Slovensko všeobecně

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Mapa dálniční sítě SR:

https://www.ndsas.sk/uploads/media/4136 ... 6c6f0.jpeg

Slovenskí králi asfaltu a betónu vyrástli v Doprastave :arrow:

https://www.aktuality.sk/clanok/561552/ ... oprastave/

*Článok je súčasťou série textov k 25. výročiu samostatnosti Slovenska.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozhovor s ministrem dopravy ve státní TV: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/13004/148546#3932 (debata trvající 1h)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

STAVEBNÍCTVO STÁLE RASTIE, ALE PRIPOMÍNA SA OPATRNOSŤ (odbornější článek)

26.02.2018

Slovenský stavebný trh vzrastie o 4,4 %. V tomto roku sa bude viac dariť pozemnému staviteľstvu. Kapacity stavebných spoločností sú vyťažené na rekordných 93 %. Vyplýva to z Kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva Q3/2017, ktorú spoločnosť CEEC Research realizovala s kľúčovými predstaviteľmi vybraných stavebných, projektových, ako aj developerských spoločností. Nie všetko je však idylické – nedostatok zamestnancov napríklad núti riaditeľov odmietať 17 % zákaziek.

... Stavebné spoločnosti dosiahli najvyššie vyťaženie kapacít od roku 2010. V priemere sú stavebné spoločnosti vyťažené na 93 %. Veľké spoločnosti majú svoje kapacity vyťažené ešte o jeden percentný bod viac. ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

ETAPIZÁCIA VÝSTAVBY DIAĽNIČNÝCH TUNELOV – MINULOSŤ A SÚČASNOSŤ (odbornější článek + fotky)

Aj po dvoch desaťročiach modernej tunelovej výstavby na Slovensku je etapizácia výstavby diaľničných tunelov stále aktuálnou témou – najmä vzhľadom na vysokú nákladovú náročnosť tunelovej výstavby. Etapizácia predstavuje stratégiu, pri ktorej sa vybuduje jedna z dvoch tunelových rúr, ktorá slúži dovtedy, kým sa intenzita dopravy nepriblíži kapacite jednej rúry a netreba vybudovať druhú rúru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na Slovensku došlo k výměně vlády, prozatím se nehlasovalo o její důvěře v NR SR, ale ministr dopravy zůstává stejný a vláda hodlá plnit předešlé programové vyhlášení. Výměna je částečně personální včetně pozice premiéra, ale obsazení stranami je nezměněné. K výměně došlo po největších občanských protestech od ´89 jakožto reakce na mnoho nevyšetřených hlavně ekonomických kauz s propojením na vrcholní politiku. http://www.tvnoviny.sk/domace/1911985_n ... vyhlasenie

Priority v oblasti výstavby silnic a dálnic další období: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6255 .

Celkové priority v dopravě a výstavbě: https://nasadoprava.sk/minister-dopravy ... tej-praci/

Dále, jeden rozhovor s odborníkem, že výstavbu dálniční sítě nezpomalují investice do nich: https://nasadoprava.sk/ondrej-matej-hla ... ok-penazi/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Martin96 »

Vláda už důvěru dostala. Chtělo by to ale nějak více hnout s tím postupem výstavby, tímto tempem budou rádi, že dostaví výhledovou síť D+R do konce století...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od kot »

Martine, to se snadněji řekne než udělá. Jaký postup pro urychlení bys navrhoval ? A jaký "urychlovací" postup by jsi navrhoval pro ČR ?
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Tomas Eybl »

Vím, že jsem nebyl dotazován, ale jeden návrh je docela nasnadě. Nahradit oba Andreje Adolfínou. Oh, wait...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Letos se do provozu neodevzdá žádný nový dálniční km, ale NDS se snaží rozběhnout více soutěží: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6268 .

Tady pak skutečný stav k D1 a tedy i ten fakt, že programové vyhlášení je jen zkopírované a tam uvedený rok 2020 se neaktualizoval na skutečný termín: https://nasadoprava.sk/dialnica-d1-medz ... roku-2026/ . Více méně ale jen zopakovaní stavu za poslední období.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Slovensko kromě výstavby mimořádně obtížných úseků dálniční sítě, které se potýkají s problémami zlepšuje přípravní dokumentace, procesy EIA a postupuje se rychleji i do nového tendrování. Zde alespoň dle zdrojů z NDS přehled základního, co určí co se bude stavět v dalších letech:

V současnosti se tendruje pro výstavbu:

