II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Viz oznámení v obecním magazínu http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 52#p134752, od března 2017 do prosince 2018 bude probíhat rekonstrukce železničního nadjezdu na průjezdu silnic II/272 a II/331 městem Lysá nad Labem a nadjezd bude po celou tuto dobu uzavřen pro veškerou dopravu.
Protože se jedná o jediné silniční spojení přes železniční trať ve městě a širším okolí, nastane z hlediska silniční dopravy hermetické rozdělení města Lysá nad Labem na dvě části v délce trvání téměř 2 let. Radnice se sice na poslední chvíli pokouší zbudovat provizorní úrovňový železniční přejezd pro místní osobní dopravu u Kovony, který ale bude kvůli vysoké intenzitě železniční dopravy na trati více neprůjezdný než průjezdný, navíc jsou zde z minulosti spory mezi vlastníkem Kovony, po jehož pozemcích má vést objízdná trasa, a Městem Lysá (zapříčiněné minulým vedením Města) a zbudování objízdné trasy tak ještě není zcela jisté. Nejkratší objízdná trasa přes Ostrou a Stratov měří 12 km.
Dost by mně zajímal názor odborné veřejnosti, zda je opravdu nutné generálkovat most přes koleje na silnici II. třídy po dobu celých 21 měsíců a navíc za cenu čtvrt miliardy korun - to spíše připomíná zbudování zcela nového mostu, včetně spodní stavby. Prosím, opravte mne, pokud se mýlím.
Protože se jedná o jediné silniční spojení přes železniční trať ve městě a širším okolí, nastane z hlediska silniční dopravy hermetické rozdělení města Lysá nad Labem na dvě části v délce trvání téměř 2 let. Radnice se sice na poslední chvíli pokouší zbudovat provizorní úrovňový železniční přejezd pro místní osobní dopravu u Kovony, který ale bude kvůli vysoké intenzitě železniční dopravy na trati více neprůjezdný než průjezdný, navíc jsou zde z minulosti spory mezi vlastníkem Kovony, po jehož pozemcích má vést objízdná trasa, a Městem Lysá (zapříčiněné minulým vedením Města) a zbudování objízdné trasy tak ještě není zcela jisté. Nejkratší objízdná trasa přes Ostrou a Stratov měří 12 km.
Dost by mně zajímal názor odborné veřejnosti, zda je opravdu nutné generálkovat most přes koleje na silnici II. třídy po dobu celých 21 měsíců a navíc za cenu čtvrt miliardy korun - to spíše připomíná zbudování zcela nového mostu, včetně spodní stavby. Prosím, opravte mne, pokud se mýlím.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Dle ceny a doby to na novou výstavbu skoro vypadá. Škoda, že už není obchvat.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Toto spojení není průjezdné?
https://mapy.cz/s/1dJ71
https://mapy.cz/s/1dJ71
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Tak o tom to není, po Mírové se lze dostat tamtéž. Problém je u Kovony (tam, co vede trasa těsně podle kolejí). Jestli rozumím kontextu, tak je to po pozemku Kovony a Kovona se moc netváří na to, že po jejím pozemku povede tranzit městem. Objet Kovonu od jihu a západu je taky problém, bo je tam úzká prašná cesta. Snad by se to dalo vyřešit "pouze pro dopravní obsluhu", takže jen pro místní. Třeba z Milovic na Prahu buď po D10 nebo oklikou přes Stratov.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Jak je ten nadjezd v Lysé starý, že už se musí bourat?
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
15. nebo 16. dubna dojde k uzavření nadjezdu v Lysé n. L. Uzavírka má trvat cca do září 2019.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Nadjezd byl uzavřen včera, dálková nákladní doprava by měla být směřována na Nymburk, osobní pak objížďkou přes Stratov
průjezd kolem Kovony nakonec zprovozněný je, ale pouze pro místní, na začátku jsou zákazy vjezdu s dodatkovou tabulkou vjezd na povolení (povolenkou je parkovací karta pro lysou, kterou může získat člověk s trvalým bydlištěm v Lysé)
včera byl na místě dobrý zmatek, vyznačené jednosměrky lidi ignorovali, zákazy vjezdu taky, městská policie na místě zatím jenom informuje, tolerance ale nebude trvat dlouho, průjezd je úzký a rozhodně nepobere normální transit
jinak tady padl dotaz, proč se to celé bourá, odpověď je, protože sedmdesátá léta a technologie mostů z předepjatých nosníků, stejný problém jsou i mosty na D10, co vím, tak hlavní problém je zatékání dovnitř konstrukce
jinak i při zběžném pohledu na most vidíte hloubkovou korozi předepjatých nosníků, odpadávání kusů betonu ad.
