Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

Ale při překročení toho vyššího limitu by to šlo, ne?
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Vilouch »

Lynx píše:Řeč je primárně o zřízení přechodů od el. podniků směrem na Štvanici a to žádné velké škrcení SJM není.
Zrovna v těchto místech mi přijde zřízení přechodu pro chodce neodůvodněné, když je v místě podchod a nedaleko nový světelný přechod. Ano, kdysi tento podchod býval pro silné nátury, ale to už dnes také neplatí. Nepopírám, že mimoúrovňová křižovatka na Vltavské je obluda, ale přechod podle mě nic něřeší.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Já jsem toho názoru, že chodci ve městě by měli mít umožněno chodit normálně úrovňově, což právě toto opatření řeší.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od JirkaS »

Vilouch píše:Zrovna v těchto místech mi přijde zřízení přechodu pro chodce neodůvodněné, když je v místě podchod a nedaleko nový světelný přechod.
Ten podchod je pořád pro silné nátury. A hlavně není to jeden podchod, ale soustava podchodů, která může být pro neznalého slušným bludištěm.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mosquit »

Je to soustava podchodů, kde je potřeba několikrát sejít nahoru a dolů (nejen jednou)
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Geo »

No tak jsem to dneska projel v nejakem mezistavu a za mne teda spatny.

Smer Argentinska pravy pruh ultra uzky, takz ti co se budou bat jet pulkou auta v cyklopruhu budeou delat vlny v levem. Jak to bude vypadat v plnem provozu to si netroufam odhadovat.

Smer z Argentinske je pak v pr* uplne. Mozna to zacharni jeste balisety. Nicmene pri vjezdu na most to vypada jak vjezd do pruhu, kde se dava presnost. To, ze je to pruh pro kola poznat neni. Doporucuju si tam nechavat dostatecnej odstup a pocitat s tim, ze to nekdo zadupne.

Na papire to nevypdalo tak hrozne, realita ale fakt dobra neni.

Pro Lynxe: Nediv se ze lidi picujou na cyklisty, protoze tenhle paskvil obsahuje piktogram kola uplne vsude.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Geo píše:Pro Lynxe: Nediv se ze lidi picujou na cyklisty, protoze tenhle paskvil obsahuje piktogram kola uplne vsude.
Já na kole nejezdím prakticky vůbec a když se mi nějáký cyklista motá před autem, tak z toho taky nemám radost. Zároveň se ale snažím být tolerantní. A nevést proti někomu "třídní boj" jen proto, že má jiné preference než já. Takže nevím proč by měl kdokoliv s mozkem v hlavě nadávat paušálně na cyklisty kvůli nějáké stavbě (třebas špatně udělané), protože jsou tam piktogramy s cyklistou. Stejně inteligentně by mohl někdo nadávat paušálně na všechny automobilisty kvůli nějáké zprasené stavbě silnice či dálnice. Já prostě tohle extrémistické vidění světa neuznávám. A to ani z jedné strany.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

V neděli jsem šel kolem, ale všimnul jsem si toho až na kraji mostu, tak jen pár kousků...

https://kasme.rajce.idnes.cz/180916/#P9165183.jpg

Na nájezdu od Argentinské spousta aut zastavovala, neb už to není "průběžný" pruh,
svislé značení staré, vodorovné nové... paráda

Mám i kousek videa, ale musím to střihnout.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

A kde jsou přechody pro chodce ? Měl jsem za to, že kvůli těm se to dělá.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

že by to ještě nebylo hotové...

jsou tam vidět nájezdy na obruby... :kladivo:
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

O obrubách vím, o asfaltu vím, všechno skoro vím :-) ale zarazilo mě, že to nenakreslili všechno najednou, přitom ty přechody budou kolidovat s některými již nakreslenými čarami ! Také mě zarazilo, že je v místě u mostu zábradlí blokující přechod zpět na místě, alespoň to tak z fotky vypadá. Takže mě napadá, jestli ty přechody někdo dodatečně nezarazil.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Sauce »

někdy se ty přechody ani nekreslí a zůstane to bez zebry, jako například zde nebo v minulosti tady.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od evilcleaner »

nezaměňovat přechod pro chodce za místo pro přecházení
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kasme »

Noční průjezd - stále to ještě není hotové :crazy:

https://www.youtube.com/watch?v=GNEVJ9kMzWM

Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mosquit »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kot »

"Jistěže by bylo nejlepší silniční most na severním předpolí strhnout, postavit tam normální úrovňovou průsečnou křižovatku...." Ten Filler je opravdu magor.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Marooned17 »

kot píše:"Jistěže by bylo nejlepší silniční most na severním předpolí strhnout, postavit tam normální úrovňovou průsečnou křižovatku...." Ten Filler je opravdu magor.
Fajn, jakou máte vizi budoucí podoby tohoto místa vy? Na věky brýle přímo v centru města?

Mmch ta úrovňová křižovatka se dá klidně navrhnout tak, že to nebude znamenat snížení kapacity pro auta a naopak to podmínky může i zlepšit, odstranit problematická místa atd. Záleží prostě na tom, jak se to pojme. Lze třeba zachovat podjezd v přímém směru a přesto křižovatku zmenšit atd.. Zapojte trochu fantazie. ;)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kot »

Já neříkám, že je to extra krása. Ale rušit něco co je JEŠTĚ ZATÍM kapacitní a co navíc supluje a nahrazuje nedostavěné okruhy mi přijde opravdu dosti mimo mísu. Co by zrušení brýlí a přestavba křižovatky stálo a co by to naopak přineslo ? Kde by měly ty "reprezentativní" stavby stát ? Dívám se na to možná moc ekonomicky : poměr cena X výkon. Ale nejsou v Praze podstatně důležitější dopravní problémy, které je třeba řešit ? Ale rád se podívám na nějakou vizi, ale včetně zkulturnění přilehlého okolí. Možná Filler takový projekt má v šuplíku. Tak sem s ním ! Ale tohle trochu zavání předvolebními plky typu jiné trasování okruhů apod. bez konkretního projektu a s tlustým fixem v ruce. Alespoň obyčejnou studii či vizualizaci by to chtělo.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Marooned17 píše:Na věky brýle přímo v centru města?
Co je na nich spatneho?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Zaujal mne tento odstavec:
V podjezdu směrem do centra nedošlo k žádné úpravě řazení pro automobilovou dopravu, byť pro čitelnější zařazování a rozřazování by bylo žádoucí pravý průběžný pruh přerušit (dle původního projektu). I zde intenzity poklesly a současný stav je předimenzovaný a bezpečnostně nejkritičtější z celé MÚK (mimoúrovňové křižovatky). Dnes se často míchá vyjíždění z rampy od mostu s najížděním k rampě na most a vznikají tak i pro motoristy nepřehledné situace. Kritické je to zejména v období kratších dnů v pozdních odpoledních hodinách, kdy řidiči jedou celý průpletový úsek přímo proti slunci, s úplným temnem v podjezdu. V případě přerušení pravého průběžného pruhu by pak bylo možné do podjezdu umístit několik dalších parkovacích míst, ke kterým ale zatím chybí přístupový chodníček.
Na jednu stranu je krizovatka predimenzovana, na druhou ve spicce nestaci. Fascinuje mne presvedceni, ze tim, ze se cely pruplet nebude odehravat v prupletovem pruhu, ale v dnesnim pravem prubeznem vse vyresime. To, ze chce k autum, ktere se pripojuji a tem, co odbocuji primichat jeste auta couvajici (viz ta parkovaci mista) svedci o tom, ze pan ma v hlave slusny pruvan. Chybejici chodnicek je uz jen tresnickou na dortu myslenkoveho sveta tohoto alternativniho inteligenta.

Je otazkou jestli je tahle zmena jen takticka (je pred volbami) nebo jestli si nekdo uvedomil skutecny pruser ukryvajici se za touhle zmenou. Kazdopadne je jasne jedno. Kdyz nahazu barevne klacky na frekventovanou silnici ja, budu mit na krku obecne ohrozeni a ten co mi to poradil podnecovani k trestnemu cinu. Kdyz to udela projektant, dostane smluvenou castku a AutoMati (protoze jeho hodnoceni naznacuje odkud vitr fouka) jsou v pohode.

Ostatne soudim, ze v nejakem racionalne jednajicim svete by si tenhle pan mohl vybrat maximalne to, jestli nejdriv polkne cervenou pilulku nebo modrou. Ostatni veci by za nej resil osetrujici lekar a urceny zastupce.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od AUTOsro »

Podle toho článku to navrhoval Ing. Arch. Tomáš Cach, podle tohoto článku to byl člen Auto*matu (není-li to jen shoda jmen, to by ale byla hodně velká náhoda) a stojí také za zklidněním Karlína: https://www.respekt.cz/tydenik/2012/38/karlin-30 (a mimo jiné je to autor TP 179).

