I/33 Náchod - obchvat
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Snad už si odpůrci obchvatu uvědomili, že doprava v Náchodě kolabuje několikrát týdně a je třeba s tím konečně pohnout. Obyvatelé města už mají přeplněného průtahu plné zuby.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Chybi mi tam napojeni II/303 smerem na Polici n. M. a Broumov
Ten kruhak pred Nachodem tam byl ve vsech navrzich?
Ten kruhak pred Nachodem tam byl ve vsech navrzich?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Oba konce obchvatu jsou opravdu nešťastně řešené. Velký kruháč u Vysokova vznikne v prudkém stoupání od Náchoda - zde: https://www.google.cz/maps/@50.4061796, ... 6656?hl=cs Už vidím jak se auta v koloně před kruháčem rozjíždějí a to nepočítám zimu. Z kruháče směrem do Jaroměře, do Nového Města n.M. i do Vysokova budou muset auta zase odbočit do prudkého kopce. Jestli tohle není provizorium, tak nechápu. A k čemu bude samostatné rameno Jaroměř-Nové Město ? Vždyť tímhle směrem nikdo, ale opravdu nikdo nejezdí.
Napojení na Broumov tam chybět nebude, ale je takové divné. Polovičatá mimoúrovňová křižovatka http://hradec.idnes.cz/foto.aspx?r=hrad ... Image4.jpg s odbočením doleva. Mě by osobně zajímalo, kdo bude chtít zůstat bydlet v tom baráku uprostřed oka křižovatky ? Tady namísto polovičaté MÚK mohli naopak udělat kruháč, blíž u hranic. Doprava vratná větev do centra a doleva odbočka na Broumov. Místa tam je dost.
Napojení na Broumov tam chybět nebude, ale je takové divné. Polovičatá mimoúrovňová křižovatka http://hradec.idnes.cz/foto.aspx?r=hrad ... Image4.jpg s odbočením doleva. Mě by osobně zajímalo, kdo bude chtít zůstat bydlet v tom baráku uprostřed oka křižovatky ? Tady namísto polovičaté MÚK mohli naopak udělat kruháč, blíž u hranic. Doprava vratná větev do centra a doleva odbočka na Broumov. Místa tam je dost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Ad napojení na Broumov: Pozor na to - vizualizace trochu klame. Přeložka II/303 je samostatná stavba. Prý má i ÚR http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/t ... zka-385453. Má i samostatnou EIA http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_HKK055
V tom domě nikdo asi nebydlí je to celnice.
V tom domě nikdo asi nebydlí je to celnice.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Ta částečná MÚK s I/14 směr Trutnov také není úplně ideální. A o tom KO před vrcholem stoupání raději nemluvě. Možná by bylo lepší začít obchvat už dole pod Vysokovem u odbočky na Kleny, vzít to kolem žel. trati do Trutnova a obejít Vysokov ze severu. Asi by to bylo dražší protože by se muselo vyřešit křížení s žel. tratí na 2 místech - u Klen a pak mezi Vysokovem a Starkočí. I/14 by mohla vést po dnes navržené trase přes KO a pak se připojit k obchvatu - např. další MÚK.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 11.11.2015 21:31:00
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Nevíte někdo něco nového ? Přijde mi, že to nějak usnulo
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Těžko se "to" probudí před zprovozněním D11 do Jaroměře a před stavbou obchvatu kolem ní...
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
I podle termínů v letáku se nikam chvátat nemusí. Slyšel jsem, že dříve se bude dělat obchvat městských částí Babí a Malé Poříčí od hraničního přechodu směrem na Hronov - ostatně již je zakresleno v Katastru.
Možná se počká až bude D11 Trutnov - Královec a pak se uvidí, o kolik a jestli klesne doprava v Náchodě.
