Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Výsledky cestovního ruchu za 10/2017: návštěvnost Dubrovnicko-neretvanské župy stoupla o +14% oproti r. 2016 na 142.165 turistů, kteří tady provedli 514.766 přenocování (+10%).
Výsledky cestovního ruchu za 1-10/2017: celkem sem došlo 1,859 mil. turistů (+15%), 8,181 přenocování (+12%).
Z hlediska národností jsou turisté nejvíce ze: UK, D, PL, HR, F, BiH, USA.
Zdroj: https://www.dalmacijadanas.hr/rekordni- ... 66-nocenja
Výsledky cestovního ruchu za 1-10/2017: celkem sem došlo 1,859 mil. turistů (+15%), 8,181 přenocování (+12%).
Z hlediska národností jsou turisté nejvíce ze: UK, D, PL, HR, F, BiH, USA.
Zdroj: https://www.dalmacijadanas.hr/rekordni- ... 66-nocenja
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Během týdne by měl podnik Hrvatske Ceste informovat, kterou společnost vybere jako hlavního zhotovitele pro most Pelješac s navazujícími stavbami. Nejpravděpodobnějším vítězem bude čínská CBRC, protože dala o 600 mil. HRK levnější nabídku a zároveň má širokou paletu referečních staveb. China Road and Bridge Corporation si troufá postavit všechno za 2,08 mld. HRK bez DPH. Za partnera mají CCCC, tedy vícero společností mateřského koncernu CCCC. Konkureční firmy: Strabag dal nabídku na 2,622 mld. HRK a Astalti-Içtas na 2,55 mld. HRK, obě ceny bez DPH. Ovšem všechny 3 nabídky jsou nad původní odhad HC, který byl ve výši 1,756 mld. HRK.
Ministr dopravy prohlásil, že výběr je v rukou v HC. Poté je 30 dní na možné odvolání a až poté se podepíše smlouva a zahájí výstavba.
Čínské společnosti v současnosti zaměstnávají na svých stavbách na 4 kontinentech přes 50 poboček asi 1 milion pracovníků. Staví obrovské množství mostů a viaduktů, přičemž všechny které se něčím vyjímají jsou i architektonické skvosty. Tito obři jsou již přítomné v Černé Hoře na tamní realizaci nejsložitějšího úseku na budoucí dálnici Bar - Boljare a vstupují masivně i do Srbska. O projekt v Chorvatsku mají enormní zájem, protože by to byla referenční stavba do prostoru EU.
Ministr dopravy prohlásil, že výběr je v rukou v HC. Poté je 30 dní na možné odvolání a až poté se podepíše smlouva a zahájí výstavba.
Čínské společnosti v současnosti zaměstnávají na svých stavbách na 4 kontinentech přes 50 poboček asi 1 milion pracovníků. Staví obrovské množství mostů a viaduktů, přičemž všechny které se něčím vyjímají jsou i architektonické skvosty. Tito obři jsou již přítomné v Černé Hoře na tamní realizaci nejsložitějšího úseku na budoucí dálnici Bar - Boljare a vstupují masivně i do Srbska. O projekt v Chorvatsku mají enormní zájem, protože by to byla referenční stavba do prostoru EU.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:57:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Investor hledá stavební dozor pro stavbu Pelješského mostu. Více pak zde: https://eojn.nn.hr/SPIN/APPLICATION/IPN ... id=1358288 . Ohledně výběru zhotovitele je prozatím ticho.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy v rozhovoru k plánované výstavbě mostu Pelješac
*ministerstvo dodržuje legislativní proces výběru, výběr zhotovitele se blíží, ale nic se neunáhluje
*sílí tlak ze strany Bosny a Hercegoviny, aby se výstavba oddálila, ale:
- EU již schválila financování projektu
- pro Chorvatsko je to klíčový projekt spojení území Chorvatska, je to projekt projektů a byl dodržen dohovor s Bosnou z r. 2006, most bude vybudovaný na území Chorvatska a umožní proplutí lodím na území Bosny
- stavba byla z ekologického pohledu schválená v r. 2007
*sílí tlak i z dalších spekter života; mnoha vlivným se nelíbí, že Čína dala nejlepší podmínky pro výstavbu tak důležitého projektu; obava z dumpingu sílí atd.
Ministr dopravy trvá na tom, že v této fázi nemůže nic projekt zrušit. Nanejvýš se projekt oddálí v realizaci, když se po oznámení výběru zhotovitele někdo odvolá. Chápe a rozumí tomu, že pro Bosnu je to politická téma pro tamné voliče, ale pro Chorvatsko se tím nic nemění. Do budoucna se ale zjednoduší legislativa procesu VO, protože je zbytečně zdlouhavá.
*ministerstvo dodržuje legislativní proces výběru, výběr zhotovitele se blíží, ale nic se neunáhluje
*sílí tlak ze strany Bosny a Hercegoviny, aby se výstavba oddálila, ale:
- EU již schválila financování projektu
- pro Chorvatsko je to klíčový projekt spojení území Chorvatska, je to projekt projektů a byl dodržen dohovor s Bosnou z r. 2006, most bude vybudovaný na území Chorvatska a umožní proplutí lodím na území Bosny
- stavba byla z ekologického pohledu schválená v r. 2007
*sílí tlak i z dalších spekter života; mnoha vlivným se nelíbí, že Čína dala nejlepší podmínky pro výstavbu tak důležitého projektu; obava z dumpingu sílí atd.
Ministr dopravy trvá na tom, že v této fázi nemůže nic projekt zrušit. Nanejvýš se projekt oddálí v realizaci, když se po oznámení výběru zhotovitele někdo odvolá. Chápe a rozumí tomu, že pro Bosnu je to politická téma pro tamné voliče, ale pro Chorvatsko se tím nic nemění. Do budoucna se ale zjednoduší legislativa procesu VO, protože je zbytečně zdlouhavá.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:58:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dubrovnik v roce 2017 navštívilo celkem 1,18 mil. turistů, což je o 17% více oproti roku 2016. Počet přenocování pak stoupl o 13% na 4,21 mil. Z počtu turistů ti domácí tvoří jen 56.000. Nejvíce turistů přenocovalo v hotelech a to až 646.000 (v 50 hotelech). Z hlediska původu států mají nejvyšší zastoupení turisté z: Velké Británie, USA, Německa a Francouzska.
