Polsko všeobecně
Re: Polsko všeobecně
Děkuju Honey72! Zapomněl jsem tam slovo ,,stavěny'' a tedy ML9O -- jehož příspěvky vždy s radostí čtu -- měl ohledně stávajícího stavu pravdu, což dokázal i Googlem. Nové kusy od Czeszochové jsou však opravdu už hned stavěny se šesti pruhy (a ne jen jako rezerva). Jen nevím, zda má jít o rekonstrukci té staré, co má semafory, nebo nově v jiné trase a jak daleko od západního obchvatu Czestochové se to ,,vleje'' zpět na staré trasování k tomu ,,moderněji pojatému'' a širokému kusu u Piotrkova, jestli vůbec. Mimochodem se těším, že ML90 jako první už brzy oznámí, že pro S3 k naší hranici je vybrána firma a že se začíná stavět...
Jen ještě znovu k D21,5: Která z těch dvou variant, které uvedl Lenny je teď ta plánovaná pro ten úsek D11 k polské hranici?
Protože teď opravili ten leták k D6 Žalmanov-Olšová vrata, ale tak, že vyhodili jakoukoliv zmínku k šířce pruhů, tak nejsem moudřejší a proto se zas ptám Lennyho ještě jednou. Sorry, že otravuju a zdravím.
Jen ještě znovu k D21,5: Která z těch dvou variant, které uvedl Lenny je teď ta plánovaná pro ten úsek D11 k polské hranici?
Protože teď opravili ten leták k D6 Žalmanov-Olšová vrata, ale tak, že vyhodili jakoukoliv zmínku k šířce pruhů, tak nejsem moudřejší a proto se zas ptám Lennyho ještě jednou. Sorry, že otravuju a zdravím.
Re: Polsko všeobecně
Platí to, co je u D11, tj. pruhy 3,25 a 3,5 podle tohoto obrázku s tím, že každých cca 500 m bude postaven nouzový záliv:
Re: Polsko všeobecně
Díky Lenny, to je opravdu velice úsporné, ani Uganda by se nemusela stydět. Proč místo těch zálivů nezúžit vodící proužky uprostřed ze 75 cm na 25, jako na krajích a kdyby se odkrojil metr z každé strany středního dělícího pásu (a nezasahovalo by to ani do osy odvodnění, ani do osy kabelů, mohlo by se přidat 150 cm k odstavnému pásu o šířce 75 cm a byl by slušný, dálniční odstavný o šířce 225 cm, což by stačilo a byla by z toho sice užší, ale ,,normální'' dálnice. Takhle až to budou rozšiřovat, budou muset pospojovat zálivy a tedy EIA, UR, a další opičárny. Proto asi Poláci nechávají ten střední dělící na mnoha stavbách teď 5 - 10m široký a budou rozšiřovat směrem dovnitř bez opičáren, jako ,,zkvalitnění/rekonstrukce'', i když tam mají více rovin. Na hranice to ale bude 5m.
Ach jó...
Ach jó...
Re: Polsko všeobecně
Bude to v trase DK1, ta se totiž stavěla v 70. letech jako "levná dálnice" v úplně nové trase (stará silnice je dnešní DK91, která vede přímo přes Radomsko a Piotrków). Za Čenstochovou se na ní napojí v místě, kde bude stát MÚK Częstochowa Północ, což je u letiště zhruba tady: https://www.google.com/maps/place/50%C2 ... 19.1672051 Teoreticky by to měla být modernizace, ale při stavbě se hodně šetřilo a dnes je ta silnice v takovém stavu, že se musí rozebrat a fakticky postavit od nuly.Honzl píše:Jen nevím, zda má jít o rekonstrukci té staré, co má semafory, nebo nově v jiné trase a jak daleko od západního obchvatu Czestochové se to ,,vleje'' zpět na staré trasování k tomu ,,moderněji pojatému'' a širokému kusu u Piotrkova, jestli vůbec.
Tendry na poslední dva úseky od Bolkowa k hranici jsou prokleté, hodně se to zdrželo kvůli odvoláním, opakovanému vylučování stavebních firem z tendru atd. Pokud všechno půjde dobře, tak by k tomu mohlo dojít na přelomu října a listopadu, ale taky je možné, že se bude muset tendr anulovat a vyhlásit znovu. Problém je hlavně s úsekem III (Bolków-Kamienna Góra), který má dlouhý termín realizace a potřebují to kvůli dofinansování ze současné perspektivy EU podepsat co nejdříve, aby se to stihlo vyúčtovat. Jinak stejně jako u většiny úseků polských dálnic a rychlostních silnic je i Bolków-Lubawka ve formátu "Projektuj i Buduj", takže po podepsání smlouvy mají stavební firmy ještě 15 měsíců na naprojektování silnice a získání stavebního povolení. Teprve potom se začně reálně stavět.Honzl píše:Mimochodem se těším, že ML90 jako první už brzy oznámí, že pro S3 k naší hranici je vybrána firma a že se začíná stavět...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
To ano, DK1 jen tak poupravit na dálnici nelze, musí se vybagrovat a znovu založit podklad. Místy jsou pěkné vlnky a díry Ani se nedivím, tenkrát tudy jezdil zlomek toho co dneska, takže před světelnými křižovatkami to bývá od kamionů za chvíli pěkně zvlněné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Pro střední pás jsou jisté normy kvůli bezpečnosti. Kdyby náhle kvůli větru či podtlaku při předjíždění kamionu auto vyjelo i mírně ze svého směru, už by skončilo na trávníku či ve svodidlech. U pravého pruhu má aspoň krajnici. A věřte, že frčet v rychlém pruhu a mít těsně vedle zrcátka svodidlo nebo keř či obrubník není vůbec příjemné, podobně jako při opravách na D1 jet vedle betonového svodidla. Jenže tam se jede jen 80Honzl píše:......Proč místo těch zálivů nezúžit vodící proužky uprostřed ze 75 cm na 25, .......
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Minuly tyzden som prave isiel na DK1 a pekne 2 civilne auta zastavovali auta kvoli rychlosti, Opel Insingia a strieborny Mercedes.
Mama dotaz pre ML90: podla teba stihnu usek Suwalki- statna hranice s LT postavit do terminu 7/2020 ? Isiel som okolo a zatial som si nevismol ziadne prace, a menej nez 2 roky sa mi zda malo na takyto usek.
Mama dotaz pre ML90: podla teba stihnu usek Suwalki- statna hranice s LT postavit do terminu 7/2020 ? Isiel som okolo a zatial som si nevismol ziadne prace, a menej nez 2 roky sa mi zda malo na takyto usek.
Re: Polsko všeobecně
Hlavně musí být dodrženy požadavky na rozhled pro zastavení na danou rychlost, takže proto je tam těch 0,75 m. Úzká krajnice je navržena tak, aby řidiče nutila maximálně využívat nouzové zálivy, zároveň při nouzovém odstavení osobního vozidla je pořád reálné jej objet, do pruhu o šířce 3,5 m bude zasahovat cca 0,5 m při odstavení co nejvíce ke svodidlu. Ideální to samozřejmě není, ale náklady na výstavbu to šetří v tomhle místě opravdu významně...
Re: Polsko všeobecně
A hlavně, ten provoz tam nebude nějak závratný. Jistě, chtělo by to plnohodnotnou dálnice, ale v těchto místech by pak byla až za 20 let, takto snad do 10 let bude. Přiznám se, že už před 10 lety jsem to odhadoval na rok 2026.
Re: Polsko všeobecně
Nevím jak to dělají, že bez procedur. Je to zvýšení kapacity, intenzity provozu, zátěže atd.Honzl píše:To jim umožňuje rozšiřovat do středu dálnice bez komplikovaných nových záborů okolních pozemků a jako ,,rekonstrukce'' a bez EIA a dalších u nás rozšiřování komplikujících procedur.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Třeba je ta dálnice už postavená jako šestipruhová, tedy i založená po celé šíři a středové pruhy nejsou "dočasně " používány a nemají jen povrch.
