Několikrát se nám tato otázka tu objevila v různých vláknech, ale zůstala bez odpovědi.
viz Plošná rekategorizace:
mapman píše:Původně ano, počítalo se s ní pro úseky vedoucí v nížinách, kde nebylo předpokládáno výrazné zvýšení nákladů oproti /120. Na Slovensku jsou tak vystavěny úseky D1 (D61) Bratislava – Senec a D2 Bratislava – Kúty.
EDIT:
Ještě doplním, že dle materiálu z roku 1971 se počítal s NR 150 km/h na úsecích Praha – Hradec – Svitavy, Brno – Přerov – Ostrava, Brno – Bratislava a Bratislava – Trenčín.
Od pumpy u Prahy (tam co chtějí MUK Beranka) po most přes Labe bych řekl, že by to mohlo v D26,5/150 i postaveno. Oblouky jsou velké a horizonty skoro žádné. Dál už to není, protože hned ten násep přes silnici a 2x železnici jde nahoru a dolu.Lenny píše:Multi zatím na tuto otázku nedokážu odpovědět. Časem to zjistím a podělím se o odpověď.
Původní záměr takový byl. Pokud zůstalo trasování z roku 1971, tak by to možná mohlo odpovídat. viz mapka: