II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
O kterou etapu se jedná?
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Odpovím si sám, je to kus jižního obchvatu: https://mapy.cz/s/2Uhin
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
adamos: Doufám, že takhle: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... e1gf9Q1ggb Ten kousek by sám o sobě nic neřešil.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Na křížení II/611 a přivaděče k D11 (v budoucnu součást II/101) bude konečně kruháč - Oznámení o zahájení stavebního řízení nově visí na úřední deskce Nehvizd.
https://www.nehvizdy.cz/sprava/uredni-d ... kshowback=
https://www.nehvizdy.cz/sprava/uredni-d ... kshowback=
Trochu doufám, že novostavba už bude mít alespoň přípravu na vedení II/101 ve směru Mstětice...Jedná se o přestavbu stávající stykové křižovatky silnic II/611 a III/6111 na okružní
křižovatku.
Okružní křižovatka bude kruhového půdorysu s vnějším poloměrem jízdního pásu R = 14,5m
a šířkou jízdního pásu 5m. V okružní křižovatce je navržen středový ostrov s poloměrem R =
7m, který bude lemován zpevněným prstencem šířky 2,5m.
Na okružní křižovatku budou napojeny 3 větve – II/611 směr Praha, II/611 směr Nehvizdy a
III/6111 směr k D11. V místech napojení větví na křižovatku budou vybudovány středové
ostrůvky. Komunikace bude vybudována dle TP170. Povrch vozovky bude asfaltový, povrch
středových ostrůvků a zpevněného prstence bude ze žulové dlažby.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
nevím, je-li důvod jásat
znamená to, že po znovuotevření EX8 bude kolona až na kruháč k Lidlu, protože ty semafory o 100m za kruháčem dokážou ucpat celé Nehvizdy ???
znamená to, že po znovuotevření EX8 bude kolona až na kruháč k Lidlu, protože ty semafory o 100m za kruháčem dokážou ucpat celé Nehvizdy ???
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
To myslí vážně? A jak se na tom "pětníku" budou vytáčet kamiony? Vždyť i tenhle kruháč o kus dál ku Praze je o 30% větší a že to není žádná "hitparáda". Mezi halami sice vznikla opravdová OK, ale aby se k ní kamion dostal, bude se muset protáhnout tímhle paskvilem. Kdo tohle vymýšlí a schvaluje, to by mě fakt zajímalo.... Okružní křižovatka bude kruhového půdorysu s vnějším poloměrem jízdního pásu R = 14,5m a šířkou jízdního pásu 5m. V okružní křižovatce je navržen středový ostrov s poloměrem R =
7m, který bude lemován zpevněným prstencem šířky 2,5m. ...
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Předpokládám, že limitující jsou pozemky (?).
Nicméně třeba kruháč v Novém Městě na II/611 je ještě menší, a to tamtudy projížděl tranzit, zatímco tady půjde o desítky kamionů denně na cestě ke skladům...
https://mapy.cz/s/2ZRMu
Nicméně třeba kruháč v Novém Městě na II/611 je ještě menší, a to tamtudy projížděl tranzit, zatímco tady půjde o desítky kamionů denně na cestě ke skladům...
https://mapy.cz/s/2ZRMu
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Já jezdím denně po nedalekém kruháči, R 22 m na exitu 3 na D10 v Horních Počernicích a ani ten není pro kamiony něják zvlášť pohodlný. Před pár dny se tam zrovna někdo vysypal, i když to nebyl kamion, ale náklaďáček. Každopádně Těch 14,5 m je opravdu hodně málo.
Další věc, která mi tam chybí jsou kolektory mimo kruháč. Ty by se tady uživily. V těch Počernicích citelně chybí, tvoří se fronty před kruháčem.
Další věc, která mi tam chybí jsou kolektory mimo kruháč. Ty by se tady uživily. V těch Počernicích citelně chybí, tvoří se fronty před kruháčem.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Jen pro představu "skorokruh" na tomto pohledu má průměr 30m, je tedy nepatrně větší, než navrhovaný paskvil. Na problém s pozemky to tedy nevypadá, pokud tedy nebude postaven metodou "na stávajícím záboru", čímž by nebyl v ose II/611 a byl by to "paskvil na druhou". Ale já už bych se nedivil snad ničemu.
I ta "podivnost" u Lidlu před Nehvizdy má poloměr 20 m a vjezd do skladové zóny u železničního přejezdu u Mstětic má poloměr minimálně 18 m.
