1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ale až se bude dělat druhá polovina, tak by uzavírka sjezdu měla být podstatně kratší - dešťovka a spol. bude hotová, ne ?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Teoretický dotaz, až se přesunou práce na levou polovinu dálnice, zvládne ta nově rekonstruována půlku provoz v režimu 2+2? Nebo tam bude až do června 2019 2+1? :/
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Když se vejde 2+2 na starou (rozšířenou) polovinu, proč by se nevešlo 2+2 na polovinu opravenou?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Když se vejde 2+2 na klasickou dvoupruhovou, tak proč by se nevešlo na třípruhovou?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Na "klasickou dvoupruhovou" se právě nevejde, musí být o něco širší, než říká norma. To tady ale nehrozí, tady budou již pruhy 3.Sosa píše:Když se vejde 2+2 na klasickou dvoupruhovou, tak proč by se nevešlo na třípruhovou?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
A tuší někdo v jaké úřední fázi je to řízení ohledně rozšíření na 3+3 a jaký je harmonogram ? Jestli se to bude moci přemalovat třeba dva roky po otevření (zprovoznění rekonstrukce) nebo po 5,10, 20 letech .....
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Je to pořád stejný - až se udělají / postaví opatření (PHS...) požadovaná v EIA.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Až bude mít někdo nervy na to, aby to nechal partyzánsky přemalovat. Splnění podmínek EIA moc nehrozí v nejbližších letech.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Důvod ????
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
V rozpočtu SFDI je v roce 2020 "D11, 1101 Praha - Jirny, modernizace" za 0,5 GKč. Předpokládám že to budou ty PHS a kdovíco ještě, co je nutné pro přidání pruhu.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Stejne je otazkou, co resi ty tri pruhy na tak kratkem useku. Na exitu 8 takovy ubytek aut neni, treba jako u Mirosovic, aby to bylo vyrazne znat. Bude se to tedy zipovat ze dvou do tri, urcite kamiony z praveho do prostredniho, ktery bude za muk Jirny pravy, takze ve spickach to zpusobi spis komplikace. Protoze to je pak soubezna jizda v obou pruzich vv podstate az nekam k Podebradum...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
michal:
V obou směrech je ve špičkách poměrně dost narváno.
Vzhledem ke sjezdu a nájezdu k obchodnímu centra přímo z konce D11 máte teoreticky tři výjezdy i nájezdy, takže v Praze by to problém dělat nemělo.
U Jiren to bude jiné, ale řekl bych, že jeden pruh zanikne vznikne. Pokud si pamatuji, tak v Německu u 3+ proudu poměrně běžné. Stavbou MÚK Beranka se doprava v posledním úseku v Praze ještě zvedne, takže tam by 3+3 stejně bylo potřeba. Navíc u Jiren se má pokračovat ve výstavbě skladů, tak že se tím například vyřeší i lepší nájezd na D11 ve směru do Prahy.
Lynx:
Jestli se nepletu, tak při otázkách na zkapacitnění dálnic kdekoli v ČR bylo řečeno (řsd nebo MD), že nejbližší je Praha Jirny a mělo by se jednat o cca 2-3 roky
Nevím jak to funguje s těmi 2 pruhy na asfaltu s rozměry pro 3, zda můžete 2 pruhy namalovat, kde chcete, ale nemůže být třeba MÚK Beranka navázána na spuštění 3+3, aby mohli pruhy podle potřeby přehazovat
?
V obou směrech je ve špičkách poměrně dost narváno.
Vzhledem ke sjezdu a nájezdu k obchodnímu centra přímo z konce D11 máte teoreticky tři výjezdy i nájezdy, takže v Praze by to problém dělat nemělo.
U Jiren to bude jiné, ale řekl bych, že jeden pruh zanikne vznikne. Pokud si pamatuji, tak v Německu u 3+ proudu poměrně běžné. Stavbou MÚK Beranka se doprava v posledním úseku v Praze ještě zvedne, takže tam by 3+3 stejně bylo potřeba. Navíc u Jiren se má pokračovat ve výstavbě skladů, tak že se tím například vyřeší i lepší nájezd na D11 ve směru do Prahy.
