1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Zajímavé
na videu https://www.youtube.com/watch?v=NMYpfzQ3Xb4
je vidět "výroba" dilatační spáry
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

To jak to drží pohromadě i bez bednění, to určitě nějákou speciální přísadu do betonu vyžaduje, nějáký urychlovač tuhnutí. Normální beton by se rozsypal či roztekl.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Podle harmonogramu by mělo dojít od zítra do neděle k demontáži skruže mostu D11 přes silnici III/33310 (mezi Zelenčí a Šestajovicemi), a tedy i k uzavírce této komunikace.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

2musklin: díky za vysvětlení i odkazy. Nenapadlo mne, že to bude "držet tvar" během několika minut. Ale je to zřejmě o tom upěchování. Jsem v zajetí betonování mostních konstrukcí a budov, kde se ten beton spíš "leje" a pak tuhne v řádu dnů. Tady to bude trochu jinak.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Jsou různé přísady do betonu jako plastifikátor nebo třeba jen skelná vlákna. A beton musí být sušší a hlavně dobře pěchovaný. Prodávám v práci betonovou směs pro "nedočkavce", která když jí nevylijete z kýblu do dvaceti minut, tak máte smůlu. Když jsem s ní zalil před prodejnou křivý chodník, stačilo přes to hodit desku a po dvou hodinách už přes to jezdila auta a druhý den i vysokozdvižný vozík :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

zpomalovače tuhnutí
urychlovače tuhnutí
plastifikátory
disperse
a pak se tam najednou objeví
"alkalická reakce kameniva"
holt už ten cement není co býval :lol:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Přesně. A stejně vždy někdo přijde, třeba zrovna včera, že ho posílá zedník pro štuk a lepidlo. Že prý to lepidlo přidává do toho štuku. Každému říkám, že to už dávno není jen cement, vápno, písek. Stejně jako chleba už dnes není jen mouka, kvasnice a voda :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Sosa »

MPMP píše:2musklin: díky za vysvětlení i odkazy. Nenapadlo mne, že to bude "držet tvar" během několika minut. Ale je to zřejmě o tom upěchování. Jsem v zajetí betonování mostních konstrukcí a budov, kde se ten beton spíš "leje" a pak tuhne v řádu dnů. Tady to bude trochu jinak.
Tuhnutí v řádech dnů? O takovém betonu jsem neslyšel, tedy o tom co byl v pořádku. Betonárky vyrobí různé druhy betonu, třeba ze zavadlého betonu si spokojeně můžete tvarovat co chcete. Když se podíváte, že se stejně tvarují štěrbinové žlaby, tak je svodidlo řádově jednodušší.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Uplynul šestý týden od uzavření exitu 8 a je tu "pravidelný report". Od středy do neděle bylo dokončeno podloží pod rozšířením mezi větvemi křižovatky a odfrézován asfalt na navazujícím úseku do 3 schodů - trvalo to 5 dní. Nevím za jak dlouho by se to dalo stihnout "v tempu", ale troufám si tvrdit, že polovina by stačila.
Zaznamenány tedy první znatelné "prostoje".
Od pondělí se asfaltují podkladní vrstvy AB.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Uplynul sedmý týden od uzavírky exitu 8 a zatím byl jednoznačně "nejslabší". Ve středu byly dokončeny podkladní AB vrstvy a do pátku byl odtěžen další cca 3-4m široký pruh zeminy mezi větvemi MÚK, tím to pro tento týden skončilo - uplynulo 7 dní, odvedena práce v rozsahu dní dvou.
Neříkám, že se po staveništi občas nepohybovali nějací lidé, ale nic se tam již nezměnilo.
Mimochodem, překvapilo mne, že odtěžili další část zeleně mezi větvemi MÚK, současná šíře podkladních vrstev již odpovídá šíři rekonstruované vozovky, copak se to tam chystá?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Uplynul osmý týden od uzavření exitu 8 a během něj se udělalo JEDNO VELKÉ NIC. :(
Včera sice na celém úseku před MÚK vyrostly svislé části dopravních portálů (včetně jednoho v prostoru MÚK), ale to je vše, jinak žádná viditelná změna.
Za posledních 14 dní tedy byly odvedeny práce max. v rozsahu dní 3.
Nemám z toho radost, ale nějak se to "zadrhlo". A to zbývají do zprovoznění ještě více než 4 týdny.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Japao Joe »

Docela mě překvapilo jak je ta NY mašinka mrňavá.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Uplynul devátý týden od uzavření exitu 8.
Ve středu byly osazeny vodorovné části nosné konstrukce portálů DZ, do víkendu se v příkopu objevilo nějaké vytyčení (výška obrusu?) a ... DÁL UŽ NIC. Odvedená práce v řádu jednotek hodin, ale chápu, že to jsou dvě samostatné firmy a každá potřebuje "staveniště pro sebe". Lze tedy říci, že se pracovalo 2 dny. Nicméně i tak se nepracovalo 5 dní a celkové skóre prostojů za celou dobu výluky tak po tomto týdnu vzrostlo na 18 dní. :(
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Uplynul desátý týden od uzavření exitu 8 a zdá se, že vzhledem k tomu, že do konce plánované uzavírky (alespoň dle dopravniinfo.cz) zbývá ode dneška 19 dní, začíná se opět něco dít.
Ve středu byly na portál osazeny svislé konzole pro instalaci lamel DZ (práce na cca 2 hodiny). Následující dni se nic viditelného nedělo a kolem 8 hodiny bylo staveniště prázdné. O víkendu zaznamenána výstavba žlabů dešťové kanalizace a úprava jejich okolí. V "začišťování" okolí žlabů se pokračuje i dnes.
Od pondělí probíhají přípravné práce na položení obrusné vrstvy (čištění, penetrace, ...) a od Prahy se k MÚK blíží finišer.
Prostoje odhaduji na cca 2 dny.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Při jízdě dnes již je nakresleno vodorovné značení. Cca kilometr před sjezdem Jirny jsou osazeny značky o vzniku 3. pruhu vlevo (pokud se nepletu, tak se psalo, že by měl být kilometrový odbočovací pruh, což by odpovídalo). Bednění na prvním kilometru je pravděpodobně těsně před dokončením
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Takže pravý pruh se stane někde před MÚK odbočovákem, a kamiony budou vybočovat do "prostředního"? To bude zmatek.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

Proč zmatek, na zařazení bude času a prostoru dost.

Tady je to docela srozumitelně popsáno. Zajímavé je, že další příspěvek je taky od nějakého Mosquita ;)
Budou tam navíc tuším 4(?) portály s velkoplošným SDZ.
Naposledy upravil(a) Majkii dne 13.10.2018 9:13:57, celkem upraveno 1 x.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Sauce »

Takto to snad je i na D1 u exitu u Mirošovic už pěknou řádku let. A funguje to.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Stejně je to i na D1 v MÚK Bělotín, kamiony se tam řadí do prostředního zbytečně brzo a když chce člověk odbočit a chce přitom kamiony předjet, musí buďto do levého a pak zase zpátky a nebo využít volný pravý, ale tím pádem podjíždět.
R48 -> D48 se podařilo!
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od jeni013 »

Mezi D1/D55 a sjezdem na Holešov na D55 podjíždím pravidelně, stejně jako u toho Bělotína. Dle mého se jedná o odbočovací (připojovací) pruh, proto nejde v pravém slova smyslu o předjíždění. V připojováku taky dojedete až na konec, i když v průběžném auta stojí, a nejedná se o předjíždění (ale mohu se mýlit).
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Majkii. Ano jsou tam minimálně 4 portály v poměrně velké blízkosti, jsem zvědav, jak to bude působit ve správném směru ve 130. Ve 100 ještě bez značení to člověku připadá jako jeden za druhým.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin z Ostravy »

jeni013 píše:Mezi D1/D55 a sjezdem na Holešov na D55 podjíždím pravidelně, stejně jako u toho Bělotína. Dle mého se jedná o odbočovací (připojovací) pruh, proto nejde v pravém slova smyslu o předjíždění. V připojováku taky dojedete až na konec, i když v průběžném auta stojí, a nejedná se o předjíždění (ale mohu se mýlit).
Tam je ale jiné VDZ, mezi MÚK D1/D55 a sjezdem MÚK Hulín je to značeno jako průpletový (kolektorový) pruh (zvýšena kadence přerušované čáry).
Kdež to na konci 6 pruhu u Bělotína od návěstí 1000m před MÚK je stále klasické 3 pruhové uspořádání a až cca 250 před odbočením se z pravého stává odbočovací pruh.
V prvním případě můžeš pořád jet tím průpletovým pruhem, v tom druhém to legálně nelze.
R48 -> D48 se podařilo!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Sauce píše:Takto to snad je i na D1 u exitu u Mirošovic už pěknou řádku let. A funguje to.
Ale exit Jirny nejsou Mirosovice, tam takovy ubytek neni, aby byl za muk nejak znatelny rozdil v intenzitach... Mam obavy z toho, ze to rozsireni bude kvuli znaceni vlastne dost kontraproduktivni akci, rozhodne ve spickach pri ucasti kamionu...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od ElWapp »

Martin z Ostravy píše: Tam je ale jiné VDZ, mezi MÚK D1/D55 a sjezdem MÚK Hulín je to značeno jako průpletový (kolektorový) pruh (zvýšena kadence přerušované čáry).
Kdež to na konci 6 pruhu u Bělotína od návěstí 1000m před MÚK je stále klasické 3 pruhové uspořádání a až cca 250 před odbočením se z pravého stává odbočovací pruh.
V prvním případě můžeš pořád jet tím průpletovým pruhem, v tom druhém to legálně nelze.
Vyhlaska ale o tloustce a kadenci cary nemluvi, to je jen veci designu, nic zavazneho z zoho neplyne.
Odpovědět

Zpět na „D11“