Zdá se, že to bude zdaleka nejmenší OK v širokém dalekém okolí. Vzhledem k tomu, že křižovatka není nyní "vytížená", ale už teď je ve špičkách "přetížená", bude to opravdu lahůdka.
Velebnosti, jdu blejt.
I ta "podivnost" u Lidlu před Nehvizdy má poloměr 20 m a vjezd do skladové zóny u železničního přejezdu u Mstětic má poloměr minimálně 18 m.
Zdá se, že to bude zdaleka nejmenší OK v širokém dalekém okolí. Vzhledem k tomu, že křižovatka není nyní "vytížená", ale už teď je ve špičkách "přetížená", bude to opravdu lahůdka.
Velebnosti, jdu blejt.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Abych tady jen nebrečel, poslal jsem dopis následujícího znění na Středočeský kraj, o odpovědi budu informovat.
Vážené dámy, vážení pánové,
na úřední desce jsem nalezl oznámení o zahájení stavebního řízení na změnu typu křižovatky silnic II/611 a III/6111 ze stykové na okružní. V dokumentu se píše (cituji): "Okružní křižovatka bude kruhového půdorysu s vnějším poloměrem jízdního pásu R = 14,5m a šířkou jízdního pásu 5m. V okružní křižovatce je navržen středový ostrov s poloměrem R = 7m, který bude lemován zpevněným prstencem šířky 2,5m." (konec citátu)
Z uvedených rozměrů vyplývá, že se bude jednat o nejmenší OK v celém okolí a při tom jde o styk velmi vytížených komunikací, po kterých do a ze skladové zóny projíždí nemalé množství těžké nákladní dopravy.
Můžete, prosím, zveřejnit stanovisko dopravní policie a orgánů plánování rozvoje dopravní infrastruktury (které se problémem jistě zabývaly) k výstavbě takovéto opravdu "miniaturní" okružní křižovatky na zatíženém dopravním tahu?
Chápu, že současná situace je neudržitelná, na stykové křižovatce dochází k častým dopravním nehodám a najet od dálničního přivaděče na silnici II/611 směrem na Prahu je ve špičce téměř nemožné. Kromě toho, byť je kolem současné křižovatky relativně dobrý rozhled, brání mnohdy auta odbočující od Prahy na dálnici výhledu na další vozidla. To všechno chápu a když jsem se dozvěděl, že se bude křižovatka přestavovat, probouzelo to ve mne zdání zlepšení. Navržené řešení ale ve mne vzbuzuje spíše pocit marnosti, bezpečnosti provozu možná bude učiněno zadost, ale průjezdnost křižovatky se tím (podle mého skromného názoru) výrazně zhorší a tím dojde i k nárůstu kolon ve všech směrech.
Můžete, prosím, též zveřejnit, proč je navrhována OK v uvedených rozměrech a nikoli OK v rozměrech odpovídajících okolním stavbám (Lidl Nehvizdy, skladová zóna směrem Mstětice a odbočka na Šestajovice a Zeleneč). Všechny uvedené křižovatky mají vnější poloměry jízdního pásu minimálně 18m.
Předem děkuji za odpovědi na uvedené otázky a doufám, že rozměry OK uvedené v oznámení nejsou ještě definitivní.
S pozdravem
...
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
milý kolego, do uzavření EX8 šlo o desítky kamionů za hodinu a to se ještě držím při zemiMosquit píše:...
, zatímco tady půjde o desítky kamionů denně na cestě ke skladům...
nebylo vyjímkou, že těch deset kamionu čekalo od mostu přes D11 na levé odbočení na II/611
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Označení této silnice mezi D11 a D1 jako Aglomerační okruh je zcela humorné. V Jirnech retardéry na silnici, kdo to tam povolil, když na II. třídě bát nesměji. V dalším úseku úzká klikatá cesta vedená zástavbou. I ta přeložka z D1 do Říčan je pokažená, díky připojení okolních pozemků. A navíc v každé díře radar a omezení na 40 km/h. Děs a hrůza zde třepe.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
A co bys tam doporučoval místo nich? Už 20 let se hovoří o obchvatu obce a odhaduji, že ještě tak 20 se bude stále jen hovořit. Ty "retardéry" omezují úsek, který je úzký, obsahuje 2 pravoúhlé zatáčky, do kterých není absolutně vidět a v jedné z nich je základní škola.Lenny píše:V Jirnech retardéry na silnici, kdo to tam povolil, když na II. třídě bát nesměji.