Výběr zhotovitele mostu Pelješac zpomaluje tendrování na dozorování výstavby.
Pro byrokratickou chybu státní komise vyhověla stížnosti a je tam nový termín na předkládání nabídek do 16.1. Ve skutečnosti firma, která se odvolala má dle ministerstva dopravy méně než jednoho zaměstnance a je zjevný tlak na výběr samotného zhotovitele, ale Chorvatsko bude vždy jednat dle legislativy tak, aby se dodržel celý proces a výstavbu mostu na Pelješac nemůže nic zastavit. Nanejvýš teda oddálit. Očekávaný postup: na jaro 2018 se může zahájit výstavba, přičemž do té doby se samozřejmě určí vítěz soutěže na zhotovitele a v tom je i čas na případné odvolání. A než se začne s výstavbou, tak bude známá i společnost pro dozorování výstavby.
Výběr zhotovitele mostu Pelješac zpomaluje tendrování na dozorování výstavby.
Pro byrokratickou chybu státní komise vyhověla stížnosti a je tam nový termín na předkládání nabídek do 16.1. Ve skutečnosti firma, která se odvolala má dle ministerstva dopravy méně než jednoho zaměstnance a je zjevný tlak na výběr samotného zhotovitele, ale Chorvatsko bude vždy jednat dle legislativy tak, aby se dodržel celý proces a výstavbu mostu na Pelješac nemůže nic zastavit. Nanejvýš teda oddálit. Očekávaný postup: na jaro 2018 se může zahájit výstavba, přičemž do té doby se samozřejmě určí vítěz soutěže na zhotovitele a v tom je i čas na případné odvolání. A než se začne s výstavbou, tak bude známá i společnost pro dozorování výstavby.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 10:58:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Na takovou stavbu se nelze netěšit.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
trochu to doplním
Hrvatske Ceste (HC) vybírají vítěze soutěže na výstavbu mostu Pelješac v podobě seskupení čínských společností China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. a CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd.
Vítězní cena: 2,082 mld. HRK bez DPH
Délka trvání prací: 36 měsíců
HC si vybírají čínské společnosti jako ekonomicky nejvýhodnější.
Projekt pak nese jméno IZGRADNJA MOSTA KOPNO – PELJEŠAC S PRISTUPNIM CESTAMA.
Nezačíná se ale ihned stavět jak uvedeno ve výše uvedeném článku. Protože je 15 dní na možné odvolání. Ministr dopravy upřesňuje: pokud se nikdo neodvolá, tak se do konce 02/2018 může podepsat smlouva. Výstavbu očekává nejdříve na jaro.
HC se rozhodli již před několika týdny, tuto volbu potvrdil i ministr dopravy, ale čekalo se na schválení premiérem. Na něj byl vyvíjen tlak, aby se prověřila technická otázka zhotovení jinak řečeno EU tlačila na to, že projekt spolufinancovaný EU dostane čínská společnost. Ale to pouze neoficiálně. EU proplatí 85% oprávněných nákladů na most. Jediné řešení pak ale bylo zrušit tendrování a to Chorvatsku již nemůže vyhovovat, když se konečně dotáhl projekt tak daleko.
http://mppi.hr/default.aspx?id=34249
http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... a-proljece
http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/tr ... pske-unije
Hrvatske Ceste (HC) vybírají vítěze soutěže na výstavbu mostu Pelješac v podobě seskupení čínských společností China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. a CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd.
Vítězní cena: 2,082 mld. HRK bez DPH
Délka trvání prací: 36 měsíců
HC si vybírají čínské společnosti jako ekonomicky nejvýhodnější.
Projekt pak nese jméno IZGRADNJA MOSTA KOPNO – PELJEŠAC S PRISTUPNIM CESTAMA.
Nezačíná se ale ihned stavět jak uvedeno ve výše uvedeném článku. Protože je 15 dní na možné odvolání. Ministr dopravy upřesňuje: pokud se nikdo neodvolá, tak se do konce 02/2018 může podepsat smlouva. Výstavbu očekává nejdříve na jaro.
- Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.Izgradnja mosta trajat će tri godine
Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometne trake.
Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone. Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte, kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.
HC se rozhodli již před několika týdny, tuto volbu potvrdil i ministr dopravy, ale čekalo se na schválení premiérem. Na něj byl vyvíjen tlak, aby se prověřila technická otázka zhotovení jinak řečeno EU tlačila na to, že projekt spolufinancovaný EU dostane čínská společnost. Ale to pouze neoficiálně. EU proplatí 85% oprávněných nákladů na most. Jediné řešení pak ale bylo zrušit tendrování a to Chorvatsku již nemůže vyhovovat, když se konečně dotáhl projekt tak daleko.
http://mppi.hr/default.aspx?id=34249
http://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/ ... a-proljece
http://zadarski.slobodnadalmacija.hr/tr ... pske-unije
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
vývoj tendrování:
ještě chci zdůraznit, že se tendrovala I. fáze tedy most Pelješac a přístupové komunikace ... a tedy novinky: ministr dopravy zdůraznil, že každá nevybraná společnost má právo se odvolat a tak se i stalo: Strabag zaslal odvolání 22.1.
původní odhadovaná cena byla za tyto práce 1,75 mld. HRK bez DPH a všechny nabídky jsou vyšší, přičemž tedy na celkových nákladech na všech etapách právě tyto tvoří asi 2/3 ze schváleného spolufinancování výstavby celého projektu, kterým je napojení jižního Chorvatska a ostatní úsemí
odvolala se i italská společnost, která spochybňuje kvalitativní provedení prací, tam státní komise pro výběr zhotovitele posuzuje oprávněnost odvolání
odvolání Strabagu je právoplatné a může oddálit podepsání smlouvy s čínskou společností o 1 až 2 měsíce; CRBC je společnost, která byla vedená 8 let na černé listině Světové Banky pro korupční praktiky a dumpingové ceny a na ty se odvolává i Strabag
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr ... tske-banke
Proces výběru zhotovitele pro realizaci hlavního objektu celého projektu se ale vyvíjí dle očekávání. Jde o obrovský mezinárodní tendr, který je největším infrastrukturním prvkem v Chorvatsku ve stávající době.
