Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Ta křižovatka tam ale vznikla jako součást severojižní magistrály, podle konceptu, kdy skrz město měla jít de facto dálnice. Dnes je koncepce jiná, staví se oba okruhy, a s tím souvisí i změna charakteru dopravy, co tudy projíždí. Nemusí to být dnes, ale jednou - třeba až bude MO hotový - tady tato MÚK nebude v současné podobě ani potřeba, ani žádoucí. Kdo ví jak to vlastně ve finále bude vypadat - jestli se hlavní nepřesune z Argentinské na bubenskou? Jak to zamíchá s intenzitami v jednotlivých směrech? Které rampy budou chybět a které budou zbytné?
Re: Severojižní Magistrála
Osobně si taky myslím, že ta křižovatka je na dnešní stav předimenzovaná a současné úpravy rozhodně nijak významně neomezují průjezdnost v této lokalitě, protože mnohem více omezující jsou SSZ na Štvanici + kolony na Wilsonově na jihu, SSZ u tržnice s preferencí MHD na východě a stejně tak SSZ u finančáku s preferencí MHD na západě nebo SSZ na Bubenské na severu.
Kdyby se v téhle MÚK zrušila vratná rampa z centra na Malou Stranu, tak to taky provozu moc neuškodí a dá se využít nově zřízené otáčení na severním předmostí. Navíc by se zrušil kritizovaný průplet s nejvytíženějším směrem v křižovatce...
Kdyby se v téhle MÚK zrušila vratná rampa z centra na Malou Stranu, tak to taky provozu moc neuškodí a dá se využít nově zřízené otáčení na severním předmostí. Navíc by se zrušil kritizovaný průplet s nejvytíženějším směrem v křižovatce...
Re: Severojižní Magistrála
ElWapp:
Tak az budou oba okruhy hotove (ve skutecnosti na D0 zas tak nezalezi, transitu je tam minimum, NA zadny), tak dejte vedet. Zatim je to funkcni krizeni nekolika dvou frekventovanych ulic.
mapman:
Takze nejdriv udelat SSZ na Stvanici a pak s poukazem, ze uzke misto je tam zaskrtit doposud funkcni krizovatku. Taky reseni...
Tak az budou oba okruhy hotove (ve skutecnosti na D0 zas tak nezalezi, transitu je tam minimum, NA zadny), tak dejte vedet. Zatim je to funkcni krizeni nekolika dvou frekventovanych ulic.
mapman:
Takze nejdriv udelat SSZ na Stvanici a pak s poukazem, ze uzke misto je tam zaskrtit doposud funkcni krizovatku. Taky reseni...
Re: Severojižní Magistrála
A ta křižovatka dnes není funkční? Pořád nechápu, v čem je problém. SSZ na Štvanici mě trápí spíš z centra, ale jediné reálné kolony v téhlé MÚK jsou ty, co se protahují z Wilsonovy nebo z Argentinské. Takže znovu - v čem je problém téhle změny?
Pro mě jako občasného uživatele křižovatky tahle změna přinesla spíš pozitiva, řazení z centra, bezpečné otáčení na severním předpolí, další možnost parkování u finančáku, lepší pěší možnosti...
Pro mě jako občasného uživatele křižovatky tahle změna přinesla spíš pozitiva, řazení z centra, bezpečné otáčení na severním předpolí, další možnost parkování u finančáku, lepší pěší možnosti...
Re: Severojižní Magistrála
Člověče, vy jste jako AutoMat nebo Dr. Patrik naruby. Fanatik, co nevidí nic jiného, než to svoje. Jedině vaše priority jsou ty jediné správné a co ostatní lidé s jinými zájmy a jinými prioritami, to vás nezajímá.jozka píše:Ona tam je proto, aby byla schopna pobrat dopravu z ulic ktere na ni navazuji. Vymyslete, jak ji nahradit FUNKCNE a pak se muzeme bavit co misto ni. ............
Mimochodem, tvrdit, ze MUK dalnicniho typu se do toho mista nehodi neberu jako argument. Protoze timhle dokazu shodit cokoliv. Fakta, funkce, o to tu jde. Nikoliv o dojmy. .
Když někdo říká "auta zakázat" nebo naopak "auta mají mít všude přednost bez ohledu na cokoliv" tak s takovým postojem se opravdu nedá vést rozumná debata.
Re: Severojižní Magistrála
Mapman:
Mně se ta úprava nelíbí kvůli těm cyklopruhům, které obecně nemám rád, protože komplikují odbočování. Preferuji cyklostezky, protože jako řidič nejedu pomalu za cyklistou a jako cyklista se nemusím motat na silnici, bohužel je dobře udělaná cyklostezka (nejen) v ČR zatím spíše výjimečná a i nadále se staví takové, které nejsou zrovna uživatelsky přívětivé. Ty cyklopruhy bych tady zrušil a udělal vedle cyklostezku, ideálně s odděleným provozem (na Hlávkově mostě by asi byla kvůli šířce se smíšeným provozem), která by vedla souběžně s těmi přechody. Odbočovací pruh z centra doprava do Argentinské bych pak možná změnil na odbočovací pruh doprava do Argentinské a doprava na vratnou rampu. Podle mého není problém s tou plochou, co ta křižovatka zabírá, problémem je (byla) její bariérovost (tu řeší ty přechody a místa pro přecházení), bezdomovci a estetická úprava, to vše by se dalo řešit i s ponecháním stávajících ramp. Křižovatka by se třeba mohla doplnit o přechod přes tu vratnou rampu (nahoře) a soustavou lávek: https://mapy.cz/s/36kqx , vnitřek rampy by se třeba mohl dosypat a vznikla by tam přístupná terasa. Nebo by se tam třeba mohly vyskládat z kytek sluneční hodiny, které by byly viditelné shora z lávky a z chodníku na mostě. Lávka by mohla sloužit i jako přístřešek na zastávce. Výhledově by pak nebylo špatné prohodit úrovně tramvajové křižovatky tvaru T a silnice. Nicméně ta myšlenka s nahrazením té vratné rampy na Malou Stranu pomocí toho obratiště je zajímavá, nevím ale, jaké jsou v tomto směru intenzity.
Mně se ta úprava nelíbí kvůli těm cyklopruhům, které obecně nemám rád, protože komplikují odbočování. Preferuji cyklostezky, protože jako řidič nejedu pomalu za cyklistou a jako cyklista se nemusím motat na silnici, bohužel je dobře udělaná cyklostezka (nejen) v ČR zatím spíše výjimečná a i nadále se staví takové, které nejsou zrovna uživatelsky přívětivé. Ty cyklopruhy bych tady zrušil a udělal vedle cyklostezku, ideálně s odděleným provozem (na Hlávkově mostě by asi byla kvůli šířce se smíšeným provozem), která by vedla souběžně s těmi přechody. Odbočovací pruh z centra doprava do Argentinské bych pak možná změnil na odbočovací pruh doprava do Argentinské a doprava na vratnou rampu. Podle mého není problém s tou plochou, co ta křižovatka zabírá, problémem je (byla) její bariérovost (tu řeší ty přechody a místa pro přecházení), bezdomovci a estetická úprava, to vše by se dalo řešit i s ponecháním stávajících ramp. Křižovatka by se třeba mohla doplnit o přechod přes tu vratnou rampu (nahoře) a soustavou lávek: https://mapy.cz/s/36kqx , vnitřek rampy by se třeba mohl dosypat a vznikla by tam přístupná terasa. Nebo by se tam třeba mohly vyskládat z kytek sluneční hodiny, které by byly viditelné shora z lávky a z chodníku na mostě. Lávka by mohla sloužit i jako přístřešek na zastávce. Výhledově by pak nebylo špatné prohodit úrovně tramvajové křižovatky tvaru T a silnice. Nicméně ta myšlenka s nahrazením té vratné rampy na Malou Stranu pomocí toho obratiště je zajímavá, nevím ale, jaké jsou v tomto směru intenzity.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Severojižní Magistrála
rozhodně nejezdím po magistrále denně, ale ješte se mi nestalo, že bych na štvanici stál na semaforu
první kde stojím, jsou semafory u tržnice
apropo, klidně tu muk zrušit, ale protahnout "magistrálu" přes bubny bez snížení počtu pruhů
jak se tu píše, zrušení po dostavbě MO je takový pěkný závazek
první kde stojím, jsou semafory u tržnice
apropo, klidně tu muk zrušit, ale protahnout "magistrálu" přes bubny bez snížení počtu pruhů
jak se tu píše, zrušení po dostavbě MO je takový pěkný závazek
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Stávající magistrála je ukončená provizorně. Navazuje na ní ulice Bubenská, kde jezdí auta přímo pod okny domu. V územním plánu je přitom pokračování magistrály, jakési oddálené nové Bubenské ulice a navázání na Trojský most. Já osobně nechápu jak je možné, že tohle nikdo vůbec neřeší. Nikdo o tom nemluví, prostě jakoby to nebylo a mělo to takto provizorní zůstat napořád. Přitom z Bubenské se pokračuje provizorním přemostěním železnice, které je tam provizorní co já pamatuji už jako dítě před bezmála 40 lety ...... no a v Bubenské samotné se nedá bydlet, protože tam máte ten provoz opravdu těsně pod oknem. Tohle by bylo ekologické opatření, udělat z Bubenské zase ulici, kde se dá žít. A zároveň výhodné i pro motoristy. Ideální případ. Ale nikdo se ho nechopíMike píše:apropo, klidně tu muk zrušit, ale protahnout "magistrálu" přes bubny bez snížení počtu pruhů
Re: Severojižní Magistrála
Ne tak docela. Navrhovaná úprava přitáhne na magistrálu další tranzit, což není úplně žádoucí. Především se ale vše bude řešit až v souvislosti s developerským projektem na nádraží Bubny, proto teď není vůle cokoli dělat...Lynx píše: Ideální případ....
Re: Severojižní Magistrála
Výhledově bych viděl magistrálu zatunelovanou, nějak takto (na P4 také, ale není to ve schématu): https://mapy.cz/s/36lfd Ideální by bylo, kdyby se podařilo dokončit přibližně souběžně Nové spojení 2 a východní část MO, pak by to na to chtělo hned jít, protože by došlo k nějvetšímu poklesu dopravy na magistrále a zároveň by nebylo potřeba kolejiště na Masarykovo nádraží, takže by se od Bulhara dala vést k Hlávkovu mostu po zemi provizorní komunikace, aby se mohla srovnat se zemí estakáda a následně na jejím místě hloubit tunely. Ražená by byla část na Praze 2 pod Sokolskou a pod Vltavou, zbytek by byl hloubený. Alternativně by se dal rozšířit Hlávkův most a vést to přes něj po povrchu, takové řešení by ale asi nebylo moc elegantní. Průplet mezi Bulharem a Hlávkovo mostem by se dal vyřešit i bezprůpletově, pak by ale to schéma bylo vcelku nepřehledné, případně by se dal vyhodit ten jižní nájezd na Hlávkův most a nahradit nějakou městskou 2+2 na způsob Rohanského nábřeží, nějaká taková silnice (bulvár) by se tam pak hodila tak jako tak. V této koncepci by se mi nicméně hodilo tu MÚK zachovat (ale prošla by úpravami, zhruba jako jsem popisoval v předchozím příspěvku, včetně možného zrušení vratné rampy na Malou Stranu a jejím nahrazením obratištěm, jak navrhoval mapman).
Ani takto upravená magistrála by neměla přitahovat tranzit - pro mimopražský tranzit bude výhodnější jet po SOKP, pro vnitropražský tranzit (např. Chodov - Ládví) bude výhodnější použít MO, takže magistrála by sloužila zejména dopravně, která má start/cíl nebo obojí uvnitř MO.
Ani takto upravená magistrála by neměla přitahovat tranzit - pro mimopražský tranzit bude výhodnější jet po SOKP, pro vnitropražský tranzit (např. Chodov - Ládví) bude výhodnější použít MO, takže magistrála by sloužila zejména dopravně, která má start/cíl nebo obojí uvnitř MO.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
U Bulhara by bylo potřeba vyřešit takový malinkatý problém, jak se tím tunelem protáhnout pod/mezi NS2 a metrem CAUTOsro píše:... https://mapy.cz/s/36lfd .... Nové spojení 2
Podobně v Bubnech, silniční tunel by měl vést mezi metrem a železnicí? Metro má v tom místě hloubku nějakých 18m, je ražené, pokud budu uvažovat průměr tunelu aspoň 6m (včetně ostění), zůstává 12m (včetně železničního spodku a svršku), a to není moc.
Mimochodem...
metroweb.cz píše: Během ražby došlo pod železničními opravnami v Bubnech k nadvýlomu horniny o objemu 50 m3, jenž se brzy projevil i na povrchu a duté prostory byly následně zality betonem. Pokračovalo se až po 6 týdnech.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severojižní Magistrála
AUTOsro: tam máš tolik "by" že by se toho při součané úrovni dopravního stavitelství v Praze nedočkali ani vnuci našich vnuků
Současná křižovatka je vyhovující, zvládající dopravu. Nové přechody podél magistrály ok, ale rozhodně ne ten plánovaný napříč, může se jít pod mostem, nebo u Štvanice. Nechápu ty cyklopruhy. Pro dva cyklisty denně ubrat jden jízdní pruh, magistrála bude další Tupolevovou...
Současná křižovatka je vyhovující, zvládající dopravu. Nové přechody podél magistrály ok, ale rozhodně ne ten plánovaný napříč, může se jít pod mostem, nebo u Štvanice. Nechápu ty cyklopruhy. Pro dva cyklisty denně ubrat jden jízdní pruh, magistrála bude další Tupolevovou...
Re: Severojižní Magistrála
mapman:
prave, ze dnes funkcni je. Zmeny znamenaji par zadrhelu, nicmene jeste skousnutelnych. Jenze to, co se nakonec nerealizovali a po cem Filler place by znamenalo docela solidni omezeni kapacity a problem "prupletu by nezlepsilo nybrz jeste eskalovalo.
prave, ze dnes funkcni je. Zmeny znamenaji par zadrhelu, nicmene jeste skousnutelnych. Jenze to, co se nakonec nerealizovali a po cem Filler place by znamenalo docela solidni omezeni kapacity a problem "prupletu by nezlepsilo nybrz jeste eskalovalo.
Re: Severojižní Magistrála
K tématu Hlávkova mostu. Zajímavá je vizualizace, která naznačuje dopravní řešení...
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
Re: Severojižní Magistrála
Mezi auty na magistrále se proplétá nová cyklostezka. Je bezpečná, tvrdí odborníci
Tak jsem si delal carku kdykoliv tam bude sdeleni odbornika. Kolik myslite, ze jich mam? Vaham nad tou jednou, Polomise jeste neznam...
Tak jsem si delal carku kdykoliv tam bude sdeleni odbornika. Kolik myslite, ze jich mam? Vaham nad tou jednou, Polomise jeste neznam...
Re: Severojižní Magistrála
Já jsem vesměs spokojen. Mám ji už několikrát projetou v různých směrech jak na kole, tak autem a mohu konstatovat, že za nízké finanční náklady a bez významného omezení automobilů došlo k výraznému zpříjemnění průjezdu cyklistů.
Jen mám pocit, že největší problém je průplet aut v relacích Hlavkův most – Malá Strana a Argentinská–centrum. Tento problém by se teď dal vcelku v pohodě vyřešit zavřením sjezdu na Malou Stranu a nahnáním tohoto ne moc frekventovaného proudu do nové, poměrně honosné vracečky.
Jen mám pocit, že největší problém je průplet aut v relacích Hlavkův most – Malá Strana a Argentinská–centrum. Tento problém by se teď dal vcelku v pohodě vyřešit zavřením sjezdu na Malou Stranu a nahnáním tohoto ne moc frekventovaného proudu do nové, poměrně honosné vracečky.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
Další změna, most přes tram-trať od Štvanice do Bubenské bude od zítra uzavřen - jak tramvaje dole, tak silnice nahoře. Havarijní stav...
Re: Severojižní Magistrála
Zde je k tomu článek, včetně zprávy TSK. Podle všeho jde o automobilový most na konci magistrály, tedy ne o samotný Hlávkův most. Viz obrázek v článku.
Praha uzavírá část Hlávkova mostu, jeho stav se výrazně zhoršil. Tramvaje musí jinudy
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... f6b220ee8/
Praha uzavírá část Hlávkova mostu, jeho stav se výrazně zhoršil. Tramvaje musí jinudy
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... f6b220ee8/
Re: Severojižní Magistrála
přihodím ještě odkaz na reportáž v událostech ČT
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 1000101023
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 1000101023
Re: Severojižní Magistrála
To uz si to tam Cizinsky chysta na urovnou krizovatku u budouci filharmonie, ne...?
Re: Severojižní Magistrála
Při správném načasování semaforů s Argentinskou by to i fungovalo.
Re: Severojižní Magistrála
Tak most prý půjde k zemi a místo něj vyroste nový... jen aby. Tím by veškeré zklidňování bylo na dalších 30 let životnosti nového mostu pasé
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
Tak to se dalo čekat, že na tom žádná oprava provést nepůjde. Vidím to na podpěru traverzama jako dočasné provizorium po dobu 1 furt.
Re: Severojižní Magistrála
Nevíte, možná se to tu už řešilo, je nějak reálné dnešní pokračování od mostu severně přes železnici (například tunelem)?