Nevím, ale tady mi přijdou naprosto na místě. Jsou udělané jako zvýšený přechod pro chodce, takže pokud přes ně jedeš opravdu pomalu (a na tomto úseku nejde bezpečně projet pomalu ani tou povolenou čtyřicítkou), nedělají žádný problém.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Jen mě to překvapilo, ve Zlínském kraji to kdosi taky požadoval na silnici II. třídy a dostalo se mu odpovědi, že nic podobného na silnici II. třídy být nemůže. Co bych doporučoval, tlačit na představitele samosprávy (obce, kraje), aby obchvat postavili.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V těch Jirnech by mě zajímalo, proč legálně nefunguje, alespoň tento částečný obchvátek:
https://mapy.cz/s/30Wb2
Nějáký NIMBYsmus ?
https://mapy.cz/s/30Wb2
Nějáký NIMBYsmus ?
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Na obec tlačit nemá smysl. Ta sama má zájem, aby obchvat byl co nejdřív. Silnice je ale krajská, takže stavět bude kraj a jsme u toho. každé vedení kraje má své vlastní priority a než se obci podaří přesvědčit je o neúnosnosti situace, jsou nové volby.Lenny píše:Jen mě to překvapilo, ve Zlínském kraji to kdosi taky požadoval na silnici II. třídy a dostalo se mu odpovědi, že nic podobného na silnici II. třídy být nemůže. Co bych doporučoval, tlačit na představitele samosprávy (obce, kraje), aby obchvat postavili.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Protože to, co ukazujete, vede na soukromý pozemek, který slouží jako parkoviště dodavatelů - stačí nahlédnout do KN, jde o parcelu č. 826/3.Lynx píše:V těch Jirnech by mě zajímalo, proč legálně nefunguje, alespoň tento částečný obchvátek:
https://mapy.cz/s/30Wb2
Nějáký NIMBYsmus ?
A kromě toho, onen hlavní problém s úzkým místem u školy by to stejně neřešilo.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Sice popisujete situaci, ale nevysvětlujete proč tohle absurdní řešení vzniklo ? Proč tuto komunikaci neprovozuje obec či kraj? Proč dovolil stát postavit někomu obchvat, který ale veřejnost nemůže využívat ? To jsou absurdity alá Kocourkov. To je oč tu běží.
A takových neuvěřitelných staveb je v Praze víc, třeba obchvat neobchvat Lochkova, to je velice podobné:
https://mapy.cz/s/310LY
A moje nejoblíbenější je nedaleko, zdvojená silnice, přičemž průjezd důkladně zabarikádovaný. To je i na Kocourkov příliš.
https://mapy.cz/s/310PD
A takových neuvěřitelných staveb je v Praze víc, třeba obchvat neobchvat Lochkova, to je velice podobné:
https://mapy.cz/s/310LY
A moje nejoblíbenější je nedaleko, zdvojená silnice, přičemž průjezd důkladně zabarikádovaný. To je i na Kocourkov příliš.
https://mapy.cz/s/310PD
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
2Lynx: ono je to celé trochu jinak - soukromý investor postavil skladovací prostory (mimochodem dávno předtím, než to bylo standardem a v době, kdy v širokém dalekém okolí žádná další hala nebyla) a musel si k nim vybudovat i příjezdovou komunikaci a to na svém vlastním pozemku. Když se podíváte na letecký snímek, je na něm vidět, že v ose komunikace od II/611 nic nepokračuje a ten Vámi zmiňovaný "miniobchvat" při nejbližší možné příležitosti z osy komunikace uhýbá doprava na ten soukromý pozemek. je to jen příjezd k té hale, nic jiného.
Tato komunikace vede na 2 parkovací plochy - ta bližší je pro nákladní dopravu, ta vzdálenější pro zaměstnance (osobní dopravu). Co tam bylo před tím netuším, já tam znám až tuto halu. Z jihu vede obecní cesta (ulice), která obslouží několik provozoven (např. pneuservis) a končí u toho soukromého pozemku. provozovatel toho skladu umožňuje zaměstnancům přijet na to zaměstnanecké parkoviště i touto jižní cestou - podotýkám úzkou, opravdu pouze místní komunikací. Ta ale nikam nevede, končí u toho skladovacího prostoru.
A že se tamtudy dá projet? No ano dá (tedy dalo, než byla nainstalována elektronická závora), ale i v těch dobách to policie pokutovala, protože to nebyl "průjezd", ale pouze "příjezd" k té hale.