ještě chci zdůraznit, že se tendrovala I. fáze tedy most Pelješac a přístupové komunikace ... a tedy novinky: ministr dopravy zdůraznil, že každá nevybraná společnost má právo se odvolat a tak se i stalo: Strabag zaslal odvolání 22.1.
původní odhadovaná cena byla za tyto práce 1,75 mld. HRK bez DPH a všechny nabídky jsou vyšší, přičemž tedy na celkových nákladech na všech etapách právě tyto tvoří asi 2/3 ze schváleného spolufinancování výstavby celého projektu, kterým je napojení jižního Chorvatska a ostatní úsemí
odvolala se i italská společnost, která spochybňuje kvalitativní provedení prací, tam státní komise pro výběr zhotovitele posuzuje oprávněnost odvolání
odvolání Strabagu je právoplatné a může oddálit podepsání smlouvy s čínskou společností o 1 až 2 měsíce; CRBC je společnost, která byla vedená 8 let na černé listině Světové Banky pro korupční praktiky a dumpingové ceny a na ty se odvolává i Strabag
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr ... tske-banke
Proces výběru zhotovitele pro realizaci hlavního objektu celého projektu se ale vyvíjí dle očekávání. Jde o obrovský mezinárodní tendr, který je největším infrastrukturním prvkem v Chorvatsku ve stávající době.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:00:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
čínský velvyslanec v Chorvatsku reagoval ohledně nabídky ze strany čínských společností:
Nabídku, kterou dávají čínské společnosti je v ceně, která je nejnižší možná a teda nemůže jít na úroveň státního odhadu a zároveň ale není dumpingovou jak se vyjádřují konkurenční firmy, které nabízejí zhotovit most Pelješac za ještě vyšší nabídky s tím, že čínské společnosti jsou vlastněné státem a cena za práce je jednoduše pod tržní cenou materiálů, ceny práce a technických postupů. Zároveň velvyslanec reagoval se smyslu, že nabídka odpovídá reálním požadavkům a je nižší, protože nižší být může a je to pro čínské společnosti výhodné a nerozumí ani tomu, proč se řeší vlastnictví společností. Proč je to problémem v Chorvatsku, když jinde dané společnosti s těmi čínskými spolupracují. Velvyslanec dále uvedl, že CRBC je v jednání s místními zhotoviteli a je snahou Číny, aby co nejvíce stavebních materiálů a dělníků, kteří most postaví bylo co nejblíže oblasti, kde se bude stavět. To je vnitřní politika čínských firem, ale pokud to možné nebude, tak disponují vlastními kapacitami a to i vzhledem k tomu, že na Balkáně jsou již v činnosti jiné stavby a objekty v provozu od čínských společností.
Jenom zopakuji: CRBC nabízí postavit veledílo za 2,08 mld. HRK, konkurence za 2,5 a 2,6 mld. HRK a stát očekával maximálně 1,8 mld. HRK. Investor si vybral CRBC za zhotovitele, ostatní 2 společnosti jsou v odvolacím konání.
Nabídku, kterou dávají čínské společnosti je v ceně, která je nejnižší možná a teda nemůže jít na úroveň státního odhadu a zároveň ale není dumpingovou jak se vyjádřují konkurenční firmy, které nabízejí zhotovit most Pelješac za ještě vyšší nabídky s tím, že čínské společnosti jsou vlastněné státem a cena za práce je jednoduše pod tržní cenou materiálů, ceny práce a technických postupů. Zároveň velvyslanec reagoval se smyslu, že nabídka odpovídá reálním požadavkům a je nižší, protože nižší být může a je to pro čínské společnosti výhodné a nerozumí ani tomu, proč se řeší vlastnictví společností. Proč je to problémem v Chorvatsku, když jinde dané společnosti s těmi čínskými spolupracují. Velvyslanec dále uvedl, že CRBC je v jednání s místními zhotoviteli a je snahou Číny, aby co nejvíce stavebních materiálů a dělníků, kteří most postaví bylo co nejblíže oblasti, kde se bude stavět. To je vnitřní politika čínských firem, ale pokud to možné nebude, tak disponují vlastními kapacitami a to i vzhledem k tomu, že na Balkáně jsou již v činnosti jiné stavby a objekty v provozu od čínských společností.
Jenom zopakuji: CRBC nabízí postavit veledílo za 2,08 mld. HRK, konkurence za 2,5 a 2,6 mld. HRK a stát očekával maximálně 1,8 mld. HRK. Investor si vybral CRBC za zhotovitele, ostatní 2 společnosti jsou v odvolacím konání.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:01:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Hrvatske Ceste během 2-3 týdnů vyhodnotí odvolání společností a rozhodne o dalším postupu.
Dle zákulisních údajů jsou názory Strabagu a Astaldi ohledně dumpingové nabídky ze strany Číny nepodložené tím, že i ta čínská převyšuje původní státní odhad pro realizaci což bude možná hlavní argument jak schválit výstavbu s Čínou. Čínské společnosti již kontaktují místní dodavatele a subdodavatele s předběžními nabídkami práce a získávání materiálů.
Dle zákulisních údajů jsou názory Strabagu a Astaldi ohledně dumpingové nabídky ze strany Číny nepodložené tím, že i ta čínská převyšuje původní státní odhad pro realizaci což bude možná hlavní argument jak schválit výstavbu s Čínou. Čínské společnosti již kontaktují místní dodavatele a subdodavatele s předběžními nabídkami práce a získávání materiálů.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:02:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dále, protože to nesouvisí s mostem Pelješac, tak to nechci psát do jednoho příspěvku najednou, ale po 10 letech odkládání nastupuje do realizace další fáze v rámci pokračování investice do mostu Dr. Franja Tudjmana (most těsně před Dubrovnikem), což je investice ve výši 24 mil. HRK (pro rok 2018) na stavební práce a 6 mil. HRK pro realizaci vyspořádání majetkových práv a práce se týkají úseku silnice od mostu po Osojnik.
Tendrování se zahájí ve 2. polovině 2018 a výše zmíněné finance jsou určené pro letošní rok, tedy práce se mohou zahájit. Projekt pomůže zlepšit rozvoj pobřežní oblasti před Dubrovnikem a zásadně zlepší dopravní napojení oblasti. Pro město Dubrovnik je to dlouho očekáváná investice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Chorvatsko zamítlo požadavky v odvolání neúspěšného zájemce k určení vítěze soutěže a v brzké době se očekává podepsání smlouvy s čínskými firmami. Jedná se o dodání mostu, což je jedna z fází celého projektu a to v nákladech na most ve výši 2,08 mld. HRK bez DPH. Chorvatská hospodářská komora se nyní snaží zapojit vládu do procesu k zapojení co nejvíce chorvatských stavebních firem jakožto subdodavatelé stavby.
Zdroj: https://www.vecernji.hr/vijesti/zahtjev ... va-1235543
Tady je pak celé znění neodobrení odvolání se Strabagu: http://pdf.dkom.hr/17646.pdf .
Zdroj: https://www.vecernji.hr/vijesti/zahtjev ... va-1235543
Tady je pak celé znění neodobrení odvolání se Strabagu: http://pdf.dkom.hr/17646.pdf .
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Právní bitka o výstavbu mostu na Pelješac
Strabag se plánuje vůči uvedenému rozhodnutí Státní komise Chorvatska pro výběr zhotovitele ve věci rozhodnutí zamítnutí odvolání obrátit na správní soud a v něm zakomponovat i podmínku odkladu výstavby, než se rozhodne. A to nejen Strabag, ale i Astaldi (+Turci). Pokud by správní soud toto předběžné rozhodnutí schválil, tak by se výstavba mohla oddálit o 4 měsíce až 2 roky.
Jedná se o precedens, ještě nikdy správní soud nebyl požádaný o odklad výstavby. Pokud by se konání maximálně zrychlilo, tak by se výstavba oddálila o 2 až 4 měsíce.
Dle vyjádření místních expertů na právo, pokud by správní soud odmítl vydat předběžné opatření, tak Strabag a Astaldi mají vícero dalších možností jak spochybnit financování systémem grantu, tedy by vzniklo riziko, že by EU projekt neproplatila.
Strabag trvá na tom, že čínské společnosti mají v některých částech nabídky dumpingové ceny ve snaze dostat se na evropský stavební trh získáním reference stavby v členské zemi. Bude trvat na tom postupu (tím směrem jdou právní experti Strabagu), který přinutí Hrvatske Ceste vyloučit ze seznamu vítězů čínskou společnost a následují další nebo zcela odstoupit od tendru. Strabag sestavil 13 položek, které jsou pod tržní cenou včetně nákladů na ocel.
Chorvatsko je v komentování vývoje již velmi opatrné. Upozorňuje i na politický kontext (nepsaný nátlak diplomatů aby se čínské společnosti nedostali na evropský trh a zároveň další zakázky Strabagu v Bosně, kde ve společném podniku je člen, který má zásadné výhrady vůči chorvatskému projektu) a tak či tak zároveň Strabag si zesiluje pozice na chorvatském stavebním trhu.
Zdroj: https://www.slobodnadalmacija.hr/novost ... ije-godine
Strabag se plánuje vůči uvedenému rozhodnutí Státní komise Chorvatska pro výběr zhotovitele ve věci rozhodnutí zamítnutí odvolání obrátit na správní soud a v něm zakomponovat i podmínku odkladu výstavby, než se rozhodne. A to nejen Strabag, ale i Astaldi (+Turci). Pokud by správní soud toto předběžné rozhodnutí schválil, tak by se výstavba mohla oddálit o 4 měsíce až 2 roky.
Jedná se o precedens, ještě nikdy správní soud nebyl požádaný o odklad výstavby. Pokud by se konání maximálně zrychlilo, tak by se výstavba oddálila o 2 až 4 měsíce.
Dle vyjádření místních expertů na právo, pokud by správní soud odmítl vydat předběžné opatření, tak Strabag a Astaldi mají vícero dalších možností jak spochybnit financování systémem grantu, tedy by vzniklo riziko, že by EU projekt neproplatila.
Strabag trvá na tom, že čínské společnosti mají v některých částech nabídky dumpingové ceny ve snaze dostat se na evropský stavební trh získáním reference stavby v členské zemi. Bude trvat na tom postupu (tím směrem jdou právní experti Strabagu), který přinutí Hrvatske Ceste vyloučit ze seznamu vítězů čínskou společnost a následují další nebo zcela odstoupit od tendru. Strabag sestavil 13 položek, které jsou pod tržní cenou včetně nákladů na ocel.
Chorvatsko je v komentování vývoje již velmi opatrné. Upozorňuje i na politický kontext (nepsaný nátlak diplomatů aby se čínské společnosti nedostali na evropský trh a zároveň další zakázky Strabagu v Bosně, kde ve společném podniku je člen, který má zásadné výhrady vůči chorvatskému projektu) a tak či tak zároveň Strabag si zesiluje pozice na chorvatském stavebním trhu.
Zdroj: https://www.slobodnadalmacija.hr/novost ... ije-godine
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
aktuální stav s výstavbou mostu Pelješac má 2 roviny:
Strabag potvrdil výše napsané. Trvá na tom, že konkrétní položky, které nacenila čínská společnost jsou dumpingové a společnost využívá vlastní státní pomoc k tomuto cíli. Strabag neodradilo ani varování státní chorvatské výběrové komise, aby takové odvolání nepodával. Strabag zároveň informoval o tomto postupu i EK.
Ministr dopravy prohlásil, že k uvedenému sporu se nevyjádří, protože nesmí komentovat soudní spory, ale v řádu tohoto / dalšího týdne se plánuje podepsat smlouva s vítězem tendru a tím je čínská společnost.
Strabag potvrdil výše napsané. Trvá na tom, že konkrétní položky, které nacenila čínská společnost jsou dumpingové a společnost využívá vlastní státní pomoc k tomuto cíli. Strabag neodradilo ani varování státní chorvatské výběrové komise, aby takové odvolání nepodával. Strabag zároveň informoval o tomto postupu i EK.
Ministr dopravy prohlásil, že k uvedenému sporu se nevyjádří, protože nesmí komentovat soudní spory, ale v řádu tohoto / dalšího týdne se plánuje podepsat smlouva s vítězem tendru a tím je čínská společnost.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:03:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy Oleg Butković odkázal, že v pondělí příští týden bude podepsaná s čínskou společností smlouva na výstavbu mostu na Pelješac bez ohledu na žalobu Strabagu. Proces tendrování proběhl normálně a co se týče toho zda by se mohlo stát, že by nakonec EU projekt neproplatila dává ministr dopravy reakci ve smyslu, že se je nutno zeptat obyvatelů Dubrovnicko-neretvanské župy a jak jsou odříznutí. Chorvatsko zároveň již během uplynulých týdnů potvrdilo velký tlak z diplomatických kruhů, aby Chorvatsko udělalo všechno proto, aby zakázku Čína nedostala, co nakonec ale oficiální kruhy EU odmítají potvrdit s tím, že věří, že Chorvatsko postupuje transparentně ... dále ministr dopravy nepřímo naznačil, že pokud se stane to, že EU neproplatí tuto stavbu Chorvatsku, protože Strabag to tak napadl na správní soud a ten by mu vyhověl, tak to bude moct on považovat ze strany Strabagu za ohrožení suverenity a ekonomické stability Chorvatska a Chorvatsko se pak bude i se Strabagem zcela jinak bavit k dalšímu působení na jeho území, protože žaloba na tendr a pozastavení výstavby než soud rozhodne je jedna věc, ale jinou by bylo takové vnímání Chorvatska. Kromě toho se neobává, že by snad Chorvatsko nedokázalo vyřešit financování projektu, když by to ze strany EU nebylo možné. Chorvatská státní výběrová komise DKOM odmítla všechny stížnosti Strabagu a dalších firem jako neopodstatněné. Soutěž proběhla standardně, naplnil se celý proces a postup. Vítězem je čínská společnost. Ze strany Bosny a Hercegoviny se jí provedlo již několik ústupků v rámci parametrů mostu tak, aby se do zálivu dalo dostat i větším lodím a současný tlak ze strany Bosny nebo ze strany Strabagu již ministerstvo dopravy nevnímá jako opodstatněný.
Chorvatsko za uplynulé měsíce vyřešilo nevýhodné úvěry silničních a dálničních podniků v celkové výši 3 mld. € ze zadlužení, které je již pod 5 mld. €, takže se povedlo nastartovat celkovou reformu sektoru. Chorvatsko již není v recesi, jeho HDP stoupá, nezaměstnanost klesá a zjevně již není důvod pro neustále mírná slova ke všem v okolí. Ministr dopravy je sice relativně mladý, ale vlivný politik ze strany HDZ a v oblasti dopravy působí delší dobu. Co se těch financí týče, ono je známo, že Pelješac odčerpal skoro všechny peníze na silnice do konce čerpacího období a bylo by čím jej nahradit, ale na takové závěry je předčasné reagovat.
V každém případě se smlouva s čínskou společností podepíše. Ta již odkázala, že pracuje na zakontrahování místních firem a dolaďuje celkovou schému výstavby tohoto projektu.
Postup podepsání smlouvy je dle ministra dopravy legitimní. Po podepsaní se zcela jistě nezačne hned stavět, protože nějaký čas potrvá realizace staveniště.
Chorvatsko za uplynulé měsíce vyřešilo nevýhodné úvěry silničních a dálničních podniků v celkové výši 3 mld. € ze zadlužení, které je již pod 5 mld. €, takže se povedlo nastartovat celkovou reformu sektoru. Chorvatsko již není v recesi, jeho HDP stoupá, nezaměstnanost klesá a zjevně již není důvod pro neustále mírná slova ke všem v okolí. Ministr dopravy je sice relativně mladý, ale vlivný politik ze strany HDZ a v oblasti dopravy působí delší dobu. Co se těch financí týče, ono je známo, že Pelješac odčerpal skoro všechny peníze na silnice do konce čerpacího období a bylo by čím jej nahradit, ale na takové závěry je předčasné reagovat.
V každém případě se smlouva s čínskou společností podepíše. Ta již odkázala, že pracuje na zakontrahování místních firem a dolaďuje celkovou schému výstavby tohoto projektu.
Postup podepsání smlouvy je dle ministra dopravy legitimní. Po podepsaní se zcela jistě nezačne hned stavět, protože nějaký čas potrvá realizace staveniště.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:03:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Správní soud zrušil odvolání Strabagu, práce na Pelješacském mostě by mohly začít
Správní soud v Záhřebu zamítl žádost Strabagu o zpožděné plnění a dočasné pozastavení výstavby Pelješacského mostu. Tím je odstraněna poslední možná překážka výstavby mostu, který bude spojovat Chorvatsko.
Odkaz: https://www.vecernji.hr/vijesti/upravni ... ge+statusi
___
V Dubrovníku byla podepsána smlouva o výstavbě mostu Pelješac
Zástupci Croatian Roads a Čínské konsorcium China Road and Bridge Corporation podepsali smlouvu o výstavbě kontinentálního mostu Pelješac s přístupovými cestami v hodnotě 2,08 miliardy kuna (bez DPH)....
http://vijesti.hrt.hr/440392/u-dubrovni ... skog-mosta
Správní soud v Záhřebu zamítl žádost Strabagu o zpožděné plnění a dočasné pozastavení výstavby Pelješacského mostu. Tím je odstraněna poslední možná překážka výstavby mostu, který bude spojovat Chorvatsko.