• R3 Tvrdošín – Nižná (4,4 km, proces zahájen v roce 2017)
• R4 Prešov, severný obchvat, 1. etapa (4,3 km, proces zahájen v roce 2017)
• R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce (13,5 km, proces zahájen v 02/2018)

Pro letošní rok se ještě plánují tendrovat do výstavby 4 úseky:

• R2 Kriváň – Mýtna ve 2.Q
• D1 Bratislava – Triblavina (3,5 km),
• R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (21,25 km),
• R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška (14,1 km)

Předprojektová a projektová příprava; vyhlášení v 1.Q 2018:

• D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač
• R1 Ružomberok Juh – križovatka I/18 (napojenie na D1)
• R2 Zacharovce – Bátka
• R2 Bátka – Figa

Předprojektová a projektová příprava; plánované vyhlášení ve 2.Q 2018:

• R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
• R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ
• R7 Holice – Dolný Bar
• R7 Dolný Bar – Nové Zámky
• R8 Nitra, križovatka R2

Aktuálně se staví nebo jsou podepsané smlouvy pro výstavbu na více než stovce km dálnic a rychlostních silnic. Polovinu délky tvoří soukromý PPP na D4/R7, který se ale stále řádně nestaví pro vícero problémů. Stát pak sám staví hlavně úseky na D1, kde ale vzhledem k jejich náročnosti (mnoho tunelů a mostů) není jejich výstavba jednoduchá a provází jí vícero problémů, takže se posouvají i termíny pro dokončení.

Výstavba je založená na podpoře z evropských fondů. Stále není vyřešeno z čeho se bude financovat výstavba dálniční sítě po roce 2020. NDS proto více spolupracuje s MF SR, EU a komisí JASPERS.

V období 11/2016 jsem tady uvedl Aktuální stav rozestavěnosti dálniční sítě na Slovensku ... odevzdalo se jen několik málo úseků a jen minimum je nově ve výstavbě a i to je tam uvedené, tedy více to aktualizovat nebudu, tam je to poměrně přehledné.

Co dodat :?: Nebudu ospěvovat náročnost úseků. Po technické stránce jsou to obtížné úseky. Ale za to si stát může sám, protože je odkládal a teď to všechno zůstalo najednou. Vyspělá země si musí poradit, takže se to staví a financuje (z obou programovacích období EU) atd. Všeobecně ale několik pohledů jinak. Za poslední roky byla velká nestabilita v oblasti dopravy: vícero ministrů za sebou v krátkém období, vícero ředitelů NDS, nedávno obměna vlády a tedy na 1 měsíc zastavení mnoha procesů. Stále probíhá záměr spojení NDS a SSC, stále není dořešeno reální financování rozvoje dálniční sítě. Stále to závisí od politického rozhodnutí. Součet prostředků z výběrů silničních daní, daní z minerálních olejů, DPH z prodeje PHM, mýtní příjmy, dálniční nálepky atd. je daleko nad částkou 1 mld. €, ale navzdory tomu všemu se tyto peníze ztrácejí v rozpočtu všeho a všech. Více to ale rozebírat nejdu a pro nedostatek času nebudu ani kopírovat závěrečný posudek na SK silnice I. třídy, jejich stav a rozvoj. Převážně je to negativní hodnocení a opakování minulých let, jen s horšími čísly.

Z hlediska skutečného možného financování další výstavby to bude muset vyřešit nová vláda sestavená z nových voleb. Stávající modely vlád (v rámci protestů v ulicích) totiž nehledají skutečné cesty k nalezení prostředků a nemají zájem o další takové reformy. I celkově jsou tady 2 tendence 3-koalice: 1. je snižování deficitu a 2. jsou sociální výdaje nebo snížení daní tak aby to obyvatelstvo pocítilo a je tady příliš mnoho problémů na to, aby se našla položka ze státního rozpočtu ve větší míře pro opravy silnic nebo systematické financování nové výstavby dálniční sítě. Bude to maximálně politické rozhodnutí navýšení prostředků na obnovy koberců dle nějakého výběru a možná garance nalezení peněz pro roky 2019/2020 pro reálné zahájení úseků, které se teprve půjdou tendrovat a nezbydou pro ně stávající EU fondy. Nic víc se momentálně očekávat nedá. Pokračuje i typické informování co kdy bude v roce za delší dobu: třeba slib 2026 pro D3, 2027 pro rozšířenou D1 u Bratislavy, 2040 pro R2 atd., tedy hodně daleké termíny bez skutečné přípravy, aktualizací dokumentací, posouzení EIA a hlavně bez zajištění financování těchto slibů odhadem za 18 mld. €.

