Pravidla silničního provozu
Re: Pravidla silničního provozu
Přikázaný směr odbočení vůbec neřeší přednosti.
Re: Pravidla silničního provozu
Jen pro vyjasnění tohoto:
Vyhláška říká toto:Sosa píše:...
V popsaném případě je to opravdu zajímavé, neboť pán měl dát přednost z důvodu přednosti zprava (neviděl, zda není trojúhelník přeškrtnutý a tak to pro něj byla křižovatka bez označení přednosti) a paní měla dát přednost z hlediska značky. Čili dle mého názoru policie rozhodla správně a vina byla na obou stranách...
A to prý i z toho důvodu, aby bylo i zezadu zřejmé, že značka neplatí..Vyhláška č. 294/2015 Sb.
Vyhláška, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 3 Platnost svislých dopravních značek
(8) Neplatnost dopravní značky nebo její části, která vyplývá z přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích, lze vyjádřit
a) škrtnutím oranžovo-černým pruhem (pruhy) nebo překrytím červeným křížem; tímto způsobem však nesmí být vyjádřena neplatnost svislé dopravní značky upravující přednost, nebo
b) jiným způsobem, například zakrytím nebo demontáží činné plochy značky.
Re: Pravidla silničního provozu
Ja vim, ale v takovem pripade neni nikdo, komu bych mel davat prednostJapao Joe píše:Přikázaný směr odbočení vůbec neřeší přednosti.
Re: Pravidla silničního provozu
Hádal bych se, že nebylo poznat, jestli paní nevyjíždí z účelové komunikace. Pak dává paní z vedlejší přednost podle obecné úpravy, přednost zprava se neuplatní a značku hlavní nepotřebuji. (361/2000 Sb. §23 (1))
To, jestli to je nebo není účelová komunikace, nezjistím jako řidič, ale nezjistí to ani policie na místě...
To, jestli to je nebo není účelová komunikace, nezjistím jako řidič, ale nezjistí to ani policie na místě...
Re: Pravidla silničního provozu
V tom mem prikladu to byla silnice ze sidliste, to by se asi na ucelovou komunikaci neuhralo.
Je sice hezke, ze obraceny trojuhelnik neoznacuje krizovatku, ale pro kazdeho normalniho ridice to je znameni, ze ma dat prednost. To, o co mi jde je nekonzistence znaceni. A jak se v tom pripade chovat. Protoze pak jsou tam ty znacky na hovno, to uz je lepsi je odstranit uplne.
A jako perlicka... v tom pripade, ktery jsem vcera potkal je P4 asi 15m pred krizovatkou v miste, kde prednost nedam, protoze odtama nevidim nikam.
Je sice hezke, ze obraceny trojuhelnik neoznacuje krizovatku, ale pro kazdeho normalniho ridice to je znameni, ze ma dat prednost. To, o co mi jde je nekonzistence znaceni. A jak se v tom pripade chovat. Protoze pak jsou tam ty znacky na hovno, to uz je lepsi je odstranit uplne.
A jako perlicka... v tom pripade, ktery jsem vcera potkal je P4 asi 15m pred krizovatkou v miste, kde prednost nedam, protoze odtama nevidim nikam.
Re: Pravidla silničního provozu
Ono už se to tady řešilo, že označování hlavní kosočtvercem před křižovatkou je jen české specifikum a je to skutečně tak - v zahraničí se značí hlavní hned za křižovatkou a pak už ne a pokud je potřeba upozornit na křižovatku tak se použije obdoba P01.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Pravidla silničního provozu
Přesně tak. Nedávno se prováděla aktualizace dopravních značek v našem okrese na státním tahu 14 a 16. Přes jednu vesnici (Rudník) naflákali tolik značek hlavní silnice, až to tu vesnici úplně znehodnotilo. Vypadá to tam teď jak na sídlišti. Desítky let to tam nebylo a najednou si nějaký ouřada vzpomene, že je třeba označit i několikametrové odbočky k domům jako vedlejší silnice, tak to je fakt síla. Chápu. Asi jinou možnost neměl. Ta komunikace je v katastru zapsána jako obecní, tudíž veřejná, takže červené patníčky tam být nemohou, ale my jsme fakt naprostí exoti.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Pravidla silničního provozu
Coz je sice fajn (a souhlasim), ale kdyz tam ta znacka neni, tak se mam chovat jako by tam byla prednost zprava? Zastavit a posilat toho z vedlejsi pred sebe, na coz on samozrejme nemuze zareagovat jinak, nez ze si zacne tukat na celo, protoze on je prece na vedlejsi, do toho zacne troubit ten za mnou, co jsem to za kokota, kdyz tohle byla hlavni co svet svetem stoji. Anebo jet, mit smulu jako ten pan z meho prikladu a vyfasovat spoluvinu?
Protoze o nic jineho nejde.
Protoze o nic jineho nejde.
Re: Pravidla silničního provozu
Vzdycky jsou dve moznosti, obzvlast na vesnicich, bud je to krizovatka a pak plati prednost zprava, nebo sjezd na ucelovou komunikaci a pak mate prednost. Poznat co je a co neni ucelovka je nemozne (ucelova komunikace je klidne i ulice postavena developerem pred prevodem na mesto). Je to proste prasarna co po ridicich pozaduje zakon. Pravni jistotu nemate nikdy.
P.S. Pry takova Jicinska v Mlade Boleslavi byla jednu dobu ucelova komunikace, kdyz se prevedla z kraje na obec a obec ji neprevzala. A pak dava prednost kdo komu, kdyz z krizovatek jsou najednou sjezdy?
P.S. Pry takova Jicinska v Mlade Boleslavi byla jednu dobu ucelova komunikace, kdyz se prevedla z kraje na obec a obec ji neprevzala. A pak dava prednost kdo komu, kdyz z krizovatek jsou najednou sjezdy?
Re: Pravidla silničního provozu
Takze dzungle
Mno, hlavne, ze mame spoustu dulezitejsich veci na reseni...
Mno, hlavne, ze mame spoustu dulezitejsich veci na reseni...
Re: Pravidla silničního provozu
Přes takovou křižovatku jezdím denně, z pohledu řidiče který má přikázáno odbočit doprava.. nikdy nespoléhám na to, že ti, kteří jedou přímo (z mé strany zleva doprava), mi dají dát přednost zprava. A dělám to správně, nikdo mi tam ještě přednost nedal... aneb, jedu rovně, mám přednostjozka píše:Komupak asi mam dat prednost na T-krizovatce s prikazanym odbocenim doprava? I to uz jsem potkal...Japao Joe píše:Navíc obrácený trojúhelník neoznačuje křižovatku, ale pouze místo, kde se má dát přednost.
Re: Pravidla silničního provozu
A že jsem jich poslední dobou viděl. Celkem mě to přeškrtávání ser..., neboť malá páska není dost často vidět a člověk se není jistý, co platí.mapman píše:Jen pro vyjasnění tohoto:Vyhláška říká toto:Sosa píše:...
V popsaném případě je to opravdu zajímavé, neboť pán měl dát přednost z důvodu přednosti zprava (neviděl, zda není trojúhelník přeškrtnutý a tak to pro něj byla křižovatka bez označení přednosti) a paní měla dát přednost z hlediska značky. Čili dle mého názoru policie rozhodla správně a vina byla na obou stranách...A to prý i z toho důvodu, aby bylo i zezadu zřejmé, že značka neplatí..Vyhláška č. 294/2015 Sb.
Vyhláška, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích
§ 3 Platnost svislých dopravních značek
(8) Neplatnost dopravní značky nebo její části, která vyplývá z přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích, lze vyjádřit
a) škrtnutím oranžovo-černým pruhem (pruhy) nebo překrytím červeným křížem; tímto způsobem však nesmí být vyjádřena neplatnost svislé dopravní značky upravující přednost, nebo
b) jiným způsobem, například zakrytím nebo demontáží činné plochy značky.
Re: Pravidla silničního provozu
No jeje U nas ted v sidlisti nenapadne posundavali znacky hlavni/vedlejsi (s vyjimkou asi dvou silnic) a musim byt ve strehu mnohem vic nez driv. Taky uz jsem vysvetloval panovi zprava, ze ma fakt prednost, ze ho nepoustim ze zachvatu cire lasky k svetu. Lidi proste jezdi na pamet (mne nevyjimaje).xipecko píše:... jedu rovně, mám přednost
Re: Pravidla silničního provozu
nemělo by tedy v této souvislosti být ihned po úpravě osazeno PDZ "Pozor, změna přednosti v jízdě" v délce 3 měsíců?jozka píše:No jeje U nas ted v sidlisti nenapadne posundavali znacky hlavni/vedlejsi (s vyjimkou asi dvou silnic) a musim byt ve strehu mnohem vic nez driv. Taky uz jsem vysvetloval panovi zprava, ze ma fakt prednost, ze ho nepoustim ze zachvatu cire lasky k svetu. Lidi proste jezdi na pamet (mne nevyjimaje).xipecko píše:... jedu rovně, mám přednost
Re: Pravidla silničního provozu
Mělo, ale...xipecko píše:nemělo by tedy v této souvislosti být ihned po úpravě osazeno PDZ "Pozor, změna přednosti v jízdě" v délce 3 měsíců?jozka píše:No jeje U nas ted v sidlisti nenapadne posundavali znacky hlavni/vedlejsi (s vyjimkou asi dvou silnic) a musim byt ve strehu mnohem vic nez driv. Taky uz jsem vysvetloval panovi zprava, ze ma fakt prednost, ze ho nepoustim ze zachvatu cire lasky k svetu. Lidi proste jezdi na pamet (mne nevyjimaje).xipecko píše:... jedu rovně, mám přednost
Re: Pravidla silničního provozu
To se jeste nekde dela? Ja to nevidel ani nepamatuju...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Pravidla silničního provozu
Dělá, když byl u nás zavřený obchvat a všechno muselo sjíždět na starou silnici, na dvou křižovatkách dočasně změnili přednost. Ano, tabuli s upozorněním tam dali. Stála tam půl roku a odvezli jí v den, kdy zase vrátili přednost zpátky ) Takhle se to dělá pánové.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Pravidla silničního provozu
rozhodně by se to dělat mělo. v mé éře práce u dopravního značení jsme tyto značky osazovali, resp. osazovali jsme je, když si někdo z úředníků vzpomněl, že by tam měly být... na druhou stranu na tomto místě to vypadá, že je osazena už mnohem dýl než 3 měsíce je tam dodnes... https://mapy.cz/zakladni?x=16.6999884&y ... itch=0.158
Re: Pravidla silničního provozu
Předpokládám, že byla osazena po vzniku kruháče, který už je na ortofotomapě z roku 2003?
Re: Pravidla silničního provozu
https://goo.gl/maps/uun2CEswuaM2 Tahle už taky nebude nejmladší.
Re: Pravidla silničního provozu
Takovej zdanlive blbej dotaz... proc se vlastne delaji na dalnicich pruhy pro pomala vozidla misto toho, aby se proste jen zvetsil pocet pruhu?
Re: Pravidla silničního provozu
Na žádné nové dálnici vyprojektované za posledních deset až patnáct let stoupací pruh postaru nevznikl, protože je to považováno za už překonané řešení. Poslední případ je na D8 u Bílinky, a to ještě důsledkem realizace starého projektu se zpožděním. Např. D5 obchvat Plzně má přidání třetího pruhu vlevo.
Může tě mást to, že na D1 se při rekonstrukci vrací stoupací pruhy - to je ale dáno tím, že staré stoupací pruhy mají jinou geometrii trasy na začátku a konci úseku a taky tím, že podél stoupáku není široká krajnice, ale u přidaného třetího pruhu krajnice je. Předělání stoupacích pruhů na D1 na klasické přidání třetího pruhu vlevo by znamenalo výraznější zásah do dálnice, než když se pouze zmodernizuje dosavadní stav.
Může tě mást to, že na D1 se při rekonstrukci vrací stoupací pruhy - to je ale dáno tím, že staré stoupací pruhy mají jinou geometrii trasy na začátku a konci úseku a taky tím, že podél stoupáku není široká krajnice, ale u přidaného třetího pruhu krajnice je. Předělání stoupacích pruhů na D1 na klasické přidání třetího pruhu vlevo by znamenalo výraznější zásah do dálnice, než když se pouze zmodernizuje dosavadní stav.
Re: Pravidla silničního provozu
Omlouvám se za OT a vím, že myslíte jiná místa obchvatu Plzně, ale mě vždycky překvapí, že zde žádný stoupací pruh není:mapman píše:Např. D5 obchvat Plzně má přidání třetího pruhu vlevo.
https://goo.gl/maps/zGN8XApGeA72
Nevím jaký to má sklon, ale charakterizoval bych to slovy, že je to krpál jako prase. Alespoň tedy na poměry dálnice. A přesto tam stoupací pruh chybí. Že by kvůli ušetření na zářezu ?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Pravidla silničního provozu
D5 mezi Plzní a Německem už opravdu pomalé pruhy nemá a jako novinka se tehdy přidal třetí pruh. Ale matně tuším, že se o tom rozhodlo až během stavby, protože tam vedle tří pruhů krajnice ještě nejsou. Např.: https://www.google.cz/maps/@49.6917154, ... 312!8i6656
Např. mnohem novější D6 u Lubence už odstavný pruh má: https://www.google.cz/maps/@50.134554,1 ... 312!8i6656
Avšak pruhy pro pomalá vozidla úplně nezmizí a budou vznikat i na vybraných novějších úsecích, kde by mohla být rychlost v pravém pruhu extrémně malá a je nutné je oddělit z běžného pruhu. Např. v klesání na D8 pod Libouchcem jedou kamiony kvůli prudkému klesání i pouhou čtyřicítkou a narazit do nich zezadu ve 130 by bylo smrtelně nebezpečné. https://www.google.cz/maps/@50.7421919, ... 312!8i6656
Podle mne by však tyto pruhy pro pomalá vozidla měly být lépe odlišeny. Čára kolikrát není vidět nebo rozeznat od běžné přerušované. Dříve býval pruh vždy oddělen souvislou+přerušovanou čárou. Do pruhu se dalo kdykoli vjet, ale vyjet až na konci. Což má svůj důvod. Není nic horšího, než když kamion jedoucí čtyřicítkou začne někdo předjíždět padesátkou a k němu se blíží auta plnou rychlostí.
Např. mnohem novější D6 u Lubence už odstavný pruh má: https://www.google.cz/maps/@50.134554,1 ... 312!8i6656
Avšak pruhy pro pomalá vozidla úplně nezmizí a budou vznikat i na vybraných novějších úsecích, kde by mohla být rychlost v pravém pruhu extrémně malá a je nutné je oddělit z běžného pruhu. Např. v klesání na D8 pod Libouchcem jedou kamiony kvůli prudkému klesání i pouhou čtyřicítkou a narazit do nich zezadu ve 130 by bylo smrtelně nebezpečné. https://www.google.cz/maps/@50.7421919, ... 312!8i6656
Podle mne by však tyto pruhy pro pomalá vozidla měly být lépe odlišeny. Čára kolikrát není vidět nebo rozeznat od běžné přerušované. Dříve býval pruh vždy oddělen souvislou+přerušovanou čárou. Do pruhu se dalo kdykoli vjet, ale vyjet až na konci. Což má svůj důvod. Není nic horšího, než když kamion jedoucí čtyřicítkou začne někdo předjíždět padesátkou a k němu se blíží auta plnou rychlostí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Pravidla silničního provozu
No a co když vjedu s osobákem do pravého prostě proto, že nechci překážet v prostředním se svou rychlostí 110 kmh, a pak dojedu onen kamion ploužící se 40? Proč by mi mělo být zakázáno ho předjet?Honey72 píše: Dříve býval pruh vždy oddělen souvislou+přerušovanou čárou. Do pruhu se dalo kdykoli vjet, ale vyjet až na konci. Což má svůj důvod. Není nic horšího, než když kamion jedoucí čtyřicítkou začne někdo předjíždět padesátkou a k němu se blíží auta plnou rychlostí.