Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Michal R »

Marooned17 píše:
nero_lama píše:Trochu OT:
Budme rádi že to je jen namalované. V Neratovicich udělaly spoustu cyklistických pruhů z červených kočičích hlav. Ale co čert :evil: nechtěl, pumpičky potom nechtějí jezdit(moc to drncá). takže ulice se zúžila, nejde parkovat a ještě se Vám v pruhu motaj kola. :roll:
Super, takže lidi na kolech mohou za to, že to někdo zvoral a udělal pro ně blbou a nesjízdnou infrastrukturu? Ano, je to tak častý jev v Česku, ale to určitě není vlastností kola jako dopravního prostředku. V Dánsku či Nizozemsku (s nimiž se Neratovice profilem terénu dají plně srovnávat) mají suprovou cykloinfrastrukturu a taky se tam dobře jezdí autem (možná právě i proto). Proč tu musíte oba druhy dopravy stavět proti sobě? :)
Tak primárně je nutné říct, že řidiči aut se nemají potřebu nějak zvlášť vymezovat proti cyklistům. Naopak verbálně agresivních pumpičkářů, kteří vymýšlí šikanózní opatření proti řidičům je jedenáct do tuctu...

On ten projektant plnil zadání od zadavatele a ten nemohl nemít politické zadání, zde asi rozhodnutí Zastupitelstva. A to jsou všechno místa pod neustálým tlakem zklidňovačů, aktivistů a podobných...

Ano, je to střet, ale řidiči s tím nezačali a už vůbec ne pisatelé tohoto fóra.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mosquit »

<OT>
A to bych zase rád připomněl, jak i spousta zdejších diskutujících nelibě nese zúžení komunikací 2+2 na 1+cyklopruh+parkovací stání, přičemž napadají cyklisty, že "si to prolobbovali". Přitom v naprosté většině šlo vždy (alespoň politicky) o zvýšení počtu parkovacích míst
</OT>
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Michal R píše:Tak primárně je nutné říct, že řidiči aut se nemají potřebu nějak zvlášť vymezovat proti cyklistům.
Dobrý vtip, stačí si přečíst toto diskuzní fórum ....
Michal R píše: Naopak verbálně agresivních pumpičkářů, kteří vymýšlí šikanózní opatření proti řidičům je jedenáct do tuctu...
Po přečtení těchto stránek by mohl naopak nezúčastněný člověk soudit, že mezi řidiči je jedenáct do tuctu takových, kteří by nejraději všechny cyklisty (zvané obvykle cyklobuzny, cyklouni apod., v lepších případech pumpičky) nejraději poslali někam do koncentráku, rozhodně je odstranil ze všech komunikací kde se pohybují automobily.


Všechno je to přitom jenom o rozumné toleranci a přihlédnutí k tomu, že můj zájem (tedy například volně projet autem či volně projet na kole) není ten jediný, nadřazený, těm ostatním. A to říkám jako člověk, který na kole neseděl už asi 20 let a když se přede mnou motá cyklista, tak je mi to samozřejmě nepříjemné. Ale jde o tu vzájemnou lidskou toleranci ..... To samé platí ve vztahu k chodcům.
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od nero_lama »

Marooned17 píše:
nero_lama píše:Trochu OT:
Budme rádi že to je jen namalované. V Neratovicich udělaly spoustu cyklistických pruhů z červených kočičích hlav. Ale co čert :evil: nechtěl, pumpičky potom nechtějí jezdit(moc to drncá). takže ulice se zúžila, nejde parkovat a ještě se Vám v pruhu motaj kola. :roll:
Super, takže lidi na kolech mohou za to, že to někdo zvoral a udělal pro ně blbou a nesjízdnou infrastrukturu? Ano, je to tak častý jev v Česku, ale to určitě není vlastností kola jako dopravního prostředku. V Dánsku či Nizozemsku (s nimiž se Neratovice profilem terénu dají plně srovnávat) mají suprovou cykloinfrastrukturu a taky se tam dobře jezdí autem (možná právě i proto). Proč tu musíte oba druhy dopravy stavět proti sobě? :)
Nechtěl jsem jsme vyvolat nějaký Flame auto verzus kolo to ad.1
Ale spíž bych poukázal na to, že v Neratovicích i když to neudělaly příliš šťastně, tak tam mají cyklostezky mají smysl protože tam lidi opravdu kolo používají pro cestovaní do práce. A je to třeba 5% populace ale v Praze to prostě nikdy tak vysoké procento nebude.

BTW ono to není nesjízdné jen to prostě drnca. :lol:
Nerolama
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

chybí-li Lynxovi ten 12 do tuctu, rád se přihlásím :ok:
a to je tak vše, abych tu nepodporoval to flame
ale holt když musíš, tak musíš
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Mike píše:chybí-li Lynxovi ten 12 do tuctu, rád se přihlásím :ok:
a to je tak vše, abych tu nepodporoval to flame
ale holt když musíš, tak musíš
Tím se vlastně hlásíte k tomu, že jste něco jako Automat či Patrik. Rozdíl je jen v opačném znaménku. Ale když musíte, tak holt musíte. Patrik si také nemůže pomoct a stále se odvolává proti všem automobilovým dopravním stavbám. Já na takovém jednostraném fanatismu a netoleranci k lidem s jinými názory a zájmy, nic pěkného nespatřuji. Řešení vidím v normální lidské dohodě a kompromisu.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Mike píše:chybí-li Lynxovi ten 12 do tuctu, rád se přihlásím :ok:
a to je tak vše, abych tu nepodporoval to flame
ale holt když musíš, tak musíš
Tak to znám, ale chce se to držet.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Přitom stačí jen trocha tolerance a pochopení pro druhého člověka.

Jasně - z hlediska automobilisty by se nejpohodlněji přes město jezdilo, kdyby měli chodci a cyklisti zakázaný přístup na komunikace. Divím se ale, že je to pro řadu lidí tak nepřekonatelné připustit, že i chodec či cyklista má právo na existenci a namísto nějáké rozumné koeexistence si pořád hledají téma pro třídní nepřátelství. Jako by to stálo - buď my nebo oni.

Zrovna SJM je naprojektována jako extrémně proautomobilistická, bez ohledu na to, že v jejím okolí taky někdo bydlí či pracuje a chodí tam pěšky. Takže její zlidšťování - například zřizování přechodů na Štvanici - vnímám jako rozumné narovnávání vztahů, aby i chodci měli svoje místo
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

No já nevím, zřizování přechodů v místě, kde se dá pohodlně podejít mi jako dobrý nápad nepřijde.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Mě to zase jako dobrý nápad přijde, protože proč by měl chodec kamkoliv mimoúrovňově lézt ? Natož do nějáké páchnoucí díry ? To už je právě ta preference aut na úkor chodců, přitom je to v centru města.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sauce »

Myslím, že celý návrh SJM v useku mezi městským okruhem v dnešní době postrádá smysl. Radiály pro D1 a D8 ať zůstanou, ale vnitřní část by měla sloužit výhradně pro obslužnost centra. Po vybudování Libeňské spojky by se mohla částečně zklidnit i V Holešovičkách.

Myslím, že stále by to hlavní tepna být měla, ale rozhodně by neměla sloužit pro tranzit ze severu na jih a vice versa.

Edit: samozřejmě za předpokladu, že je MO hotov.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Souhlas.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Bylo přeci zjištěno, že ten tranzit na magistrále činí asi 1/4 provozu.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

A lidé bydlící a pracující v centru budou jezdit kudy? Ulice kterými jezdili před SJM už dnes průjezdné nejsou.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Lynx píše:Mě to zase jako dobrý nápad přijde, protože proč by měl chodec kamkoliv mimoúrovňově lézt ? Natož do nějáké páchnoucí díry ? To už je právě ta preference aut na úkor chodců, přitom je to v centru města.
To že je to páchnoucí díra není vina řidičů aut. To co se děje je preference chodců (kolikrát hypotetických) na úkor řidičů aut.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sauce »

Ad Sosa n1. "Myslím, že stále by to hlavní tepna být měla, ale rozhodně by neměla sloužit pro tranzit ze severu na jih a vice versa."

Ad Sosa n2. Mám pocit že někdo před nějakou dobou psal jeden příspěvek kde to vystihl dobře. Psal něco ve smyslu, že by měl chodec mít na výběr - buďto projde páchnoucí dírou, nebo bude muset běhat přes přechod popř na přechod ulice dlouho čekat. Jsou totiž lidé, kteří budou preferovat jedno a druzí zas to druhé.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

P_V, opravdu? Ja teda pamatuju mnohem mensi cisla, ale mozna ze se to za tech cca 10 let zmenilo. Nic to ovsem nemeni faktu, ze tranzit je na maghistrale marginalni a kdo si mysli, ze "zklidnenim" vse vyresi je mrkef.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Sosa píše:A lidé bydlící a pracující v centru budou jezdit kudy? Ulice kterými jezdili před SJM už dnes průjezdné nejsou.
Budou jezdit stále stejně. Zřízením přechodu pro chodce, navíc málo frekventovaného, se silnice neuzavře.
Sosa píše:
Lynx píše:Mě to zase jako dobrý nápad přijde, protože proč by měl chodec kamkoliv mimoúrovňově lézt ? Natož do nějáké páchnoucí díry ? To už je právě ta preference aut na úkor chodců, přitom je to v centru města.
To že je to páchnoucí díra není vina řidičů aut. To co se děje je preference chodců (kolikrát hypotetických) na úkor řidičů aut.
To že je chodcům umožněno jít v centru města i po povrchu zemském, je podle vás jejich prefrence ? :-) Ano, na přechodu pro chodce má chodec přednost, ale že by se dalo hovořit o preferenci, to je tedy hodně silné slovo. Zvlášť když se jedná o komunikaci, kde se valí jedno auto za druhým, zatímco chodců je tam minimum. To řidičům opravdu moc neublíží.

