To by bylo jako "most inteligence". To je taky monster stavba a přitom po ní vede jen jediná vlaková kolej.Jarda Š. píše:Zatím se neví, jak to bude, nově se objevila i varianta postavit nový most vedle a stávající opravit jen pro lehká vozidla a chodce.
Libeňský most (soumostí)
Re: Libeňský most (soumostí)
Re: Libeňský most (soumostí)
Ve čtvrtek budou zastupitelé opět rozhodovat o Libeňském mostě. Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT) doporučuje hlavnímu městu zbourat Libeňský most a vystavět nový.
https://www.lidovky.cz/inzenyri-a-techn ... _domov_sij
https://www.lidovky.cz/inzenyri-a-techn ... _domov_sij
Re: Libeňský most (soumostí)
Tak na to jsem zvědavej, zda trojkoalici půjde o koryta, nebo ideály ( i když dost pochybné). Stále to vypadá, že dřív ten most spadne, nebo bude uzavřen pro špatný stav, než se začne rekonstrukce.
Re: Libeňský most (soumostí)
Takže pro změnu - o mostě ve čtvrtek jednat nebudou (tedy nejspíš).
Praha - Pražští zastupitelé nebudou na čtvrtečním jednání řešit osud Libeňského mostu. Důvodem je obecná neshoda, zda jej zbourat, či opravit, uvedl na twitteru náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Stažení materiálu z programu jednání musí dnes ještě potvrdit rada hlavního města. O rekonstrukci či zbourání mostu se roky vedou spory a část politiků a veřejnosti je proti bourání kvůli jeho architektonické hodnotě, Dolínek navrhl novou stavbu. Most z roku 1928 je ve špatném stavu.
Další skupina odborníků, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT), potvrdila, že nejlepším řešením je postavit nový Libeňský most. Přesto volání po odborné debatě je stále silné a na dalším postupu nepanuje shoda. Proto dnes požádám radu o stažení bodu k Libeňskému mostu ze čtvrtečního zastupitelstva," napsal Dolínek.
Pokud dnes rada schválí vyřazení materiálu z programu, téma Libeňského mostu se v něm přesto může objevit. Při projednání a schvalování programu na začátku jednání to může navrhnout kterýkoliv ze zastupitelů. Hlasování pak rozhodne, zda jej zařadí, či nikoliv.
Dolínkův návrh vítá místostarosta Prahy 7 a pražský zastupitel Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice). "Praha zatím nemá technické řešení náhradního mostu, proto můžeme ještě vést odbornou debatu o budoucnosti Libeňského mostu a o jeho osudu rozhodne příští vedení Prahy," řekl ČTK.
Právě Trojkoalice, jejímž je Mirovský členem, patří společně například s občanskými sdruženími nebo vedením Ústavu dějin umění Akademie věd mezi kritiky bourání. Debata o budoucnosti mostu již způsobila rozkol ve vedení Prahy a zástupci koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice vedou kvůli tomu dohodovací řízení. Na minulém jednání totiž dva členové Trojkoalice kvůli Libeňskému mostu nepodpořili program jednání zastupitelstva, které tak bylo předčasně ukončeno. Podle ANO a ČSSD tím byla porušena koaliční smlouva.
Naopak pro zbourání se vyslovila ČKAIT. Podle techniků a inženýrů neodpovídá stav mostu a využití materiálů současné době. Nekvalitní je beton nebo v klenbách chybí výztuže. Stejně tak nelze dosáhnout požadované zatížitelnosti. Konstrukce je za koncem své životnosti, uvedli.
Libeňský most z roku 1928 je ve špatném stavu. Vedení města zdůvodnilo návrh zbourání mostu tím, že výstavba nového bude levnější a rychlejší než oprava. Osud mostu v minulosti řešilo i ministerstvo kultury, památkou ho ale neprohlásilo.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/prazst ... ou/1621249
Praha - Pražští zastupitelé nebudou na čtvrtečním jednání řešit osud Libeňského mostu. Důvodem je obecná neshoda, zda jej zbourat, či opravit, uvedl na twitteru náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Stažení materiálu z programu jednání musí dnes ještě potvrdit rada hlavního města. O rekonstrukci či zbourání mostu se roky vedou spory a část politiků a veřejnosti je proti bourání kvůli jeho architektonické hodnotě, Dolínek navrhl novou stavbu. Most z roku 1928 je ve špatném stavu.
Další skupina odborníků, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT), potvrdila, že nejlepším řešením je postavit nový Libeňský most. Přesto volání po odborné debatě je stále silné a na dalším postupu nepanuje shoda. Proto dnes požádám radu o stažení bodu k Libeňskému mostu ze čtvrtečního zastupitelstva," napsal Dolínek.
Pokud dnes rada schválí vyřazení materiálu z programu, téma Libeňského mostu se v něm přesto může objevit. Při projednání a schvalování programu na začátku jednání to může navrhnout kterýkoliv ze zastupitelů. Hlasování pak rozhodne, zda jej zařadí, či nikoliv.
Dolínkův návrh vítá místostarosta Prahy 7 a pražský zastupitel Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice). "Praha zatím nemá technické řešení náhradního mostu, proto můžeme ještě vést odbornou debatu o budoucnosti Libeňského mostu a o jeho osudu rozhodne příští vedení Prahy," řekl ČTK.
Právě Trojkoalice, jejímž je Mirovský členem, patří společně například s občanskými sdruženími nebo vedením Ústavu dějin umění Akademie věd mezi kritiky bourání. Debata o budoucnosti mostu již způsobila rozkol ve vedení Prahy a zástupci koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice vedou kvůli tomu dohodovací řízení. Na minulém jednání totiž dva členové Trojkoalice kvůli Libeňskému mostu nepodpořili program jednání zastupitelstva, které tak bylo předčasně ukončeno. Podle ANO a ČSSD tím byla porušena koaliční smlouva.
Naopak pro zbourání se vyslovila ČKAIT. Podle techniků a inženýrů neodpovídá stav mostu a využití materiálů současné době. Nekvalitní je beton nebo v klenbách chybí výztuže. Stejně tak nelze dosáhnout požadované zatížitelnosti. Konstrukce je za koncem své životnosti, uvedli.
Libeňský most z roku 1928 je ve špatném stavu. Vedení města zdůvodnilo návrh zbourání mostu tím, že výstavba nového bude levnější a rychlejší než oprava. Osud mostu v minulosti řešilo i ministerstvo kultury, památkou ho ale neprohlásilo.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/prazst ... ou/1621249
Re: Libeňský most (soumostí)
ČKAIT, Kloknerův ústav a hodně mostařů (našich význačných) se vyjádřili, že jediná smysluplná varianta je zbourat. Proti jsou zelený a několik občanů a Pošvářová (ta je na základě článků a pohledu).
Jakou tedy odbornou debatu a s kým chtějí vést?
Jakou tedy odbornou debatu a s kým chtějí vést?
Re: Libeňský most (soumostí)
Přece sami se sebou.Sosa píše:... Jakou tedy odbornou debatu a s kým chtějí vést?
Re: Libeňský most (soumostí)
Odborna debata=takova, ktera potvrdi me nazory. Cokoliv jineho je betonova lobby, relikt minulosti a kulturni barbarstvi.
Re: Libeňský most (soumostí)
kdyby byla naděje, že tam postaví něco smysluplného, tak jo
mám bohužel obyvu, že místo městského mostu tam vznikne lávka pro tramwaje a pěší, možná ještě s cyklopruhem
před těmi sto lety, nebo kdy to postavili, tam jezdily povozy a možná chodil živnostníci s kárkou
a jak je ten most dimenzovaný
a tohle se - s vizí na dalších 100let - určitě nepovede
viz trojský most končící myší dírou
mám bohužel obyvu, že místo městského mostu tam vznikne lávka pro tramwaje a pěší, možná ještě s cyklopruhem
před těmi sto lety, nebo kdy to postavili, tam jezdily povozy a možná chodil živnostníci s kárkou
a jak je ten most dimenzovaný
a tohle se - s vizí na dalších 100let - určitě nepovede
viz trojský most končící myší dírou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Libeňský most (soumostí)
S M Lomoz a další plus reportáž v televizi.... (nic osobního proti Lomozovi.....)
keci v kleci....
