Nové pražské mosty
Re: Nové pražské mosty
Tak o tomto spojení se mluví minimálně 15 let. Spíše déle. Občas jen na Štvanici, občas přes celou řeku.
Re: Nové pražské mosty
Můžou jí rovnou přivézt z Troji a poslepovat dohromady Na Vánoce by mohla stát (a na Nový rok spadnout).
Re: Nové pražské mosty
Břehy Vltavy na severu Prahy by mohl jednou spojit i „horizontální výtah“
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 71211.html
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 71211.html
Re: Nové pražské mosty
Horizontální výtah, zajímavé pojmenování pro lanovku.
Re: Nové pražské mosty
To jo. Úplná novořeč.Sosa píše:Horizontální výtah, zajímavé pojmenování pro lanovku.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové pražské mosty
Newspeak. Zvykejte si.
Re: Nové pražské mosty
Předvolební kampaň, jasný, ale stále... (jedná se o most mezi Prahou 5 a 4)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/praha ... -5/1669339
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/praha ... -5/1669339
Re: Nové pražské mosty
No ale že bude i pro IAD je hodně velký mentální posun. Samozřejmě doba přípravy této stavby je věc druhá.
https://praha.idnes.cz/vitezny-navrh-mo ... zpravy_nuc
https://praha.idnes.cz/vitezny-navrh-mo ... zpravy_nuc
Re: Nové pražské mosty
Právě že NEbude pro auta. To jen novinář kreativně přepsal a přitom nepochopil tiskovou zprávu.
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... oreck4.jpg
Takže až tam pustí všechna ta silniční vozidla na výjimku, plus ty kteří mají potíže rozpoznat červené kolečko, budou si velmi kvalitně vzájemně překážet s tramvajemi, s ohledem na řízení křižovatek na koncích. Pro autobusy MHD možná za příznivé konstelace hvězd bude fungovat preferenční přihlašování, ale těm ostatním ne.
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... oreck4.jpg
Takže až tam pustí všechna ta silniční vozidla na výjimku, plus ty kteří mají potíže rozpoznat červené kolečko, budou si velmi kvalitně vzájemně překážet s tramvajemi, s ohledem na řízení křižovatek na koncích. Pro autobusy MHD možná za příznivé konstelace hvězd bude fungovat preferenční přihlašování, ale těm ostatním ne.
Re: Nové pražské mosty
IAD je přece FUJ, to dá rozum...
Re: Nové pražské mosty
Opravdu není pro IAD ? Ve tiskové zprávě se píše:
"Kromě zlepšení automobilového provozu by měl nový most pomoci také tramvajové dopravě ...."
"Nový Dvorecký most by měl ulehčit dopravě v okolí nábřeží a Radlické ulice, zároveň by spojil oba břehy Vltavy novou tramvajovou tratí."
"„Je to velký krok pro lepší propojení Prahy 4 a Prahy 5, který zároveň zajistí nové možnosti dopravní obslužnosti celé lokality"
Pokud z tohoto novinář nepochopil, že most není pro auta, tak se mu vůbec nedivím. Pokud opravdu není pro auta, tak je zpráva napsána úmyslně tak, aby vyvolala falešný dojem, že samozřejmě i pro auta je ....
"Kromě zlepšení automobilového provozu by měl nový most pomoci také tramvajové dopravě ...."
"Nový Dvorecký most by měl ulehčit dopravě v okolí nábřeží a Radlické ulice, zároveň by spojil oba břehy Vltavy novou tramvajovou tratí."
"„Je to velký krok pro lepší propojení Prahy 4 a Prahy 5, který zároveň zajistí nové možnosti dopravní obslužnosti celé lokality"
Pokud z tohoto novinář nepochopil, že most není pro auta, tak se mu vůbec nedivím. Pokud opravdu není pro auta, tak je zpráva napsána úmyslně tak, aby vyvolala falešný dojem, že samozřejmě i pro auta je ....
Re: Nové pražské mosty
Kdyby byl pro auta obecně, tak by přeci byl holý nerozum tam neudělat oddělené pruhy. "Automobilový provoz" může znamenat i jen podmnožinu vozidel s výjimkou. Autobusy MHD, taxi, IZS, a kdoví kdo ten papír ještě dostane, nebo v blízkosti mostu nabude úporného přesvědčení že ho má.
Re: Nové pražské mosty
Já myslím, že to odlehčení automobilové dopravě je myšleno tak, že bude více místa na Barrandovském mostě.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Nové pražské mosty
Nechápu, proč se most má stavět 6 let...
Re: Nové pražské mosty
Nejspíš páně novinářova zkratka pro celý proces DÚR - ÚR - DSP - SP - výběr dodavatele - stavba.
Re: Nové pražské mosty
Most pěknej, lavičky mi přijdou jako nesmysl, budou akorát na přeražení. Zbytečné je také, aby tramvaje a busy jezdili v jiné výšce než cyklisti. Cyklisti se nemohou předjet a pro busy je jízdní pás nepohodlně úzký. Most předpokládám by byl hlavně pro autobusy - 118, 196, 197, 170, 190 - všechny tyto linky jezdí nyní po Barrandovském mostě v intervalu okolo 5 minut a dost překáží - sjíždí na Modřanskou.
Re: Nové pražské mosty
Nyní se v Praze tramvajové tratě vedené ve vozovce staví nebo rekonstruují s osovou vzdáleností 3,5m, to už je pro autobusy dostačující. Samozřejmě to chce dobře navrhnout oblouky na konci, aby se autobus vytočil bez přesahování.
Re: Nové pražské mosty
Jeden "novej" pražskej most, který se nikdy nedočkal plného využití a bude po necelých šedesáti letech zbořen...
- Přílohy
-
- P2029084.jpg (131.36 KiB) Zobrazeno 12459 x
-
- P2029050.jpg (176.31 KiB) Zobrazeno 12459 x
-
- P2018895.jpg (153.8 KiB) Zobrazeno 12459 x
Re: Nové pražské mosty
Podobne dopadnul loni padesat let nevyuzity most ze zamyselne krizovatky A99 x A87.
Re: Nové pražské mosty
to je kde?AF-1 píše:Podobne dopadnul loni padesat let nevyuzity most ze zamyselne krizovatky A99 x A87.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Nové pražské mosty
ČT 24 o železničním mostě Výtoň: Most bude tříkolejný. V případě opravy by se vedle stávajícího mostu musel postavit nový, jednokolejný. Pokud by se měnila celá konstrukce, kvůli statice by se musely rozšířit betonové nosníky, které jsou v dobrém stavu, a na ně položit nový most s kolejí navíc.
SŽDC na most roky kašlala, teď musí být tříkolejný....
SŽDC na most roky kašlala, teď musí být tříkolejný....
Re: Nové pražské mosty
2 koleje na železničním mostu již nestačí. Otázkou je jestli špatná údržba nebyla z důvodu nutnosti přidat jednu kolej. Pokud je most na spadnutí, tak je větší šance prosadit další kolej, než pokud by se nemusel bourat.
V návrhu nevidím lávky po stranách, ale asi se jedná jen o nějaký koncept. Cyklostezka uprostřed se mi také nelíbí. Na kraji by byla praktičtější, aby mohli být všechny 3 koleje vedle sebe.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zelez ... zpravy_rsr
V návrhu nevidím lávky po stranách, ale asi se jedná jen o nějaký koncept. Cyklostezka uprostřed se mi také nelíbí. Na kraji by byla praktičtější, aby mohli být všechny 3 koleje vedle sebe.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zelez ... zpravy_rsr
Re: Nové pražské mosty
Zejména ten současný most nevyhovuje dnešním normám co do průjezdního profilu a únosnosti, což by žádná údržba nenapravila. Kvůli tomu se (mimo jiné) postavil IQ most. Ta trať je koridorová a nějaké parametry musí splňovat. Dokud si toho nevšímali památkáři, tak se prostě očekávalo, že až doslouží, tak se vymění, a nebyla snaha to extra konzervovat. Vždyť i ten předešlý most, přestože měl stavební přípravu na zdvoukolejnění, šel kvůli nevyhovujícím parametrům do šmelcu. I kdyby se udělal nový jen dvoukolejný, byl by to přínos.
Viz Sudop Revue 1/2018
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue
Viz Sudop Revue 1/2018
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue
Re: Nové pražské mosty
O tříkolejném mostu se mluví už roky. Je to dáno nárůstem příměstské dopravy.theodor less píše:SŽDC na most roky kašlala, teď musí být tříkolejný....