Doteď tam byla byli 100 procentně preferovaní řídiči, chodci legálně po povrchu chodit nemohli. Takže hoviřit že se děje v tomto místě něco na úkor řidičů je hodně velké chucpe. Já tedy považuji za normální, že město je pro lidi chodící i jedoucí
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Vilouch »

Podle mého je třeba rozlišovat, kde se jaké opatření provede. Z tohoto hlediska mi např. celá úprava u nové tramvajové zastávky Štvanice přijde nevhodná a nebezpečná. Viděl jsem tam x nehod,kdy tam někdo najel na city blok, na ostrůvek, porazil značky, vzájemné ťukance, atd. Dále dle mého je právě toto důvod vzniku pravidelných kolon na SJM už od přemostění na Florenci, kde dříve nebyly.
Rád jezdím na kole i po Praze, ale nad většinou zklidňovacích opatření a cykloopatření kroutím hlavou. Působí to na mě, že všechna cykloopatření jsou navrhována jak kdyby schválně v konfliktu, nesmyslně i na místech, kde poptávka cyklistů prostě není, za podpory tuny barev a značek, i přesto že by to šlo snáze, elegantněji a ne tolik v rozporu proti autům... proto třeba z mé strany ta nevole.
Kromě toho, že každý den vidím, jak cyklisté svoje pruhy stejně nedodržují, jezdí na červenou, po chodníku, v jednosměrkách, atd. (jinými slovy asi ta nabídnutá opatření moc nefungují).
SJM má tranzitu 10%, zbytek je místní doprava. Vzhledem k tomu, jak se pomalu škrtí a zklidňují i komunikace podél SJM (tu ostrůvek, tu NPR 30, tu nové SSZ nebo vysazená chodníková plocha), tak mi nepřijde rozumné škrtit kapacitu SJM.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Řeč je primárně o zřízení přechodů od el. podniků směrem na Štvanici a to žádné velké škrcení SJM není. Umožnění na několika místech chodcům, aby mohli přejít SJM není umělé škrcení za každou cenu, ale jen pouhé umožnění chodcům, aby tam mohli jít také, normálně po povrchu,bez toho aby lezli nahoru či dolů. Pro auta to žádné zásadní zhoršení není. Cyklo opatření jakožto necyklista moc nehodnotím, to posoudit neumím.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sosa »

Nevím, co si tedy pod pojmem zhoršení představujete, když toto to není.
Z pohledu řidiče auta to zhoršení průjezdnosti je a dost výrazně.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Tak to už nevím, jak vám to vysvětlit. Tak snad ještě jeden pokus. Dříve měla v tom místě při legálním pohybu po povrchu zemském auta 100 procent, chodci 0 procent. Chodec tam prostě vůbec nesměl přejít silnici. Což třeba mě přijde poněkud nespravedlivé. Teď tam chodci smí, což v praxi znamená, že vzhledem k ojedinělosti výskytu chodců je to teď pro auta 95 procent a pro chodce 5 procent. Můžou tam jít obojí, což je podle mě dobré a pro auta to zas taková ztráta času není, protože většinou projedou rovnou, neboť nebude žádný chodec ani cyklista široko daleko v dohledu.

Takže ano, v absolutních hodnotách to je pro auta zhoršení, ale to že sleví pár procent ze svého komfortu ve prospěch někoho, kdo tam nemohl vůbec, mi nepřipadá jakože by se dalo mluvit o tom, že je to "na úkor aut". Posuzovat to jako ubližování řidičům mi proto přijde jako chucpe, nebo-li mimořádná nemravnost.
kuzzzma
Příspěvky: 180
Registrován: 18.4.2009 16:55:14

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kuzzzma »

nevite jak se měří rychlost z centra zde? https://mapy.cz/s/30qxI
je radar nastaven tak že usekovky měří čistě 80km/h na čas jízdy v celém úseku nebo počítají s počátečním průjezdem od Pankráce kde je 50 a až od značek 80? To by měli na nastavení poměrně složité ne?:-))
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jezdím to poslední 3 roky celé 75-80 tacho a bez problému.
R48 -> D48 se podařilo!
huklos
Příspěvky: 77
Registrován: 12.10.2012 12:05:13

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od huklos »

Tyto kamery jsou pouze monitorovací.
Jinak obecně, pokud se nepletu, když je úsek s několika různými rychlostními omezeními, nelze použít úsekové měření. I kdyby Vám určili překročení "zprůměrované" povolené rychlosti, nemohli by Vám říci, o kolik jste konkrétně tu kterou rychlost překročil, a tudíž ani za to vystavit účet.
Odpovědět

Zpět na „Praha“