(OT) MHD - koncepce, plány
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
https://www.lidovky.cz/cssd-v-praze-lak ... noviny_Ceh
Tak doufám, že to tam socanům nebudete házet. Alespoň ti z vás, kteří budou chtít používat MHD i nadále...
Tak doufám, že to tam socanům nebudete házet. Alespoň ti z vás, kteří budou chtít používat MHD i nadále...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nevím, jestli lze toto použít na metro.Gejza píše:Že by si byl investor tolik jist předběžnou držbou, že se pustí do stavby, aniž by měl dohodu s majiteli pozemků? Spíše mi to ale přijde jako předvolební kampaň a po volbách se najednou budou ještě řešit různé překážky.
Spíše je to předvolební kampaň.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Máte pravdu, nenašel jsem to v novele zákona.Sosa píše:Nevím, jestli lze toto použít na metro.Gejza píše:Že by si byl investor tolik jist předběžnou držbou, že se pustí do stavby, aniž by měl dohodu s majiteli pozemků? Spíše mi to ale přijde jako předvolební kampaň a po volbách se najednou budou ještě řešit různé překážky.
Spíše je to předvolební kampaň.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2018-169
Zato je tam oplocení pro letiště VH. To oplocení je eufemismus pro územní expanzi letiště, že to tam také dali?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Není Metro v kategorii "dráhy speciální", na kterou se zákon vztahuje?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Šťastné pondělí plus: Drama v ulicích. Jak jsme v Praze hledali novou trasu metra D
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stas ... &source=hp
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nová pražská lanovka přes Vltavu: Až 4000 lidí za hodinu, náklady 1,5 miliardy
https://zdopravy.cz/nova-prazska-lanovk ... rdy-16707/
Dost pochybuji že se to někdy zrealizuje,ale přijde mi to docela zajímavé.
https://zdopravy.cz/nova-prazska-lanovk ... rdy-16707/
Dost pochybuji že se to někdy zrealizuje,ale přijde mi to docela zajímavé.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Hned na první fotce jdou lana lanovky přímo do trolejí železnice. Vést lanovku nad nádržemi čističky také není ideální, bude tam smrad.alabastr píše:Nová pražská lanovka přes Vltavu: Až 4000 lidí za hodinu, náklady 1,5 miliardy
https://zdopravy.cz/nova-prazska-lanovk ... rdy-16707/
Dost pochybuji že se to někdy zrealizuje,ale přijde mi to docela zajímavé.
Do Bohnic bych spíše protáhl metro D.
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... nigQgz0jYg
Jak na Letné, tak v Bohnicích by byly dlouhé eskalátory. Ty jsou ale na Náměstí míru nebo Hradčanské taky a ještě by se tím vyřešila obsluha ZOO. Na Letné by šlo metro ještě pod Blankou.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tak to by byla utopie ale souhlasím s vámi.
Stačilo by udělat ten most z Podbaby a nějak vyřešit konečně tramvaje, potom tam nějakou lanovku s kapacitou 4000 ani nebudou potřebovat, spíš by to chtělo tu lávku obnovit, z kvalitních materiálů samozřejmě.
Stačilo by udělat ten most z Podbaby a nějak vyřešit konečně tramvaje, potom tam nějakou lanovku s kapacitou 4000 ani nebudou potřebovat, spíš by to chtělo tu lávku obnovit, z kvalitních materiálů samozřejmě.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Daleko rozumnější je varianta s tramvají, která by vedle kolem Zoo, kolem Bohnic a napojovala by se na tramvajovou síť v Kobylisích.
https://mapy.cz/s/35k4L
https://mapy.cz/s/35k4L
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Lynx: Tramvajová trať, která lízne bohnické sídliště bokem, to není ono.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ad tramvaj do Suchdola:
Návrh na most ze stránek SOS Suchdol: http://www.sos-suchdol.cz/uzemni_rozvoj_0610.htm
Návrh tratě Podbaba - Suchdol: http://d3a.cz/cz/tramvajova-trat-podbaba-suchdol-79-p
Návrh tramvajové trati Kobylisy - Bohnice: https://m.praha8.cz/file/ojY/Tramvajova ... ohnice.pdf
Ad Nové spojení 2:
Docela pěkné materiály: http://www.mosty.cz/downloads/mosty/Mes ... tunely.pdf
Ad metro:
Metro bych výhledově viděl nějak jako na obrázku níže. Cílem mé vize je zlepšit propojení metra a příměstské železnice, přijde mi škoda, že se dá na metro přestoupit z vlaku v podstatě až v centru města, což prodlužuje dojezdové časy a snižuje atraktivitu MHD. Dále se pak vize snaží o protažení metra tak, aby se u něj daly zřídit dobře dostupná prakoviště P+R (tmavě modré čtverečky). Návrh počítá i se zlepšením příměstské železniční sítě (Nové spojení 2, není vyznačeno). Akorát trasování metra D v centru je trochu neaktuální, metro D bych vedl asi jako varinatu 05 z tohoto článku: http://mhd86.cz/2018/04/12/soused-ma-me ... zdou-cenu/ , a pak to prodloužení B na žst. Praha-Zličín. Možná by nebylo špatné proloužit ještě o jednu stanici C v Čakovicích (kvůli P+R).
Návrh na most ze stránek SOS Suchdol: http://www.sos-suchdol.cz/uzemni_rozvoj_0610.htm
Návrh tratě Podbaba - Suchdol: http://d3a.cz/cz/tramvajova-trat-podbaba-suchdol-79-p
Návrh tramvajové trati Kobylisy - Bohnice: https://m.praha8.cz/file/ojY/Tramvajova ... ohnice.pdf
Ad Nové spojení 2:
Docela pěkné materiály: http://www.mosty.cz/downloads/mosty/Mes ... tunely.pdf
Ad metro:
Metro bych výhledově viděl nějak jako na obrázku níže. Cílem mé vize je zlepšit propojení metra a příměstské železnice, přijde mi škoda, že se dá na metro přestoupit z vlaku v podstatě až v centru města, což prodlužuje dojezdové časy a snižuje atraktivitu MHD. Dále se pak vize snaží o protažení metra tak, aby se u něj daly zřídit dobře dostupná prakoviště P+R (tmavě modré čtverečky). Návrh počítá i se zlepšením příměstské železniční sítě (Nové spojení 2, není vyznačeno). Akorát trasování metra D v centru je trochu neaktuální, metro D bych vedl asi jako varinatu 05 z tohoto článku: http://mhd86.cz/2018/04/12/soused-ma-me ... zdou-cenu/ , a pak to prodloužení B na žst. Praha-Zličín. Možná by nebylo špatné proloužit ještě o jednu stanici C v Čakovicích (kvůli P+R).
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Problémem by byly větvené linky, protože větvení snižuje kapacitu ve špičkách.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Zase na druhou stranu by se privedla druha linka do prozatim nejmene vytizene koncove stanice (Letnany). Mimochodem... mam takovy dojem, ze s P+R Letnany se do budoucna moc nepocita a je snaha ho vytlacit nekam ke Zdibum.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
A ten dojem pramení z nákupu PPF nebo něčeho jiného?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ten dojem prameni z odporu Letnan k provozu, ktery jim tam P+R stahuje a z planu Prahy na stavbu tramvajove linky do Zdib, kde by melo vyrust "to prave" P+R, resilo se to nekdy letos. A taky z toho, ze kdyby Praha P+R chtela, dostavi dalsi kus ke stavajicimu, ktere kapacitne hrube nestaci (zkuste tam nekde zaparkovat po osme rano).
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Takto si metro za 20 let predstavuji podobne. Teda az na ty Bechovice, tam zadna vystavba neni a P+R muze obslouzit vlak. Tahnout tam 2 liny a stavet 6 stanic mi prijde docela plytvani prostredku. Ale pri rychlosti dnesni vystavby budeme radi za 20 let za linku D z Pisnice do centraAUTOsro píše: Metro bych výhledově viděl nějak jako na obrázku níže.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Mně tam přijde zcela nesmyslná ta jižní větev B z Čerňáku, východní větev A tamtéž. A na té východní větvi D přes Žižkov je krásně vidět, jaký je rozdíl mezi tím mít metro a mít metro k něčemu. Celý Žižkov by se takto postaveným D mohl svézt ve směru západ jen na Jiřák a tam by musel přestoupit, na B dokonce 2x. Doba jízdy by byla delší než dnešní tram 9.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nahrál jsem níže ještě aktuální verzi, která odpovídá popisku v předchozím příspěvku (jiné trasování D na Žižkov, zkrácení B o úsek na Nádraží Zličín, prodloužení C za Čakovice), kromě toho jsem vyhodil stanici Nádraží Bubny na D.
