce aut? to by byla v Praze revoluce.
A že by P+R pro 700-1000 aut, která ráno přijdou a odpoledne odjedou nějak významně zvýšilo provoz na komunikaci typu Evropská (33000 aut/den) a Kukulova (26000 aut/den) to snad nikdo nemyslí vážně?
Nebo to měla být nějaká větší P+R 2-3 tisíce aut? to by byla v Praze revoluce.
Re: Komunální politika v Praze
2 tisíce aut na jednom místě ?
tolik není v praze cyklistů a co se pro ně staví....
tolik není v praze cyklistů a co se pro ně staví....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
No to by mě docela zajímalo. Co se v Praze staví pro cyklodopravu (nikoliv pro rekreaci)?Mike píše:a co se pro ně staví....
Re: Komunální politika v Praze
Tak co se aktuálně staví, přiznávám, nevím.... ale vím, co se v poslední době postavilo za brutální cyklonesmysly...Kubajsu píše:No to by mě docela zajímalo. Co se v Praze staví pro cyklodopravu (nikoliv pro rekreaci)?Mike píše:a co se pro ně staví....
1) křižovatka Svatovítská vs. Milady Horákové (+ vzjezdy do Blanky).... během několika posledních stovek průjezdů jsem tam neviděl ANI JEDNOHO CYKLISTU!!!!
2) Rohanské nábřeží vs. U Rustonky.... stejně tak.
... a tak dále...
Na druhou stranu, mě dvakrát za poslední týden ohrozili v Karlíně a v Holešovicích lumbersexuální cyklobuzny, jezdící neomaleně po chodníku...
Re: Komunální politika v Praze
Ono je vždy lepší, když se staví něco, co má šanci reálně fungovat, a ne něco, co je jen číslem ve statistikách... sebevražedné cyklořešení u Svatovítské není zrovna dobrým příkladem.
Re: Komunální politika v Praze
Jako sorry (nebo to se teď vlastně říká obráceně ), ale vztyčení značky a naplácání pár čar na silnici nepovažuji za stavbu. Kromě toho, toto cyklodopravě nijak neprospívá, jelikož je to nikam nenavazující výkřik do tmy.Michal R píše:... a tak dále...
Re: Komunální politika v Praze
No jasně, to žádná stavba fakt asi není. Ale meritum věci, že současné vedení Prahy se soustředí na nesmysly, které za halasného hýkání soudruha Fillera prohlašují za důležité dopravní stavby, to je taky fakt.Kubajsu píše:Jako sorry (nebo to se teď vlastně říká obráceně ), ale vztyčení značky a naplácání pár čar na silnici nepovažuji za stavbu. Kromě toho, toto cyklodopravě nijak neprospívá, jelikož je to nikam nenavazující výkřik do tmy.Michal R píše:... a tak dále...
Re: Komunální politika v Praze
Jo, jo. Nic se neděje asi v žádném směru.
Když zůstaneme u kol; střed města je prakticky neprůjezdný, ale ústí do něj všechny "páteřní" trasy. Od jihu to člověka vyplivne na Strakonickou a Podolské nábřeží, od severu na Hlávkův most, od východu je ten paskvil s předraženým mostem dopravně skoro nepoužitelný, případně konec nové trasy na křižovatce U Bulhara, ze západu není vlastně nic...
Všechno náramné chuťovky a jakékoliv možné zlepšení v nedohlednu. A když už se něco nového postaví, tak jde o vyasfaltování polní cesty kdesi na okraji města v polích s nulovým dopravním významem...
Když zůstaneme u kol; střed města je prakticky neprůjezdný, ale ústí do něj všechny "páteřní" trasy. Od jihu to člověka vyplivne na Strakonickou a Podolské nábřeží, od severu na Hlávkův most, od východu je ten paskvil s předraženým mostem dopravně skoro nepoužitelný, případně konec nové trasy na křižovatce U Bulhara, ze západu není vlastně nic...
Všechno náramné chuťovky a jakékoliv možné zlepšení v nedohlednu. A když už se něco nového postaví, tak jde o vyasfaltování polní cesty kdesi na okraji města v polích s nulovým dopravním významem...
Re: Komunální politika v Praze
slovy klasikaMichal R píše:No jasně, to žádná stavba fakt asi není. Ale meritum věci, že současné vedení Prahy se soustředí na nesmysly, které za halasného hýkání soudruha Fillera prohlašují za důležité dopravní stavby, to je taky fakt.
" děkuji ti náčelníku, že si se mě zastal "
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit