[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Posudek EIA k rekonstrukci křižovatky s R52:
Dálnice D1, stavba 01191 Starý Lískovec - Brno, jih; MÚK Brno, centrum
Pro připomenutí: Ve hře jsou dvě aktivní varianty, rekonstrukce stávajícího čtyřlístku (tzv. varianta PKO) a velkorysejší varianta DPB s direktními rampami Vídeň - Praha a Ostrava - Vídeň.
Mod: Přesunuto z D1 rozšíření, aby se nám to tam nemotalo dohromady, protože jde o dvě naprosto oddělené akce. Zde tedy prosím veďme diskusi k rozšíření na 3+3 v úseku Kývalka - Holubice
Dálnice D1, stavba 01191 Starý Lískovec - Brno, jih; MÚK Brno, centrum
Pro připomenutí: Ve hře jsou dvě aktivní varianty, rekonstrukce stávajícího čtyřlístku (tzv. varianta PKO) a velkorysejší varianta DPB s direktními rampami Vídeň - Praha a Ostrava - Vídeň.
Mod: Přesunuto z D1 rozšíření, aby se nám to tam nemotalo dohromady, protože jde o dvě naprosto oddělené akce. Zde tedy prosím veďme diskusi k rozšíření na 3+3 v úseku Kývalka - Holubice
Re: Vysočany, Sulec
Jinak rozšíření D1 viz zde, dosud ale nebyla dokončena EIA na MÚK Brno, centrum a MÚK Brno, jih, tak nepředpokládám, že by se příští rok dalo začít stavět.
Re: Vysočany, Sulec
sak stavba byla rozdelena na 4 etapy tusim.. tyhle muk mely prijit na radu az posledni myslim..andy píše:Jinak rozšíření D1 viz zde, dosud ale nebyla dokončena EIA na MÚK Brno, centrum a MÚK Brno, jih, tak nepředpokládám, že by se příští rok dalo začít stavět.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Na pět etap byla rozdělena. Nejméně problémové jsou Brno, jih - Brno, východ a Brno, východ - Holubice, které dle mě mají šanci být nejdříve zahájeny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Lenny nevis jak bude vypadat MUK na Rohlence? ma se to pry nejak kompletne prestavet s tim mostem, po kterem vede II430...
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Na Rohlence žádná MÚK nebude, místo dnešního nadjezdu tam budou dva, které budou dohromady tvořit okružní křižovatku na II/430 s nějakými trojkami.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vysočany, Sulec
Byl zveřejněn posudek na záměr
D1, stavba 01191 Starý Lískovec - Brno, jih; MÚK Brno, jih
Posudek doporučuje vydat souhlasné stanovisko a uvádí, že rozdíly z hlediska vlivů na životní prostředí a zdraví dotčeného obyvatelstva jsou mezi navrhovanými variantami minimální a jsou z toho pohledu všechny akceptovatelné (pro výběr aktivní varianty budou rozhodující širší dopravní vazby). Upozorňuje pouze na to, že z hlediska územně plánovacího je v současné době sledována pouze varianta PKO II - pouze tato varianta je v souladu s ÚPmB.
D1, stavba 01191 Starý Lískovec - Brno, jih; MÚK Brno, jih
Posudek doporučuje vydat souhlasné stanovisko a uvádí, že rozdíly z hlediska vlivů na životní prostředí a zdraví dotčeného obyvatelstva jsou mezi navrhovanými variantami minimální a jsou z toho pohledu všechny akceptovatelné (pro výběr aktivní varianty budou rozhodující širší dopravní vazby). Upozorňuje pouze na to, že z hlediska územně plánovacího je v současné době sledována pouze varianta PKO II - pouze tato varianta je v souladu s ÚPmB.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Tomu říkám rozumná volba, odpálit napojení Avionu od dálnice a převést ho na vedlejší silnice. V Olomouci už se u Cetra Haná nenechali takto nachytat.
Takže jedna s podmínek souhlasného stanoviska je naplněna a rozšíření zase bude bránit o něco méně překážek.
Takže jedna s podmínek souhlasného stanoviska je naplněna a rozšíření zase bude bránit o něco méně překážek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Tak MÚK Brno-centrum má souhlasné stanovisko.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
a ktera vlastne varianta byla vybrana? DPB?Lenny píše:Tak MÚK Brno-centrum má souhlasné stanovisko.
mimochodem..jeden muj znamy student delal na gymplu jeste s nekolika spoluzakama nejakou praci na tema dnesni doprava v CR a provedli jednodenni mereni intenzity na D1 mezi Brnem a Vyskovem. Jednalo se o patek, uz presne nevim ktereho.. ale mista a intezitu jsem jsi od nej zjistil.
soo..
1] u MUK Brno Jih to bylo 75 900 aut/24 hod
2] u MUK Rousinov to bylo 46 400 aut/24 hod
3] a posledni u MUK Vyskov vychod D1xR46 to bylo neuveritelnych cca 50 000 aut/24 hod
takze jo rikam.. jednalo se o jen nejake takove amaterske mereni par studentu z gymnazia.. nicmene zjistene hodnoty jsou opravdu obrovske.. avsak me moc neprekvapuji..
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Varianta PKO je v souladu s UPm Brna tak, že s nejvyšší pravděpodobností tato.stanovisko MŽP píše:Doporucená varianta
K realizaci je doporucena varianta PKO bez propojky ulic Orechovská a Bohunická. Variantu DPB lze z hlediska vlivu na životní prostredí rovnež akceptovat, a to pouze v prípade, že nebude realizována propojka ulic Orechovská a Bohunická. Místo propojky ulic Orechovská a Bohunická bude realizována pouze lávka pro peší a cyklisty.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Bude mít varianta PKO nějaký zásadní vliv na dopravu? Mě to přijde poměrně dost podobné současnému řešení.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Nebude, taky to tam píšou, s tím, že pokud bude realizována PKO, je potřeba návazat realizací JVT a JZT.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Varianta PKO zlepšuje bezpečnostní parametry, tím, že se prodlužují průpletové úseky, doplní se chybějící připojovací pruhy a po obou stranách budou kolektory.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Zdravím, chci se zeptat jak to bude po rozšíření dálnice s MÚK Rohlenka. Našel jsem zde informace o tom, že nájezd bude zrušen!!! To mohl vymyslet kdo? Zde je nájezd a výjezd potřeba jako sůl.
Jak je vidět tadytady, tak nynější nájezd ani není označen na mapách, přesto je ale hodně využíván především rozrůstajícími se obcemi Tvarožná, Pozořice a další. Pokud by tam nebyl, tak by veškerá doprava do Brna musela jezdit po slávající II/430. I na té jsou už i dnes velké intenzity, především kvůli velkému sídlišti v Mokré). Nejkoliznější místo by však byl (a už dnes je) kruháč ve slatině. To je určitě nejhorší kruháč v Brně , neboť má na své obrovské intenzity malý poloměr a ve špičce se před ním tvoří až kilometrové kolony, a to nemluvím o tom, když je na dálnici bouračka. Podle mapy ne možná nabízí nájezd na MÚK Holubice, ale ta je pro tento směr nepoužitelná, kvůli složitému zajíždění do Holubic, které je v opačném směru.
Ale úlně nejhorší situace nastane, kdybych chtěl z obce Pozořice na D1 až do Pahy:tudy Budu muset jet z Rohlenky k onomu kruháči do Slatiny, pak centrem Slatiny, kterou už teď trápí obrovská dopravní zátěž, a pak najedu na dálnici až u brněnského letiště. A takto by po zrušení nájezdu Rohlenka jezdlilo obrovské množství aut (především do nákupních center na D2) a doprava ve Slatině by úplně zkolabovala, a to beze srandy.
Proč se tedy staví stále nové nájezdy na dálnici a zde ho chtějí páni odborníci zrušit. Na Rohlence najíždí na dálnici určitě více aut než na polovině nájezdů na D1 na Vysočině. Tento krok tedy opravdu nechápu
Jak je vidět tadytady, tak nynější nájezd ani není označen na mapách, přesto je ale hodně využíván především rozrůstajícími se obcemi Tvarožná, Pozořice a další. Pokud by tam nebyl, tak by veškerá doprava do Brna musela jezdit po slávající II/430. I na té jsou už i dnes velké intenzity, především kvůli velkému sídlišti v Mokré). Nejkoliznější místo by však byl (a už dnes je) kruháč ve slatině. To je určitě nejhorší kruháč v Brně , neboť má na své obrovské intenzity malý poloměr a ve špičce se před ním tvoří až kilometrové kolony, a to nemluvím o tom, když je na dálnici bouračka. Podle mapy ne možná nabízí nájezd na MÚK Holubice, ale ta je pro tento směr nepoužitelná, kvůli složitému zajíždění do Holubic, které je v opačném směru.
Ale úlně nejhorší situace nastane, kdybych chtěl z obce Pozořice na D1 až do Pahy:tudy Budu muset jet z Rohlenky k onomu kruháči do Slatiny, pak centrem Slatiny, kterou už teď trápí obrovská dopravní zátěž, a pak najedu na dálnici až u brněnského letiště. A takto by po zrušení nájezdu Rohlenka jezdlilo obrovské množství aut (především do nákupních center na D2) a doprava ve Slatině by úplně zkolabovala, a to beze srandy.
Proč se tedy staví stále nové nájezdy na dálnici a zde ho chtějí páni odborníci zrušit. Na Rohlence najíždí na dálnici určitě více aut než na polovině nájezdů na D1 na Vysočině. Tento krok tedy opravdu nechápu
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Zde nikdy žádný oficiální sjezd nebyl. Byl zde pouze sjezd na odpočívku a ta je propojena na silnici II/430.
MÚK zde nemůže být zřízena, bo by nevyšly minimální dovolené vzdálenosti mezi MÚK Brno-východ a MÚK Rohlenka, resp MÚK Rohlenka a MÚK Holubice.
