R55, alternativní varianty
Re: R55 x ptačí oblast
No to si fakt už pak vůbec nemůžete bejt vůbec jistej, kdy po vás jdou a kdy nejdou, pokud jste paranoidní
Obávám se že ani ty všecky mosty a tunele a klikatosti by nedaly dohromady ani polovičku z těch 13 miliard. Takže zas žádnej kšeft ..
Obávám se že ani ty všecky mosty a tunele a klikatosti by nedaly dohromady ani polovičku z těch 13 miliard. Takže zas žádnej kšeft ..
Re: R55 x ptačí oblast
To, že jsem paranoidní, neznamená, že po mně nejdou!jonáš píše:No to si fakt už pak vůbec nemůžete bejt vůbec jistej, kdy po vás jdou a kdy nejdou, pokud jste paranoidní ....
(omlouvám se za OT, ale tuhle oblíbenou hlášku sem dát musím !)
Re: R55 x ptačí oblast
Pořád porovnáváme 3 a 13 miliard za pár kilometrů R55 přes ptačí oblast (bez tunelu a s ním) a ne nějakých 20 / 30 za celý úsek od Napajedel až po Rohatec (bez tunelu a s ním) vs. trasování východně od Hradiště, Veselí a Strážnice, kde se ta cena vyšplhá při přepočtu koeficientu z nížiny pro pahorkatinu o nějakých 20-30 procent nahoru, oproti původní staré bez tunelu, což je něco kolem 25ti. Mluvíme tu v hausnumerech ale pro představu to stačí.
Klidně postavme východní trasu, mě je to vcelku jedno, na R55 se beztak jen tak nedostane, spíš otázka konce nového desetiletí. Ale nedělejme z toho haloooo.... Je to podobný případ jako dostavba německé A4 a na ni několika kilometrový tunel pod kopečky který se jmenuje Königshainer Berge. Taky můžeme namítnout že se to přece dalo trasovat jinudy... Aaaach jooo...
Klidně postavme východní trasu, mě je to vcelku jedno, na R55 se beztak jen tak nedostane, spíš otázka konce nového desetiletí. Ale nedělejme z toho haloooo.... Je to podobný případ jako dostavba německé A4 a na ni několika kilometrový tunel pod kopečky který se jmenuje Königshainer Berge. Taky můžeme namítnout že se to přece dalo trasovat jinudy... Aaaach jooo...
Re: R55 x ptačí oblast
Mimochodem, kdo je tu do pytle paranoidní a proč??? Nějak absolutně nestíhám ty myšlenkové pochody? Jít po mě? Proč zrovna po mě?jonáš píše:No to si fakt už pak vůbec nemůžete bejt vůbec jistej, kdy po vás jdou a kdy nejdou, pokud jste paranoidní
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: R55 x ptačí oblast
To MAPMAN : Východní trasování ( na východ od řeky Moravy ) se přece vůbec nyní neřešilo, nebo ano ? V materiálech jsem nic takového nenašel. varianty byly pouze západně od řeky , u železničního koridoru, vojenské střelnice a vojenského cvičiště. Tam kde to nikomu normálnímu nevadí.
Re: R55 x ptačí oblast
Měli bychom se asi vrátit úplně na začátek. Je opravdu důvod pro vyhlášení Natura 2000 v tomto místě a nešla by ochrana těch ptáků v okolí dálnice řešit jinak? Např. nějaké záchytné sítě atp.?
Jako za tyhle peníze nemůže R55 v tomto úseku nikdy nikdo schválit jako ekonomicky výhodný záměr. Dopadne to holt tak, že buď MŽP změní názor nebo ta stavba prostě nebude (resp. její příslušná část a pak chudáci lidí v těch zbylých obcích).
Proč nemůže být třeba varianta v hlubokém zářezu s umístěním striktně pod terén a gabionové stěny nakolmo tak, aby tam ptáci do toho nezalétali v hojném množství nebo něco, co prostě by nestálo 13, ale třeba 5 (v hausnumerech)?
Chce se mi z toho zvracet velebnosti.
Jako za tyhle peníze nemůže R55 v tomto úseku nikdy nikdo schválit jako ekonomicky výhodný záměr. Dopadne to holt tak, že buď MŽP změní názor nebo ta stavba prostě nebude (resp. její příslušná část a pak chudáci lidí v těch zbylých obcích).
Proč nemůže být třeba varianta v hlubokém zářezu s umístěním striktně pod terén a gabionové stěny nakolmo tak, aby tam ptáci do toho nezalétali v hojném množství nebo něco, co prostě by nestálo 13, ale třeba 5 (v hausnumerech)?
Chce se mi z toho zvracet velebnosti.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R55 x ptačí oblast
Paranoidní? No prosim, To že tu variantu prosazují zelení resp. děti země, to je jen jejich vychcanost, oni budou pak úplně stejně brzdit její přípravu... .. prosto konšpirácia. Chce se mi blejt rovněž, ale možná z jinejch důvodů, kvůli vylejvání betonu do kraje zbůhdarma.