Lynx:
Jestli se nepletu, tak při otázkách na zkapacitnění dálnic kdekoli v ČR bylo řečeno (řsd nebo MD), že nejbližší je Praha Jirny a mělo by se jednat o cca 2-3 roky
Nevím jak to funguje s těmi 2 pruhy na asfaltu s rozměry pro 3, zda můžete 2 pruhy namalovat, kde chcete, ale nemůže být třeba MÚK Beranka navázána na spuštění 3+3, aby mohli pruhy podle potřeby přehazovat
?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Akce MÚK Beranka je v tom rozpočtu SFDI současně s tou, co jsem jmenoval. Určitě to souvisí.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
MÚK Beranka má jako předpoklad taky zřízení kolektorů (tedy 3+3+kolektory), tak ta investice na 1101 by mohla být o tom.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Z webu MČ Horní Počernice, rok 2015:
"MÚK Beranka 2015 aktuálně
Hlavní město uzavřelo s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a Středočeským krajem smlouvu o napojení Klánovic a obce Šestajovice v okrese Praha-východ na dálnici D11. Dopravní investice by měla ulevit dopravě na přetížené silnici II/611 v Horních Počernicích. Všechny stavby by měly být hotové v roce 2020. Finanční podíl Prahy bude přibližně 70 milionů korun. Hlavní město podle plánu zaplatí hornopočernickou spojku, která má být zároveň obchvatem Horních Počernic, zatímco mimoúrovňovou křižovatku Beranka bude financovat ŘSD a klánovickou spojku kraj. Praha se na záměr pokusí získat peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Část nákladů ponese podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka také developer, který chce u Klánovic stavět byty. Hlavní město, kraj a ŘSD se ve smlouvě zavazují, že budou postupovat tak, aby územní rozhodnutí bylo vydáno do prosince příštího roku a stavební povolení do března roku 2018."
Existuje opravdu to ÚR a SP či nikoliv ?
"MÚK Beranka 2015 aktuálně
Hlavní město uzavřelo s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a Středočeským krajem smlouvu o napojení Klánovic a obce Šestajovice v okrese Praha-východ na dálnici D11. Dopravní investice by měla ulevit dopravě na přetížené silnici II/611 v Horních Počernicích. Všechny stavby by měly být hotové v roce 2020. Finanční podíl Prahy bude přibližně 70 milionů korun. Hlavní město podle plánu zaplatí hornopočernickou spojku, která má být zároveň obchvatem Horních Počernic, zatímco mimoúrovňovou křižovatku Beranka bude financovat ŘSD a klánovickou spojku kraj. Praha se na záměr pokusí získat peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Část nákladů ponese podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka také developer, který chce u Klánovic stavět byty. Hlavní město, kraj a ŘSD se ve smlouvě zavazují, že budou postupovat tak, aby územní rozhodnutí bylo vydáno do prosince příštího roku a stavební povolení do března roku 2018."
Existuje opravdu to ÚR a SP či nikoliv ?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Díky za info. Podle plánu to nejde, už mělo být SP, ale alespoň něco. Pokud se nikdo neodvolal, tak už by mohlo být ÚR pravomocné. Mimochodem paní Krůlovou, co vydala rozhodnutí, znám z jiných jednání, to je velice kvalitní úřednice, která to opravdu podobně studuje a vyžaduje kvalitní práci od projektantů.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Mám dotaz na znalé: na opravovaném úseku se již betonují svodidla směrem k SDP. Budou to monolitická betonová svodidla. Našel jsem si jejich popis, podmínky použití atd.
Co mi ale není jasné, je technologie výstavby. Viděl jsem betonáž jakýmsi "finišerem" s posuvným bedněním ve tvaru svodidla. Jak se postupuje? Po dílech, nebo kontinuálně? Jak dlouho trvá, než beton ztuhne do té míry, aby se bednění dalo posunout na další díl, případně jakou rychlostí se tento stroj posunuje?
Zdálo se mi, že za den se udělal relativně dlouhý úsek, ale nechápu, jak se tam ten čerstvý beton udrží ve správném tvaru "jen tak v luftu".
Co mi ale není jasné, je technologie výstavby. Viděl jsem betonáž jakýmsi "finišerem" s posuvným bedněním ve tvaru svodidla. Jak se postupuje? Po dílech, nebo kontinuálně? Jak dlouho trvá, než beton ztuhne do té míry, aby se bednění dalo posunout na další díl, případně jakou rychlostí se tento stroj posunuje?
