I/13 Děčín – Modrá – D8
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
No jen aby nám údernicky do konce roku nerozhodli, že povedou přivaděč po I/62 a přes Ústí.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Variantu vybrat mohou, ale že se nakonec ta stavět bude, jisté není.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Jisté naopak je, že se do země nekopne minimálně další 4 roky, ať už bude vybrána jakákoliv varianta našimi úderníky.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Kotě, vypadla ti číslice... Jenom nevím, jestli jednička zleva nebo nula zpráva...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Michale i ta jednička zleva by byla sakra drsná...
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
4 roky by to trvalo, pokud by šlo vše ideálně. Od výběru varianty po stavbu je to dost úkonů.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Kot asi myslel geotechnický průzkum
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
nová dokumentace EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
Jak už bylo dříve jasné, je tam spousta aktivních sesuvů. V situačkách jsou zakresleny.
Ten u obce Modrá, kde už jdou všechny varianty společně, zasahuje do trasy v délce 1,2km.
Západní portál tunelu Pastýřská je také uvnitř aktivního sesuvu.
Ještě tu asi nebyl odkaz na nový leták, kde jsou všechny varianty zakresleny stejně jako v dokumentaci EIA:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/406 ... ninice.pdf
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
Jak už bylo dříve jasné, je tam spousta aktivních sesuvů. V situačkách jsou zakresleny.
Ten u obce Modrá, kde už jdou všechny varianty společně, zasahuje do trasy v délce 1,2km.
Západní portál tunelu Pastýřská je také uvnitř aktivního sesuvu.
Ještě tu asi nebyl odkaz na nový leták, kde jsou všechny varianty zakresleny stejně jako v dokumentaci EIA:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/406 ... ninice.pdf
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Varianta Pastýřská je zcela mimo, to prostě nepřipadá v úvahu. Chápu, že byla součástí původního zadání.Jirka L píše:nová dokumentace EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK834
Jak už bylo dříve jasné, je tam spousta aktivních sesuvů. V situačkách jsou zakresleny.
Ten u obce Modrá, kde už jdou všechny varianty společně, zasahuje do trasy v délce 1,2km.
Západní portál tunelu Pastýřská je také uvnitř aktivního sesuvu.
Ještě tu asi nebyl odkaz na nový leták, kde jsou všechny varianty zakresleny stejně jako v dokumentaci EIA:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/406 ... ninice.pdf
Varianta Chrochvická je z mého pohledu neprůchozí - jedině možná tak s přesypaným tunelem až nahoru k rozvodně Želenice.
Zelená - ano, ale je potřeba rozpracovat i návaznost na druhé straně. Na tom nikdo neudělal nic, nebo to leží někde v trezoru. Ale opět v létáku zmíněn ten náš slavný "systém ekonomického hodnocení stavby HDM-4". Bude potřeba, aby předseda vlády dal jasný pokyn buď, že na to pan Sosna má dát razítko a nebo se tento nesmyslný systém rovnou ruší.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Zběžně jsem do EIA nehlédl. Jednoznačně zvítězila varianta Zelená. Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)
Zůstaly další dvě varianty u nichž jejich celkový přínos je diskutabilní. EIA mírně doporučuje variantu Pastýřskou před Chrochvickou. Ale jak vyplývá z letáku, bude dělána studie HDM4, která dle ceny upřednostní Pastýřskou.
Jetu ale stále více neznámých. Pastýřská neprojde před obyvatele Děčína. Po celé trase jsou výrazné sesuvy, totožné s D8. Obě varianty různými mosty kličkují nad nefunkční železnicí. Atd. atp.
Zůstaly další dvě varianty u nichž jejich celkový přínos je diskutabilní. EIA mírně doporučuje variantu Pastýřskou před Chrochvickou. Ale jak vyplývá z letáku, bude dělána studie HDM4, která dle ceny upřednostní Pastýřskou.
Jetu ale stále více neznámých. Pastýřská neprojde před obyvatele Děčína. Po celé trase jsou výrazné sesuvy, totožné s D8. Obě varianty různými mosty kličkují nad nefunkční železnicí. Atd. atp.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A jakou EVL myslí? Labskou, nebo Bohyňská Lada? Ta první je v podstatě ohraničena stávající I/62, kde se už nic moc horšího stát nemůže (nehledě na regulaci toku), pod tou druhou má vést "zelená" komplet tunelem. Nečetl jsem to, ale slovní spojení "nelze vyloučit významný vliv" spíše volá po realizaci dodatečných průzkumů, které to mají potvrdit či vyvrátit a po případném stanovení kompenzačních opatření.Honza1 píše:Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)
U přivaděče prostě bude muset nějaký zájem ustoupit. U Chrochviceké varianty investor, který dá celý průtah do hloubeného tunelu a obyvatelé, kteří zkousnou, že se tam 2 roky bude stavět a že tam bude někde smrdět výduch. U Zelené AOPK. U obou Jílové a Libouchec, kde budou muset zkousnout, že to povede přes ně a ne přes Ústí. A úplně všude bude riziko, že někde nějaký svah ujede.
Pastýřská je úplně mimo mísu a může ji prosazovat jen někdo, kdo vůbec žádný přivaděč nechce. Žádné příčetné vedení města by nechtělo přivést do svého jádra takový průtah, natož do tak exponovaného místa.
A totéž platí i pro variantu po I/62, kde nedává smysl svádět veškerý tranzit do jádra 100-tisícového krajského města. Tedy pokud tam stát nepostaví ten tunelový okruh, což by měl případně také investor zohlednit v CBA.
Jinak mě se asi nejvíce dopravně líbila varianta navrhovaná před lety MŽP spočívající v přímém navázání na Nový most cca 2km dlouhým tunelem pod Letnou za níž by se napojil na trasu Pastýřské varianty. Žel ta padla nejspíše kvůli nutnosti demolic pár soukromých nemovitostí.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Naprostý souhlas. Pro podobné stavby je prostě CBA nepoužitelná, protože váhu kompromisu nelze o podobně konfliktních staveb vyčíslit. Bohužel to nejspíše bude mít ten průběh, že se nejprve vyčerpají všechny možné varianty, a až bude i ten poslední úředník z obliga, tím, že přes desatery studie prokáže, že nelze nalézt ekonomicky efektivní variantu, tak se teprve rozhodne o tom, jak se to postaví.Kuba píše: Ale opět v létáku zmíněn ten náš slavný "systém ekonomického hodnocení stavby HDM-4". Bude potřeba, aby předseda vlády dal jasný pokyn buď, že na to pan Sosna má dát razítko a nebo se tento nesmyslný systém rovnou ruší.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Plný souhlas.Gejza píše:A jakou EVL myslí? Labskou, nebo Bohyňská Lada? Ta první je v podstatě ohraničena stávající I/62, kde se už nic moc horšího stát nemůže (nehledě na regulaci toku), pod tou druhou má vést "zelená" komplet tunelem. Nečetl jsem to, ale slovní spojení "nelze vyloučit významný vliv" spíše volá po realizaci dodatečných průzkumů, které to mají potvrdit či vyvrátit a po případném stanovení kompenzačních opatření.Honza1 píše:Bohužel pro stanovisko AOPK, že u této varianty nelze vyloučit významný vliv na EVL, tak je neprůchozí. (A to agentura byla u začátku navrhování této varianty a svého času proti ní nic nenamítala.)
U přivaděče prostě bude muset nějaký zájem ustoupit. U Chrochviceké varianty investor, který dá celý průtah do hloubeného tunelu a obyvatelé, kteří zkousnou, že se tam 2 roky bude stavět a že tam bude někde smrdět výduch. U Zelené AOPK. U obou Jílové a Libouchec, kde budou muset zkousnout, že to povede přes ně a ne přes Ústí. A úplně všude bude riziko, že někde nějaký svah ujede.
Pastýřská je úplně mimo mísu a může ji prosazovat jen někdo, kdo vůbec žádný přivaděč nechce. Žádné příčetné vedení města by nechtělo přivést do svého jádra takový průtah, natož do tak exponovaného místa.
A totéž platí i pro variantu po I/62, kde nedává smysl svádět veškerý tranzit do jádra 100-tisícového krajského města. Tedy pokud tam stát nepostaví ten tunelový okruh, což by měl případně také investor zohlednit v CBA.
Jinak mě se asi nejvíce dopravně líbila varianta navrhovaná před lety MŽP spočívající v přímém navázání na Nový most cca 2km dlouhým tunelem pod Letnou za níž by se napojil na trasu Pastýřské varianty. Žel ta padla nejspíše kvůli nutnosti demolic pár soukromých nemovitostí.
Jenom pro doplnění.
ad Pastýřská - tato varianta je technicky neproveditelná, neboť skalní nadloží je natolik nestabilní, že vrtat tunel je zcela mimo. Dále potenciální sesuv / řícení skal přímo ohrožuje lidská obydlí, a co jsem mluvil se stávajícím novým vedením města, tak tuhle variantu nikdo nechce.
ad Libouchec / Jílové - co pamatuju, tak vedení města vcelku obchvat chce, neháže tomu klacky pod nohy. Tady by - při racionálním návrhu řešení - neměl být primární problém.
ad varianta přes Ústí - jestli někdo chce kopat tunel pod městem (btw: plány jsem viděl a z dopravního hlediska se mi ten projekt velmi líbí), tak ať si připraví pyrotechniky, neboť ti budou potřeba. Na konci WWII spojenci sypali na Aussig bomby, co se do letadel vešlo a rozhodně ne všechny vybuchly, takže v tomto podloží nikdo nepovolí NRTM a na razicí štít to fakt není....
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A to mohou být eventuální nevybuchlé bomby tak hluboko, že by to ohrozilo ražbu ? To mi přijde dost neuvěřitelné.
Když o tom tak přemýšlím, tak možná by mohli nějákou bombu trefit při vytváření injektážního deštníku nad raženým profilem. Samotnou ražbou ale asi ne.
Když o tom tak přemýšlím, tak možná by mohli nějákou bombu trefit při vytváření injektážního deštníku nad raženým profilem. Samotnou ražbou ale asi ne.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Záleží na druhu půdy ve kterém jsou. V píscích v Polabí se může taková bomba za tu dobu posunout i o desítky metrů. A navíc u ražby ani tak nejde o přímý dotek, ale o vibrace od štítu či otřesy při odstřelu.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Je to jak píše Japao Joe, jde o ty otřesy a nikoliv primárně o přímý kontakt.Lynx píše:A to mohou být eventuální nevybuchlé bomby tak hluboko, že by to ohrozilo ražbu ? To mi přijde dost neuvěřitelné.
Když o tom tak přemýšlím, tak možná by mohli nějákou bombu trefit při vytváření injektážního deštníku nad raženým profilem. Samotnou ražbou ale asi ne.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Na druhou stranu by v Ústí ražba probíhala většinou v neovulkanitech s poměrně vysokým nadložím. Tam bych se těch bomb tak nebál. Problém by to byl v okolí portálů.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
A stejně by v tom Ústí pro tunely CBA nikdy nevyšla... To už by chtělo pořádnou politickou odvahu a sílu, která v našem regionu zatím není vidět ani slyšet.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Jj, když chybí silné osobnosti / politická odvaha / leadership, tak nastupují úředníci a jejich multikriteriální metodiky, kdy se pomocí neurčitých (někdy až virtuálních) kritérií a nepřesných vstupů, počítají přesné výsledky. A na jejich základě se činí strategická rozhodnutí.Gejza píše:A stejně by v tom Ústí pro tunely CBA nikdy nevyšla... To už by chtělo pořádnou politickou odvahu a sílu, která v našem regionu zatím není vidět ani slyšet.
... Pak to podle toho dopadá.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Jinak co se ústeckých tunelů týče, tak myslím, že původní "záměr" velkého okruhu mezi okrajovými částmi města už vzal za své. Ekonomicky to bylo i vzhledem k potenciálním intenzitám úplně mimo.
Realističtější záměry se objevují v souvislosti s pořizováním nového ÚP, více zde:
https://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni ... labem.html
Myslím si, že bude snaha hlavně u nového přemostění západního nádraží a až jednou skončí ten zpropadený lom na Mariánské skále, tak nejspíše prokopou tunel z Drážďanské do centra s odbočkou na Mariánský most. Jinak jsou ty tunelové záměry dost fantastické a upřímně řečeno by Ústí ty miliardy potřebovalo někde jinde...
Realističtější záměry se objevují v souvislosti s pořizováním nového ÚP, více zde:
https://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni ... labem.html
Myslím si, že bude snaha hlavně u nového přemostění západního nádraží a až jednou skončí ten zpropadený lom na Mariánské skále, tak nejspíše prokopou tunel z Drážďanské do centra s odbočkou na Mariánský most. Jinak jsou ty tunelové záměry dost fantastické a upřímně řečeno by Ústí ty miliardy potřebovalo někde jinde...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Kde to tam vidíte? Prolejzal jsem všechny možný vrstvy územního plánu, ale dopravní stavby (silnice) jsem v něm nenašel.Gejza píše:Jinak co se ústeckých tunelů týče, tak myslím, že původní "záměr" velkého okruhu mezi okrajovými částmi města už vzal za své. Ekonomicky to bylo i vzhledem k potenciálním intenzitám úplně mimo.
Realističtější záměry se objevují v souvislosti s pořizováním nového ÚP, více zde:
https://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni ... labem.html
Myslím si, že bude snaha hlavně u nového přemostění západního nádraží a až jednou skončí ten zpropadený lom na Mariánské skále, tak nejspíše prokopou tunel z Drážďanské do centra s odbočkou na Mariánský most. Jinak jsou ty tunelové záměry dost fantastické a upřímně řečeno by Ústí ty miliardy potřebovalo někde jinde...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Kliknout na:
PODKLADOVÉ STUDIE POŽADOVANÉ ZASTUPITELSTVEM MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM
a pak
Základní komunikační systém a jeho fungování, problémové body - prověření současného uspořádání systému dopravy
PODKLADOVÉ STUDIE POŽADOVANÉ ZASTUPITELSTVEM MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM
a pak
Základní komunikační systém a jeho fungování, problémové body - prověření současného uspořádání systému dopravy
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Jo díky, už to vidím. Tohle bych v životě nenašel.mapman píše:Kliknout na:
PODKLADOVÉ STUDIE POŽADOVANÉ ZASTUPITELSTVEM MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM
a pak
Základní komunikační systém a jeho fungování, problémové body - prověření současného uspořádání systému dopravy
Zajímavý je ten průtah přes Mánesovy sady nebo tam okolo Střížovického vrchu.. Už vidím ty vilkaře u lesa, co na tu variantu budou říkat..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Vypisuji soutěž o půl litru 50 % pálenky "Jabkovice" z mých jablek vypálené v oficiální pálenici v DC. Obdrží ji ten, který si první tipne výsledek procesu EIA.
Uzávěrka soutěže je 11.01.2019.
Uzávěrka soutěže je 11.01.2019.
Re: I/13 Děčín – Modrá – D8
Z právního hlediska to máte Honzo pěkně blbě. Tak jak jste to napsal, stačí si tipnout jako první, a automaticky mi náleží výhra...Honza1 píše:Vypisuji soutěž o půl litru 50 % pálenky "Jabkovice" z mých jablek vypálené v oficiální pálenici v DC. Obdrží ji ten, který si první tipne výsledek procesu EIA.
Uzávěrka soutěže je 11.01.2019.
Asi tam mělo být, kdo si první správně tipne výsledek EIA....
Tak já začnu: Ustecká, Pastýřská varianta out, Chrochvická s kopií podmínek, Zelená nejlepší, ale také s podmínkami...
A kdy to budete vyhodnocovat?