Záchtný sítě .. vy tam budete někdo třikrát denně jezdit a ty zachycený ptáky vymotávat?
Záchtný sítě .. vy tam budete někdo třikrát denně jezdit a ty zachycený ptáky vymotávat?
Re: R55 x ptačí oblast
Nejde jen o hluk, ale i o světlo, která by mohlo zde hnízdící ptáky rušit.
Řešilo při pracech na ÚP VÚC Hodonínska. Děti Země požadovaly ve svých připomínkách k Oznámení EIA na záměr Moravský Písek - Rohatec posoudit i levobřežní variantu, to bylo zamítnuto. S ohledem na to, že to přesahovalo hranice posuzovaného záměru. MŽP vydalo souhlasné stanovisko k procesu. Následně se na scéně objeví Strana Zelených, kteří skrz doktora Bursíka protlačí pousouzení R55, D3 a R1 expertní komisí. Takže komise se zase zabývala levobřežní variantou s výsledkem, jaký jsem již popsal výše. Tolik ve zkratce a jednoduchosti.Marcinescu píše:To MAPMAN : Východní trasování ( na východ od řeky Moravy ) se přece vůbec nyní neřešilo, nebo ano ? V materiálech jsem nic takového nenašel. varianty byly pouze západně od řeky , u železničního koridoru, vojenské střelnice a vojenského cvičiště. Tam kde to nikomu normálnímu nevadí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R55 x ptačí oblast
To nemá s konspirací nic společného, co vím z doslechu, jistý pan předseda zmíněného o.s. již vícekrát na jednáních prohlásil, že jim jde v zásadě jen o blokování dálničních staveb, nemají je zkrátka rádi. Hlavně v kontextu 0805ky a paralelního návrhu trasy přes Most, či následně tunelové varianty, to zaznělo prý několikrát. Je to jejich poslání, lidí s posláním běhá po světě dost a dost...jonáš píše:Paranoidní? No prosim, To že tu variantu prosazují zelení resp. děti země, to je jen jejich vychcanost, oni budou pak úplně stejně brzdit její přípravu... .. prosto konšpirácia.
Re: R55 x ptačí oblast
Tak se vraťme pár let zpátky .. http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=2580
Silnici v ptačí oblasti Bzenecká Doubrava z podobných důvodů ovšem nechce ani Správa CHKO Bílé Karpaty a stejně jako nevládní organizace navrhuje, aby nevedla od Strážnice, Veselí a dalších obcí na západ, ale aby je "obcházela" na východní straně.
"Bylo by to sice už na území CHKO Bílé Karpaty, ale v místech, kde jsou převážně jen pole a zásah do přírody by byl podstatně menší," říká vedoucí Správy CHKO Bílé Karpaty Jiří Němec.
"Trasa silnice R 55 je již v územních plánech a EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí -pozn. aut.) už je také hotová. Dospět do této fáze trvá i pět let a kdybychom teď měli hledat jinou trasu, byli bychom zase na začátku a stavba by se o několik let oddálila," upozornil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Uvedl také, že i se střechou by byla silnice přes ptačí oblast pořád levnější. Počítá ovšem s tím, že by střecha nestála tři miliardy, ale "jen" několik set milionů korun.
Se nemusíte divit, že pak bojkotujou všecko, když na ně tenhle betonspolek furt sere jak na placatej kámen. Tunel na D8 nešel, tady pude dvakrát dlouhej, v písčitý rovině. Světovej unikát
Silnici v ptačí oblasti Bzenecká Doubrava z podobných důvodů ovšem nechce ani Správa CHKO Bílé Karpaty a stejně jako nevládní organizace navrhuje, aby nevedla od Strážnice, Veselí a dalších obcí na západ, ale aby je "obcházela" na východní straně.
"Bylo by to sice už na území CHKO Bílé Karpaty, ale v místech, kde jsou převážně jen pole a zásah do přírody by byl podstatně menší," říká vedoucí Správy CHKO Bílé Karpaty Jiří Němec.
"Trasa silnice R 55 je již v územních plánech a EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí -pozn. aut.) už je také hotová. Dospět do této fáze trvá i pět let a kdybychom teď měli hledat jinou trasu, byli bychom zase na začátku a stavba by se o několik let oddálila," upozornil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Uvedl také, že i se střechou by byla silnice přes ptačí oblast pořád levnější. Počítá ovšem s tím, že by střecha nestála tři miliardy, ale "jen" několik set milionů korun.
Se nemusíte divit, že pak bojkotujou všecko, když na ně tenhle betonspolek furt sere jak na placatej kámen. Tunel na D8 nešel, tady pude dvakrát dlouhej, v písčitý rovině. Světovej unikát
Re: R55 x ptačí oblast
Tak jo, tak ja ji teda přetrasuju, abych nebyl paranoidní... Anebo víš co, ja ji úplně zrušim, udělám tam pár obchvatů, Strážnice, Veselí, Ostroh a to bude stačit. Tranzit pošlem šupem na D1 a D2, pak uděláme ještě ten slavnej obchvat Břeclavi, s napojením na A5ku v Rakousku a bude vymalováno... A i tenhle názor se dá brát vážně, ostatně proč ne... A je nejlevnější, nejprůchodnější, realizovatelný a snesitelný.. A ušetříme 20 miliard ...
Re: R55 x ptačí oblast
Vládní odborná skupina pro dálnice není nad zákonem
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2213809
Článek doktora Patrika o vedení R55 přes ptačí oblast. Pro ty, co ještě nepochopili, tak bude blokovat celou R55.
A o nejvhodnějším řešení bych pomlčel, viz srovnávací studie od HBH z roku 2008 a studie Ekory, ze kterých vyšla lépe varianta ŘSD. A cenový odhad je taky postavený na nějaký divných číslech.
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2213809
Článek doktora Patrika o vedení R55 přes ptačí oblast. Pro ty, co ještě nepochopili, tak bude blokovat celou R55.
To by mě zajímalo, které jsou ty nové. Jestli myslí studii ing. Kalčíka z riku 2007, tak to je věc stará.Z nových studií přitom vyplývá, že nejvhodnějším řešením je stále varianta R55 mimo ptačí oblast po levé straně řeky Moravy v úseku Rohatec – Staré Město – Napajedla se dvěma krátkými tunely v celkové délce 1,4 km, než varianta přes ptačí oblast s tunely (8 km) a s tubusem (2 km), která je asi o 10 miliard korun dražší.
A o nejvhodnějším řešení bych pomlčel, viz srovnávací studie od HBH z roku 2008 a studie Ekory, ze kterých vyšla lépe varianta ŘSD. A cenový odhad je taky postavený na nějaký divných číslech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R55 x ptačí oblast
No tenkrát ta studie byla ale postavena na odhadu, že to bude stát nejvejš o tři miliardy víc, dokonce mluvčí optimisticky jásal že snad jen o stovky milionů .. viz výše
Se nám nějak ty čísla nějak rychle měněj, a s tou vzpomínanou rychlostí to taky neni kdovíjak slavný, kor když do kasy je hluboko. Přemejšlejte ..
A co se týče obchvatů a lokálního přetrasování na jedničkách, nebyl bych proti, už dávno to považuju pro přežití dopravy v tomhle státě (parodii, spíš) mnohem zásadnější, než těch pár km dálnice odnikud nikam za rok. Ale zase se to nedá před volbama tak dobře prodat.
Se nám nějak ty čísla nějak rychle měněj, a s tou vzpomínanou rychlostí to taky neni kdovíjak slavný, kor když do kasy je hluboko. Přemejšlejte ..
A co se týče obchvatů a lokálního přetrasování na jedničkách, nebyl bych proti, už dávno to považuju pro přežití dopravy v tomhle státě (parodii, spíš) mnohem zásadnější, než těch pár km dálnice odnikud nikam za rok. Ale zase se to nedá před volbama tak dobře prodat.
Re: R55 x ptačí oblast
http://byznys.lidovky.cz/tunely-v-uplne ... oprava_ter
Projekt tunelu odsuzuje i poradenská společnost Mott MacDonald, kterou si ŘSD najalo, aby u Bzence posoudila všechny trasy dálnice. "Je to úplný nesmysl. Je za tím snaha dotlačit to ke zdi a pak vyplýtvat desítky miliard za nějaké naprosto nesmyslné řešení," říká ředitel firmy Jiří Petrák. Ten ale dodává, že chyba je i na druhé straně.
"Nejekologičtější průchod Bzeneckou Doubravou by byl po zemi v souběhu se železnicí. Zmizely by totiž nepůvodní dřeviny, které zarostly někdejší cennou step. To je ale nemožné kvůli zřízení rezervace," dodává Petrák.
Projekt tunelu odsuzuje i poradenská společnost Mott MacDonald, kterou si ŘSD najalo, aby u Bzence posoudila všechny trasy dálnice. "Je to úplný nesmysl. Je za tím snaha dotlačit to ke zdi a pak vyplýtvat desítky miliard za nějaké naprosto nesmyslné řešení," říká ředitel firmy Jiří Petrák. Ten ale dodává, že chyba je i na druhé straně.
"Nejekologičtější průchod Bzeneckou Doubravou by byl po zemi v souběhu se železnicí. Zmizely by totiž nepůvodní dřeviny, které zarostly někdejší cennou step. To je ale nemožné kvůli zřízení rezervace," dodává Petrák.
Re: R55 x ptačí oblast
Rezervace zřizuje nějaká "druhá strana"? Já myslel, že stát .. má to napsaný na tý ceduli se lvem
Re: R55 x ptačí oblast
Řekl bych, že MŽP je druhá strana - takový stát ve státě.jonáš píše:Rezervace zřizuje nějaká "druhá strana"? Já myslel, že stát .. má to napsaný na tý ceduli se lvem
Re: R55, alternativní varianty
předevčírem jsem v rozhlase poslouchal pořad o zřízení Lesnické rezervace na Křivoklátsku. Byla zřízena přes odpor místních, kteří jsou vyděšení, že dopadnou oni i s přírodou jako v NP na Šumavě....