Ale z hlediska toho co ve výstavbě je a co se plánuje jsem to dopsal pro lepší představu do dalších let i v této formě přípravy projektů a dalšího tendrování. Je paradox, když vypracování dokumentací, EIA a tendrování do výstavby trvá dekádu. A výstavba pak další roky. V tomto ohledu je pak špatné, když se za kdysi desítky milionů korun ledacos připravilo a dnes za € se dokumentace musejí nanovo vypracovat a aktualizovat. Tak se Slovensko okrádá o veliké peníze, pro ale nereálnost postupu NDS vůči ministerstvu dopravy, od kterého jsou jednotlivé úseky závislé z hlediska jejich výstavby. A za tím je politika a rozdílnost obsazenosti jednotlivých dalších důležitých postů a ministerstev; financí nebo RR, investice EU fondů atd. Není to an blok jako v Polsku, kde se stanovila priorita pro dálniční síť a tomu se všechny dílky podřizují nebo model Maďarska a jedné agentury pro infrastrukturu a je jedno zda dálniční nebo silniční nebo železniční a pouze dopravní segmenty jsou pak rozdělené což je po vzoru modelu Irska. Je to svým způsobem přemrhaná šance (od roku 2004 respektivě 2002) pro jednak další tříštění činností státních orgánů a enormních finančních prostředků, které se již nebudou opakovat.

Zázraky se očekávat nedají na žádném z budovaných úseků, který je v problémech. Zůstává doufat v to, že úsek s tunelem Višňové se nedostane do finančních problémů a celkově že se to co se staví nebo je ve fázi před zahájením plné výstavby již nebude komplikovat. Protože to co se tendruje a projektově připravuje nyní nepostačuje pro ucelení tahů a spojení západu s východem a tak se to nestane ani do roku 2025. Respektivě si troufám říct, že ještě dojde k válce o (dnes Korbeľka vs. Donovaly), protože k tomu to směruje. A je jedno jestli tam bude model PPP nebo vládní výdaje, bude to za ceny kolem 1 mld. € a jakýkoliv tendr nebo PPP tendr bude trvat 1 a více let a výstavba další dlouhé roky. A musela by být plynulá a hladká, takže se dostáváme spíš k roku 2028 nebo až 2030, kdy bude souvislý 4-pruh na území Slovenska mezi 2 největšími městy. Do té doby ale dopravně skolabuje část R1 Trnava - Sereď, co se bude muset rovněž vyřešit. A k tomu dalších 90 silničních obchvatů po celé zemi ... v situaci, kdy nová vláda za 1-2 roky dostane do daru 1600 km zdevastovaných silnic I. třídy a mnoho mostů na nich. Opravdu není co závidět a ten projektový deficit a celková legislativní příprava, otřesný stav soudnictví, kdy i stát má problém prosadit výstavbu jednoduše neumožní naplnit jakékoliv sliby o urychlené výstavbě, pokud to bude v rovině stávající demokracie, médií a eko-spolků v politice v napojení na pozemkové lobby skupiny atd, které žijí z té přípravy a tak moc jí komplikují, až se pomalu ani nedá budovat. Proto termíny nemají na Slovensku žádný smysl jak je tomu jinde ve světě kde se uvede začátek a posune o pár let, ale ne o celá desetiletí a kde když se uvede datum zprovoznění se sankční pokutou za nenaplnění za každý den/měsíc ... a proto si nikdo ani s termíny těžkou hlavu nedělá a to se rovněž jen tak nezmění.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
tomik88
Příspěvky: 11
Registrován: 13.8.2018 20:51:34

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od tomik88 »

Minuly měsíc jsem jel po SK trasu z Púchov a přes Žilinu do Popradu po silnici 18 a překvapilo me jake ma parametry i trasa dale na levocu je vetsinou vcetne obchvatu.
Nevite kdy se silnice stavela,ptz pokud vim tak napriklad trasa d1 kolem L.Mikulase je v provozu z 80.let
Co ma projeto tak to neni vyjimka,slovaci maji hodne "jednicek" sirokych,druha vec ze jsou vetsinou velmi rozbite.kdyz srovnam s nasima silnicema kde nemame pomalu zadne krajnice.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od MickeyMouse »

Ta I/18 kolem Liptovské Mary se stavěla společně s dálnicí. Stejně jako silnice nižší třídy na druhém břehu. A dálnice se tam stavěla vlastně proto, aby se z ní mohla ukazovat Liptovská Mara zahraničním soudruhům. Tolik z archivu rodiny mojí ženy.
Spíš bych řekl, že si stavba Liptovské Mary vyžádala spoustu přeložek, takže se rovnou postavila nová I/18 i D1.
Ostatní velkoryse pojaté silnice I. třídy podle mě pocházejí z doby před obnovením výstavby dálnic a byly stavěny v souvislosti s industrializací Slovenska. Ale je to jen můj odhad, podle toho, jak jsou koncipované, jak mají pojaté křižovatky, že je tam hodně zjevně zcela záměrně stavěných průtahů ap.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

