Rakousko všeobecně
Re: Rakousko
Hledal jsem na ASFINAGu termín zprovoznění S1 Suessenbrunn-Eibesbrunn - to čekání v kolonách ve Vídni na Bruennerstrasse je fakt šílené... a jinou informaci než konec roku 2009 jsem našel. Nevíte někdo přesné datum ???
Ale zato mám něco v češtině ohledně odstupňování mýta pro nákladní auta dle emisí - tak jak Rakušané zavádějí k 1.1.2010
Ale zato mám něco v češtině ohledně odstupňování mýta pro nákladní auta dle emisí - tak jak Rakušané zavádějí k 1.1.2010
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:01:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko
Z fóra http://www.dialnice.info uživatel Brančo přidal zajímavou informaci:
Rakušané pokračují v dokončování druhých tubusů v tunelech na hlavních dálničních tazích.
23.9.2009 byla uvedená do provozu druhá, jižní roura tunela Roppener na Inntalské dálnici A12. Severní roura tunela přejde rekonstrukcí do konce roku 2010.
délka: 5079 m
začátek výstavby: 07/2006
přerazení tunele: 10/2007
ukončení stavebních prací: 10/2008
uvedení do provozu: 09/2009
celkové náklady: 130 mil. €
Rakušané pokračují v dokončování druhých tubusů v tunelech na hlavních dálničních tazích.
23.9.2009 byla uvedená do provozu druhá, jižní roura tunela Roppener na Inntalské dálnici A12. Severní roura tunela přejde rekonstrukcí do konce roku 2010.
délka: 5079 m
začátek výstavby: 07/2006
přerazení tunele: 10/2007
ukončení stavebních prací: 10/2008
uvedení do provozu: 09/2009
celkové náklady: 130 mil. €
Snehove retezy
Ahoj,
nevite jak je to presne se zimni vybavou? Našel jsme kusé,a někdy si protiřečící, informace v češtině. Němčinou bohužel nevládnou natoli, abych popchopil přené významy některých slov.
Co jsem zjistil, tak v období od listopadu do cca. dubna je povinnost v případě sněhovu, břečky, nebo ledu (Schneefahrbahn, Schneematsch oder Eis) mít zimní gumy. Alterantivně pak lze mít v případě sněhové pokrývky i letní gumy s řetězy. Potud je mi vše jasné.
Co mi není jasné je značka kola s řetězem, případně na OEAMTC informacích o dopravě (http://www.oeamtc.at/index.php?type=url ... sicht.html) výraz "Schneekettenpflicht ". Znamená to, že v takovém případě musím řetězy mít nasazené, nebo je jen mít v kufru?
Díky za odpověď.
BTW: možná by stálo za to doplnit tuto informaci do sekce zahraničí. Případně pak i rozšířit slovníček o zimní výrazy: např. Schneeglätte, Schneekettenpflicht, zimní výbava. Do obecného bych přidal, nur LKW, Richtung, beide Richtungen, gesperrt. Možná i návod jak pochopit dopravní info z rádia .
nevite jak je to presne se zimni vybavou? Našel jsme kusé,a někdy si protiřečící, informace v češtině. Němčinou bohužel nevládnou natoli, abych popchopil přené významy některých slov.
Co jsem zjistil, tak v období od listopadu do cca. dubna je povinnost v případě sněhovu, břečky, nebo ledu (Schneefahrbahn, Schneematsch oder Eis) mít zimní gumy. Alterantivně pak lze mít v případě sněhové pokrývky i letní gumy s řetězy. Potud je mi vše jasné.
Co mi není jasné je značka kola s řetězem, případně na OEAMTC informacích o dopravě (http://www.oeamtc.at/index.php?type=url ... sicht.html) výraz "Schneekettenpflicht ". Znamená to, že v takovém případě musím řetězy mít nasazené, nebo je jen mít v kufru?
Díky za odpověď.
BTW: možná by stálo za to doplnit tuto informaci do sekce zahraničí. Případně pak i rozšířit slovníček o zimní výrazy: např. Schneeglätte, Schneekettenpflicht, zimní výbava. Do obecného bych přidal, nur LKW, Richtung, beide Richtungen, gesperrt. Možná i návod jak pochopit dopravní info z rádia .
