D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od JirkaS »

Ne, nemohlo. Obchvat Břeclavi by blokovali taky, natož v čtyřproudé podobě. Vždy se najde nějaké to "ekologicky cenné území". Navíc na to nic nenavazuje v Rakousku, což je u dálnice trochu problém...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Honey72 »

A cenné přírodní území se u Břeclavi opravdu nachází a není to žádný lesík. Jsou tam rozsáhlé lužní lesy, možná největší v Česku, celé je to ke všemu přírodním parkem. Když ekologové dokázali blokovat D52 jen kvůli krátkému přechodu Nových Mlýnů, neumím si představit obstrukce okolo lužních lesů u Břeclavi. Ani já bych tudy dálnici nevedl. Dvoupruhý obchvat Břeclavi se také neobešel bez problémů, letos byl opět u soudu. To, že ekologové navrhovali variantu dálnice do Vídně přes Břeclav je mýtus nebo úmysl.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Japao Joe »

Já jsem nepsal, že jsem v současné době pro změnu - jen jsem psal, že řešení prosazené v minulosti a zakotvené jak smluvně tak i v územních plánech není z mého pohledu optimální. Mohlo se dostavět 12km dálnice, cenné území (asi 4 km) překonat např. estakádou a Rakušáci by nestavěli A5 směrem na Mikulov, ale na Břeclav. Stejně se tento směr v budoucnu bude muset řešit, protože ho budou Polác,i jedoucí do Itálie, hojně využívat.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od ttc »

Oni ekologové docela slušně blokují i obchvat Břeclavi, tak jak by asi tak chtěli tudy vést dálnici. Ten obchvat je přesně v tom směru D2-hranice A. Blokace je tak dokonalá, že optimisté hovoří o roce 2035 pro tento obchvat a běžte se zeptat lidí do Břeclavi co si o tom myslí....

.... a Honey72 mluví pravdu - tam jsou skutečně cenná území ....
.... zatímco nové mlýny se již při výstavbě kritizovali jako zásah do území a zničení krajiny a ejhle dnes jsou to cenné přírodní útvary které budeme chránit ..... tak co teda chráníme lidský výtvor který necitlivě zasáhl do území???????

A to jen připomínám ať se mrknete kde končí dnes dálnice v A - od tama se již na Břeclav nedostanete, jedině tak na Valtice a že bychom poslali dálnici přes Lednicko-Valtický areál co je v Unesco?

Opravdu dokážu pochopit jen diskuzi o trasování s koncovými body Pohořelice-Drasenhofen - cokoliv co nemá tyto koncové body je plácání ....
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od kik »

Tzv. ekologům - přesněji řečeno ekoteroristům - se hodí cokoliv, co mohou použít jako argument pro blokaci čehokoliv. Přitom je jim jedno, že v tomto konkrétním případě by obchvat ulevit městu, kde žije několik tisíc obyvatel....
Břeclav je pasé, tam to fakt nejde. Takže řešením je Mikulov ale tam se tenhle spolek idiotů staví na zadní a díky zákonům je jim to bohužel umožněno. Když se to vezme kolem a kolem, tak vlastně opravdu jedinou obcí postiženou dopravní zátěží je Mikulov, protože stávající I/52 všechny obce od Pohořelic až po Mikulov míjí. A pokud ekoteroristé argumentují slovy, že D52 naruší panoráma Pálavy, tak by se měli jít podívat do Alp. Tam ty dálnice panoráma podle nich neruši?
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od evilcleaner »

no opět bych připomenul dávnou historii, kdy k dnešnímu problému s průchodem skrz nové mlýny nám dost pomohli samotní rakušáci, kteří odmítli trasování kolem nového přerova a trvali na současné poloze. jinak obchvat obchvatu mikulova po právu ulehčí řidičům, nicméně obyvatelé mikulova si žádné ulehčení nezaslouží - svou neprozíravostí si znehodnotili současný obchvat, ti ať si to klidně vypijou do poslední kapky a postojí si v koloně když jedou nakupovat do billy nebo tesca - jinak u silnice stejně nikdo nebydlí
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od JirkaS »

evilcleaner píše:jinak obchvat obchvatu mikulova po právu ulehčí řidičům, nicméně obyvatelé mikulova si žádné ulehčení nezaslouží - svou neprozíravostí si znehodnotili současný obchvat, ti ať si to klidně vypijou do poslední kapky a postojí si v koloně když jedou nakupovat do billy nebo tesca - jinak u silnice stejně nikdo nebydlí
Ten obchvat byl od začátku postaven dost hloupě. Odděluje nádraží od města a v těch barácích tehdy ještě lidi bydleli.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od jeni013 »