Zas tak moc obchvatů tam není...
Je to jedna z jejich páteřních silnic, takže k průběžné modernizaci docházelo minimálně od 60. let. Později již méně, protože podle komančských plánů měla D1 stát v roce 1990, tak se v některých úsecích vyloženě čekalo na D1.
I u nás máme takové silnice podél dnešních dálnic, třeba II/602 od Jihlavy do Brna, II/608 nebo některé úseky II/605.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

A navíc se těžil v Liptovské Maře materiál do násypů přeložek. Nejprve byl zahájena stavba přeložky I/18 v trase dálnice, později (v řádu do 1-3 let) bylo rozhodnuto, že se dostaví i druhý profil a provede dnešní přeložka I/18. Proto má dálnice v tomto úseku tak ostré zatáčky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
tomik88
Příspěvky: 11
Registrován: 13.8.2018 20:51:34

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od tomik88 »

Take si pamatuju silnici z trencina do previezdze a dal na zvolen a lucenec,s vyjimkou useku kolem handlove, ktery mi prijde take jako postaveny novy podle parametru.

Nikde jsem nemohl najit zadnou historii k vystavbe jednicek na slovensku,ale vetsina tech silnic byla postavena zrejme z dob industrializace
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Kolem Trenčína se stavělo v 60. letech. Čtyřpruh Novaky - Prievidza v 80. letech. Dál nevím.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od JirkaS »

Ano, u Trenčína původně vůbec neexistoval most přes Váh na I/50 (dnes I/9) a jezdilo se přes jediný most v Trenčíně. S přeložkou vznikly i obchvaty obcí, které se dostavovaly o trochu později: https://mapy.cz/s/2XoaY
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od hh »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6337

To mi vysvětlete, takže před 10 lety se jejich ŘSD slavnostně rozdělilo, aby byla větší efektivita atd a teď chtějí udělat krok zpátky, aby byla větší efektivita?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

je to vysvětlené na mnoha místech a ano je to tak ;) předtím totiž byla snaha provést reformu ala Asfinag, tedy že by si NDS brala úvěry, které nebudou ve státním dluhu, ale to co v Rakousku jde to na Slovensku nejde a tak to ztrácí smysl, navíc nyní jsou to 2 instituce a vícero jejich zaměstnanců dělá stejné činnosti atd. takže ale ano ;) problémem je, že samotné spojení se provádí několik let a výsledek stále nikde
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po tom, co v Itálii v Janově spadl dálniční most se Evropa věnuje stavu mostů. V USA je stav mostů katastrofální, rovněž je to tam veliké téma. Faktem je, že v Itálii jich spadlo za poslední roky 5, mnoho mostů má sníženou zátěž na provoz (ze 6-pruhu na 4-pruhy nebo se sníženou rychlostí atd.) i v Německu a pumpují se tam miliardy € na úplně novou výstavbu. Stav mostů se zhoršuje i na Slovensku a poslední roky dochází k uzavírání mostů na hlavních silnicích a obcházky jsou opravdu dlouhé. Jaký je skutečný stav mostů nyní?

Rozhovor: nedá se vyloučit havárie některých mostů
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6346

V nevyhovujícím stavu je 1/5 mostů na silnicích I.třídy
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6345

Ještě doplním, že v havarijním stavu je cca. 20 mostů. Zároveň se od roku 2000 dalších 350 mostů postavilo a odevzdalo do provozu. Co most, to často odlišná konstrukce. Je to dlouhodobý problém nejen Slovenska, protože ve všeobecnosti infrastruktura stárne. Doposud byl důvod na její opravu po válkách, ale ty nyní nejsou a státy nedokáží generovat dostatek zdrojů na pravidelnou údržbu. Je to značný problém v desítkách států včetně nejvyspělejších. Mosty se uzavírají a musejí se budovat nové, což se již hlavně na severu Slovenska děje, ale i jinde ve světě již mosty padají. Problémem je, když spadnou i dálniční mosty, které tomu mají odolovávat pro nejlepší možnou údržbu. To samozřejmě neospravedlňuje stávající situaci, ale tak jak řadu let říkám, že se situace zhoršuje, tak bude pokračovat. Mnoho mostů je ve stavu, který je špatný, co prodražuje další opravy a i když se vyčleňují zdroje, tak stále více mostů degraduje o další stupně níže, protože není všeobecně dostatek peněz na pravidelnou údržbu. Pokud most nemá adekvátní údržbu, tak za 20 let spadne, což se děje třeba ve Venezuele. Pokud má údržbu, ale nejsou na něm prováděné pravidelné větší opravy některých prvků (dle typu konstrukce) a i jejich výměna, tak most prostě nevydrží 100 let, ale spadne během poloviny této doby.