Zdálo se mi, že za den se udělal relativně dlouhý úsek, ale nechápu, jak se tam ten čerstvý beton udrží ve správném tvaru "jen tak v luftu".
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
To nejsou díly, to je monolitické finišerem. Beton musí být již nějak tuhý.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Určitě to musí být rozděleno dilatačními sparami, kdyby to bylo kontinuální bez spar, tak to vlivem tepelné roztažnosti popraská. Ale spáry mohou být vytvořeny i dodatečně, podobně jako u povrchu dálnice, který se řeže.
Osobně mě překvapuje, že se tohle dělá monolitické, předpokládal bych že bude výhodnější vyrobit to v betonárce, kde se lépe ohlídá složení a kvalita směsi a celkově technologie, a na místo to přivézt a poskládat do připraveného lože.
Osobně mě překvapuje, že se tohle dělá monolitické, předpokládal bych že bude výhodnější vyrobit to v betonárce, kde se lépe ohlídá složení a kvalita směsi a celkově technologie, a na místo to přivézt a poskládat do připraveného lože.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Někdy je na cokoli levnější a výhodnější výroba na místě (stačí stroj a suroviny) než něco dovážet třeba až z velké dálky. Hlavně betonové nebo ocelové prvky jsou velice těžké a jeden kamion je schopen pobrat třeba jen pár kusů. Pak ještě musí být na staveništi přítomen jeřáb apod. A v neposlední řadě, už od loňska jsou veškeří výrobci stavebnin přetížení, já třeba čekám na kamion se zbožím i více než čtvrt roku a prodaný je do týdne. A některé druhy zboží výrobci úplně přerušili, aby se mohli věnovat hlavnímu sortimentu a i to nestačí. Chybí taková blbost jako je ztracené bednění, takže stavebníci se už leckdy ze zoufalství uchylují k pravěké metodě a odlévají si betonové prvky na stavbě sami
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Díky za příspěvek z praxe, máte nepochybně pravdu. Nás vždycky učili, že je lepší betonárna, než to nechat na nějákých neumětelích co to budou bůhvíjak dělat na stavbě. Tady to je ale jiný případ - jednak z těch důvodů co uvádíte a za druhé, tady na to vytváření svodidel mají "mašinku" a směs dovezenou z betonárky, takže se vliv nekvalifikovaných dělníků na kvalitu stavby značně zmenšuje.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
To (aniž bych se tě chtěl nějak dotknout) vím taky. Ale jak "tuhý"? Je nějaký speciální?hh píše:To nejsou díly, to je monolitické finišerem. Beton musí být již nějak tuhý.
prostě nevím jak to funguje.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Triviální technologie hojně rozšířená v USA - svodidla, obrubníky atd.
Co jsem viděl - jede finišer "pěchující" beton do tvaru svodidla (podobné new jersey), beton se po upěchování zakryje plachtou.
Vychytaná technologie nepožadující "žádné vzdělání" - obsluhovali dva černoši, stoj jede veeeeeelmi pomalou chůzí celý den. Beton není z pohledu nákladů nijak speciální.
viz. https://www.youtube.com/watch?v=PvtaoDzQcTA
(zapravování betonu po finisheru jsme neviděl - bylo to tak dobré, že to jen zakryli a kašlali na to)
několik variant
https://www.youtube.com/results?search_ ... an+Barrier
Co jsem viděl - jede finišer "pěchující" beton do tvaru svodidla (podobné new jersey), beton se po upěchování zakryje plachtou.
Vychytaná technologie nepožadující "žádné vzdělání" - obsluhovali dva černoši, stoj jede veeeeeelmi pomalou chůzí celý den. Beton není z pohledu nákladů nijak speciální.
viz. https://www.youtube.com/watch?v=PvtaoDzQcTA
(zapravování betonu po finisheru jsme neviděl - bylo to tak dobré, že to jen zakryli a kašlali na to)
několik variant
https://www.youtube.com/results?search_ ... an+Barrier
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
obsluha nepotřebuje vzdělání - stačí dva černoši To mělo být v sekci pro zasmání
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023