A dále.
Když "zvládne" několikanásobný nápor A4 u Wroclawi ve stejných parametrech jen se zálivy nebo moravská D46, naše příhraniční D11 to samozřejmě zvládne také. Jde spíše o jakýsi psychologický komfort cestování a o řád nižší bezpečnost. Oblouky budou víceméně naprosto stejné jako u širší dálnice, nebude to žádná klikatá R35 u Hodkovic . Jelikož půjde zřejmě o nejsložitější úsek v Česku, každý decimetr šířky estakád a tunelů cenu obrovsky zvyšuje. Ovšem s tím mínusem, že jakékoliv rozšíření o odstavný pruh je u nich v budoucnu takřka nereálné.
A dále.
Když "zvládne" několikanásobný nápor A4 u Wroclawi ve stejných parametrech jen se zálivy nebo moravská D46, naše příhraniční D11 to samozřejmě zvládne také. Jde spíše o jakýsi psychologický komfort cestování a o řád nižší bezpečnost. Oblouky budou víceméně naprosto stejné jako u širší dálnice, nebude to žádná klikatá R35 u Hodkovic . Jelikož půjde zřejmě o nejsložitější úsek v Česku, každý decimetr šířky estakád a tunelů cenu obrovsky zvyšuje. Ovšem s tím mínusem, že jakékoliv rozšíření o odstavný pruh je u nich v budoucnu takřka nereálné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
A to tam tedy (v horách) nebudou ani stoupací pruhy? Nebo ano? Poláci budou mít až ke hranici 26,5 s krajnicemi 2,5m a rezervou a pak najednou řidič u nás bude muset být opatrný kvůli zúžení... Jinak nesouhlasím se Sosou ohledně vytížení (ten tah Jih - D3 - D11 S3 - Wroclaw a na Varšavu a Pobaltské republiky vygeneruje rychle provoz. Souhlasím ale, že lepší rychle dálniční paskvil a ostuda než nic!
Ohledně toho středového dělícího a nutnosti zachovat od něj vzdálenost, jeli jste někdo kolem Lille a po některých dalších francouzských dálnicích? Tam jim tohle asi nevadí...
Ohledně toho středového dělícího a nutnosti zachovat od něj vzdálenost, jeli jste někdo kolem Lille a po některých dalších francouzských dálnicích? Tam jim tohle asi nevadí...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Polákům se to tam staví, když hraniční úsek jim povede takřka po rovině Hory jsou jen na naší straně. Ony nejsou ani tak vysoké, ale problémem jsou velice široká a hluboká příčná údolí. Buď by se dálnice musela vést dlouhými tunely na úpatí kopců a zastavěnými údolími, což plánovali soudruzi anebo po kopcích s dlouhými drahými estakádami. Jediná možnost jsou ty mosty, protože D11 musí z cca 500 metrů klesnout na 400 kvůli Trutnovu, pak se hned zase vydrábat ze 400 do cca 540 metrů na velice krátkém úseku a odtud pak až ke hranicím neztratit výšku.
Bez stoupacích pruhů si to také nedokážu představit, ale ve vizualizaci jsem je neviděl. Přitom stoupání jsou mimo estakády, kde by rozšíření nebylo tak složité. Pouze od Poříčské estakády a Poříčským tunelem bude stoupání.
Kolem Lille to znám, to se nedá považovat za dálnici To je jak Šťěrboholská z roku raz dva.
Bez stoupacích pruhů si to také nedokážu představit, ale ve vizualizaci jsem je neviděl. Přitom stoupání jsou mimo estakády, kde by rozšíření nebylo tak složité. Pouze od Poříčské estakády a Poříčským tunelem bude stoupání.
Kolem Lille to znám, to se nedá považovat za dálnici To je jak Šťěrboholská z roku raz dva.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Poláci to mají dobře vymyšleno. Tuším, že to u nás bude nejméně vytížený, ale zároveň nejdražší úsek dálnice. Takže čím jednodušší, tím spíš se vůbec postaví. Protože až bude D11 u Jaroměře ,tak to začne být v Jaroměři a Náchodě hned ještě horší. My co jsme z východu za Náchodem, tak čekáme hlavně na obchvat Jaroměře a Náchoda jako na smilování. V Polsku se čile staví a plánuje dál. A je zcela jisté, že nové obchvaty přivedou společně s D11 u Jaroměře na trasu Klodzko / Náchod další auta navíc.
