I/33 Náchod - obchvat
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Závěr zjišťovacího řízení: Platnost původního stanoviska (souhlasného) ve variantě záměru Silnice I/33 – obchvat Náchoda, MUK na silnici I/33 – Vysokov u Náchoda, přeložka silnice I/14 (Silnice I/33 – obchvat Náchoda, silnice I/14) se prodlužuje o 2 roky, to je do 20.11.2011.
Jinak koukám, že ke stavbě existuje už i leták:
Silnice I/33 Náchod – obchvat, I/14 Vysokov–Vrchoviny
Zajímavější je nová trasa I/33 v kategorii S 11, 5/70 se 17 mosty a dvěma tunely. Přeložka I/14 ja navržena v kategorii S 9, 5/80 a vede z větší části v koridoru stávající silnice. Měl by na ni navázat obchvat Nového Města nad Metují.
Jinak koukám, že ke stavbě existuje už i leták:
Silnice I/33 Náchod – obchvat, I/14 Vysokov–Vrchoviny
Zajímavější je nová trasa I/33 v kategorii S 11, 5/70 se 17 mosty a dvěma tunely. Přeložka I/14 ja navržena v kategorii S 9, 5/80 a vede z větší části v koridoru stávající silnice. Měl by na ni navázat obchvat Nového Města nad Metují.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Občanské sdružení Obchvat Náchoda zve valnou hromadu
Náchod - Občané města, kteří už se nechtějí nečinně dívat na neutěšený stav dopravy, založili pro podporu výstavby silniční přeložky Občanské sdružení Obchvat Náchoda...
Náchod - Občané města, kteří už se nechtějí nečinně dívat na neutěšený stav dopravy, založili pro podporu výstavby silniční přeložky Občanské sdružení Obchvat Náchoda...
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Na žádost Vysokova se doplňovaly podklady pro územní řízení. Ústní jednání má být nařízeno na 16.3.2010.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Občanské sdružení chce popohnat realizaci obchvatu
... Od pátku 29. ledna visí na úřední desce městského úřadu informace o územním řízení k obchvatu Náchoda. Občanská sdružení, která naopak proti výstavbě obchvatu protestují, budou mít možnost přednést své argumenty na veřejném projednání, které se uskuteční 13. března v náchodském hotelu Beránek.
V případě, že by vše šlo hladce a bez komplikací, by se Náchod svého obchvatu mohl dočkat za pět až šest let.
... Od pátku 29. ledna visí na úřední desce městského úřadu informace o územním řízení k obchvatu Náchoda. Občanská sdružení, která naopak proti výstavbě obchvatu protestují, budou mít možnost přednést své argumenty na veřejném projednání, které se uskuteční 13. března v náchodském hotelu Beránek.
V případě, že by vše šlo hladce a bez komplikací, by se Náchod svého obchvatu mohl dočkat za pět až šest let.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Článek Proč vybudování R11 pomůže Náchodu? uvádí, že dle dopravně inženýrských podkladů pro studii mimoúrovňové křižovatky na silnici I/33 v Náchodě (Czech Consult – říjen 2002), že po dokončení rychlostní komunikace R 11 přes Královec pojede 78 % nákladní tranzitní dopravy do Polska. Z tohoto důvodu považuje výstavbu obchvatu za zbytečnou. Kéž by tomu tak bylo, ale já osobně si myslím, že to procento bude menší a Náchod obchvat bude dostatečně využit i po dostavbě R11.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
K obchvatu Náchoda: Úředníci jsou prý podjatí
Náchod – Necelá stovka lidí se ve čtvrtek 15. dubna dopoledne sešla v Beránku, kde se konalo veřejné projednávání obchvatu města Náchoda za přítomnosti zástupců Ředitelství silnic a dálnic, pracovníků Odboru výstavby a územního plánování Městského úřadu v Náchodě a pracovníků z firmy, která má na starosti vypracování projektu...
Náchod – Necelá stovka lidí se ve čtvrtek 15. dubna dopoledne sešla v Beránku, kde se konalo veřejné projednávání obchvatu města Náchoda za přítomnosti zástupců Ředitelství silnic a dálnic, pracovníků Odboru výstavby a územního plánování Městského úřadu v Náchodě a pracovníků z firmy, která má na starosti vypracování projektu...
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
I/33 a I/14 jsou silnice první třídy, jedna se ale má stavět podle standardu 11,5m a druhá (na NM) jen 9,5m, je to proto, že I/14 není mezinárodní?
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Šířková kategorie silnice se volí podle předpokládaných intenzit dopravy ... takže se předpokládá víc aut na I/33 než na I/14.JohnyRockNRoll píše:I/33 a I/14 jsou silnice první třídy, jedna se ale má stavět podle standardu 11,5m a druhá (na NM) jen 9,5m, je to proto, že I/14 není mezinárodní?
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Kategorie silnic stanovuje ústřední správní úřad v oblasti dopravy (tj. ministerstvo), a to s přihlédnutím k významu silnice a předpokládaným intenzitám dopravy. Myslím, že je vcelku bez diskusí, že význam I/33 je podstatně vyšší...
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Není to trošku horská dráha.
3,5% nahoru
4,6% dolu
3,95% nahoru
6% dolu
3,5% nahoru
4,6% dolu
3,95% nahoru
6% dolu
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Je to jak horská dráha, ale ve vizualizaci je dobře vidět, jak otřesný terén tam v tomto smyslu je. Už i při těchto stoupáních a klesáních je to hodně drahá stavba. Neumím si představit cenu při zmírnění těchto parametrů.
Naposledy upravil(a) multi dne 8.10.2010 15:15:12, celkem upraveno 2 x.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Není někde porovnání vyhledávacích variant.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Ta stoupání jsou ještě přijatelná (a v normě).dvs píše:Není to trošku horská dráha.
3,5% nahoru
4,6% dolu
3,95% nahoru
6% dolu
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Územní rozhodnutí pro obchvat Náchoda zrušeno, stavba se zdrží
Publikováno: 3.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:34
Hradecký krajský úřad zrušil uzemní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Náchoda, které loni vydal náchodský stavební úřad. Kraj vyhověl odvolání, které proti vydání územního rozhodnutí podalo devět subjektů. Příprava stavby obchvatu, který má město zbavit tisíců aut tranzitní dopravy, se zdrží o měsíce. Novinářům to dnes řekl starosta Jan Birke (ČSSD).
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -se-zdrzi/
Publikováno: 3.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:34
Hradecký krajský úřad zrušil uzemní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Náchoda, které loni vydal náchodský stavební úřad. Kraj vyhověl odvolání, které proti vydání územního rozhodnutí podalo devět subjektů. Příprava stavby obchvatu, který má město zbavit tisíců aut tranzitní dopravy, se zdrží o měsíce. Novinářům to dnes řekl starosta Jan Birke (ČSSD).
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... -se-zdrzi/
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
V Náchodě se nám rýsuje nějaké alternativní řešení:
http://hradec.idnes.cz/nachod-vyresi-sp ... zpravy_meb
Kvůli městu přetíženému auty protestovaly v posledním půlroce nejméně dvakrát v Náchodě desítky lidí. Radnice se nyní rozhodla, že jim alespoň částečně vyjde vstříc. Dopravní experti radí postavit další most přes řeku Metuji, čímž by vznikl malý obchvat města.
Upravené by měly být také některé kruhové objezdy na hlavním silničním tahu a změny provozu v některých jednosměrných ulicích.
"Součástí předběžného návrhu úprav hlavního tahu jsou nový kruhový objezdu u Kauflandu a svedení cyklistické stezky u hraničního přechodu pod most," řekl náchodský starosta Jan Birke.
Experti navrhli také zcela novou komunikaci a nový most přes řeku Metuji v lokalitě Staré Město.
Vznikl by tak jakýsi malý obchvat směrem na Lipí a Dobrošov. Zatím zjišťujeme, komu tamní pozemky patří. Obchvat je možná příliš silné slovo, ale odklonili bychom tím z průtahu městem všechna auta jedoucí tímto směrem, tedy i všechny vozy směřující do nemocnice a na přilehlé sídliště," uvedl starosta.
Dodal, že později by se tato komunikace dala propojit s ulicí K Vodojemu a tím by vznikla další možnost vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu pravou stranou náchodského údolí směrem k pivovaru.
Návrh úprav levé strany, takzvaného vnitřního dopravního systému v centru města, je podle starosty připraven pro veřejné projednání: "Samozřejmě i ten se může ještě měnit podle připomínek radních, zastupitelů nebo obyvatel města."
Řešení spočívá především v obrácení provozu v některých jednosměrných ulicích tak, aby vznikl alternativní vjezd pro řidiče směřující do centra Náchoda.
Experti navrhují otočit provoz v jednosměrné ulici Volovnici. Pak by bylo možno vyjíždět z centra města směrem na Broumov bez použití hlavního tahu v Pražské ulici. Počítá se i se změnami vjezdu a výjezdu z Masarykova náměstí.
Do Náchoda se teď chystá šéf poradců ministra dopravy Víta Bárty. Ten totiž nedávno náchodskému starostovi slíbil, že na dobré řešení je připraven okamžitě uvolnit investice v řádu stamilionů korun.
http://hradec.idnes.cz/nachod-vyresi-sp ... zpravy_meb
Kvůli městu přetíženému auty protestovaly v posledním půlroce nejméně dvakrát v Náchodě desítky lidí. Radnice se nyní rozhodla, že jim alespoň částečně vyjde vstříc. Dopravní experti radí postavit další most přes řeku Metuji, čímž by vznikl malý obchvat města.
Upravené by měly být také některé kruhové objezdy na hlavním silničním tahu a změny provozu v některých jednosměrných ulicích.
"Součástí předběžného návrhu úprav hlavního tahu jsou nový kruhový objezdu u Kauflandu a svedení cyklistické stezky u hraničního přechodu pod most," řekl náchodský starosta Jan Birke.
Experti navrhli také zcela novou komunikaci a nový most přes řeku Metuji v lokalitě Staré Město.
Vznikl by tak jakýsi malý obchvat směrem na Lipí a Dobrošov. Zatím zjišťujeme, komu tamní pozemky patří. Obchvat je možná příliš silné slovo, ale odklonili bychom tím z průtahu městem všechna auta jedoucí tímto směrem, tedy i všechny vozy směřující do nemocnice a na přilehlé sídliště," uvedl starosta.
Dodal, že později by se tato komunikace dala propojit s ulicí K Vodojemu a tím by vznikla další možnost vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu pravou stranou náchodského údolí směrem k pivovaru.
Návrh úprav levé strany, takzvaného vnitřního dopravního systému v centru města, je podle starosty připraven pro veřejné projednání: "Samozřejmě i ten se může ještě měnit podle připomínek radních, zastupitelů nebo obyvatel města."
Řešení spočívá především v obrácení provozu v některých jednosměrných ulicích tak, aby vznikl alternativní vjezd pro řidiče směřující do centra Náchoda.
Experti navrhují otočit provoz v jednosměrné ulici Volovnici. Pak by bylo možno vyjíždět z centra města směrem na Broumov bez použití hlavního tahu v Pražské ulici. Počítá se i se změnami vjezdu a výjezdu z Masarykova náměstí.
Do Náchoda se teď chystá šéf poradců ministra dopravy Víta Bárty. Ten totiž nedávno náchodskému starostovi slíbil, že na dobré řešení je připraven okamžitě uvolnit investice v řádu stamilionů korun.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
To není řešení alternativní, ale spíš provizorní... Nicméně cokoliv co pomůže smysl má, protože obchvat jen tak nebude
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Můžete mi někdo zlehka v mapě nastínit o co jde? Ať dělám co dělám, nějak mi to hlava neberemartini píše:V Náchodě se nám rýsuje nějaké alternativní řešení:
...
Experti navrhli také zcela novou komunikaci a nový most přes řeku Metuji v lokalitě Staré Město.
Vznikl by tak jakýsi malý obchvat směrem na Lipí a Dobrošov. Zatím zjišťujeme, komu tamní pozemky patří. Obchvat je možná příliš silné slovo, ale odklonili bychom tím z průtahu městem všechna auta jedoucí tímto směrem, tedy i všechny vozy směřující do nemocnice a na přilehlé sídliště," uvedl starosta.
...
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Pochopil jsem to (principielně) takto: http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=137054720+ ... 02720@z=14 , tzn. napojit sídliště, nemocnici a vilovou čtvrť ještě jinde než tím přetíženým kruháčem..
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Aha. Já to původně chápal tak, že chtějí tranzitní dopravu převést na druhý břeh řeky...jannnn píše:Pochopil jsem to (principielně) takto: http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=137054720+ ... 02720@z=14 , tzn. napojit sídliště, nemocnici a vilovou čtvrť ještě jinde než tím přetíženým kruháčem..
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Tak to je podle mého řešení úplně k ničemu, jelikož co vím z vlastní zkušennosti, tak 90% dopravy Náchodem jen projíždí...jannnn píše:Pochopil jsem to (principielně) takto: http://mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=137054720+ ... 02720@z=14 , tzn. napojit sídliště, nemocnici a vilovou čtvrť ještě jinde než tím přetíženým kruháčem..
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
To určitě, ale pokud vím tak tam probíhá nějaká rekultivace toho sídliště a okolí, tak to s tím možná souvisí víc než s dopravní situací v centru..
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
www.mestonachod.cz 17.10.2011 píše:"Městský úřad Náchod, odbor výstavby a územního plánování (stavební úřad), po společném jednání s dotčenými orgány zaslal návrh změny č. 15 Územního plánu sídelního útvaru (ÚPSÚ) Náchod k posouzení Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje. Po obdržení kladného stanoviska krajského úřadu, jsme oznámili veřejnou vyhláškou veřejné projednání předmětné změny územního plánu, které se bude konat 22. listopadu 2011 v 10.00 hodin v budově radnice na Masarykově náměstí (č.p. 40), v zasedací místnosti č. 5 v 1. patře."
S návrhem této změny územního plánu, která spočívá v upřesnění trasy obchvatu a uvedení do souladu s předloženou (projednávanou) projektovou dokumentací pro územní řízení, a s Vyhodnocením vlivů koncepce na životní prostředí (dle zákona č. 100/2001 Sb.) se můžete seznámit na Městském úřadu v Náchodě, odboru výstavby a územního plánování (ul. Palachova 1303) od 21. října do 22. listopadu 2011.