Naposledy upravil(a) martini dne 12.1.2010 8:09:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto z EU na žádost autora
Důvod: Přesunuto z EU na žádost autora
Re: Rakousko
Berte tuto informaci jako čistě informativní, nemám teď prostor je ověřit. Ale povinnost zimní gumy pro špatné podmínky platí v Německu a pokud na letních gumách za sněhu atd. je způsobena nehoda, je za viníka označen automaticky řidič s těmito gumami. V Rakousku platí v období "přibližně" zimního času automatická povinnost zimních gum. Myslím, že zde není podmínka za sněhu atd.
Co se značky týká. Je to příkazová značka a název je jasný - povinné sněhové řetězy, takže řetězy v kufru by v konfliktu s policií neuspěly. Nikdo ale neříká, že jsou vždy potřeba. Zažil jsem případy, kdy to značka přikazovala, a při tom nebyly nutné, protože nesněžilo ani pár hodin.
Co se značky týká. Je to příkazová značka a název je jasný - povinné sněhové řetězy, takže řetězy v kufru by v konfliktu s policií neuspěly. Nikdo ale neříká, že jsou vždy potřeba. Zažil jsem případy, kdy to značka přikazovala, a při tom nebyly nutné, protože nesněžilo ani pár hodin.
Re: Rakousko
Tak nastesti nesnezilo, takze jsme se bez retezu obesli. Nicmene z duvodu co pisete byla vzdy pod tou znackou pomerne obsahla dodatkova tabulka za jakych podminek jsou potreba. (Tedy, ze na vozovce opravdu musi byt vrstva snehu/ledu). Muj osobni tip je, ze kdyz nasnezi, tak ty dodatkove tabulky prekryji a pak uz neni co resit.martin píše:Nikdo ale neříká, že jsou vždy potřeba. Zažil jsem případy, kdy to značka přikazovala, a při tom nebyly nutné, protože nesněžilo ani pár hodin.
100 km/h
je nějaký rozumný důvod proč na rakouským průjezdu Kufstein-Innsbruck-Brenner je na celém úseku povolena rychlost max 100 km/h ?? V neděli kdy se vrací mraky lidi z Alp, ale taky třeba ve čtvrtek a v sobotu a tak... a navíc to všude svítí na těch panelech čili nikoliv pevných značkách... platim známku za 1,5 hodiny průjezdu Rakouskem a pak to tam frčí jak na normální státovce...
díky za info
díky za info
Re: Rakousko
Emmision limite nebo nejak tak to maj psany:-DDD
Re: Rakousko
Já myslel, že je tam Lärmschutz ... v našem provedení se to teď rozmohlo v praze pod hesle "omezení hluku".
Re: Rakousko
Hluk to jsou ty značky 22-05, toto je příroda Rakušani ...
Re: Rakousko
Tak přes Brenner do Itálie jedině přes Mnichov a přes Rakousko bez dálnice. Nějak ze setrvačnosti tak jezdíme už přes 10 let . Brennerskou dálnici jsem v tomto úseku ještě nikdy nepoužil. Každý rok si říkáme, že třeba jo, ale tradice pak převáží.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rakousko
no jo ale co mam delat kdyz jezdim A10 na Terst?:-)) To uz je po okreskach pekna streka:-)) Ale ja si za to rad zaplati - bez ironie:-)
Re: Rakousko
Pak to nemá jiné řešení než koupit tu známku samozřejmě. Mluvil jsem vysloveně jen o průjezdu od Mnichova směrem na Bolzano a pro osobní auto.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko
Rychlý průjezd Vídní v nedohlednu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1809
Co je všechno zahrnuto v té ceně ?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1809
Co je všechno zahrnuto v té ceně ?
PPP Ostregion Paket 1
Měl jsem možnost si v minulém týdnu projet první úsek rakouské dálniční sítě stavěný přes PPP. Celkem jsou v tomto balíku zahrnuty následující úseky:
- S2, spojka mezi A23 a S1, upgrade stávající trasy do parametrů rychlostní silnice + obchat Sussenbrunn o délce 4 km v těsné blízkosti městské aglomerace. V budoucnu se bude jednat o radiálu k okruhu S1, kde vznikce MÚK. Pro představu něco jako u nás je "dočasně" plynule zaústěna Štěrboholská radiála do SOKP.