průjezd kolem Kovony nakonec zprovozněný je, ale pouze pro místní, na začátku jsou zákazy vjezdu s dodatkovou tabulkou vjezd na povolení (povolenkou je parkovací karta pro lysou, kterou může získat člověk s trvalým bydlištěm v Lysé)
včera byl na místě dobrý zmatek, vyznačené jednosměrky lidi ignorovali, zákazy vjezdu taky, městská policie na místě zatím jenom informuje, tolerance ale nebude trvat dlouho, průjezd je úzký a rozhodně nepobere normální transit
jinak tady padl dotaz, proč se to celé bourá, odpověď je, protože sedmdesátá léta a technologie mostů z předepjatých nosníků, stejný problém jsou i mosty na D10, co vím, tak hlavní problém je zatékání dovnitř konstrukce
jinak i při zběžném pohledu na most vidíte hloubkovou korozi předepjatých nosníků, odpadávání kusů betonu ad.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Objížďka přes Stratov zvýšila provoz na cca 4-násobek. Úzkým hrdlem je úrovňový přejezd přes železničí trať Lysá - Nymburk, kde je velký provoz osobních i nákladních vlaků, závory jsou spouštěné každých 10 minut a na přejezdu je běžně kolona 30 aut, takže je třeba počítat s časem navíc.
Alespoň drobnou výhodou je velkorysá rekontrukce žel. přejezdu Stratov, dobře provedená oprava výtluků na silnici Lysá/Litol - Ostrá a nakreslení VDZ, které zde zcela chybělo nebo téměř nebylo vidět.
Pokud by byl už dokončen dávno slibovaný obchvat Lysé, tak se tohle vůbec nemuselo řešit.
Alespoň drobnou výhodou je velkorysá rekontrukce žel. přejezdu Stratov, dobře provedená oprava výtluků na silnici Lysá/Litol - Ostrá a nakreslení VDZ, které zde zcela chybělo nebo téměř nebylo vidět.
Pokud by byl už dokončen dávno slibovaný obchvat Lysé, tak se tohle vůbec nemuselo řešit.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
chybělo, jezdím tudy už deset let a nikdy tam nebylo, v kombinaci s chybějícími odrazkami je to v noci docela adrenalin
jsem zvědavý, co s tímhle udělá pravidelný samosběr jahod, jestli ho tam povolí, tak to bude masakr, loni si tam o mě urazila zrcátko jedna spěchající paní ....
jo obchvat, to je kapitola sama pro sebe
jenom upozorňuji, že na objížďce u Kovony jsou ty přejezdy rovnou dva, s křižovatkami do pravého úhlu a ne uplně přehledné, rozhodně to není varianta pro tranzit, kdyby si někdo chtěl tudyma zkracovat cestu
a jak včera poznamenal strážník na místě, je jenom otázka času, kdy tady někdo pod ten vlak vjede, neb intervaly červené jsou velmi dlouhé a lidi spěchají .....
jsem zvědavý, co s tímhle udělá pravidelný samosběr jahod, jestli ho tam povolí, tak to bude masakr, loni si tam o mě urazila zrcátko jedna spěchající paní ....
jo obchvat, to je kapitola sama pro sebe
jenom upozorňuji, že na objížďce u Kovony jsou ty přejezdy rovnou dva, s křižovatkami do pravého úhlu a ne uplně přehledné, rozhodně to není varianta pro tranzit, kdyby si někdo chtěl tudyma zkracovat cestu
a jak včera poznamenal strážník na místě, je jenom otázka času, kdy tady někdo pod ten vlak vjede, neb intervaly červené jsou velmi dlouhé a lidi spěchají .....
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
K dnešku už jsou z mostu dvě jižní pole pryč a pracuje se na třetím
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Z mostu zbývají už jenom pilíře a pár posledních nosníku na severu
Překvapilo mě, že střední část nad kolejemi byla monolit, rozřezali ji na díly a dolů je sundali dva velcí Hanisi
Překvapilo mě, že střední část nad kolejemi byla monolit, rozřezali ji na díly a dolů je sundali dva velcí Hanisi
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Stavba za prázdniny pokročila a už stojí krajní 3 pilíře z obou stran ke kolejím a příští týden se na ně budou dávat předepjaté nosníky, 7 na každé ze tří polí na obou stranách, spojeny pak budou onolitickou deskou
pole nad kolejemi bude zvláštní, je vidět jenom základ jediného pilíře severně od kolejí, mezi koleje nevidím, tam asi ještě jeden, každopádně to bude mít mnohem větší rozpony, někde jsem narazil na informaci o vysouvání celého celku, ale berte s rezervou
pole nad kolejemi bude zvláštní, je vidět jenom základ jediného pilíře severně od kolejí, mezi koleje nevidím, tam asi ještě jeden, každopádně to bude mít mnohem větší rozpony, někde jsem narazil na informaci o vysouvání celého celku, ale berte s rezervou
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
severní třetina mostu je již vybetonovaná a na ložiscích, jižní se dokončuje
už stojí i oba pilíře středního pole a to se začíná montovat na severní třetině, bude to svařovaná ocelové konstrukce vysouvaná od severu přes koleje
už stojí i oba pilíře středního pole a to se začíná montovat na severní třetině, bude to svařovaná ocelové konstrukce vysouvaná od severu přes koleje
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Velice prosím, zda má někdo k dispozici plány starého a nového mostu a mohl by je sem nějak zveřejnit - stačil by boční pohled na most se zakreslením přemosťovaných železničních kolejí pod ním a jejich UIC jízdních profilů na řezu.
Ono se totiž zdá, že nový most se poněkud odlišuje od toho původního a dokonce se nějak začalo proslýchat, že pravým důvodem této podivné "totální rekonstrukce" nebyl tak úplně špatný technický stav původního mostu. Zní to bizarně, ale do konstrukce nového mostu je údajně promítnuta i potřeba přemostění budoucích kolejí pro vyvedení plánované Všejanské spojky z žst. Lysá nad Labem, která má být součástí tzv. V. koridoru Praha - Liberec, které by původní most nedovoloval.
Ví se o tomto něco bližšího?
Ono se totiž zdá, že nový most se poněkud odlišuje od toho původního a dokonce se nějak začalo proslýchat, že pravým důvodem této podivné "totální rekonstrukce" nebyl tak úplně špatný technický stav původního mostu. Zní to bizarně, ale do konstrukce nového mostu je údajně promítnuta i potřeba přemostění budoucích kolejí pro vyvedení plánované Všejanské spojky z žst. Lysá nad Labem, která má být součástí tzv. V. koridoru Praha - Liberec, které by původní most nedovoloval.
Ví se o tomto něco bližšího?
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
no nevím ….
pilíře jsou na stejných místech, tzn. rozteče polí jsou stejné
když se podívám na situačku, tak všejanská spojka se má dotknout zhlaví po mostem jenom mírným vyosením kolejí míjejících jižní pilíř v kolejišti a nově přibyde ještě jedna kolej směrem na jih, ta už bude zasahovat do zástavby, k pilíři ale bude ještě dost místa, vešla by se tam ještě jedna
takže moc se mi to nezdá, nevím jak budou oba mosty jiné výškově ale nemyslím si, že by to u starého byl zásadní problém
starý most měl pilíře opravdu ve špatném stavu
pilíře jsou na stejných místech, tzn. rozteče polí jsou stejné
když se podívám na situačku, tak všejanská spojka se má dotknout zhlaví po mostem jenom mírným vyosením kolejí míjejících jižní pilíř v kolejišti a nově přibyde ještě jedna kolej směrem na jih, ta už bude zasahovat do zástavby, k pilíři ale bude ještě dost místa, vešla by se tam ještě jedna
takže moc se mi to nezdá, nevím jak budou oba mosty jiné výškově ale nemyslím si, že by to u starého byl zásadní problém
starý most měl pilíře opravdu ve špatném stavu
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Mimochodem - zde jsou docela povedené fotky na FB města. Celkem se mi to líbí. O stavu a provedení mostu se můžete každý přesvědčit sám:
https://www.facebook.com/mestolysanadla ... =3&theater
Komentář města:
Stavba nadjezdu pokračuje podle harmonogramu. Před dokončením jsou zbývající dva pilíře. Náročné na výluky bylo především vybudování pilíře přímo v kolejišti. Na straně Lysé byla zahájena montáž 90 m dlouhé ocelové konstrukce, která bude v únoru 2019 postupně vysunuta nad ul. 9. května a kolejiště.
Od 15.12.2018 do 6.1.2019 proběhne technologická přestávka (stavba bude zastavena).
Zde je ke stavbě několik technických a finančních údajů z webu StČ Kraje:
https://kr-stredocesky.cz/web/urad/home ... _count%3D1
https://www.facebook.com/mestolysanadla ... =3&theater
Komentář města:
Stavba nadjezdu pokračuje podle harmonogramu. Před dokončením jsou zbývající dva pilíře. Náročné na výluky bylo především vybudování pilíře přímo v kolejišti. Na straně Lysé byla zahájena montáž 90 m dlouhé ocelové konstrukce, která bude v únoru 2019 postupně vysunuta nad ul. 9. května a kolejiště.
Od 15.12.2018 do 6.1.2019 proběhne technologická přestávka (stavba bude zastavena).
Zde je ke stavbě několik technických a finančních údajů z webu StČ Kraje:
https://kr-stredocesky.cz/web/urad/home ... _count%3D1
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Tak už se vysunuje ocelová konstrukce přes kolejiště
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
A už je na místě.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Byla vypsána zakázka na krátkou přeložku II/272 u Starého Vestce včetně okružní křižovatky s II/611. Dle výkresu dopravního značení má být prakticky celá nová trasa uvnitř obce.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Super, tohle chtělo dodělat. V územním plánu Vestce už to je dlouho. Ještě by to chtělo na II/272 vyměnit povrch. To vyspravování nejde donekonečna.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Nadjezd v Lysé je již otevren
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
Dnes jsem po nadjezdu jel a je to super. Tak teď ještě obchvat Lysé a bude to dokonalé.
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
super ?
jo, zmizely ty krátery u Litole, ale jinak je to stejný jako to bylo
prostě most, asfalt.....
jo, zmizely ty krátery u Litole, ale jinak je to stejný jako to bylo
prostě most, asfalt.....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: II/272+II/331 Lysá nad Labem - dlouhodobá uzavírka
To je vidět ta krátká lidská paměť, na starém mostě mlátičky všechny spáry, a že jich pár byo