Japao Joe píše:...Stejně se tento směr v budoucnu bude muset řešit, protože ho budou Polác,i jedoucí do Itálie, hojně využívat.
Tento severojižní tah je historicky velice silný a vždycky bude. Pokud nahlédneme 20 let do budoucnosti:

D55 Otrokovice - Hodonín, I/55 obchvat Břeclavi
D52 + A5 komplet
D1 182-210km 6-ti pruh jsou v provozu

jižní tangenta :lol: (vyhledávací studie)
jižní část VMO dtto


Průjezd kolem Brna po D1 (byť v šesti pruzích) bude většinu dne natolik zacpaný, že bude mnohem jednodušší vydat se od Hulína po D55 a přehopkat 18km přes Reinthal. Jednak to bude o cca 30 km kratší, navíc si myslím, že rakušáci brzy zareagují a vybudují obchvaty Reinthalu a Großkrutu.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

A v jakém roce nahlížíte do té budoucnosti? 2050? Za dvacet let bude bohužel velké kulové, ne D55. V lepším případě bude část D52 obchvat Mikulova, takže se pojede D1 - D52 jako dnes, aby se nemuselo přes Břeclav, která je už dnes, hlavně ve směru od AT na Hodonín, prostě průser a obchvat nikdy nebude... A Rakušáci se nebudou stavět s obchvatem, jednoduše to uzavřou nad 3,5t (to tuším je už teď). Nebo se s ním postaví, ale omezení nad 3,5t zůstane. A za dvacet let hlavně bude, na rozdíl od nás, už stát slovenská D3 a D4 a polská S1, což otevře krásně cestu až k Vídni pro celé východní Polsko.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od jeni013 »

Jen jsem se zasnil ;)
Máte pravdu, že v té době bude zřejmě vhodnější alternativou pro východní Poláky cesta přes SK.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Warcz »

Občas si zkusím spojit dvě místa na mapě a dívám se kudy to naviguje:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 7D&rt=&rt=

Myslím, že cesta přes Slováky taky ještě chvilku potrvá :-)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od mapman »

Tohle ale platí jen pro navigaci na mapy.cz, pokud si člověk trasu zadá do googlu, tak to vychází výhodněji přes Slovensko už dnes:
trasa.png
trasa.png (621.15 KiB) Zobrazeno 7028 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Honey72 »

Přes Slovensko ano, ale jen od Krakova dál na východ. Všechny ostatní aglomerace a velká města asi zůstanou věrni Ostravě :-)

Jinak, díky evilcleaner, na původní trasu D52 jsem už úplně zapomněl. Tak jako nám Rakušáci kašlali na námi prosazovanou variantu přes Nový Přerov či Hevlín, stejně tak nám kašlou na variantu přes Břeclav. Jednou je hraniční přechod v Mikulově, tak proč všechno nahnat jinudy, kudy dřív nejezdil ani dostavník. Stavět dálnice mimo zavedené trasy se opravdu nevyplácí. Ke všemu, dálnice musí mít doprovodnou komunikaci, v případě uzavření by se všechno nahnalo přes Břeclav ? Ne musel by tu být obchvat. Ten se sice staví, tedy bude stavět, až to ekologové překousnou. Ale vedle něho by se v budoucnu ještě stavěla dálnice ? S kilometry dlouhou estakádou, během jejíž výstavby by se toho zlikvidovalo ještě víc než během provozu ? To nikdy nemůže vyjít. Umím si ve vzdálené budoucnosti představit, že tudy opravdu pojedou Poláci na dovolenou, ale umím si představit i problémy s jakýmkoliv rozšířením obchvatu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Sosa »

Lužním lesem? Podívejte se co se dělo u Poděbrad a to tam již byl most a kus dálnice. A k tomu by se stejně musela D52 postavit, neboť by lidi jezdili stejně jako dne, ne zajížďkou přes D2.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Lenny »

Neboť tak byla trasována A88 přes Nový Přerov či kolem něj.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Hanes »

Přesně tak, v době trasování A88 se dálnice vyhýbala všem obydleným oblas.tem a jen komunisti začali stavět v místech, kudy měla dàlnice vést sídliště a původní trasu využili jako přivaděč a položili jen asfalt na hotové těleso a byli v ten moment nejlepší (Bystrc/Stará dálnice).
Za minulého režimu byla A88 nepotřebná směrem na jih ale soudruzi ji odepsali i severním směrem k bratrům do PLR a tím ji zahubili. Dodnes by to byla nejlevněji postavená dálnice v ČR, spousta pozemků vykoupených, zemní práce na spoustě míst hotové a za ty spusty let náspy usedlé jak šutr. Bohužel už obchvat Pohořelic postavili soudruzi z Občanského fóra na opačné straně města a tím se problém prohlubuje přechodem VN Nové Mlýny dle současných plánů. Pokud by tehdy doladili původní variantu průchodu A88 okolo Pohořelic, nebyl by dnešní obchvat Mikulova a problém přechodu Novomlýnské nádrže na programu dne. Hitler měl hodně dobré plánovače tras a ne exoty, kteří nevědí kam co umístit.
Pardon za OT.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Jarda Š. »

Varianta kolem Nového Přerova se zvažovala, ale v době, kdy se místo přechodu sjednávalo s Rakouskem, jednal za ČR ministr Šimonovský, který byl ovlivněn vinařskou lobby, která si tuto variantu nepřála, protože by znehodnotila značné plochy vinic.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od kik »

Já si ještě pamatuji první cestu do Vídně v prosinci 1989 po pádu železné opony, kdy se ještě jezdilo málem centrem Mikulova... Ten obchvat byl tenkrát takové východisko z nouze, dneska by to takhle už postavit nešlo. Co mi ale nejde na rozum, že Rakousko - taková "zelená" ekologická země - nemá tak velké problémy s výstavbou dálnic jako máme my. To maji lepší úředníky nebo nemají ekoteroristy typu Patrika, Vody z Tetčic či Hnutí Duha? Přiznám se, že mě napadá varianta č. 2....
Tak mě tuhle napadlo - co takhle začít stavět D52 od Pohořelic na Drnholec a tam to uhnout na Mikulov? Vím, že by to bylo mnoho papírování - uzemní plán, EIA atd - ale dalo by se tak vyhnout Novým Mlýnům a Pálavě.

PS: Mám v sobě cca min. 0,5 litru vína, tak to berte s rezervou :D :D :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Lenny »

Však taky zaspali. V 92 kdy se začala stavět D52 byla u nás snaha postavit ji až na hranice. Tehdy by to šlo, nikdo neprotestoval, vždyť jsme doháněli západ, ale Rakušané byli proti stavbě A7. Až do roku 2000 řešili co s ní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Honey72 »

Vzdutí hladiny Nových Mlýnů sahá až za Drnholec, takže Mlýny jen tak obejít nejdou. Ke všemu horní nádrž je ta nejvzácnější, ptáci, porost apod. Navíc jsou tam také rezervace, vinice a hlavně, jak říkám, nestrkejme dálnici do míst, kudy nikdy nevedla ani pořádná silnice. Tam by měl zůstat klid.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od JirkaS »

Horní nádrž je rekreační, viz Pasohlávky, ta ptačí je střední (s Mušovským kostelem).
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od kik »

Homey. dovolím si trošku oponovat. Celekm pravidelně jezdíme na jaře na Moravu (víno, turistika apod.) a několikrát jsme jeli přes Drnholec do Mikulova. A nevzpomínám si nikdy že bychom tam přejížděli horní nádrž Nových Mlýnů. Ano, je tam celkem dlouhý most přes Dyji, ale to je asi tak všechno.
Ale souhlasím s názorem, že by tímto prostorem měla vést dálnice jen v naprosto nevyhnutelném případě. Těch vinic by tam byla opravdu škoda. Ale současně je pravdou že ta horní nádrž je rekreační, až ty další 2 mají význam pro ochranu přírody - hlavně ta prostřední.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Jarda Š. »

kik: Drnholec je na konci vzdutí Mušovské nádrže (též zvané Horní Novomlýnská).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Honey72 »

A tak to jsem se zmýlil. Za tu chráněnou jsem považoval takovou tu malinkou část nad mostem u Brodu nad Dyjí. Myslel jsem, že to je samostatná nádrž :-) Každopádně, my už jinou trasu nevyřešíme a proč ničit neposkvrněnou krajinu, když stará silnice stejně vždy povede přes Mlýny. Jen se využije koridor a hustá doprava tudy bude proudit s dálnicí i bez dálnice. Na tom ekologové nic nezmění. Ovšem dálniční most se dá oproti starému přemostění vybudovat s patřičným opatřením.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od dvs »

OT: Dolní nádrž Novomlýnská měla být hlavně na závlahy.
Dokonce teď ožívají plány závlah v nové podobě viz např.reportáž o spolku Závlahy Hustopeče. Další odkaz o závlahách. Celý "vtip" je v tom, že chtějí zvednout hladinu o 35cm a to bude problém s ochranou "umělé" přírody.
Odpovědět

Zpět na „D52“