S1 východ, spojující konec S2 se začátkem Nord Autobahn A5 na předměstí Eibesbrunn o délce 12 km.
S1 západ, spojující A5 s A22 o délce 12 km (zde už jsem tedy nejel)
A5 Nord Autobahn od S1 po Schrick v délce 23 km.
Celkově tedy tento balík obsahoval výstavbu 51 km nových komunikací dálničního typu. Dle databáze projektů PPP infra-news.com dosáhly investiční náklady částky 933 mil. EUR, což při současném kurzu 25,4 Kč/EUR odpovídá stavebním nákladům 23,7 mld. Kč. Použijeme-li "novinářskou aproximaci" pak se jedná o 464 mil. Kč za kilometr. Vítězný uchazeč a tudíž zhotovitel stavby - konsorcium Hochtief a Alpine Bau a EGIS Project.
Doba koncese 33 let (z toho 4 roky výstavba, po 3 letech stavby uvedeno do provozu). Transakce započata 30.11.2004 a finančně uzavřena 12.12.2006. Platby státu založené na stínovém mýtném (sdílení rizika poptávky mezi státem a koncesionářem - tenkrát na to banky ještě při snesitelných maržích přistupovaly).
Je nutné dodat, že se vesměs jedná o dálnici v příměstské oblasti, s až neuvěřitelným množstvím protihlukových stěn, několika dálničními křižovatkami atp.
Fotky jsou pořízeny z jedoucího auta a už se šeřilo, omluvte proto prosím tu "úžasnou" kvalitu některých z nich. K nahlédnutí jsou zde.
- S2, spojka mezi A23 a S1, upgrade stávající trasy do parametrů rychlostní silnice + obchat Sussenbrunn o délce 4 km v těsné blízkosti městské aglomerace. V budoucnu se bude jednat o radiálu k okruhu S1, kde vznikce MÚK. Pro představu něco jako u nás je "dočasně" plynule zaústěna Štěrboholská radiála do SOKP.
S1 východ, spojující konec S2 se začátkem Nord Autobahn A5 na předměstí Eibesbrunn o délce 12 km.
S1 západ, spojující A5 s A22 o délce 12 km (zde už jsem tedy nejel)
A5 Nord Autobahn od S1 po Schrick v délce 23 km.
Celkově tedy tento balík obsahoval výstavbu 51 km nových komunikací dálničního typu. Dle databáze projektů PPP infra-news.com dosáhly investiční náklady částky 933 mil. EUR, což při současném kurzu 25,4 Kč/EUR odpovídá stavebním nákladům 23,7 mld. Kč. Použijeme-li "novinářskou aproximaci" pak se jedná o 464 mil. Kč za kilometr. Vítězný uchazeč a tudíž zhotovitel stavby - konsorcium Hochtief a Alpine Bau a EGIS Project.
Doba koncese 33 let (z toho 4 roky výstavba, po 3 letech stavby uvedeno do provozu). Transakce započata 30.11.2004 a finančně uzavřena 12.12.2006. Platby státu založené na stínovém mýtném (sdílení rizika poptávky mezi státem a koncesionářem - tenkrát na to banky ještě při snesitelných maržích přistupovaly).
Je nutné dodat, že se vesměs jedná o dálnici v příměstské oblasti, s až neuvěřitelným množstvím protihlukových stěn, několika dálničními křižovatkami atp.
Fotky jsou pořízeny z jedoucího auta a už se šeřilo, omluvte proto prosím tu "úžasnou" kvalitu některých z nich. K nahlédnutí jsou zde.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rakousko
budoucí výstavba v Horním Rakousku:
http://www.nachrichten.at/oberoesterrei ... rt69,67590
Hejtman Hiesl tvrdí že do příštího roku bude přezkoumán harmonogram výstavby S10 Freistadt Nord - státní hranice.
Dále se mluví po západním obchvatu Lince A26, která je ve stavu 1 rok za S10. Nevylučuje i realizaci napojení S10 přímo na A1 od Gallneukirchenu, a to po roce 2015.
http://www.nachrichten.at/oberoesterrei ... rt69,67590
Hejtman Hiesl tvrdí že do příštího roku bude přezkoumán harmonogram výstavby S10 Freistadt Nord - státní hranice.
Dále se mluví po západním obchvatu Lince A26, která je ve stavu 1 rok za S10. Nevylučuje i realizaci napojení S10 přímo na A1 od Gallneukirchenu, a to po roce 2015.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko
Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1905
*tato informace už tu byla, ale:
Nyní však bude ještě na rok vyřazen z provozu starý tubus, který musí být renovován. Provoz oběma tubusy má začít od července 2011.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1905
*tato informace už tu byla, ale:
Nyní však bude ještě na rok vyřazen z provozu starý tubus, který musí být renovován. Provoz oběma tubusy má začít od července 2011.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko
Na dálnice v Horních Rakousích letos 120 mil. €
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1927
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1927
Re: Rakousko
V Rakousku je noční hlukový limit stanoven na 45 dB (u nás 50 dB), což vysvětluje ty nesmyslné protihlukové stěny všude na A5.
Co se týče A5 severních úseků, o nevyužití původně plánovaného PPP rozhodla nově dosazená část managmentu Asfinagu, reprezentující "nepříznivce PPP z principu".
Severní úseky A5 budou financovány klasickou metodou a aktuálně se zvažuje, že by se v první etapě postavil jen "plnohodnotný poloviční profil". Rok 2014 to nejspíše nebude, ale 2015 zprovoznění je reálné.
S10 Freistadt - státní hranice je na úrovni priorit daleko vzadu a defacto se nepočítá se zahájením výstavby dříve než 2016, samozřejmě také s přihlédnutím postupu na české straně, takže...
Co se týče A5 severních úseků, o nevyužití původně plánovaného PPP rozhodla nově dosazená část managmentu Asfinagu, reprezentující "nepříznivce PPP z principu".
Severní úseky A5 budou financovány klasickou metodou a aktuálně se zvažuje, že by se v první etapě postavil jen "plnohodnotný poloviční profil". Rok 2014 to nejspíše nebude, ale 2015 zprovoznění je reálné.
S10 Freistadt - státní hranice je na úrovni priorit daleko vzadu a defacto se nepočítá se zahájením výstavby dříve než 2016, samozřejmě také s přihlédnutím postupu na české straně, takže...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Rakousko všeobecně
Podle Wikipedie (viz: http://de.wikipedia.org/wiki/Donaubr%C3 ... Traismauer ) by se Traimauer Donaubrücke měl otevírat 29. října. Začátkem Listopadu se chystám do Itálie přes Innsbruck, neví někdo jestli je tohle datum skutečně platné?
Re: Rakousko všeobecně
Těžko říct, ASFiNAG má na svých stránkách pro Verkehrsfreigabe termín November 2010.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:16:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Rakousko všeobecně
Díky moc, tohle vypadá docela nadějně.
Re: Rakousko všeobecně
Třeba v Rakousku neznamená 11/2010 to samé co u nás, tedy 28.11.2010, ale znamená to, že už se v 11/2010 dá jezdit, což má svoji logiku
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rakousko všeobecně
Průjezd Rakouskem Mnichov (D) - Brenner (I)
Jedná se o hlavní spojení mezi Německem a Itálií přes Rakousko. Projíždí se po dálnici A12 směr Innsbruck a dále na dálnici A13 směr Italien, Brenner. Kromě rakouské dálniční známky se ještě extra platí Brenerská dálnice (Brenner Autobahn) A13 a to jednorázovým poplatkem ve výši 8 €. Na celém průjezdu Rakouskem (asi 110 km) je od 22 do 5 hodin omezená rychlost na 110 km/h a kontrolují to!
Jedná se o hlavní spojení mezi Německem a Itálií přes Rakousko. Projíždí se po dálnici A12 směr Innsbruck a dále na dálnici A13 směr Italien, Brenner. Kromě rakouské dálniční známky se ještě extra platí Brenerská dálnice (Brenner Autobahn) A13 a to jednorázovým poplatkem ve výši 8 €. Na celém průjezdu Rakouskem (asi 110 km) je od 22 do 5 hodin omezená rychlost na 110 km/h a kontrolují to!
Re: Rakousko všeobecně
Ještě je třeba doplnit, že i přes den zde velmi často (snad většinou co jsem tu jel) svítí na panelech 100ka. Takže je tu pomalé a drahé, zlaté Německo.