Re: Polsko všeobecně
Úsek Suwałki-Budzisko se ještě nestaví, je to také v tom módu, kdy si stavební firma úsek naprojektuje a sama pak žádá o stavební povolení. Smlouva se podepisovala 6. 6. 2017 a podle ní mají 15 měsíců na projektovaní a získání stavebního povolení (čili tam ve skluzu nejsou) a na samotnou stavbu 16 měsíců. Takže termín pořád platí a jestli tam bude nějaké zpoždění se ukáže až potom, co se rozběhne samotná stavba.eucitizen píše:Mama dotaz pre ML90: podla teba stihnu usek Suwalki- statna hranice s LT postavit do terminu 7/2020 ? Isiel som okolo a zatial som si nevismol ziadne prace, a menej nez 2 roky sa mi zda malo na takyto usek.
Re: Polsko všeobecně
Dnes bylo otevřeno 33 km rychlostní silnice S3 v úseku Nowa Sól-Kaźmierzów, který prochází přes hranici Lubušského a Dolnoslezského vojvodství.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30645/Ek ... e-do-ruchu
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30645/Ek ... e-do-ruchu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Dívám se, že už neznačí všechy výjezdy symbolem dálničního kříže, je to tak?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Polsko všeobecně
Ale kdeže. Mají kočkopsa - na první tabuli bez cílů (naše IS6a) a na dálkové tabuli (naše IS8b) je symbol kříže a na dalších značkách s cíli symbol výjezdu... prostě úplné popření významu obou symbolů jako jinde v Evropě...
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Ale koukám, že se začali inspirovat Německem a k názvům exitů přidávají i jejich čísla.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Mají zvláštní systém, ale co se mi líbí, že na dálkové návěsti mají symbol, číslo a vzdálenost k dalšímu exitu. To co tady chybí. A dále, je nádherné vidět Prahu na návěstech už od Baltského moře nebo od Litvy i když ještě dlouho žádná do Prahy nepovede Prostě se vykašlali na hraniční přechody.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Tak si říkám, zda se na S61 u hranic s Litvou nově neobjeví Praha s čtyřcifernou vzdáleností...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Myslím, že čtyřciferná být nemůže, ale je to těsné něco přes 960 km Sám mohu potvrdit cedule Praha okolo Augustova, tam byla cifra 9xx, ale z Litvy jsem jel přes jiný přechod. Na starých tabulích tam však byla od hranic až k Náchodu a ještě někde je po trase E67 značena Kudowa - Slone, což je vesnička, součást městečka Kudowy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Jak píše Honey, 1000 tam nebude, protože pokud projede Kudowu směrem do vnitrozemí, tak je tam na ceduli tuším Budzisko PL/LT s číslem okolo 850km.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Polsko všeobecně
Dnes byl otevřen 16 km dlouhý úsek rychlostní silnice S8 Poręba-Ostrów Mazowiecka mezi Varšavou a Białystokem. Vzhledem k tomu, že na trase ještě budou probíhat drobné dokončovací práce se prozatím jezdí jen 100 km/h. Ode dneška tedy chybí otevřít poslední úsek (k tomu dojde v druhé polovině října) a Białystok bude mít kompletní rychlostní spojení s Varšavou (pokud jde o centra sousedních vojvodství, tak je Varšava zatím propojena jenom s Lodží).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30667/Po ... alegostoku
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30667/Po ... alegostoku
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Záleží, podle čeho to měří, a hlavně kudy to měří. Pokud podle trasy stávající E67, tak to 1000 nebude (zda po A2 nebo po S8 do Piotrkówa a pak zpět na Lodž), ale kdyby byla hotová S3 se zajížďkou do Legnice, tak to těch 1000 asi dá...