O obchvatu se tu nedá hovořit ani v těch nejoptimističtějších pohledech.
A k Vaší otázce: ani obec, ani kraj nemůže provozovat obslužnou komunikaci na soukromém pozemku. A stavět plnohdnotnou komunikaci nikdo nebude, protože je přece v plánu ten obchvat obce, ne?
Tato komunikace vede na 2 parkovací plochy - ta bližší je pro nákladní dopravu, ta vzdálenější pro zaměstnance (osobní dopravu). Co tam bylo před tím netuším, já tam znám až tuto halu. Z jihu vede obecní cesta (ulice), která obslouží několik provozoven (např. pneuservis) a končí u toho soukromého pozemku. provozovatel toho skladu umožňuje zaměstnancům přijet na to zaměstnanecké parkoviště i touto jižní cestou - podotýkám úzkou, opravdu pouze místní komunikací. Ta ale nikam nevede, končí u toho skladovacího prostoru.
A že se tamtudy dá projet? No ano dá (tedy dalo, než byla nainstalována elektronická závora), ale i v těch dobách to policie pokutovala, protože to nebyl "průjezd", ale pouze "příjezd" k té hale.
O obchvatu se tu nedá hovořit ani v těch nejoptimističtějších pohledech.
A k Vaší otázce: ani obec, ani kraj nemůže provozovat obslužnou komunikaci na soukromém pozemku. A stavět plnohdnotnou komunikaci nikdo nebude, protože je přece v plánu ten obchvat obce, ne?
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Já si fungující státní (obecní) správu představuji tak, aby se v takových případech dohodla se soukromým investorem na oboustranně výhodném řešení. Tedy že komunikace bude postavena tak, aby jí mohla využívat i veřejnost a za to dostane soukromý investor nějákou kompenzaci. Tak by to bylo logické, pro všechny výhodné.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Teď se jezdí po poli, před značkou se uhne do pole a objede.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
po poli se jezdilo ještě před závorou a nyní už jiná možnost není ( průběžně se tam objevují hromady hlíny, skruže... ale cesta se vždy najde
perličkou je, že reko komunikace "zaplatila" EU
by mě zajímalo, co by na to říkali
jinak kraj je sice kraj, ale tady bude větší boj s novomajiteli RD za tím polem
co na tom, že v plánech ten obchvat je, my tu chceme mít klid ....
já právě nikdy nechápal, že ten sjezd je kde je
než tam vznikla ta hala, tak se do Jiren sice sjelo stejně jako teď ( teď teda ne, teď to nejde )
ale muselo se vrátit a odbočit do vsi - která tedy značkou začínala až za mostem
proč ten sjezd neudělali ke stávajícímu mostu ?
no asi si před těmi 30lety mysleli, že obchvat bude
perličkou je, že reko komunikace "zaplatila" EU
by mě zajímalo, co by na to říkali
jinak kraj je sice kraj, ale tady bude větší boj s novomajiteli RD za tím polem
co na tom, že v plánech ten obchvat je, my tu chceme mít klid ....
já právě nikdy nechápal, že ten sjezd je kde je
než tam vznikla ta hala, tak se do Jiren sice sjelo stejně jako teď ( teď teda ne, teď to nejde )
ale muselo se vrátit a odbočit do vsi - která tedy značkou začínala až za mostem
proč ten sjezd neudělali ke stávajícímu mostu ?
no asi si před těmi 30lety mysleli, že obchvat bude
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Přesně tak, počítalo se s obchvatem, jenže už ho nestihli stejně jako v Rudné postavit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Nestihli postavit. To je jako kdyby byla nějáká uzávěrka staveb, po které už se nic nestaví. Proč se tomu nikdo nevěnuje ? Kdo to má v popisu práce ? Kraj ?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Tak ten obchvat Jiren měl podle mě hlavně vést mezi Novými Jirnami a Horoušánky... tak asi takhle?
https://mapy.cz/s/318Ap
jenže mezitím si Horoušánky ten koridor zastavěli (resp. lidi si domy postavili hned vedle plánované komunikace = prakticky neprůchodné kvůli NIMBYsmu), a dnes je taková komunikace uvažována až mezi Horoušany a Horoušánkami...
https://mapy.cz/s/318Ap
jenže mezitím si Horoušánky ten koridor zastavěli (resp. lidi si domy postavili hned vedle plánované komunikace = prakticky neprůchodné kvůli NIMBYsmu), a dnes je taková komunikace uvažována až mezi Horoušany a Horoušánkami...