Možná se počká až bude D11 Trutnov - Královec a pak se uvidí, o kolik a jestli klesne doprava v Náchodě.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
2 Šefel : Dovolím si tě pouze doplnit v tom, že termín v letáku je pouze ten nejsladší a zato NIKDY nedodržený. To tu víme bez diskuzí úplně všichni...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
On je spíš problém v tom, že v Náchodě je spousta odpůrců stavby obchvatu. Pokládají to za drahou zbytečnost a ohání se dálnicí na Trutnov apod. Ale historie přitom dokazuje, jak se nyní staví i obchvaty starých silnic vedoucích podél dálnice. A Náchod souběžně s dálnicí nestojí. Stále přes Náchod zůstane nemalá doprava silnice 14, 303, ale i té 33.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
21.2.2018 na stránkách EIA bylo zveřejněno
Posuzování vlivů na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění zákona č. 93/2004 Sb. (dále jen „zákon“) – zahájení zjišťovacího řízení záměru „Silnice I/33 – obchvat Náchoda, MUK na silnici I/33 – Vysokov u Náchoda, přeložka silnice I/14“ zařazeného v kategorii II, bod 9.1.
Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor životního prostředí a zemědělství (dále jen „krajský úřad“), jako příslušný orgán ve smyslu ust. § 22 zákona, vykonávající státní správu v oblasti posuzování vlivů na životní prostředí, Vám tímto zasílá kopii oznámení podle přílohy č. 4 k zákonu, záměru „Silnice I/33 – obchvat Náchoda, MUK na silnici I/33 – Vysokov u Náchoda, přeložka silnice I/14“ podle § 6 odst. 3 zákona a sděluje Vám, že tento záměr bude podroben zjišťovacímu řízení podle § 7 zákona.
Celý dokument na
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_HKK131
Informace o oznámení: HKK131_infOznam.doc (65 kB) - 21.02.2018 15:14:05
Text stanoviska: HKK131_zaveryStan.zip (454 kB) - 21.02.2018 15:15:06
Posuzování vlivů na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění zákona č. 93/2004 Sb. (dále jen „zákon“) – zahájení zjišťovacího řízení záměru „Silnice I/33 – obchvat Náchoda, MUK na silnici I/33 – Vysokov u Náchoda, přeložka silnice I/14“ zařazeného v kategorii II, bod 9.1.
Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor životního prostředí a zemědělství (dále jen „krajský úřad“), jako příslušný orgán ve smyslu ust. § 22 zákona, vykonávající státní správu v oblasti posuzování vlivů na životní prostředí, Vám tímto zasílá kopii oznámení podle přílohy č. 4 k zákonu, záměru „Silnice I/33 – obchvat Náchoda, MUK na silnici I/33 – Vysokov u Náchoda, přeložka silnice I/14“ podle § 6 odst. 3 zákona a sděluje Vám, že tento záměr bude podroben zjišťovacímu řízení podle § 7 zákona.
Celý dokument na
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_HKK131
Informace o oznámení: HKK131_infOznam.doc (65 kB) - 21.02.2018 15:14:05
Text stanoviska: HKK131_zaveryStan.zip (454 kB) - 21.02.2018 15:15:06
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Nový leták (09/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/247 ... bchvat.pdf
Změny od minula (07/2018):
V roce 2018 bude zahájena majetkoprávní příprava stavby,
během které bude nutné vypořádat 197 listů vlastnictví.
Byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a 27. 6. 2018 byla podána výzva
k zahájení projektové práce na DSP. Předpoklad dokončení konceptu je v 11/2018.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/247 ... bchvat.pdf
Změny od minula (07/2018):
V roce 2018 bude zahájena majetkoprávní příprava stavby,
během které bude nutné vypořádat 197 listů vlastnictví.
Byl dokončen podrobný geotechnický průzkum a 27. 6. 2018 byla podána výzva
k zahájení projektové práce na DSP. Předpoklad dokončení konceptu je v 11/2018.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Dívám se na leták, chápu že je potřeba udělat DSP, ale sakra je rok 2018 a platí novelizace 416ky. Co brání tomu, aby jelo vedle sebe výkup pozemků a práce na DSP. Jak bude možnost zahájí se VZ, pokud to bude blokovat nějaký vlastník, máme tu 416ku. V letáku je uvedeno u VZ až 2020 a zahájení 2021....
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
To už ÚR nabylo právní moci?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
To Klodzsko, to někdo myslel vážně?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Holt, už je někdo z těch polských sz doslova szpitomnělý
Wróclaw, je taky dobrá
https://www.google.cz/maps/@50.3139751, ... 312!8i6656
Wróclaw, je taky dobrá
https://www.google.cz/maps/@50.3139751, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
V letáku píšou, že všechna odvolání byla už v 02/2017 zamítnuta, takže asi ano, ne? )Lenny píše:To už ÚR nabylo právní moci?
A v roce 2018 by měl probíhat výkup pozemků.... tak třeba v prosinci začnou:o)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Je fajn, že tvůrci letáků čtou toto fórum. Klodz(s)ko opravenoHoney72 píše:Holt, už je někdo z těch polských sz doslova szpitomnělý
Wróclaw, je taky dobrá
https://www.google.cz/maps/@50.3139751, ... 312!8i6656
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/247 ... bchvat.pdf
S Wróclaví to bude horší, to od stolu nedaj
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
A v roce 2018 by měl probíhat výkup pozemků.... tak třeba v prosinci začnou:o)[/quote]
Jan Birke před nedávnem ujistil, že se obchvat připravuje, projektant má projektovou dokumentaci pro stavební povolení, dokončují se geologické práce a příští rok začnou už zmiňované výkupy pozemků. „Je to na nejlepší cestě, aby obchvat brzy spatřil světlo světa,“ věří starosta. Pokud vše dobře půjde, přibližně za tři roky by se mohlo začít stavět.
Zdroj: https://nachodsky.denik.cz/zpravy_regio ... 71124.html
Vyšlo 24.11.2017
Jan Birke před nedávnem ujistil, že se obchvat připravuje, projektant má projektovou dokumentaci pro stavební povolení, dokončují se geologické práce a příští rok začnou už zmiňované výkupy pozemků. „Je to na nejlepší cestě, aby obchvat brzy spatřil světlo světa,“ věří starosta. Pokud vše dobře půjde, přibližně za tři roky by se mohlo začít stavět.
Zdroj: https://nachodsky.denik.cz/zpravy_regio ... 71124.html
Vyšlo 24.11.2017
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
V územních plánech obcí je zakreslena budoucí možná varianta přeložky I/14 mezi Červeným Kostelcem a Náchodem, trasu jsem se pokusil zakreslit alespoň zhruba do mapy. Předpokládám, že je to hudba budoucnosti, ale nemá někdo bližší info k této přeložce? Pletu se nebo v případě obchvatu Náchoda není s napojením této přeložky do budoucna počítáno?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Anketa v obci Kramolna
Co považujete za největší riziko pro rozvoj obce v příštích 20 letech? Počet bodů
Obchvat Náchoda 28
Přeložka silnice I/14 na ČK 17
Rozšiřování výstavby domů 17
Nárůst přistěhovalců z měst a nepřizpůsobivých občanů, zhoršení vztahů 15
Nárůst automobilové dopravy 14
Stagnace obce (nerozvíjí se) 4
Nárůst obyvatel 3
......ještě asi dalších dvacet rizik většinou po 1 bodu.
Co považujete za největší riziko pro rozvoj obce v příštích 20 letech? Počet bodů
Obchvat Náchoda 28
Přeložka silnice I/14 na ČK 17
Rozšiřování výstavby domů 17
Nárůst přistěhovalců z měst a nepřizpůsobivých občanů, zhoršení vztahů 15
Nárůst automobilové dopravy 14
Stagnace obce (nerozvíjí se) 4
Nárůst obyvatel 3
......ještě asi dalších dvacet rizik většinou po 1 bodu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
19.11.2013 09:34
Vážení spoluobčané,
3.listopadu t.r. bylo založeno občanské sdružení, jehož název Nedejme se odráží jak důvod vzniku, tak i cíl, k němuž budou všechny aktivity OS směřovat. Nedejme se a všemi dostupnými a legitimními prostředky bojujme v součinnosti se zastupiteli obce proti schválení navrhované podoby územního plánu, v němž je vymezen koridor pro vybudování rychlostní silnice I/14 Vysokov – Červený Kostelec.
Prvním a zásadním krokem je vyjádření nesouhlasu se Zásadami územního rozvoje Královéhradeckého kraje (ZÚR) a Politikou územního rozvoje ČR (PÚR), od jejichž podoby se odvozuje závazná podoba územního plánu naší obce. Nebude-li koridor pro rychlostní silnici v PÚR a ZÚR, nebude ani v územním plánu.
Nesouhlas může každý z Vás vyjádřit podpisem pod zamítavé stanovisko níže uvedeného znění. Podpisové archy budou k dispozici v obchodě pana Klugara a v kanceláři obecního úřadu. Osobně Vás také v nejbližších dnech s podpisovým archem navštíví někdo ze spoluobčanů, možná i mladších (studenti a mladí hasiči). Archy s podpisy občanů budou zaslány nejpozději 25. listopadu na ministerstvo dopravy, odbor výstavby krajského úřadu a osobně předány hejtmanovi panu Lubomíru Francovi.
Současně se může každý z Vás svým podpisem přihlásit za člena občanského sdružení, které je připraveno shromažďovat podněty občanů, radit se o nich, koordinovat postup jednání se zastupiteli obce a vystupovat jako reprezentant občanů a seriózní a neodbytný partner v jednání s orgány státní správy. Své připomínky a návrhy může kdokoliv z vás zaslat na e-mailovou adresu neprelozka@seznam.cz. Nedejme se!!!
Za zakládající členy OS: B.Šimek, Trubějov, L.Novotná, Trubějov
J.Nývltová, Kramolna, R. Mütsch , Kramolna, P. Macháček, Kramolna
Více zde: https://osnedejmese.webnode.cz/news/nedejme-se/
Vážení spoluobčané,
3.listopadu t.r. bylo založeno občanské sdružení, jehož název Nedejme se odráží jak důvod vzniku, tak i cíl, k němuž budou všechny aktivity OS směřovat. Nedejme se a všemi dostupnými a legitimními prostředky bojujme v součinnosti se zastupiteli obce proti schválení navrhované podoby územního plánu, v němž je vymezen koridor pro vybudování rychlostní silnice I/14 Vysokov – Červený Kostelec.
Prvním a zásadním krokem je vyjádření nesouhlasu se Zásadami územního rozvoje Královéhradeckého kraje (ZÚR) a Politikou územního rozvoje ČR (PÚR), od jejichž podoby se odvozuje závazná podoba územního plánu naší obce. Nebude-li koridor pro rychlostní silnici v PÚR a ZÚR, nebude ani v územním plánu.
Nesouhlas může každý z Vás vyjádřit podpisem pod zamítavé stanovisko níže uvedeného znění. Podpisové archy budou k dispozici v obchodě pana Klugara a v kanceláři obecního úřadu. Osobně Vás také v nejbližších dnech s podpisovým archem navštíví někdo ze spoluobčanů, možná i mladších (studenti a mladí hasiči). Archy s podpisy občanů budou zaslány nejpozději 25. listopadu na ministerstvo dopravy, odbor výstavby krajského úřadu a osobně předány hejtmanovi panu Lubomíru Francovi.
Současně se může každý z Vás svým podpisem přihlásit za člena občanského sdružení, které je připraveno shromažďovat podněty občanů, radit se o nich, koordinovat postup jednání se zastupiteli obce a vystupovat jako reprezentant občanů a seriózní a neodbytný partner v jednání s orgány státní správy. Své připomínky a návrhy může kdokoliv z vás zaslat na e-mailovou adresu neprelozka@seznam.cz. Nedejme se!!!
Za zakládající členy OS: B.Šimek, Trubějov, L.Novotná, Trubějov
J.Nývltová, Kramolna, R. Mütsch , Kramolna, P. Macháček, Kramolna
Více zde: https://osnedejmese.webnode.cz/news/nedejme-se/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Trubějov 4.11.2013
Zásady územního rozvoje Královéhradeckého kraje – přeložka silnice I/14 – zamítavé stanovisko občanů
Dne 25.10.2013 byla na úřední desce Krajského úřadu Královéhradeckého kraje zveřejněna veřejná vyhláška –Zpráva o uplatňování Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje v uplynulém období (listopad 2011 – listopad 201), návrh.
V souladu s §42 odst.3 stavebního zákona uplatňujeme následující připomínky:
a) před stanovením trasy přeložky silnice I/14 přes Kramolnu nebylo provedeno posouzení dle zákona č. 100/2001 Sb. tak, jak ve svém závěru uvádí vyhledávací studie (Valbek, spol. s.r.o., Liberec, 2009), doposud jediná zpracovaná dokumentace:
/Citace dle kapitoly 8. Závěr a doporučení, Průvodní zpráva této dokumentace:
„Trasa je navržena ve výsledných variantách B a C, resp. C1 jako podklad pro posouzení dle
zákona č. 100/2001 (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších
předpisů. Na základě výsledků tohoto posouzení budou stanoveny podmínky pro realizaci
záměru a zahrnutí trasy silnice I/14 do územních plánů a ZÚR. Dále bude zpracována studie
ekonomické návratnosti metodikou HDM 4, zpracování a schválení investičních záměrů. Teprve na základě těchto dokumentací může být rozhodnuto o výběru nejvhodnější varianty se zohledněním všech aspektů. Před zahájením DÚR (dokumentace pro územní rozhodnutí) je nutné zpracovat předběžný geotechnický průzkum.“
Výše uvedené bylo ignorováno a trasa dle varianty B byla vymezena v ZÚR Královéhradeckého kraje a zařazena do návrhového období.
b) Navrhovaná přeložka I/14 je vedena přes obydlené části, v těsné blízkosti námi obývaných rodinných domků. Její vybudování by mělo za následek absolutní znehodnocení kvality života – hluk, značné znečištění a znehodnocení kvality ovzduší, celková devastace krajiny. Kvalita ovzduší je důležitým faktorem ovlivňujícím život především našich dětí, vždyť i MŠ Kramolna je díky své poloze cíleně vyhledávána rodiči, jejichž děti trpí astmatem či podobnými vážnými zdravotními obtížemi.
c) Dalším vážným důvodem je neodmyslitelný fakt, že v případě realizace této přeložky I/14 variantou B (resp.A), vedenou přes jmenované obce (Kramolna, Lhotky a Trubějov), a již několik let plánované a projednávané realizaci obchvatu Náchoda na mezinárodní silnici I/33 jdoucí na hraniční přechod do PL, která je vedena přes JZ část obce Kramolna, dojde k oboustrannému sevření obcí dvěma velmi frekventovanými silnicemi. Zvýší se exhalace škodlivých plynů, současně dojde k výraznému znehodnocení cen našich pozemků a nemovitostí, k citelnému narušení již investičně započaté a soukromými investory současně plánované výstavby rodinných domů v naší lokalitě, kterou zachycuje již navržený ÚPO.
d) Negativním dopadem je i znehodnocení historické části obce, původní vesnické zástavby na návětrné straně, která má být dle veškeré územně plánovací dokumentace chráněna a rozvíjena zejména v bydlení venkovského typu a od níž se má v souladu s požadavky ÚPD i zákonodárce rozvíjet výstavba RD v prostoru mezi oběma současnými st. silnicemi, vedoucími na Červený Kostelec a Studnici a Českou Skalici.
Toto je v rozporu s bodem C.8.2 Dopravní závady v území Zprávy o uplatňování Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje. Cituji: „Průtah silnice I. třídy přes zastavěná (případně zastavitelná) území. Požadavkem na aktualizaci je navrhnout řešení směřující k jejich eliminaci nebo minimalizaci.“
Z těchto důvodů my, níže podepsaní , s navrhovanou přeložkou silnice I/14 přes Kramolnu nesouhlasíme:
Více zde: https://osnedejmese.webnode.cz/news/nedejme-se/
Zásady územního rozvoje Královéhradeckého kraje – přeložka silnice I/14 – zamítavé stanovisko občanů
Dne 25.10.2013 byla na úřední desce Krajského úřadu Královéhradeckého kraje zveřejněna veřejná vyhláška –Zpráva o uplatňování Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje v uplynulém období (listopad 2011 – listopad 201), návrh.