V roce 2000 bylo v havarijním stavu 18 mostů, nyní již 23.
Ve velmi špatném stavu bylo 162 a nyní je 302.
Ve špatném stavu bylo 460 a nyní je 675 mostů.

Tedy již 1000 mostů potřebuje větší opravy. Ale drtivá většina se neopravuje a propadá se do nižších stupňů. Dalším problémem je i nedostatečná obhlídka všech mostů na Slovensku. Mnoho z hlavních a nových nedisponuje žádnými kontrolním systémem se senzory atd.

Celkem je na Slovensku již 8066 mostů, což tedy eviduje SSC. V roce 2000 jich bylo 7698. Tedy nárůst je citelný.

Největší mosty nejsou ve špatném stavu. Prístavný most, po kterém prochází nejvíce vozidel je formálně bez chyb, Podtureň na severu má 3. stupeň ze 7. Nejhorším mostem v Bratislave je most SNP, ten ale spadá pod samosprávu města a nemá formální klasifikaci.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

80% veřejných investicí je z fondů EU :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6349

Nové miliardy z Bruselu na slovenské dálnice :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6329
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Rio13zm »

nepatrili volakedy cesty 2. a 3. triedy pod SSC? lebo ak ano, tak to dava zmysel, aby sa dialnice odclenili od obycajnych ciest. teraz ked ma SSC iba prvu triedu, tak bude asi jednoduchsie, aby sa spolocnosti spojili.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Patřili.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

tak několik důležitých páteřních novinek za poslední dobu:

1. základním problémem jsou finance, takže v této oblasti se stane následující:

*v rámci EU fondů dojde k přesunům ve výši 150-170 mil. € do OP Integr. Infr. a to v rámci první etapy, kde jsou peníze buď vyčerpané zakontrahované a kde Brusel schvaluje proplácení jednoho velikého projektu za druhým; prvních 50 mil. € z této etapy jde hned z informatizace a směrovat se budou do silnic a železnic
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6374

*dále, na silnice a železnice bude směrovat v roce 2019 více peněz, i když to nenaplňuje požadavky železnic ani dalších částí, tak to bude více peněz
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6382

*dále, vláda se shodla na tom, že zcela nad rámec peněz pro dopravu půjdou 4 roky po sobě každým rokem peníze na opravy vozovek na silnicích I. třídy a na opravy mostů a to 50 milionů, tedy celkem 200 mil. € balík peněz ze státního rozpočtu; více pak tady, kde jsem to ještě dopsal nad rámec textu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p173002

2. jsou i systémové chyby, které vláda uznala jako třeba, že se musejí nalézt peníze i na opravy regionálních tratí a nejen hlavní koridor budovat, dále, že příliš dlouho trvá proces VO, samozřejmě jsou informace i k dálniční síti a to zde na TK premiéra a ministra dopravy:

*nejdůležitější je začátek a pak okolo 18 min. začínají novinářské otázky a i tam se dá dozvědět mnoho


v podstatě z toho se dá vycházet do dalšího období

3. dálniční novinky v kostce, jinak ve vláknech

*PPP D4/R7 stále nejde dle harmonogramu naplno a objevují se podezření na návoz odpadu do základů
*jde soutěž na přivaděč D3 Kysucké Nové Mesto
*soutěží věží vícero po celém Slovensku
*tunel Višňové na D1 je přeražen, v omeškání je povrchová výstavba
*tunel Čebrať na D1 pokračuje ve výstavbě
*dle harmonogramu jde výstavba D1 u Košic, kde EU projekt proplatí a tedy další důkaz kvalitní práce projektového manažmentu státu
*tendruje se toho více na R2 a další tendry půjdou rozdělením úseků

Vláda chce ještě do konce svojeho mandátu rozestavět 45 km dálniční sítě. Datum je jaro 2020. O tom co a kde se dočtete tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6375 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovensko všeobecně

Příspěvek od Martin96 »

Na Google Street View už jsou nejnovější snímky z letošního července - nejvíce je to zatím vidět v okolí Bratislavy.
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“