Co se týká brýlí, tak ty by se podle mého měly zachovat. Jejich velkou výhodou je eliminace levých odbočení, která by v dané křižovatce byla problematická z důvodu nutnosti křížení tramvajové tratě, a pak kvůli nedostatku místa na mostě, kam se nevejdou odbočovací pruhy. V konečném důsledku by to nepomohlo asi nikomu, protože by se všichni přes tu křižovatku dostávali déle. Navíc ty brýle nemají žádné obří poloměry, ty jsou naopak velmi malé.
Podle mého by stačilo doplnění těch přechodů, jak se to teď realizovalo (bez těch cyklopruhů), a nějaké vyzdobení místa - pohrát si s osvětlením, ty prostory uprostřed vratných ramp zahradnicky upravit podobně, jako bývají upravené středy kruhových objezdů, celé to natřít, předláždit chodníky, zredukovat reklamu, vyházet pochybné existence a hlavně to pak udržovat. Podobně by se dalo zkulturnit okolí celé magistrály, hlavně Těšnov a U Bulhara. Ono hodně udělá už jen udržování čistoty, viz prostory pod Hardbrücke v Zurichu, kde se člověk necítí špatně, přestože plný potenciál podle mého nevyužili (dalo by se tam lépe pracovat s osvětlením). Okolí silnic vypadá většinou hnusně jen proto, že se nikdo nesnaží o to, aby vypadalo hezky, ne kvůli autům.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Cyklistické řešení teď komentovat nebudu, ale MÚK dálničního typu se do tohoto místa nehodí - mnohem líp bych si dokázal představit něco ala jižní konec Štefánikova mostu. Do uvolněného prostoru obou "brýlí" by se vešly nějaké stavby, park, něco užitečného než stávající houmlesácká zeleň. Jen se podívejte, že jedna křižovatka tady zabírá plochu dvou stavebních bloků, a pěší prostupnost je mizerná...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

ElWapp píše:Cyklistické řešení teď komentovat nebudu, ale MÚK dálničního typu se do tohoto místa nehodí - mnohem líp bych si dokázal představit něco ala jižní konec Štefánikova mostu. Do uvolněného prostoru obou "brýlí" by se vešly nějaké stavby, park, něco užitečného než stávající houmlesácká zeleň. Jen se podívejte, že jedna křižovatka tady zabírá plochu dvou stavebních bloků, a pěší prostupnost je mizerná...
A v tom parku bude někdo jiný než "houmlesáci", když ze všech stran budou stát auta na přijezdu k "zasekané" křižovatce?
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od ElWapp »

Existuje spousta možností, jak tu plochu využít. V současné době se tam přes svodidla ani nedá dostat. Příklady máme i v Praze: v rampě ze Strahovského tunelu na Anděl se staví dům, stejně tak vznikla uvnitř rampy budova Diamond Point na jižním konci Hlávkova mostu. Přes ulici je tam rovnou celé ministerstvo zemědělství a dopravy. Na jižním konci Štefánikova mostu parčík je, a byť to není nějaký zázrak, je to pořád lepší než naprosto nepřístupný zarostlý pozemek v centru Prahy. Snad se tam mělo taky něco stavět.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

Vite co je priznacne? Ze se resi, jestli se hodi a co by se tam hodilo lip. Ale ona tam nebyla vystavena aby se hodila/nehodila. Ona tam je proto, aby byla schopna pobrat dopravu z ulic ktere na ni navazuji. Vymyslete, jak ji nahradit FUNKCNE a pak se muzeme bavit co misto ni. Ale zuzit ji, zurovnovat, zasemaforovat, zrusit a tvrdit, ze jsem ji vyresil je nesmysl. To ten problem jen odsunete jinam, do Wilsonovy, do Argentinske.

Poznamka pod carou:
Mimochodem, tvrdit, ze MUK dalnicniho typu se do toho mista nehodi neberu jako argument. Protoze timhle dokazu shodit cokoliv. Fakta, funkce, o to tu jde. Nikoliv o dojmy. A krizovatky podobneho i "jeste dalnicnejsiho typu" jsou bezne v mestech po celem svete.
Odpovědět

Zpět na „Praha“