Odkaz: https://www.vecernji.hr/vijesti/upravni ... ge+statusi
___
V Dubrovníku byla podepsána smlouva o výstavbě mostu Pelješac
Zástupci Croatian Roads a Čínské konsorcium China Road and Bridge Corporation podepsali smlouvu o výstavbě kontinentálního mostu Pelješac s přístupovými cestami v hodnotě 2,08 miliardy kuna (bez DPH)....
http://vijesti.hrt.hr/440392/u-dubrovni ... skog-mosta
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.6.2018 15:35:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: pište do jednoho příspěvku, když je rozestup v jeden den pár hodin
Důvod: pište do jednoho příspěvku, když je rozestup v jeden den pár hodin
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Za tři dny, začátek stavby mostu na Pelješac
30. července začíná termín uzavření smlouvy na výstavbu mostu, který musí být dokončen po dobu 36 měsíců.
https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... m/7654269/
30. července začíná termín uzavření smlouvy na výstavbu mostu, který musí být dokončen po dobu 36 měsíců.
https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... m/7654269/
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Je to jen most nebo celý úsek až do Stonu?
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
tohle je jen most ale téma se samozřejmě věnuje celému projektu
celé propojení zahrnuje kromě mostu Pelješac i další 3 mosty, 2 viadukty, 4 tunely a další stavby pro přechod zemědělských strojů, odpočívky a tedy více než 30 km silnic, tunelů a mostů
tady v tématu je to na několika místech rozepsané, je nutno si to projít, ale tedy zopakuji základní fakta:
jde o to, že most Pelješac je nejnáročnější stavbou i prvkem na celé trase, je to dominantní objekt a jakožto sám o sobě dlouhodobá politická překážka a spor s Bosnou atd.
jako celek tento projekt nese jméno Cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom a to je jeden celek, který je odobren EU na 420,3 mil. € s tím, že EU profinancuje 85% tedy 357 mil. € (podepsané) a samotný most jak je známo stojí kolem 80 mil. € (dle čínské nabídky), ale je nutno zdůraznit, že stát odhadoval nižší náklady než je i čínská nabídka a ten rozdíl je kolem 10 mil. €, což je způsobeno především zvýšenými technickými nároky a cenou ocelí od období stanovování ceny
kromě mostu Pelješac tady bude i obchvat Ston na trase atd.
celé je to pak třeba zde, aby jste to nemusel prohledávat, ale je toho tady více v tomto tématu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p112953 , ale tady je toho nejvíce pohromadě ale zase to byla prezentace a ty náklady jsou již odlišné od těch které jsou schválené s EU což je o několik příspěvků uvedeno později, ale jde o tu trasu a seznam těch objektů a nebude to dálnice, ale silnice, pouze most bude mít 4-pruhy, ale ty krajní jsou určené pro záchranní vozidla atd., ale jakožto prezentace objektů a trasy je to platné
má to mít celkově parametry rychlostní silnice a rok 2022 je jako konečné datum pro všechny stavby, zda-li to tak bude se teprve uvidí
časová úspora po dokončení bude 37 minut oproti stávající trase přes Bosnu, i když to bude o 3 km delší (95 km vs. 98 km), celkem 32 nových km silnic na jedné z etap bude z 12 km až 1/3 v tunelech a mostech
z hlediska postupnosti výstavby se očekává, že následovat bude ražení tunelů a z materiálu z nich se vybudují části mostů, má se dbát i na ekologický rámec na polostrově, aby co nejméně trpěla okolní příroda a byl zachován přírodní ráz krajiny, ale to zacházím daleko
celé propojení zahrnuje kromě mostu Pelješac i další 3 mosty, 2 viadukty, 4 tunely a další stavby pro přechod zemědělských strojů, odpočívky a tedy více než 30 km silnic, tunelů a mostů
tady v tématu je to na několika místech rozepsané, je nutno si to projít, ale tedy zopakuji základní fakta:
jde o to, že most Pelješac je nejnáročnější stavbou i prvkem na celé trase, je to dominantní objekt a jakožto sám o sobě dlouhodobá politická překážka a spor s Bosnou atd.
jako celek tento projekt nese jméno Cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom a to je jeden celek, který je odobren EU na 420,3 mil. € s tím, že EU profinancuje 85% tedy 357 mil. € (podepsané) a samotný most jak je známo stojí kolem 80 mil. € (dle čínské nabídky), ale je nutno zdůraznit, že stát odhadoval nižší náklady než je i čínská nabídka a ten rozdíl je kolem 10 mil. €, což je způsobeno především zvýšenými technickými nároky a cenou ocelí od období stanovování ceny
kromě mostu Pelješac tady bude i obchvat Ston na trase atd.
celé je to pak třeba zde, aby jste to nemusel prohledávat, ale je toho tady více v tomto tématu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p112953 , ale tady je toho nejvíce pohromadě ale zase to byla prezentace a ty náklady jsou již odlišné od těch které jsou schválené s EU což je o několik příspěvků uvedeno později, ale jde o tu trasu a seznam těch objektů a nebude to dálnice, ale silnice, pouze most bude mít 4-pruhy, ale ty krajní jsou určené pro záchranní vozidla atd., ale jakožto prezentace objektů a trasy je to platné
má to mít celkově parametry rychlostní silnice a rok 2022 je jako konečné datum pro všechny stavby, zda-li to tak bude se teprve uvidí
časová úspora po dokončení bude 37 minut oproti stávající trase přes Bosnu, i když to bude o 3 km delší (95 km vs. 98 km), celkem 32 nových km silnic na jedné z etap bude z 12 km až 1/3 v tunelech a mostech
z hlediska postupnosti výstavby se očekává, že následovat bude ražení tunelů a z materiálu z nich se vybudují části mostů, má se dbát i na ekologický rámec na polostrově, aby co nejméně trpěla okolní příroda a byl zachován přírodní ráz krajiny, ale to zacházím daleko
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Vláda rozhodla, že Hrvatske Ceste jakožto hlavní správce státních silnic a tady i investor mostu Pelješac dostává na dalších 50 let do koncese celý projekt mostu Pelješac s návazností na přístupové silnice D8 a D414, přičemž koncese začne platit 48 měsíců od podepsaní koncesní smlouvy. Vzhledem k faktu, že most Pelješac je jedna ze 4 fází projektu, na který 357 mil. € přispěje EU, tak se nebude tady zavádět vysoké mýto, ale bude se platit "jen" mořské mýto, tedy částka bude odpovídat asi 22 tis. HRK ročně. Jsou to technické údaje pro správu stavby, nemá to nic společné s mýtným pro vozidla.
Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=36547
Zdroj: http://mppi.hr/default.aspx?id=36547
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Dubrovnik byl 2.10. zasažený rekordní srážkovou činností: mezi 5:00 a 8:00 napršelo 259,2mm srážek (259 l/m2) a to je zároveň i největší rekord srážek za 24h v rámci Chorvatska. Tato průtrž mračen si vyžádala desítky výjezdů záchranných složek, mnoho lokalit skončilo zcela pod vodou. Opravy a čištění silnic a mapování škod na kanalizaci probíhají.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.11.2021 14:53:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
stav výstavby mostu Pelješac:
*z pevniny je staveniště již oplocené a strážené
*jsou k dispozici již první stavební mechanizmy
*čínská společnost CRBC dokončovala stavební dokumentace k projektu
*ekologové dohlédnou na proces výstavby měřením kvalitou vod na základě EIA a dalších materiálů
*tento měsíc dojde na stavbu již více čínských stavitelů a začnou se první skutečné práce, které se větším rozsahu mají rozběhnout poslední 2 měsíce v tomto roce
Mohlo by se zdát, že se tady 2,5 měsíce nic neudělalo, ale CRBC provedla kromě přípravy staveniště i ponorné průzkumy, dále pak průzkumy v rámci jednotlivých částí mostu a posunula se příprava pro ocelové a betonové části výstavby. Vše je v souladu s přípravním procesem k výstavbě.
Dále, ministr dopravy řekl, že v polovině 12/2018 CRBC začne s vrtacími prácemi. A investor Hrvatske Ceste již brzo posune výběre dodavatele pro II. fázi projektu a tedy výstavbu příjezdových komunikací k mostu.
*z pevniny je staveniště již oplocené a strážené
*jsou k dispozici již první stavební mechanizmy
*čínská společnost CRBC dokončovala stavební dokumentace k projektu
*ekologové dohlédnou na proces výstavby měřením kvalitou vod na základě EIA a dalších materiálů
*tento měsíc dojde na stavbu již více čínských stavitelů a začnou se první skutečné práce, které se větším rozsahu mají rozběhnout poslední 2 měsíce v tomto roce
Mohlo by se zdát, že se tady 2,5 měsíce nic neudělalo, ale CRBC provedla kromě přípravy staveniště i ponorné průzkumy, dále pak průzkumy v rámci jednotlivých částí mostu a posunula se příprava pro ocelové a betonové části výstavby. Vše je v souladu s přípravním procesem k výstavbě.
Dále, ministr dopravy řekl, že v polovině 12/2018 CRBC začne s vrtacími prácemi. A investor Hrvatske Ceste již brzo posune výběre dodavatele pro II. fázi projektu a tedy výstavbu příjezdových komunikací k mostu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
novinky z Dubrovniku:
tady jsem psal o rychlostní silnici pro město: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p144016
O víkendu se ukončila veliká mezinárodní silniční konference právě zde v Dubrovniku, které se účastnilo asi 500 odborníků z celého světa pod záštitou státního silničního podniku Hrvatske Ceste. Ministr dopravy řekl, že v rámci města se posune blíže do realizace i zmiňovaná rychlostní silnice z města po letiště. Je to logický krok vzhledem k velikým investicím na samotném letišti.
Z hlediska delší vize se jeví jako nevyhnutnost dobudovat dálnici A7 stejně jako A5 a i A1 po Dubrovnik. Ovšem až do roku 2033 bude probíhat splácení stávajícího zadlužení a když se nemá opakovat stejná chyba, tak se musí každá další investice pečlivě uvážit. Příjmy z mýta stoupají z roka na rok, ale možná dojde i další krize, takže se musejí prévst možné rezervy. Stávající síť dálnic si vyžaduje z roka na rok zvýšené výdaje na rekonstrukce. Platí ale, že Chorvatsko upřednostnilo 20 let výstavbu dálniční sítě a obnovu hlavních silnic I. třídy před vším ostatním a celkově je zanedbaná železniční síť, která neviděla stávající investice desítky let dozadu. Chorvatsko vzhledem ke svému tvaru a poloze sehrává důležitou roli v dopravních stavbách a dá se očekávat, že budou další a budou se týkat i Dubrovniku. Jako třeba ta rychlostní silnice.
Ministr dopravy zdůraznil, že vláda Dubrovnik neignoruje. Investice do spojení odřízlého jihu v rámci projektu mostu Pelješac je v realizaci a zdůraznil i fakt, že investice zcela zásadně odbřeměňuje státní rozpočet vzhledem k vysokému % podílu profinancování, i když rizikem je možné prodražení, když vytendrované fáze projektu budou nad odhady, ale i tak je to bezesporu největší silniční stavba v regionu. Celkové investice do regionu jsou v řádu miliard HRK, i když tady není dálnice; obnovené silnice, nový most před Dubrovnikem, zmodernizovaný přístav, nyní most Pelješac a masivní investice do letiště. Větší posun se dá očekávat po roce 2023. Pro vládu je prioritné naplánované dálnice dobudovat do konce.
http://mppi.hr/default.aspx?id=39781
tady jsem psal o rychlostní silnici pro město: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p144016
O víkendu se ukončila veliká mezinárodní silniční konference právě zde v Dubrovniku, které se účastnilo asi 500 odborníků z celého světa pod záštitou státního silničního podniku Hrvatske Ceste. Ministr dopravy řekl, že v rámci města se posune blíže do realizace i zmiňovaná rychlostní silnice z města po letiště. Je to logický krok vzhledem k velikým investicím na samotném letišti.
