Ukrajina

Odpovědět
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Ukrajinský prezident Porošenko dnes slavnostně otevřel druhou rouru železničního tunelu Beskyd, který se nachází ve Lvovské oblasti nedaleko hranice se Zakarpatím na trati Lvov-Mukačevo. S délkou 1 764,5 m je to druhý nejdelší tunel na Ukrajině (vůbec nejdelší je Lutuhynský tunel v Luhanské oblasti). Tunel se stavěl od roku 2013 a jednalo se o strategickou investici, protože po této trati prochází 40 % tranzitu zboží směrem do západní a střední Evropy, takže je to takové okno na západ. Jinak pro zajímavost původní roura tunelu byla postavena už v roce 1886, jednalo se o trať spojující v rámci Rakousko-Uherska Halič s Uhrami.

Mimochodem pokud se někdo chystá na Ukrajinu, tak vřele doporučuju si tuhle trať projet, úsek přes Karpaty je nádherný.

V tomhle článku je pár fotek ze stavby: https://www.epravda.com.ua/publications ... 16/636835/

Tady najdete i krátké video: https://www.pravda.com.ua/news/2018/05/24/7181242/
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Technické parametry:
až 100 vlaků za den z původních 47
rychlost 60-70km/h z původních 40km/h

Nic moc rychlost pro hlavní koridor. Nevíte někdo další podrobnosti, jestli plánují narovnání celého koridoru přes Karpaty?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

O ničem v tomhle směru nevím. Pokud jde o železnici, tak se v posledních letech hlavně mluví o buď kompletní konverzi na evropský rozchod nebo stavbu nových tratí (v první řadě napojení Lvova) s evropským rozchodem.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Já bych se s dovolením vrátil k tématu, přidávám video z průjezdu tunelem a přilehlé části trati. Jinak jak jsem psal v původním příspěvku, sám jsem měl tu čest jet tuhle trasu několikrát a je to i turisticky nesmírně atraktivní trať, která fakt stojí za to. Vřele doporučuju. (podobná je ještě na západě ze Lvova přes Sambor a Užocký průsmyk do Užhorodu - tady je článek s pár fotkami: https://cestovani.idnes.cz/ukrajinsky-s ... -sveta_tom)

kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Ukrajina

Příspěvek od kik »

FlakY: Co se týká té rychlosti, tak je to horská trať a navíc nákladní vlaky obvykle nejezdí rychleji než 100-120 km/hod. Takže těch cca max. 70 km/hod je tam naprosto dostačujících. A co jsem tak na různých žel. webech četl o stavu ukrajinských tratí, tak si jen tak říkám, po kolika letech dojde ke snížení traťové rychlosti z důvodů neúdržby.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Já osobně si myslím, že už to dna dosáhlo. Díky reformám zaváděným po Majdanu se spousta oblastí normalizuje a do systému se postupně dostává víc peněz. Už teď se to hodně projevuje na silniční infrastruktuře a na železnici taky určitě dojde, tím spíš že pro Ukrajinu bude hodně důležité se nějakým způsobem napojit na Evropu, takže na tom zapracují. Viděl bych to asi zhruba na model jako Pobaltí, které teď staví páteřní trať s normálním rozchodem napojenou na Polsko. Předpokládám, že první na řadě bude trať do Lvova (o tom už se ostatně mluví).
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Ukrajina

Příspěvek od Trupman »

S tou normálněrozchodnou páteřní tratí v Pobaltí to zase tak horké nebude. První úsek se postavil od PL/LT hranic do Kaunasu a pak nic. Další "etapou" by mohla být trať v Rize na letiště, která se prezentuje jako součást tohoto koridoru, asi aby na to byly dotace.
Jinak ten postavený úsek je neelektrifikovaná jednokolejka vedená ve většině délky své trasy podél již existujících tratí, takže se to různě klikatí a vůbec to není trať, která by měla potenciál nějak urychlit osobní dopravu.
Plán na postavení rychlejší dvoukolejky existuje, ale stále se vlastně ani nekoplo a spíš to vypadá na rozdrobení právě do těch dílčích projektů.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Já to samozřejmě nevím dopodrobna, ale když před pár lety na Litvě byl, tak si vybavuju, že se tam směrem k městu Mariampole stavělo. Celá ta železnice by měla vést přes Kaunas a Rigu až do Tallinnu (a tam se pak počítá s navazujícím tunelem do Helsinek) a měla se tuším stavět na 200 km/h, ale jak na tom ten projekt je netuším.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Ukrajina

Příspěvek od Trupman »

To je právě ten úsek o kterém píšu že byl postaven. Celé to bylo spojeno i s kompletní přestavbou původní, souběžně vedoucí, širokorozchodné trati, takže ta stavba jistě vypadala masivně, ale výsledek je dost rozpačitý zárodek.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“