MÚK zde nemůže být zřízena, bo by nevyšly minimální dovolené vzdálenosti mezi MÚK Brno-východ a MÚK Rohlenka, resp MÚK Rohlenka a MÚK Holubice.
Právě proto bude součásná MÚK Holubice doplněna o nové větve (prakticky novou MÚK), celé to bude vypadat následovně, napojení obcí bude řešeno lépe než dnes.Domis píše:Podle mapy ne možná nabízí nájezd na MÚK Holubice, ale ta je pro tento směr nepoužitelná, kvůli složitému zajíždění do Holubic, které je v opačném směru.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
A soucasna MUK Holubice zustane tak jak je?
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Ano zústane, jen bude pomocí kolektorů propojena s MÚK Tvarožná. Do této útvarové křižovatky by měla být v budoucnu napojena tzv. Jihovýchodní tangenta, značená čárkovaně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Aha, tak to jo, tohle ale vidím prvně. Plán je to dobrý...i ta mapka, nikde jsem podobnou nenašel, tak za ni moc děkuju.
Ale podle té mapy to vypadá, že obec Sivice, a tím i Pozořice budou napojeny přes novou silnici "vybíhající v mapě od kruháču na sever", kde teď vede polní cesta. Ptám se dobře? Nicméně to nic neměnína tom, že slatinský kruháč potřebuje rozšíření a Slatina obchvat. Kdo tama jezdí mi dá jistě za pravdu.
Lenny: zkus si vzpomenout, odkud je ta mapka, moc by mě to zajímalo. Už jsem zkoušel psát i na ŘSD, jestli by mi mohli poslat nějaké informace o rozšíření D1 na východě Brna, ale neodpověděli mi.
Ale podle té mapy to vypadá, že obec Sivice, a tím i Pozořice budou napojeny přes novou silnici "vybíhající v mapě od kruháču na sever", kde teď vede polní cesta. Ptám se dobře? Nicméně to nic neměnína tom, že slatinský kruháč potřebuje rozšíření a Slatina obchvat. Kdo tama jezdí mi dá jistě za pravdu.
Lenny: zkus si vzpomenout, odkud je ta mapka, moc by mě to zajímalo. Už jsem zkoušel psát i na ŘSD, jestli by mi mohli poslat nějaké informace o rozšíření D1 na východě Brna, ale neodpověděli mi.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Situačka je z DUR, která visela na stránkách jedné z přilehlých obcí k D1. Možná ji na některém obecním úřadě ještě budou mít.
Přestavbě polní cesty není součástí rozšíření dálnice, akorát ten kruháč je pro tuto stavbu přizpůsoben.
O připravovaných stavbách ve Slatině nemám žádné informace.
Přestavbě polní cesty není součástí rozšíření dálnice, akorát ten kruháč je pro tuto stavbu přizpůsoben.
O připravovaných stavbách ve Slatině nemám žádné informace.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vysočany, Sulec
Bylo vydáno souhlasné stanovisko. K realizaci je přednostně doporučena varianta PKO-2, tj. varianta s novou MÚK Hněvkovského, napojení AVION shopping centra samostatným přivaděčem z křižovatky Hněvkovského - Kaštanová bez kolektoru na D2. Ostatní varianty PKO-1 (nová MÚK Sokolova s prodlouženou Sokolovou, přeložka ulice Kaštanová/Hněvkovského do nadjezdu nad bratislavskou radiálou, napojení AVION shopping centra kolektorem na D2) a DPB (žádné prodloužení bratislavské radiály, napojení AVION shopping centra kolektorem na D2) jsou též akceptovatelné.andy píše:Byl zveřejněn posudek na záměr
D1, stavba 01191 Starý Lískovec - Brno, jih; MÚK Brno, jih
Posudek doporučuje vydat souhlasné stanovisko a uvádí, že rozdíly z hlediska vlivů na životní prostředí a zdraví dotčeného obyvatelstva jsou mezi navrhovanými variantami minimální a jsou z toho pohledu všechny akceptovatelné (pro výběr aktivní varianty budou rozhodující širší dopravní vazby). Upozorňuje pouze na to, že z hlediska územně plánovacího je v současné době sledována pouze varianta PKO II - pouze tato varianta je v souladu s ÚPmB.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Dobrá zpráva, jen doplním, že varianta PKO-2 je zapracována do změny UPm Brna, který je ted ve schvalování.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
Klasika. Těžit z blízkosti velkého města, to jo. Ale podílet se na nepříjemnostech, které jsou s tím spojené, to ne.
Království a půl princezny za 511.
Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)
No, ale pokud se starosta Ostopovic bojí, „že návrh zásad územního rozvoje, který kraj nyní připravuje, tyto [zákonné hygienické limity včetně limitů hlučnosti a prašnosti] zcela ignoruje“, pak je namístě, aby kraj jeho obavy dokázal věrohodně rozptýlit. Každopádně by bylo žádoucí, aby kraj s dotčenými obcemi o svých záměrech komunikoval.