K trasování:
Linka A:
Větev na letiště - obsluha letiště (počítám i s železnicí) + zřízení parkovišť P+R
Větev na Zličín - obsluha sídliště Řepy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha připravované zástavby u Štěrbohol a Dubče (je to v ÚP) + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Hostivař - obsluha Záběhlic, Hostivaře a H. Měcholup + napojení na železnici
Linka B:
Větev na Zbuzany - obsluha možné zástavby u Poncarovy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha možné zástavby jižně od Černého Mostu + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R (pro napojení jednoho by se mohla využít MÚK D0 s D11), jedna stanice by se možná mohla vypustit
Větev na H. Počernice - obsluha H. Počernic + zřízení parkovišť P+R
Linka C:
Větev na Uhříněves - obsluha Petrovic a Uhříněvsi + napojení na železnici
Větev na Čakovice - obsluha Letňan a Čakovic + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Linka D:
Větev na Bohnice - obsluha Bohnic + zřízení parkovišť P+R
Větev na Kbely - obsluha Žižkova, Jarova, Vysočan, Kbel + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Vysvětlivky ke stanicím:
oranžová - přestup na jinou linku metra
růžová - přestup na železnici
fialová - přestup na jinou linku metra a železnici
modrý čtverec - velké P+R
K trasování:
Linka A:
Větev na letiště - obsluha letiště (počítám i s železnicí) + zřízení parkovišť P+R
Větev na Zličín - obsluha sídliště Řepy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha připravované zástavby u Štěrbohol a Dubče (je to v ÚP) + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Hostivař - obsluha Záběhlic, Hostivaře a H. Měcholup + napojení na železnici
Linka B:
Větev na Zbuzany - obsluha možné zástavby u Poncarovy + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Větev na Běchovice - obsluha možné zástavby jižně od Černého Mostu + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R (pro napojení jednoho by se mohla využít MÚK D0 s D11), jedna stanice by se možná mohla vypustit
Větev na H. Počernice - obsluha H. Počernic + zřízení parkovišť P+R
Linka C:
Větev na Uhříněves - obsluha Petrovic a Uhříněvsi + napojení na železnici
Větev na Čakovice - obsluha Letňan a Čakovic + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Linka D:
Větev na Bohnice - obsluha Bohnic + zřízení parkovišť P+R
Větev na Kbely - obsluha Žižkova, Jarova, Vysočan, Kbel + napojení na železnici + zřízení parkovišť P+R
Vysvětlivky ke stanicím:
oranžová - přestup na jinou linku metra
růžová - přestup na železnici
fialová - přestup na jinou linku metra a železnici
modrý čtverec - velké P+R
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nic ve zlym, ale jako cviceni do Simutransu dobry. Pri pocitani ekonomiky to nejspis shori jako fagule na druhe strane prvniho listu.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Je to dlouhodobý výhled na X desítek let, v podstatě až někam do období 2070+. Myslím, že město by se mělo plánovat min. na 50 let dopředu (s tím, že se územně-plánovací dokumentace bude průběžně aktualizovat) a infrastruktura je jeho nedílnou součástí. A podle mého je lepší při stanovování územních rezerv apod. počítat raději s vyššími hodnotami než s nižším, když budeme mít v ÚP místo pro 20 čtvrtí a odpovídající infrastrukturu, pak se nic nestane, když těch čtvrtí vznikne jen 10, zato naopak by to mohl být celkem problém.
To, co je na obrázku, bych reálně rád viděl v metropolitním plánu, ne v "akčním plánu rozvoje metra do roku 2030", takové očekávání by bylo mimo mísu.
To, co je na obrázku, bych reálně rád viděl v metropolitním plánu, ne v "akčním plánu rozvoje metra do roku 2030", takové očekávání by bylo mimo mísu.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Predpokladate v roce 2070+ pocet obyvatel Prahy >3 mega?
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ne, ale mezi 1,5 a 2 mil. by to být mohlo. Moje vize počítá s 60 - 70 novými stanicemi, stávající síť jich má 61. Spousta prodloužení by se hodila už dnes. Nereálné to není, těch předchozích 61 stanic se postavilo také za 50 let, bude-li ekonomika růst a byrokracie klesat, pak toho mohla být značná část postavená.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
No prave. Praha uz dnes skuhra, ze je metro desne draha sranda, tak proc jim k cca 25 procentnimu prirustku potencialnich cestujicich nezdvojnasobit naklady, ze...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nehledě k tomu, že čím dál více lidí dřepí sice v koloně, ale zato sami ve svém autě...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
1,5 milionu lidí se v Praze denně pohybuje už teď - podle Wikipedie (kde ten údaj převzali z webu ministerstva vnitra:AUTOsro píše:Ne, ale mezi 1,5 a 2 mil. by to být mohlo.
V Praze žije celkem 1 294 513[1] obyvatel, evidováno k trvalému pobytu jich bylo k 1. lednu 2018 úhrnem 1 315 563.[50] Dalších zhruba 200 tisíc lidí do města dojíždí za prací i za studiem.