V souladu s §42 odst.3 stavebního zákona uplatňujeme následující připomínky:
a) před stanovením trasy přeložky silnice I/14 přes Kramolnu nebylo provedeno posouzení dle zákona č. 100/2001 Sb. tak, jak ve svém závěru uvádí vyhledávací studie (Valbek, spol. s.r.o., Liberec, 2009), doposud jediná zpracovaná dokumentace:
/Citace dle kapitoly 8. Závěr a doporučení, Průvodní zpráva této dokumentace:
„Trasa je navržena ve výsledných variantách B a C, resp. C1 jako podklad pro posouzení dle
zákona č. 100/2001 (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších
předpisů. Na základě výsledků tohoto posouzení budou stanoveny podmínky pro realizaci
záměru a zahrnutí trasy silnice I/14 do územních plánů a ZÚR. Dále bude zpracována studie
ekonomické návratnosti metodikou HDM 4, zpracování a schválení investičních záměrů. Teprve na základě těchto dokumentací může být rozhodnuto o výběru nejvhodnější varianty se zohledněním všech aspektů. Před zahájením DÚR (dokumentace pro územní rozhodnutí) je nutné zpracovat předběžný geotechnický průzkum.“
Výše uvedené bylo ignorováno a trasa dle varianty B byla vymezena v ZÚR Královéhradeckého kraje a zařazena do návrhového období.
b) Navrhovaná přeložka I/14 je vedena přes obydlené části, v těsné blízkosti námi obývaných rodinných domků. Její vybudování by mělo za následek absolutní znehodnocení kvality života – hluk, značné znečištění a znehodnocení kvality ovzduší, celková devastace krajiny. Kvalita ovzduší je důležitým faktorem ovlivňujícím život především našich dětí, vždyť i MŠ Kramolna je díky své poloze cíleně vyhledávána rodiči, jejichž děti trpí astmatem či podobnými vážnými zdravotními obtížemi.
c) Dalším vážným důvodem je neodmyslitelný fakt, že v případě realizace této přeložky I/14 variantou B (resp.A), vedenou přes jmenované obce (Kramolna, Lhotky a Trubějov), a již několik let plánované a projednávané realizaci obchvatu Náchoda na mezinárodní silnici I/33 jdoucí na hraniční přechod do PL, která je vedena přes JZ část obce Kramolna, dojde k oboustrannému sevření obcí dvěma velmi frekventovanými silnicemi. Zvýší se exhalace škodlivých plynů, současně dojde k výraznému znehodnocení cen našich pozemků a nemovitostí, k citelnému narušení již investičně započaté a soukromými investory současně plánované výstavby rodinných domů v naší lokalitě, kterou zachycuje již navržený ÚPO.
d) Negativním dopadem je i znehodnocení historické části obce, původní vesnické zástavby na návětrné straně, která má být dle veškeré územně plánovací dokumentace chráněna a rozvíjena zejména v bydlení venkovského typu a od níž se má v souladu s požadavky ÚPD i zákonodárce rozvíjet výstavba RD v prostoru mezi oběma současnými st. silnicemi, vedoucími na Červený Kostelec a Studnici a Českou Skalici.
Toto je v rozporu s bodem C.8.2 Dopravní závady v území Zprávy o uplatňování Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje. Cituji: „Průtah silnice I. třídy přes zastavěná (případně zastavitelná) území. Požadavkem na aktualizaci je navrhnout řešení směřující k jejich eliminaci nebo minimalizaci.“
Z těchto důvodů my, níže podepsaní , s navrhovanou přeložkou silnice I/14 přes Kramolnu nesouhlasíme:
Více zde: https://osnedejmese.webnode.cz/news/nedejme-se/