Evidentně si s tím nevědí rady. Prof. Vítek ml. v televizi dnes řekl, že ani přesně nevědí kolik cementu na m/3 betonu dávali do pilířů...
Hlavně že mlel o Francii, ale že se tehdy více jezdilo do Německa nebo Itálie....
V archivech je ke stavbě mostu mraky věcí. Musí se, ale hledat a je to na pár měsíců....
Před pár dny byl v televizi i se svým otcem (napsal perfektní knihu o vývoji mostů a předpjatých konstrukcí ) a nevěděli evidentně ani jeden.....
Já mám a vím o mnoho věcech. Mám třeba i letecké fotky mostu z doby jeho výstavby...
keci v kleci....
Evidentně si s tím nevědí rady. Prof. Vítek ml. v televizi dnes řekl, že ani přesně nevědí kolik cementu na m/3 betonu dávali do pilířů...
Hlavně že mlel o Francii, ale že se tehdy více jezdilo do Německa nebo Itálie....
V archivech je ke stavbě mostu mraky věcí. Musí se, ale hledat a je to na pár měsíců....
Před pár dny byl v televizi i se svým otcem (napsal perfektní knihu o vývoji mostů a předpjatých konstrukcí ) a nevěděli evidentně ani jeden.....
Já mám a vím o mnoho věcech. Mám třeba i letecké fotky mostu z doby jeho výstavby...
Re: Libeňský most (soumostí)
Vždyť je to naopak - Trojský most je dimenzovaný velice komfortně. Myší díra není součást mostu a lze jí do budoucna řešit - rozšířit. A i nový Libeňák má být předimenzovaný - to je také hlavní důvod protestu zelených, kteří se bojí, že na to bude navazovat nějáká další kapacitní stavba.Mike píše:a tohle se - s vizí na dalších 100let - určitě nepovede
viz trojský most končící myší dírou
Naposledy upravil(a) Lynx dne 16.5.2018 0:39:55, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libeňský most (soumostí)
A třeba do 100 let bude, kdo ví.
Až se zastaví Bubny a vše co půjde kolem řeky, bude potřeba kapacitní spojení.
A já bych třeba viděl i přímé spojení Veletržní a Dělnické ulice s pokračováním na Libeňský most jako logické spojení východ-západ. Co víme, jak se změní potřeby, postoje a uvažování lidí za 20 let, 50 let... Všechny dnešní diskuse jsou o hysterických výlevech emocionálů s uvažováním zamrzlým v minulosti a současnosti, neschopných pohlédnout do budoucnosti dál než do výměny duše u vymazleného Favorita Cronos edice 2018.
Ano, máme tu stavby s určitými historickými hodnotami, ale nebudeme přeci za památky označovat naprosto vše. To bychom se zakonzervovali navždy. Neříkám že u všeho a vždy, ale je občas třeba uvažovat s chladnou hlavou a racionálně, a myslet při tom i na děti. A děti jejich dětí.
Až se zastaví Bubny a vše co půjde kolem řeky, bude potřeba kapacitní spojení.
A já bych třeba viděl i přímé spojení Veletržní a Dělnické ulice s pokračováním na Libeňský most jako logické spojení východ-západ. Co víme, jak se změní potřeby, postoje a uvažování lidí za 20 let, 50 let... Všechny dnešní diskuse jsou o hysterických výlevech emocionálů s uvažováním zamrzlým v minulosti a současnosti, neschopných pohlédnout do budoucnosti dál než do výměny duše u vymazleného Favorita Cronos edice 2018.
Ano, máme tu stavby s určitými historickými hodnotami, ale nebudeme přeci za památky označovat naprosto vše. To bychom se zakonzervovali navždy. Neříkám že u všeho a vždy, ale je občas třeba uvažovat s chladnou hlavou a racionálně, a myslet při tom i na děti. A děti jejich dětí.
Re: Libeňský most (soumostí)
Podle mě nechtějí do voleb dělat nic, aby se ten slepenec pražské koalice nerozpadl. Takže se bude aspoň do léta bádat, pak jsou dovolené. Případně se rozhodne těsně před volbama, kdy se naopak rázné kroky dají prodat v předvolebním boji.Sosa píše:ČKAIT, Kloknerův ústav a hodně mostařů (našich význačných) se vyjádřili, že jediná smysluplná varianta je zbourat. Proti jsou zelený a několik občanů a Pošvářová (ta je na základě článků a pohledu).
Jakou tedy odbornou debatu a s kým chtějí vést?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Libeňský most (soumostí)
Foto z výstavby Libeňského mostu a nějaké čtení k problematice zde:
https://auto.idnes.cz/libensky-most-lib ... tomoto_fdv
https://auto.idnes.cz/libensky-most-lib ... tomoto_fdv
- Přílohy
-
- FDV7358fc_liben.jpg (99.97 KiB) Zobrazeno 14348 x
Re: Libeňský most (soumostí)
lynxi
když ten trojský most stavěli, tak se rekonstruovala trať i tím podjezdem
a ONI se nebyli schopni domluvit !
čili dimenzován je, ale k čemu...
on ten libeňák je na tom vlastně stejně
přestavbou Palmovky defacto ztratil význam městského mostu
a nyní komfortní nájezd z Libně zrušili, aby tam developer mohl mít zahrádku
když ten trojský most stavěli, tak se rekonstruovala trať i tím podjezdem
a ONI se nebyli schopni domluvit !
čili dimenzován je, ale k čemu...
on ten libeňák je na tom vlastně stejně
přestavbou Palmovky defacto ztratil význam městského mostu
a nyní komfortní nájezd z Libně zrušili, aby tam developer mohl mít zahrádku
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Libeňský most (soumostí)
Shodou okolností jsem o tom procesu měl sem tam nějáké informace od kolegy. Dlouho se dohadovaly různé varianty. Hlavní varianta byla, že se kousek vedle stávajícího podjezdu vybuduje podchod pro pěší a ve stávajícím podjezdu tak vznikne místo na 2+2 pruhy pro auta. Postupně se to různě měnilo, kdy a co a jak a pořád odkládalo na později ...... železničáři údajně také moc nespolupracovali a chtěli strašný prachy za výluku železnice v době eventuální výstavby atd. Takže po dlouhých letitých dohadech nakonec nebylo nic, zřejmě v rámci úspor ..... rozhodovalo se totiž v době, kdy bylo v kurzu cenu Blanky co nejvíc snížit resp. alespoň co nejméně navýšit.
Re: Libeňský most (soumostí)
Tomu moc nerozumím. Před přestavbou Palmovky vedly ulicí Na Žertvách koleje. Proti tomu je dnešní verze mnohem víc městem než ta původní.Mike píše:on ten libeňák je na tom vlastně stejně
přestavbou Palmovky defacto ztratil význam městského mostu
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Libeňský most (soumostí)
Při stavbě mostu se počítalo s tím, že po něm povede páteřní komunikace, v jedné linii spojující Dejvice-Letnou-Holešovice-Libeň-Vysočany. K tomu ovšem nedošlo ani na jedné straně řeky, takže přestavba Palmovky byla už jen labutí píseň a most dnes de facto spojuje přímo jen dvě čtvrti a nic víc.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Libeňský most (soumostí)
Bohužel ano, i kdyby se jednou propojila Veletržní a Dělnická, tak právě Dělnická zůstane úzkým hrdlem, u 2 bloků se tam nedotáhla do konce nová regulace na širokou ulici a developerský projekt Vivusu na rohu Osadní a Dělnické ten stav teď definitivně zakonzervoval.
Dobře je to vidět na mapě, domy 28 a 40-44 byly postevny s rezervou:
https://mapy.cz/s/2Ev2S
Dobře je to vidět na mapě, domy 28 a 40-44 byly postevny s rezervou:
https://mapy.cz/s/2Ev2S
Re: Libeňský most (soumostí)
To je v Praze na spoustě míst, v období 1 republiky byla mnohde výstavba posunuta, bohužel se již na to nenavázalo. Je to krásně vidět třeba i na Milady Horákové.
Re: Libeňský most (soumostí)
To be exact: podle plánů Stavební regulační komise z přelomu 20. a 30. let se naplánovalo posunutí severní uliční čáry Veletržní a jižní uliční čáry Dělnické. I v té Veletržní je to pěkně vidět - třeba na Albertu, který "dočasně" vyplňuje roh mezi starou a novou uliční čarou.Max píše:Bohužel ano, i kdyby se jednou propojila Veletržní a Dělnická, tak právě Dělnická zůstane úzkým hrdlem, u 2 bloků se tam nedotáhla do konce nová regulace na širokou ulici a developerský projekt Vivusu na rohu Osadní a Dělnické ten stav teď definitivně zakonzervoval.
Dobře je to vidět na mapě, domy 28 a 40-44 byly postevny s rezervou:
https://mapy.cz/s/2Ev2S
Rozšíření Veletržní mělo pokračovat až nahoru na Letnou ke křižovatce s Oveneckou.
Viz plány: http://app.iprpraha.cz/js-api/app/srk/
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libeňský most (soumostí)
zdá se, že škodiči existovali již tenkrát
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Libeňský most (soumostí)
Tak málokdo si chce nechat ubourat nebo zbourat barák, tím spíš že naproti z toho vyjdou lépe.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Libeňský most (soumostí)
tomu rozumím
srovnávám to třeba se situací okolo Skalky
kde taky uřízli jednu silnici pěší zónou s tramvajemi
za Solidaritou vznikla kapacitní komunikace na úkor předzahrádek - dnes v zásadě nahrazená JS
a Průběžnou zklidnili...
důležité na tom je, že se takhle - tedy kapacitní komunikace - uvažovalo v době, kdy tu byla těch aut desetina
a dneska se "debatuje" jestli okruh Prahy ve dvou nebo třípruhu
ačkoli logickým vyústěním by byl projekt 4+4 s odstavnými ...
srovnávám to třeba se situací okolo Skalky
kde taky uřízli jednu silnici pěší zónou s tramvajemi
za Solidaritou vznikla kapacitní komunikace na úkor předzahrádek - dnes v zásadě nahrazená JS
a Průběžnou zklidnili...
důležité na tom je, že se takhle - tedy kapacitní komunikace - uvažovalo v době, kdy tu byla těch aut desetina
a dneska se "debatuje" jestli okruh Prahy ve dvou nebo třípruhu
ačkoli logickým vyústěním by byl projekt 4+4 s odstavnými ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Libeňský most (soumostí)
Bourat je nikdo nenutil. Tehdy byla běžná praxe, že dožívající staré domy se nerekonstruují, ale postaví se nové, modernější. Na takový režim bylo rozšiřování nastaveno. Dokonce bylo i povoleno mít u domu dočasnou přístavbu, kterou je majitel povinen zbourat, až bude hotov celý blok. Fungovalo to za první republiky i za socíku. I když za toho socíku proces značně zpomalil, jelikož se předpokládalo, že se zbourají a přestaví celé čtvrti najednou, tak proč se zabývat obměnou jednotlivých domů. Až pak byl plán na rozšiřování zrušen, ve jménu nedotknutelnosti soukromého majetku a toho, že auta jsou fuj a nebudeme jim ustupovat.Martin z Ostravy píše:Tak málokdo si chce nechat ubourat nebo zbourat barák, tím spíš že naproti z toho vyjdou lépe.