Z hlediska delší vize se jeví jako nevyhnutnost dobudovat dálnici A7 stejně jako A5 a i A1 po Dubrovnik. Ovšem až do roku 2033 bude probíhat splácení stávajícího zadlužení a když se nemá opakovat stejná chyba, tak se musí každá další investice pečlivě uvážit. Příjmy z mýta stoupají z roka na rok, ale možná dojde i další krize, takže se musejí prévst možné rezervy. Stávající síť dálnic si vyžaduje z roka na rok zvýšené výdaje na rekonstrukce. Platí ale, že Chorvatsko upřednostnilo 20 let výstavbu dálniční sítě a obnovu hlavních silnic I. třídy před vším ostatním a celkově je zanedbaná železniční síť, která neviděla stávající investice desítky let dozadu. Chorvatsko vzhledem ke svému tvaru a poloze sehrává důležitou roli v dopravních stavbách a dá se očekávat, že budou další a budou se týkat i Dubrovniku. Jako třeba ta rychlostní silnice.
Ministr dopravy zdůraznil, že vláda Dubrovnik neignoruje. Investice do spojení odřízlého jihu v rámci projektu mostu Pelješac je v realizaci a zdůraznil i fakt, že investice zcela zásadně odbřeměňuje státní rozpočet vzhledem k vysokému % podílu profinancování, i když rizikem je možné prodražení, když vytendrované fáze projektu budou nad odhady, ale i tak je to bezesporu největší silniční stavba v regionu. Celkové investice do regionu jsou v řádu miliard HRK, i když tady není dálnice; obnovené silnice, nový most před Dubrovnikem, zmodernizovaný přístav, nyní most Pelješac a masivní investice do letiště. Větší posun se dá očekávat po roce 2023. Pro vládu je prioritné naplánované dálnice dobudovat do konce.
http://mppi.hr/default.aspx?id=39781
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:04:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
Ministr dopravy informoval veřejnost ke stavu realizace výstavby mostu Pelješac:
*přípravní práce potřebné pro zahájení plné výstavby jdou dle plánů
*společnost China Road and Bridge Corporation (CRBC) dokončila přípravní vrtní průzkumné práce; 17 vrtů
*ministr dopravy navštívil poslední dny Čínu i s odborníky z Chorvatska a byli v jedné čínské továrně na kontrole výroby ocelových sloupů atd.
*další práce ohledně výstavby mostu se zahájí v 12/2018 a ukončí v 03/2019
*ministerstvu dopravy se velmi dobře s CRBC spolupracuje; čínská strana nemá problém cokoliv vysvětlit a znázornit co se týče dalších postupů, takže 1. fáze příprav potřebných pro výstavbu jsou ukončené a to dle plánů
*CRBC informovala ministerstvo dopravy, že se neobává o problémy při plnění termínů výstavby jednotlivých částí ani o nedostatek pracovní síly z místních zdrojů
*subdodavatelé mohou tvořit až 30% prací
dále se ministr vyjádřil k průběhu příprav pro realizaci přístupových silnic:
celý projekt napojení jižní části území pak obnáší i další stavby mimo samotného mostu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p170447 ... s tím, že ministerstvo dopravy již má nabídky na přístupové silnice z Peljšacké strany (Duboka – Sparagovići/Zaradeže) a nyní probíhá revize a vyhodnocení nabídek; pro výstavbu obchvatu Ston, podsekci Sparagovići/Zaradeže – Prapratno a Prapratno – Doli jsou vykonané konzultace a připravují se podklady k těmto dílám
*přípravní práce potřebné pro zahájení plné výstavby jdou dle plánů
*společnost China Road and Bridge Corporation (CRBC) dokončila přípravní vrtní průzkumné práce; 17 vrtů
*ministr dopravy navštívil poslední dny Čínu i s odborníky z Chorvatska a byli v jedné čínské továrně na kontrole výroby ocelových sloupů atd.
*další práce ohledně výstavby mostu se zahájí v 12/2018 a ukončí v 03/2019
*ministerstvu dopravy se velmi dobře s CRBC spolupracuje; čínská strana nemá problém cokoliv vysvětlit a znázornit co se týče dalších postupů, takže 1. fáze příprav potřebných pro výstavbu jsou ukončené a to dle plánů
*CRBC informovala ministerstvo dopravy, že se neobává o problémy při plnění termínů výstavby jednotlivých částí ani o nedostatek pracovní síly z místních zdrojů
*subdodavatelé mohou tvořit až 30% prací
dále se ministr vyjádřil k průběhu příprav pro realizaci přístupových silnic:
celý projekt napojení jižní části území pak obnáší i další stavby mimo samotného mostu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p170447 ... s tím, že ministerstvo dopravy již má nabídky na přístupové silnice z Peljšacké strany (Duboka – Sparagovići/Zaradeže) a nyní probíhá revize a vyhodnocení nabídek; pro výstavbu obchvatu Ston, podsekci Sparagovići/Zaradeže – Prapratno a Prapratno – Doli jsou vykonané konzultace a připravují se podklady k těmto dílám
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)
abych nadvázal na poslední odsek výše uvedeného, tak se tak i stalo:
Hrvatske Ceste vyhlašují tendr na další část megaprojektu napojení jižního Chorvatska a to: obchvat Ston, podúsek Sparagovići (Zaradeže) - Papratno a Papratno - Doli. Celkové odhadované náklady na tuto část jsou 449,1 mil. HRK.
O nabídkách na již vyhlášené přístupové silnice se prozatím ještě nerozhodlo. Je tam na to 7 nabídek, stát odhadoval 482 mil. HRK. Stát už přesáhl hranici, kdy by rozhodnout mohl.
Hrvatske Ceste vyhlašují tendr na další část megaprojektu napojení jižního Chorvatska a to: obchvat Ston, podúsek Sparagovići (Zaradeže) - Papratno a Papratno - Doli. Celkové odhadované náklady na tuto část jsou 449,1 mil. HRK.
O nabídkách na již vyhlášené přístupové silnice se prozatím ještě nerozhodlo. Je tam na to 7 nabídek, stát odhadoval 482 mil. HRK. Stát už přesáhl hranici, kdy by rozhodnout mohl.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:05:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu